Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 20:40
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik ben namelijk op 7 oktober jarig, en dan zit ik al op de universiteit als alles goed gaat. Dit houdt in dat ik pas in januari studiefinanciering + ov krijg. Hoe moet je dan in godsnaam die eerste 4 maanden studie doorkomen? Of krijg je daar een ander soort compensatie voor?
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 20:46
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Je kinderbijslag gaat nog gewoon door. Die is even hoog als een stufi zonder dat je op kamers gaat. Als je op kamer gaat of echt stufi wil, dan moet je ervoor zorgen dat de kinderbijslag eerder stopt en dat je dus eerder stufi krijgt+OV.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:13
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
dat is toch ook zo bij hbo en mbo ik zit nu al 2 jaar op het mbo en ik moet ook gewoon me reiskosten betalen omdat ik geen ov heb. En me reiskosten zijn ook hoog.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
naar mijn weten kan je ook op je 17de studiefinanciering krijgen alleen stopt je kinderbijslag dan gewoon eerder.
www.informatiebeheergroep.nl
staat alles erover
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:21
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
marlies schreef:
Je kinderbijslag gaat nog gewoon door. Die is even hoog als een stufi zonder dat je op kamers gaat. Als je op kamer gaat of echt stufi wil, dan moet je ervoor zorgen dat de kinderbijslag eerder stopt en dat je dus eerder stufi krijgt+OV.
Volgens mij kan dat niet. Je kan geen studiefinanciering krijgen als je nog geen 18 bent. Maar het is idd een probleem, ik neem mezelf als voorbeeld.

Ik heb HAVO gedaan, dus bijna iedereen die van de HAVO komt is 17 als men gaat studeren. Ik had toen dus geen OV, geen studiefinanciering etc. wel moest ik een maandkaart bij de NS aanvragen voor het traject Oisterwijk - Breda en dat kostte me ook meer dan 300 gulden destijds.

Al met al is het dus gewoon wachten geblazen omdat je volgens mij niet eerder je studiefinanciering aan kan vragen.

Je moet gewoon ff de site checken van de IB-groep die ikbenschipper1 hierboven al heeft gepost.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:53
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik ben nog geen 18, kan ik studiefinanciering krijgen?


Je hebt recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op een beurs.
Ook je OV-studentenkaart wordt dan pas geldig. Tot die datum hebben je ouders nog recht op kinderbijslag en soms op een tegemoetkoming in de studiekosten.

Dit heb ik gevonden op internet bij de IB-groep, dus ook al ben je 17 dan vanaf oktober. Dan moet je voor een maand een abonnement kopen op het openbaar vervoer. Vanaf oktober dus stufi en stopt de kinderbijslag voor je 18e.


Moest ik trouwens ook, omdat ik na 1 juli 18 werd (16 juli)
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 10:04
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
ik werd 25 oktober 18 en heb dus ook een maandje zonder stufi gezeten. is op zich niet zo'n heel groot probleem geweest. kinderbijslag is meer dan thuiswonend-student, op de ov-kaart na. als je naar een universiteit gaat heb je ook niet altijd 5 contactdagen, ik heb er maar 3, dus het reizen heeft mij niet belachelijk veel gekost.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 12:43
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik ben namelijk op 7 oktober jarig, en dan zit ik al op de universiteit als alles goed gaat. Dit houdt in dat ik pas in januari studiefinanciering + ov krijg. Hoe moet je dan in godsnaam die eerste 4 maanden studie doorkomen? Of krijg je daar een ander soort compensatie voor?
ik was ook nog 17, toen ik begon te studeren. de eerste maand had ik geen ov nog en *denk* ook nog geen stufi, maar daarna wel gewoon. moet je wel spciaal aanvragen, maar voor zover ik weet, kan het gewoon. je kan ook tot je 18e nog je kinderbijslag houden en daar zouden jouw ouders dan een regeling met je moeten treffen ofzo

bel anders eens met de ibg
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:20
Rj's_engeltje
Avatar van Rj's_engeltje
Rj's_engeltje is offline
Ik ben in september van 2002 begonnen aan de Hogeschool. Ik heb een maandje (september dus) geen studiefinanciering of OV gehad, maar dat is vanaf oktober ingegaan. Voor zover ik weet krijg je dus het dus wel, maar hoe het precies geregeld is, weet ik ook niet. Vraag het anders even na bij de IB-groep
__________________
* Ik hou van mijn mannetje (K) *
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
iedereen die 17 was kreeg bij mij per 1 oktober een ov-jaarkaart.

van stufi weet ik eigenlijk niet, maar in ieder geval dus wel een ov.

meer info kan je vinden op www.ib-groep.nl
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:34
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:

bel anders eens met de ibg
wat heb ik nou net op lopen zoeken?

bron: http://www.ib-groep.nl/

Ik ben nog geen 18, kan ik studiefinanciering krijgen?

Je hebt recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op een beurs.
Ook je OV-studentenkaart wordt dan pas geldig. Tot die datum hebben je ouders nog recht op kinderbijslag en soms op een tegemoetkoming in de studiekosten.

__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:50
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik stond een half jaar geleden voor dezelfde vraag aangezien ik een jaar had overgeslagen, maar ik besloot een jaartje ertussenuit te gaan (buitenland bijvoorbeeld) Kan ik je aanraden, ben je gelijk van de financiele kant ook af
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 20:52
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
marlies schreef:
wat heb ik nou net op lopen zoeken?

bron: http://www.ib-groep.nl/

Ik ben nog geen 18, kan ik studiefinanciering krijgen?

Je hebt recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op een beurs.
Ook je OV-studentenkaart wordt dan pas geldig. Tot die datum hebben je ouders nog recht op kinderbijslag en soms op een tegemoetkoming in de studiekosten.

god, zie ik ook es wat over het hoofd.
ik probeer hier alleen mijn persoonlijke verhaal te vertellen, hoef je niet gelijk met rode kleurtjes te gaan beginnen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:37
Verwijderd
Toen ik begon met mijn studie was (ben?) ik ook 17. Per 1 oktober kreeg ik OV en studiebeurs. Je krijgt het dus zeker wel als je 17 bent, maar misschien wat later .
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:33
Florine
Avatar van Florine
Florine is offline
vraag je ouders voor je te betalen en of vraag of ze in ieder geval jou de kinderbijslag willen geven.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:16
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik heb dat ook, iedereen krijgt blijkbaar vanaf 1 oktober pas stufi en ov (KROM!!??)
voor die maand dat je dan zonder moet, betaal je die ov (indien nodig) en studiekosten met de kinderbijslag die je van je ouders in beslag neemt
en er was ook nog iets van een studiekostentegemoedkoming ofzo, die kunnen je ouders aanvragen voor augustus en september
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 07:00
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Ik stond een half jaar geleden voor dezelfde vraag aangezien ik een jaar had overgeslagen, maar ik besloot een jaartje ertussenuit te gaan (buitenland bijvoorbeeld) Kan ik je aanraden, ben je gelijk van de financiele kant ook af
Nee, een jaartje buitenland kost geen geld...
Kun je beter een maandje je reiskosten betalen, denk ik.

Ik was 18 en 19 toen ik begon met m'n studie, ik heb het hele probleem niet gehad. (heb je dus weinig aan) Maar je krijgt het anders idd vanaf 1 oktober, als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 13:32
Verwijderd
Ik heb er bewust toen bewust voor gekozen niet te gaan studeren op me 17e, vond mezelf nog te jong en er niet klaar voor. Verder vond ik idd dat financiele gedoe lastig en had ik geen zin om me er in te verdiepen.
En inmiddels ben ik bijna 20 ( ) en studeer ik nog niet..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:

En inmiddels ben ik bijna 20 ( ) en studeer ik nog niet..
Dáárom ben ik ook meteen gaan studeren, ookal was ik nog 17.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
crazylou schreef:
Dáárom ben ik ook meteen gaan studeren, ookal was ik nog 17.
en om diezelfde reden ga ik het ook direct doen (als ik me Havo haal )
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 23:01
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
crazylou schreef:
Dáárom ben ik ook meteen gaan studeren, ookal was ik nog 17.
Dat is toch je keus dan op dat moment? Kijk als jij na een jaar het niet kan opbrengen om te gaan studeren had je het lang niet die 4 a 5 jaar volgehouden met zon instelling.

Citaat:
Leonoor schreef:
Nee, een jaartje buitenland kost geen geld...
Kun je beter een maandje je reiskosten betalen, denk ik.
Wat een stom antwoord zeg. Kijk als jij denkt dat een jaartje ertussenuit of een jaar buitenland een grote vakantie betekent waar je op je luie reet lekker cocktailtjes slurpt... dan heb je gelijk. Je kan natuurlijk ook elk moment je rugzak pakken, naar Australie gaan (het land bij uitstek daarvoor) en er wat van maken. Hoogstens betaal je een paar duizend voor een onvergetelijk jaar. Maar dat is duidelijk niet aan iedereen besteed, en dan moet je gewoon lekker gaan studeren.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:12
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Milk schreef:
Ik heb er bewust toen bewust voor gekozen niet te gaan studeren op me 17e, vond mezelf nog te jong en er niet klaar voor. Verder vond ik idd dat financiele gedoe lastig en had ik geen zin om me er in te verdiepen.
En inmiddels ben ik bijna 20 ( ) en studeer ik nog niet..
mag ik dan vragen wat je in die tijd hebt gedaan?? ik ben nu gestopt met mijn studie maar ik wil echt wel weer gaan studeren in September (dat ik nog niet weet wat is versie 2) maja om nu al voor altijd te werken,....
en als je werkt,..vind je het dan nie vervelend,.. want naja kbedoel werken kan je altijd nog.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Wat een stom antwoord zeg. Kijk als jij denkt dat een jaartje ertussenuit of een jaar buitenland een grote vakantie betekent waar je op je luie reet lekker cocktailtjes slurpt... dan heb je gelijk. Je kan natuurlijk ook elk moment je rugzak pakken, naar Australie gaan (het land bij uitstek daarvoor) en er wat van maken. Hoogstens betaal je een paar duizend voor een onvergetelijk jaar. Maar dat is duidelijk niet aan iedereen besteed, en dan moet je gewoon lekker gaan studeren.
'Wat stom dat jij zegt dat dat stom is, zeg.' *zucht* Een jaar buitenland kost je meer dan een jaar studeren, dat is een feit, of het nou stom is of niet om dat te zeggen. Een jaartje buitenland is leuk en je leert er heel veel, maar ik vind het een 'stom' alternatief voor wanneer je een maandje studiekosten zou moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:42
Verwijderd
Een vriendin van mij is btw een half jaar wezen backpacken (of hoe je dat ook schrijft) in Australië en dat was toch wel iets duurder dan een 'paar duizend'. Als je er bewust voor kiest moet je zo iets zeker doen, maar ik denk niet dat je het moet doen omdat je anders geen studiefinanciering krijgt als je gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:10
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een vriendin van mij is btw een half jaar wezen backpacken (of hoe je dat ook schrijft) in Australië en dat was toch wel iets duurder dan een 'paar duizend'. Als je er bewust voor kiest moet je zo iets zeker doen, maar ik denk niet dat je het moet doen omdat je anders geen studiefinanciering krijgt als je gaat studeren.
Nou dat is leuk voor haar. Ik heb familie die een ticket betaalde en wat geld om de eerste week door te komen. Dat jaar heeft ie daar gewoon werk gezocht om rond te komen.
Ik bedoel, je werkt toch voor geld om te leven? Zodra je werkt om geld te verdienen om te kunnen werken dag in dag uit... doe je toch iets verkeerd.

En ik heb nooit gezegd dat het een alternatief was, ik gaf een goede tip. Maar zoals ik al zei, dat is duidelijk voor veel mensen niet weggelegd.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 20:26
PV
PV is offline
pff zoek gewoon eerst zelf es rond op internet.. op dit forum zijn dr ook vragen zat over geweest.

ik dacht dat ik op S&S zat. op dat forum zijn dr zat vragen over geweest

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 06:59
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Nou dat is leuk voor haar. Ik heb familie die een ticket betaalde en wat geld om de eerste week door te komen. Dat jaar heeft ie daar gewoon werk gezocht om rond te komen.
Ik bedoel, je werkt toch voor geld om te leven? Zodra je werkt om geld te verdienen om te kunnen werken dag in dag uit... doe je toch iets verkeerd.
Dat heeft die vriendin van mij ook gedaan. Dus.

Citaat:
En ik heb nooit gezegd dat het een alternatief was, ik gaf een goede tip. Maar zoals ik al zei, dat is duidelijk voor veel mensen niet weggelegd.
Blonde vrouwen zijn nou eenmaal dom, schijnt. Misschien moet je daar met je 'tips' rekening mee houden? (jij dom reageren = ik dom terug reageren)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
crazylou schreef:
Dáárom ben ik ook meteen gaan studeren, ookal was ik nog 17.
Je weet de redenen niet waarom ik nog niet studeer, dus trek niet meteen je conclusies.

Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
en om diezelfde reden ga ik het ook direct doen (als ik me Havo haal )
Zelfde voor jou ventje.

Citaat:
nathalie schreef:

mag ik dan vragen wat je in die tijd hebt gedaan?? ik ben nu gestopt met mijn studie maar ik wil echt wel weer gaan studeren in September (dat ik nog niet weet wat is versie 2) maja om nu al voor altijd te werken,....
en als je werkt,..vind je het dan nie vervelend,.. want naja kbedoel werken kan je altijd nog.
Ja dat mag je vragen, kan je daarna pas je conclusie trekken.
Het jaar nadat ik geslaagd was (ik had ff een tijd uitgerust, ik was echt op) heb ik gewerkt, mezelf leren kennen, veel lol gehad, andere ervaringen dan school opgedaan tot de zomervakantie. Daarna was ik aan het orientatiejaar begonnen omdat ik nog altijd niet wist welke studie ik wilde gaan doen.
Helaas kreeg ik eind dat jaar de ziekte van Pfeiffer, je begrijpt wel dat dat het zoeken niet echt bevorderde
Het jaar daarna werd het nog erger, de Pfeiffer was weliswaar bijna over, maar ik moest naar het ziekenhuis en daar heb ik enkele weken in gelegen, er weer uit, er weer in, 4x in totaal en ook 4 keer geopereerd.
Dat was pas juni afgelopen, toen moest ik nog herstellen, maar toen de studies begonnen kwam de klap van dat eerste half jaar, waardoor ik echt niet in staat was te studeren. Nu, ben ik wel in staat, maar zal ik dus moeten wachten.

Laatst gewijzigd op 20-01-2003 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 08:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Milk schreef:
Ja dat mag je vragen, kan je daarna pas je conclusie trekken.
Het jaar nadat ik geslaagd was (ik had ff een tijd uitgerust, ik was echt op) heb ik gewerkt, mezelf leren kennen, veel lol gehad, andere ervaringen dan school opgedaan tot de zomervakantie. Daarna was ik aan het orientatiejaar begonnen omdat ik nog altijd niet wist welke studie ik wilde gaan doen.
Helaas kreeg ik eind dat jaar de ziekte van Pfeiffer, je begrijpt wel dat dat het zoeken niet echt bevorderde
Het jaar daarna werd het nog erger, de Pfeiffer was weliswaar bijna over, maar ik moest naar het ziekenhuis en daar heb ik enkele weken in gelegen, er weer uit, er weer in, 4x in totaal en ook 4 keer geopereerd.
Dat was pas juni afgelopen, toen moest ik nog herstellen, maar toen de studies begonnen kwam de klap van dat eerste half jaar, waardoor ik echt niet in staat was te studeren. Nu, ben ik wel in staat, maar zal ik dus moeten wachten.
ah ja datr is inderdaad dan verveelend sorry dat ik me zo opstelde.

GRTZ
ivo
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
ah ja datr is inderdaad dan verveelend sorry dat ik me zo opstelde.

GRTZ
ivo
Geeft nix, kon je ook niet weten, vind het alleen vervelend als mensen er meteen vanuit gaan dat ik niet wil studeren of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:49
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik krijg, omdat wij arm zijn, tegemoetkoming in de studiekosten, maar dan wel voor een heel jaar geloof ik,
echt 800 euro ofzo!!!
Haha
veel meer dan ik uit heb gegeven in die ene maand dat ik nog geen stufi kreeg
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 07:09
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Goed meid, wat je wilt.
Fijn knulletje. (het is nog altijd mevrouw )
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:06
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een vriendin van mij is btw een half jaar wezen backpacken (of hoe je dat ook schrijft) in Australië en dat was toch wel iets duurder dan een 'paar duizend'. Als je er bewust voor kiest moet je zo iets zeker doen, maar ik denk niet dat je het moet doen omdat je anders geen studiefinanciering krijgt als je gaat studeren.
je moet ook niet naar zo'n land gaan zonder contacten.. helemaal alleen is al saai en geen opvang kost idd klauwen met geld..
bijna elke nederlander heeft wel familie in australie volgens mij
ik zou het niet om de reden doen van dat maandje studiefinanciering, maar om gewoon een jaar lekker er tussen uit te zijn
2e klas vliegreisje naar australie kost tegenwoordig niks meer, als je daar dan bij familie of kennissen kan logeren en je gaat er lekker werken en ervaring opdoen, heb je gegarandeerd een tof jaar en genoeg geld voor zowel de terugreis als een heel zooitje maanden studie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:27
Verwijderd
@Big Brother: Wie zegt er dat ze alleen ging? Maar contacten daar had ze idd niet. Bijna elke Nederlander familie in Australië...?! Waar is dat op gebaseerd?! Voglens mij nergens op, ik ken amper mensen met familie in Australië (wel geteld ééntje en ik ken toch wel zat mensen). En als je een jaar bij familie logeert, mag je ze ook wel wat geven oid...maar tis idd wel goedkoper. Maar goed, das een heel andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:01
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik ken ongeveer maar 1 iemand die níet familie heeft in australie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Toch het laatste woord? Naja anders ik wel.

Mevrouw zeg ik alleen maar tegen mensen voor wie ik respect heb. Met jou arrogante en bovendien nutteloze replys ben ik in de verste verte niet bereid jou een mevrouw te gaan noemen.
Ik ben zo arrogant...en ik reageer zo arrogant (zijn jouw reply's eigen nuttig?)...als je dat uit wil vechten dan mail je me maar oid, dat doet er hier nl niet toe. (kun je als arrogant opvatten, 't zou ook kunnen zijn dat ik me hier verder aan de forumregels wil houden)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2003, 18:10
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
eigelijk zijn jullie allebei een eindje in de ruimte aan het lullen *kuch*

Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef:
eigelijk zijn jullie allebei een eindje in de ruimte aan het lullen *kuch*

Jij nu ook.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 11:57
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
je kan dus echt wel studiefinanciering krijgen als je nog geen 18 bent, als je maar studeerd. OV is een ander verhaal...
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 20:06
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #33
rare kwast
489 12-07-2005 23:18
Algemene schoolzaken Opmars van de puberstudent
El Kim
70 04-02-2004 12:38
Algemene schoolzaken [Stelling] Loting voor studies moet afgeschaft worden
Trebbor
32 18-03-2003 09:42
Psychologie Als dit hier thuishoort: Concentratie
Evito
6 21-09-2002 01:03
Algemene schoolzaken OV, ook onder de 18?
Verwijderd
30 10-07-2002 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.