Oud 14-02-2003, 13:01
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Wie van jullie legt er wekelijks of maandelijks een (vast?) bedrag opzij wat dan naar de afdeling 'sparen' gaat.
En zoja, heb je ook een doel waarvoor je spaart of wil je gewoon wat achter de hand houden.
Ikzelf ben niet zo'n spaarder. Heb een spaarrrekening vanaf mn geboorte waar nog ongeveer 3000 euro opstaat (gaat de laatste tijd nogal hard op, mn spaargeld).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef:
Wie van jullie legt er wekelijks of maandelijks een (vast?) bedrag opzij wat dan naar de afdeling 'sparen' gaat.
Minstens €25,- per maand. En ik heb een rekening die ik eigenlijk amper gebruik, alleen heel af en toe, daar wordt mijn salaris opgestort, maar tis wel gelijk 'aanspreekbaar'.

Citaat:
En zoja, heb je ook een doel waarvoor je spaart of wil je gewoon wat achter de hand houden.
Om wat geld achter de hand te houden en bv. voor vakantie en iets anders.

Citaat:
Ikzelf ben niet zo'n spaarder. Heb een spaarrrekening vanaf mn geboorte waar nog ongeveer 3000 euro opstaat (gaat de laatste tijd nogal hard op, mn spaargeld).
Ik ben ook niet zo'n spaarder, maar ik wil wel iets extra's hebben als het nodig is, dus vandaar. Ik heb geen spaarrekening vanaf m'n geboorte oid, dus zal ik zelf iets op moeten bouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 14:13
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Momenteel spaar ik niet, maar ben ik even aan het zorgen dat ik gewoon rond kan komen met wat ik heb. Zodra ik merk dat ik genoeg geld over heb, ga ik 50 euro per maand overmaken naar m'n spaarrekening (het zit eraan te komen ). Dat heb ik altijd gedaan.

Overigens spaar ik wel op een andere manier: ik doe mee aan een beleggingsfonds en daar gaat iedere maand iets meer dan 20 euro naar toe. Dat is nu al 2 jaar zo en eind november krijg ik het geld terug + als het goed is nog een beetje. Maarja, nu het met de economie niet zo goed is gegaan, is het de vraag of ik het nog wel terug krijg. Maar dat zien we dan wel weer. Zou wel tof zijn, zo'n bedragje, dan ga ik daarvan op vakantie of m'n studie betalen ofzo.

Verder spaar ik vooral voor de vakantie en om iets te kopen als het oude stuk is of andere onvoorziene uitgaven.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 15:08
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik spaar in totaal per maand iets van 400 euro, inclusief spaarloon.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 22:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ja, ik spaar. Kheb een rekening waar ik niet aan kom en daar staat 1000 euro op. Ook heb ik een rekening waar ik wel aan kom, maar daar staat toch bijna 1300 euro op.
Ik spaar nergens voor, ben gewoon gierig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 23:27
Verwijderd
1 tip, houdt die 3000 euro achter de hand. Er hoeft niets bij, maar haal er ook niets af. Je ouders hebben waarschijnlijk niet voor niets gespaard. Lekker veilig gevoel zo'n bedrag achter de hand.

Je moet proberen niet meer uitgeven dan er per maand binnenkomt, dat is later lastig af te leren.

[iamcj]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 10:50
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik spaar ook niet, ik heb sowieso elke maand toch geld over. Ik heb nog nooit gehad dat ik ergens geld tekort voor kwam. Dus eigenlijik spaar ik stiekem toch.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ik spaar vast 25 euro per maand. en dan vaak na 2/3 loonbetaling maak ik weer eens200 euro ofzo over want zoveel verbruik ik niet ben gierig heb op mijn spaarrekening 2200 euro staan. op ale mijn anderre 3 rekeningen samen 1800 en dan ook nog wat (waardeloze) aandelen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef:
Wie van jullie legt er wekelijks of maandelijks een (vast?) bedrag opzij wat dan naar de afdeling 'sparen' gaat.
Ik maak elke week de helft van m'n salaris over naar m'n spaarrekening. Geen vast bedrag, want m'n salaris verschilt nog weleens.

Citaat:
En zoja, heb je ook een doel waarvoor je spaart of wil je gewoon wat achter de hand houden.
Momenteel spaar ik voor 2 vakanties. Verder spaar ik ook voor op kamers gaan en ik vind het ook fijn om gewoon iets achter de hand te hebben.

Citaat:
Ikzelf ben niet zo'n spaarder. Heb een spaarrrekening vanaf mn geboorte waar nog ongeveer 3000 euro opstaat (gaat de laatste tijd nogal hard op, mn spaargeld).
Ik kan wel redelijk goed sparen. En m'n ouders sparen ook al jaren voor me, maar dat geld staat allemaal op een rekening waar ik voorlopig nog niet aan kan komen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:31
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ik leg geen vast bedrag weg maar als ik opeens 50 euro in mijn portemonnee heb dan leg ik wat weg. (ik werk zwart dus ik krijg 1 keer per week geld en dan contant)
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 05:23
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
euh... nix

heb 1 betaalrekening en 2 spaarrekening
maar laatste tijd leg ik nix meer opzij
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:01
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik spaar nu anderhalf jaar en leg iedere maand 45 euro opzij

heb nu 1000 euro

maar dan ben ik ook gewoon op vakantie geweest en leuke dingen gekocht is dus niet zo dat ik heel streng spaar.

en het doel: is voor straks me rijbewijs en als ik op mezelf ga wonen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:46
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
op mn spaarrekening komt 30 euro p/maand bij.. verder spaar ik niet echt bewust.. op mn betaalrekening komt mn salaris/studiefinanciering, ik geef per maand gemiddeld minder uit dan ik verdien.. dus spaar ik eigenlijk wel Ik vind het sowieso een prettig idee dat ik iig wat geld heb.. je weet nooit wanneer je het echt nodig hebt..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:30
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
elke maand via automatische overboeking 90 euro... Verder kom ik dr ook helemaal niet aan, aan dat gespaarde geld. Gebruik ik strax wel als ik het hard nodig heb op kamers ofzo...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:32
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik spaar in totaal per maand iets van 400 euro, inclusief spaarloon.
respect....
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 23:34
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
ik heb geen bijbaantje meer, dus moet nu ff zuinig aan doen. Ik heb in totaal 700 euro gespaard en mn ouders hebben een studierekening voor me met zo'n 6000 euro. Die hebben ze geopend bij onze geboorte en daar ben ik erg blij mee. Dat geld is ook echt bedoeld voor studeren en 'mijn' 700 euro is gewoon voor bv. als ik op kamers ga, vakntie
__________________
het leven is wat jij er van maakt, en lachen maakt een hoop goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoe sparen jullie geld?
Admire
7 08-02-2017 14:57
Werk, Geld & Recht geld sparen, wat ervan kopen ??
ThisIsMyName
10 28-08-2012 14:37
De Kantine Waarvoor ben jij aan het sparen?
TopDrop
93 04-02-2007 12:17
Werk, Geld & Recht Sparen voor 'later'?
Verwijderd
46 13-03-2006 20:03
Werk, Geld & Recht Waar spaar je voor?
Shitonya
87 10-09-2004 20:24
De Kantine Wat spaar jij zoal?
Repsaj
53 22-04-2003 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.