Oud 01-09-2003, 21:24
colors
colors is offline
Afgelopen vrijdag stond nog op de planning dat ik vrijdagochtend moest werken, Kijk ik vandaag, is het opeens vrijdagmiddag. Ik ga dus naar de baas, ik had immers al plannen voor vrijdagmiddag. Zegt hij ook domweg dat hij me 'ochtends niet kan gebruiken en ik 's middags wel nodig was. Ik moest maar een oplossing bedenken om toch aan m'n uren te komen. Ik ben toch niet degene die weer klakkeloos de planning verandert. Ze denken echt dat niemand daar een leven heeft

Ik heb dus maar gezegd dat ik morgenmiddag wel kom werken. Voor mijn uren. Maar vervelend vindt ik het wel. Ik had ook al plannen voor morgen...

Kan mijn baas dit zomaar zeggen, dat ik voor een oplossing moet zorgen? Dat ik mijn weekplanning maar weer overhoop moet gooien omdat hun opeens weer wat veranderden?

Ik ben eigenlijk erg geneigd om te zeggen dat ik alleen vrijdagochtend wil komen en anders niet. Maar mag ik dat wel, sta ik in mijn recht?
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2003, 21:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je ozu hier je contract op na moeten kijken, wat voor contract heb je heb je een 0 -uren contract dan kan het jah.
Maar het zou wel fijn zijn als ik weet waar je werkt kan ik voor je effe nakijken danwel anders. Want zoiets verschilt nog wel eens per branche
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 08:35
colors
colors is offline
Ik werk in een supermarkt.

In heb een 20 uren contract, daarom kom ik vanmiddag maar werken. Anders kom ik niet aan mijn uren
Ik vindt alleen dat mijn baas het niet kan maken dat het dan maar mijn probleem is, aangezien ik de planning niet klakkeloos verander. Ik moet zelf maar een oplossing bedenken.

Denken ze dan echt dat werk mijn leven is. Ik heb ook nog een priveleven. Ze verwachten echt dat ik alles laat vallen zodra hun iemand nodig hebben
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
colors schreef op 02-09-2003 @ 09:35:
Ik werk in een supermarkt.

In heb een 20 uren contract, daarom kom ik vanmiddag maar werken. Anders kom ik niet aan mijn uren
Ik vindt alleen dat mijn baas het niet kan maken dat het dan maar mijn probleem is, aangezien ik de planning niet klakkeloos verander. Ik moet zelf maar een oplossing bedenken.

Denken ze dan echt dat werk mijn leven is. Ik heb ook nog een priveleven. Ze verwachten echt dat ik alles laat vallen zodra hun iemand nodig hebben
Bij ons (AH) is het zo geregeld dat je je vaste uren werkt. Wil me baas iets anders mag die dat erop zetten maarals ik niet kan is dat ZIJN probleem. Als ik daardoor niet aan mijn uren kom betaald ie me maar ADV uren uit.
Maar volgens de CAO moeten er minimaal 50% van je uren VAST staan. Hiermee mag absoluut niet geschoven worden.
Maar inderdaad je bent niet verplicht aangezien je gewoon een partimer bent die rekent op ze normale uren.
En vooral omdat de planning er al hing en daarna is veranderd is dit niet echt een manier om met part-timers om te gaan. In dit geval had ie maar in eerste instancie beter moeten nadenken.
Bel de FNV is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Het lijkt me dat jij aangeeft wanneer jij kunt werken. Je bent part-timer, dus hij kan niet van je verwachten dat je full-time de tijd vrij maakt om eventueel te kunnen werken als hem dat uitkomt.

Ik zou als ik jou was naar je werkgever gaan en het even voorleggen. Misschien kun je zeggen dat je graag vaste uren wilt. Jullie kunnen vast wel een compromis vinden lijkt me.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:32
colors
colors is offline
Ik heb vanmiddag toch maar gewerkt(wel rustig aan gedaan hoor, 1 container in 4 uur )
Maar ik zit niet aan mijn uren. M'n baas zei gister dat ik van 1 tot 5 moest. Ik wist eigenlijk dat dat te weinig was om aan 20 uur te komen maar goed. Had hij dan maar even aan moeten denken. Ik had daarbij geen zin om tot 6 uur te blijven omdat hun fouten maken

De volgende keer zal het me niet meer gebeuren. Ik ben het best zat. Het is niet de eerste keer dat ze dit doen, en ook niet alleen bij mij.
Ondertussen wacht ik nog altijd op de dag wanneer ze leren plannen

Btw, wat is de FNV?
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:36
colors
colors is offline
Ekki, vaste uren hebben we al heel vaak geprobeert. Elke keer werd het na een tijdje weer verandert. Zo ben ik al meerdere malen te laat of zelfs helemaal niet gekomen, omdat ik dacht dat ik vaste uren had maar ze het opeens hadden verandert. Het probleem is dat ze gewoon niet bellen van 'goh, ik heb een fout gemaakt, zou je dan kunnen ipv dan..'
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou om deze reden serieus een ander baantje zoeken. Of een heel goed gesprek met je werkgever, waarin je heel duidelijk tegen hem bent. Want dit kan VEEL beter bij andere werkgevers, dat weet ik zeker.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
colors schreef op 02-09-2003 @ 18:36:
Ekki, vaste uren hebben we al heel vaak geprobeert. Elke keer werd het na een tijdje weer verandert. Zo ben ik al meerdere malen te laat of zelfs helemaal niet gekomen, omdat ik dacht dat ik vaste uren had maar ze het opeens hadden verandert. Het probleem is dat ze gewoon niet bellen van 'goh, ik heb een fout gemaakt, zou je dan kunnen ipv dan..'
Mijn baas is daar ook vrij makkelijk in. Die zet je gewoon op het rooster wanneer zij wil en je ziet maar wanneer je ingepland staat. Gelukkig is zij wel redelijk, want als je gewoon zegt 'ik kan dan niet', dan gaat zij wel zelf op zoek naar een oplossing.
Alleen als je vrij wilt op een vast tijdstip dat je zou werken, dan moet je je eigen vervanging regelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
colors schreef op 02-09-2003 @ 18:36:
Elke keer werd het na een tijdje weer verandert. Zo ben ik al meerdere malen te laat of zelfs helemaal niet gekomen, omdat ik dacht dat ik vaste uren had maar ze het opeens hadden verandert. Het probleem is dat ze gewoon niet bellen van 'goh, ik heb een fout gemaakt, zou je dan kunnen ipv dan..'
Ik vind t eerlijk gezegd een beetje vreemde gang van zaken als er niet de week van te voren vaststaat wanneer je precies moet werken en ze daar dus niet in schuiven...
Ik heb ook weleens dat ze me nodig hebben en ze een uur van tevoren bellen om te vragen of ik kan, maar ze bellen tenminste...ik heb nog nooit gehad dat als ik op t rooster sta dat ik daar door hun weer werd afgehaald...alleen door mezelf als ik nie kan...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:07
colors
colors is offline
Citaat:
ekki schreef op 02-09-2003 @ 18:31:
Het lijkt me dat jij aangeeft wanneer jij kunt werken. Je bent part-timer, dus hij kan niet van je verwachten dat je full-time de tijd vrij maakt om eventueel te kunnen werken als hem dat uitkomt.
Ik ben dan wel partimer, maar mijn baas weet dat ik eigenlijk overdag niks te doen heb. Ik heb nml een jaar "vrij" genomen om goed na te denken over mijn vervolgopleiding.
Hij gaat er vanuit dat ik altijd kan wanneer het hem uitkomt(kheb geen leven he..)

Morgen breng ik ze het nieuws dat ik voortaan niet meer op vrijdagmiddag wil werken. Zal nog wat worden...
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
colors schreef op 02-09-2003 @ 23:07:
Ik ben dan wel partimer, maar mijn baas weet dat ik eigenlijk overdag niks te doen heb. Ik heb nml een jaar "vrij" genomen om goed na te denken over mijn vervolgopleiding.
Hij gaat er vanuit dat ik altijd kan wanneer het hem uitkomt(kheb geen leven he..)

Morgen breng ik ze het nieuws dat ik voortaan niet meer op vrijdagmiddag wil werken. Zal nog wat worden...
Het staat in ieder geval in je contract. De parttime contracten die ik ken houden vaak een soort regeling in waarbij de baas best met jou mag schuiven voordat jouw uren zijn doorgegeven, maar daarna moet hij dat doen met jouw toestemming.
Hij mag er niet vanuit gaan dat jij altijd kan en als hij dat wel doet, zou ik daar eens een gesprek met hem over hebben.

Succes ermee!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:00
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nooit geweten dat 50% van je uren vast moet staan. werd bij de AH steeds anders ingepland
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 03-09-2003 @ 16:00:
nooit geweten dat 50% van je uren vast moet staan. werd bij de AH steeds anders ingepland
Staat als het goed eregns in de CAO welke bladzijde zou ik vandaag of morgen moeten bekijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Onbestemd
Verwijderd
30 07-11-2012 14:55
Huiswerkvragen: Exacte vakken Experiment data met fout
Oen
0 07-06-2006 21:19
Psychologie Mijn ouders slaan mij maar denken nu dat IK daar hulp voor nodig heb.
mylentje
11 04-03-2003 12:07
Algemene schoolzaken mijn juf is zó gemeen tegen me.
HelpMePlease
36 19-12-2002 21:51
Software & Hardware windows xp java probleem
Fatma
7 17-10-2002 11:13
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.