Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 18:45
Verwijderd
Zijn er hier mensen die stage in het buitenland (hebben ge)lopen? Zo ja, wat heb je dan gedaan en in welk land en heb je dit zelf geregeld of via een of ander bureau?

Ik moet namelijk volgend jaar ook stage lopen (6mnd.) en ik zou dat graag in het buitenland willen doen


ps. ik doe de opleiding HBO Toerisme
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2003, 14:58
Yolcu
Yolcu is offline
Ik doe ook HBO Toerisme en ik moet vanaf april 2004 minimaal 12 weken stage lopen om af te studeren. Ik ben druk bezig geweest met het vinden van een stageplaats, daarbij heb ik geleerd dat je eerst voor jezelf moet beslissen naar welk land je wilt en waarom je naar dat land wilt. Ik ben begonnen met orienteren op Malta, omdat dat eiland mij heel erg aanspreekt. Ik ben gaan zoeken via internet, via verkeersbureaus en het internationale telefoonboek op www.detelefoongids.nl . Maar toen ging ik op vakantie naar Turkije en ben ik helemaal verliefd geworden op dat land. Nu ben ik druk bezig met het regelen van een stage in Turkije. Dit is echter wel wat moeilijker; ik zal Turks moeten leren omdat je met Engels gewoon niet genoeg terecht kunt in Turkije. En het communiceren is gewoon wat moeilijker als je de taal niet spreekt/leest. Veel Turkse internetsites zijn enkel Turkstalig.

Oh en wat ik ga doen? Ik doe de afstudeerrichting Travel Trade, kort gezegd inkoop/verkoop, touroperating, luchtvaart, reisbureauwezen, groups & incentives. Maar wat ik precies ga doen, dat weet ik nog niet..

Wij moeten trouwens verplicht actief zelf naar onze stageplaats zoeken, maar de stageplaats moet wel goedgekeurd worden door het praktijkbureau van onze school. Als het bedrijf dat je uitgezocht hebt een contact is van de school, dan stelt de school je voor. Is dat niet zo, dan moet je wervingsbrieven gaan schrijven, om te kijken of het bedrijf eventueel een stageplaats zou willen aanbieden.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 10:01
Verwijderd
Hoe doe je dat dan? Schrijf je dan gewoon een brief naar een bedrijf wat jou wel aanstaat en je vraagt of ze nog een stageplek over hebben ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 11:05
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
stefano schreef op 06-09-2003 @ 11:01:
Hoe doe je dat dan? Schrijf je dan gewoon een brief naar een bedrijf wat jou wel aanstaat en je vraagt of ze nog een stageplek over hebben ofzo?
Ik zou meerdere ondernemingen aanschrijven, want dan heb je meer diversiteit.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:10
Verwijderd
Ja, zo slim ben ik ook nog net Maar ik bedoelde eigenlijk of ze dan gewoon een willekeurig bedrijf (wel een die haar aanstaat) schrijft dat ze daar wel wil stagelopen i.p.v. een bedrijf met bv. een vacature.

Ik heb er begrip voor als je deze zin drie keer hebt moeten lezen voordat je hem snapte
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:42
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
stefano schreef op 06-09-2003 @ 14:10:
Ja, zo slim ben ik ook nog net Maar ik bedoelde eigenlijk of ze dan gewoon een willekeurig bedrijf (wel een die haar aanstaat) schrijft dat ze daar wel wil stagelopen i.p.v. een bedrijf met bv. een vacature.

Ik heb er begrip voor als je deze zin drie keer hebt moeten lezen voordat je hem snapte

Ik snapte 'm eerlijk gezegd al gelijk na de eerste keer..

Hmm ja wervingsbrieven schrijf je gewoon naar bedrijven om te vragen of ze 'toevallig' een stageplaats aanbieden. Dit is niet zomaar een kort briefje, maar echt een sollicitatiebrief + cv. Er wordt wel gewaarschuwd dat je van elke 10 wervingsbrieven die je schrijft misschien maar 1 of 2 reacties krijgt. Het is eigenlijk maar geluk hebben..

Tip: ik weet niet wat voor werk je zou willen doen, maar op de site van thomas cook staat het één en ander uitgelegd over stageplaatsen bij TUI, Thomas Cook en Neckermann Reizen geloof ik. Dan heb ik het over reisleiding, touroperating en reisbureauwezen. Kijk eens op www.thomascook.nl en dan links ergens bij vacatures geloof ik (doe dit uit m'n hoofd, zit achter een pc die op hol slaat wanneer ik meer dan één venster open heb ). Daar is een apart gedeelte over stageplaatsen.

Hmm beetje vaag uitgelegd, maar hoop dat je het snapt
Misschien dat je ook iets hebt aan
www.reiswereldbaan.nl
www.monsterboard.nl
www.anvr.nl
www.oad.nl

enz
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd GRATIS info avond 7 juni DEN HAAG over vrijwilligerswerk & stages in het buitenland
Projects Abroad
0 31-05-2012 10:16
Studeren Stage in het buitenland
Daniells
5 07-08-2011 23:20
Studeren ervaring met stage in het buitenland?
Communicatie
6 07-09-2009 10:40
Studeren Stage in het buitenland: sept 2009 - feb 2010
¥iiitt!!
6 05-04-2009 22:05
Algemene schoolzaken Stages in het buitenland
AC Milan 7
8 23-08-2006 14:25
Algemene schoolzaken [Centraal] Stage in het buitenland
levi's
10 25-07-2005 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.