Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 02:58
aap777
aap777 is offline
Ik heb een OV-studentenkaart. Ik reis wel vaker met de trein en natuurlijk is er vaak vertraging. Kan ik ook met mn OV geld terug vragen bij vertraging?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 06:54
Verwijderd
Volgens mij moet je je kaartje meesturen, en als je OV hebt, heb je geen kaartje, kun je ook geen geld terug vragen..

en trouwens, met OV is het niet terugvragen, omdat je er niks voor betaald hebt..

Kdenk het niet dus..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 07:13
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Kan wel, met een kopie van je OV. Krijg je iets van 4,54 terug dacht ik.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 07:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik hoorde inderdaad van iemand op me school dat dit idd wel kan maar hoe weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 08:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dat kan inderdaad, dan moet je een kopie van je OV opsturen samen met het geld-terugvraag-formulier. Bij 30 tot 60 minuten vertraging krijg je € 2,27, bij meer dan 60 minuten € 4,54.
Zie ns.nl...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 08:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
vleermuissie schreef op 08-09-2003 @ 07:54:

en trouwens, met OV is het niet terugvragen, omdat je er niks voor betaald hebt..
Dat is een denkfout die vaker gemaakt wordt: je betaald wel voor je OV, dat wordt namelijk van je Studifinanciering afgehouden.
(behalve als je gaat lenen na je stufi krijg je m gratis zoals ik nu; maarja, dan moet ik wel rente gaan betalen )

de OV kostte iets van 91 gulden per maand in 2000.

Dus....

en ja, je kunt geld terugvragen als je vertraging hebt opgelopen van meer dan een half uur.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:11
Thomas
Thomas is offline
Ja, en die regeling moet men er gewoon in houden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:49
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-09-2003 @ 08:45:
Ik hoorde inderdaad van iemand op me school dat dit idd wel kan maar hoe weet ik niet
Forumulier kan je ophalen bij een NS-loket.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 11:26
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
is die ene site die al die vertragingen netjes voor iedereen op een lijstje zette al op een andere locatie op et web herstart?

Weet iemand eigenlijk wat ik bedoel?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 08-09-2003 @ 12:26:
is die ene site die al die vertragingen netjes voor iedereen op een lijstje zette al op een andere locatie op et web herstart?

Weet iemand eigenlijk wat ik bedoel?
Ok, heel leuk dat ze daar zo'n site voor maken. Maar dat vind ik dus echt belacherlijk.
Ze proberen je een dienst te bewijzen door je geld te geven als je vertraging op loopt en dan maak je er misbruik van.
Als iedereen dat zou doen, dan houden ze daar echt wel een keer mee op hoor.
Zelfde geval als dat je extra dure kaartjes zoekt van iemand anders, en dat gebruikt als 'ovkaart-vergeten-kaartjes'. Dat vind ik echt zo ziek. Ga werken voor je geld!
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 08-09-2003 @ 09:40:
Dat kan inderdaad, dan moet je een kopie van je OV opsturen samen met het geld-terugvraag-formulier. Bij 30 tot 60 minuten vertraging krijg je € 2,27, bij meer dan 60 minuten € 4,54.
Zie ns.nl...
Yup.

Mn vriend doet het nogal vaak (reist per dag zo'n 4 uur) en t 'verdient' af en toe nog wel leuk

Er zijn ook mensen die de vertragingen op inet checken en dan vervolgens dingen gaan opsturen. Met OV kan dat... maja daar komen ze dan ook wel eens achter.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:09
Studentje
Studentje is offline
Je kunt ook een kaartje vergoed krijgen als je een OV kaart hebt. Voor als je hem een keer vergeet.

Dus vraag dat treinkaartje van je tante uit Maastricht, als ze je kamer in Groningen komt bekijken.

De bron is btw de yes van mijn vriendin, dus ik weet niet in hoeverre het ook waar is...
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:32
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
dreen schreef op 08-09-2003 @ 14:12:
Ok, heel leuk dat ze daar zo'n site voor maken. Maar dat vind ik dus echt belacherlijk.
Ze proberen je een dienst te bewijzen door je geld te geven als je vertraging op loopt en dan maak je er misbruik van.
Als iedereen dat zou doen, dan houden ze daar echt wel een keer mee op hoor.
Zelfde geval als dat je extra dure kaartjes zoekt van iemand anders, en dat gebruikt als 'ovkaart-vergeten-kaartjes'. Dat vind ik echt zo ziek. Ga werken voor je geld!

zucht.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mwa, ik zou ook wel eens zo geld gaan verdienen.

En dat is niet erg hoor.
Het is de schuld van de NS.
Moeten ze de prijzen maar niet zo idioot hoog maken!
Als de NS een normale, redelijke prijs voor treinkaartjes zou vragen, zou ik ook gewoon eerlijk zijn.

Maar als de NS niet normaal doet en niet redelijk is, wie ben ik dan om dat wel te zijn?

Kortom: zodra ik die kaart heb ga ik elke maand minstens 4.54 verdienen (min kosten voor kopie van OV-kaart).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De NS vraagt lang niet de kostprijs per kaartje hoor.
En btw, ik dacht dat het door de regering kwam dat de prijzen elke keer verhoogt worden? Doordat zij steeds (in verhouding) minder geld subsidieren (correct me if I'm wrong).

Ik vind dat dus echt bullshit dat iedereen daarom maar gewoon fraude pleegt. Vind je het gek dat die prijzen omhoog gaan als iedereen de ns een beetje geld gaat afnemen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:45
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Inderdaad, als de ns inderdaad vertraging heeft dan stuur ik meteen zown formulier op omdat ik dat mijn recht vind op het moment dat zij niet de dienst leveren zoals ze dat horen te doen, maar ik ga echt niet formulieren opsturen terwijl ik er geen last van heb gehad dat vind ik echt onbeschoft, egoistisch en uiteraard worden die kosten weer verwerkt in de volgende prijsverhogingen..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:50
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
vet dat wist ik niet dat je dat terug kunt vragen
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dreen schreef op 08-09-2003 @ 19:11:

Ik vind dat dus echt bullshit dat iedereen daarom maar gewoon fraude pleegt. Vind je het gek dat die prijzen omhoog gaan als iedereen de ns een beetje geld gaat afnemen?
Inderdaad.

Mensen die frauderen zijn eikels en beseffen niet dat ze de reiziger de dupe van laat worden op de lange termijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2003, 14:07
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Studentje schreef op 08-09-2003 @ 16:09:
Je kunt ook een kaartje vergoed krijgen als je een OV kaart hebt. Voor als je hem een keer vergeet.
Ik was hem donderdag vergeten, maar dan moet je dus wel 4,50 administratiekosten betalen.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
beuk schreef op 09-09-2003 @ 15:07:
Ik was hem donderdag vergeten, maar dan moet je dus wel 4,50 administratiekosten betalen.
Sinds wanneer is dat?
Heb je t soms meer dan 1 keer in t jaar vergeten?
Want volgens mij mag je 1 keer in t jaar de rit helemaal vergoed krijgen als je je OV vergeten bent.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Binnenkort kan geld terug vragen voor in ieder geval ov-jaarkaarthouders en studentenkaarthouders via internet (ook maandabo's enzo kunnen volgens mij via internet).

Domme zet, want juist die stap naar de brievenbus was een stap te veel. Ff invullen op internet kost veel minder tijd, dus zullen meer mensen dat doen. Denk ik dan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:08
BBEM
BBEM is offline
vandaag voor het eerst gebruikt aangezien de trein van 6.06 meer dan een half uur vertraging had. wel een hoop moeite voor 2.27
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:41
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-09-2003 @ 16:09:
Sinds wanneer is dat?
Heb je t soms meer dan 1 keer in t jaar vergeten?
Want volgens mij mag je 1 keer in t jaar de rit helemaal vergoed krijgen als je je OV vergeten bent.
Als je er pas in de trein achter komt dat je hem vergeten bent, waarschijnlijk.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Studentje schreef op 09-09-2003 @ 20:41:
Als je er pas in de trein achter komt dat je hem vergeten bent, waarschijnlijk.
Denk t
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 00:24
PV
PV is offline
tja, volgens mij krijg je geen geld terug als je door 5 minuten vertraging van de NS je bus mist en een uur moet wachten tot de volgende eens komt...

laat ze daar iets aan doen, als er al iets voor bestaat hoor ik het graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2003, 07:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dreen schreef op 08-09-2003 @ 19:11:
De NS vraagt lang niet de kostprijs per kaartje hoor.
En btw, ik dacht dat het door de regering kwam dat de prijzen elke keer verhoogt worden? Doordat zij steeds (in verhouding) minder geld subsidieren (correct me if I'm wrong).

Ik vind dat dus echt bullshit dat iedereen daarom maar gewoon fraude pleegt. Vind je het gek dat die prijzen omhoog gaan als iedereen de ns een beetje geld gaat afnemen?
Citaat:
Roxy schreef op 08-09-2003 @ 19:45:
Inderdaad, als de ns inderdaad vertraging heeft dan stuur ik meteen zown formulier op omdat ik dat mijn recht vind op het moment dat zij niet de dienst leveren zoals ze dat horen te doen, maar ik ga echt niet formulieren opsturen terwijl ik er geen last van heb gehad dat vind ik echt onbeschoft, egoistisch en uiteraard worden die kosten weer verwerkt in de volgende prijsverhogingen..
Citaat:
Gatara schreef op 09-09-2003 @ 10:38:
Inderdaad.

Mensen die frauderen zijn eikels en beseffen niet dat ze de reiziger de dupe van laat worden op de lange termijn.
Downloaden jullie mp3's waar auteursrecht op zit? Branden jullie CD's over waar auteursrecht op zit?
Zeg dit soort dingen dan niet! Vind ik heel erg hypocriet! (zie vooral de post van Gatara)
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 08:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 08:30:

Zeg dit soort dingen dan niet! Vind ik heel erg hypocriet! (zie vooral de post van Gatara)
mp3's? Heel weinig. En meestal ontdek ik iets nieuws waar ik dan toch uiteindelijk een cd van koop.

En je wéét dat de NS t al financieel moeilijk heeft en dat hier duidelijk de reiziger de dupe van kan worden.
Itt de platenmaatschappijen die hun cd's ook flink goedkoper kunnen maken, waardoor mensen weer meer cd's gaan kopen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 08:30:
Downloaden jullie mp3's waar auteursrecht op zit? Branden jullie CD's over waar auteursrecht op zit?
Zeg dit soort dingen dan niet! Vind ik heel erg hypocriet! (zie vooral de post van Gatara)
Dat is helemaal niet hypocriet. Er is wel even verschil tussen liedjes luisteren en met de trein reizen. Liedjes zijn niet broodnodig en zijn gewoon voor de lol. Als er geen artiesten bestaan hadden dan had ik dat echt wel overleefd. Daarentegen is vervoer wel heel belangrijk. Zeker voor mensen zonder auto.
Wees blij dat ze uberhaupt iets doen om je tegemoet te komen, ze hadden mensen die erge vertragingen oplopen of hun OV vergeten ook in de kou kunnen laten staan, maar dat doen ze niet!
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 12:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-09-2003 @ 09:30:
mp3's? Heel weinig. En meestal ontdek ik iets nieuws waar ik dan toch uiteindelijk een cd van koop.

En je wéét dat de NS t al financieel moeilijk heeft en dat hier duidelijk de reiziger de dupe van kan worden.
Itt de platenmaatschappijen die hun cd's ook flink goedkoper kunnen maken, waardoor mensen weer meer cd's gaan kopen.
Waarom denk je dat de CD's zo duur zijn geworden? Doordat niemand die CD's meer koopt. Dat vind ik belachelijk. Maar ik heb al vaak genoeg een oplossing genoemd, buma stemra aangeschreven enzo, maar ze doen het nog steeds niet.

Anyway, het ging om de NS en ik vind het ook schandalig als mensen er misbruik van zouden maken, echter is dat heel simpelweg de schuld van de NS. Ze kunnen op een heel makkelijke manier voorkomen dat dat soort dingen gebeuren. Dat sommige mensen daar misbruik van maken kun je voorspellen!

Dan om even een reactie op de post van dreen te geven:
Muziek mag dan misschien geen primaire levensbehoefte zijn, maar dat is reizen ook niet. Muzikanten verdienen net zo goed hun geld als dat mensen van de NS dat doen. Dan kun je misschien zeggen dat muzikanten het niet moeilijk hebben, maar dan kijk je niet goed om je heen. Echte muzikanten kunnen heel moeilijk aan hun geld komen en dat vind ik erg!

Dan is het hypocriet om auteursrecht te schenden door CD's te branden en dus die mensen van hun geld te beroven, wat ze overigens net zo goed verdienen als dat jij je geld verdient na een dag hard werken en dan wel op mensen te gaan zeiken die hier en daar een eurootje van de NS meejatten.

Dat de NS er wat aan kan doen, net zoals de Buma/Stemra een aardig aandeel zou kunnen hebben in het voorkomen van geldverlies in de CD-verkoop betekent niet dat het goed is, daar ben ik het mee eens, maar zeik dan op de NS en zorg dat ze er iets tegen doen in plaats van op mensen gaan zeiken die er dankbaar gebruik van maken!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:45
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 13:57:
Waarom denk je dat de CD's zo duur zijn geworden? Doordat niemand die CD's meer koopt. Dat vind ik belachelijk. Maar ik heb al vaak genoeg een oplossing genoemd, buma stemra aangeschreven enzo, maar ze doen het nog steeds niet.
(..)
Het is compleet offtopic, maar hier haal jij geweldig oorzaak en gevolg door elkaar.

Ik kan me voorstellen dat iemand die een belangrijke afspraak, tentamen of wat dan ook misloopt, hier zo van baalt, dat hij het door die formulieren in te vullen de boel enigszins probeert te compenseren. Het is niet goed, wel begrijpelijk.

Persoonlijk, en veel mensen zullen dat ook vinden, vind ik het de moeite niet waard om voor een paar euro elke keer zo'n formulier in te vullen. Zo veel geld zal het de NS dus wel niet kosten.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Studentje schreef op 10-09-2003 @ 16:45:
Het is compleet offtopic, maar hier haal jij geweldig oorzaak en gevolg door elkaar.

Ik kan me voorstellen dat iemand die een belangrijke afspraak, tentamen of wat dan ook misloopt, hier zo van baalt, dat hij het door die formulieren in te vullen de boel enigszins probeert te compenseren. Het is niet goed, wel begrijpelijk.

Persoonlijk, en veel mensen zullen dat ook vinden, vind ik het de moeite niet waard om voor een paar euro elke keer zo'n formulier in te vullen. Zo veel geld zal het de NS dus wel niet kosten.
Als je door de NS te laat bent vind ik het niet meer dan normaal dat je die dingen invult. Ik hoop dan alleen wel dat je genoeg compensatie krijgt voor hetgeen je misgelopen bent.

Ik vind niet dat ik oorzaak en gevolg door elkaar haal, dat cd's duur zijn is bekend, is altijd zo geweest, maar het illegaal kopieren en downloaden van mp3's maakt het alleen maar duurder...

Als jij zin hebt in een frietje en het kost 12 euro 50, wat doe je dan?
- Je koopt het frietje
- Je gaat naar een andere friettent
- Je houdt honger
- Je jat het frietje (hoewel het moeilijk lijkt, is het toch een optie)
- Je koopt het frietje 2e hands (niet aan te raden)

Hoewel het bovenstaande voorbeeld misschien niet helemaal slaat op het kopen van CD's, ik wil eigenlijk alleen maar vragen of je het normaal vindt dat je spullen, als ze te duur zijn, gewoon maar jat...

Enne, als je echt vindt dat CD's te duur zijn zou ik je aan willen raden om eens goed om je heen te kijken, want het valt allemaal best wel mee. Het is toch logisch dat je ze niet voor 40 cent kunt krijgen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:38
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 16:59:


Enne, als je echt vindt dat CD's te duur zijn zou ik je aan willen raden om eens goed om je heen te kijken, want het valt allemaal best wel mee. Het is toch logisch dat je ze niet voor 40 cent kunt krijgen?
En onlogisch dat je er soms wel 20 euro voor moet neerleggen.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 13:57:
Waarom denk je dat de CD's zo duur zijn geworden? Doordat niemand die CD's meer koopt. (...)
Dan mag jij mij uitleggen hoe het komt dat een album al 39,95 en een verzamel-CD al 42,95 kostte in 1992, toen nog nergens een thuisbrander te bekennen was en 99% van Nederland geen internet had.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-09-2003 @ 18:58:
Dan mag jij mij uitleggen hoe het komt dat een album al 39,95 en een verzamel-CD al 42,95 kostte in 1992, toen nog nergens een thuisbrander te bekennen was en 99% van Nederland geen internet had.
Hmmm.... Naar mijn weten waren ze in die tijd 20-30 gulden...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 07:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 13:57:

Anyway, het ging om de NS en ik vind het ook schandalig als mensen er misbruik van zouden maken, echter is dat heel simpelweg de schuld van de NS. Ze kunnen op een heel makkelijke manier voorkomen dat dat soort dingen gebeuren. Dat sommige mensen daar misbruik van maken kun je voorspellen!


Hoe kunnen ze dat voorkomen?
(vertraging zal altijd blijven bestaan; ook al in mindere vorm.

Citaat:

Dan om even een reactie op de post van dreen te geven:
Muziek mag dan misschien geen primaire levensbehoefte zijn, maar dat is reizen ook niet.


Wel als het naar je werk/educatie is, want daar verdien je je brood mee of gaat dat ermee verdienen later.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 07:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 21:32:
Hmmm.... Naar mijn weten waren ze in die tijd 20-30 gulden...
Nee hoor. Nare man's prijs komt dichter blij de realiteit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2003, 09:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-09-2003 @ 08:41:


Hoe kunnen ze dat voorkomen?
(vertraging zal altijd blijven bestaan; ook al in mindere vorm.
Bijvoorbeeld door bewijzen van vertraging te gaan verstrekken. Als een trein meer dan een bepaalde tijd vertraging heeft krijgt elke reiziger die daarvan de dupe wordt een bewijs van vertraging. Zou ook een hoop papierwerk schelen.

Citaat:

Wel als het naar je werk/educatie is, want daar verdien je je brood mee of gaat dat ermee verdienen later.
Niet helemaal, het reizen opzich is geen primaire levensbehoefte. Geld verdienen ook niet, eten en drinken is dat wel, maar het is ooit bewezen (ik ben niet helemaal zeker door wie, maar het was een psycholoog en bioloog) dat geld niet noodzakelijk is in de zoektocht naar voedsel.

Muziek draagt ook bij aan het begrip "geluk", wat filosofisch gezien een zeer belangrijke rol speelt in het leven. Onderschat dat niet. Muziek is er altijd geweest en heeft altijd een grote rol gespeeld in het leven van de mens.

Ik denk dat het op 1 lijn stellen van muziek met reizen niet kan, maar reizen in belang boven reizen stellen vind ik een foute benadering.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 12:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-09-2003 @ 17:41:
Binnenkort kan geld terug vragen voor in ieder geval ov-jaarkaarthouders en studentenkaarthouders via internet (ook maandabo's enzo kunnen volgens mij via internet).

Domme zet, want juist die stap naar de brievenbus was een stap te veel. Ff invullen op internet kost veel minder tijd, dus zullen meer mensen dat doen. Denk ik dan.
aan de andere kant besparen ze ook weer kosten.

ik heb voor het bedrijf gewerkt waar alle terug-vraag-formulieren werden ingevoerd in de computer. Wij zaten dagelijks met zo'n 25 man tegelijk te tikken: dat waren dus alleen maar geld-terug-formulieren van de NS!! Sommige mensen (waaronder OV houders) zag je dagelijks langskomen op de formulieren en dus zal het flink wat werk besparen als die mensen voortaan zelf hun gegevens invoeren ipv dat wij het allemaal moeten overtikken. En tja, de NS moest aan dat bedrijf geld betalen om die formulieren te laten invoeren, dus wanneer het minder formulieren zijn, zal de prijs ook wel lager worden.
Maar dat de stap om iets op de post te doen groter is dan om iets in te vullen via internet ben ik wel met je eens.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:04
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2003 @ 16:59:
geblaat over patat en cd's en treinen
Je haalt oorzaak en gevolg wél door elkaar. Want wat was er nou eerder? CD's van veertig gulden of mp3's?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:13
Verwijderd
Precies. Er is weinig zeker in dit leven, maar het feit dat CD's tien jaar geleden al ruim veertig gulden kostten is zoiets.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-09-2003 @ 10:55:
Bijvoorbeeld door bewijzen van vertraging te gaan verstrekken. Als een trein meer dan een bepaalde tijd vertraging heeft krijgt elke reiziger die daarvan de dupe wordt een bewijs van vertraging. Zou ook een hoop papierwerk schelen.


En hoe/waar als ik vertraging heb, haal ik zo'n bewijs?
Als ik al vertraging heb, heb ik sowieso nog meer reden om me te haasten naar de plek waar ik naar toe ging, als ik daar al niet te laat zou aankomen, denk je dat je dan rustig nog op zo'n bewijs staat te wachten bij overbezette conducteurs en/of loketten?

Citaat:

Niet helemaal, het reizen opzich is geen primaire levensbehoefte. Geld verdienen ook niet,


Geld verdienen om te kunnen eten. Daar zit een logisch verband tussen in deze maatschappij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 08:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 00:42:


En hoe/waar als ik vertraging heb, haal ik zo'n bewijs?
Als ik al vertraging heb, heb ik sowieso nog meer reden om me te haasten naar de plek waar ik naar toe ging, als ik daar al niet te laat zou aankomen, denk je dat je dan rustig nog op zo'n bewijs staat te wachten bij overbezette conducteurs en/of loketten?
Dat had ik uitgelegd, die krijg je in de trein...


Citaat:

Geld verdienen om te kunnen eten. Daar zit een logisch verband tussen in deze maatschappij.
Dat zeg ik dus, dat is bewezen van niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 10:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-09-2003 @ 09:30:
Dat had ik uitgelegd, die krijg je in de trein...


vaak is het zo dat je in een trein met vertraging ook nog eens in een trein zit waarin je als sardientjes verpakt op elkaar zit.
In zo'n situatie komen ze sowieso al niet controleren.

Reis jij eigenlijk wel eens vaker met de trein?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 16:02
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-09-2003 @ 16:09:
Sinds wanneer is dat?
Heb je t soms meer dan 1 keer in t jaar vergeten?
Want volgens mij mag je 1 keer in t jaar de rit helemaal vergoed krijgen als je je OV vergeten bent.
Was de eerste keer dat ik hem vergeten was. Ik dacht ook dat je het vergoed kreeg, maar volgens de conducteur ging dat wel gepaard met 4,50 administratiekosten. Aangezien een kaartje me 5,50 kostte, heb ik dat maar gedaan om niet in allerlei ingewikkelde procedures te belanden..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 16:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 11:24:


vaak is het zo dat je in een trein met vertraging ook nog eens in een trein zit waarin je als sardientjes verpakt op elkaar zit.
In zo'n situatie komen ze sowieso al niet controleren.

Reis jij eigenlijk wel eens vaker met de trein? [/B]
Ik reis regelmatig met de trein en heb ook vaak vertraging gehad, echter, ik heb nog nooit gehad dat ze bij een vertraging in de hele rit niet 1 keer je kaartje komen controleren...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-09-2003 @ 17:53:
Ik reis regelmatig met de trein en heb ook vaak vertraging gehad, echter, ik heb nog nooit gehad dat ze bij een vertraging in de hele rit niet 1 keer je kaartje komen controleren...
Nou, als de trein zo vol zit dat een groot gedeelte van de mensen moet staan, dan komen ze toch 9 van de de 10 keer niet je kaartje controleren hoor...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:19
remcio
remcio is offline
ik kan toch geen geld terug vragen bij vertraging, heb al een ns vervoers bewijs vet klote
__________________
De zin van het leven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.