Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2006, 19:48
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik ga zo spoedig mogelijk () m'n betaalde belasting van m'n bijbaantjes terugvragen bij de BD.Nu vroeg ik me af wat ik allemaal als studiekosten op kan geven. Ik studeer HBO Elektrotechniek en ben 2e jaars.
Wie kan me daar een antwoord op geven??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2006, 21:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
er zijn normbedragen voor gebruik die
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 23:09
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 23-01-2006 @ 20:48 :
Hallo,

Ik ga zo spoedig mogelijk () m'n betaalde belasting van m'n bijbaantjes terugvragen bij de BD.Nu vroeg ik me af wat ik allemaal als studiekosten op kan geven. Ik studeer HBO Elektrotechniek en ben 2e jaars.
Wie kan me daar een antwoord op geven??
Volgens mij mocht je collegeld en studieboeken aftrekken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 08:50
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-01-2006 @ 20:48 :
Hallo,

Ik ga zo spoedig mogelijk () m'n betaalde belasting van m'n bijbaantjes terugvragen bij de BD.Nu vroeg ik me af wat ik allemaal als studiekosten op kan geven. Ik studeer HBO Elektrotechniek en ben 2e jaars.
Wie kan me daar een antwoord op geven??
Als je het met je vriendin uitmaakt omdat je haar te dik vindt mag je weer niks aftrekken, behalve jezelf natuurlijk omdat je geen vriendin meer hebt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-01-2006 @ 00:09 :
Volgens mij mocht je collegeld en studieboeken aftrekken.
Volgens mij pas als je over een bepaald bedrag komt oid...

Er was, dacht ik, iig iets mee waardoor niet iedereen dat altijd kan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 09:29
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2006 @ 09:52 :
Volgens mij pas als je over een bepaald bedrag komt oid...

Er was, dacht ik, iig iets mee waardoor niet iedereen dat altijd kan doen.
Idd, zolang je recht had op stufi moest je met die normbedragen aan het werk. Staat op de site van de belastingdienst wel hoe dat werkte.
Als je geen recht meer op stufi hebt, kun je wel collegegeld enzo opvoeren...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 10:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Had het zelf vorig jaar niet gedaan, maar jah ontloopt elkaar niet zoveel dus zal er wel niks van horen

Denk er wel aan dat je bij aftrekposten je stufi moet invoeren dat is zo'n 900 euro.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 11:52
Verwijderd
Citaat:
jeroen2 schreef op 24-01-2006 @ 09:50 :
Als je het met je vriendin uitmaakt omdat je haar te dik vindt mag je weer niks aftrekken, behalve jezelf natuurlijk omdat je geen vriendin meer hebt
Dat grapje is nu echt te flauw zz
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
in principe mag je alle kosten die je redelijkerwijs gemaakt hebt voor je studie, aftrekken.


maar....

zolang je studiefinanciering ontvangt, ligt het wat lastiger, aangezien je daar je studie van betaald, en niet van je bijbaantje.
je mag wel het een en ander aftrekken hoor : in principe zijn er inderdaad normbedragen voor.

(maar een student, met een ov-kaart, krijgt het lastig zodra 'vervoerskosten' als aftrekpost worden opgevoerd, tenzij het logisch is dat je niet met het OV gaat, of wanneer je geen OV hebt. In principe is het allemaal heel logisch.)

tip : bel die lui op en vraag het ze. doen ze ook eens wat nuttigs...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-01-2006 @ 11:21 :
Had het zelf vorig jaar niet gedaan, maar jah ontloopt elkaar niet zoveel dus zal er wel niks van horen

Denk er wel aan dat je bij aftrekposten je stufi moet invoeren dat is zo'n 900 euro.
stufi 900 euro ? dat is enkel de basisbeurs, denk ik.

daarnaast, stufi is zelf natuurlijk geen aftrekpost. alleen gemaakte kosten kunnen aftrekposten zijn, niet de ontvangen bedragen. je bedoelt - denk ik - bij 'inkomsten'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2006 @ 13:28 :
stufi 900 euro ? dat is enkel de basisbeurs, denk ik.

daarnaast, stufi is zelf natuurlijk geen aftrekpost. alleen gemaakte kosten kunnen aftrekposten zijn, niet de ontvangen bedragen. je bedoelt - denk ik - bij 'inkomsten'.
Je weet toch wel wat de basisbeurs is?

Maar studiefinanciering moet je dus wel bij inkomsten plaatsen? En als je nou bijv. voor de zorgtoeslag moet zeggen hoeveel je inkomsten bedragen? Hoort daar je studiefinanciering bij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:39
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Stufi is geen inkomsten....daarom is er ook die regeling met normbedragen enzo voor als je recht hebt op stufi
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:41
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
http://www.belastingdienst.nl/partic...l#P2428_197540 Hmm hier staat wat
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 13:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-01-2006 @ 13:36 :
Je weet toch wel wat de basisbeurs is?

Maar studiefinanciering moet je dus wel bij inkomsten plaatsen? En als je nou bijv. voor de zorgtoeslag moet zeggen hoeveel je inkomsten bedragen? Hoort daar je studiefinanciering bij?
jawel, maar hoe moet ik in godsnaam de hoogte weten van de basisbeurs ? 900 euro lijkt me tamelijk belachelijk weinig voor een studie, eerlijk gezegd.

ik heb geen idee of stufi als inkomsten gerekend moeten worden - wel dat het geen aftrekpost kan zijn. (je moet mijn post wel in zn context blijven zien, graag.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 18:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2006 @ 14:56 :
jawel, maar hoe moet ik in godsnaam de hoogte weten van de basisbeurs ? 900 euro lijkt me tamelijk belachelijk weinig voor een studie, eerlijk gezegd.

ik heb geen idee of stufi als inkomsten gerekend moeten worden - wel dat het geen aftrekpost kan zijn. (je moet mijn post wel in zn context blijven zien, graag.)
haha sorry aftrekpost is het verkeerde woord
je moet je totaal ontvangen stufie aftrekken van het totale norm bedrag.

Code:
Norm bedrag     (heel 2005)                2.105 euro
Af : ontvangen vergoedingen (stufi)          906 euro
Af : Drempel                                 500 euro
-----------------------------------------------------
aftrekbare studiekosten                      699 euro
Als je 2x het norm bedrag hebt uitgegeven aan je studie en kan je deze kosten specefieceren dan geld het norm bedrag niet. maar deze kosten
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 22:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2006 @ 14:56 :

ik heb geen idee of stufi als inkomsten gerekend moeten worden - wel dat het geen aftrekpost kan zijn. (je moet mijn post wel in zn context blijven zien, graag.)
Als jij zegt dat je denkt dat ie inkomsten bedoelt, lijkt mij dat jij dat dan ook denkt. Ik neem nml aan dat je het wel even meldt als zoiets niet zo is en hij het niet bij het rechte eind had.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 22:19
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 24-01-2006 @ 13:41 :
http://www.belastingdienst.nl/partic...l#P2428_197540 Hmm hier staat wat
Thanks!!Helder verhaal.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 08:32
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-01-2006 @ 23:15 :
Als jij zegt dat je denkt dat ie inkomsten bedoelt, lijkt mij dat jij dat dan ook denkt. Ik neem nml aan dat je het wel even meldt als zoiets niet zo is en hij het niet bij het rechte eind had.
vreemde zin...

hij had het niet bij het rechte eind, door te stellen dat stufi een aftrekpost is. (kom op zeg, dat ligt nogal voor de hand zelfs.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2006, 09:29
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
De Aangifte Inkomstenbelasting Premie Volksverzekeringen die we (sommigen) althans hebben ontvangen, is toch ook het daadwerkelijk aangifteformulier voor de teveelde betaalde loonheffingen?
Voorgaande jaren heb ik zelf altijd een Tj-biljet moeten halen en nu krijg ik automatisch een E-biljet toegestuurd!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 09:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-01-2006 @ 09:32 :
vreemde zin...

hij had het niet bij het rechte eind, door te stellen dat stufi een aftrekpost is. (kom op zeg, dat ligt nogal voor de hand zelfs.)
je moet het aftrekken van je norm bedrag jah , maar zoals je hierboven ziet staan bedoelde ik het dus eigelijk. Alleen ik formuleerde het verkeerd.
Dham hebben jullie het er nu nog steeds over
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 16:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-01-2006 @ 09:32 :
vreemde zin...

hij had het niet bij het rechte eind, door te stellen dat stufi een aftrekpost is. (kom op zeg, dat ligt nogal voor de hand zelfs.)
Je snapt me niet. Maar je doet ook geen moeite om het te snappen want je staat toch graag boven mij. Beetje jammer Waar heb je die bevestiging voor nodig dat je intelligenter of beter bent dan iemand anders?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 16:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-01-2006 @ 17:31 :
Je snapt me niet. Maar je doet ook geen moeite om het te snappen want je staat toch graag boven mij. Beetje jammer Waar heb je die bevestiging voor nodig dat je intelligenter of beter bent dan iemand anders?
...



ga eens naar de psycholoog. Jezus man, je zoekt echt overal iets vreemds achter.

Ikbenschipper - die ik aanvulde - heeft er volgens mij geen enkele moeite mee dat ik er even op reageerde. Als er iemand perse onnodig commentaar op elke willekeurige post wil geven, ben jij het wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 23:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-01-2006 @ 17:44 :
...



ga eens naar de psycholoog. Jezus man, je zoekt echt overal iets vreemds achter.

Ikbenschipper - die ik aanvulde - heeft er volgens mij geen enkele moeite mee dat ik er even op reageerde. Als er iemand perse onnodig commentaar op elke willekeurige post wil geven, ben jij het wel.
Ik heb mezelf al verbeterd en zoals je kon lezen bedoelde ik het eigelijk op die manier
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 08:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-01-2006 @ 00:35 :
Ik heb mezelf al verbeterd en zoals je kon lezen bedoelde ik het eigelijk op die manier
dat snap ik. Punt is, dat Chloe denkt dat alles wat ik post bedoelt is om haar te kleineren.
Vervolgens vraagt ze me om het topic nog eens goed terug te lezen. Zo geschiedde, en wat zie ik : zij reageert als eerste op mij, ik niet op haar.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Belasting-topic
Verwijderd
482 18-12-2017 18:30
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Werk, Geld & Recht [Centraal] Belasting topic 2007
dwight88
500 11-08-2008 18:39
Werk, Geld & Recht Belasting en studiekosten
LB06
13 12-12-2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.