Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2006, 09:30
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb een vraag.

Ik heb (veel) te veel salaris gekregen, namelijk 874 in plaats van de ongeveer 170 die ik moest krijgen. Het komt wel overeen met mijn loonstrookje, en staat gewoon op mijn naam enzo. Er staat dat ik 116 uur heb gewerkt, maar ik heb maar 16 uur gewerkt, zou dat misschien de fout zijn?

Nou ga ik het sowieso wel even vragen op mijn werk, maar ik had ergens gehoord dat ze je dat niet meer terug mogen vragen? Weet iemand hoe dat werkt? Ik snap dat ik er geen recht op heb, maar hoe willen ze dat gaan oplossen anders..? Zou wel mooi zijn als ik het niet terug hoef te betalen, natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2006, 09:32
Verwijderd
Dat wordt allemaal ingehouden op je volgende loonstrook, ze komen er hoe dan ook achter en mogen het ten aller tijden terugvragen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:33
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ws komt er een vriendelijk doch dringend verzoekje om ongeveer 700 euro terug te betalen....Of idd zoals Pibbo zegt gaan ze het inhouden...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Lekker er zelf laten achterkomen

Maar ga het geld niet uitgeven zet het lekker even op een spaarrekening

Het gaat bij mij altijd om lagere bedragen maar heb soms ook wel eens een uurtje of 8 te veel, hoe het kan geen idee, maar niemand die er meer om vraagt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 10:23
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 31-01-2006 @ 10:54 :
Lekker er zelf laten achterkomen
Fuck ja, waarom zou je ook behulpzaam zijn he en dat moet dan als accountant o.a. zorgdragen voor een kloppende (salaris)administratie...

Anyways, dat geld is gewoon onverschuldigd betaald, dus het is niet van jou. Ze kunnen het altijd terugvorderen. Licht gewoon je leidinggevende erover in, dan heb jij je plicht gedaan en ligt de bal verder bij hen.

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 11:26
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Ik heb ook veel te veel loon gekregen en het natuurlijk gewoon gezegd. Ik zeg het als ik te weinig loon krijg dus ook als het teveel is.
Ik kon het terugstorten of ze konden het verrekenen met de volgende keer. Ik stort het liever terug maar volgens mij hoef ik minder terug te storten dan dat ik teveel gekregen heb
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 11:23 :
Fuck ja, waarom zou je ook behulpzaam zijn he en dat moet dan als accountant o.a. zorgdragen voor een kloppende (salaris)administratie...

Anyways, dat geld is gewoon onverschuldigd betaald, dus het is niet van jou. Ze kunnen het altijd terugvorderen. Licht gewoon je leidinggevende erover in, dan heb jij je plicht gedaan en ligt de bal verder bij hen.
Jeps, dat wil nog niet zeggen dat je alles moet melden hoor. Tja misschien ligt het natuurlijk ook wel aan het soort bedrijf, ik meld het niet als ik 5 uur te veel heb gehad, ze hebben een heel; mooi systeem om uren uit te betalen enzo en dan moeten ze het maar goed invoeren.
Daarentegen hoor je mij ook niet als ik 2 of 3 uur te weinig heb gehad.

Het gezeur bij ons om het in orde te krijgen kost meer tijd dan die paar euro die het mij kost of mij oplevert .
Ik heb 1 x 24 uur te veel gehad toen was ik met vakantie heb dat maar wel gemeld, ging om zo'n 150 euro. Als je weet hoe het vfout is gegaan zijn het echt sukkels bij Albert Heijn, maar jah sommige managers hebben het managen nu eenmaal niet in zich

Je hebt gelijk dat het netter is om het te zeggen, alleen voor mij licht het bij een kleine zelfstandige al snel anders dan bij een groot bedrijf, zelfde geld voor geld terug krijgen bij het betalen, ik zal het eerder zeggen bij een kleine zelfstandige dan in een groot warenhuis/supermarkt of bouwmarkt. Om de eenvoudige reden dat ze hun personeel dan maar moeten leren rekenen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ohw jah een kloppend salarissysteem, daar kan je als nog fouten in maken. Een accountant kan nog zoveel uitzoeken maar als werknemer x maar over gewerkte uren is weinig te zeggen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:22
matrix21
matrix21 is offline
ik hou ook geld in een winkel als ze me teveel teruggeven. Dan zeg ik hadden ze maar beter op moeten letten.
Maar hier gaat het wel om 700 euro. Ok het bedrijf kan het waarschijnlijk wel lijden, maar ik vind dat een beetje eerlijkheid je in het leven niet misstaat. Als jij niet word uitbetaald ga je ook zeuren.
Ik vind het crimineel om het te houden In elk geval is duidelijk sprake van een menselijke fout.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het is niet je eigen geld. ze komen dr toch een keer wel achter hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:52
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 31-01-2006 @ 13:22 :
'ik hou ook geld in een winkel als ze me teveel teruggeven. Dan zeg ik hadden ze maar beter op moeten letten'
..
'maar ik vind dat een beetje eerlijkheid je in het leven niet misstaat. Ik vind het crimineel om het te houden '
Je vind het crimineel om het teveel aan loon te houden, maar je houdt wel het geld dat je teveel krijgt in een winkel?

@Nomen; Ze komen er toch wel achter. Ik zou het gewoon terugstorten.

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:58
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik was sowieso van plan de eerstvolgende keer dat ik moet werken mijn loonstrookje te laten zien en om uitleg te vragen. Ik dacht eerst dat het misschien iets met vakantiegeld was ofzo, omdat er ineens ook allerlei andere categorieen op mijn loonstrookje stonden dan normaal, waar ik niet veel van begreep.

Ik wilde gewoon weten of het inderdaad klopte dat ze dat niet mochten terugvragen, maar dat is dus niet zo.

Jammer maar helaas dus
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 13:01
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Lyne schreef op 31-01-2006 @ 13:52 :
Je vind het crimineel om het teveel aan loon te houden, maar je houdt wel het geld dat je teveel krijgt in een winkel?

Ach ja, iedereen is wel wat crimineel niet?


Ik zou het ook niet uit mezelf terugstorten. sssssst
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 13:22
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Zomaar terugstoren gaat sowieso niet, lijkt me. Dan wil ik eerst een soort rekening ontvangen, en sowieso een loonstrookje die wel klopt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 31-01-2006 @ 13:10 :
Jeps, dat wil nog niet zeggen dat je alles moet melden hoor. Tja misschien ligt het natuurlijk ook wel aan het soort bedrijf, ik meld het niet als ik 5 uur te veel heb gehad, ze hebben een heel; mooi systeem om uren uit te betalen enzo en dan moeten ze het maar goed invoeren.
Daarentegen hoor je mij ook niet als ik 2 of 3 uur te weinig heb gehad.
Je kan 5 uur te veel toch niet vergelijken met 100 uur teveel?
Bij 5 uur kan je nog zeggen dat je het helemaal niet gezien had. Bij 100 uur extra kan je moeilijk zeggen dat je die 800 euro op je rekening helemaal niet op vond vallen.
Ik vind het sowieso ook een vorm van betrouwbaarheid naar je werk toe. Kom op zeg, je hebt toch wel een beetje hart voor de zaak dat je niet als een onbetrouwbare er met geld van door gaat dat niet van jou hoort te zijn?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
@nomen : die nieuwe categorieen komen door de nieuwe belastingregels.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 31-01-2006 @ 13:58 :
Ik wilde gewoon weten of het inderdaad klopte dat ze dat niet mochten terugvragen, maar dat is dus niet zo.

Jammer maar helaas dus
Het is heel simpel: je hebt iets gehad waar je geen recht op hebt. Hoe komen sommige mensen er toch bij dat ze het dan misschien wel zouden mogen houden? Ik zou dat niet eens wíllen...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:59
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
zet het op een spaarrekening trek er de rente over

als de het terugwillen geef je het terug
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2006, 17:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-01-2006 @ 15:52 :
Je kan 5 uur te veel toch niet vergelijken met 100 uur teveel?
Bij 5 uur kan je nog zeggen dat je het helemaal niet gezien had. Bij 100 uur extra kan je moeilijk zeggen dat je die 800 euro op je rekening helemaal niet op vond vallen.
Ik vind het sowieso ook een vorm van betrouwbaarheid naar je werk toe. Kom op zeg, je hebt toch wel een beetje hart voor de zaak dat je niet als een onbetrouwbare er met geld van door gaat dat niet van jou hoort te zijn?
Ik ben met je eens dat 5 en 100 uur idd een wezelijk verschil is.
Ik zei al dat ik toen ik zo'n 150 euro te veel gehad had (altans aan gewerkte uren (ze hadden de uren op vakantie moeten boeken) er ook wat van heb gezegt, ze hebben dat toen geheel verkeerd opgelost, ze hadden het moeten verreken met mijn vakantie uren maar ze hebben het verrekend met me volgende loon, nu spaar ik veel, dus heb toen maar minder gespaart, maar nu krijg ik wel weer te horen dat ik te veel vakantie uren heb staan, jah DUH als hun fouten maken . Dus jah ik ben iets minder eerlijk geworden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:53
keeszor
keeszor is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-01-2006 @ 16:24 :
Ik zou dat niet eens wíllen...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 31-01-2006 @ 10:30 :
Er staat dat ik 116 uur heb gewerkt, maar ik heb maar 16 uur gewerkt, zou dat misschien de fout zijn?
Wat doe je voor werk, vuilnis ophalen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MCH schreef op 31-01-2006 @ 20:02 :
Wat doe je voor werk, vuilnis ophalen?
ach snel geld verdienen is makkelijker te doen, en daarbij.

wat is 16 uur per week...luize leventje, tegen de 100 begint het erop te lijken
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:33
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
keeszor schreef op 31-01-2006 @ 18:53 :
Is dat dan echt zo gek? Als ik door een typfoutje 700 euro teveel krijg en ik weet dat ik dat niet verdiend heb, waarom zou ik dat dan willen houden?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:10
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 31-01-2006 @ 10:32 :
ten aller tijden
te allen tijde bedoel je.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 31-01-2006 @ 18:03 :
als hun zij fouten maken .
Offtopic: hun kan NOOIT als onderwerp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 12:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
MCH schreef op 31-01-2006 @ 20:02 :
Wat doe je voor werk, vuilnis ophalen?
Ik begrijp best dat je haar als collega wilt, maar ik denk dat ik je teleurstellen moet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:22
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
@ hierboven: hahahaha

Citaat:
remy476 schreef op 31-01-2006 @ 16:59 :
zet het op een spaarrekening trek er de rente over

als de het terugwillen geef je het terug
dat is een goeie.. dan hou je er nog wat aan over... want ik zou t wel terugsturen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:37
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-01-2006 @ 16:24 :
Het is heel simpel: je hebt iets gehad waar je geen recht op hebt. Hoe komen sommige mensen er toch bij dat ze het dan misschien wel zouden mogen houden? Ik zou dat niet eens wíllen...
Omdat ze niet de vraag 'mag het?' maar 'kan het?' stellen. Dat doe ik ook trouwens en ik zou het geld houden maar voorlopig niet uitgeven. Kleine kans dat ze het niet ontdekken maar je weet nooit. Als ze het wel ontdekken kan je altijd zeggen dat je het niet hebt gezien en geef je gewoon dat geld terug.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:03
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 01-02-2006 @ 20:37 :
Omdat ze niet de vraag 'mag het?' maar 'kan het?' stellen. Dat doe ik ook trouwens en ik zou het geld houden maar voorlopig niet uitgeven. Kleine kans dat ze het niet ontdekken maar je weet nooit. Als ze het wel ontdekken kan je altijd zeggen dat je het niet hebt gezien en geef je gewoon dat geld terug.
Niet gezien?
Ik weet niet hoe onzorgvuldig jij met je geld omgaat, maar het zou elke idioot toch wel opvallen als er opeens €700 extra op je rekening staat.
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 21:25
keeszor
keeszor is offline
als je je afschriften niet bekijkt en gewoon zo af ern toe een bedrag opneemt...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 13:14
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Niks aan de hand mensen, ik was allang van plan het gewoon te vragen. Ik vroeg me gewoon af hoe dat werkte, of mijn salaris werd ingehouden of dat ik een soort rekening krijg. Ik snap ook wel dat het niet mijn geld is. Maar bijvoorbeeld een meisje die ik ken, kreeg nog 4 maanden nadat ze ergens gestopt was met werken salaris. Toen ze ze uiteindelijk eens opbelde, stopte dat, maar het geld hoefde ze niet terug te betalen. Dus je kunt geluk hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:59
Lif
Lif is offline
Ik had er ook geluk mee. Ze hadden m'n geboortedatum als 1978 in plaats van 1987 ingevoerd, dus ik kreeg een veel hoger loon. Dat heb ik bij m'n eerste loonstrookje gezegd, toen was het nog niet gestort en hebben ze het dus ingehouden. Vier maanden. Ik kreeg wel elke maand een loonstrookje met het te hoge bedrag, maar kreeg het dus niet op m'n rekening.

Daarna hadden ze eindelijk door hoe het zat (was een groot bedrijf met zeer slechte administratie) en hebben ze de vier maanden teveel loon alsnog gestort en ik mocht het houden Als het een groot bedrijf is, heb je misschien kans dat het ze zoveel moeite kost om het terug te krijgen dat je het mag houden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:22
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 31-01-2006 @ 16:24 :
Het is heel simpel: je hebt iets gehad waar je geen recht op hebt. Hoe komen sommige mensen er toch bij dat ze het dan misschien wel zouden mogen houden? Ik zou dat niet eens wíllen...
Tuurlijk wel.
Als het nou eenmaal zou is gegaan en zij hebben er geen recht meer op en jij wel ga je het toch lekker spenden !
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-02-2006 @ 13:56 :
Offtopic: hun kan NOOIT als onderwerp
Offtopic: In jouw zin is het dat anders wel

Gewoon doorgeven dat je veel te veel hebt gekregen, een correct loonstrookje vragen en vervolgens 't geld terugstorten. 't Houden vind ik echt niet kunnen, omdat 't echt te veel geld is.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 04-02-2006 @ 16:46 :
Offtopic: In jouw zin is het dat anders wel

Offtopic: taalwetenschap, zeker?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 16:20
koelieboelie
koelieboelie is offline
Ik heb ook een keer iets van 200 euro teveel gehad, en zo eerlijk als ik ben had ik het meteen doorgegeven aan m,n chef. Maar toen is er vervolgens niks mee gebeurd En ik had m,n plicht gedaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 31-01-2006 @ 23:00 :
ach snel geld verdienen is makkelijker te doen, en daarbij.

wat is 16 uur per week...luize leventje, tegen de 100 begint het erop te lijken
40 = fulltime, als je meer werkt moet je dat lekker zelf weten, maar niet gaan lopen zeiken op mensen die geen 100 uur/week willen werken ajb...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 18:56
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-01-2006 @ 23:00 :
ach snel geld verdienen is makkelijker te doen, en daarbij.

wat is 16 uur per week...luize leventje, tegen de 100 begint het erop te lijken
Salaris is toch juist vaak per maand? Dus dan zou het iets van 4 uur per week zijn.

Ben trouwens benieuwt wat voor werk het is als ze op haar 18de iets van 10,50 netto per uur verdient zonder full time baan.
__________________
no fun
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 00:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Uiteraard mag je teveel overgeboekt geld niet houden, of beter gezegd: je kan het houden, maar dat maakt het nog niet van jou.

(dat het überhaupt een vraag is zeg....)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 31-01-2006 @ 23:00 :
ach snel geld verdienen is makkelijker te doen, en daarbij.

wat is 16 uur per week...luize leventje, tegen de 100 begint het erop te lijken
Als je 100 uur per week werkt heb je wel geld, maar geen energie en tijd om het uit te geven. Nou, geef mij maar een baan van 40 uur in de week, dat lijkt me genoeg. Je bent onredelijk, Jolt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 11:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-01-2006 @ 23:00 :
ach snel geld verdienen is makkelijker te doen, en daarbij.

wat is 16 uur per week...luize leventje, tegen de 100 begint het erop te lijken
Ik weet niet maar ze werkt 16 uur per maand en die 116 uur is ook per maand je verknodigd iig onzin.
Verder als je 100 uur per week werkt komt dat neer op zo'n 14 uur per dag met 8 uur slaap hou je dus 2 uur over om te eten, en andere belangrijke dingen. Je hoort wel vaak 60 tot 70 uur maar 100 is echt overdreven
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 09:21
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 04-02-2006 @ 19:56 Ben trouwens benieuwt wat voor werk het is als ze op haar 18de iets van 10,50 netto per uur verdient zonder full time baan. [/B]
9 euro nog iets netto, ik werk in een callcenter, 8 uur (2 avonden) per week.

En ik moest donderdag werken, maar dat ging niet door. Dus ik kan het morgen vragen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 09:26
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-02-2006 @ 12:40 :
Ik weet niet maar ze werkt 16 uur per maand en die 116 uur is ook per maand je verknodigd iig onzin.
Verder als je 100 uur per week werkt komt dat neer op zo'n 14 uur per dag met 8 uur slaap hou je dus 2 uur over om te eten, en andere belangrijke dingen. Je hoort wel vaak 60 tot 70 uur maar 100 is echt overdreven
Hij zit gewoon te stoken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #27
Mema
500 04-02-2016 13:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwe moraal of het Nieuwe Graaien?
Kitten
16 08-12-2008 20:06
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Werk, Geld & Recht Te veel betaald gekregen
ShadowWolfie
11 24-12-2003 16:29
Werk, Geld & Recht veel te veel
MissBi@tch
8 27-11-2003 20:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Giften van gemeenten aan voetbalclubs
Rabbi Daniel
138 05-06-2003 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.