Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2006, 11:43
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Wie is een actieve belegger en kan mij vertellen hoe dit werkt?
Wees gerust, ik ben niet zo naïef dat ik denk even snel (veel) geld te gaan verdienen met aandelen. Ik ben gewoon geinteresseerd in hoe men dit doet.

Ik heb wat rond gekeken op websites en zie steeds dat je transactie kosten betaald voor je aandelen. In dit voorbeeld neem ik even het product 'Rabobank Direct Beleggen Basis'.
Voor elke transactie betaal je 7 euro en 0,35% van de actuele beurswaarde.

Stel dat ik op 1 januari voor €1000,= aandelen van Buhrmann koop. Dit kost mij dan €7 + €3,50 = €10,50 aan transactiekosten.

Op 2 januari zijn de aandelen van Buhrmann 5% in waarde gestegen. Mijn aandelen portefeuille heeft nu een waarde van €1050,=. Ik wil deze aandelen nu weer verkopen. Ik neem aan dat dit opnieuw transactie kosten betekend. ---> €7 + €3,675 = €10,675.

De winst uit mijn aandelen is dan: €50 - €10,50 - €10,675 = €28,825


- Nu is mijn vraag of dit inderdaad op deze manier werkt?

Bovendien zou ik wel willen weten hoe die koersen werken. De koers van een aandeel veranderd de hele dag door, ...toch?
- Op welke koers is de procentuele stijging of daling die je altijd op tv of internet ziet gebaseerd?
- Is dit de stijging of daling ten opzichte van de koers van gister, een uur geleden, begin van het fiscale jaar, etc?
- En wanneer (of hoe laat) wordt deze koers vastgesteld?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.

Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 11:48.
Advertentie
Oud 03-02-2006, 12:07
Go
Avatar van Go
Go is offline
Mooi dat je er in geïnteresseerd bent en je moeite doet achter de manier waarop je beleggen kunt probeert te komen, maar je kunt dit beter in het centrale beleggingstopic posten.
Oud 03-02-2006, 12:14
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik word nu ook wel nieuwschierig
__________________
niet alleen =)
Oud 03-02-2006, 12:41
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
gerwin schreef op 03-02-2006 @ 13:07 :
Mooi dat je er in geïnteresseerd bent en je moeite doet achter de manier waarop je beleggen kunt probeert te komen, maar je kunt dit beter in het centrale beleggingstopic posten.
Ok, excuus. Ik weet alleen niet waar ik dat centrale beleggingstopic moet vinden dus mocht verplaatsen nodig zijn gaan de Forumbazen hun gang maar.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Oud 03-02-2006, 12:51
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 03-02-2006 @ 13:41 :
Ok, excuus. Ik weet alleen niet waar ik dat centrale beleggingstopic moet vinden dus mocht verplaatsen nodig zijn gaan de Forumbazen hun gang maar.
Hier , het algemeen beleggingstopic
Oud 03-02-2006, 15:06
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 03-02-2006 @ 12:43 :
Wie is een actieve belegger en kan mij vertellen hoe dit werkt?
Wees gerust, ik ben niet zo naïef dat ik denk even snel (veel) geld te gaan verdienen met aandelen. Ik ben gewoon geinteresseerd in hoe men dit doet.

Ik heb wat rond gekeken op websites en zie steeds dat je transactie kosten betaald voor je aandelen. In dit voorbeeld neem ik even het product 'Rabobank Direct Beleggen Basis'.
Voor elke transactie betaal je 7 euro en 0,35% van de actuele beurswaarde.

Stel dat ik op 1 januari voor €1000,= aandelen van Buhrmann koop. Dit kost mij dan €7 + €3,50 = €10,50 aan transactiekosten.

Op 2 januari zijn de aandelen van Buhrmann 5% in waarde gestegen. Mijn aandelen portefeuille heeft nu een waarde van €1050,=. Ik wil deze aandelen nu weer verkopen. Ik neem aan dat dit opnieuw transactie kosten betekend. ---> €7 + €3,675 = €10,675.

De winst uit mijn aandelen is dan: €50 - €10,50 - €10,675 = €28,825


- Nu is mijn vraag of dit inderdaad op deze manier werkt?

Bovendien zou ik wel willen weten hoe die koersen werken. De koers van een aandeel veranderd de hele dag door, ...toch?
- Op welke koers is de procentuele stijging of daling die je altijd op tv of internet ziet gebaseerd?
- Is dit de stijging of daling ten opzichte van de koers van gister, een uur geleden, begin van het fiscale jaar, etc?
- En wanneer (of hoe laat) wordt deze koers vastgesteld?
Als jij je vraag op het algemene belegginstopic zet, dan wil ik hem wel beantwoorden voor jou.
Oud 03-02-2006, 17:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb je vraag beantwoord in het algemeen beleggingstopic, hier kan dan een slotje op
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Levensbeschouwing & Filosofie Open your eyes!
anoymous
3 01-01-2014 11:03
Werk, Geld & Recht Is beleggen gokken of gewoon risico nemen?
Makaveli
20 19-06-2007 15:24
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete voor economie
luus16
14 25-01-2004 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.