Oud 20-02-2003, 23:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tot je 18e krijg je kinderbijslag en vanaf dat je gaat studeren krijg je studiefinanciering, maar wat zit daar tussenin?
Of heb je helemaal geen recht op geld als je 18 bent, maar nog wel op het voortgezet onderwijs zit?

(misschien domme vraag, want ik heb er weinig verstand van, maar goed: eigenlijk bestaan domme vragen niet dus ik stel hem toch maar )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 23:12
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
'Tegemoetkoming van de studiekosten'. Als je 18 jaar of ouder bent en je zit op de middelbare school (=geen stufi) krijg je maandelijks een bepaald bedrag van de IBG. Hoeveel het is weet ik niet meer precies, ik dacht iets van 70/80 euro ofzo.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
'Tegemoetkoming van de studiekosten'. Als je 18 jaar of ouder bent en je zit op de middelbare school (=geen stufi) krijg je maandelijks een bepaald bedrag van de IBG. Hoeveel het is weet ik niet meer precies, ik dacht iets van 70/80 euro ofzo.
Volgens mij bedraagt die tegemoetkoming voor scholieren (zo heet dat!) precies hetzelfde als de kinderbijslag, zo heb ik dat iig begrepen... maar op www.ib-groep.nl kan je daar vast wel een antwoord op vinden!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:31
Mariebel
Mariebel is offline
Je krijg tegemoetkoming scholieren, maar ook voor de zomervakantie kun je wat aanvragen, is ongeveer 90 euro per maand, dus zeker de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 22:07
Verwijderd
86,70 euro
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 11:12
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Je krijg tegemoetkoming scholieren, maar ook voor de zomervakantie kun je wat aanvragen, is ongeveer 90 euro per maand, dus zeker de moeite waard
Klopt, heet iets als "overbrugging" ofzo, moet je maar even opzoeken ook
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 13:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oké bedankt, klinkt goed
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:33
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb ook een vraagje, kan hier ook wel denk ik.
Als je nou al studeert en in hetelfde jaar 18 word, krijg je dan stufi en ov. Ik word namelijk in mei 18. En moet je dat soort dingen aanvragen? (mja kon niet echt wijser worden uit de site van het IBG)
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:15
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
SNEL aanvragen!!!!!!!!!!!!! Het duurt vaak superlang voordat die IB dat regelt, aangezien alles daar langs elkaar heen gaat, zo was mijn moeder buitenlands en mijn vader werkloos, terwijl mijn moeder 200% nederlands is en mijn vader TOTAAL NIET werkloos en dat moesten we dus allemaal weer bewijzen enz enz! Het is gewoon een teringzooitje daar om het zo ff te zeggen!

Officieel moet je daar 4 maanden van te voren mee beginnen, voordat je 18 wordt, ik wordt toevallig ook in mei 18 en bij mij is het nu gelukkig allemaal geregeld, pfffffff

Ik kan precies uitleggen hoe het bij jou werkt en ik neem aan dat je HBO gaat doen? daar van uitgaande:

je krijgt nog kinderbijslag voor: jan/feb/mrt en apr/mei/juni
Een hbo opleiding gaat officieel in op 1 september. Je krijgt dus vanaf 1 september studiefin. Nu zal je wel denken wat krijg ik dan in juli en augustus? Voor die twee maanden moet je een Tegemoetkoming scholieren van 18 jaar en ouder aanvragen. Je moet dus :
- je aanmelden op je nieuwe school
- je studifinanciering aanvragen
- je aanmelden bij de IB groep en vertellen wat je volgende
opleiding gaat worden
- voor juli en augustus een tegemoetkoming scholieren van 18 jaar en ouder aanvragen

Dit moet je allemaal ZELF doen, want hun gaan ervanuit dat je al bijna volwassen ben en meerderjarig. Je moet dus niet wachten tot je wat van de IB groep ontvang, maar begin er nu mee, want als je in mei jarig bent heb je nog maar 2-3 maanden!

heb je nog vragen? stuur ff n prive berichtje / mailtje

groetjes Angelique

ps pfffffffffff dat is een lang stukje geworden
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Het heet VO18+, die tegemoetkoming.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:28
Verwijderd
volgens mij valt dat wel mee, als je het te laat aanvraagt (bv 2 maanden) krijg je het toch nog over voorafgaande maanden.

Maar het gaat pas in op het begin van een kwartaal, dus 1 april and so on..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:51
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
dat bedrag hangt af van het inkomen van je ouders hoor dus dat kan nogal verschillen, niet alles zit rond de 90 euro of zo
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 11:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zeg ff een vraagje hier dan..

Je krijgt maar een beperkte tijd stufi. Ik dacht 4 jaar ofzo, daarna is het een lening.
Die tegemoetkoming voor scholieren, gaat die van je stufi-tijd af? Dus als je een jaar lang "tegemoetkoming" krijgt, krijg je dan nog maar 3 jaar stufi?

Ik ga namelijk Geneeskunde doen, die studie is al zo lang, en dan kan ik dat geld beter gebruiken als ik daadwerkelijk op kamers zit. Nu kom ik wel rond van m'n zakgeld en bijbaantje.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 11:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij krijg je stufi voor de duur van je studie, dus voor geneeskunde zes jaar (zou ik anders wel lullig vinden) Kweet het trouwens niet helemaal zeker....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:31
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
Hoe zit dat precies met die overbrugging? Dat je in de zomermaanden ook geld krijgt of zoiets... Krijg je dan evenveel als die tegemoetkoming of minder? En geld dit ook als je een studie gaat doen met een loting, dus dat het niet zeker is dat je ook daadwerkelijk die studie gaat doen?
Want je krijgt alleen die overbrugging als je na je eindexamen gelijk (na de zomervakantie dus) verder gaat met een vervolgopleiding!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 16:19
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Hoe het met die overbrugging zit heb ik een paar berichtjes hierboven al uitgelegd, maar hoe dat zit met een lotings opleiding weet ik niet, dan zou je even een mailtje moet sturen naar de IB-groep of even moeten bellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 21:15
Algemene schoolzaken Mbo-studenten zijn niets minder dan andere studenten
Lilything
61 05-06-2008 19:21
Liefde & Relatie zwanger worden
snoopy
500 10-11-2007 23:26
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 22:34
Algemene schoolzaken schoolkostentegemoetkoming
malibukitty
7 20-05-2005 15:25
Algemene schoolzaken leeftijdsdiscriminatie: 17 jarige zonder OV en studiebeurs
Optima
55 20-09-2002 09:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.