Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 19:25
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
tja, hier weet ik wel meer over dan mijn vorige topic..
maar goed
ik ben voor chemische castratie van verkrachters.
Wanneer iemand zichzelf bij iemand die fysiek zwakker is opdringt en deze misbruikt, vooral bij kinderen, is dat zeer fout.
Het slachtoffer zal getraumatiseerd zijn en geschokt...
Het is enkel een gepaste straf om die mensen het grootste deel van hun 'lust'hormonen te ontnemen. Het klinkt zeer middeleeuws okeej, maar dat zal wel efficiënter zijn, ook als schrik.
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2003, 19:30
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 09-05-2003 @ 00:44:
barbaars, we hakken toch ook niet meer iemands hand eraf na veroordeling voor diefstal?
quote van mij uit de andere topic. Goed idee van je trouwens om een nieuwe thread te beginnen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 19:32
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Even een note: chemische castratie is níet permanent.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:04
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ontneemt chemische castratie iemand zijn lust?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:45
MickeyV
MickeyV is offline
Jawel, Evito.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:58
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Lyra jij rechtse provo...
Overigens heb ik in een duister verleden bij de biologieles geleerd dat bij het doorknippen van de zaadleiders een man nog steeds lust kan hebben. Dit geheel terzijde; ik ben nog steeds tegen elke fysieke straf.
Daarnaast heb je met castratie enkel de wraakgevoelens bevredigd van het slachtoffer. De verkrachting is namelijk nog steeds niet ongedaan gemaakt met castratie. Daar boven op kan je nooit met zekerheid weten of de verkrachter zijn misdaad zal herhalen.
Natuurlijk wil een mens nooit zo ongevraagd zo indringend worden lastig gevallen, maar dat wil niet zeggen dat er iets even laags moet worden teruggedaan. Je moet elkaar, dus ook elkaars lichaam respecteren. Dat geldt voor potentiele verkrachters, die we eigenlijk allemaal zijn, alsook voor het recht.
Daarnaast ben ik tegen een afschrikeffect, hetgeen ik al heb uitgelegd in Lyra's vorige discussie. Een mens is een doel, geen middel
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:29
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik ben er tegen om dezelfde reden dat ik tegen de doodstraf ben. Het rechtssysteem is niet perfect, en je loopt kans een onschuldige te straffen. Verder vind ik dat er veel zwaarder gestraft zou moeten worden, ook voor minder zware misdaden.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:57
Upke
Upke is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 09-05-2003 @ 22:29:
Ik ben er tegen om dezelfde reden dat ik tegen de doodstraf ben. Het rechtssysteem is niet perfect, en je loopt kans een onschuldige te straffen. Verder vind ik dat er veel zwaarder gestraft zou moeten worden, ook voor minder zware misdaden.
Precies, je moet kwaad niet met kwaad bestrijden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 22:12
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als je erover nadenkt is het inderdaad fout, maar ik vind wel dat verkrachters onbehoorlijk zwaar gestraft zouden moeten worden. En een ruime cel met een kleurentv vind ik nou niet zo verschrikkelijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:43
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dat is ongrondwettelijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 00:08
MickeyV
MickeyV is offline
Maar McCaine, dat zullen de meesten wel weten. Vraag is dan: is met de grondwet alles gezegd? Niettemin, de afkeuring die ik in je reactie proef, deel ik. Foei toch, Lyra, wat een boze gedachten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 00:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 10-05-2003 @ 01:08:
Maar McCaine, dat zullen de meesten wel weten.
Dat mag je hopen.

Citaat:
Vraag is dan: is met de grondwet alles gezegd?
Als dat niet zo is, is er met het land iets mis. Grondwetten zijn er voor om basisrechten te beschermen. Helaas kan dat in Nederland om een erg debiele reden niet, waardoor de Grondwet irrelevant wordt, maar het idee is er nog.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 06:05
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-05-2003 @ 01:49:
Dat mag je hopen.

Als dat niet zo is, is er met het land iets mis. Grondwetten zijn er voor om basisrechten te beschermen. Helaas kan dat in Nederland om een erg debiele reden niet, waardoor de Grondwet irrelevant wordt, maar het idee is er nog.
Alleen.... Niet iederen denkt hetzelfde over
a:wat de basisrechten zijn.
bf die voor iedereen moeten gelden en voor wie dan wel of niet.
(bv niet meer voor degenen die die rechten schenden.)
De grondwet zijn geen goddelijke 10 geboden anders gezegd.






Ikzelf ben hier voor als de verkrachter er uit vrije wil mee ingaat anders niet, om redenen in dit topic al genoemd:je weet nooit of iemand onschuldig is, och waarom iemand zo doet. En daar zul je ookk niet achter komen al zet je iedere rechercheur in de wereld op het onderzoek.
Wel zou ik toelaten dat iemand kan kiezen tussen of langere gevangenisstraf of dit.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 11:18
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-05-2003 @ 23:12:
Als je erover nadenkt is het inderdaad fout, maar ik vind wel dat verkrachters onbehoorlijk zwaar gestraft zouden moeten worden. En een ruime cel met een kleurentv vind ik nou niet zo verschrikkelijk.
Het ontnemen van iemand vrijheid is niet zo`n "leuke" straf. We ontnemen iemands vrijheid, maar we houden het menselijk.

trouwens in een ander topic zei ik dit, toen ik niet wist dat de discussie hier gewoon verder ging: "Ehm, we hakken er dan niets af. Bij chemische castratie krijgt een man
een medicatie die ervoor zorgt dat zijn testosteron-spiegel omlaag gaat."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 11:41
Verwijderd
Als je kan bewijzen wie het deed, dan zeker. Maar helaas kan dat niet altijd, en zoals hierboven gezegd - je zou maar eens onschuldigen straffen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 09-05-2003 @ 23:12:
En een ruime cel met een kleurentv vind ik nou niet zo verschrikkelijk.
ja, zwart wit TV zou beter zijn
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:47
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 10-05-2003 @ 13:02:
ja, zwart wit TV zou beter zijn
oh dat stond pas in de kijk. In een amerikaanse hard-aanpak-gevangenis, hadden ze expres slechte zwart-wit TV's. Maar ze waren bang dat de fabriek ermee ging stoppen en dat de mensen buiten de gevangenis zouden vinden dat een kleuren TV veel te luxe was echt belachelijk.. mja

ontopic: nee ik ben tegen zo ongeveer om wat REIE al uitgelegd heeft

@ thunder110: Maar als het neit permanent is hoe lang blijft het dan?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 13:00
Tjaslon
Tjaslon is offline
"Bij chemische castratie ligt dat anders. Als de gebruiker de medicijnen niet langer inneemt, stijgt de hormoonspiegel weer naar het normale niveau." Of zie Chemische castratie van zedendelinquenten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2003, 14:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-05-2003 @ 07:05:
Alleen.... Niet iederen denkt hetzelfde over
a:wat de basisrechten zijn.
bf die voor iedereen moeten gelden en voor wie dan wel of niet.
(bv niet meer voor degenen die die rechten schenden.)
De grondwet zijn geen goddelijke 10 geboden anders gezegd.
Daarom hebben we ook een democratie, zodat als een grote meerderheid iets anders wil, dat geregeld kan worden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 14:38
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-05-2003 @ 00:43:
Dat is ongrondwettelijk.
Ja, dat weet weet mijn oma ook...

Da's geen reden om tegen te zijn.

Er zijn btw ook (kinder)verkrachters die zich vrijwillig laten castereren. Dan ben ik er sowieso voor.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 15:06
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
D
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 15:10
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Chemische castratie verlaagt alleen het testosteron gehalte, en neemt dus alleen het libido weg. Bij de meeste verkrachtingen gaat het echter om het gevoel van macht dat de verkrachter over zijn slachter heeft. Je kan daarom daarom verkrachters dus beter therapiën geven om herhaling te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 15:15
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
Wie wenst er nu vrijwillig chemisch gecastreerd te worden?
Meestal weten ze wel dat ze de juiste verkrachter hebben. ( dna..) maar dan kan het verhaal ook wel niet altijd kloppen okeej. Maar wanneer je echt 100% zeker bent dan vind ik het wel kunnen. Daarbij vallen er nog heel wat verkrachters in herhaling...
Het moet maar al te ellendig zijn wanneer je als vrouw verkracht bent zwanger te zijn van deze.
Verkrachting is iets walgelijks en onmenselijks..
Chemische castratie is ook niet alleen een wraak middel, het is een middel zodat de 'stoute meneer' in kwestie het niet meer zou doen.. om het te voorkomen.
Ik kan me wel inbeelden dat wanneer iemand verkracht is en uiteindelijk met het lef komt om iets te zeggen, dat deze ook wel zekerheid wilt dat het niet meer kan gebeuren.
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:07
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Lyra schreef op 10-05-2003 @ 16:15:
Wie wenst er nu vrijwillig chemisch gecastreerd te worden?
Er zijn verkrachters die van zichzelf weten dat ze 'foute' neigingen hebben. Ze weten ook dat ze weer een hoop gevangenisstraf en therapie kunnen verwachten als ze toegeven aan die neiging. Soms weten ze dat ze zichzelf niet kunnen beheersen, en zien ze in dat het 'fout is. In zo'n geval zijn er mannen die zich laten castereren. Om zich tegen zichzelf te beschermen.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:11
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Lyra schreef op 10-05-2003 @ 16:15:
( dna..) maar dan kan het verhaal ook wel niet altijd kloppen okeej.
DNA hoeft trouwens niet zoveel te zeggen. In Limburg was een tijdje gelgeden een verdachte met behulp van genetisch materiaal geïdentifieerd als 'de dader'. Twee weken later meldde de echte dader zich. Dit komt doordat DNA op verschillende manieren op uiteenlopende plaatsen terecht kan komen.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 18:45
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Gewoon afhakken die handel

Nee, ff serieus; ik ben er voor als er op geen enkele manier meer zijn of haar onschuld te bewijzen zijn, als er ook maar enige twijfels zijn dan gewoon opsluiten in een cel van 1m bij 1m!
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:47
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef op 10-05-2003 @ 19:45:
Gewoon afhakken die handel

Nee, ff serieus; ik ben er voor als er op geen enkele manier meer zijn of haar onschuld te bewijzen zijn, als er ook maar enige twijfels zijn dan gewoon opsluiten in een cel van 1m bij 1m!
dat bestaad niet
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:49
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Wat niet, die cel van 1 bij 1? Ik vind nix minder terecht dan zo'n creep opsluiten in zo'n klein hokje, helemaal alleen.
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 19:05
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
nee, een situatie waarop er geen enkele manier de onschuld meer te bewijzen valt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 19:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef op 10-05-2003 @ 15:38:
Ja, dat weet weet mijn oma ook...

Da's geen reden om tegen te zijn.
Voor mij wel. En wat jouw oma al dan niet weet laat me volledig koud.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 19:23
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-05-2003 @ 20:19:
Voor mij wel.
Dan loop je dus gewoon de regels achterna, zonder de mogelijkheid te overwegen die regels te wijzigen...

(Overigens hoeft 't niet ongrondwettelijk te zijn:

Art. 11 Gw.:

Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

De wetgever heeft hier een mogelijkheid open gelaten om inbreuken op dit grondrecht wettelijk te regelen.)
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 19:44
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef op 10-05-2003 @ 20:23:
Dan loop je dus gewoon de regels achterna, zonder de mogelijkheid te overwegen die regels te wijzigen...
If it's not broken, don't fix it. Hoewel er wel degelijk één grote fout in zit.

Citaat:
(Overigens hoeft 't niet ongrondwettelijk te zijn:

Art. 11 Gw.:

Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

De wetgever heeft hier een mogelijkheid open gelaten om inbreuken op dit grondrecht wettelijk te regelen.)
Maar dat gaat natuurlijk lijnrecht tegen de bedoeling van dat artikel in. De geest van de wet is juridisch ook relevant.

Precies voor dit soort dingen hebben we dus een echte Supreme Court nodig. Ik blijf het belachelijk vinden dat we die niet hebben.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:10
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-05-2003 @ 20:44:
If it's not broken, don't fix it. Hoewel er wel degelijk één grote fout in zit.
Art. 120? Ach, iedereen zal een andere hoeveelheid 'fouten' in de grondwet tellen... Daarom is er discussie mogelijk over wat 'broken' precies inhoudt...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:11
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-05-2003 @ 20:44:
Maar dat gaat natuurlijk lijnrecht tegen de bedoeling van dat artikel in.
Da's wel vaker zo met wettelijke beperkingen van grondrechten.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:43
Whitey
Whitey is offline
Ik ben trouwens van mening dat iedereen die niet van plan is iemand te gaan verkrachten het eigenlijk niets uit zou moeten maken of deze regeling er komt of niet. Het gaat tenslotte over anderen, die ook nog eens iemand veel leed (trauma's) aangedaan hebben. Er wordt geen privacy geschonden (zoals bij het aanleggen van een DNA bank), en je loopt geen gevaar zolang je je aan de wet houdt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 00:01
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef op 10-05-2003 @ 21:11:
Da's wel vaker zo met wettelijke beperkingen van grondrechten.
Wat weer de reden is waarom je ze zo min mogelijk moet toepassen. Je moet beperkingen van grondrechten tot een absolutt minimum beperken. Aangezien ons rechtssysteem zo al fantastisch werkt, heb je deze beperking niet beslist nodig, en kan die dus niet ingevoerd worden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2003, 06:25
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Ze kunnen beter een crsus Zen nemen om innerlijke rust zonder afleidende seksuele gedachten te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 08:10
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Whitey schreef op 10-05-2003 @ 21:43:
Ik ben trouwens van mening dat iedereen die niet van plan is iemand te gaan verkrachten het eigenlijk niets uit zou moeten maken of deze regeling er komt of niet. Het gaat tenslotte over anderen, die ook nog eens iemand veel leed (trauma's) aangedaan hebben. Er wordt geen privacy geschonden (zoals bij het aanleggen van een DNA bank), en je loopt geen gevaar zolang je je aan de wet houdt.
Alsof er nooit iemand fout wordt veroordeeld.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 08:56
MickeyV
MickeyV is offline
De Hoge Raad bewaakt de rechtseenheid en de rechtsontwikkeling, McCaine. Als het aan jou lag, was er van ontwikkeling geen sprake. Zoals Joël terecht opmerkte, is de grondwet, of welke wet dan ook, geen sacrosanct geschrift.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 11:18
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-05-2003 @ 01:01:
heb je deze beperking niet beslist nodig
Denk je dat er evenveel verkrachters zullen gaan recidiveren?

Citaat:
McCaine schreef op 11-05-2003 @ 01:01:
Je moet beperkingen van grondrechten tot een absolutt minimum beperken.
Probeer dat de mensen bij 't OM maar eens wijs te maken .
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 16:27
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
REIE schreef op 09-05-2003 @ 21:58:
Overigens heb ik in een duister verleden bij de biologieles geleerd dat bij het doorknippen van de zaadleiders een man nog steeds lust kan hebben. Dit geheel terzijde; ik ben nog steeds tegen elke fysieke straf.
Daarnaast heb je met castratie enkel de wraakgevoelens bevredigd van het slachtoffer. De verkrachting is namelijk nog steeds niet ongedaan gemaakt met castratie. Daar boven op kan je nooit met zekerheid weten of de verkrachter zijn misdaad zal herhalen.
Natuurlijk wil een mens nooit zo ongevraagd zo indringend worden lastig gevallen, maar dat wil niet zeggen dat er iets even laags moet worden teruggedaan. Je moet elkaar, dus ook elkaars lichaam respecteren. Dat geldt voor potentiele verkrachters, die we eigenlijk allemaal zijn, alsook voor het recht.
Over jouw biologieles en chemische castratie: het gaat hier om twee verschillende manieren van castreren. Chemische castratie gebeurt, geloof ik, door middel van 'medicijnen', niet met een chirurgische ingreep. Het is dan ook niet permanent, en er kunnen ook pillen worden gegeven die zorgen voor minder lust.
Je bevredigt dan ook niet enkel de wraakgevoelens van het slachtoffer, je zorgt er ook voor dat de kans op herhaling kleiner wordt.
Castratie is zeker niet iets even laags als een verkrachting. Het is, of lijkt me, minder vernederend, pijnlijk en afschuwelijk. Als iemand het lichaam van een ander niet kan respecteren, maar zijn eigen lust daarop wil botvieren, vind ik castratie een passende straf. En wie weet, onthoudt zo'n straf andere potentiële verkrachters van het begaan van deze daad.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:37
Verwijderd
Verkrachter castereren? Bull shit

Die gasten moeten gewoon dood gemaakt worden. Of voor eeuwig in de cel geplaats worden. Die goorlappen zijn nog erger dan moordenaars.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 00:04
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-05-2003 @ 09:56:
De Hoge Raad bewaakt de rechtseenheid en de rechtsontwikkeling, McCaine. Als het aan jou lag, was er van ontwikkeling geen sprake. Zoals Joël terecht opmerkte, is de grondwet, of welke wet dan ook, geen sacrosanct geschrift.
Zeker is de Grondwet niet heilig. Dat is ook de reden waarom er amendementen mogelijk zijn, op democratische wijze. Echter, het is tegen iedere juridische en democratische logica om níet de Grondwet te wijzigen als je die wil "ontwikkelen", maar ook de rechtbanken te verbieden om überhaupt de Grondwet toe te passen.
Jullie snappen klaarblijkelijk niet dat júist uit rechtsoverwegingen het noodzakelijk is om een dergelijke Supreme Court te hebben.
Kijk maar naar de VS; als Brown vs. the Board of Education niet had bestaan, is er best een kans dat de helft van de VS nog steeds rassenscheiding zou hebben gehad in scholen. Dus hoezo geen rechtsontwikkeling?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 00:06
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef op 11-05-2003 @ 12:18:
Denk je dat er evenveel verkrachters zullen gaan recidiveren?
Dat is geen argument. Alle verkrachters doodschieten is ook een vermindering van recidive; maar nietteming iets ongrondwettelijks en afkeurenswaardigs.

Citaat:
Probeer dat de mensen bij 't OM maar eens wijs te maken .
Oh, ons OM is het Amerikaanse niet. De meeste mensen bij het Om zijn best verstandig, hoogstens wat te enthousiast.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 01:14
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:37:
Verkrachter castereren? Bull shit

Die gasten moeten gewoon dood gemaakt worden. Of voor eeuwig in de cel geplaats worden. Die goorlappen zijn nog erger dan moordenaars.
Kijk, dát is nog eens duidelijke taal. Hadden we dat soort mensen maar aan het hoofd van dit land, dan zou het snel afgelopen zijn met die slappe hap hier, meneer!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:00
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-05-2003 @ 01:06:
Dat is geen argument.
Wel tegen jouw opmerking: "Aangezien ons rechtssysteem zo al fantastisch werkt, heb je deze beperking niet beslist nodig". Ons rechtssysteem werkt helemaal niet zo fantastisch op het gebied van het voorkomen van recidiveren. Heel veel (kinder)verkrachters recidiveren en maken daarmee levens kapot.

Ik heb btw nooit gezegd dat ik voor chemische casteratie ben. Maar dat het inbreuk maakt op een grondrecht is voor mij geen reden om niet te overwegen welk van de twee kwaden het beste zou zijn.

Citaat:
McCaine schreef op 12-05-2003 @ 01:06:
Oh, ons OM is het Amerikaanse niet. De meeste mensen bij het Om zijn best verstandig, hoogstens wat te enthousiast.
Maar 'inbreuken op grondrechten tot een minimum beperken'... Ik denk niet dat dat de instelling van 't Nederlandse OM is. In Nederland worden bijvoorbeeld (naar verhouding) meer telefoons afgetapt dan in welk land dan ook (incl. de VS). Dat noem ik niet tot een minimum beperken.

Heb jij trouwens echt een beetje verstand over hoe het er in de VS in de praktijk aan toe gaat, of heb je gewoon films gekeken?

Citaat:
McCaine schreef op 12-05-2003 @ 01:06:
De meeste mensen bij het Om zijn best verstandig,
Ik heb onlangs nog een behoorlijk beroemd strafrechtadvocaat gezien die er een stuk minder enthousaist over was.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:08
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 11-05-2003 @ 17:27:
Over jouw biologieles en chemische castratie: het gaat hier om twee verschillende manieren van castreren. Chemische castratie gebeurt, geloof ik, door middel van 'medicijnen', niet met een chirurgische ingreep. Het is dan ook niet permanent, en er kunnen ook pillen worden gegeven die zorgen voor minder lust.
Je bevredigt dan ook niet enkel de wraakgevoelens van het slachtoffer, je zorgt er ook voor dat de kans op herhaling kleiner wordt.
Castratie is zeker niet iets even laags als een verkrachting. Het is, of lijkt me, minder vernederend, pijnlijk en afschuwelijk. Als iemand het lichaam van een ander niet kan respecteren, maar zijn eigen lust daarop wil botvieren, vind ik castratie een passende straf. En wie weet, onthoudt zo'n straf andere potentiële verkrachters van het begaan van deze daad.
Lusttemperende middelen toedienen vind ik toch wel wat anders dan castratie, die in mijn ogen permanent is. Toediening ervan moet louter gedaan worden ter bescherming van anderen, niet voor subjectieve wraakgevoelens van slachtoffers.
Wat ik met "laag" bedoelde is het niet respecteren van andermans lichaam, of het nu verkrachten of castreren is.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 23:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef op 12-05-2003 @ 10:00:
Wel tegen jouw opmerking: "Aangezien ons rechtssysteem zo al fantastisch werkt, heb je deze beperking niet beslist nodig". Ons rechtssysteem werkt helemaal niet zo fantastisch op het gebied van het voorkomen van recidiveren. Heel veel (kinder)verkrachters recidiveren en maken daarmee levens kapot.
Recidive kan niet 100% worden voorkomen zonder daarmee grotere schade te doen aan de rechtsstaat dan de recidive doet.

Citaat:
Ik heb btw nooit gezegd dat ik voor chemische casteratie ben. Maar dat het inbreuk maakt op een grondrecht is voor mij geen reden om niet te overwegen welk van de twee kwaden het beste zou zijn.
Nee ok, maar ik beschouw de inbreuk op de grondrechten als veel erger. Dat was de point ook.

Citaat:
Maar 'inbreuken op grondrechten tot een minimum beperken'... Ik denk niet dat dat de instelling van 't Nederlandse OM is. In Nederland worden bijvoorbeeld (naar verhouding) meer telefoons afgetapt dan in welk land dan ook (incl. de VS). Dat noem ik niet tot een minimum beperken.
Bron?

Citaat:
Heb jij trouwens echt een beetje verstand over hoe het er in de VS in de praktijk aan toe gaat, of heb je gewoon films gekeken?
Ik weet er behoorlijk wat van af ja. En ik kijk zelden films, daar houd ik niet zo van.

Citaat:
Ik heb onlangs nog een behoorlijk beroemd strafrechtadvocaat gezien die er een stuk minder enthousaist over was.
Oh, het kan altijd beter, en onder "Minister" Donner is het een stuk erger geworden dan het was, aangezien die man werkelijk niet het minste benul van zijn vak heeft. Maar vergeleken met de meeste buitenlanden, om het zo maar eens te zeggen, valt het nog aardig mee. Vgl. bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland. Die hebben pas een agressief OM.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:53
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-05-2003 @ 00:42:
Recidive kan niet 100% worden voorkomen zonder daarmee grotere schade te doen aan de rechtsstaat dan de recidive doet.
Eens, 100% niet. Maar het kan zeker wel helpen. En de vraag is hoe groot de schade aan de 'rechsstaat' dan is. Ik kan me voorstellen dat, als het over verkrachters gaat, sommige mensen zullen zeggen: "Jammer voor de rechsstaat".

Citaat:
McCaine schreef op 13-05-2003 @ 00:42:
Nee ok, maar ik beschouw de inbreuk op de grondrechten als veel erger. Dat was de point ook.
Dat is dus iets waar ik nog niet helemaal uit ben... Van iemand die door een recidiverende verkrachter verkracht wordt, wordt ook het recht op lichamelijke integriteit geschonden. Ik heb het grondrecht op onschendbaarheid van het lichaam erg hoog op m'n lijstje staan, maar als ik moet kiezen tussen schending van dat recht bij een verkrachter of bij een potentieel slachtoffer...

Citaat:
McCaine schreef op 13-05-2003 @ 00:42:
Bron?
Een docent strafrecht van mij: "Er is geen land in de wereld waar zoveel gebruik van de telefoontap wordt gemaakt als in Nederland".

Ik geloof 'm op z'n woord.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:56
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Over telefoontaps:

link

Citaat:
Uit het onderzoeksrapport Tappen in Nederland van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie blijkt dat, gemeten over de jaren 1993 en 1994, in Nederland in absolute aantallen drie keer zoveel getapt wordt als in de Verenigde Staten. Volgens de Registratiekamer wordt in Nederland de laatste jaren zelfs tienmaal zoveel afgetapt als in de Verenigde Staten. Deze gegevens hebben alleen betrekking op het aftappen van justitie. Hoeveel de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) en andere inlichtingendiensten aftappen, is onbekend.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Scholen vrijgeven voor suikerfeest
Upke
452 09-12-2003 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap verkrachters moeten gecastreerd worden
Kill me Ce soir
103 25-11-2003 18:26
De Kantine Als jij voor een dag dictator van NL mocht zijn, wat zou je dan veranderen?
Thomas
98 20-09-2003 20:48
Levensbeschouwing & Filosofie doodstraf
Lyra
39 24-05-2003 19:44
Levensbeschouwing & Filosofie Mogen zwakzinnigen ook kinderen?
Crienie
22 21-05-2003 17:25
De Kantine seksueel misbruik - wat voor straf?
x-spekkie-x
74 16-01-2003 09:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.