Oud 02-09-2003, 14:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil graag solliciteren bij de Perry Sport en nu ben ik gaan vragen of ze een sollicitatieformulier hebben maar dat hebben ze niet en ik moet dus zelf een brief schrijven. Ik heb alleen nog nooit een sollicitatiebrief geschreven en ik heb wel enig idee hoe het moet maar zijn er dingen die er perse in moeten staan of die goed over komen? Heeft er iemand tips?

Nog een vraagje: bij een sollicitatiebrief hoort een CV maar ik zit nu in 6V en het enige wat van belang kan zijn is mijn typdiploma, moet ik dat vermelden op mijn CV? En moet er verder in dat CV alleen mijn persoonlijke gegevens?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 17:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmm, ik heb er ook nog nooit één gestuurd, maar misschien kun je even op de site kijken van fnv. Ik heb nu ff geen tijd om te kijken, maar volgens mij staan daar voorbeel dingen, of iig tips.

succes!!!
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:37
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
In http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=531695 schreef ik over een cv:

Een goede cv bevat het volgende (heb ik van mijn vader die loopbaanbegeleiding gestudeerd heeft en dat dus geleerd heeft)(ik heb er wat voorbeelden in laten zitten, het is een cv van mij van minstens een jaar geleden):

Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens
Achternaam:
Voornaam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
E-mail:
Telefoon:
Geboortedatum:
Nationaliteit:
Geslacht:
Burgerlijke staat:

Doelstelling:
Omdat ik momenteel geen werk heb, ben ik op zoek naar iets leuks. Ik ben erg geïnteresseerd het netjes houden van fora. Volgend jaar ga ik de studie forumbaas volgen. Die studie is erop gericht het forum een beetje netjes te houden. Daarom ben ik nu erg gemotiveerd werk te vinden waarbij ik het forum netjes kan houden.

Ervaring:
Schrijf hier de dingen die je goed kunt, de ervaring die je met dingen/activiteiten hebt en motiveer deze. Probeer het zo te doen dat de ervaring wel aansluit op hetgeen waar je naar solliciteert. Bijvoorbeeld:
Plannen:
Op het VWO wordt er in de Tweede Fase van je verwacht dat je goed je huiswerk, werkstukken, leren voor repetities, enzovoorts kan plannen. Ik heb drie jaar in de Tweede Fase gezeten en heb dan ook veel moeten plannen om VWO te halen.
Typen:
Dit heb ik mijzelf aangeleerd met een programma op de pc en een cursusboek. Ik kan met ongeveer 200 aanslagen per minuut typen.
Communiceren:
Het is erg belangrijk goed te kunnen communiceren als je in een winkel werkt. Je moet duidelijk op de klanten overkomen om misverstanden te voorkomen. Als er onenigheid is tussen de klant en de verkoper, moet die onenigheid zo goed mogelijk worden opgelost om ruzies te voorkomen. Klantvriendelijkheid is hierbij een sleutelwoord. Omdat de communicatievaardigheid erg belangrijk is in een winkel, heb ik deze vaardigheid zo goed mogelijk ontwikkeld.
Adviseren:
Advies geven over welke product een klant het beste zou kunnen kopen was één van de belangrijkste taken in de fotowinkel. Het luisteren naar de klant en het combineren van gegevens zijn hierbij erg belangrijk. Deze technieken heb ik me steeds meer eigen gemaakt.

Opleiding en cursussen
Schrijf hieronder de opleidingen en eventuele cursussen die je in je leven hebt gevolgd. De laatste die je gedaan hebt bovenaan en bijvoorbeeld de basisschool (als je die opschrijft) onderaan. Basisschool is overigens niet echt noodzakelijk (ik heb die er niet tussen staan, in mijn voorbeeld wel, maar iedereen heeft dat gedaan). Schrijf er ook bijvoorbeeld de vakken bij die je hebt gehad. Ik zal weer mijn voorbeeld erbij zetten
1999 - heden: VWO (Christelijke school).
vakken (o.a.): Biologie, Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde, Aardrijkskunde, Nederlands, Engels.
1996 - 1999: Basisschool.

Werkervaring
Schrijf hieronder de werkervaring die je hebt. Dus waar je van wanneer tot wanneer gewerkt hebt. Zet weer het laatste baantje dat je hebt gehad bovenaan en het eerste baantje onderaan. Zet daar ook bij wat je taak was bij dat baantje. Voorbeeld volgt weer
03-‘03 – heden
- Werken bij Nipo.
· Taak: Telefonisch enquêteren.
07-’99 – 03-’03
- Werken bij scholieren.com
· Taak: Bijhouden van het forum.

Interessen:
Schrijf hier de interesses die je hebt, dus eigenlijk je hobby's ofzo (de dingen die ik neer heb gezet zijn overigens volstrekte onzin).
- piano spelen
- computeren
- met mijn vriend knuffelen
- buiten zitten
- theaters bezoeken

Persoonlijk profiel:
Schrijf hier wat voor soort persoon je bent en wat belangrijk voor je is. Een voorbeeld hieronder heb ik verzonnen
Ik ben een rustig en vriendelijk persoon. Ik hou van eerlijkheid en wil ook dat anderen eerlijk tegen mij zijn. Ik heb veel uithoudingsvermogen en kan mij goed op taken concentreren.
Ik vind het moeilijk om veel dingen tegelijk te doen, maar dat los ik op door ze na elkaar te doen mits dat mogelijk is.
Ik vind het erg leuk nieuwe dingen te leren en toe te passen.








Zo, dit was ff een voorbeeld. Het meeste heb ik verzonnen (heel veel klopt ook voor geen meter, zoals data enzo). Misschien kan je er wat van bakken. Je hoeft natuurlijk niet zo'n uitgebreid cv te maken, je zou ook kunnen volstaan met persoonlijke gegevens, opleidingen en cursussen en werkervaring. In ieder geval heb ik al heel wat positieve reacties op mijn cv's gekregen. Eigenlijk moet je cv een beetje je 'visitekaartje' zijn, want daar kijken ze meestal als eerste naar. Je moet eigenlijk alles vertellen in je cv en je sollicitatiebrief moet een begeleidend schrijven zijn zeg maar.

Ohja, de opmaak moet er natuurlijk ook goed uitzien, dat is wel heel belangrijk. En geen spelfouten.

Dit is een beetje een algemeen verhaaltje, in ieder geval veel succes ermee! En degenen die dit onzin vinden, zo'n uitgebreide cv: dan doe je het natuurlijk niet. Maar ik heb gemerkt dat je er veel voordeel mee doet!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
mijn laatste sollicitatiebrief:




Mijn voor- en achternaam
Mijn adres
Mijn postcode en woonplaats
Mijn telefoonnummer

Plaatsnaam
, datum (bijvoorbeeld 2 september 2003, uitgeschreven is het beste, dus 02-09-2003 is minder goed)

Naam waar je naar gaat solliciteren
Adres
Postcode en woonplaats


Betreft: open sollicitatie (of wat anders natuurlijk, na de dubbele punt na betreft geen hoofdletter en 2 open regels na de zin 'betreft')


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij stuur ik u een open sollicitatie voor een functie als voedingsmedewerkster of een soortgelijke functie.

Momenteel heb ik, na een jaar, mijn propedeuse ergotherapie gehaald en volgend jaar zal ik de studie ergotherapie vervolgen. Naast mijn studie zoek ik een baantje om enige ervaring op te doen en wat bij te verdienen.

Ik vind het erg leuk om met mensen te werken en wil graag wat voor hen betekenen. Ik sta open voor nieuwe dingen.

Verdere informatie kunt u vinden in de bijgevoegde cv.

Ik hoop zo spoedig mogelijk op een positieve reactie.

Met vriendelijke groet,



(handtekening hier)


Maaike Zijderveld
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej,

Ontzettend bedankt! Hier kan ik echt wat mee, ik ga zo even proberen of ik wat op papier kan schrijven en mijn moeder wil me ook helpen dus het gaat vast wel lukken.

Iig hardstikke bedankt!

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 08:49
Hagel
Hagel is offline
.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 10-09-2010 om 10:37.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 15:17
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-09-2003 @ 20:09:
Heej,

Ontzettend bedankt! Hier kan ik echt wat mee, ik ga zo even proberen of ik wat op papier kan schrijven en mijn moeder wil me ook helpen dus het gaat vast wel lukken.

Iig hardstikke bedankt!

Groetjes Dana
succes!


Citaat:
Narod schreef:
mijn laatste sollicitatiebrief (vanmiddag gesprek ai)
En?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:10
Verwijderd
Probeer in een sollicitatiebrief niet alleen dingen te zeggen, maar die ook aan te tonen.

Ik kan goed leiding geven, zegt niets.

Ik kan goed leiding geven omdat ik bijvoorbeeld al 3 jaar een basketbalteam train, zegt wel wat.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
(mijn naam en adres)


2 september 2003


(Perry Sport Goes en adres)


Betreft: open sollicitatie

Beste heer / mevrouw,

Hierbij stuur ik u een open sollicitatie voor een functie bij Perry Sport op koopavond en eventueel op zaterdag.

Momenteel zit ik in klas 6 VWO van het Buys Ballot College in Goes. Ik volg het profiel natuur en gezondheid. Ik ben op zoek voor een baantje naast mijn studie om enige ervaring op te doen en om wat bij te verdienen.

Ik kies voor Perry Sport omdat de winkel en het assortiment mij aanspreken. Zelf koop ik er regelmatig kleding en andere artikelen. Ik kampeer zelf al jaren dus ik heb wel de nodige ervaring met outdoor-artikelen. Ook ben ik wel geïnteresseerd in sport en ik doe het zelf ook graag.

Meer informatie kunt u vinden in bijgevoegd cv. Uiteraard ben ik bereid meer informatie te verschaffen in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

(handtekening)

(mijn naam)


Wat vinden jullie hiervan??????????????? Hoeveel keer enter moet er steeds tussen elk 'onderdeel', dat kan ik nergens vinden namelijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:54
Verwijderd
[mierenneuk aan]regelmatig moet waarschijnlijk geregeld worden, tenzij je er echt met een bepaalde regelmaat je kleren koopt [mierenneuk uit]

officieel dan...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:55
Verwijderd
En enters dat maakt in principe niet echt uit hoeveel je er doet. Ik doe altijd overal 1 enter tussen en sommigen doen er weer 2. Maakt niet echt veel uit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 09:58
Hagel
Hagel is offline
,
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 05-06-2011 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-09-2003 @ 19:43:
Wat vinden jullie hiervan??????????????? Hoeveel keer enter moet er steeds tussen elk 'onderdeel', dat kan ik nergens vinden namelijk.
Goede brief, zal zeker voldoende zijn. Het aantal enters maakt geen donder uit, het is een sportzaak, kom op hee

Verder: ja, lullig, maar je moet er natuurlijk wel representatief uitzien. Piercings en rare goffikkleren zijn natuurlijk niet netjes.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Na betreft moeten eigenlijk 2 enters. Maar dat is verder echt niet zo boeiend, volgens mij weet niemand dat. Als er maar geen spelfouten in zitten.

Verder lijkt ie me wel goed.

Succes er verder mee!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:14
Hagel
Hagel is offline
.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 05-06-2011 om 17:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands - Sollicitatiebrief (nakijken ..?)
Jan1991
5 09-11-2009 18:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [DUITS]Sollicitatiebrief
Pruts0r
2 25-05-2006 11:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen EN: covering letter (sollicitatiebrief)
Verwijderd
9 21-10-2004 00:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Opbouw Sollicitatiebrief
Reno16
3 02-06-2004 12:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Sollicitatiebrief + CV
Balance
10 13-01-2004 20:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Sollicitatiebrief
Manyak
1 12-11-2003 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.