Oud 07-09-2007, 13:30
LM'07
Avatar van LM'07
LM'07 is offline
Citaat:
Saurus is wel leuk idd, maar als je toch alleen voor gezelligheid gaat had je net zo goed bij cf kunnen gaan
Ja, kwam door de inkom. Ik had een groepje van Tragos, maar dat vond ik niks! Cf tijdens de inkom niet gezien of gesproken. De mensen van saurus waren gezellig en open. Dus voor saurus gekozen.

Wel leuk (aangezien ik nog eerstejaars ben) om de nieuwe eerstejaars te zien in hun kleding. hehe

De feesten van Cf zijn wel leuk trouwens!
__________________
You can change wives, religions, or politics, but you can never change the club you support
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2007, 17:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ja, want iedereen gaat natuurlijk bij een studentenvereniging omdat hij of zij zelfstandig geen vrienden kan vinden.

Allejezuschristus, wanneer komen mensen nou eens van dat fokking vooroordeel af? Als hier iemand zegt dat-ie op voetbal of fokking waterpolo zit, dan roept iedereen toch ook niet meteen dat-ie dat doet omdat-ie elders zijn vrienden niet kan vinden? Grow up.
waarschijnlijk nooit, zolang er studentenverenigingen bestaan en er dus een verschil bestaat tussen leden en niet-leden zullen niet-leden de leden zwart maken. Andersom trouwens ook (denk aan "een vereniging voegt iets toe aan je studentenleven". Is wel waar, maar je zegt meteen ook dat als je niet lid ben dat je dan iets misloopt. En dat wil niemand)

Citaat:
Ga eens dood en en het Groot S.com-forum-geschiedenisboek kopen.
Levert bol.com ook in de hemel dan?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 17:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
AEGEE-Utrecht
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Tja, zo kun je er ook tegenaan kijken natuurlijk...

Voor mij gaat het niet om rivaliteit tussen Carolus, Karpe Noktem en weet ik veel wie nog meer... Ik denk dat ik me gewoon bij KN beter thuis zou voelen. Als een ander zich bij een andere studentenvereniging meer op z'n plaats voelt is dat mij best.
Haha, volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik bedoelde dat het eigenlijk allemaal een pot nat was, alleen dan met een ballenuiterlijk of juist ecohip.

Ik snap dat clubje-willen-zijn gewoon niet zo, geloof ik. Ik bedoel, dat je bij een roeivereniging gaat is handig, want dan heb je allemaal mensen die willen roeien. Scheelt een hoop geregel als je een organisatie hebt die zorgt dat jij op bepaalde tijden kunt roeien en deelnemen aan wedstrijden enzo. Maar wat voegt een gezelligheidsvereniging nou toe? In de kroeg hangen met leuke mensen kan toch sowieso elke avond van de week en er zijn toch altijd feesten? Nja, ieder z'n meug..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 21:30
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik zit bij Forestus en bij Njord. Njord is een studentenroeivereniging, en forestus een gnk gezelligheidsdispuut. Niet te verwarren met de MFLS, wat de studievereniging is van GNK.
Forestus is heele rg tof, en ik heb t er prima naar mn zin. Doe dit jaar crew en comissie. Njord is minder leuk, en heeeel erg duur, maar omdat ik een cool roeiteam heb blijf ik er toch maar lid. Mijn team is namelijk echt tof, Salax Cygnus
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 21:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:

Ik snap dat clubje-willen-zijn gewoon niet zo, geloof ik. Ik bedoel, dat je bij een roeivereniging gaat is handig, want dan heb je allemaal mensen die willen roeien. Scheelt een hoop geregel als je een organisatie hebt die zorgt dat jij op bepaalde tijden kunt roeien en deelnemen aan wedstrijden enzo. Maar wat voegt een gezelligheidsvereniging nou toe? In de kroeg hangen met leuke mensen kan toch sowieso elke avond van de week en er zijn toch altijd feesten? Nja, ieder z'n meug..
Ik begrijp nooit zo goed waarom niet leden insueren dat leden een clubje willen zijn ofzo. Leden willen ook gewoon vrienden maken, bier drinken en feesten. Het is toch supertof en handig dat er een gezelligheidsvereniging is die ervoor zorgt dat er leuke activiteiten zijn, mooie feesten, gala's en borrels! Veel handiger want als het ieder voor zich is, heb je al die dingen niet.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 22:22
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben nu ook nog lid van Sticky en A-Eskwadraat; twee studieverenigingen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 22:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben natuurlijk ook lid van m'n studievereniging, mebiose, maar dat is vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp nooit zo goed waarom niet leden insueren dat leden een clubje willen zijn ofzo. Leden willen ook gewoon vrienden maken, bier drinken en feesten. Het is toch supertof en handig dat er een gezelligheidsvereniging is die ervoor zorgt dat er leuke activiteiten zijn, mooie feesten, gala's en borrels! Veel handiger want als het ieder voor zich is, heb je al die dingen niet.
ik hoef al die dingen niet, ik leer liever mensen spontaan kennen dan dit spastische "ik moet studievrienden hebben" gedrag
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 01:12
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
ik hoef al die dingen niet, ik leer liever mensen spontaan kennen dan dit spastische "ik moet studievrienden hebben" gedrag
alsof dat per definitie niet gebeurd als je wel lid bent
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 10:39
jet
Avatar van jet
jet is offline
wat een focking vooroordelen over studentenverenigingen. de mensen die geen lid zijn, zijn die uberhaupt wel is komen kijken? een borrel langsgeweest? gepraat met mensen die wel lid zijn?

ik zit zelf bij een sportstudentenvereniging, tis zelfs een dochtervereniging van het corps. ontgroening? nee. opgedrongen vrienden? neehoor, heb uit de 350 eerste jaars een zeer select groepje gekozen. En als niemand me was bevallen was ik weer weggegaan. zuipende mensen? Genoeg mensen die niet drinken. Zeker de mensen die veel sporten, mijn vriendje drinkt 7 maanden per jaar niet. Brallerig? mwah misschien bij een dinertje als er is wat liedjes worden gezongen, maar dat verschilt ook per studentenvereniging. Ik ben erbij gegeaan omdat ik vrienden nodig had? toevallig niet, ben ook vriendinnetjes met genoeg andere mensen buiten mn vereniging. Zitten ook erg veel originele amsterdammers bij ons, die echt al genoeg mensen kenden hoor.

Ik vind het zo'n onzin dat 'het niks voor jou is'. alleen op mijn vereniging al zitten zulke verschillende mensen. en dan te bedenken hoeveel diversiteit er is tussen verenigingen.

nee het corps met ontgroeningen en instant vriendengroeppen is ook niks voor mij, maar er bestaat gelukkig nog veel meer hoor..

oh en over het spastische 'ik moet vrienden gedrag'. dat gevoel word mij nou juist opgedrongen in mn werkgroep...

maarja iedereen moet t ook lekker zelf weten. bij mijn vereniging was het mooi dat je een introductie periode (nee niet ontgroen, niemand heeft mij beledigd, uitgescholden of wat dan ook, t was juist superleuk) hebt van 6 weken en daarna beslist of je lid gaat worden.

kan niet wachten op de reacties.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Geen en bevalt prima
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:24
Mara
Mara is offline
Nee, geen lid. Ben wel lid van de studievereniging en die organiseert ook allerlei activiteiten zoals feestjes, borrels, gala's, binnen/buitenlandse excursies e.d.
Vind 't dus niet echt nodig om dan ook nog lid te worden van een studentenvereniging. Als ik al lid zou worden van 'n studentenvereniging zou 't sowieso niet bij 't corps zijn, bah.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:31
Dzjun
Dzjun is offline
Ach, ik ga nu mijn tweede jaar als lid van Hare Majesteits Eerste (voor de onwetende onder ons: Minerva) in en het bevalt me supergoed. Het is toch wat je er zelf van maakt, bij elke vereniging.
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Elke keer als ik het woord lid lees moet ik denken aan die vieze post van Sylph.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Elke keer als ik het woord lid lees moet ik denken aan die vieze post van Sylph.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
ik heb al vrienden.
+ thuis kan ik ook bier drinken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp nooit zo goed waarom niet leden insueren dat leden een clubje willen zijn ofzo. Leden willen ook gewoon vrienden maken, bier drinken en feesten. Het is toch supertof en handig dat er een gezelligheidsvereniging is die ervoor zorgt dat er leuke activiteiten zijn, mooie feesten, gala's en borrels! Veel handiger want als het ieder voor zich is, heb je al die dingen niet.
Ja maar dat bedoel ik, die activiteiten en feesten en gala's en borrels zíjn er allemaal al. Maar misschien is dat per stad verschillend en worden in sommige steden dat soort dingen alleen door studentenverenigingen georganiseerd?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:11
Verwijderd
Citaat:
wat een focking vooroordelen over studentenverenigingen. de mensen die geen lid zijn, zijn die uberhaupt wel is komen kijken? een borrel langsgeweest? gepraat met mensen die wel lid zijn?
ja. ja en ja.

en nee, ik vond ze nog steeds stom.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:14
Verwijderd
Citaat:
ja. ja en ja.

en nee, ik vond ze nog steeds stom.
Idd. Nou ja, 'stom', ik hoef het nog steeds zelf niet. De mensen zijn gewoon net als andere mensen, sommigen leuk, sommigen strontvervelend. Ze drinken meestal wel meer.

De losse disputen snap ik beter, overigens, vriendengroepen die op een gegeven moment zeggen 'haha nu zijn we een dispuut'. Maar goed, dat ze dan in de kelder liederen gaan zingen en mensen een adje vleermuis moeten doen als ze de tekst niet weten, dat vind ik dan wel weer een beetje raar
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 02:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben nu ook nog lid van Sticky en A-Eskwadraat; twee studieverenigingen.
Te veel vrije tijd.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 03:08
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Te veel vrije tijd.
Nee.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 03:12
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
Ik heb een aantal jaar bij Augustinus gezeten in Leiden. Vooral het eerste jaar was briljant en toen ging ik naar Den Haag verhuizen. Toen ging ik niet meer zo vaak.

Zit nu bij de internationale studentenvereniging van de Hotelschool. Is meer een feestvereniging maar wel heel erg gezellig
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 12:46
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
ik hoef al die dingen niet, ik leer liever mensen spontaan kennen dan dit spastische "ik moet studievrienden hebben" gedrag
Wat is er niet spontaans aan mensen leren kennen bij de vereniging Ik snap echt niet waarom er zo neerbuigend gedaan moet worden over vereniging.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Wat is er niet spontaans aan mensen leren kennen bij de vereniging Ik snap echt niet waarom er zo neerbuigend gedaan moet worden over vereniging.
Om dezelfde reden waarom je neerbuigend doet over buitenlanders, of alto's, of paupers, of modedozen, of HBO'ers, of yuppen, of wat dan ook. Omdat andere groepen zich nou eenmaal stom en raar gedragen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:04
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
@ jet..
De corpora hebben ook zo hun onderlinge verschillen.. Naar wat ik heb gehoord zijn introductietijden van andere verenigingen nog wel eens zuurder..
maar hé.. ik ben bevooroordeeld
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:11
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Omg! Als je bij een studentensportvereniging gaat doet niemand er moeilijk over. In feite is dat hetzelfde als een gezelligheidsstudentenvereniging, alleen dan ga je sporten ipv af en toe een biertje drinken. En waarom is bij een vereniging gaan spastisch vriendenzoekgedrag?

Mensen moeten even stoppen met whinen hier
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Te veel vrije tijd.
Ik ben ook lid van een studievereniging (geen studenten-), maar daar steek ik dus totaal geen tijd in.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:38
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ach tsja, het ligt aan de vereniging vind ikzelf. Vele zullen best leuk zijn hoor, maar corporale verenigingen vind ik gewoon belachelijk. De regels, de ontgroeningen, de hierarchieen, het is maar wat je leuk vind.

Verder heb ik iets tevaak gezien dat mensen veranderen door een vereniging Ik kan er ook echt niet tegen als mensen je proberen over te halen, want 'je mist echt wat!!11!!' als je niet bij een vereniging zit.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:41
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ja ok, dat ben ik met je eens. Ontgroeningen enzo moet ik ook niks van hebben. Maar ik zit bij een heel vrijblijvende niet-ballentent studentenvereniging. Als je wilt kom je vaak. Zo niet, dan niet. En iedereen is gelijk. Dus een 5e jaars lid heeft niet meer recht op een barkruk dan een eerstejaars ofzo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:48
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zit niet bij een vereniging, want ik studeer niet, maar had er voor dit jaar wel aan zitten denken om mss bij Catena te gaan. Ik ken mensen die bij de zustervereniging Wolbodo in Delft zitten en ik hoor er vrijwel alleen maar positieve verhalen over. Geen verplichtingen, maar gewoon gezelligheid.
Ik vind corporale verenigingen soms wel vervelend vanwege het b(r)allerige gedoe (mijn ooit beste vriend is er ontzettend door getransformeerd en dat vind ik dus echt niet fijn) en de ontgroeningen en meer van dat soort onzin. Maar ik snap best waarom iemand bij zo'n vereniging wil.
Als je verhuist naar een nieuwe stad en je kent er niemand, is het toch fijn om ergens bij te horen waar mensen in hetzelfde schuitje zitten. Natuurlijk kan je op andere manieren ook wel vrienden maken en heb je een vereniging niet perse nodig, maar het helpt wel. Je ontmoet ineens een hele zooi mensen, en daar moeten gewoon wel een paar mensen tussenzitten waarmee je het heel goed kunt vinden. Mooi toch. En dan zijn er idd de feesten/borrels/etc waar je je voor weinig geld kunt bezatten.
Als ik de verhalen hoor van die vrienden van me, lijkt het mij geweldig hoor. Leuke mensen, leuke feesten, goedkoop drinken en altijd een plek waar je terecht kunt als je je verveelt.
Maarrrr, zodra er verplichtingen zijn dan haak ik wel af. Ik wil alles kunnen, maar niks moeten. Ik háát moeten.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 23:59
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Ja ok, dat ben ik met je eens. Ontgroeningen enzo moet ik ook niks van hebben. Maar ik zit bij een heel vrijblijvende niet-ballentent studentenvereniging. Als je wilt kom je vaak. Zo niet, dan niet. En iedereen is gelijk. Dus een 5e jaars lid heeft niet meer recht op een barkruk dan een eerstejaars ofzo.
goed punt.. tradities en mores vallen ook niet altijd binnen mijn voorkeur.. ik heb het meer op de koop toe genomen.. omdat er gewoon leuke mensen zijn.. toch maak je het nog vaak zo gek als je zelf wilt..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 00:44
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
verplichtingen houden het leuk. het houdt een vereniging draaiende
en trouwens wat noem je dan verplichtingen eigenlijk? bij mij is het zo dat je er op maandag van je verwacht wordt dat je met jaarclub trui naar de kroeg komt en op woensdag met dispuuts trui (als je bij een dispuut zit uiteraard). tsja dat doe je ook omdat je het leuk vindt dus echt een verplichting zou ik t niet noemen.
ja ok wel verplichte poets- of deurdiensten, dat moet toch echt gebeuren en na je 2e jaar ben je klaar met dat gezeik en doet iemand anders het voor je

ook ontgroening is een goede zaak.
het maakt je betrokken bij de vereniging en versterkt je lichtingsband enorm. ja tis soms even afzien maar overall vond ik het eigenlijk best lachen, zeker achteraf. altijd weer mooie verhalen die opduiken.
je wordt afgezeken ja maar ik denk dat als je daar niet tegen kunt je psychologisch behoorlijk zwak in je schoenen staat. staat er een kerel tegen je te schreeuwen dat je geen drol waard bent. poeh poeh hij kent je niet en wil je graag bij de vereniging hebben dus dat gaat het ene oor in en het andere uit
als je kijkt naar verenigingen zonder ontgroening zie je eigenlijk altijd dat er maar een heel select groepje de harde kern is en de rest er beetje lafjes om heen hangt
verder worden de ontgroeningen aan strenge regels gebonden en is er zeker bij de grote verenigingen al jaren geen alcohol meer in t spel en ook lichamelijk contact is verboden. kleinere onafhankelijk disputen zijn wat dat betreft misschien iets vager..
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 00:54
Verwijderd
Citaat:
dikke stierenpoep
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:00
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
nietes
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:01
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Natuurlijk kan ik er wel tegen als een of andere snotneus tegen me aan loopt te schreeuwen, maar als ik al dat gezeik moet doorstaan voordat ik bij zo'n clubje mag horen dan hoeft het voor mij al niet meer. En trouwens, er mag dan geen alcohol in het spel zijn, maar ik hoor genoeg smerige verhalen over ontgroeningen. Mensen die met 30 graden worden opgesloten in een klein hok, 1 boterham per dag krijgen en kots in hun haar moeten smeren. Extreme gevallen mss, maar het schijnt te gebeuren. Dan mag je van mij mooi stikken met je vereniging, want bij zulk soort debielen wil ik niet horen.
Mensen die een afbeuling nodig hebben om 'een band' met elkaar te krijgen vind ik sowieso een beetje raar.

Maar goed, Wat ik eigenlijk vooral wil is een stamkroeg met stomme feestjes, en een beetje meehelpen die stomme feestjes te organiseren. Ik wil niet verplicht zijn een lelijke trui aan te doen of kut klusjes op te knappen. Als jij dat leuk vind en vind dat dat je betrokken maakt, prima, maar het is niets voor mij.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Idd, ontgroening zal niet traumatiserend zijn, maar de hele instelling 'je mag wel bij ons clubje, maar dan moet je eerst een wurm opeten LOL' staat me gewoon niet aan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:05
Verwijderd
Citaat:
geen stierenpoep
Citaat:
geen stierenpoep
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja, en meisjes bij zulk soort verenigingen dragen bodywarmers en dat vind ik mss nog wel het aller smerigst.

Happy B-day btw, Jools.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:14
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
het staat mij ook niet aan dat je moet betalen voor de bus maar ik kan het wel begrijpen anders zou de bus vol zitten met allerlei paupers die maar 1 halte verder hoeven te zijn en te lui zijn om 5 minuten te lopen

(ok misschien niet zo heel treffend voorbeeld ivm de OV jaarkaart maar het gaat om het principe)

gratz btw oewietsje, ook met je sexchange lalz
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:15
Verwijderd
Citaat:
wat een focking vooroordelen over studentenverenigingen. de mensen die geen lid zijn, zijn die uberhaupt wel is komen kijken? een borrel langsgeweest? gepraat met mensen die wel lid zijn?

ik zit zelf bij een sportstudentenvereniging, tis zelfs een dochtervereniging van het corps. ontgroening? nee. opgedrongen vrienden? neehoor, heb uit de 350 eerste jaars een zeer select groepje gekozen. En als niemand me was bevallen was ik weer weggegaan. zuipende mensen? Genoeg mensen die niet drinken. Zeker de mensen die veel sporten, mijn vriendje drinkt 7 maanden per jaar niet. Brallerig? mwah misschien bij een dinertje als er is wat liedjes worden gezongen, maar dat verschilt ook per studentenvereniging. Ik ben erbij gegeaan omdat ik vrienden nodig had? toevallig niet, ben ook vriendinnetjes met genoeg andere mensen buiten mn vereniging. Zitten ook erg veel originele amsterdammers bij ons, die echt al genoeg mensen kenden hoor.

Ik vind het zo'n onzin dat 'het niks voor jou is'. alleen op mijn vereniging al zitten zulke verschillende mensen. en dan te bedenken hoeveel diversiteit er is tussen verenigingen.

nee het corps met ontgroeningen en instant vriendengroeppen is ook niks voor mij, maar er bestaat gelukkig nog veel meer hoor..

oh en over het spastische 'ik moet vrienden gedrag'. dat gevoel word mij nou juist opgedrongen in mn werkgroep...

maarja iedereen moet t ook lekker zelf weten. bij mijn vereniging was het mooi dat je een introductie periode (nee niet ontgroen, niemand heeft mij beledigd, uitgescholden of wat dan ook, t was juist superleuk) hebt van 6 weken en daarna beslist of je lid gaat worden.

kan niet wachten op de reacties.
En die andere 5 maanden van het jaar is de tijd die hij bij de vereniging zit en waar hij zich compleet van de kaart zuipt?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 01:36
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
het staat mij ook niet aan dat je moet betalen voor de bus maar ik kan het wel begrijpen anders zou de bus vol zitten met allerlei paupers die maar 1 halte verder hoeven te zijn en te lui zijn om 5 minuten te lopen
Kijk, dit vind ik dus ook niks. De mentaliteit dat mensen die niet, of bij een andere vereniging zitten bestempeld worden als pauper. Elitair gebral is aan mij niet besteed.
Spoiler
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 09:18
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Maar goed, Wat ik eigenlijk vooral wil is een stamkroeg met stomme feestjes, en een beetje meehelpen die stomme feestjes te organiseren. Ik wil niet verplicht zijn een lelijke trui aan te doen of kut klusjes op te knappen. Als jij dat leuk vind en vind dat dat je betrokken maakt, prima, maar het is niets voor mij.
Tsja, dat is ook wat de meeste verenigingen zijn. Het enige punt is dat die stamkroeg ook schoongehouden moet worden. Als jij dat als kutklusjes bestempelt kun je beter naar een gewone kroeg gaan. Daar wordt het voor je gedaan..
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:04
LM'07
Avatar van LM'07
LM'07 is offline
Pff, vind veel mensen kortzichtig. Ze komen met vooroordelen, en pikken 'de ergste' dingen eruit. Verder kijken ze niet naar de voordelen.

Zelfde als ik zeg dat ik bij de fanatieke aanhang zit van een voetbalclub. Iedereen denkt dat je hooligan en dom bent.

Sommige mensen....
__________________
You can change wives, religions, or politics, but you can never change the club you support
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:22
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Ik kan er ook echt niet tegen als mensen je proberen over te halen, want 'je mist echt wat!!11!!' als je niet bij een vereniging zit.
Dat inderdaad
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik niet, het heeft me nooit getrokken
Een vriendin van mij trok het ook nooit, maar 2 weken terug ofzo is ze eens gaan kijken en vond ze het toch wel erg leuk zei ze. Ze woont in Amsterdam en zit bij de studentenvereniging Ichtus (ofzo) het is een christelijke vereniging, waardoor er veel over de bijbel en god wordt gesproken, maar ze ook gewoon samen gaan eten, sporten, uitgaan etc.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:27
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ichtus wordt inderdaad wel leuk gevonden hoor ik ja.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:05
Verwijderd
Hahahahahahahaha christelijke vereniging.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 02:21
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ik zit niet bij een vereniging, want ik studeer niet, maar had er voor dit jaar wel aan zitten denken om mss bij Catena te gaan.

*Catena-brul over forum laat schallen*
*** en ik zijn (actieve) leden van Catena,
de beste vereniging van Leiden (al zijn de resultaten van de ELCIDweek er niet naar)
Het is er altijd leuk, niets moet en alles is mogelijk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Pff, vind veel mensen kortzichtig. Ze komen met vooroordelen, en pikken 'de ergste' dingen eruit. Verder kijken ze niet naar de voordelen.

Zelfde als ik zeg dat ik bij de fanatieke aanhang zit van een voetbalclub. Iedereen denkt dat je hooligan en dom bent.

Sommige mensen....
Ik moet dan ook nog de eerste intelligente fanatieke aanhanger van een voetbalclub tegenkomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 08:22
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 21:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 20:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 04:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 12:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.