Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 12:37
snowscene
snowscene is offline
Hey allemaal

Vandaag moest ik weer beginnen op school en ik zag er super tegen op.
Heb meerdemale deze ochtend al moeten kotsen en ik trilde de hele tijd en had het koud.
Ik was zo freaking gestresst dat ik een blunder zou maken

Waarom? / nou hierom.

Dit is me 4de school in 4 jaar, heb dus amper goeie vrienden kunnen maken in die 4 jaar.
Omdat ik elk jaar van een andere school kwam.
Eerst ging ik van groep 8 naar een tussenjaar om een beter niveau te kunnen doen.
En daarom kan ik nu mavo doen + daarna havo wat ik makkelijk kan ipv kb.
Daarna ging ik naar een andere school omdat ik havo niveau aangewezen tekregen had.
Toen deed ik me best niet en ging ik naar de mavo.
Daar was me leukste jaar maar toen kwam een andere locatie erbij met allemaal asociale mensen en vechtpartijen dus ben ik naar een nieuwe school gegaan.

En die dag was vandaag.
Ik ben al een uurtje thuis, heb me rooster gehaald en me klas gezien.
Was super stil en heb bijna niks gezegt, na een half uur in de klas vroeg een groepje meiden van 5 ( waarvan 1 super leuk was ) of ik bij hun kwam zitten kletsen
Na 1 minuut hadden we toen al pauze en toen gingen hun naar hun andere vriendinnen van het 4de -.-

De jongens in deze klas zijn niet echt mijn type en dit gaan 2 klote jaren worden.
Wat moet ik nu doen?
Ik heb morgen 1st uur vrij/ en dan NASK en deze school is lastig gek
Het heeft lokalen in lokalen dus je moet door lokalen voor je er bent.
En ik kan het vast niet vinden, en ik ga dan op slot schieten als ik het wil vragen.
Ik heb echt tips nodig -.- '

En hoe kunnen die mensen mij zien staan? Ik wil niet 2 jaar lang alleen loner zijn in pauze's dat is vreselijk.

Tips graag! En ik zit nu in het 3de en ben 15
Verder buiten school wonen me vriendein in Haarlem/ Groningen / Lelystad en nog 10 km van hier vandaan. Dat is lekker handig ja dus daar heb ik ook al niks aan om in het echt even lekker mee te chillen nu ..

Bedankt voor het lezen x:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2012, 13:49
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik zou zeggen, 'gewoon' op mensen afstappen en dingen vragen. 'Hoi, ik ben nieuw hier en ik snap niets van die lokalen, kan jij me uitleggen waar ik moet zijn?' Of tegen een klasgenoot 'hoi, mag ik zo met jou meelopen, want ik snap nog niet zo goed hoe het hier werkt'. Als de ander positief reageert stel je jezelf voor 'dankjewel! Ik ben trouwens snowscene' en dan loopt de rest vanzelf wel. En dat hoeft natuurlijk niet per se met die lokalen te zijn, je kunt ook iets vragen over het huiswerk of iets dergelijks. Voor mij werkt een vraag stellen vaak het beste. Of een opmerking maken. Als je naast iemand zit in de klas kun je een opmerking over de les of over de leraar maken, of degene naast je een compliment geven over de leuke agenda/jas/tas/schoenen/oorbellen oid geven, werkt altijd goed

Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 14:26
Verwijderd
Wat snebbel zegt! En 10 km fietsen is even uitwaaien om daarna te chillen

Trouwens, je hebt al gezellig gekletst met die meisjes, dus het is helemaal geen rampsituatie. En jij schrijft zelf eigenlijk de rest al af, alle jongens van je klas. Kijk of je een van de meisjes van je klas ziet morgen, en anders vraag je het even aan de conciërge of een leraar, waar je heen moet. Je bent gewoon nieuw en da's helemaal geen ramp.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 14:29
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik ben ook meerdere keren van klas (en school) gewisseld. Ik moest dus ook steeds opnieuw vrienden maken. Ten eerste kan ik je zeggen dat je niet zo negatief moet doen. Als je nu al gaat zeggen dat de jongens niet jou type zijn en dat het twee klote jaren gaan worden, ja dan worden het ook klote jaren. Geef die jongens op zijn minst een kans en misschien vallen ze best wel mee.

Wees ook niet zo onzeker. Waarom zou je jezelf nu al druk maken of je het lokaal wel kunt vinden? Zorg gewoon dat je ruim op tijd bent, zodat je tijd hebt om te zoeken. Als je het niet kunt vinden dan vraag je het aan iemand. En mocht je het echt niet kunnen vinden en daarom te laat komen.. nou en. Alsof dat het einde van de wereld is. Iedereen kan weleens iets niet vinden.

Er zijn al een aantal meisjes die aardig tegen je doen, dus dat lijkt me een goed begin. Ik kan begrijpen dat je nu nog wat verlegen bent. Probeer de komende tijd gewoon wat meer je mond open te doen en nieuwe vrienden te maken. Bij mij gaat dat altijd gewoon vanzelf eigenlijk. Gewoon aardig en wat meer assertief zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 10:39
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Je kunt mensen altijd dingen vragen, daar hoef je je absoluut niet voor te schamen.
Jij zou het toch ook niet erg vinden als iemand iets aan jou vraagt omdat hij of zij nieuw is?
Daarnaast is dingen vragen een goede manier om contact te maken met je nieuwe klasgenoten.
Het is logisch dat je nog verlegen en stil bent, je bent nieuw op deze school en nieuw voor de mensen om je heen,
en ik weet zeker dat je klasgenoten er voor openstaan om je te laten betrekken bij de rest van de groep.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 11:50
Verwijderd
Citaat:
De jongens in deze klas zijn niet echt mijn type en dit gaan 2 klote jaren worden.
Je kan je ook gewoon wat minder aanstellen. Als het al 2 klote jaren gaan worden ligt dat aan jezelf, niet aan de mensen uit je klas. Maak er dus wat van en trek je niet zoveel aan van wat anderen over je denken. Je bent 15, geen 11 meer.

En 10 km is geen afstand.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 19:35
Kinder cola
Avatar van Kinder cola
Kinder cola is offline
Ik woon in Haarlem
Ik had dit ook alleen ik zakte steeds van niveau en kwam daardoor steeds in een andere klas...
Was echt vervelend steeds als nieuweling in een klas waarvan iedereen elkaar al kende. Ik heb het opgelost door niet te denken van het gaat me niet lukken. Ik schiet dicht maar gewoon door het te proberen en rustig te blijven. En gewoon snel 1 vriend te maken waarmee je alles doet. Dan leer je de rest snel kennen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 19:39
Proletarian
Avatar van Proletarian
Proletarian is offline
Je hoeft niet noodzakelijk met de jongens om te gaan. En er zitten vast wel een paar jongens bij die wel oké zijn, ook als je eerste indruk van hen niet zo geweldig is.

Verder moet je je niet te veel zorgen maken. Bedenk je dat als je dat doet dat het eerder averechts werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat te doen...
Joost166
4 22-11-2012 13:07
Liefde & Relatie Ik word gek van m'n leraar
frostie
31 16-05-2011 11:17
Liefde & Relatie Ik word gek van mijn beste vriend
Noddy
13 12-10-2006 18:32
Liefde & Relatie aah ik word gek van mezelf
steffie
9 13-08-2003 20:10
Psychologie ik word helemaal gek van mijn 'beste' vriendin
Verwijderd
6 15-05-2003 13:50
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.