Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2018, 16:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Onze nieuwe manager is echt een toffe, enthousiaste en hardwerkende kerel en dat apprecieer ik zeer. Hij luistert ook echt naar de medewerkers en dat is zo fijn. Oh en hij neemt blijkbaar speciaalbiertjes mee als hij sluitdiensten draait.
Wat chill HO!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Oud 26-03-2018, 16:54
df
Avatar van df
df is offline
Heb je de ambitie om zelf door te groeien eigenlijk?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 26-03-2018, 17:08
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Dat had ik, maar momenteel niet meer. De districtsmanager is een lul en als ik nu omhoog zou willen dan zou het of sowieso niet gebeuren, of ik zou er binnen no time worden uitgeflikkerd. Buiten dat is die euro per uur meer me de stress niet waard.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 26-03-2018, 21:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het begint bij mij echt te kriebelen om te solliciteren op een hele toffe vacature die ik had gezien. Hij staat al een tijd online en ik schat mijn kansen wel goed in, ik ben alleen bang dat ik het dan te druk krijg en dat ik straks (alweer) m'n laatste herkansing van de uni niet haal. Twijfel, twijfel...

Het fotograferen voor kleine ondernemers bevalt me trouwens enorm goed, de meeste mensen zijn super prettig om mee te werken, nemen mij serieus als fotograaf en vertellen ondertussen vol passie over hun werk. Ik kwam donderdag de schoenmaker tegen waar ik eind 2017 foto's van had gemaakt (en waar ik tussendoor geen contact meer mee had gehad) en we hadden direct weer een fijn gesprek over van alles en nog wat.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-03-2018, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Buienradar
Oud 27-03-2018, 08:09
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
Ik zit bijna aan 78 weken werken via payroll, nu moeten ze me een heus contract gaan aanbieden.

Nou heb ik zomaar het idee dat mijn opdrachtgever daar niet heel warm van wordt, dus ik ga even kijken of ik niet gewoon een kvk-inschrijving moet gaan doen. Dan maar geen pensioen opbouwen.

Je kunt dan ook pensioen opbouwen.
https://www.brandnewday.nl/zzp.html
https://brightpensioen.nl/zzp-pensioen/
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Oud 27-03-2018, 08:35
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Ik studeer nog en ik ben 23. Fijn dat ik nu al aardig wat heb opgebouwd, maar na mijn studie wil ik gewoon in loondienst dus geld opzij zetten via dit soort toko's gaat net te ver.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 27-03-2018, 09:14
Verwijderd
Ja, onder de 24 bouw je toch in geen enkele sector pensioen op? Of heb ik dat verkeerd onthouden.
Oud 27-03-2018, 09:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik krijg nog steeds pensioen papieren elke jaar van baantjes die ik in Mn early 20’s had.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 27-03-2018, 09:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vroeger was dat idd maar ik ben gewoon begonnen met pensioen opbouwen toen ik begon met werken. Ik was 22 toen ik bij mijn huidige baan begon maar heb ook nog pensioen van bijbaantjes daarvoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-03-2018, 09:35
Verwijderd
Ik heb pensioen opgebouwd vanaf mijn 18e met meerdere bijbaantjes stelt natuurlijk weinig voor tegenwoordig maar toch goed dat het kon. Frappant genoeg tussen mijn 24e en 26e geen pensioen opgebouwd omdat de toenmalige werkgever daar niet aan deed. Later rechtgetrokken, is fiscaal mogelijk om tot zeven jaar terug de niet benutte fiscale ruimte alsnog te vullen en gelukkig stond mijn huidige werkgever/pensioenfonds daarvoor open. Heb daar een paar jaar geleden een bonus aan besteed

De door Bender genoemde voorstellen hebben relatief hoge kosten in verhouding tot wat het oplevert omdat het geen collectieve regelingen zijn; beter wacht je af tot je in loondienst zit en voert dan de truc uit die ik gedaan heb om toch fiscaal maximaal pensioen op te bouwen. Tegelijkertijd verwacht ik dat het pensioenland nog wel drastisch verandert de komende jaren dus of dit soort tips op lange termijn zin hebben durf ik niet te garanderen.
Oud 27-03-2018, 09:41
Verwijderd
Ik vind het wel jammer dat ik die jaren geen pensioen opgebouwd heb. Ik werkte wel fulltime en had mooi "dat extra jaartje eerder stoppen" kunnen betekenen.
Oud 27-03-2018, 09:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar na mijn studie wil ik gewoon in loondienst dus geld opzij zetten via dit soort toko's gaat net te ver.
weet wel, je bouwt niet bij elke werkgever pensioen op. Als je onder een CAO valt waarschijnlijk wel, of als je bij een wat groter bedrijf terecht komt, maar bij kleinere bedrijven wil dit niet altijd het geval zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-03-2018, 09:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik moet die shit ook maar eens n keer gaan regelen :v
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-03-2018, 10:12
rensend
rensend is offline
Ik werk van af me 16 fulltime maar bouw pas op pensioen van af me 20 geloof ik.

Als je volgens Nederlands coa werk bouw je altijd pensioen op. Daar heb de groote van het bedrijf niks mee temaken ik heb altijd voor klein berijfe gewerkt en altijd wel its van pensioen op gebouwd.
Oud 27-03-2018, 10:18
Verwijderd
Dat is niet waar, er is geen verplichting om in de CAO een pensioenregeling op te nemen. Zo kent bijvoorbeeld de CAO voor signbedrijven (sign als in reclameborden et cetera) geen verplichte pensioenregeling. Was mijn eerste hit op google, er zijn vast veel meer voorbeelden.
Oud 27-03-2018, 10:31
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
ik moet die shit ook maar eens n keer gaan regelen :v
Je bouwt nog niks op?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 27-03-2018, 11:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Je bouwt nog niks op?
Ik spaar redelijk en ik heb een woning. Maar doe verder nog niets aan pensioenopbouw, deels ook omdat ik me nog niet echt senang voel bij de mogelijkheden die er nu zijn en nog even benieuwd ben wat er de komende jaren gaat gebeuren.

Citaat:
Dat is niet waar, er is geen verplichting om in de CAO een pensioenregeling op te nemen. Zo kent bijvoorbeeld de CAO voor signbedrijven (sign als in reclameborden et cetera) geen verplichte pensioenregeling. Was mijn eerste hit op google, er zijn vast veel meer voorbeelden.
Oh dat wist ik niet. Maar klinkt ook logisch, het is maar net wat de overeenkomst is natuurlijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-03-2018, 14:38
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
De door Bender genoemde voorstellen hebben relatief hoge kosten in verhouding tot wat het oplevert omdat het geen collectieve regelingen zijn; beter wacht je af tot je in loondienst zit en voert dan de truc uit die ik gedaan heb om toch fiscaal maximaal pensioen op te bouwen. Tegelijkertijd verwacht ik dat het pensioenland nog wel drastisch verandert de komende jaren dus of dit soort tips op lange termijn zin hebben durf ik niet te garanderen.

Ik heb me er niet in verdiept in externe pensioenbedrijven, maar als het goed is is brightpensioen dus geen hoge kosten moeten hebben.
(en afhankelijk van hoe je het bekijkt is het juist wel collectief)

Citaat:
We verdienen geen geld aan jouw pensioen maar aan een lidmaatschap. Wat kost het lidmaatschap?
(en de kosten zijn 210,- per jaar)
https://brightpensioen.nl/zzp-pensioen/

Maar uiteraard gaat het maar beperkt om de kosten, maar om de rendementen die behaald worden.

https://brightpensioen.nl/zzp-pensioen-vergelijken/
(wij van wc-eend bevelen aan wc-eend, maar je kunt natuurlijk zelf ook vergelijken)
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Oud 27-03-2018, 15:15
Verwijderd
De kosten zijn veel hoger dan 210 euro per jaar.

Die 210 euro per jaar is puur voor de administratie van de pensioendeelnemer en niet voor het beleggen van het geld. Als je dat wilt vergelijken met 'echt' collectieve systemen zitten die op ongeveer 120 euro per jaar per deelnemer gemiddeld en is Bright relatief duur.

Daarnaast brengt bright een beheervergoeding in rekening voor het houden van beleggingen, en daarnaast nog eens in- én uitstapkosten. Allemaal een percentage van het belegd vermogen. De rendementen die jij laat zien, houden geen rekening met deze kosten. De rendementen van pensioenfondsen op hun beleggingen, WEL rekening gehouden met deze kosten, zijn gemiddeld hoger dan die van Bright waar dus die kosten nog af zouden moeten. Bright vergelijkt ze daar zelf ook niet mee.

Begrijp me niet verkeerd, je hebt als ZZP'er weinig keuze, je kunt niet bij een collectieve regeling (zoals ik het bedoel) aansluiten. Prima dat jij bij Bright zit. Maar het is een illusie dat je daar beter rendement of lagere kosten hebt dan bij "echt" collectief. Logisch ook, grosso modo gelden voor zowel de uitvoeringskosten als de beleggingsrendementen dat schaalvoordelen aanwezig zijn.
Oud 27-03-2018, 15:23
Verwijderd
Bender, je hebt helemaal geen collectief pensioen dus je mag er ook geen opmerkingen over maken.
Oud 27-03-2018, 16:51
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
De kosten zijn veel hoger dan 210 euro per jaar.

Die 210 euro per jaar is puur voor de administratie van de pensioendeelnemer en niet voor het beleggen van het geld. Als je dat wilt vergelijken met 'echt' collectieve systemen zitten die op ongeveer 120 euro per jaar per deelnemer gemiddeld en is Bright relatief duur.

Daarnaast brengt bright een beheervergoeding in rekening voor het houden van beleggingen, en daarnaast nog eens in- én uitstapkosten. Allemaal een percentage van het belegd vermogen. De rendementen die jij laat zien, houden geen rekening met deze kosten. De rendementen van pensioenfondsen op hun beleggingen, WEL rekening gehouden met deze kosten, zijn gemiddeld hoger dan die van Bright waar dus die kosten nog af zouden moeten. Bright vergelijkt ze daar zelf ook niet mee.

Begrijp me niet verkeerd, je hebt als ZZP'er weinig keuze, je kunt niet bij een collectieve regeling (zoals ik het bedoel) aansluiten. Prima dat jij bij Bright zit. Maar het is een illusie dat je daar beter rendement of lagere kosten hebt dan bij "echt" collectief. Logisch ook, grosso modo gelden voor zowel de uitvoeringskosten als de beleggingsrendementen dat schaalvoordelen aanwezig zijn.
Er zijn inderdaad bijkomende kosten, maar doelde dus meer op verhouding van de rest en daardoor gaf ik ook de link waar de totale kosten vermeld staat.

Overigens zit ik niet bij Bright omdat ik pensioen uitbesteden sowieso niet zo interessant vind.
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass

Laatst gewijzigd op 27-03-2018 om 17:30.
Oud 27-03-2018, 18:59
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Fijn dat Ertur er weer is!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-03-2018, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Er zijn inderdaad bijkomende kosten, maar doelde dus meer op verhouding van de rest en daardoor gaf ik ook de link waar de totale kosten vermeld staat.
Dit is zo'n typisch antwoord voor jou hè Je zat er gewoon naast, maar dat ga je natuurlijk niet toegeven. Ik zal het proberen simpel uit te leggen.

Augmn geeft aan als payroller nog geen pensioen te hebben opgebouwd en daar wel over te twijfelen. Jij raadt enkele opties aan. Ik geef aan dat die duur zijn in vergelijking met "echt" collectief pensioen. Jij beweert dat dat niet zo is en noemt een bedrag van 210 euro. Ik toon aan dat dat bedrag ten eerste onjuist is, en ten tweede dat dat bedrag wel degelijk duur is in vergelijking met "echt" collectief pensioen.

Jij probeert nu een ander punt te maken zodat je niet hoeft te zeggen "ok sorry inderdaad is zelf je pensioen regelen duurder dan collectief". Dat is storend en geeft verkeerde informatie. Doe dat niet.
Oud 28-03-2018, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Fijn dat Ertur er weer is!!
Wen er niet aan Dit is denk ik zo ongeveer de laatste nick die ik me nog kon herinneren en bizar genoeg wist ik zelfs het wachtwoord nog (spspsp4 - inmiddels gewijzigd).
Oud 28-03-2018, 08:27
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Augmn geeft aan als payroller nog geen pensioen te hebben opgebouwd en daar wel over te twijfelen.
Het maakt voor je verdere punt niet uit, maar ik heb de afgelopen 78 weken dus wél pensioen opgebouwd. Krijg ik toch mooi 160 bruto per jaar van straks.

Maar als de opdrachtgever nu liever geen contract wil doen ga ik voor een kvk-inschrijving waarbij ik gewoon rechtstreeks factureer en dus niks vanzelf opbouw, dat was het punt meer.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 28-03-2018, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Dit is zo'n typisch antwoord voor jou hè Je zat er gewoon naast, maar dat ga je natuurlijk niet toegeven. Ik zal het proberen simpel uit te leggen.

Augmn geeft aan als payroller nog geen pensioen te hebben opgebouwd en daar wel over te twijfelen. Jij raadt enkele opties aan. Ik geef aan dat die duur zijn in vergelijking met "echt" collectief pensioen. Jij beweert dat dat niet zo is en noemt een bedrag van 210 euro. Ik toon aan dat dat bedrag ten eerste onjuist is, en ten tweede dat dat bedrag wel degelijk duur is in vergelijking met "echt" collectief pensioen.

Jij probeert nu een ander punt te maken zodat je niet hoeft te zeggen "ok sorry inderdaad is zelf je pensioen regelen duurder dan collectief". Dat is storend en geeft verkeerde informatie. Doe dat niet.
Echt eah. Hennie van de Most in de bocht hoor.
Oud 28-03-2018, 10:02
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
Dit is zo'n typisch antwoord voor jou hè .
Natuurlijk, jij kent me als geen ander ;-)


En prima, ik zat fout. En nu?
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Oud 28-03-2018, 10:14
Verwijderd
Ten eerste is nu duidelijk voor de andere lezers dat jouw opties niet goedkoop zijn. Ten tweede: niet meer doen, leren van je fouten.
Oud 28-03-2018, 14:38
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik heb zo'n dag waarbij m'n to-do lijst alleen maar langer wordt en m'n mailbox niet leger raakt. En ik ben nog wel 2 uur eerder begonnen dan normaal.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-03-2018, 14:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Prachtig hoe dit atheïstische land de kerk nog zo geïntegreerd heeft dat het 5 dagen paasvakantie is <3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-03-2018, 15:13
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Prachtig hoe dit atheïstische land de kerk nog zo geïntegreerd heeft dat het 5 dagen paasvakantie is <3
Owwwwwww do shut up!

In dit opportunistische kutland grijpen verhuurbedrijven (ik heb vrijdag een verhuislift nodig) Goede Vrijdag zelfs aan om zondagtarief te rekenen, want feestdag. Fuck dat. Dat is het niet. Niet voor mij in elk geval. Ik zou gewoon hebben moeten werken hoor. Patjepeeërs!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-03-2018, 15:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Owwwwwww do shut up!

In dit opportunistische kutland grijpen verhuurbedrijven (ik heb vrijdag een verhuislift nodig) Goede Vrijdag zelfs aan om zondagtarief te rekenen, want feestdag. Fuck dat. Dat is het niet. Niet voor mij in elk geval. Ik zou gewoon hebben moeten werken hoor. Patjepeeërs!
Wat wanstaltig
Het is voor mij ook in geen 10 jaar aan de hand geweest dat ik vrij was op goede vrijdag, en no way dat iemand me ooit feestdagentoeslag heeft gegeven
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-03-2018, 15:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend denkt volgens mij al jaren dat ie goede vrijdag vrij is en gaat dan ook niet werken

Ik vind het vooral altijd heerlijk rustig op de weg
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-03-2018, 15:24
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wel fijn dat het hier in het ziekenhuis gewoon een vrije dag is.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 28-03-2018, 15:25
Verwijderd
Bij ons geldt dat ook niet als feestdag, geloof ik. Witte donderdag ook niet. Paaszaterdag ook niet.
Oud 28-03-2018, 15:27
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Het kutte is dus wel dat donderdag vrijdag zondag EN maandag alle supermarkten dicht zijn :’(
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-03-2018, 15:29
Verwijderd
Loopt het dan op woensdag ook storm in de supermarkten, net zoals hier als de winkels 1 sag dicht zijn?
Oud 28-03-2018, 15:34
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Owwwwwww do shut up!

In dit opportunistische kutland grijpen verhuurbedrijven (ik heb vrijdag een verhuislift nodig) Goede Vrijdag zelfs aan om zondagtarief te rekenen, want feestdag. Fuck dat. Dat is het niet. Niet voor mij in elk geval. Ik zou gewoon hebben moeten werken hoor. Patjepeeërs!
Dat is gewoon afzetterij. Iedereen werkt met goede vrijdag
Oud 28-03-2018, 15:34
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dat ga ik zo beleven. De dag voor kerst was het iig ook stervensdruk, dus ik ben er bang voor. Maar aan de andere kant het is al 3 dagen overal uitgestorven om paasvakantie die mensen vaak de hele week opnemen, dus misschien valt t ook wel mee /fingerscrossed
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-03-2018, 15:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Loopt het dan op woensdag ook storm in de supermarkten, net zoals hier als de winkels 1 sag dicht zijn?
De meeste winkels zijn met pasen alleen zondag (1e paasdag) dicht en maandag met aangepaste openingstijden. Het zal vast iets drukker worden, maar topdrukte valt wss wel mee
Oud 28-03-2018, 15:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wel fijn dat het hier in het ziekenhuis gewoon een vrije dag is.
Zit je weer in België? Of academisch ziekenhuis?

Ik moet gewoon werken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-03-2018, 15:39
Verwijderd
Ik wil dit jaar 24 december sochtends voor de ahxl gaan zitten met een kan gluhwein en snacks en dan genieten van alle huisvrouwen met een kort pittig kapsel en een kekke bril die met paniek in de ogen inkopen doen voor die ene dag dat de winkels dicht zijn en daar dus op inkopen alsof de apocalyps nabij is.
Oud 28-03-2018, 15:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
De meeste winkels zijn met pasen alleen zondag (1e paasdag) dicht en maandag met aangepaste openingstijden. Het zal vast iets drukker worden, maar topdrukte valt wss wel mee
Winkels mogen goede vrijdag niet na 19.00 uur open zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-03-2018, 15:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En Zoef zit niet in Nederland
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-03-2018, 15:45
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Dat is gewoon afzetterij. Iedereen werkt met goede vrijdag
Ik heb ook net zo lang door gebeld tot ik een bedrijf vond dat het met me eens was.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-03-2018, 15:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik heb ook net zo lang door gebeld tot ik een bedrijf vond dat het met me eens was.
Zou ik - alleen al uit principe - ook doen!
Oud 28-03-2018, 16:03
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zit je weer in België? Of academisch ziekenhuis?

Ik moet gewoon werken.
VUmc.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 28-03-2018, 16:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wij moeten vrijdag verplicht adv opnemen
Oud 28-03-2018, 16:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
echt zo ruk hè, die feestdagen. Laat mensen lekker zelf bepalen wanneer men vrij neemt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #25
zeehond23
500 24-09-2015 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.