Oud 25-11-2003, 18:01
Verwijderd
Heej,

Vandaag deelde mijn wiskunde leraar mee, dat er waarschijnlijk na 1 februari geen wiskunde docent meer voor onze klas is.

Dit komt doordat hij naar het ziekenhuis moet vanwege een ontiegelijk belangrijke operatie en daardoor 3 maanden plat ligt.

Er zijn ontiegelijk weinig wiskunde-leraren en wiskunde studenten dus waarschijnlijk hebben we geen bevoegd iemand voor de klas.. (misschien een 6 vwo-er maar dat weet ik ook niet zeker..) hier baal ik zowieso al ontiegelijk van.. (er is 1 sollicitant.. er is nog hoop.. maar die wil vast niet 8 klassen over nemen )

Maar, vorig jaar heb ik in de 2e klas al 4 maanden geen wiskunde gehad omdat er geen vervanging was voor een overleden docent. (hartaanval en toen *plof* dood..).. De vervanging kwam wel, maar na 4 maanden. Hierdoor heb ik dus 4 maanden wiskunde "gemist".

Wat is het beste om te doen als straks blijkt dat er dus geen wiskunde docent is? Het maar accepteren en dus eigenlijk niet goed voorbereid de 2e fase in gaan?
Er voor zorgen dat de klappen ergens anders gaan vallen? (bij de onderbouw? Andere klassen die dat vorig jaar dus niet hebben gehad?)

Ik weet het niet zo goed..
Ik ben heel erg bang dat hierdoor mijn wiskunde gaat verzakken ofzo.. en net net nu ik het heel erg hard nodig heb..

Eva..

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 18:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 18:22
Verwijderd
Hoe ik het zou doen; maak opdachten gewoon en kijk of je het alleen kan doen, wanneer je een vraag hebt of iets niet snapt; ga naar een 6vwo'er of een andere leraar (bv iemand van natuurkunde, scheikunde..). Probeer iig iets te blijven doen voor wiskunde, zodat je straks weer op schema kan komen wanneer er een invaller komt. Ik weet niet of jullie een schema krijgen? Of weet je ongeveer wanneer je wat af moet hebben? Dan kan je dus zelf volgens dat schema werken of zelf een schema maken. Probeer dit ook te overleggen met je conrector/mentor, zodat er dus mensen achter staan die je in principe kunnen helpen.

Heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:28
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-11-2003 @ 19:22:
Ik weet niet of jullie een schema krijgen? Of weet je ongeveer wanneer je wat af moet hebben? Dan kan je dus zelf volgens dat schema werken of zelf een schema maken.
Of vraag anders een schema, juist omdat dit zo'n lastige situatie is zal die docent dat wel willen doen voor ie weg is, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:30
Verwijderd
dat is vervelend

Blijf in elk geval zelfstandig aan je wiskunde werken zou 'k zeggen. ('k zie net dat andijvie wat getypt heeft, daar ben ik het helemaal mee eens )

Ik denk dat het het handigste is als een aantal 6 vwo'ers les gaan geven aan leerjaar 1 en 2 en de leraren die daar 'vrijkomen' voor de hogere klassen te zetten (al zijn die vaak 2e graads bij ons maar voor 3vwo iig nog wel bevoegd)... Of een natuurkundeleraar vraag of hij les wil geven of studenten vragen om stage te komen lopen? Maar of dit te regelen valt..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 25-11-2003 @ 19:30:
dat is vervelend

Blijf in elk geval zelfstandig aan je wiskunde werken zou 'k zeggen. ('k zie net dat andijvie wat getypt heeft, daar ben ik het helemaal mee eens )

Ik denk dat het het handigste is als een aantal 6 vwo'ers les gaan geven aan leerjaar 1 en 2 en de leraren die daar 'vrijkomen' voor de hogere klassen te zetten (al zijn die vaak 2e graads bij ons maar voor 3vwo iig nog wel bevoegd)... Of een natuurkundeleraar vraag of hij les wil geven of studenten vragen om stage te komen lopen? Maar of dit te regelen valt..
Mja, dit gebeurt dus nu ookal... 6vwo die les geeft aan een 1 of 2e klas..
Of dat er 4 klassen tegelijk wiskunde hebben met 1 docent. Dit omdat er een ontiegelijk groot wiskunde studenten te kort is.. Er waren vorig jaar wel 3 Studenten in HEEL Nederland die docent wiskunde waren geworden.. (tenminste.. van horen zeggen..)daarvan hadden wij er 2 ofzo.. maar het zijn er heel weinig ..

Kijk, vorig jaar heb ik gewoon een half jaar geen wiskunde gemaakt en ik loop gewoon nog bij.. omdat ik het toen niet moeilijk vond.. nu vind ik het toch wel iets lastiger

Maar er komt vast wel een plannetje.. en idd een planning aan de docent vragen is misschien wel slim. Dan weet je wat je tenminste gedaan moet hebben!

En anders ga ik wel "shoppen" (zoals dat bij ons op school heet : uitleg vragen aan andere docenten in studie uur)

Natuurkundedocent ZOU kunnen.. maarja mijn natuurkunde docent is dus een biologie docent die natuurkunde geeft (jaja lekker ingewikkeld...)

Er komt vast wel een oplossing denk ik
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:50
Verwijderd
Mja, ik weet niet of je wisA of wisB hebt? Voor wisA kan je iig bij elke docent wel terecht, denk ik... En voor wisB... natuurkundedocent of scheikundedocent... misschien biologiedocent ook... Als je een combinatie van beiden hebt, kan je natuurlijk ook best bij iedereen terecht; kies gewoon een aardig iemand uit

Zo'n vragenuurtje is daar denk ik heel geschikt voor
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:53
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Wat ik denk dat het beste is, is dat je door gaat met wiskunde. Ook als je geen docent hebt en geen toetsen. Zo blijf je bezig en ben je ook niet onvoorbereid als je naar de volgende klas gaat. Het is natuurlijk erg als blijkt dat er geen bevoegd persoon is die les zal gaan geven aan oa jouw klas maar je moet niet bij de pakken neer gaan zitten. Maar een schema en houd je daar zoveel mogelijk aan. Vraag bijles aan als je ergens niet uitkomt, of ga wel naar die 6vwo-leerling. Want het klinkt misschien dom, maar ik denk dat die leerling vast meer kan dan jij misschien denkt. Er is heus wel iemand die jou wil helpen als je er zelf niet uit komt. Ik vind zelfs dat je dat mag eisen, helemaal als ze je geen docent kunnen geven die de reguliere lessen overneemt.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 25-11-2003 @ 19:53:
Ik vind zelfs dat je dat mag eisen, helemaal als ze je geen docent kunnen geven die de reguliere lessen overneemt.
Absoluut mee eens,

En wanneer het je eens niet lukt en er is geen 6vwo'er in de buurt maar wel een pc, dan kan je hier ook altijd nog om hulp vragen op het Exacte Vakken-forum.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-11-2003 @ 19:50:
Mja, ik weet niet of je wisA of wisB hebt? Voor wisA kan je iig bij elke docent wel terecht, denk ik... En voor wisB... natuurkundedocent of scheikundedocent... misschien biologiedocent ook... Als je een combinatie van beiden hebt, kan je natuurlijk ook best bij iedereen terecht; kies gewoon een aardig iemand uit

Zo'n vragenuurtje is daar denk ik heel geschikt voor
Als ze 14 is zit ze waarschijnlijk nog in de onderbouw..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 25-11-2003 @ 19:53:
Wat ik denk dat het beste is, is dat je door gaat met wiskunde. Ook als je geen docent hebt en geen toetsen. Zo blijf je bezig en ben je ook niet onvoorbereid als je naar de volgende klas gaat. Het is natuurlijk erg als blijkt dat er geen bevoegd persoon is die les zal gaan geven aan oa jouw klas maar je moet niet bij de pakken neer gaan zitten. Maar een schema en houd je daar zoveel mogelijk aan. Vraag bijles aan als je ergens niet uitkomt, of ga wel naar die 6vwo-leerling. Want het klinkt misschien dom, maar ik denk dat die leerling vast meer kan dan jij misschien denkt. Er is heus wel iemand die jou wil helpen als je er zelf niet uit komt. Ik vind zelfs dat je dat mag eisen, helemaal als ze je geen docent kunnen geven die de reguliere lessen overneemt.
Ja, je hebt gelijk..

Er was laatst een vergadering over "tutorschap" dat vwo 5/6 lln uit 1/2/3 gaan helpen etc..
Maar ik denk dat het wel lukt als we gewoon als klas een beetje doorzetten.. en niet 1 persoon.. want dat is best wel moeilijk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:19
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
bijles kopen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Idd toch door blijven werken, want wiskunde is toch wel erg belangrijk (als je dat van de onderbouw niet snapt, kun je het wel schudden in de bovenbouw).

Wij hebben maanden geen natuurkunde en scheikunde gehad in de 3e. Uiteindelijk heeft een wiskunde docent die lessen overgenomen, omdat er gewoon een veel te groot tekort was. het was niet geweldig (sommige dingen snapte hij zelf ook niet), maar het was wel wát... Misschien dat op jullie school idd het omgekeerde kan: een natuurkunde of scheikunde docent (evt. ook economie docent, die kent vaak ook wel wat wiskunde) les laten geven of meer inloopuren laten geven.
Dat áls je problemen hebt, je tenminste altijd ergens terecht kan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:54
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-11-2003 @ 19:50:
Mja, ik weet niet of je wisA of wisB hebt? Voor wisA kan je iig bij elke docent wel terecht, denk ik... En voor wisB... natuurkundedocent of scheikundedocent... misschien biologiedocent ook... Als je een combinatie van beiden hebt, kan je natuurlijk ook best bij iedereen terecht; kies gewoon een aardig iemand uit

Zo'n vragenuurtje is daar denk ik heel geschikt voor
Daar is geen sprake van in klas 1 t/m 3 en ik d8 dat ze in klas 3 zat.. Maar de wiskunde daar is nog zwaar algemeen, daar weet iedereen wel wat vanaf..! Wat ik me nog kan herinneren uit de 3e klas is dat algebra naar voren kwam, dus herleiden... Nouja, dat is op zich wel te doen, en dat weet de gemiddelde 4/5/6 vwo-leerling echt wel..... (of zelfs ouders, bio/sk/na leraar..)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:14
Nyawa
Als je met je hele klas afspreekt dat jullie door blijven werken met wiskunde en allemaal volgens hetzelfde schema werken, zal er meestal wel iemand in de klas zijn die een vraag kan uitleggen als iemand iets niet snapt. Als niemand eruit komt, kun je het idd aan een leraar van een ander vak of een ouder die er veel van weet of een broer/zus uit een hogere klas vragen.

En misschien valt er ook wat te regelen met leerlingen uit 5VWO en voor lessen aan de brugklas zouden goede leerlingen uit 4VWO het misschien ook wel aankunnen... Dat ze er een module van maken ofzo, dat je het kan gebruiken om je SLU's vol te maken...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:28
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
de 6 vwo klassen moeten gewoon als pratische opdracht les geven aan de onder bouw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.