Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2001, 12:33
*kimmy*
*kimmy* is offline
Ik ben 1.61 en weeg bijna 70 kilo ik heb al talloze malen proberen af te vallen.. maar het lukt me niet.. Wie kan me helpen..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 12:39
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Leer van je lichaam te houden. Niet iedereen heeft een lichaam zoals Barbie, en dat hoeft ook helemaal niet.

Een gelukkig meisje dat toevallig een beetje zwaarder is dan de norm is velen malen leuker om mee om te gaan dan een depressief meisje dat met veel pijn en moeite de norm haalt.

Probeer gezond te eten en niet aan te komen, maar verder zou ik me er absoluut niet druk om maken.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 14:15
*meissie*
Avatar van *meissie*
*meissie* is offline
je bent wie je bent, maar in principe weeg jij ongeveer 19 kilo te veel....ik zou je aanraden jezelf te accepteren, maar als jij te koppig ben om dat aan te nemen, ben je in principe wel iets te zwaar...

xxxdeborahxxx
__________________
..Let The Gones Be & Be With The Gones..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 14:22
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
je bent wie je bent, maar in principe weeg jij ongeveer 19 kilo te veel....ik zou je aanraden jezelf te accepteren, maar als jij te koppig ben om dat aan te nemen, ben je in principe wel iets te zwaar...
ppft..dan zit ze volgens de BMI op 19, terwijl ze tussen de 20 en 25 een goed gewicht heeft, en pas na 25 overgewicht is. Je kunt dus niet zeggen dat ze 19 kilo te zwaar is..

*kimmy*: ik sluit me aan bij de opmerking van Dark angel, leer van je lichaam te houden. Denk niet dat je met een paar kilo minder ineens gelukkiger wordt ofzo..

Maar als je toch graag wilt afvallen, en je dat zeker weet, dan moet je misschien eens kijken naar de manier waarop je probeert af te vallen, misschien werkt die manier niet voor jou... Je moet in ieder geval ervoor zorgen dat je op een verantwoorde manier die kilo's probeert kwijt te raken, en niet door bijvoorbeeld te stoppen met eten..

Als je wil kan ik via mail je proberen te helpen of iig wat vragen beantwoorden ofzo? (je hebt geen icq zie ik?)

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 15:00
choky
choky is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
je bent wie je bent, maar in principe weeg jij ongeveer 19 kilo te veel....ik zou je aanraden jezelf te accepteren, maar als jij te koppig ben om dat aan te nemen, ben je in principe wel iets te zwaar...

xxxdeborahxxx
in principe weeg jij een kilo of zes te veel,en geen negentien hé (BMI 25)
wie wil er nu een BMI van negentien
dat is voor barbie's en skeletten!
en zes kilo, wat maakt dat nu uit (vind ik)

als je er iets wilt aan doen, doe het dan in elk geval gecontroleerd
en je hoeft helemaal geen 19 kilo af te vallen en zo mager zijn als je tevreden bent met je lichaam is het ook al goed zeker?

__________________
Ik hou van kaboutertjes - vooral als ze jurgen heten
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 15:51
monkey
monkey is offline
Citaat:
*kimmy* schreef:
Ik ben 1.61 en weeg bijna 70 kilo ik heb al talloze malen proberen af te vallen.. maar het lukt me niet.. Wie kan me helpen..
ik ken het probleem toen ik in de brugklas kwam was ik een mollig poep ventje, maar nu ben ik gewoon normaal.

ik ben afgevallen zonder ook maar iets aan lichaamsbeweging te doen (behalve bij gym dan) heel simpel:
- probeer zo min mogelijk te eten en vooral eten met weinig vet( ik deed toen vaak ham en sandwich spread op mijn brood).
-als je echt honger hebt ga dan niet meteen eten maar drink dan gewoon water.(ik weet het je krijgt dan snel daarna weer honger, maar na verloop van tijd word je maag kleiner en heb je steeds minder honger).
- het wil ook helpen als je nog in de groei bent, maar ik weet niet of dat bij jou het geval is. (ik ben toen eigenlijk niet afgevallen, maar ik heb gewoon gezorgd, dat ik niet zwaarder werd).

aan het begin van de brugklas woog ik 60-65 kilo(kweet niet meer precies)en ik zit nu aan het einde de 4e en ik ben nu 1.87 en ik weeg 76-77 kilo. (en ik kom niet eens in de buurt van dik).


__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 16:04
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
monkey schreef:
- probeer zo min mogelijk te eten en vooral eten met weinig vet( ik deed toen vaak ham en sandwich spread op mijn brood).
-als je echt honger hebt ga dan niet meteen eten maar drink dan gewoon water.(ik weet het je krijgt dan snel daarna weer honger, maar na verloop van tijd word je maag kleiner en heb je steeds minder honger).
Ziehier, de weg naar anorexia.

Als je af wilt vallen eet dan zo gezond mogelijk, eet bv in plaats van een mars of een koek nu een stuk komkommer of een appel..

Maar blijf wel eten.

Honger krijg je niet voor niets, het is een teken van je lichaam dat het iets nodig heeft.

Minder en gezondere tussendoortjes nemen en wat (extra?) gaan sporten is de manier om af te vallen, minder gaan eten is geen goede manier. Het is erg ongezond, en we hebben op dit forum mensen zat die je daar vanalles over kunnen vertellen.


------------------
[SPT commando] [Nachtploeg] [Appendix-club] Als je niet wil dat mensen over je heenlopen, GEDRAAG JE DAN NIET ALS EEN DEURMAT!

[Dit bericht is aangepast door Dark Angel (21-06-2001).]
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 16:05
*meissie*
Avatar van *meissie*
*meissie* is offline
Citaat:
TearSong schreef:
ppft..dan zit ze volgens de BMI op 19, terwijl ze tussen de 20 en 25 een goed gewicht heeft, en pas na 25 overgewicht is. Je kunt dus niet zeggen dat ze 19 kilo te zwaar is..


nou, als je 1.61 bent, en je weegt 70 kilo, dat ken nie man, ik weeg 54 kilo, en ben 1.70, das een paar kilo te weinig, maar als je 1.61-1.10 doe komt daar uit 51 kilo, en dat is ut gemiddelde op die lengte....
__________________
..Let The Gones Be & Be With The Gones..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 16:49
PV
PV is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
nou, als je 1.61 bent, en je weegt 70 kilo, dat ken nie man, ik weeg 54 kilo, en ben 1.70, das een paar kilo te weinig, maar als je 1.61-1.10 doe komt daar uit 51 kilo, en dat is ut gemiddelde op die lengte....
Doe normaal, misschien weegt 3% precies het gemiddelde. Een paar kilo meer (of minder) is echt niet erg, zolang je je er zelf goed bij voelt.

Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 17:21
monkey
monkey is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ziehier, de weg naar anorexia.

Als je af wilt vallen eet dan zo gezond mogelijk, eet bv in plaats van een mars of een koek nu een stuk komkommer of een appel..

Maar blijf wel eten.

Honger krijg je niet voor niets, het is een teken van je lichaam dat het iets nodig heeft.

Minder en gezondere tussendoortjes nemen en wat (extra?) gaan sporten is de manier om af te vallen, minder gaan eten is geen goede manier. Het is erg ongezond, en we hebben op dit forum mensen zat die je daar vanalles over kunnen vertellen.

Jij hebt het dus helemaal verkeerd begrepen, de meeste mensen die dik zijn eten vaak wel te veel en die moeten dus minder gaan eten. Als je eenmaal gaat afvallen,moet je weten wanneer je moet stoppen en dat wist ik heel goed, toen ik vond dat ik er goed uit zag ben ik gewoon gestopt met lijnen en weer zoveel gaan eten als ik wou(dat kan ik JOEPIE , want als ik aankom dan eet ik gewoon ff iets minder en dan is het er binnen een dag weer af), natuurlijk eet ik nu niet meer teveel omdat mijn maag nu op normale grote is.

PS ik ben geen anorectia kindje integendeel in ben helemaal niet dun ofzo, ik ben juist aardig zwaar gebouwd, maar ook helemaal niet vet.

en anorectia is iets anders dan lijnen
lijnen= afvallen tot je op een gewenst gewicht bent
anorectia= altijd maar blijven afvallen omdat je jezelf hoe dun je ook bent te dik vindt en dat vaak nieteens vaak is het omdat ze een minderwaardigheids complex hebben en zich het eten niet waard vinden.

ik zeg ook helemaal niet dat je heeeeeeel weinig moet eten ik zeg dat je beter gewoon ontbijt, middageten en avondeten kan eten inplaats van allemaal (meestal vette) dingen tussendoor te eten.

Dik zijn is trouwens ook heel ongezond later kan je last krijgen van je rug/gewrichten en je hebt meer kans op kanker e.d. ook heb je kans dat je bloedvaten dicht slippen.

__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 18:18
LOVEBABE
LOVEBABE is offline
hoe dik moet je dan wel niet zijn joh zij heeft gewoon misschien een buikje en wat dikke benen ofzo maar dan heeft net zo veel kans op kanker enzo dan jou
dus denk niet dat alleen maar dunne/slanke mensen gezond zijn
__________________
/
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 18:57
Hippie/Marian
Hippie/Marian is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
nou, als je 1.61 bent, en je weegt 70 kilo, dat ken nie man, ik weeg 54 kilo, en ben 1.70, das een paar kilo te weinig, maar als je 1.61-1.10 doe komt daar uit 51 kilo, en dat is ut gemiddelde op die lengte....
ik vind dit nogal een raar antwoord.
dus jij rekent het gewicht van een mens precies op die manier uit? waar heb je dat vandaan..zeker uit een modellenblad ofzo.
70 kilo is niet dik, maar ook weer niet dun, nee, maar moet dat dan ofzo? volgens jou blijkbaar wel..
ik ben 1.60 en ik weeg 57 kilo, dat is dus ook te zwaar volgens jou, dat klopt dus voor geen ene reet, denk eerst s goed na voor je zoiets opschrijft.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 19:35
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
nou, als je 1.61 bent, en je weegt 70 kilo, dat ken nie man, ik weeg 54 kilo, en ben 1.70, das een paar kilo te weinig, maar als je 1.61-1.10 doe komt daar uit 51 kilo, en dat is ut gemiddelde op die lengte....
Ik vind het best dat je dit soort normen voor jezelf gebruikt, maar ik vind niet dat je andere mensen ernaar moet meten. Zo praat je mensen maar complexen aan.

Je hebt geen enkel recht om een ander dik te noemen, al wegen ze 100 kilo. Als iemand zoveel weegt is diegene zich er zelf heus wel van bewust.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 19:42
Hippie/Marian
Hippie/Marian is offline
volkomen mee eens, Dark Angel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 19:57
Zorkman
Zorkman is offline
mensen toch

kijk, ge moet gewoon uzelf accepteren
diegene die u leuk vinden gaan u evenleuk vinden zelfs al zoude 100kg wegen
en as der iemand zo dom zou zijn om u minder af te kunnen omda ge een paar kg meer weeg..
tja zie..zo iemand zou ik nie eens WILLEN als vriend
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 21:08
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Zorkman schreef:

kijk, ge moet gewoon uzelf accepteren
diegene die u leuk vinden gaan u evenleuk vinden zelfs al zoude 100kg wegen
en as der iemand zo dom zou zijn om u minder af te kunnen omda ge een paar kg meer weeg..
tja zie..zo iemand zou ik nie eens WILLEN als vriend
heb je gelijk in, maar 'gewoon jezelf accepteren' is niet zo makkelijk als je onzeker bent over je lichaam en misschien net iets te dik bent.

Daarom heb ik er een tijd geleden voor gekozen om af te gaan vallen, ipv mezelf te accepteren zoals ik ben. Niet voor anderen, gewoon 100% voor mezelf, omdat ik het idee had dat ik zekerder zou zijn over mijn lichaam zou zijn als die kilo's eraf waren.

En ik kan je zeggen, nu er heel wat kilo's af zijn, met elke kilo die eraf ging nam mijn zelfvertrouwen toe. Ik kan echt zeggen dat ik me nu een stuk beter voel. Afvallen is dus niet altijd negatief, en hoeft niet altijd voor anderen te zijn.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 21:24
Demeter
Demeter is offline
Hoi!

Als je wilt afvallen hier een aantal tips..
Ik heb het zelf ook een paar maanden vol gehouden en het resultaat was echt positief.. maar helaas ben ik na die maanden (door verschillende omstandigheden) weer aangekomen.

Lichaamsbeweging en gezonde voeding is het belangrijkste..

* Eet 3 x per dag een maaltijd.. Probeer 's
morgens goed en gevarieerd (= bijv. 2
bruine boterhammen met kaas, een appel en
melk) te ontbijten smiddags: lichte lunch
'savonds: gewoon je avondeten. (als je
denkt, aah! Dit is zo vet voedsel..dan eet
je 3/4 deel) Je moet je niet gaan
uithongeren; tussendoortjes (probeer zo
gezond mogelijk te doen) zijn echt toegestaan.
Natuurlijk krijg je tip in snoep, chips, etc. en je mag best wel eens wat van dat nemen...maar niet te vaak. Zeg bijvoorbeeld: 2 x in de week mag ik snoepen, en probeer je daar aan te houden.

*Drink voldoende water; wat bij mij hielp is elk uur 1 glas water te drinken..dat zorgt ook voor een vol gevoel.

* Ga (extra) sporten, het hoeft niet extreem veel te zijn, een half uur (extra) wandelen, fietsen, etc. per dag is genoeg..

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik ben onlangs weer begonnen en het gaat goed.. Ik ben nu 2,5 week bezig en ik ben 3 kg afgevallen. Dus hopen dat ik het volhoud. Ik wens je veel succes toe!!

x

Demeter
__________________
Love ya all
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 07:31
Verwijderd
Citaat:
monkey schreef:
Jij hebt het dus helemaal verkeerd begrepen, de meeste mensen die dik zijn eten vaak wel te veel en die moeten dus minder gaan eten. Als je eenmaal gaat afvallen,moet je weten wanneer je moet stoppen en dat wist ik heel goed, toen ik vond dat ik er goed uit zag ben ik gewoon gestopt met lijnen en weer zoveel gaan eten als ik wou(dat kan ik JOEPIE , want als ik aankom dan eet ik gewoon ff iets minder en dan is het er binnen een dag weer af), natuurlijk eet ik nu niet meer teveel omdat mijn maag nu op normale grote is.

PS ik ben geen anorectia kindje integendeel in ben helemaal niet dun ofzo, ik ben juist aardig zwaar gebouwd, maar ook helemaal niet vet.

en anorectia is iets anders dan lijnen
lijnen= afvallen tot je op een gewenst gewicht bent
anorectia= altijd maar blijven afvallen omdat je jezelf hoe dun je ook bent te dik vindt en dat vaak nieteens vaak is het omdat ze een minderwaardigheids complex hebben en zich het eten niet waard vinden.

ik zeg ook helemaal niet dat je heeeeeeel weinig moet eten ik zeg dat je beter gewoon ontbijt, middageten en avondeten kan eten inplaats van allemaal (meestal vette) dingen tussendoor te eten.

Dik zijn is trouwens ook heel ongezond later kan je last krijgen van je rug/gewrichten en je hebt meer kans op kanker e.d. ook heb je kans dat je bloedvaten dicht slippen.

Zij heeft het prima begrepen, ik denk dat jij eerder degene bent die het verkeerd begrijpt. Jij zegt namelijk zo min mogelijk eten en niet minder eten en zo min mogelijk eten is altijd slecht, je lichaam geeft inderdaad niet voor niks een teken dat het honger heeft. Eet wat gezonds ipv iets ongezonds, van komkommer of een appel kom je echt niet aan, terwijl je er wel voedingsstoffen door binnen krijgt.

En wat anorexia inhoud dat weten wij ook wel...jammer genoeg wel...


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (22-06-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 17:11
Rain
Rain is offline
moest ik *kimmy * zijn zou ik meteen depressief worden van sommige van die berichten hier!
je kan toch niet zeggen of ze dik is, als je haar nog nooit gezien hebt?
Volgens mij is een gewicht gewoon een getal en dat zegt niets!
Verder zou ik zeggen: acepteer jezelf zoals je bent en als je echt niet tevreden bent, probeer dan af te vallen op een GEZONDE manier totdat je zelf vind dat het genoeg is.
Maar blijf het wel GEZOND houden he!
xxx
__________________
Menselijke Warmte Heeft Me Nodeloos Verwarmt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 19:14
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
je bent wie je bent, maar in principe weeg jij ongeveer 19 kilo te veel....xxxdeborahxxx
19 Kilo te zwaar ???!!! Hoe mager zou jij haar niet willen hebben
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 19:53
daphne14
daphne14 is offline
kijk ik ben tegen lijnen ingeval eht neit hoeft
maar ga eerst na of je wel te zwaar ben ik denk het wel
maar ga naar de dokter toe en vraag of je te zwaar ben ga dan gewoon veel sporten en pas je eten een beetje aan wel da tje geod eet maar eni dat je straks zo weer op de 70 kilo zit kijk je meot afvallen alleen deon als het van ezondheids belang is
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 20:01
mif
mif is offline
19 kg is onzin. 51 kg is echt niet haalbaar als je 1,61 bent. Als je 12 bent misschien, maar zodra je gaat groeien word je gewoon zwaarder. De BMI-index is betrouwbaarder dan gewoon 1,10 van je lengte aftrekken, bovendien werd 5 jaar terug nog gerekend met 1,00.
Net als dat je veel te licht kunt zijn als je in de groei bent en later wat aan komt. Kun je volgens mij ook daarna automatisch geleidelijk een paar kg afvallen.
Trek je niets van anderen aan. Het is echt niet gevaarlijk voor je gezondheid. Zorg dat je goed in je vel zit en ga pas aan lijnen denken als je 21 bent of helemaal nooit.
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 20:22
monkey
monkey is offline
1.10 van je lengte aftrekken zeg je ? cool ik ben 1.87 en ik weeg 76-77 kilo
__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 20:31
a girl
a girl is offline
volgens BMI kom je een waarde van 27 uit, dat is in principe een paar kilo te zwaar.
maar zeker geen 19!!! maximum 5 tot 8 kg teveel, dan kom je waarden tussen de 23 en de 25 uit en dat is goed/gezond.

Het overgewicht kan vele oorzaken hebben: ten 1e kan het gewoon door je hormonen komen, en dan is het vanzelf opgelost als je helemaal volgroeid bent. Dit kan je weten door te kijken hoeveel je vroeger woog, en kijk of je in de laatste jaren veel verzwaard bent.
het kan ook gewoon zijn dat het in je zit, en dat je er niets aan kunt doen, als je vroeger ook al een beetje teveel woog, zal dat misschien wel voor altijd zo zijn.

als je echt wil vermageren, zodat het je lukt, en zodat je op gewicht blijft, moet je op een paar dingen letten:
- stel een grens op bv: 64 kg en vanaf dat je de grens hebt bereikt, probeer je van je gewicht constant te houden, niet doorlijnen, en ook proberen niet terug te vallen.
- blijf vooral op gewone tijdstippen eten, geen maaltijden overslaan, zeker geen ontbijt, want dan mag je veel eten (meer dan op andere maaltijden).
- probeer niet te snel af te vallen, want dat hou je toch niet vol, en dan herval je toch weer in de gewoonte en uiteinelijk zal je dan nog meer wegen dan voordien.

dieet zelf:
- veel groenten en fruit
- begin bv iedere middag met een kom soep, dan eet je minder van de andere dingen (die meer vet bevatten en minder gezond zijn)
- als je toch chocolade en snoep wil blijven dooreten, koop dan suikervije spullen (en ook light-cola,...)

damn dit is lang... ik hoop dat je der wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 20:36
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Tjonge jonge wat een klets koek hier.

Mensen we weten de bouw van dat meisje niet eens.. misschien heeft ze wel zware botten, stevige bouw etc.
__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 20:48
a girl
a girl is offline
Citaat:
Capoeiristas schreef:
Tjonge jonge wat een klets koek hier.

Mensen we weten de bouw van dat meisje niet eens.. misschien heeft ze wel zware botten, stevige bouw etc.
ik denk niet dat een beetje afvallen kwaad kan hoor...
zware botten, kan hoogstens 2 kg schelen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 21:00
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
So what.. waarom afvallen ? omdat de maatschappij dat wil ?

accepteer jezelf en word gelukkig.
__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 21:10
a girl
a girl is offline
Citaat:
Capoeiristas schreef:
So what.. waarom afvallen ? omdat de maatschappij dat wil ?

accepteer jezelf en word gelukkig.
omdat ze het zelf wil, omdat het gezonder is misschien??

wat als je jezelf niet kan accepteren? wat als je later ziek wordt (te hoge cholesterol, suikerzekte,...)? dan wordt je ook niet gelukkig.

het kan geen kwaad om gezond te gaan leven
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 22:20
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Gezond leven kan iedereen.

Maar gezond leven heeft niets met dik te maken.
__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 22:31
mif
mif is offline
Citaat:
a girl schreef:
omdat ze het zelf wil, omdat het gezonder is misschien??

wat als je jezelf niet kan accepteren? wat als je later ziek wordt (te hoge cholesterol, suikerzekte,...)? dan wordt je ook niet gelukkig.

het kan geen kwaad om gezond te gaan leven

Gevaarlijk voor haar gezondheid is het echt niet hoor. Dat begint pas bij een BMI van meer dan 30 en bij meer dan 35 is het pas echt een groot risico.
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 22:49
a girl
a girl is offline
Citaat:
Capoeiristas schreef:
Gezond leven kan iedereen.

Maar gezond leven heeft niets met dik te maken.
soms wel: door gezonder te gaan leven (minder vetten en suikers te eten) kan je vermageren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2001, 11:07
the tourist
the tourist is offline
Jouw lichaam zit gewoon zo in elkaar. Je kan wel heel weinig gaan eten, maar daar schiet je nog niet veel mee op, het is alleen maar ongezond. en zoals anderen als zeggen: probeer van je lichaam te houden!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2001, 20:02
tof meistje
tof meistje is offline
zeg je moet er niet mee inzitten zeg ik iedereen zit er altijd over in dat ie dik is maar ik dan ik ben véél véél te mager voor mijn leeftijd en mijn lengte da trekt ook op niets hoor en iedereen schat mij dan jonger dan ik ben!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 10:49
brok
brok is offline
Citaat:
monkey schreef:
ik ken het probleem toen ik in de brugklas kwam was ik een mollig poep ventje, maar nu ben ik gewoon normaal.

ik ben afgevallen zonder ook maar iets aan lichaamsbeweging te doen (behalve bij gym dan) heel simpel:
- probeer zo min mogelijk te eten en vooral eten met weinig vet( ik deed toen vaak ham en sandwich spread op mijn brood).
-als je echt honger hebt ga dan niet meteen eten maar drink dan gewoon water.(ik weet het je krijgt dan snel daarna weer honger, maar na verloop van tijd word je maag kleiner en heb je steeds minder honger).
- het wil ook helpen als je nog in de groei bent, maar ik weet niet of dat bij jou het geval is. (ik ben toen eigenlijk niet afgevallen, maar ik heb gewoon gezorgd, dat ik niet zwaarder werd).

aan het begin van de brugklas woog ik 60-65 kilo(kweet niet meer precies)en ik zit nu aan het einde de 4e en ik ben nu 1.87 en ik weeg 76-77 kilo. (en ik kom niet eens in de buurt van dik).


jippie ik hep weer moed, maar ik trim wel af en toe. ik zit in de 2e (naar de 3e) en weeg 60 kilo. kben over 4 maanden 14 ben ik dan veel te zwaar of valt da wel mee?
__________________
Tjinkies
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:19
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
brok schreef:
jippie ik hep weer moed, maar ik trim wel af en toe. ik zit in de 2e (naar de 3e) en weeg 60 kilo. kben over 4 maanden 14 ben ik dan veel te zwaar of valt da wel mee?
Ligt eraan hoe lang je bent. Als je 1.40 bent dan ben je inderdaad wat aan de zware kant, maar verder valt het heus wel mee hoor..

Het licht gewoon aan je lichaamstype.
Mijn lichaam zal bv nooit het Barbie type worden, zo ben ik nu eenmaal niet gebouwd...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:20
monkey
monkey is offline
valt mee denk ik hangt er van af hoe lang je bent.
en of je er dik uit ziet.
__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:22
brok
brok is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ligt eraan hoe lang je bent. Als je 1.40 bent dan ben je inderdaad wat aan de zware kant, maar verder valt het heus wel mee hoor..

Het licht gewoon aan je lichaamstype.
Mijn lichaam zal bv nooit het Barbie type worden, zo ben ik nu eenmaal niet gebouwd...


kweetnie, kben volgens mij iets van 1.68\1.70. maar ik hep me voorgenomen in de vakantie ietsz af te vallen.
__________________
Tjinkies
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:23
brok
brok is offline
Citaat:
monkey schreef:
valt mee denk ik hangt er van af hoe lang je bent.
en of je er dik uit ziet.
kzie dur nie bepaald slank uit, vooral niet in m'n gezicht. ag ja. 'always look on the bright side of life' *dans*

__________________
Tjinkies
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:28
monkey
monkey is offline
volgens mij heb een heel normaal gewicht voor je lengte, maar dan nog spieren wegen meer dan vet, misschien moet je gewoon wat meer achter je computer vandaan komen.
Dan blijf je misschien evenveel wegen maar zie je er minder bol uit. (Let hier maar niet op, want ik heb geen idd hoe je er uit ziet, dus ik weet niet waarover ik praat)
__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:29
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
brok schreef:
kweetnie, kben volgens mij iets van 1.68\1.70. maar ik hep me voorgenomen in de vakantie ietsz af te vallen.
Dan heb je een prima gewicht en is het absoluut niet nodig om af te vallen.

Kijk goed uit met afvallen, zeker als het om te beginnen al niet nodig is..
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:35
brok
brok is offline
Citaat:
monkey schreef:
volgens mij heb een heel normaal gewicht voor je lengte, maar dan nog spieren wegen meer dan vet, misschien moet je gewoon wat meer achter je computer vandaan komen.
Dan blijf je misschien evenveel wegen maar zie je er minder bol uit. (Let hier maar niet op, want ik heb geen idd hoe je er uit ziet, dus ik weet niet waarover ik praat)
maaruh, moet ik nou wel wat meer gaan trimmen enzo??



[Dit bericht is aangepast door brok (24-06-2001).]
__________________
Tjinkies
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 11:48
monkey
monkey is offline
weet ik niet wat zijn jouw bezigheden op een dag, wat lichaams beweging kan nooit kwaad, trimmen is niet direct nodig denk ik zorg gewoon dat je niet heeeel de dag op een stoel zit, maar dat je ook nog af en toe een stukkie fietst ofzo.
__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 12:08
Girly!
Girly! is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
je bent wie je bent, maar in principe weeg jij ongeveer 19 kilo te veel....ik zou je aanraden jezelf te accepteren, maar als jij te koppig ben om dat aan te nemen, ben je in principe wel iets te zwaar...

xxxdeborahxxx
aha,ik ben ook 1,61 en weeg 48 kg,dus dan is dat goed volgens jou?

Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 12:32
Verwijderd
afvallen: zorg voor afleiding dat je niet meer aan eten denkt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 15:11
schatje14
schatje14 is offline
Jah
__________________
nova
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 20:23
lovely_loeske
lovely_loeske is offline
ik houd jullie op de hoogte vandaag ben ik begonnen met gezond te doen......geen tussendoortjes meer (of in ieder geval geen 3 per dag) maar hoe lang ik het vol ga houden ik weet het niet...........
__________________
de toekomst is niet in euro's uit te drukken, loesje postbus 1045, 6801 BA Arnhem, www.loesje.nl
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 16:35
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
hoe reken je het ook alweer uit met die BMI methode??
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 00:40
***MEIS***
***MEIS*** is offline
jemig, spieren zijn een stuk zwaarder dan vet, dus niemand hier kan beslissen of dat meisje 'te dik' is. De enige die dat kan is zij, daarom is het een rare vraag om te stellen in zon forum waar niemand je kent. Je bepaalt zelf of je je te dik vindt. Zo ja, eet gewoon normaal door maar meer groenten en fruit, minder vet. En doe geen rare dingen..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 13:30
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
Hoe calculeer je dat dan? Van "als je zo lang bent, moet je zoveel wegen...". dat zou ik ook best wel willen weten, of ik overweight ben! Denk trouwens zelf van wel! dus als ik 1.75 ben, en 63 kilo weeg, is dat teveel, te weinig, precies goed? Hoeveel zou ik met 1.75m moeten wegen? Merci beaucoup!
Kus-x-
Fab!
ps; als je het niet voor me wilt uitrekenen,( ) kan je me dan gewoon vertellen HOE je het moet uitrekenen?
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 13:05
Petra_temp
Petra_temp is offline
Citaat:
*meissie* schreef:
je bent wie je bent, maar in principe weeg jij ongeveer 19 kilo te veel....ik zou je aanraden jezelf te accepteren, maar als jij te koppig ben om dat aan te nemen, ben je in principe wel iets te zwaar...

xxxdeborahxxx
tsss, ech nie he! het maximale gewicht (zonder dat je te veel weegt dus)voor een tiener is volgens de GGD je lengte + 1, dus in haar gevel 62 kg, dat is dus 8 te veel. als je ouder bent en dit gewicht blijft houden is het een goed en gezond gewicht en dus NIET te veel. Dat wat jij bedoelt met die 19 teveel is het ideale gewicht volgens veel mensen... maar dat is ook weer bij iedere lengte anders.....

__________________
Petraaaatjuh loves Robbie Wiliams. www.cu2.nl/robbie-the-best(voorheen PETRA)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik te dik?
FM-Lover
8 18-12-2013 15:35
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25
fizzle-fluffy
500 08-08-2011 16:59
Lichaam & Gezondheid Ben ik te dik???
mzzlman
37 18-03-2005 11:44
Lichaam & Gezondheid ben ik te dik?
liefmeiskuh
19 05-02-2003 23:00
Lichaam & Gezondheid Ben ik te dik ?
sientje
5 03-03-2002 18:58
Lichaam & Gezondheid ben ik te dik
lieveknuf
40 10-11-2001 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.