Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 19:05
Blaugrana87
Blaugrana87 is offline
Citaat:
Femic schreef op 08-01-2007 @ 17:26 :
Helemaal geen tegenspraak. Nét door rood rijden is iets heel anders dan een béétje door rood rijden. Dat laatste kán namelijk niet, je rijdt altijd helemáál door rood, ook als het net is.

Wanneer zei ik "beetje"?

Citaat:
Verder, door rood rijden is altíjd gevaarlijk en moet altijd zwaar bestraft worden.
(Neemt niet weg dat het kut voor je is, dat je die boete hebt gekregen, natuurlijk.)
Ja tuurlijk ik zeg niet dat ik de boete totaal niet had moeten krijgen, daarover klaag ik niet

Ik vind alleen dat ze verschil moeten maken tussen het dik door rood rijden of maar net door rood. Net zoals ze verschil maken tussen 5 en 40 km te hard rijden

Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 19:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2007, 19:23
Verwijderd
En hoe wou jij dat gaan 'meten'?
Door rood is gewoon door rood, of het nou "net" door rood is of "dik".
Zulke dingen kun je niet standaard definiëren want het gevaar dat je ermee creeert (zowel voor jezelf als voor andere weggebruikers) is afhankelijk van de situatie.
Het lijkt mij dus niet meer dan logisch dat er 1 tarief is voor door rood rijden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 21:02
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 08-01-2007 @ 20:23 :
En hoe wou jij dat gaan 'meten'?
Door rood is gewoon door rood, of het nou "net" door rood is of "dik".
Zulke dingen kun je niet standaard definiëren want het gevaar dat je ermee creeert (zowel voor jezelf als voor andere weggebruikers) is afhankelijk van de situatie.
Het lijkt mij dus niet meer dan logisch dat er 1 tarief is voor door rood rijden.
Als het goed is, 'kent' de verkeersregelautomaat de cycli (ook bij half starre en niet-starre regelingen), wanneer je een auto 'meet' (dmv een detectiegebied) na de stopstreep is het wel degelijk te bepalen of je net door rood reed of niet.

En door rood is door rood, wat maakt het nou uit of je 'net' door rood rijdt of niet? Geel is geen verlengstuk van groen, dat gele licht is er niet voor niets. In de eerste seconde rood heb je al tenminste drie seconden gehad om te stoppen.

De laatste seconde geel is de laatste seconde waar rekening mee wordt gehouden dat een motorvoertuig de stopstreep passeert, een aantal seconden* daarna krijgen conflicterende richtingen groen**.

*, afhankelijk van de afstand, percentage zwaar verkeer ed
**, behalve bij een rood-schakeling, maar die vind je in Nederland maar sporadisch.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 22:08
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Blaugrana87 schreef op 08-01-2007 @ 20:05 :
Wanneer zei ik "beetje"?

Net zoals ze verschil maken tussen 5 en 40 km te hard rijden
Nergens, maar jij maakt de vergelijking met te hard rijden: een beetje te hard rijden en heel erg te hard rijden. Daarom.

Anyway, ik snap je punt wel, maar 1. is het niet te 'meten' en 2. door rood = door rood, ik vind niet dat daar onderscheid in hoeft te worden gemaakt. Maar goed, we hoeven het ook niet altijd eens te worden.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 22:16
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 08-01-2007 @ 22:02 :
Als het goed is, 'kent' de verkeersregelautomaat de cycli (ook bij half starre en niet-starre regelingen), wanneer je een auto 'meet' (dmv een detectiegebied) na de stopstreep is het wel degelijk te bepalen of je net door rood reed of niet.

En door rood is door rood, wat maakt het nou uit of je 'net' door rood rijdt of niet? Geel is geen verlengstuk van groen, dat gele licht is er niet voor niets. In de eerste seconde rood heb je al tenminste drie seconden gehad om te stoppen.

De laatste seconde geel is de laatste seconde waar rekening mee wordt gehouden dat een motorvoertuig de stopstreep passeert, een aantal seconden* daarna krijgen conflicterende richtingen groen**.

*, afhankelijk van de afstand, percentage zwaar verkeer ed
**, behalve bij een rood-schakeling, maar die vind je in Nederland maar sporadisch.
Best gaaf, ik wist niet dat dat kon

Maar zoals je zegt, je hebt al genoeg tijd gehad om tot stoppen te zijn gekomen en daar komt natuurlijk ook bij dat het overige verkeer er niet op rekent (denk aan fietsers, die zeker in steden nogal eens de neiging hebben door rood te rijden).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 22:28
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 08-01-2007 @ 23:16 :
Best gaaf, ik wist niet dat dat kon

Maar zoals je zegt, je hebt al genoeg tijd gehad om tot stoppen te zijn gekomen en daar komt natuurlijk ook bij dat het overige verkeer er niet op rekent (denk aan fietsers, die zeker in steden nogal eens de neiging hebben door rood te rijden).
Weer wat geleerd! Wanneer je twee kleine lussen gebruik, die je vlak na de stopstreep aanlegt kan je ook nog de snelheid meten. Twee keer vangen, op snelheid èn rood rijden.

Fietsers dienen uiteraard ook niet door rood te rijden.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 22:30
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Femic schreef op 08-01-2007 @ 23:08 :
Nergens, maar jij maakt de vergelijking met te hard rijden: een beetje te hard rijden en heel erg te hard rijden. Daarom.

Anyway, ik snap je punt wel, maar 1. is het niet te 'meten' en 2. door rood = door rood, ik vind niet dat daar onderscheid in hoeft te worden gemaakt. Maar goed, we hoeven het ook niet altijd eens te worden.
Dat is wel te meten.

Aanvulling: er is voor de veiligheid nogal een verschil of jij vijf kilometer per uur te hard rijdt, of dat jij vijftig kilometer per uur te hard rijdt. Bij een licht maakt dat toch geen moer uit?

Rood licht, de ontruimingstijden zijn bezig of net afgelopen, conflicterende richting krijgen groen. Probleem als je door rood rijdt, of je nou twee seconden wacht of veertig.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 22:47
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Sorry TRA had je post nog niet gelezen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 08:10
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 08-01-2007 @ 23:28 :
Weer wat geleerd! Wanneer je twee kleine lussen gebruik, die je vlak na de stopstreep aanlegt kan je ook nog de snelheid meten. Twee keer vangen, op snelheid èn rood rijden.

Fietsers dienen uiteraard ook niet door rood te rijden.
Klopt dat verhaal eigenlijk dat die flitskasten bij stoplichten (die zowel rood als snelheid controleren) pas gaan flitsen vanaf 70km/u?
Een klasgenoot van me kwam daarmee aanzetten maar ik heb er zo mijn twijfels over

Tja, automobilisten ook niet
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 08:16
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
nou, ik heb het tegenbewijs hier liggen hoor. Die flitskasten flitsen prima zo net boven de 50 km/u.... dat de snelheidsmeter in een auto op dat moment zo rond de 70 aangeeft is weer een ander probleem
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 09-01-2007 @ 09:10 :
Klopt dat verhaal eigenlijk dat die flitskasten bij stoplichten (die zowel rood als snelheid controleren) pas gaan flitsen vanaf 70km/u?
Een klasgenoot van me kwam daarmee aanzetten maar ik heb er zo mijn twijfels over
Neen. Ik ben bij zo'n ding geflitst met 65 ofzo.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 20:46
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 09-01-2007 @ 09:10 :
Klopt dat verhaal eigenlijk dat die flitskasten bij stoplichten (die zowel rood als snelheid controleren) pas gaan flitsen vanaf 70km/u?
Een klasgenoot van me kwam daarmee aanzetten maar ik heb er zo mijn twijfels over

Tja, automobilisten ook niet
Dat lijkt mij erg sterk, maar weet er het fijne niet van. Ik denk dat die kasten gewoon flitsen vanaf vmax+buffer.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:33
nps
Avatar van nps
nps is offline
iuk heb er weer eentje bij voor parkeren!
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:39
Verwijderd
Ik ben vrijdagnacht om 5 uur aangehouden voor fietsen zonder licht
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:46
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-01-2007 @ 11:39 :
Ik ben vrijdagnacht om 5 uur aangehouden voor fietsen zonder licht
En maar goed ook of de automobilist was weer de boeman.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:46
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 09-01-2007 @ 09:10 :
Klopt dat verhaal eigenlijk dat die flitskasten bij stoplichten (die zowel rood als snelheid controleren) pas gaan flitsen vanaf 70km/u?
Een klasgenoot van me kwam daarmee aanzetten maar ik heb er zo mijn twijfels over

Tja, automobilisten ook niet
Hangt af van de ene plaats tot de andere.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-01-2007 @ 11:39 :
Ik ben vrijdagnacht om 5 uur aangehouden voor fietsen zonder licht
Terecht, want 5 uur 's nachts is het donker. Ik werd eind januari 2006 om half negen 's morgens op klaarlichte dag bekeurd vanwege het rijden zonder licht, daar klopt pas geen steek van.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:08
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-01-2007 @ 12:15 :
Terecht, want 5 uur 's nachts is het donker. Ik werd eind januari 2006 om half negen 's morgens op klaarlichte dag bekeurd vanwege het rijden zonder licht, daar klopt pas geen steek van.
voortaan meer bier bestellen en langer blijven hangen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 16-01-2007 @ 13:08 :
voortaan meer bier bestellen en langer blijven hangen
Was het maar zo, ik moest toen nog gewoon elke morgen te vroeg naar school. Moeders met kinderen en bejaarden zonder licht werden niet eens tegen gehouden, puur scholiertje pesten.

Leuk detail, de behandeling van het bezwaar ertegen laat al zo lang op zich wachten dat het over tien dagen precies een jaar geleden is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 16:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-01-2007 @ 13:14 :
Was het maar zo, ik moest toen nog gewoon elke morgen te vroeg naar school. Moeders met kinderen en bejaarden zonder licht werden niet eens tegen gehouden, puur scholiertje pesten.
Vooral dat scooterkindjes controleren of het riempje wel vast zit vind ik zo belachelijk. Dat is nu echt een voorbeeld van puur eigenverantwoording.

Ik heb ook weleens gehad dat er zo'n muts in de bosjes lag, die tegen me zei dat ik maar moest gaan fietsen want mijn licht deed het gewoon. Ja handig met een lekke band, mevrouw de oplettende politiedoos. Hulp? Nee, onmogelijk. moet scholiertjes naaien.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:10
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Het is dan ook niet de taak van de politie om banden op te blazen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:29
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
En ik mag weer aardig wat aftikken voor een verdrijvingsvlak
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 08:09
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 16-01-2007 @ 20:29 :
En ik mag weer aardig wat aftikken voor een verdrijvingsvlak
sja, het heet ook een verdrijvingsvlak ...
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 12:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-01-2007 @ 17:54 :
Ik heb ook weleens gehad dat er zo'n muts in de bosjes lag, die tegen me zei dat ik maar moest gaan fietsen want mijn licht deed het gewoon. Ja handig met een lekke band, mevrouw de oplettende politiedoos. Hulp? Nee, onmogelijk. moet scholiertjes naaien.
Mocht het toevallig ooit nog een keer zo zijn dat mijn beroep behandeld wordt dan kan ik je vertellen of discriminatie naar leeftijd en geslacht bij controle een valide verzetsgrond is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-01-2007 @ 12:15 :
Terecht, want 5 uur 's nachts is het donker. Ik werd eind januari 2006 om half negen 's morgens op klaarlichte dag bekeurd vanwege het rijden zonder licht, daar klopt pas geen steek van.
Of het terecht is zullen we nog zien, ik heb m'n bezwaarschrift al klaar liggen. De fiets waarop ik zou hebben gefietst heeft namelijk niet de mogelijkheid om op te fietsen. Ik kwam ook aanlopen, maar de agent meende mij 100 meter daarvoor te hebben zien fietsen. Ik heb hem nog aangeboden om te proberen 5 meter te fietsen, maar daar wilde hij niet van weten.
Maar ik verbaasde me er meer over dat ze daar om 5 uur 's nachts nog mee bezig waren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 00:01
LM
LM is offline
Ik was de tal al kwijt in het 1e jaar dat ik mijn rijbewijs haalde.
Het is een stuk rustiger geworden, maar heb dan ook een dubbele rader detector.
__________________
Why?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:33
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
LM schreef op 21-01-2007 @ 01:01 :
Ik was de tal al kwijt in het 1e jaar dat ik mijn rijbewijs haalde.
Het is een stuk rustiger geworden, maar heb dan ook een dubbele rader detector.
Totdat ze jou raderdetector detecteren, dan mag je de detector inleveren en een boete in ontvangst nemen van €250,--
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LM schreef op 21-01-2007 @ 01:01 :
Ik was de tal al kwijt in het 1e jaar dat ik mijn rijbewijs haalde.
Het is een stuk rustiger geworden, maar heb dan ook een dubbele rader detector.
Boomklevertjes, hoor je politieagenten dan nog wel eens zeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:44
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
ben 2 keer geflits 1 keer voor iets van 5 km te hard 17 euro boete ofz en 2de keer 10 km te hard 30 euro boete
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 11:37
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
ik heb een parkeerboete gehad terwijl ik wel een kaartje had gekocht. (had hem alleen vergeten achter mijn ruit te leggen, schaam schaam)
Weet iemand wat ik hiermee kan doen. toch bezwaar maken??
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 14:41
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 31-01-2007 @ 12:37 :
ik heb een parkeerboete gehad terwijl ik wel een kaartje had gekocht. (had hem alleen vergeten achter mijn ruit te leggen, schaam schaam)
Weet iemand wat ik hiermee kan doen. toch bezwaar maken??
als jij je parkeer kaartje nog hebt dan ken dat ja
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 15:42
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 31-01-2007 @ 12:37 :
ik heb een parkeerboete gehad terwijl ik wel een kaartje had gekocht. (had hem alleen vergeten achter mijn ruit te leggen, schaam schaam)
Weet iemand wat ik hiermee kan doen. toch bezwaar maken??
En anders betaal je 'm wel, je hoeft er toch niet rijk van te worden.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 15:46
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
LM schreef op 21-01-2007 @ 01:01 :
Ik was de tal al kwijt in het 1e jaar dat ik mijn rijbewijs haalde.
Het is een stuk rustiger geworden, maar heb dan ook een dubbele rader detector.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 17:03
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef op 31-01-2007 @ 15:41 :
als jij je parkeer kaartje nog hebt dan ken dat ja
en wat moet ik dan als reden geven? : vergten achter de ruit te leggen? denk niet dat ze dat accepteren of wel?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 17:04
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
TRA schreef op 31-01-2007 @ 16:42 :
En anders betaal je 'm wel, je hoeft er toch niet rijk van te worden.
50 euro kan je toch weer nachtje van stappen!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 18:08
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 31-01-2007 @ 18:03 :
en wat moet ik dan als reden geven? : vergten achter de ruit te leggen? denk niet dat ze dat accepteren of wel?
wie zegt dat jij hem niet achter je raam heb gelegt komt heel vaak voor dat die mensen verkeerd kijken

als jij ken bewijze dat je betaald heb voor dat moment dat hun de bon hebben geschreven
dan sta jij in je recht om niet voor de bon te betalen
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 21:39
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef op 31-01-2007 @ 19:08 :
wie zegt dat jij hem niet achter je raam heb gelegt komt heel vaak voor dat die mensen verkeerd kijken

als jij ken bewijze dat je betaald heb voor dat moment dat hun de bon hebben geschreven
dan sta jij in je recht om niet voor de bon te betalen
Daar heb je gelijk in. Maar ik hoorde dat parkeerwachten tegenwoordig foto;s van je auto maken als bewijs............ straks ben ik dik de lul!!??
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 22:01
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Hoezo dik de lul?
Je kunt bezwaar aantekenen omdat je gewoon betaald had. Daarvoor heb je bewijs in de vorm van dat kaartje. Grote kans dat je de boete niet hoeft te betalen. Als ze wel een foto hebben gemaakt (kans acht ik erg klein want ik heb dat nog nooit gezien, maar ik kom niet uit de randstad, dat scheelt ) zul je misschien de boete wel moeten betalen. Maar dat moet je nu ook al. Gewoon bezwaar aantekenen middels een nette brief.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 22:36
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik kom wel uit de randstad en kan je vertellen dat ze bij elke boete dus mooi geen foto gaan maken hoor.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 23:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dan nog staat er achterop het kaartje dat je hem GOED ZICHTBAAR achter de voorruit moet plaatsen.
Ze hebben hem niet gezien en dus heb je dat blijkbaar niet gedaan.
Dat bonnetje is geen bewijs, die kan je ook wel gevonden hebben
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Meisje85 schreef op 31-01-2007 @ 22:39 :
Daar heb je gelijk in. Maar ik hoorde dat parkeerwachten tegenwoordig foto;s van je auto maken als bewijs............ straks ben ik dik de lul!!??
Gewoon bezwaar maken dat je bonnetje er wel degelijk lag en een kopie ervan opsturen bij je bezwaarschrift. Verder niet zeggen dat je vergeten bent het bonnetje neer te legge.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 07:11
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
zeg anders dat ie is weggewaaid met het dichtslaan van je deur;

feit is wel, jij hebt n kaartje voor de tijd dat je die niet gehad zou hebben,=boete.

kaartje is bewijs=geen boete
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 11:02
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
ik kom ook niet uit de randstad maar het werd mij verteld bij parkeerbeheer toen ik verhaal ging halen. (over foto)
Ik schrijf gewoon dat ik wel een kaartje had gekocht en neer had gelegd, heb inmiddels al een copie gemaakt.
pfff heb er de zenuwendoor, ik hou niet van liegen, maar ook niet van betalen !!

het gaat zo 6 weken duren las ik, dus jullie horen der wel van

bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 12:16
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Blaugrana87 schreef op 08-01-2007 @ 20:05 :
Ja tuurlijk ik zeg niet dat ik de boete totaal niet had moeten krijgen, daarover klaag ik niet

Ik vind alleen dat ze verschil moeten maken tussen het dik door rood rijden of maar net door rood. Net zoals ze verschil maken tussen 5 en 40 km te hard rijden
Ik vind dat dit geen verschil maakt, door rood rijden is door rood rijden. Lijkt mij een heel zwart/witte situatie. Je krijgt al de gelegenheid om te stoppen doordat er een oranje licht is uitgevonden. Als je door rood rijd kunnen daar eigenlijk maar een paar redenen voor zijn :

1) of je zit volledig niet op te letten
2) Je rijd door met de instelling "ik haal dat oranje licht nog net", waarmee je dus door rood rijd omdat je het niet haalt.
3) Je ziet het oranje licht tijdig, maar hebt te weinig afstand/tijd om te remmen omdat je veel te hard rijd.

Ergo, in alle andere situaties heb je tijd en afstand genoeg om voor rood te stoppen en hoef je er dus geen boete voor te krijgen. In een van bovenstaande situatie bestaat er geen verschil, je hebt de mogelijkheid gehad om te stoppen maar hebt dat om een of andere reden niet gedaan, dus dan niet piepen als je een boete krijgt en ook niet zeuren over dat je "net" door rood ging waarvoor 1 van de 3 bovenstaande redenen verantwoordelijk voor is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Idd, daar is het oranje licht dus voor. Oranje is "stoppen tenzij dat grote problemen oplevert" en niet "racen om erdoor te komen voor het rood wordt"

Citaat:
Meisje85 schreef op 01-02-2007 @ 12:02 :
Ik schrijf gewoon dat ik wel een kaartje had gekocht en neer had gelegd, heb inmiddels al een copie gemaakt.
pfff heb er de zenuwendoor, ik hou niet van liegen, maar ook niet van betalen !!
Je hoeft helemaal niet te liegen dat je het wel neerlegde. Je hoeft alleen maar niet te vertellen dat je het vergeten was neer te leggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 17:44
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
euhm,

1) 8 km te hard toen nog 30 euro
2) nog zo eentje
3) ongeluk veroorzaakt door geen voorrang te geven aan rechts, 180 euro
4) geflitst in stad, 24 euro
5) nog een keer geflitst, 52 euro
6) nog een keer geflitst, 8 euro
7) Is nog onderweg, wegens 96 rijden waar je maar 60 mag.

nummer 3 t/m 7 gekregen in een half jaar tijd waarin ik koerier was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Verkeer & Vervoer Boetes in België
Verwijderd
45 05-04-2006 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eerste maand identificatieplicht: 3300 boetes
DG
67 13-02-2005 19:33
Werk, Geld & Recht Onterechte boete?
Nona
25 16-12-2004 22:37
Vrije tijd Ferrari - ziek! - (boete van 1 Miljoen Amerikaanse dollars)
MrD
5 26-06-2002 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.