Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 12:10
Verwijderd
Een topic voor de ervaringen van het rijden, je hoeft daarbij geen rekening te houden met de technische details.
Puur en alleen het comfort en het gemak.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2005, 12:23
Verwijderd
Seat Ibiza (diesel) 2003
Een auto die erg goed rijd en goed aanvoelt, toen ik erin reed was het een nieuwe wagen.
Hij is niet gebouwd uit enkel goedkoop plastic, maar voelt gewoon prettig aan.
De stoelen zitten goed en het schakelen gaat lekker.

Seat Leon (diesel) 2003
Hetzelfde als de Ibiza als hierboven, behalve dat de Leon iets sportiever rijdt.

Citroen Xantia 1994?
Hij rijd lekker, voelt goed aan. De hydrolische vering is geweldig omdat het zeer prettig rijd. Hij is erg ruim, de kofferbak is groot. Maar de achterbank heeft ook veel ruimte waardoor het meer is dat je 'gereden wordt' achterin doordat je niet echt contact hebt met de bestuurder door de afstand.

Volkswagen Golf Cabrio 1981?
Rijd best sportief en zit goed, materiaal voelt goed aan en schakelt prettig. Nadeel is echter het geluid van het dak. Het dak steekt een halve centimeter boven de raamstijl uit waardoor er bij een hoge snelheid veel geluid komt.

Ford Fiesta 1993
Kleine auto, voelt op zich wel goed aan maar de stoelen zijn enigzins simpel. De versnhelligsbak voelde aan alsof je ineen pan met soep loopt te roeren.

Fiat Cinquecento 1994
De auto rijd als een kart Erg direct en kleine draaicirkel. Hij is niet bijster snel maar doordat hij licht en klein is trekt hij niet slecht op. Erg makkelijk voor in de stad en erg zuinig.

Nissan Sunny (Sport) 1994
Goed rijdende wagen, rijd lekker sportief en voelt goed aan.

Volkswagen Polo (diesel) 1996
Een echte volkswagen, rijd goed en alles voelt goed en stevig aan en zit prima.

Volkswagen Jetta 1992?
Voelt aan als een tank Niet stuk te krijgen volgens mij. Rijd erg goed, zit goed, schakelt goed, rijd prettig.

Mazda 626 1998
Veel mensen denken dat Mazda niks is omdat het Japans is, maar dit is zeker niet waar.
De Mazda 626 is een bijzonder goede wagen die erg goed rijdt. Alle materialen voelen goed aan en de stoelen zitten erg goed. Hij trekt niet bijster snel op (was een 1.8) maar je kunt er wel goed mee wegkomen bij het stoplicht.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn vader is helemaal fan van zijn Toyota Prius, die rijdt kei fijn volgens hem en ik geloof hem, dus

En hij is echt zo stil! Zelfs de hond hoort hem niet aankomen, best irritant
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:52
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Opel Corsa 2004 (diesel)
rare auto, niet snel.. klote wegligging, flink stuiteren bij de 120-130 km/h. stoelen zitten kut, zeker als je er wat langer mee rijdt. (te vlakke stoelen enzo).
Opel Astra 2004 (diesel)
fijne auto, goede wegligging de 1.9 diesel is best rap. het is alleen een ramp met fileparkeren, de C stijl is huge.. schakelt fijn.
Toyota Corolla 2004 (diesel)
erg rappe auto maar hij schakelt kut.. versnellingen zitten te dicht op elkaar. ik heb er een paar dagen in mogen rijden maar het kon maar niet wennen (ik zat constant van mn 2 in mn 5 ipv 3)
ook zat ik er niet lekker in, te weinig zijlingsesteun in bochten die je met het onderstel van die auto toch wel rap kan nemen.
Toyota Corolla 1991? (benzine)
gare kutbak, zit kut, in de bak kan je bijna roeren.. niet snel.. pff een hel was dat ik ben blij dat ik daar maar 1 keer in heb hoeven rijden.. daarna heeft die vriend hem naar de sloop gebracht ^^
Nissan Micra 1990
handig voor in de stad, maar veel te klein voor mij. ik zit er half opgevouwen in. verder wil ik er weinig woorden aan vuil maken
VW Golf 2 GTi (1989)
Heerlijke auto snel, goede wegligging, schakelt strak.. gewoon perfect
VW Bora 1.9 TDI (2002)
Goede auto, lekkere wegligging, strakke 6bak erin. mooie afwerking, lekkere stoelen dit is gewoon een goede reisauto. alleen te weinig power om echt lekker mee op te trekken.
Fiat Cinquecento 1992
leuke auto voor in de stad, lekker kart gevoel heb je erin. alleen aan de kleine kant voor mij, ik zit half opgevouwen met mn kop tegen het dak..
Audi A4 Avant 1.8T (2001)
geweldige snelle rauwe auto goede stoelen, onwijs snel bij stoplichten tractie controle loos dus je kan heerlijk spelen met je gas schakelt goed en heeft bovendien ook een super goede afwerking van deze auto heb ik tot nu toe het meeste genoten
Volvo V70 2.5D (2001)
beetje traag maar om lange afstanden te rijden is hij heerlijk, door zn goede stabile wegliggen en zn goddelijke stoelen. schakelt opzich wel strak, alleen niet mega snel. en de afwerking van alles is gewoon super netjes
VW GOLF 5 2.0TDI (2004)
De lekkerste diesel waarin ik tot nu toe gereden heb door het sportpakket een goede strakke wegligging, lekkere kuipstoelen. de auto is mooi afgewerkt. heerlijk overzichtelijk en een toch wel een wolf in schaapskleren.
Opel Corsa 1.4i (1991)
matige auto, wegligging is voor zijn soort redelijk te noemen; glijdt niet al te veel. afwerking vind ik om te huilen, maarja.. redelijk goedkope auto op leeftijd, het moet kunnen ik zit er kut in.. maar hij is wel redelijk rap
Peugeot 205 1.4XS (1993)
Fijne auto, redelijk tot goede wegligging (te zacht afgeveerd, met stuggere veren zal hij echt scherp sturen). afwerking is redelijk, de stoelen voorin zijn zeer goed. hij is ook best wel snel
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:59
Verwijderd
Daewoon Lanos 2001
Goedkope troep, niet ana beginnen... Het rijd bescheten, het stuurt bescheten en schakelen is zoals ze dat deden in 1930
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:49
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
minicooper S de mijne: super fijne auto... wil wel lekker door trappen... 160 pk

saab 95 aero estate van mijn vader: nja rijd ook super fijn... en is ook echt super snel das wel zwaar relaxt... 260 pk turbo...

saab 93 aero cabrio van mijn ma: nja ook wel snel zijn wij thuis ook niet vies van... euhm dacht 250 pk turbo...

saab 900: auto van mijn opa... nja vind ik geen fijne auto... hele zware koppeling en al die shit... zware remmen...maar het sturen dat is wel heel fantastisch

golf 4 auto van mijn zus: rijd ook wel fijn niet heel snel... en ook zeker niet zo fijn als die saab 95 en 93 en mijn cooper...

verder heb ik eigenlijk niet echt in een andere auto gereden....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:55
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Nou, dan hebben ********** en ik toch verschillende meningen.

Dit zijn in elk geval de auto's waar ik het meeste in heb gereden en die ook van mijzelf zijn geweest (de Jetta niet).

Volkswagen Jetta 1.8i 1990
Grijze blokkendoos. Uit de tijd dat auto's nog vierkant zijn. Wel overwoestbaar. Onderdelen zeer goed verkrijgbaar. Auto zit stevig in elkaar. Dashboard is wel van hard plastic, dat was toen.

Zeer grote kofferruimte. Roest komt bijna niet voor. Motorisch zeer betrouwbaar, wel niet zo snel. Beetje oude maar wel degelijke techniek. Monopoint injectie, werkt goed, maar is niet echt zuinig.
Bekkende issues zijn dat de veren wel eens willen breken, of door metaalmoeheid in willen zakken. Dit hoeft niet zo'n probleem te zijn.

De wagen van mijn pa, toen hij op vakantie was heb ik dat ding is flink de waarheid verteld, want vond hem nogal langzaam, dus ik dacht dat het gewoon door het suffe rijgedrag van mijn pa kwam. De banden waar bijna volledig opgerookt, wat hij gelukkig niet in de gaten heeft gehad, inmiddels zitten er 4 nieuwe banden op, maar de auto is er geen zak sneller door geworden, van al dat gejakker.
Een 1.8i met 90 pk op 940 kg dat moet op zich wel redelijk gaan, maar de fut is er toch wel uit om de een of andere reden.

Op de snelweg wou hij niet bijster snel trekken, tot de 140 duurt al vrij lang, na flink het gas er op gehouden te hebben heb ik hem ooit op de 190 gehad, maar dat zal wel met wind mee geweest zijn.

Info: www.volksforum.com en www.vwforum.nl

Volkswagen Golf Cabriolet 1.5 uit 1983
Een auto die al dateert vanaf 1978, sowieso het Golf model 1. Betrouwbare techniek, maar alles is nog "dun", ook weinig veiligheidsvoorzieningen. Alhoewel de Golf 1 al wel een kreukelzone voor heeft.
Ook hier weer kan het zijn dat de veren doorgezakt zijn. Qua roestpreventie zit het wel goed.

Vanaf 1983 zijn er in de wielkuipen plastic kappen gekomen ,zodat het daar minder snel gaat roesten.
Roest wil nog wel voorkomen onder het voorraam, en op de wielkasten achter.
Het grootste gedeelte is al wel verzinkt.
Onderdelen zijn goed aan te komen.
Het is een oude auto, dus het een en ander zal wel rammellen.
Een normale Golf weegt niet zo veel, dus met een kleine motor kom je al vrij goed voorruit.
Een GTI is natuurlijk een genot om in te rijden, zelfs de 1.6 GTI is al snel.
Natuurlijk een goede retromobiel, verlagen, mooie velgen er onder, en klaar is Kees.
Wel erg inbraakgevoelig. Je kunt wel speciale kapjes kopen om achter de portiergrepen te zetten, dan kan het geheel wat moeilijker open gemaakt worden met een schroevendraaier.
De electronica is niet zo betrouwbaar ,het komt wel eens voor dat de tellers het niet meer doen, of bepaalde dashboardlampjes er mee stoppen.

Leuke van een Golf met een 1.5 JB motor is dat je er zo een 16v KR motor in kan hangen (GTI motor), aangezien de motorsteunen goed zitten.

De cabriolet is wel behoorlijk stijf voor een cabrio uit die tijd. Dit houd in dat de carroserie weinig op en neer beweegt tijdens het rijden.

De topsnelheid lag niet erg hoog, bij flink trappen is de 150 te halen in zijn 5, in zijn 4 gaat hij niet veel harder. De herrie valt mee op de snelweg.

Het is leuk om deze auto te verlagen, er kan ook zo een achteras van een Scirroco onder, of een Golf 2, met schijfremmen, je kunt er veel aan "customizen", aangzien de meeste dingen gaan passen.
Wat ook vaak gebeurd is dat de bumpers en sideskirts van een nieuwer model vanaf 92 bijvoorbeeld, op een model uit 1980 worden gezet. Dit past gewoon, en je kunt dan een nieuw model creeeren van een ouder model, dit zal allemaal zo passen. Er zit wel iets verschil tussen de kappen voor en na 1982.

Voor meer info: www.golfcabrio.com

Citroën Xantia 1.8i 1994
Deze auto's zijn heel goedkoop aan te komen. Een model uit 1994 kon je al kopen vanaf 850 euro. Alleen zal waarschijnlijk de kachelradiateur kapot zijn. Dit onderdeel op zich is niet duur, het
inbouwen wel, het gehele dashboard moet er dan uit. Een garage is hier al snel een dag mee bezig.
Het geheel is heel betrouwbaar. De XU motoren van Citroën en Peugeot zijn erg betrouwbaar. Zelfs het veersysteem is betrouwbaar. Het is zeker niet zoals toen bij de BX, dat je elke week in de garage stond.
Bij Citroën is vrijwel alles plug-n-play, onderdelen zijn uitwisselbaar, en alles zit met stekkers vast. Als voorbeeld kan het zo zijn dat de bedrading voor electrische portieren wel aanwezig is, ook al moet je slingeren.
Roesten doen deze auto's niet of nauwelijks. Carroserie is volledig verzinkt. Deze auto weegt best zwaar, het is niet zoals bij de BX, dat 70% van de auto van plastic is (bij wijze van spreke).
Pluspunten zijn aankoopbedrag en wegligging. Deze auto heeft een passief meesturende achteras, je kunt dus vrij hard de bochten door. Hij kan wel wat meer overhangen en "deinen", als een echte sportwagen. Maar je kunt ze makkelijk verlagen (soort stangetje iets verschuiven), zodat je hem bij wijze van spreke tegen de grond kan leggen.
De gereden 1.8i motor is vrij rap. Ik zelf heb er meer dan 220 km/h op de teller mee gehaald, volgens GPS was dit 210 km/h in het echt.

Qua optrekken is het niet zo heel snel, aangezien er een behoorlijk gewicht (bijna 1200kg) gesleept moet worden. Dan kun je beter 1.8i 16v, of nog beter een 2.0i motor nemen. De leukste is natuurlijk de 3.0 liter V6 motor, en dan wel met de Activa vering. Dit houd in dat de auto in bochten volledig vlak blijft. Ook als je een caravan of een aanhangwagen er aan hangt, blijft de wagen recht.

Hij is wel vrij ongevoelig, alles gaat gewoon te licht en te soepel. Je hebt geen idee wat er met de auto gebeurd eigenlijk.

Het design vind ik best mooi, er zullen veel mensen/jongeren zijn die het een ouwe lullen bak vinden. Ik zelf vind het een vrij sportief ogend model, zeker als je hem wat lager zet, en dikke velgen er onder hebt.

Er is wel wat verschil tussen de verschillende types. Type 1a en 1b hebben verschillende stoelen, vanaf type 2 werd het dashboard iets verandert, etc. Ook past het front van een type 2 niet zomaar op een type 1. Ook als je een type 1 met type 2 front ziet, moet je uitkijken, dan heeft hij waarschijnlijk schade gehad.

Voor info verwijs ik door naar www.xantiaclub.net


Citroen Berlingo 1.9d 2000
Een bestelwagentje, niks meer niks minder. Hard plastic dashboard en deurpanelen. Zeer betrouwbaar, 1.9d motor niet stuk te rijden, wel vreselijk langzaam. Op de snelweg is het echt aanpoten met deze frituurpan op wielen. In stadsverkeer is hij vrij rap. Remmen doet hij als de beste. Achterin heb je natuurlijk behoorlijk wat ruimte. De 1.9d motor is ook te vinden in de BX, Xantia, etc. Ook in diverse Peugeot modellen (zelfde auto als Peugeot Partner).
Natuurlijk is deze auto luxer aan te kleden met betere stoelen, airbagstuur, ABS, etc. etc. Ik heb de goedkoopste bedrijfsuitvoering, dus luxe is er niet.
Weggedrag is best goed, voor zo'n hoge auto. Hij gaat hard de bocht door, alleen dit is echt zo'n auto die je niet verteld dat je te ver gaat ,maar gewoon ineens understuurd uit zal breken.
Dit zal wel iets te verhelpen zijn met bredere banden.

Wat ook opvalt is dat hij best comfortabel is voor een "busje", niet te hard geveerd.

Wat ook leuk is, is dat mits je een Bosch brandstofpomp hebt, je deze wagen (en alle 1.9 versies), kunt rijden op PPO. Als je een Lucas pomp hebt gaat dat minder goed, maar het kan nog wel.

Info: www.citroen-forum.nl

Hyundai Pony XP 1.5 1990

Verschrikkelijk slechte auto, wil er verder niet zo veel aandacht aan besteden. Ding roest waar je bij staat, consumeert benzine dat wil je niet weten, lekker laten staan dus.

Ik vind het trouwens wel bullshit dat mensen hier gaan zitten te vertellen over een auto waar ze misschien 5 minuten in gereden hebben, maar goed.

Hier nog een paar auto's waar ik "wel eens" mee gereden heb.

Audi 80 1.6 1977

Mijn oldtimertje (rijd er niet veel mee).Zit een 1.6 motor met 75 pk in. Hij is behoorlijk rap, weegt ook maar 830 kg. Techniek is in orde, uitwisselbaar met Volkswagen (Passat). Alles is degelijk gemonteerd, er rammelt eigenlijk niks.
Hij is best soepel geveerd, dus je zit niet te bonken, op de achterbank helaas wel, aangezien er gewoon een starre as onder zit. Wederom techniek uit "the seventies".
Brandstofconsumptie valt mee, ik rijd er met behoorlijk wat gegas en gerace zo'n 1:10 mee.

www.audiforum.nl

Mazda 626 1.8i 1998
Vind het maar een langzame, saaie bak. Geeft wel een betrouwbaar gevoel op zich. Wat ik minder vond is dat je de deurpanelen wat in kunt drukken, geeft wel weer een goedkoop gevoel, soort van dun plastic op de deuren.

Nissan Micra 1986
Goedkope no-nonsense wagen, wil nog wel eens roesten. Wel betrouwbaar. Simpele techniek, rammelt wel veel, weegt geen zak, kost geen drol.

Seat Ibiza 1.8i 1993
Vroeger de auto van mijn ouders. Weet nog dat het een sportieve auto was. Wel veel electronische foutjes, zoals ramen die niet meer open willen. Ook last van roest.

Kan hier boeken over schrijven, dus zal nog wel meer over komen.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:41
Verwijderd
CW, ja we hebben andere smaken, ik weet het
Je bent trouwens een Fiat Cinq. vergeten, of weet je niet meer hoe die reed?
(Die Pony van jou heb ik ook ooit in gereden, alleen toen kon ik het nog niet )
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:38
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Huidige auto: Volvo V50 2005 (model 2006)
Wat kan ik erover zeggen? Goede afwerking, erg stil, gretige motor (2.0 diesel), soepele zesbak en niet onbelangrijk zijn de ontzettend fijne stoelen. Na een lange rit stap je fit uit - met een glimlach op je gezicht. Wegligging is erg goed, de DSTC zet niet te snel in maar brengt je wel veilig door een bocht als je het te gortig maakt en dreigt uit te breken. Acceleratie is prima en zet goed door (tot 180 lijkt het net een lineaire versnelling).
Nadeel is de beperkte actieradius door de kleine tank (maximaal 47 liter tanken).

Vorige auto: Opel Astra 2004 (model 2005)
Erg speelse auto. Brengt je overal en heeft mooie looks (vooral in het begin keken er veel mensen, tegenwoordig is 'ie wat meer standaard). Deze auto heeft een sublieme wegligging en gaat keihard door de bochten. Subtiel onderstuur zegt je dat je rustiger aan moet doen, je kunt dan eenvoudig corrigeren door het gas los te laten of je kunt gas bij geven voor een mooie drift.
De afwerking typisch Duits: degelijk maar saai. Het plastic doet wel wat goedkoop aan. Zeker niet de snelste auto, maar dat kwam door de 1.7 diesel. Pluspuntje: onderhoud is slechts elke 50.000 kilometer nodig.

Verder nog veel andere auto's gereden, maar ik ben te lui om daar een verhaal over te typen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
VW Jetta (1990 ?) : grote laadruimte, maar best een lelijk hok, reed ook nou niet bepaald geweldig.

Suzuki Swift 1.0 gl (1992) : dankzij de automaat een heerlijke stadsauto; ideaal voor drukkere en onoverzichtelijke situaties. Geen snelwegcruiser, maar daar wordt-ie ook niet voor gebruikt. Trekt van 0-50 als een gek op, daarboven is de fut er nogal vlug uit. Goed zicht, uiterst makkelijk te parkeren. Nadeel : wel erg lage zit, kutstoelen. Automaat had wat subtieler mogen schakelen.

Suzuki Swift 1.3 GTi (1989) : geweldige auto, weggedaan wegens hoge exploitatiekosten (onderhoud is duur), te weinig comfort (ondanks erg goede kuipjes) en het feit dat ik een wat meer snelweg-bestendige auto nodig had. Weinig laadruimte. Wel een erg snelle auto. Veel plezier aan gehad.

Alfa Romeo 33 1.4ie (1993) : Heerlijke auto. Ondanks de reputatie een uiterst betrouwbare auto. Erg stil van binnen, geen rammeltjes of kraakjes. Grote laadruimte. Goede achterbank, dus passagiers mogen mee. Nadeel : beperkt zicht naar achter (o.a. wegens de - af fabriek standaard gemonteerde - achterspoiler). Trekt vlug op, houdt moderne TDI-tjes zonder al te veel moeite bij. Lekker comfortabel dus, ook dankzij de eigenlijk net-iets-te-zachte stoelen. Wel ff wennen : contactsleutel aan de linkerkant, rare deurklinken, tankdop is een ramp om open te krijgen.
Uitstekende auto voor dagelijks gebruik overigens.

Kia Rio 1.5LS (2003, wat toen nieuw) : best goede auto, wel goedkope materialen. Redelijke afwerking. Goede motor, gare versnellingsbak. Rare verhoudingen tussen de versnellingen ook. Beperkt zicht naar achter. Te lichte stuurbekrachtiging. Wel : veel laadruimte, makkelijk te parkeren, snelwegbestendige (stille) auto.

Hyundai Getz (lesauto's : diverse versies). Stille, best pittige auto's. Trekken vlot op. Stiller dan de Rio. Hoge zit (goed zicht ook). Prima stuurbekrachtiging. Krappe laadruimte. Uitstekende airco, goed interieur (redelijk goed materiaalgebruik, goede afwerking). Iets te veel rubber aan de buitenkant. Beperkt zicht bij stoplichten, dankzij de hoogte. Makkelijke auto om in te rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:08
MB
Avatar van MB
MB is offline
Fiat panda (pinda) FIRE 1990

Geweldige auto, niet kapot te krijgen, doet het ALTIJD en schakelt kut. Verder ziet hij er schattig uit en rijdt hij toch nog 150 km/u
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:19
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Golf4
rijdt best lekker, net interieur,fijne stoelen.

Toyota corolla('87)
Fijne auto,al doet de leeftijd anders vermoeden,goede wegligging en toch best pittig(1.6)

Peugeot 309('91)
Klein ,plastic,onbetrouwbaar.Zat wel erg relaxed

VW Passat('04)
Zit heerlijk,fijn interieur, rijdt erg lekker

Mazda 626('92,nieuw model)
Rijft fijn,lekkere stoelen,goede wegligging,rijdt goed door(2.0L) en voelt stevig aan,niet plastic.

Dat was het, die mazda heb ik pas een paar dagen,maar rijdt erg fijn en bevalt me verder ook prima.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:43
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
in een getunede polo gereden
1,4 - 150 pktjes
is niet veel origineels meer aan die bak behalve dat er geen stuurbekrachtiging op zit
rijdt als een dolle echt

peugeot 1007 rijdt niet echt hard maar wel lache bak

kia, mn leswagen
wat een kutbak schakeld voor geen meter ik ga nooit kia rijden dat weet ik wel
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:53
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Peugeot 205GTI (1.9)
Gave auto wel, voor zo'n auto een lekker onderstel (met veel potentieel). Vond hem niet echt snel aanvoelen. Schakelen viel wel tegen en was vaag, maar het is dan ook een oude auto.

VW Golf 5 (1.6)
Ik snap niet dat zoveel mensen zo'n auto kopen. Koppeling is een zachte spons zonder gevoel. In bochten één en al onderstuur. Kan aan goedkope banden liggen, weet ik niet. Misschien een aardige auto als je veel om de praktische kant en kwaliteit van het gebruikte materiaal geeft, voor het rijgedrag kun je hem beter laten staan. Dit was wel een basisuitvoering. Een dikkere Golf met groter lichtmetaal en sportonderstel zal vast een stuk beter sturen.

Volkswagen Polo (1.4? diesel)
Trage auto maar opzich reed ie niet verkeerd. Koppeling is een zachte spons zonder gevoel. Ik vond deze auto eigenlijk beter rijden dan de VW Golf.

BMW Z3 (1.8)
Geen snelle uitvoering, maar ik vond het wel een prettige auto. Het is een echte roadster voor mijn gevoel! Lange motorkap, goede zithouding, lekkere bak en goed weggedrag. Ondanks een wat ouder onderstel toch een goed gevoel wat er gebeurd. De 1.8 is wel traag, maar als snelheid niet je ding is maar wel een cabrio wilt, dan is het een prima auto.

Renault Scenic (lpg)
Wat een toddebak. Echt een kutbusje met vage zithouding, totaal geen gevoel in niks. Dat is echt een ramp op wielen.

Alfa GT (2.0JTS)
Supermooie auto, dat zeker. Rijden lijkt veel op de 147 maar voelt iets sportiever (pedalen, schakelen, enz.). Motor was erg lekker. Besturing was wel vaag te licht. Jammer dat ze bij Alfa tegenwoordig liever mooie auto's maken. Ik had misschien hogere verwachtingen. Het is een meer een (mooie) reisauto, niet echt sportief.

BMW 120i
Lekkere auto, goede zithouding. Rijgedrag is prima. Sportonderstel was de grootste tegenvaller, mocht van mij wel wat harder aanvoelen. Het gevoel wat de auto exact deed mistte wat, misschien kwestie van gewenning. Ook mistte het snelheidsgevoel... 180 rijden zonder dat je het merkt is eigenlijk ook maar saai. Ik zou een uitvoering met minder isolatiemateriaal niet erg vinden, hoe raar het ook klinkt Motor was wat tam.

Honda S2000
Bevooroordeeld, maar vind dit wel een superauto. Stoelen zijn heerlijk, geven veel steun. Motor is een juweeltje (als ie niet kapot gaat), het geluid bij hoge toeren is like sex. Onderstel voelt heerlijk. De bak is heerlijk kort/precies en kun je met je pols bedienen. Pedalen geven veel gevoel en zijn lekker zwaar. Geen overbodige rotzooi op die auto, echt een rijdersauto wat mij betreft.

Seat Leon (1.6 eerste model)
Een beetje hetzelfde verhaal als de Golf. Hij rijd prima (iets beter dan de Golf die ik gereden heb) maar daar blijft het bij. Ook dit was een basisversie trouwens. Die VAG koppelingen vind ik echt verschrikkelijk trouwens. Ik vind het echt een simpel vervoersmiddel, hij maakt (in deze uitvoering) niets waar van het marketinggelul waar de brochures mee vol staan. Sportief kon ik dit niet noemen, op het uiterlijk na misschien. Het is een auto die doet wat je ervan verwacht, maar meer ook niet. Jammer als je dat 'meer' wel een beetje zoekt

Honda Civic Type-R (2.0)
Gave auto!! kort mee gereden maar dat ding kun je echt gruwelijk hard over rotondes jagen. Dat klimmen in de toeren geeft echt een gaaf geluid en sturen doet ie als de beste. Zithouding is wel erg raar (zeker die versnellingsbak zit op een vage plek) maar went erg snel. Lelijke auto die super rijd.

Alfa Romeo 147 (1.6)
Lekkere auto, met te weinig pk's (zeker op de snelweg) maar toch heeft ie op bepaalde bochten wel een lekkere balans. Besturing is wat vaag en de stuurbekrachtiging staat wat te licht afgesteld, mis nu vaak gevoel. Zithouding is heerlijk relax.

Honda Accord 2.4 tourer Type-S
Echte reisauto, lekker relax. Interieur vind ik niet mooi voor zo'n luxe auto. Snelle auto zonder dat je het merkt. Bochten vielen mij eigenlijk niet tegen voor zo'n grote auto... had erger verwacht. Bij zo'n auto verwacht je een slagschipgevoel maar dat valt erg mee.

Opel Zafira (1.8)
Zithouding sucks, absoluut niet mijn ding zo'n MPV. De 1.8 motor moet je hoog in de toeren rijden op de snelweg. Rijgedrag vond ik voor een MPV nog best netjes. Interieur vind ik niks, hoewel het wel weer erg praktisch is als verhuizen je ding is.
__________________
:)

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 23:37
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Mitsubishi Galant 1.8i '90: comfortabele daily runner. Verwarming is warm voor je de straat uit bent. Lekker zachte stoelen om in te hangen. Motor is niet kapot te krijgen, doet het ook zonder olie namelijk , gaat nogal ondersturen, verder niet bezwaarlijk want je moet best moeite doen om het zover te laten komen. Electric everything.

Opel Kadett station 1.6 eind jaren '80 van mr.T: hopeloos wrak, ideaal om bier mee te halen (station...) als je de bovenkant van de tunnel wilde halen moest je terug naar de 4e versnelling. Aardig detail is dat je aan de motortemperatuur kon zien hoe hard je rijdt, boven de 120 raakte de motor serieus overhit. Radio was okay, de telefoon-kwaliteit speakers lieten het verschil tussen AM en FM in het midden. Raampjes konden ook omhoog zonder elektriciteit (!). Daarnaast had de auto vele luxe extra's zoals een sigarettenaansteker.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 23:39.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 09:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 07-11-2005 @ 22:53 :
Alfa GT (2.0JTS)
Het is een meer een (mooie) reisauto, niet echt sportief.
Het is dan ook een echte Gran Tourismo (of Grand Tourer, wat je wil), die zijn wel vaker niet echt bedoelt als sportautootje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 09:26
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-11-2005 @ 10:01 :
Het is dan ook een echte Gran Tourismo (of Grand Tourer, wat je wil), die zijn wel vaker niet echt bedoelt als sportautootje.
Klopt helemaal, maar ik had ergens een wat sportievere auto verwacht.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 09:49
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Tom schreef op 08-11-2005 @ 10:26 :
Klopt helemaal, maar ik had ergens een wat sportievere auto verwacht.
of in ieder geval een beetje meer inhoud dan twee liter..... ?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2005, 10:20
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-11-2005 @ 10:49 :
of in ieder geval een beetje meer inhoud dan twee liter..... ?
Er is ook een 3.2 liter V6 hoor, maar dat staat los van sportiviteit
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:31
Verwijderd
Renault 19 1992?
Ja, eigenlijk weinig bijzoners over te zeggen. Het rijd, meer niet...
(Ok, deze was dan behoorlijk weggeroest )
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:41
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik vind de meeste ervaringen maar summier, mag best wel iets uitgebreider.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 08-11-2005 @ 12:41 :
Ik vind de meeste ervaringen maar summier, mag best wel iets uitgebreider.
Ik weet niet van alle auto's meer de sappige details
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:28
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 08-11-2005 @ 12:41 :
Ik vind de meeste ervaringen maar summier, mag best wel iets uitgebreider.
hoezo, wou je zeggen dat je ook daadwerkelijk léést wat andere mensen typen?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:36
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Toyota Starlet 1988 1.0
Leuk autootje, alleen heeft maar 4 versnellingen en op de autobahn is dit niet comfortabel! Verder ontbreekt mn rechterbuitenspiegel... Maar verder wel leuk autootje om in te beginnen, niet kapot te krijgen

Volvo V70 1999 2.5D
Lekkere robuste auto, maar toch solide. Rijeigenschappen zij heerlijk; schakelt lekker en stuurt makkelijk. Motorvermogen zou iets beter kunnen, maar voor een Diesel niet gek!

Volkswagen Caddy
Van mijn werk, rijdt lekker. Is gechiped dus trek echt werkelijk iedereen eruit aan het stolicht zo ongeveer. Nadelig is dat hij veel herrie maakt, verder lekker schakelend en plezierig sturend

Peugeot 806--> bestelwagenversie
Ben ik minder tevreden over, schakelt zeer moeilijk en met name de achteruit is moeilijk 'te vinden'. verder trekt ie zeer slecht en maakt hij veel herrie.

Volkwagen Transporter oud model
Rijdt plezierig, als een echte bus moet rijden. Niet al teveel vermogen helaas, en helemaal afgereden. weinig solide, maar lekker veel overzicht!

Toyota Yaris
Lekker autootje, schakelt echt heerlijk, genoeg vermogen maar boven de 120 houdt de echte power al gauw op wat jammer is. Stuurt lekker, maar vind hem een beetje plastic rijden...Alles is een beetje te licht, waardoor het meer een computerspelletje lijkt.

Opel Astra Diesel
Mijn lesauto, weinig speciaal. Beetje lompe auto, een echte opel dus. Schakelde weinig solide, en de motor begon in zijn 4 bij 50 te trillen, de auto begon een btje te trillen, niet plezierig. Verder erg veel herrie op de autobahn zo rond de 120 en hoger. Kan ook gekomen zij n doordat het een relatief oudere lesauto was, waarmee al veel gebeurd kan zijn!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:47
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-11-2005 @ 13:28 :
hoezo, wou je zeggen dat je ook daadwerkelijk léést wat andere mensen typen?
ik ook hoor
ik wil weten wat voor auto ik koop en aangezien ik er niet zo heel veel verstand van heb, vind ik het erg leuk om te lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2005, 12:59
Verwijderd
Renault Laguna Break '99.
Phase II model (met heldere koplampen en achterlichten etc).
Erg stabiel, breekt niet snel uit, gaat zo goed als nooit kapot, maar als er iets kapot gaat is het wel meteen raak. Zo is al 1x de motor kapotgegaan doordat 1 boutje afbrak, gelukkig grotendeels vergoed gekregen door Renault.
Niet al te vlot doordat het ding én ondergemotoriseerd is (1.6 16V met 105pk op 14, 1500kg) én op lpg rijdt, is niettemin vrij vlot op de snelweg, mits je goed schakelt.
Zit erg goed doordat er van alles en nog wat verstelbaar is, jammer alleen dat de achterbank naar mijn idee iets te klein is, wat je gaat opbreken bij lange ritten als je >1.75m bent.

SmartOne '98
Gereden als bezorgauto voor de lokale shoarmaboer.
Ondanks dat het een 3-cilindertje is rijdt ie best fijn, vooral door de turbo (het was dan ook een sport om zoveel mogelijk gebruik te maken van die turbo).
Trage semi-automatische versnellingsbak, vooral met terugschakelen zonder ingrijpen van de bestuurder een ramp.
Niet geschikt voor 30km zones doordat je alle hobbeltjes en kuiltjes voelt en de vering ronduit kut is.
Stoelen zitten dan weer wel fijn, maar het interieur zag er niet uit, voelde erg goedkoop aan, zelfs voor een basisversie.
Deze auto staat volgens mij inmiddels op de sloop, we (ik en vooral de andere bezorger) hadden het blok dusdanig mishandeld dat het ermee ophield.

Peugeot Partner 1.9D '98/'99
Ook al gereden voor de lokale shoarmaboer.
Rijdt fijn, geen snelle auto, maar dat komt doordat de diesel geen turbo heeft of andere hedendaagse technieken, het is gewoon een ouderwetse diesel.
Goed geveerd, comfortabele stoelen, goedkoop interieur, maar het was dan ook de basisversie.
Inparkeren niet altijd even fijn doordat de reclame op de achterruiten zat en die zijn al niet al te groot.

Golf IV TDI '98
Auto van m'n buurjongen. Gechipt en daarna weer begrensd op 230km/u.
Trekt als een malle aap, aan het vermogen van die auto komt echt werkelijk geen einde, best bizar voor zo'n lelijke doorsnee auto.
Qua uiterlijk niet bepaald de mooiste verschijning op de weg, simpelweg omdat het een Golf is, maar wel uitermate betrouwbaar, start altijd, rijdt altijd.
Comfortabele stoelen en vering, zeker met de 15" VW velgen die er nu wederom onder liggen.
Motor heeft iets van 250.000km gelopen maar dat merk je totaal niet.

Peugeot 205 1.9GTi '89 volgens mij.
Auto van een vriend van me.
Zeer luxe auto, zeker voor die tijd, volleder interieur, elektrische ramen en weet ik 't allemaal.
Vond toch dat de auto zelf niet al te snel was, zeker niet voor een GTi, maar hij zit fijn en rijdt fijn.
Verder weinig over te melden.

Renault Mégane 1.6 16V '96
Opvallende verschijning doordat ie een opvallende kleur had, diepblauw metallic, wat er afhankelijk van de zonnestand uitzag als paars, groen, blauw of een beetje van beide.
Fijne auto om in te zitten, comfortabel geveerd, stoelen waren iets minder.
Redelijk vlotte auto, ging eigenlijk ook nooit iets kapot, dus goedkoop onderhoud, Phase I, dus nog met de markante voorkant.
Verder een geheel standaard uitgevoerde auto.

Renault 19 Beverly '90/'91 (?)
Auto van mijn pa destijds, rijdt best fijn alleen issie niet te snel, wederom doordat ook deze Renault te licht gemotoriseerd is.
De 1.4 16V motor kwam duidelijk trekkracht tekort, vooral bij tussensprinten (80-100 etc) was het ding net een tractor.
Reed wel fijn door comfortabele vering en behoorlijk goede stoelen.
Onderhoud was voor zover ik me kan herinneren niet altijd even fijn, er ging nogal eens iets kapot, maar het meeste hiervan wel tijdens de garantieperiode.

Volvo V70 4WD '04
Auto van mijn tante.
Alleen in meegereden, dus kan verder niet veel vertellen over onderhoud ofzo.
Vlotte auto, lag dan ook een dikke motor in, 4WD noodzakelijk omdat ze in Zwitserland woont en het daar nogal eens wil sneeuwen in de wintermaanden.
Auto reed fijn, lag als een blok op de weg, nergens iets van onder- of overstuur, accelereerde prima.
Van alle luxe voorzien die Volvo destijds leverde, stoelen en banken zaten echt goddelijk.
Zeer ruime auto, die zich toch niet echt gedroeg als een zeer grote, lompe auto, viel alleszins mee.

Mercedes C3nogwat CDI '98
Dikke bak, automaat met sportstand, zalig rijgedrag, dikke motor, hoge topsnelheid (a).
En zalige stoelen.
Meer valt er niet over te zeggen, was een leenauto.

Ford Galaxy 2.5V6 '00?
Wat een lompe rotauto, maar wat een joekel van een motor.
Auto wou niet langzamer dan 30 (anders sloeg ie af) en 1 keertje lichtjes het gaspedaal aanraken betekende bijna alweer dat je ongemerkt 100 reed.
Stoelen zatten echt relaxt, auto zelf was iets te "comfortabel" geveerd, het was net een rijdende boot, ook de stuurbekrachtiging was zwaar kut.
Ik snap niet dat mensen vrijwillig zo'n auto gaan kopen.

Chrysler Voyager '01
Ook al zo'n lompe bak, maar deze reed tenminste wel fijn.
Van alle gemakken voorzien, maar je stond vrij snel bij de volgende benzinepomp.
Reed beter dan de Galaxy, maar nog steeds was het een beetje een "boot-op-wielen".
Schuifdeur was wel heel praktisch.

Golf 2 1.3 '89
Oude auto van mijn buurjongen, 1.3 motor, gechipt.
Behoorlijk vlot met optrekken, topsnelheid van 140km/h viel dan weer tegen.
Was eigenlijk altijd iets mis mee, roestplekken, vering, lekkages, remmerij.
Auto ging binnen een jaar weer weg.

Nissan Micra 1.2 Automaat '89
Auto van m'n moeder, boodschappenwagen.
Trekt tot aan de 100 behoorlijk vlot op (tenzij het heuvelop is, dan niet), ideaal voor in de stad omdat het een automaat is en je dus meer tijd hebt om op te letten wie wat doet, je hoeft immers niet te schakelen.
Stoelen zitten OK, maar niet meer dan dat, voor semi-lange afstanden (>75km) is dit geen fijne auto.
Komt wel goed mee op de snelweg, top van 150km/h waar ie vrij snel aan zit.
Qua onderhoud is dit een erg goedkope auto, er gaat echt nóóít iets kapot, tenzij het door ouderdom is.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 13:12
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 08-11-2005 @ 12:41 :
Ik vind de meeste ervaringen maar summier, mag best wel iets uitgebreider.
Je kunt altijd vragen om wat meer info te posten.
Bovendien is het niet altijd mogelijk een uitgebreid oordeel te geven. Als je in een auto een korte proefrit maakt dan kijk je niet zo kritisch naar het interieur, afwerking, gebruiksgemak van de radio of navigatie enzovoorts.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 13:18
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Daarom vind ik het sowieso al onzin als iemand verteld over een auto waar ie maar een paar minuten in gereden heeft...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 13:43
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Klopt, maar je moet de posts ook op hun waarde kunnen schatten. Bij mij draait het om het rijden. Praktisch nut hoeft voor mij niet bij een auto, daar let ik bij de aankoop niet zo op. Zo heeft iedereen wel een ander doel. En je hebt zoiets als een referentiekader... als je dagelijks in een dikke BMW 5 serie rijdt dan is elke japanner al snel een kutbak.
__________________
:)

Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 19:27
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Goed, daar gaan we!

Opel Tigra 1.6 1995

M'n eerst auto. Lekker sportief, je zit laag, hij maakt veel lawaai, maar ik heb erg veel lol met dat bakkie gehad. 1.6 motor is niet supersnel, maar zeker wel rap, top lag rond de 220km/u op de teller. Dat was serieus eng, trouwens. Opzich niet erg hard geveerd, daardoor comfortabel, maar je kon er aardig mee hoeken. Minpunt is dat de glij-grens zich vrij plotseling aandient, daardoor wel wat kantjeboord situaties meegemaakt. Gekregen op 108.000km, weggedaan na een halfjaar, toen 125.000 gelopen. Wel redelijk veel kosten aan gehad

Volvo S40 1.8 16v Europa 1998
Zeer fijne auto. Gevoel dat ie gemaakt ie voor de eeuwigheid, stille motor, maar wel wat resonanties van 140 tot 160. Wegligging is erg veilig, doch aardig overstuurd. Sublieme stoelen, soepel sturen en schakelen met redelijk wat gevoel. Niet snel, wel soepel, top ligt op ongeveer 185 teller km's, draait dan lekker weinig toeren:



Gekocht met 170.000km, weggedaan met 200.000km, op een beurt na geen kosten aan gehad.

Alfa 156 1.9 JTD 105pk 1999

Wát een auto Vanaf het moment van de eerste proefrit was ik verkocht. Heerlijk direct en relatief zwaar sturen, prima schakelen, aardig wat trekkracht, maar niet erg snel though. Heerlijk stil op de snelweg @ 150km/u. Erg goede wegligging, ondanks de standaard 185/65/15 banden, klaverbladen kun je erg hard nemen, en ook over landweggetjes kun je aardig boenderen. Belemmering daarbij is de relatief soepele vering, waardoor ie wel wat stuitert. Demping is daarentegen wél hard, soms iets té. Fijne stoelen, goede climatcontrol. Mis alleen de cruise control soms, aangezien ik 90% snelweg rijd. Top ligt rond de 190km/u op de teller, gemiddeld verbruik bij mijn vrij forse rijstijl is 1:15,5. In 4 maanden alweer 20.000km mee gereden.

Peugeot 307 1.6 XS 2001

Vorige auto van m'n moeder.
Maandagochtend auto, veel rammels en problemen. Motor voldoet aardig, maar op de snelweg houdt t niet heel erg over. Ronkt wel leuk, en is op hoge toeren best rap. Wegligging van deze auto is subliem te noemen. Erg controleerbaar, je kunt hem met waanzinnig hoge snelheid door lange bochten loodsen zonder ook maar 1 moment het idee te krijgen dat het mis gaat. Lekkere stoelen, fijne directe besturing.

Peugeot 307 2.0 Griffe 2005

Huidige auto van m'n moeder.
De overtreffende trap van de vorige 307. Nu met 17" wielen dus nóg fijnere wegligging. Op de snelweg lekker rap, top rond de 215km/u op de teller. Prima RT3 navigatiesysteem, redelijke af-fabriek stereo. Heerlijke auto om over een verlaten A7 achter een 3 serie aan te jagen bijvoorbeeld

Lancia Lybra 2.4 JTD 2002

Auto van de vriend van mn moeder. Solide gevoel, wel veel kraakjes. Heerlijke motor, de enige diesel die je voor je lol doortrekt tot 5000 toeren, prachtige roffel. Erg weke vering én demping, zo erg dat ik het niet meer leuk vind. Schakelen gaat wel goed, en op de snelweg is ie fijn stil. Prima auto om met 180 naar zuid-frankrijk te knallen

Skoda Fabia 1.4-16v 100pk 2000

Leuke auto. Wel wat krap, maar rijdt best sportief met z'n 15 inch velgen met brede bandjes. Onderin weinig trekkracht, maar trekt erg soepel door naar 6500 toeren. Dan wel rap. Vrij weke vering, daarom wat tricky in bochten omdat ie in eerste instantie vrij sportief aanvoelt. Slechte stoelen, te korte zitting. Sturen te licht en ongevoelig.

VW Polo 1.3 Fox 1995

Tsja, wat zal ik zeggen. gewoon een fijn autootje. Zuinig, vrij stil. Trekt lekker bij lage toeren, niet eens slecht op de snelweg. Wel erg snel onderstuurd.

Peugeot 206 GTI 2002

Bah, wat een rotding. Slechte wegligging, super gevoelig voor spoorvorming, veel lawaai, blikkerig. Tegenvaller.

Peugeot 407 2.0 16v XS Pack 2005

Fijne reisauto. Stil, niet snel. Fijne stoelen, goede snelheidsafhankelijke besturing. Prettige wegligging, je kan nog verrassend hard hoeken met deze auto.

Peugeot 406 HDi 2001

Ook een lekkere auto. Geen sportieve koets, maar gewoon een lekkere reisauto. Erg stil, fijne soepele motor. Lekkere stoelen. Wel wazige besturing en lange schakelwegen.

BMW 120d Exec 2004

Wauw . Heerlijk stille diesel, fijne versnellingsbak. Zeer hoge bochtensnelheden zijn mogelijk met deze auto. Alleen iDrive is zooo jammer, ik vind het echt een rótsysteem. Op de snelweg een verademing. 200 rij je in een fractie van een seconde. Top auto!

BMW 316i Exec 2004

Prima auto, wat traag maar wel snel en opzich een pittige motor. Fijne zitpositie en goed stuurgedrag. Voelt fijn degelijk aan

BMW 320i E90 2004

Stil, fijn weggedrag, je kunt hem lekker sportief de hoek om zetten. Op de snelweg doet ie wat traag aan, maar als je op de klok kijkt valt dat allemaal reuze mee Weer dat belabberde iDrive systeem...

BMW 520i Exec 2004

Mooie auto om te zien, motor voldoet maar is wat aan de krappe kant, waardoor de automaat ook snel terugschakelt. Wegligging vond ik niet super, aangezien ik zowaar ONDERstuur kreeg met deze achterwielaangedreven auto. Beetje apart. Wel superstil.

BMW 530d 2004
Ik reed de versie met M pakket, dus incl 19" velgen en skirts. Je voelt duidelijk dat het een zware auto is, zeker in de bochten. Maargoed, dat mag, en buiten dat is ie nog steeds heel sportief te rijden. Kreeg veel bekijks van fout volk in Sierra's op de snelweg . Superveel trekkracht, en een fijne automaat die niet te snel terugschakelt

BMW 535d Touring 2004

Tsja, wat zal ik hier nou over zeggen. Beter dan dit is er niet. 0-100 in minder dan 7 seconden, trekkracht, trekkracht en nog es trekkracht. Rij 220, trap je gas in, en krijg alsnog een duw in je rug. Werkelijk subliem. Ook erg stil, zelfs bij zéér illegale snelheden (220+). Nadelen? Heeft ie ook: iDrive

Mini Cooper 2004

Superleuke auto, bizar korte schakelwegen, hard geveerd, erg stug en spoorgevoelig icm de 18" Y spoke velgen, maar het is echt een leuk bakkie. Bijzonder: er komt echt serieus eng veel licht uit icm met xenon en 100w verstralers uit het John Cooper pakket. Nadeel: het geluid als je een deur dichtslaat. Echt solide klinkt het niet.

Ik vergeet er nog wel een aantal, maar dit waren de belangrijkste zo'n beetje
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:24
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Timmert schreef op 08-11-2005 @ 20:27 :
Opel Tigra 1.6 1995
M'n eerst auto. Lekker sportief, je zit laag,
Geld over? dat is dan een jaar geleden zeg maar gezien je nu 19 zegt te zijn
Als ik het kon betalen had ik 'm ook wel eens willen proberen, vind het voor de verandering nou eens een gaaf modelletje.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 06:48
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Een Tigra valt qua prijs wel mee hoor.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:54
Verwijderd
mja, zo duur is een Tigra idd niet meer.

andere auto's:

Volvo 940 GLE 2.3 '94
Héééle dikke auto, rijdt als een tank, trekt voor zo'n zware auto ook enorm snel op, maar met 205PK is dit ook niet al te gek natuurlijk.
Erg solide weggedrag, auto is een heel betrouwbare, vriendelijk blik op wielen.
Volledig leder interieur, automatische airco, fatsoenlijke standaardgeluidssysteem, stoelverwarming etc etc. Zéér luxe dus.
En snel, top van 260 (op de teller, zal ongeveer 240 'echte' km/h zijn). Enig nadeel is dat de leren stoelen nogal soft zijn, ze bieden niet echt een stevige zit en omdat ze volleder zijn wil je er nog wel eens een beetje in schuiven als je >200 rijdt.
Zo goed als geen kosten in onderhoud, gaat vrijwel nooit iets kapot.

Citroën Saxo VTS 1.4 16V geen idee welk bouwjaar.
Wát een auto! Rijdt echt geweldig, trekt best rap op, lekkere topsnelheid, voorspelbaar weggedrag.
Enige nadeel is dat doordat de vering redelijk straf staat afgesteld je behoorlijk wat meekrijgt van de staat van het wegdek, maar dit kan je ook zien als een voordeel, 'beter contact met de weg'.
Best sober interieur, maar het rijplezier maakt dat ruimschoots goed. Stoelen zitten goed, maar zijn er niet echt op gebouwd om echt lange ritten mee te rijden.
Verbruik valt reuze mee, 1:12 ofzo.

Volvo 240 Turbo '92 ofzo
De kleine Volvo, met "bassie en adriaan"-koplampen.
Geen idee eigenlijk of de typeaanduiding 240 is, maar dat meen ik me te herinneren.
Reed fijn, maar al tijdens de proefrit werd duidelijk dat de stoelen onvoldoende zitcomfort bieden om echt vaak mee te rijden.
Als toerauto, om af en toe mee te rijden zeker geschikt, veel vermogen door turbo.

Renault Mégane II 1.9 dCi '04
De meest luxe uitvoering van de Mégane II, alleen geen leder interieur, maar het was niet erg dat dit ontbrak, verder van alle luxedingen voorzien als automatische airco, electrische ramen, navigatie etc.
Reed erg fijn, voorspelbaar weggedrag, maar wel een beetje een neiging tot onderstuur in snelle bochten.
Motor reageert erg vlot, 6e versnelling is pas écht nodig vanaf 180km/h, maakt niet echt een wezenlijk verschil als je 120 rijdt in z'n 5 of in z'n 6, misschien net 300rpm.
Comfortabel geveerd, goede stoelen die in alle richtingen zowat verstelbaar waren, de eerste Renault waarin ik reed die niet te licht gemotoriseerd was.
Redelijk goede af-fabriek radio en speakersysteem.

Laatst gewijzigd op 09-11-2005 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:06
heavyukkie
heavyukkie is offline
mij oude volkswagen golf van 18 jaar oud.

super autootje voorals voor mij al beginner. ( heb vandaag nog maar een week mijn rijbewijs) trekt snel op en gelukkig bij nooit echt brokken. ( heb hem van mn zus over gekocht) en hij heeft gisteren weer een jaar apk super autootje

Dan hebben we nog een hyundai atos active cool of te wel zo'n oude oma autootje. Maar daar verkijk je je op ondanks dat er 1100 motor in ligt en 59 pk in zit is het toch een redelijk snelle auto. met stuurbekrachtiger. een leuke auto om mee te beginnen, om over 2,5 jaar een C3 te kunnen kopen
__________________
nobody is pefect, en ikke zeker niet!!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Renault Mégane 2.0 TDI

Lesauto, reed vrij prettig, voor een diesel zeker niet traag (mocht hem de eerste les even open gooien op de snelweg), zat in no-time op de 165, harder mocht ik niet
De zitpositie was goed, het enige minpuntje was de hoeveelheid ruimte die ik voor mijn voeten had bij de pedalen (m'n maat 48 kwam steeds klem te zitten bij het gaspedaal als ik het gas losliet)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind mijn Renault Clio 1.2 uit 1995 een prima auto om mee te rijden... Niet heel snel in de 5, maar dat mag je ook niet verwachten van een 1.2. Ik vind wel dat hij heerlijk schakelt, en hij heeft stuurbekrachtiging. Verder vind ik heel fijn dat de grootte van de auto perfect in te schatten is: parkeren wordt daardoor een stuk makkelijker.
De fijnste auto om in te rijden vind ik voorlopig toch nog de Renault Megane Coupe sport 2.0 16v (1998) van mijn vriend. Die schakelt fijn, zit lekker, ziet er leuk uit en rijdt ook lekker bij hogere snelheden (150 is prima te doen voor langere tijd).
Zijn vorige auto, een Renault 19 16v uit 1991, vond ik niet zo... Ik vond hem niet zo mooi, en vooral de koppeling was heel erg zwaar, waardoor ik altijd last van mijn kuit had.
De Suzuki Alto automaat van mijn moeder uit 1993 vind ik maar niks. 90 rijden is al eng met dat ding... Het ziet er totaal niet stevig uit en alles begint met die snelheid te klapperen.
De Opel Zafira 1.8 (2001) van mijn vader vind ik een prima wagen, al is hij niet makkelijk met achteruit inparkeren en vind ik dat het gaspedaal pas laat 'pakt'.
En dat waren mijn auto-termen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2005, 23:23
Q
Avatar van Q
Q is offline
Renault Megane
Niet slecht, niet veel in gereden maar was wel ok. Stuurt goed, reageert goed.

Fiat Panda
Gammel, lawaaig, gevaarlijk. Absolute doodsangstenauto, vooral wanneer je door de gaten van de roest kan kijken. Koppeling is een ramp, stoelen zitten voor geen meter maar de 'turbo' versie is wel snel...

Nissan Sunny Coupe '92?
Wederom Lawaaig maar snel. Redelijk comfortabel en voelt veel lichter aan dan dat die is. Stuurt gemakkelijk en reageert direct. Zuipt wel olie, zoals alle oudere nissans dat doen.

BMW 316i e36 94/95
Fijne stevige auto, ligt als een blok op de weg. Niet zo snel maar rijdt relax. Zit comfortabel, vooral voor lange stukken. Stuur voelt solide aan en goed geisoleerd dus erg stil. Weinig laadruimte.

Peugot 106
Geen stuurbekrachtiging, grappig autotje. Voor als je ruimte en goedkoop wilt. K vond em wel ok.

Peugot Partner
Rijdt ok, heeft dooie hoek die vervelend is. Stoel is wat hoger dus zit fijn, diesel dus dat geeft wat meer koppel, kan meer in zonder daarbij veel snelheid te verliezen al is dr niet veel snelheid mee te behalen.

Hyundai H200/H100
Stoel zit redelijk, koppeling is een ramp veel te licht en kan niks hebben. Mooi als je veel mee moet nemen maar verder alleen maar duur en te groot.

Daihatsu Chuore
Masker op, hier wil je niet in gezien worden. Weer zo'n minikoppeling pendaal typische aziatische. Is zo licht dat die snel optrekt en stoelen zijn cheap.

Daihatsu Gran Move
Een ruimere en iets betere versie van de Chuore.

Mazda 323?
Ouder model, geen stuurbekrachtiging enorme ramp om te parkeren. Log gevaarte.

Seat Ibiza
Beetje zelfde als de fiat panda maar net iets beter. Dan liever geen auto eigenlijk...

Volkswagen Golf
Goeie auto, niets op aan te merken op de prijs na.

Volkswagen Beetle
Lijkt alsof die omvalt in de bochten en het dashboard is veel te lang zodat je een heel vreemd gevoel krijgt van afstand. Heeft wel pit...

Honda Civic
Weet hier ook het jaar niet meer van maar ook een oudere versie. Ja opzich leuk, zat leuk. Reed leuk maar weer geen stuurbekrachtiging dus dat verziekte alles.

Volvo Amazone (Oldtimer)
Een ervaring om in te rijden, maar wat een werk om te remmen of te sturen. De bank was fantastische zacht en groot. Maar alles is erg dun en primitief.

Peugot 306
Ja wel aardig... standaard autotje. Alles normaal.

Volkswagen Polo Diesel
Leuk bakkie, ook alles normaal heeft nog best veel vermogen voor een diesel (weet niet meer welk type het was enzo).

*BONUS* DeLorean
Nooit in gereden maar een keer achter het stuur gezeten in een museum (stiekem). Wat kan ik zeggen... back to the future Vond het wel leuk om te vermelden Telt verder niet mee dan.

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 07:13
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 07-11-2005 @ 13:23 :

Volkswagen Jetta 1992?
Voelt aan als een tank Niet stuk te krijgen volgens mij. Rijd erg goed, zit goed, schakelt goed, rijd prettig.
Mijn opa heeft op zijn Jetta negen-en-een-halve-ton (950000 km) gezet.

Onverwoestbaar!


Ford Fiesta 1981 1.1 Benzine (euro 98 met loodvervanger)
Eerste modelletje, reed goed voor zijn leeftijd. Topsnelheid met motorisch goed geluid lag op 130 km/u.

Opel Corsa 1993 1.5 diesel
Reed prima op slaolie! De auto was ook ook opvallend stil voor een diesel en de wegligging was best goed. Echter niet te vergelijken met modernere auto's.

Opel Corsa Ecoline 1996 1.7 diesel
Nette met goed afgewerkte ronde lijnen, schakelt alleen wat minder dan dat de auto doet vermoeden.

Ford Escort Ghia 1989 1.4 benzine
Met een topsnelheid van 175 km/u ben ik er best tevreden over. Alleen het geluid van de wind is op de snelweg wat nadelig.

Volkswagen Caddy bestelbus 2004 1.9 SDI
Prima auto, schakelt subliem en de stuurbekrachtiging voelt goed aan. Acceleratie is wat minder ivm het zware gewicht van dit voertuig)

Peugeot 106 1993 1.4 diesel
Je hebt trage auto's, en auto's die niet vooruit te branden zijn. Onder die laatste categorie valt dit modelletje helaas. Verder een grappig autootje voor in de stad.

Renault Laguna Sedan 2002 dCi 1.9
Prachtige auto om te zien, mooie lijnen en alles is netjes afgewerkt. De sleutel is een chipkaart en op de snelweg is dit een fantastische auto om te besturen. Met Cruise Control en de strakke wegligging is dit echt een auto voor mij

En nu hou ik op want anders blijf ik bezig
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:30
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik weet helaas niet de modelnummers, maar here goes:

Volvo
Rijdt over het algemeen lekker. Als je de rem aanraakt sta je zelfs al bijna stil. En het is heerlijke comfort. Dit is de eerste auto waar ik in heb gelest. En ik maar denken dat dit normaal was, tot ik hoorde dat het eigenlijk maar een gigantische luxe is .

Opel Astra
Een tweede lesauto waar ik nu in rij, nadat ik van rijschool was gewisseld. Ik heb ook nog een intest gedaan in weer een andere auto, maar ik weet niet meer wat dat voor een auto was. De opel astra rijdt op zich ook lekker. Al had ik nadat ik de volvo gewend was wel eerst het idee dat het maar een rammelbak was, lol Maar nu ben ik er aan gewend en vind ik het een lekker autootje. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:49
nps
Avatar van nps
nps is offline
Seat Arosa 1.4 Stella (1999)
Auto van mij en ma. Fijn bakkie, voelt behoorlijk solide voor zijn formaat. Rijdt echt als een auto, niet als een stadswagentje. Trekt nog behoorlijk leuk, kan ook op de snelweg heel fijn meekomen. Stoelen beetje recht, interieur beetje goedkoop maar ach, heerlijke auto

Peugeot 407 2.0 diesel (2004)
Wat een gevaarte, deze auto. Voelt heeeel massief. Ziet er gelikt uit, maar de draaicirkel is gigantisch en het voelt alsof je 6 meter neus hebt. Op de snelweg is dit wel een heeerlijke auto, ondanks dat het een diesel is trekt het ding als een trein, tot over de 200. (ik zelf nooit gedaan hoor, maar mijn pa wel).

Hyundai Atos (2002)
Ik zou het niet eens een auto durven noemen. Hij is gigantisch lawaaiig, oncomfortabel, en alles voelt en ruikt naar (goedkoop) plastic. In meerdere Atossen gereden, allemaal even ruk. Maakt niet uit hoeveel gas je geeft, hij maakt voornamelijk herrie en toeren.

Fiat Uno 1.0 (jaartal onbekend)
Rijdende doodskist. Koppeling kraakte, remmen deden het absoluut onvoldoende, had de neiging tot afslaan op kruispunten.

[b]Citroën DX (1990)[b]
Ondanks dat hij oud en krakkemikkig was, was dit een heerlijke auto met supercomfortabele stoelen. Hij reed echt heerlijk, ook al viel hij uit elkaar.

Mini Cooper S Cabrio
Liefde, supersportief, stuurt strak, echt een auto die overal leuk is om te rijden simpel om het rijden zelf

Deawoo Lanos (automaat)
Deze auto is compleet smaak en reukloos. Het rijdt, daar is alles mee gezegd. lawaaiig.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:23
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Fiat Panda 1000 uit 1991

Hell yeah, eindelijk weer een echte auto! Jaja, lach maar. Snel is ie niet. flitsend al evenmin, maar als je een praktische wagen wilt voor erg weinig geld is het gewoon de ultieme auto. Hoeveel andere hatchbacks zijn er waar je zonder blikken of blozen eventjes een wasmachine achterin kan leggen en de kofferklep nog gewoon kan sluiten? Met welke andere auto kun je 2000km rijden in een week tijdens de vakantie, en een gemiddled verbruik van 1 op 20 halen bij 100 km/h? Welke andere auto kun je repareren met twee likerhanden, waarvan eentje vastgebonden achter je rug? Voor welke andere auto zijn de onderdelen zo goedkoop dat je met een smile op jegezicht terug komt van de garage? En luxe? Luxe is wat je zelf ervan maakt. Er zijn mensen die bouwen zelf airconditioning in. Of rembekrachtiging. Of electrische ramen. etc. etc.

Dus: uitrusting is minimaal. Maar dat is de prijs ook. Een lollig, vrolik autootje waar heel veel in past, erg zuinig is, betrouwbaar is, etc.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:41
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
Citaat:
Q schreef op 12-11-2005 @ 00:23 :

Seat Ibiza
Beetje zelfde als de fiat panda maar net iets beter. Dan liever geen auto eigenlijk...
bouwjaar?
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Peogeot 307 (break uitvoering, TDI, 2000)
Klotebesturing, reactie op het stuur is traag, te gevoelige pedalen. Het motorvermogen blijft achter voor een turbodiesel, zeker als het ding gewicht moet optrekken.
Verder is de dakstijl zo schuin dat het je zicht hindert. (meermalen bijna een fietser geplet op een rotonde die in zijn rondgang constant precies achter mijn dakstijl uit het zicht bleef ). Ik zou wel aanraden de ABS uit te schakelen door de zekeringen eruit te halen, ik vond dat het ding in een noodstop en bij slippen de ABS verschrikkelijk verkeerd gebruikt.

Landrover Freelander (2003)
Jaja, de fameuze asobak. De asobak die een topsnelheid heeft van een slordige 170, wat aardig mee valt voor een diesel. Erg zwaar sturen en het ding heeft een extreem grote draaicirkel. Voor de rest rijd het prima, de lage giering leent zich voor milimeteren bij inparkeren, iets dat je vanwege het stuur en de draaicirkel nodig zult hebben trouwens. Met het vermogen kan je ondanks meer gewicht de gemiddelde benzine auto eruit trekken bij het maken van snelheid. Helt erg over bij het maken van bochten op hogere snelheden.

Renault Clio (1999)
Mist motorvermogen bij snel optrekken, versnelling heeft de neiging de 2e en 4e versnelling niet te pakken. Prima remmen, zal ook door het gewicht komen. Stuur lijkt een beetje te zwalken af en toe, maar reageerd verder prima.

Mazda 323 (TDI, 1998 geloof ik)
Voor een auto met zo'n imago nog verrekte handzaam. Meer vermogen dan je zou verwachten, ik trok op de snelweg een opgefokte VW Golf eruit. Erg kort, daardoor makkelijk te sturen, korte draaicirkel. Motor remt erg veel wanneer je het gas los laat. (lol Q, stuurbekrachtiging maakt het verschil)

Volvo 440
Het vermogen is om te huilen, het kreng trekt totaal niet op vergeleken met auto met een vergelijkbaar gewicht, nu zitten er in de 440 serie dan ook geen volvo motoren. Reageerd log op het stuur, waarschijnlijk ook vanwege de lengte. Zicht is door de opbouw trouwens prima. Remmen zijn te krachtig en laten de auto draaien tijdens een stop, dit wordt dan met aquaplanen of op ijzel een rijdende doodskist.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 13-11-2005 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2005 @ 18:20 :

Volvo 440
Het vermogen is om te huilen, het kreng trekt totaal niet op vergeleken met auto met een vergelijkbaar gewicht, nu zitten er in de 440 serie dan ook geen volvo motoren.
Klopt, zitten verouderde Renault motoren in. 440 Werd trouwens gebouwd in Born als ik het me goed herinner.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 07:59
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2005 @ 18:20 :
Peogeot 307 (break uitvoering, TDI, 2000)
Klotebesturing, reactie op het stuur is traag, te gevoelige pedalen. Het motorvermogen blijft achter voor een turbodiesel, zeker als het ding gewicht moet optrekken.
Verder is de dakstijl zo schuin dat het je zicht hindert. (meermalen bijna een fietser geplet op een rotonde die in zijn rondgang constant precies achter mijn dakstijl uit het zicht bleef ). Ik zou wel aanraden de ABS uit te schakelen door de zekeringen eruit te halen, ik vond dat het ding in een noodstop en bij slippen de ABS verschrikkelijk verkeerd gebruikt.
307 en trage stuurreacties worden meestal niet in 1 zin genoemd, best apart. Tis 1 van de scherpst sturende auto's in die klasse. Met dakstijl bedoel je de A stijl (bij de voorruit zegmaar)? Die is idd wel irritant, maar dat geeft wel weer een ruimtelijk gevoel. En wat was er mis met het abs?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 13:35
Poor Leno
Avatar van Poor Leno
Poor Leno is offline
Volvo 245 GLE - 1993

De tank onder de auto's. Niet kapot te krijgen. Solide, degelijk, oersterk. De B230F met 115pk is een geweldige motor. Veel koppel bij lage toeren. Ideale auto om caravan of aanhanger mee te trekken.

Op de snelweg heerlijke stabiele, comfortabele en vooral stille auto. Boven de 130km/h treedt er windgeruis langs de A-stijl op. Auto zit zeer comfortabel door de grote, brede, stoelen. Zeker een aanrader voor langere mensen.

Het concept van de 240 stamt uit begin jaren '70. Dat is goed te merken aan de wegligging op bochtige wegen. De koets helt behoorlijk over en de starre achteras wil de auto maar in een lijn houden en dat is rechtdoor. Je moet van deze auto geen dynamische rijeigenschappen verwachten.

Qua ruimte aanbod zit je overigens meer dan goed in de 240. Met de achterbank plat ontstaat een compleet vlakke laadvloer. De ruimte is dan enorm.

Door het vierkante 'design' van de auto zijn de CW waarden ontzettend slecht. Van aerodynamica hebben ze nog niet gehoord in die tijd. De auto slurpt dan ook behoorlijk wat benzine. Bij stad verbruik gemiddeld 1 op 8 en snelweg met een goede beheersing van de rechtervoet 1 op 11.

Al met al vind ik het een heerlijke auto. Hij geeft je een gevoel van veiligheid en vertrouwen.

Volvo 144 B18A 1968

De Volvo 144 is de voorloper van de Volvo 240. Van 1967 tot 1973 is deze in productie geweest. Het concept is grotendeels hetzelfde als van zijn latere broer, de 240.

De 144 is voor zijn tijd een comfortabele, grote gezinsauto. Het motorengamma bestaat allereerst uit een B18A en een B18B motor. Deze twee motoren zijn bekend uit de Amazon. De B18A moet het doen met een carburateur, de B versie heeft er twee en daardoor meer vermogen.

In 1969 worden de B18 motoren vervangen door sterkere B20 motoren. Grotere cylinderinhoud en een pk of tien meer. Hierdoor is de auto een stuk vlotter. Je moet overigens geen snelheidsmonster verwachten, dat zijn de auto's allerminst.

Hetzelfde geldt voor de wegligging, die is nog beroerder als van de 240. Rechtuit gaat het best. In Zweden hebben ze immers geen bochten. Waarom dan een dynamische wegligging creeren.

De 144 is evenals zijn grotere broer een solide, veilige auto. Heeft schijfremmen rondom. Een gescheiden remcircuit en meerdere kreukelzones. Voor zijn tijd een zeer veilige auto, zoals we dat van Volvo gewend zijn.

Heb de 144 nu een half jaar in mijn bezit en doe hem nooit weg. De carrosserie is nog in uitstekende staat, motorisch zijn ze niet kapot te krijgen en je rijdt ontzettend goedkoop. Wat wil je nog meer? En nog bekijks ook met zo'n mooie oldtimer. En daarbij geen wegenbelasting en verzekering 85 euro per jaar. Een gastank erin en je hebt voor 18 euro een volle tank. Lang leven de Volvo!
__________________
"What" ain't no country I ever heard of! They speak English in "What?!"
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 14:46
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Alfa Romeo 33 1.7 QV '93

Geweeeldige auto: snel-snel-en nog eens snel! Echt een gave wagen, maar het kost je wel wat (benzine, banden, verzekering, boetes en onderhoud: 't is nou eenmaal een Alfa). Supergaaf, maar als je er een wil kopen: goed het kaf van het koren scheiden, duur betekent niet meteen goed!

mini 1000 '87
Tja wat valt er over te zeggen: hartstikke gaaf rijden, eyecatcher, kart voor op de weg (alleen zo traag als...). En relatief nog best veilig kan ik je helaas uit ervaring vertellen.

opel astra 2.2i 16v sedan -vorige model-
Wat een takkeauto! Echt 10 keer niks om hier in te rijden. Wij gebruiken ze bij politie Haaglanden als dienstauto's, maar het is echt bagger. Ze zijn wel snel (hoewel, het valt me voor een 2.2 nog tegen) maar aan snelheid heb je nix als je er niet fatsoenlijk een bocht mee kan maken. Hij blijft wel op de weg, maar je hebt geen flauw idee wat de wielen doen als je aan het stuur draait. Echt mijn nummer 1 van autos die gaar rijden!

opel astra 1.8 -nieuw model-
wát een vooruitgang! Lekker strak op de weg, je voelt meer wat de auto doet. Stevig onderstel etc. Pluimpje voor opel deze keer!
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
[QUOTE]Timmert schreef op 14-11-2005 @ 08:59 :
[B]307 en trage stuurreacties worden meestal niet in 1 zin genoemd, best apart. Tis 1 van de scherpst sturende auto's in die klasse. Met dakstijl bedoel je de A stijl (bij de voorruit zegmaar)? Die is idd wel irritant, maar dat geeft wel weer een ruimtelijk gevoel.

Snel sturen en comfortabel die stuurcorrectie volgen zijn ook twee verschillende dingen. Ik vind de reactie van het ding niet echt zoals het hoort, en dat zorgt ervoor dat de achterkant bij zwenken en baan veranderen een beetje het gedrag van een aanhanger gaat vertonen.


Citaat:
Timmert schreef op 14-11-2005 @ 08:59 :
En wat was er mis met het abs?
Die is veel te licht afgesteld. Bij aquaplanen of ijzel is een klein tikje tegen de rem genoeg om de ABS te laten trappen op een manier dat je geheid omgekeerd eindigd. meestal staat de ABS ietsjes zwaarder gesteld dan bij de 307 break die ik reed om te voorkomen dat je op een glad oppervlak uberhaupt niet kunt remmen.

Om de reden van ijzel was het trouwens een tijdje lang zo dat je in de meeste saab en audi's de ABS uit kon schakelen als je dat wilde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:44
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Schuah schreef op 14-11-2005 @ 15:46 :


mini 1000 '87
Tja wat valt er over te zeggen: hartstikke gaaf rijden, eyecatcher, kart voor op de weg (alleen zo traag als...). En relatief nog best veilig kan ik je helaas uit ervaring vertellen.


mini, niet 1000cc maar 1275cc carb versie en multipoint injectie
Tja.. 1000 cc is inderdaard niet zo snel. 1275cc carburateur met 3.76 diff op 10 inch wielen is wel bloedsnel op droog wegdek. Bij nat wil dat wel eens spinnen. En het is zo jammer van de topsnelheid/hoog toerental op de snelweg. Nu rijd ik met een 1275cc injectie met 2.76 diff op 12 inch wielen. Reageert een stuk minder fel op het gaspedaal, maar is ook op de snelweg een stuk rustiger en heeft een acceptabele topsnelheid (snelst tot nu toe, met nog wat over = 157 echte km/u, niet verkeerd voor een 46 jaar oud ontwerp en nog ouder motorontwerp).
Het rijgedrag van iedere mini is inderdaad super. De wat oudere mini's van voor 1994 hebben wel standaard wat matige stoelen. In 1994 zijn er sterk verbeterde stoelen in de mini gekomen en die zitten echt geweldig. Ze hebben en vrij lang zitvlak en prima zijdelingse steun (wat ook wel mag met het weggedrag van de mini ). Ikzelf heb nu een volledig leren versie van deze stoelen en daar kan menig grote en luxe auto niet tegenop. Met deze stoelen ben ik zonder enige last van m'n rug/zitpositie heen en weer naar Salou gereden (2x1 dag).
Remmen doet een mini niet supergoed. Tot 1984 werden mini's met standaard trommelremmen rondom geleverd en zonder rembekrachtiger. Dit voldoed maar net aan de minimale apk-eis, mits ze goed zijn afgesteld. In 1984 zijn er schuifremmen voor gekomen en vanaf 1988 ook een rembekrachtiger. Die combi remt nog niet helemaal super, maar welke compacte auto doet dat wel?
Het woord vering kent een mini nauwelijks. Voor iemand die tienduizenden kilometers per jaar moet rijden een reden om geen mini te nemen, maar hieraan dankt de mini wel z'n weggedrag dus dat neemt de hobby-rijder voor lief.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 19:40
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Opel Kadett 1.6 GT :

Leuke auto, zeker leuk voor beginners, best taaie motertjes, maar ze roesten als de ziekte en de wegligging is nou niet om over naar huis te schrijven, wel fijne stoelen.

Honda Civic 1.5i 16V uit '89 :

Deze auto heb/had ik 2 1/2 jaar, erg fijne auto.
90pk uit een 1.5 op 890 kg maakt dat het best een vlotte auto is, wegligging is erg leuk, kan er lekker hard mee door bochten, en erg zuinig. Reed er gemiddeld tussen de 1:14,5 en 1:17,5 mee.
Std stoelen waren vervangen voor CRX stoelen die stukken beter zitten. Geen stuurbekrachtiging maar wie heeft dat nu nodig (behalve bij inparkeren is het wel handig). Erg prettig en strak schakelende bak, weinig problemen met deze auto's en zeer sterke goede motoren. Heb em gekocht met 159.xxx km op de klok en heb em na de 210.xxx gereden zonder gekke dingen op het standaard onderhoud na, en nog steeds geen merkbaar olieverbruik.


Honda Civic 1.4iS uit '96 op LPG G3 :

Sinds kort heb ik deze auto, erg fijne stoelen en interieur, ligt zelfs standaard erg goed op de weg. Bak schakelt erg soepel en strak. En met 90pk uit een 1.4 is hij allesbehalve langzaam, maar wel tikkie slomer als de vorige Civic door iets hoger gewicht en langere versnellingen. Redelijk zuinig, de vorige was op benzine toch net een tikkie zuiniger maar zelfs op gas rijd ik tussen de 1:12 en 1:13,5. Blok heeft reeds 200.000 gelopen, maar loopt nog als nieuw en erg stil en soepel, nog geen olieverbruik kunnen constateren.
Door langere versnellingen wel iets stiller van binnen (zeker icm sportdempertje). Heerlijke auto.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto rijlessen
Verwijderd
17 11-08-2012 22:28
Drugs & Alcohol Blowen in de auto
Nickson
101 23-02-2009 17:11
Verkeer & Vervoer Ergernissen, tips en ervaringen in de auto
TopDrop
92 18-02-2008 10:13
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 13:36
Verkeer & Vervoer Nieuwe auto
Schuah
19 25-02-2006 13:30
Werk, Geld & Recht auto opengebroken, wat nu?
Tiño
3 15-08-2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.