Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 18:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 12-11-2005 @ 22:40 :
begin januari moet ik dus op voor praktijkexamen.... wie heeft nog wat tips? *heeft beetje last van zenuwen*
kijken, kijken, kijken, kijken.

En... had ik goed kijken al genoemd?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 13-11-2005, 19:03
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2005 @ 19:50 :
kijken, kijken, kijken, kijken.

En... had ik goed kijken al genoemd?
whahaha
Ma er zit zeker wat in... vorige les ging ik perfect fileparkeren, maar ik keek net niet genoeg en toen zei mn instructeur: Hier zou ik je laten zakken. ik zo: maar ik deed t toch goed? hij: niet belangrijk.

Nog meer tips?
Oud 13-11-2005, 19:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-11-2005 @ 19:46 :
*knip*
21 rijlessen is vrij weinig, dus echt goedkoop is het niet. Ter vergelijking: ik had een all in pakket voor 1395, 30 lessen, TTT, examen, theorie(boeken) etc. Maar de prijs zal wel met dat RIS te maken hebben, want je hebt wel een erg uitgebreid pakket. Echt nodig is dat niet.
Ik zou iig wat gaan vergelijken, dan gaat er minder snel wat fout. Vergeet ook niet te kijken op www.rijschoolgegevens.nl

In principe hoeven automaatlessen niet duurder te zijn. Het zou kunnen dat ze iets meer vragen omdat de auto duurder is, maar bij mijn broer was dat niet zo. Nogmaals, vraag gewoon overal prijzen op, dan weet je vanzelf wat duur is en wat niet.
__________________
Oud 13-11-2005, 20:01
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-11-2005 @ 19:46 :
knip
De prijs is als je het met 21 lessen haalt.
Ik doe zelf RIS en ik ga over de 21 lessen heen en ik denk dat niemand dat met RIS gaat halen. Bij de RIS ligt het gemiddelde namelijk op 25 a 30 lessen, dit is mij namelijk vertelt. Ik zit zelf op 17 lessen en ik ga ongeveer met mijn 20e les op voor de 2e deeltoets. Hier moet ik mijn bijzondere verrichtingen doen {niet de TTT, die komt pas hierna} dus jij moet dan wel gaan rekenen dat je nog wat losse lessen moet nemen.
Oud 13-11-2005, 22:32
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Thanx Die site van rijschoolgegevens is wel handig
Oud 13-11-2005, 23:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
damm ik heb 2000 euro betaalt voor 40 lessen, TTT, examen? boeken? theorie les

pffff te duur dus
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 14-11-2005, 00:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-11-2005 @ 19:46 :
Ik heb een vraagje

Ik denk erover om met rijlessen te gaan beginnen, en nu is er waar ik woon een rijschool die het volgende pakket aanbiedt:

Het RIS standaardpakket bestaat uit:

21 lesuren
Inclusief: een praktijkexamen
Inclusief: een tussentijdse toets (TTT)
Inclusief: verkeers manoeuvres toets
Inclusief: voertuigsbeheersings toets
Inclusief: ROSO (anti-slip cursus)
Inclusief: Eigen Verklaring
Inclusief: RIS instructieboek
Inclusief: Theorieboek en cd-rom
Inclusief: Theorie examentraining
Inclusief: Theorie examen
Bij pakket geen inschrijfkosten
Aanvragen diverse examens

Voor 1295 euro.

Nou klinkt dat in mijn oren wel goed, maar ik heb er dan ook helemaal geen verstand van Is dit een redelijke prijs? Of zou het misschien beter zijn eerst een proefles te nemen om te kijken hoeveel lessen ik ongeveer nodig ga hebben?

En weet iemand of rijlessen met een automaat duurder/anders (ja, behalve dat je dus niet het schakelen hoeft te leren, lijk me?) zijn dan met een schakelauto? (Zou zijn omdat ik chronisch ziek ben, dat schakelen en koppelen niet echt lekker gaat.)

Oftewel, help!
Weet je wat het is, het is niet heel duur, maar je zal hier hoogstwaarschijnlijk niet genoeg aan hebben. Er zijn maar weinig mensen die het in 21 lessen halen; het gemiddelde is 35, dus je zal nog flink wat lessen zelf moeten betalen. Al zou jij idd ook op zo'n 35 lessen uitkomen, dan zit je met 14 extra lessen a (bijvoorbeeld) 35 euro toch nog op zo'n 500 euro erbij!!

Daarnaast betaal je voor een hoop overbodige dingen als je het mij vraagt. Ik weet niet of je persé RIS en een anti-slip cursus wil doen, maar dat is allemaal niet heel goedkoop. Voor datzelfde geld (anti-slip, RIS boek en die aparte testen) kun je nog een les of 6 (die manoeuvre toets ken ik niet, dus misschien zijn dat ook nog wel 3 lessen ofzo) nemen.

Verder zou ik me afvragen of je een theorie examentraining nodig vind en boeken met examenvragen zijn gratis te leen bij de bieb.

Ik heb trouwens gekeken bij een rijschool bij mij in de buurt: daar is lessen in een automaat 1 euro duurder dan gewone lessen.

Trouwens, om een idee te hebben van of een pakket goedkoop is of niet, bereken dan de lesprijs. Haal dus alle andere dingen er vanaf. Hier een indicatie van hoe duur alles is (maar let op: er zitten grote verschillen tussen rijscholen qua prijzen!)

- praktijkexamen: 180
- TTT: 140
- eigen verklaring: 20
- theorieboek: 15 / 20
- vragenboek: 15/ 20
- examentraining (let er op: is het slechts een middagje een examen maken en de vragen bespreken of is het echt een complete cursus van meerdere dagen?): van 35 tot 150 euro (ligt dus aan het type)
- slipcursus: 60 / 80
- theorie examen: 30
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-11-2005, 10:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-11-2005 @ 01:03 :
Daarnaast betaal je voor een hoop overbodige dingen als je het mij vraagt. Ik weet niet of je persé RIS en een anti-slip cursus wil doen, maar dat is allemaal niet heel goedkoop. Voor datzelfde geld (anti-slip, RIS boek en die aparte testen) kun je nog een les of 6 (die manoeuvre toets ken ik niet, dus misschien zijn dat ook nog wel 3 lessen ofzo) nemen.
RIS-boek is verplicht
Van daaruit worden de lessen gegeven, zodat je je moet voorbereiden.

verkeers manoeuvres toets; dit is de toets VOOR je TTT {ik vind hem overbodig hoor}, aan de hand van deze toets wordt bepaald wanneer je TTT is. (ik weet niet zeker of deze verplicht is bij RIS)

voertuigsbeheersings toets; dit doe je gewoon bij je leraar/lerares, je moet dan weten wat je moet doen voor je gaat rijden, waar de knopjes voor zijn etc. (deze is ook verplicht)

En wat anti-slip betreft; bij mij is dat maar 80,- en bij een RIS is dat sowieso goedkoper omdat het er deel bij hoort {maár het is niet verplicht}
Oud 14-11-2005, 11:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-11-2005 @ 00:17 :
damm ik heb 2000 euro betaalt voor 40 lessen, TTT, examen? boeken? theorie les

pffff te duur dus
lol, ik betaalde voor nauwelijks een paar lessen meer een slordige € 3145.

(okay, ik had in anderhalve week dan ook mijn rijbewijs gehaalt, maar ja)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-11-2005, 12:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-11-2005 @ 11:53 :
RIS-boek is verplicht
Van daaruit worden de lessen gegeven, zodat je je moet voorbereiden.
Altijd? Ik heb dat niet, hoor.. Maar ik had ook geen theorieles Zat geloof ik wel in mijn pakket... Hm, ik weet niet precies. Mijn pakket was trouwens 33 lessen, daarna betaal ik per tien lessen.

Morgen mijn theorie... Ik heb echt veel geleerd en heb eigenlijk ook wel het idee dat ik alles weet.. Maar net ging ik zo´n oefenexamen doen op theorieles.com en toen had ik negen fout. *zucht*
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-11-2005, 13:04
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-11-2005 @ 13:17 :
Altijd? Ik heb dat niet, hoor.. Maar ik had ook geen theorieles Zat geloof ik wel in mijn pakket... Hm, ik weet niet precies. Mijn pakket was trouwens 33 lessen, daarna betaal ik per tien lessen.

Morgen mijn theorie... Ik heb echt veel geleerd en heb eigenlijk ook wel het idee dat ik alles weet.. Maar net ging ik zo´n oefenexamen doen op theorieles.com en toen had ik negen fout. *zucht*
Als je de rijopleiding in stappen doet, dan is dat boek wel verplicht
Dat boek is namelijk de basis

Doe eens een test op autoexamens.nl die lijkt op dat van het CBR vind ik {ik heb er daar 4 gedaan en was er bij 2 of 3 geslaagd }
Oud 14-11-2005, 13:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-11-2005 @ 14:04 :
Als je de rijopleiding in stappen doet, dan is dat boek wel verplicht
Dat boek is namelijk de basis

Doe eens een test op autoexamens.nl die lijkt op dat van het CBR vind ik {ik heb er daar 4 gedaan en was er bij 2 of 3 geslaagd }
Hoezo in stappen?
Ik heb gewoon een boekje van de bieb...

Ik heb daar nu zo´n testje van tien vragen gedaan, eentje fout. Heel dom, vergeten dat de auto gewoon van rechts kwam
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-11-2005, 13:43
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ja dan leer je autorijden in stappen
Dus eerst leer je het rijden {plaats op de weg, sturen, schakelen, gas geven, remmen etc.} en daarna {als je dat goed heb gedaan, je instructeur beoordeelt dit} dan ga je een stapje verder en begin je aan je bijzondere verrichtingen etc.
Oud 14-11-2005, 13:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-11-2005 @ 14:43 :
Ja dan leer je autorijden in stappen
Dus eerst leer je het rijden {plaats op de weg, sturen, schakelen, gas geven, remmen etc.} en daarna {als je dat goed heb gedaan, je instructeur beoordeelt dit} dan ga je een stapje verder en begin je aan je bijzondere verrichtingen etc.
Ow.. Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Bij mij wordt dat niet zo echt strikt beoordeeld, maar ik heb ook niet alles tegelijkertijd geleerd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-11-2005, 15:04
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-11-2005 @ 14:45 :
Ow.. Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Bij mij wordt dat niet zo echt strikt beoordeeld, maar ik heb ook niet alles tegelijkertijd geleerd
Hmm.. de RIS-opleiding is echt apart en daar heb je dus dat boek voor nodig, als jij dat niet hebt, dan doe je toch "het gewone".

Maarré tjonge wat ben ik een hel met bijzondere verrichtingen :x
Het autorijden gaat me zoooó makkelijk af, maar die verrichtingen :x
Ik laat altijd mijn koppeling te snel opkomen {dus dan ga ik te snel}. Net als met straatje keren, ik vind het niet moeilijk ofzo, maar ik ga te snel, waardoor ik weer te langzaam stuur "en dan lig ik eruit".
Oud 14-11-2005, 15:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-11-2005 @ 11:53 :
RIS-boek is verplicht
Van daaruit worden de lessen gegeven, zodat je je moet voorbereiden.

verkeers manoeuvres toets; dit is de toets VOOR je TTT {ik vind hem overbodig hoor}, aan de hand van deze toets wordt bepaald wanneer je TTT is. (ik weet niet zeker of deze verplicht is bij RIS)

voertuigsbeheersings toets; dit doe je gewoon bij je leraar/lerares, je moet dan weten wat je moet doen voor je gaat rijden, waar de knopjes voor zijn etc. (deze is ook verplicht)

En wat anti-slip betreft; bij mij is dat maar 80,- en bij een RIS is dat sowieso goedkoper omdat het er deel bij hoort {maár het is niet verplicht}
Ja ik snap wel dat dat boek verplicht is, maar in vergelijking met gewone lessen (dus niet RIS) dan betaal je bij RIS toch wel voor een hoop extra dingen:
- Manoeuvres toets (ik vind persoonlijk dat de rijinstructeur toch ook tijdens het lessen kan zien of jij een TTT kan gaan doen. Daar hoef je toch niet zoveel geld voor te betalen?)
- Voertuigbeheersingstoets (ook dat kan toch gewoon tijdens de les?)
- RIS boek (als je gewone lessen neemt heb je zo'n boek dus niet nodig, dus naar mijn mening is het overbodig).
- Anti-slip cursus. Het is idd 'maar' 80 euro, maar je kan bij zo'n pakket niet kiezen of jij idd die cursus wil nemen of dat je gewoon 2 extra lessen wil voor dat geld. Dus het word je bij zo'n pakket toch wel verplicht op zo'n manier.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-11-2005, 15:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-11-2005 @ 16:04 :
Hmm.. de RIS-opleiding is echt apart en daar heb je dus dat boek voor nodig, als jij dat niet hebt, dan doe je toch "het gewone".

Maarré tjonge wat ben ik een hel met bijzondere verrichtingen :x
Het autorijden gaat me zoooó makkelijk af, maar die verrichtingen :x
Ik laat altijd mijn koppeling te snel opkomen {dus dan ga ik te snel}. Net als met straatje keren, ik vind het niet moeilijk ofzo, maar ik ga te snel, waardoor ik weer te langzaam stuur "en dan lig ik eruit".
Bijzondere verrichtingen zijn totaal niet belangrijk. Je mag er op je examen zelfs 1 verknallen. Zolang je gewoon netjes blijft kijken, maakt het echt niet uit of jij met het parkeren tegen een stoepje aan komt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-11-2005, 16:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-11-2005 @ 16:04 :
Hmm.. de RIS-opleiding is echt apart en daar heb je dus dat boek voor nodig, als jij dat niet hebt, dan doe je toch "het gewone".
Oké, ik snap het En die bijzondere verrichtingen komen heus wel goed...

Zo, ik snap zelfs wel een N-weg is. Argh, ben echt zenuwachtig. Hoop echt dat ik morgen mijn theorie heb!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-11-2005, 18:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Morgenmiddag TTT. Duimen jullie voor me?

Opzich vind ik het niet zo eng, ik moet alleen niet vergeten te kijken enzo.
Maar het is vooral irritant dat ik nog nooit met iemand naast me heb gereden die bijna niks zegt, bah. Daar ben ik vooral zenuwachtig om.

Volgens mij ging het vandaag vet slecht, maar m'n instructeur zegt dat nu gelukkig niet meer. Ik ben benieuwd morgen.
__________________
Oud 14-11-2005, 19:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Ik duim! Duim ook voor mij... ben de boel aan het afronden
Oud 15-11-2005, 00:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
succes miracle
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 15-11-2005, 09:16
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-11-2005 @ 01:15 :
succes miracle
Oud 15-11-2005, 10:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
*duimt*
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-11-2005, 10:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bedankt allemaal.
__________________
Oud 15-11-2005, 12:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
*duimt*

Ik zit altijd langs iemand die niets zegt Ja, links en rechts en verdorie waarom doe je dit nu weer zo en je snapt toch ook wel dat dat zo niet gaat? Maar verder eigenlijk niet

Ik heb mijn theorie gehaald!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-11-2005, 12:29
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik zei het toch
Oud 15-11-2005, 12:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 15-11-2005 @ 13:29 :
Ik zei het toch
Ik weet het, ik weet het. Ik ben nu eenmaal een stresskip

Ow, en die film was inderdaad erg dom
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-11-2005, 12:32
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-11-2005 @ 13:31 :
Ik weet het, ik weet het. Ik ben nu eenmaal een stresskip
Oud 15-11-2005, 13:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, alsnog succes Miracle

Als je je rijbewijs hebt, krijg je een flesje rode wijn van me.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-11-2005, 13:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gehaald.

Het ging niet echt goed. M'n gebruikelijke fouten: te langzaam ed. Ik moest hellingproef doen en ik stond nog schreef op de weg toen hij zei dat ik stil moest gaan staan. Ging allemaal prima, maar op het laatste moment zag ik een auto over het hoofd. Hij zat dus blijkbaar in m'n dooie hoek. Ik reageerde wel gewoon goed, dus de examinator heeft me wel een voldoende gegeven. Daarna fileparkeren, ging helemaal verkeerd, geen idee waarom, ik zat vrij snel op de stoep. Maar ik moest alweer wegrijden, dus die is niet gelukt. Echt jammer dat je dan niet kunt laten zien dat je het heus wel kunt. Maar ik heb het wel gehaald omdat ik zo goed keek etc.

Ik geloof dat ik nog wel even moet voordat ik op kan voor examen, tenminste ik denk dat de examinator dat wel bedoelde. Jammer. Ik doe zo m'n best om sneller enzo te zijn, maar tja, als je niet het idee hebt dat je iets fout doet, dan is het moeilijk om het te verbeteren.

Iig weet ik nu hoe het allemaal gaat, zodat ik straks wat minder zenuwachtig ben. De examinator was wel erg aardig, ik hoop dat ik hem bij het examen ook heb!
__________________
Oud 15-11-2005, 13:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bedankt allemaal voor het duimen etc, het heeft dus geholpen.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-11-2005 @ 14:14 :
Ja, alsnog succes Miracle

Als je je rijbewijs hebt, krijg je een flesje rode wijn van me.
En dan moet ik hem zelf met de auto halen zeker?
__________________
Oud 15-11-2005, 13:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gefeliciteerd
Citaat:
Miracle schreef op 15-11-2005 @ 14:35 :
En dan moet ik hem zelf met de auto halen zeker?
Als ik hem moet komen brengen, wil ik ook een glas
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-11-2005, 14:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-11-2005 @ 14:49 :
Gefeliciteerd

Als ik hem moet komen brengen, wil ik ook een glas
Weet je wel waar ik woon? Delft is erg ver weg.
__________________
Oud 15-11-2005, 14:56
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Gefeliciteerd miracle !

Bij welke rijschool les je?

*ook woonachtend en lessend in delft
Oud 15-11-2005, 14:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 15-11-2005 @ 15:56 :
Gefeliciteerd miracle !

Bij welke rijschool les je?

*ook woonachtend en lessend in delft
Gimme more beer woont in Delft, Miracle niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-11-2005, 15:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-11-2005 @ 15:45 :
Weet je wel waar ik woon? Delft is erg ver weg.
Nee, ik heb geen flauw idee waar je woont

Maar ik woon ook nog een beetje in Nijmegen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-11-2005, 15:51
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
GMB wel een fatsoenlijke wijn dan he

Gefeliciteerd Miracle, nu nog je examen , dadelijk heb je het nog eerder dan mij.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 15-11-2005, 16:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-11-2005 @ 16:51 :
Gefeliciteerd Miracle, nu nog je examen , dadelijk heb je het nog eerder dan mij.
Wanneer ben jij ook alweer begonnen? Ik denk niet dat ik het zo snel heb hoor. Ik heb nu twee weken geen colleges, maar zometeen weer wel en dan zijn rijlessen gewoon enorm irritant.

Ik wil het graag voor kerst halen, maar ik weet niet of dat wel lukt. Afhankelijk van hoe druk het is bij het CBR. Misschien zegt hij over een maand wel dat ik op mag voor het examen, maar als er dan geen plek meer is voor kerst...
__________________
Oud 15-11-2005, 16:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-11-2005 @ 16:51 :
GMB wel een fatsoenlijke wijn dan he
Je kent me toch?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-11-2005, 17:02
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb gisteren een proefexamen gehad. Dit is een soort tussentijdse toets, maar dan door de rijschool zelf gegeven. Komt geen echte examinator aan te pas, maar het geeft de sfeer van het examen goed weer en het is uiteraard een stuk goedkoper. Ook kun je natuurlijk geen vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen.

Ik moest m in een andere auto doen omdat de proefexaminator al een ander had . Dus hebben ze een andere proefexaminator gezocht. Werd een gewone rijinstructeur, maar ik moest dus wel bij hem in de auto. Gelukkig kreeg ik een half uur om even aan de auto te wennen (op 2 uur is een half uur niet zoveel).

De auto waarin ik proefexamen deed trekt veel sneller op, waardoor ik steeds op de linkerweghelft zat bij het rechtsaf gaan. Normaal is traagheid een probleem van mij, maar nu ging het dus juist veel te snel. De hellingproef met de handrem lukte ook niet echt. In parcours doe ik hem altijd met de voetrem en ik heb met de handrem al maanden geen hellingproef meer gedaan

Voor de rest had ik m'n gebruikelijke fouten, ik kijk te weinig. Vooral nacontrole na rechts/linksaf slaan en kruispunten zijn m'n zwakke punten. Maar hij zei wel dat als ik daar aan denk, dat ik dan zo ongeveer aan de vereiste hoeveelheid kijken bij het examen zit.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 15-11-2005, 17:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-11-2005 @ 17:18 :
Wanneer ben jij ook alweer begonnen? Ik denk niet dat ik het zo snel heb hoor. Ik heb nu twee weken geen colleges, maar zometeen weer wel en dan zijn rijlessen gewoon enorm irritant.

Ik wil het graag voor kerst halen, maar ik weet niet of dat wel lukt. Afhankelijk van hoe druk het is bij het CBR. Misschien zegt hij over een maand wel dat ik op mag voor het examen, maar als er dan geen plek meer is voor kerst...
ik was in Juni begonnen, en had vorige week mijn TTT gehaald.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 15-11-2005, 17:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daboman schreef op 15-11-2005 @ 18:02 :
Ik heb gisteren een proefexamen gehad. Dit is een soort tussentijdse toets, maar dan door de rijschool zelf gegeven. Komt geen echte examinator aan te pas, maar het geeft de sfeer van het examen goed weer en het is uiteraard een stuk goedkoper. Ook kun je natuurlijk geen vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen.

Ik moest m in een andere auto doen omdat de proefexaminator al een ander had . Dus hebben ze een andere proefexaminator gezocht. Werd een gewone rijinstructeur, maar ik moest dus wel bij hem in de auto. Gelukkig kreeg ik een half uur om even aan de auto te wennen (op 2 uur is een half uur niet zoveel).

De auto waarin ik proefexamen deed trekt veel sneller op, waardoor ik steeds op de linkerweghelft zat bij het rechtsaf gaan. Normaal is traagheid een probleem van mij, maar nu ging het dus juist veel te snel. De hellingproef met de handrem lukte ook niet echt. In parcours doe ik hem altijd met de voetrem en ik heb met de handrem al maanden geen hellingproef meer gedaan

Voor de rest had ik m'n gebruikelijke fouten, ik kijk te weinig. Vooral nacontrole na rechts/linksaf slaan en kruispunten zijn m'n zwakke punten. Maar hij zei wel dat als ik daar aan denk, dat ik dan zo ongeveer aan de vereiste hoeveelheid kijken bij het examen zit.
Wat slecht dat je het in een andere auto moest doen. Hoe kunnen ze nou jouw voertuigbeheersing ed. testen als je in een andere auto moet rijden als waar je normaal in rijdt? Je weet op deze manier niet of de fouten die je maakt komen door de vreemde auto of doordat je het nog niet voldoende beheerst.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-11-2005, 18:10
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-11-2005 @ 18:38 :
Wat slecht dat je het in een andere auto moest doen. Hoe kunnen ze nou jouw voertuigbeheersing ed. testen als je in een andere auto moet rijden als waar je normaal in rijdt? Je weet op deze manier niet of de fouten die je maakt komen door de vreemde auto of doordat je het nog niet voldoende beheerst.
je moet toch ook examen doen in een andere auto
Oud 15-11-2005, 18:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 15-11-2005 @ 19:10 :
je moet toch ook examen doen in een andere auto
Niet altijd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-11-2005, 18:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-11-2005 @ 18:13 :
ik was in Juni begonnen, en had vorige week mijn TTT gehaald.
Ah nou ja, ik begon in februari, dus ach. Je kunt niet stellen dat ik je inhaal, maar eerder dat jij mij inhaalt.
__________________
Oud 15-11-2005, 18:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 15-11-2005 @ 19:10 :
je moet toch ook examen doen in een andere auto
Ik niet hoor. Gelukkig zeg.
__________________
Oud 15-11-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 15-11-2005 @ 19:10 :
je moet toch ook examen doen in een andere auto
Nee hoor
Oud 15-11-2005, 18:24
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Ieks! Morgen examen, 13.05. Gaan jullie voor me duimen?
&Iemand nog algemene tips?
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 15-11-2005, 19:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ook niet
Ik ken ook niemand die in een andere auto moest afrijden dan waarin ie leste.

Citaat:
In Your Room schreef op 15-11-2005 @ 19:24 :
Ieks! Morgen examen, 13.05. Gaan jullie voor me duimen?
&Iemand nog algemene tips?
Oeh, heel veel succes. Ik zal voor je duimen.

En de enige tip die ik kan geven: wat er ook gebeurt, blijf steeds positief denken en denk nooit 'het maakt niet meer uit, ik ben gezakt'. Examinators letten vaak op heel andere dingen dan jij, dus ook al denk jij misschien dat het voorbij is, je kan altijd nog slagen, dus blijf ervoor gaan en blijf goed kijken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-11-2005, 20:04
Verwijderd
en vooral heel goed kijken!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 11:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.