Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 20:16
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Advertentie
Oud 15-11-2005, 20:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-11-2005 @ 18:13 :
ik was in Juni begonnen, en had vorige week mijn TTT gehaald.
Slome
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-11-2005, 20:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
pfff ik heb niet zoveel tijd gek, zit met mijn werk in Belgie, kan dus alleen op woensdag rijden dan heb ik vrij.

Daarnaast rij ik gewoon als een malloot. Ach jah, boeie
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 15-11-2005, 20:46
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-11-2005 @ 18:38 :
Wat slecht dat je het in een andere auto moest doen. Hoe kunnen ze nou jouw voertuigbeheersing ed. testen als je in een andere auto moet rijden als waar je normaal in rijdt? Je weet op deze manier niet of de fouten die je maakt komen door de vreemde auto of doordat je het nog niet voldoende beheerst.
Jah het was wel een beetje vervelend. Maar ik hoefde verder de bijzondere verrichtingen niet te doen en ook niet te vertellen wat de lampjes betekenen.

Ik heb dus wel een aantekening gehad bij voertuigbeheersing, maar in de auto waar ik normaal in rij valt het juist wel mee.

Kijkfouten maak je in elke auto. Niet op tijd reageren op een verkeerssituatie is ook voor elke auto hetzelfde. Echt, het enige verschil voor mij was de (optrek)kracht van de auto.

Op het echte examen is het wettelijk verplicht dat je in dezelfde auto rijdt als waarin je gelest hebt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 15-11-2005, 22:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daboman schreef op 15-11-2005 @ 21:46 :

Op het echte examen is het wettelijk verplicht dat je in dezelfde auto rijdt als waarin je gelest hebt.
bron ?

(zou namelijk een nogal onhaalbare regel zijn; dan zou een rijschool een auto maar aan moeten houden totdat iedereen die ermee gereden heeft, slaagt. Zou wel een beetje dure grap worden, nietwaar ? daarnaast is zoiets uberhaupt niet te controleren. Overigens vraag ik me wel af hoe je denkt je te kunnen handhaven in het verkeer, als je niet meer zou slagen wanneer je in een andere auto zou rijden. Als je goed genoeg rijdt om een rijbewijs mee te kunnen krijgen, lukt dat je in elke normale auto wel. Zo niet, dan heb je sowieso een probleem wanneer je klaar bent met lessen. Of wou je na je lessen je lesauto mee hebben of zo ?)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 15-11-2005, 23:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is niet wettelijk verplicht. Dat zou jij toch moeten weten

Wel is het gebruikelijk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-11-2005, 07:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 00:07 :
Het is niet wettelijk verplicht. Dat zou jij toch moeten weten

Wel is het gebruikelijk.
weet ik, maar ik vindt t ook weleens leuk om niet meteen als de grote betweter over te komen door simpelweg 'nietes' neer te zetten daarnaast vraag ik me echt af hoe-die dr bij komt, en leg ik meteen even uit waarom 't niet zo is.

het is gebruikelijk om leerlingen niet ineens in een andere auto examen te laten doen inderdaad, dat werkt ze op de zenuwen. Toch kan zoiets voorkomen (bv als een instructeur zn auto in puin rijdt), maar alle rijscholen proberen dat inderdaad tot een minimum te beperken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 16-11-2005, 07:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik denk eerder dat een leerling de auto in puin rijd
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 16-11-2005, 07:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-11-2005 @ 08:49 :
ik denk eerder dat een leerling de auto in puin rijd
haha meestal wel, maar dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de instructeur. De leerling is juridisch gezien geen bestuurder (hoewel er enkele uitspraken zijn gedaan die de instructeur beschermen; als een leerling bv. moedwillig iemand platrijdt dan is de leerling daar uiteraard wel gewoon verantwoordelijk voor. 'ongelukjes' zijn echter de verantwoordelijkheid van de instructeur.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 16-11-2005, 11:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gozer zei vandaag of ik uitreksel van persoons register en pasfoto wilde mee nemen, wilde examen aanvragen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 16-11-2005, 11:14
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Pfff, ben iets minder negatief.
Ging vandaag best lekker eigenlijk.

Morgen examen
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 16-11-2005, 11:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-11-2005 @ 12:01 :
Gozer zei vandaag of ik uitreksel van persoons register en pasfoto wilde mee nemen, wilde examen aanvragen
__________________
Oud 16-11-2005, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-11-2005 @ 23:30 :
bron ?

(zou namelijk een nogal onhaalbare regel zijn; dan zou een rijschool een auto maar aan moeten houden totdat iedereen die ermee gereden heeft, slaagt. Zou wel een beetje dure grap worden, nietwaar ? daarnaast is zoiets uberhaupt niet te controleren. Overigens vraag ik me wel af hoe je denkt je te kunnen handhaven in het verkeer, als je niet meer zou slagen wanneer je in een andere auto zou rijden. Als je goed genoeg rijdt om een rijbewijs mee te kunnen krijgen, lukt dat je in elke normale auto wel. Zo niet, dan heb je sowieso een probleem wanneer je klaar bent met lessen. Of wou je na je lessen je lesauto mee hebben of zo ?)
Als je je rijbewijs hebt gehaald en je gaat in een andere auto rijden, dan moet je daar aan wennen ja. Dan zul je dus ook nog best wat foutjes maken in die nieuwe auto die je met je lesauto niet had gemaakt. Maar dan mag het, want je wordt op dat moment niet beoordeeld (uiteraard heb ik het over kleine foutjes, want met grote fouten ben je wel een gevaar).
Als je op je examen nog deels moet wennen aan de nieuwe auto, dan kunnen die kleine foutjes net genoeg zijn om jou op te laten zakken. Dus volgens mij is het weldegelijk van belang dat je afrijdt in dezelfde auto als waar je in gelest hebt. Dat het niet altijd haalbaar is, ben ik met je eens.
Maar je kan echt niet verwachten van iemand met nog maar heel weinig rij-ervaring (want 30 a 40 uur is echt niet veel) dat diegene met gemak in een andere auto stapt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-11-2005, 17:43
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik had vandaag dé auto-les-dag van mijn leven
Alles ging perfect, als dit mijn examen was, was ik geslaagd.
Bochtje achteruit, achteruit fileparkeren, achteruit in vak, vooruit in vak, alles ging goed

{en ja, dat is uniek voor mij }
Oud 16-11-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 16-11-2005 @ 18:43 :
Ik had vandaag dé auto-les-dag van mijn leven
Alles ging perfect, als dit mijn examen was, was ik geslaagd.
Bochtje achteruit, achteruit fileparkeren, achteruit in vak, vooruit in vak, alles ging goed

{en ja, dat is uniek voor mij }
had ik laatst ook. hele les ging echt belachelijk goed, alleen t laatste kwartier ging dan minder. En sindsdien is het me niet meer gelukt zo goed te rijden. hopen dat ik op examen wel goed gaat.
Oud 16-11-2005, 18:33
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb morgenochtend weer les. Kijken hoe t gaat na 2 weken autoloos

zal wel slecht gaan
Oud 16-11-2005, 19:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-11-2005 @ 13:33 :
Als je je rijbewijs hebt gehaald en je gaat in een andere auto rijden, dan moet je daar aan wennen ja. Dan zul je dus ook nog best wat foutjes maken in die nieuwe auto die je met je lesauto niet had gemaakt. Maar dan mag het, want je wordt op dat moment niet beoordeeld (uiteraard heb ik het over kleine foutjes, want met grote fouten ben je wel een gevaar).
Als je op je examen nog deels moet wennen aan de nieuwe auto, dan kunnen die kleine foutjes net genoeg zijn om jou op te laten zakken. Dus volgens mij is het weldegelijk van belang dat je afrijdt in dezelfde auto als waar je in gelest hebt. Dat het niet altijd haalbaar is, ben ik met je eens.
Maar je kan echt niet verwachten van iemand met nog maar heel weinig rij-ervaring (want 30 a 40 uur is echt niet veel) dat diegene met gemak in een andere auto stapt.
ik heb nog steeds geen bron gezien overigens. (overigens zakt bijna niemand op kleine foutjes, mensen die zakken doen vrijwel altijd iets echt verkeerd. Na 40 uur lessen kun je weldegelijk in een andere auto examen doen en gewoon slagen. Dan heb ik t wel over enigszins vergelijkbare auto's; dat dan weer wel.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 16-11-2005, 20:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-11-2005 @ 20:27 :
ik heb nog steeds geen bron gezien overigens. (overigens zakt bijna niemand op kleine foutjes, mensen die zakken doen vrijwel altijd iets echt verkeerd. Na 40 uur lessen kun je weldegelijk in een andere auto examen doen en gewoon slagen. Dan heb ik t wel over enigszins vergelijkbare auto's; dat dan weer wel.)
Ik was niet de persoon die zei dat het verplicht is in je lesauto af te rijden hoor

Wbt kleine foutjes: je zakt niet op kleine foutjes, maar die kleine foutjes kunnen wel overtuigend zijn op het moment dat een examinator toch al twijfelt, denk ik.
En na 40 uur kun je niet verwachten, dat mensen in een andere auto perfect kunnen rijden. Dat het wel kán, ontken ik niet, maar ik bedoel dus dat zeker niet iedereen dat kan.

Ikzelf maakte echt een hoop fouten toen ik van m'n bmw les-auto ineens naar een golf over moest . En toen m'n rij-instructeur een nieuwe auto ging kopen heeft ie er voor gezorgd dat ik snel nog af kon rijden, omdat ie bang was dat ik anders in die nieuwe lesauto moest afrijden en hij dacht niet dat dat me ten goede zou komen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-11-2005, 09:21
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 16-11-2005 @ 19:33 :
ik heb morgenochtend weer les. Kijken hoe t gaat na 2 weken autoloos

zal wel slecht gaan
whahaha, en idd Ik was al gezakt na het eerste kruispunt (mn instructeur beoordeelt mn lessen nu als een examen)
Oorzaak: ik was bezig met fileparkeren en plotseling stond er een meisje voor mn neus dat ik niet had gezien.... bijna aanrijding, ingreep... enz Voor de rest ging het wel redelijk... hij vindt me als een oma rijden. Maar desondanks toch niet slecht.
Oud 17-11-2005, 10:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 17-11-2005 @ 10:21 :
Voor de rest ging het wel redelijk... hij vindt me als een oma rijden. Maar desondanks toch niet slecht.
Jeetje, lekker compliment.
__________________
Oud 17-11-2005, 11:54
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
GESLAAGD!!!!!






Edit: Heb net een half uur gereden, ging wel goed maar best eng zeg
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 17-11-2005 om 12:52.
Oud 17-11-2005, 12:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gefeliciteerd
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 17-11-2005, 13:00
Verwijderd
Gefeliciteerd!
Heb je al een eigen vervoersmiddel?
Oud 17-11-2005, 13:07
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 17-11-2005 @ 14:00 :
Gefeliciteerd!
Heb je al een eigen vervoersmiddel?
Ja, mijn zwarte Punto ('97 77.000km.) stond al een paar weken voor de deur.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 17-11-2005, 13:24
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-11-2005 @ 14:07 :
Ja, mijn zwarte Punto ('97 77.000km.) stond al een paar weken voor de deur.
Gefeliciteerd hè!
Hoeveel lessen had je gehad?
Oud 17-11-2005, 13:25
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-11-2005 @ 11:10 :
Jeetje, lekker compliment.
Mja idd :x
Ik vind dat best slecht hoor
Want oma's rijden super onvoorzichtig {de meeste dan, en de mijne vooral} en op sommige plekken super zacht, dat het eigelijk gevaarlijk is.
Oud 17-11-2005, 14:54
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Rachel schreef op 17-11-2005 @ 14:24 :
Gefeliciteerd hè!
Hoeveel lessen had je gehad?
45 of 46, iets meer dan gemiddeld maar ook een beter resultaat dan gemiddeld

Ga zo boodschappen doen....met de auto
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 17-11-2005, 17:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gefeliciteerd.
__________________
Oud 17-11-2005, 17:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd

Zoveel lessen zijn dat toch niet? Ik ga er wel een stuk meer hebben, dat weet ik wel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-11-2005, 17:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-11-2005 @ 18:26 :
Gefeliciteerd

Zoveel lessen zijn dat toch niet? Ik ga er wel een stuk meer hebben, dat weet ik wel
Het hangt er vanaf hoe lang 1 les duurt natuurlijk
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-11-2005, 17:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-11-2005 @ 18:49 :
Het hangt er vanaf hoe lang 1 les duurt natuurlijk
Dat ook, maar ik neem aan gewoon zestig minuten?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-11-2005, 18:35
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-11-2005 @ 15:54 :
45 of 46, iets meer dan gemiddeld maar ook een beter resultaat dan gemiddeld

Ga zo boodschappen doen....met de auto
Leuk!
Ik zie mijzelf overigens nog niet alleen in een autorijden, hihi
Lijkt me echt een machtig gevoel
Oud 17-11-2005, 19:50
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vond het genoeg lessen, van 60 minuten idd.
Maar goed, dat aantal lessen ben je snel vergeten als je het roze papiertje eenmaal hebt!

Een auto geeft je vrijheid maar toch ook nog wel veel zenuwen hoor, pfff best eng.
Heb vandaag 2x een stuk gereden en ging redelijk goed alleen de parkeergarage op vond ik toch wel erg eng.
Maar niets geraakt en niemand gewond dus komt wel goed
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 18-11-2005, 00:23
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-11-2005 @ 11:10 :
Jeetje, lekker compliment.
whaha nee dus.
@ rachel: ik rijd niet gevaarlijk hoor ik mag al bijna op voor examen.

Maar wat die man dus bedoelt... en daarom ben ik ook niet beledigd, hij formuleert het zo en hij zegt erbij dat het is zodat ik weet wat er aan de hand is. Hij vindt me goed rijden, maar soms aarzel ik... of ik kijk te lang, waardoor ik blijf hangen. Hij zegt: goed kijken, en dan meteen wegwezen, anders meot je opnieuw kijken. Hoe langer je wacht, hoe gevaarlijker het wordt. Als je ziet dat de kust veilig is moet je meteen handelen. En meer van dat soort kleine dingetjes.
En daar kan je op zakken en ik heb t meestal te laat door als zich zo'n situatie voordoet. Dus als ik nu aarzelend begin te rijden en blijf hangen enzo (dat gebeurt steeds in bepaalde situaties) zegtie: rijd niet als een oma en dan zie ik: oja, hier beter opletten volgende keer

ofzoiets

whaha, ja, hij moet me nu klaarstomen voor t examen man... heb nog 10 lessen
Oud 18-11-2005, 08:47
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-11-2005 @ 23:30 :
bron ?

(zou namelijk een nogal onhaalbare regel zijn; dan zou een rijschool een auto maar aan moeten houden totdat iedereen die ermee gereden heeft, slaagt. Zou wel een beetje dure grap worden, nietwaar ? daarnaast is zoiets uberhaupt niet te controleren. Overigens vraag ik me wel af hoe je denkt je te kunnen handhaven in het verkeer, als je niet meer zou slagen wanneer je in een andere auto zou rijden. Als je goed genoeg rijdt om een rijbewijs mee te kunnen krijgen, lukt dat je in elke normale auto wel. Zo niet, dan heb je sowieso een probleem wanneer je klaar bent met lessen. Of wou je na je lessen je lesauto mee hebben of zo ?)
Een beetje flauw om te zeggen misschien, maar dit zei m'n proefexaminator. Ook heb ik het regelmatig gevraagd aan m'n instructeurs (jah ik heb er 2 gehad), hoewel die alleen maar zeiden dat het examen in je eigen lesauto gedaan wordt. De proefexaminator zei het vooral, omdat ik dat proefexamen in een andere auto moest afleggen. En zoals balance zegt, aan een andere auto, moet je wennen. Terwijl je op het examen foutloos moet rijden. Dat lukt niet altijd. Wennen kan in een paar dagen, in een uur, in een half uur en in 5 minuten, afhankelijk van je ervaring en hoe ver de auto waarin je examen doet af staat van de auto waarin je gelest hebt. Wat nou als je in je 5 minuten wenperiode een fout maakt op het examen die je de das omdoet? Terwijl je met de auto waarin je daarna gaat rijden in 5 minuten de wijk uit bent, zodat vrijwel niemand last van je heeft.

Het hoeft niet onhaalbaar te zijn. Als je stopt en je begint jaren later weer les je in een andere auto en dan moet je in die auto examen doen. Dus als je van je auto afwilt, hoef je bij wijze van spreken alleen de rij af te werken. Als je een rij afwerkt, laat je natuurlijk geen nieuwe mensen in de rij staan.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 18-11-2005 om 08:57.
Oud 18-11-2005, 08:59
Verwijderd
Je hoeft echt niet foutloos te rijden op een praktijkexamen, zolang je maar geen grove fouten maakt en laat zien dat je zelf ver genoeg bent qua verkeersinzicht dat je je veilig door het verkeer kunt bewegen.
Als je foutloos zou moeten rijden was ik echt wel gezakt, in het begin (overgang van 50km -> 80km weg) reed er toen een dikke Mercedes voor me, maar hij trok niet door zoals ik verwachtte dus ik zat er te dicht op, kreeg meteen een waarschuwing, maar wel geslaagd

edit: is trouwens al meer dan een jaar geleden.
Oud 18-11-2005, 11:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 18-11-2005 @ 09:59 :
Je hoeft echt niet foutloos te rijden op een praktijkexamen, zolang je maar geen grove fouten maakt en laat zien dat je zelf ver genoeg bent qua verkeersinzicht dat je je veilig door het verkeer kunt bewegen.
Als je foutloos zou moeten rijden was ik echt wel gezakt, in het begin (overgang van 50km -> 80km weg) reed er toen een dikke Mercedes voor me, maar hij trok niet door zoals ik verwachtte dus ik zat er te dicht op, kreeg meteen een waarschuwing, maar wel geslaagd

edit: is trouwens al meer dan een jaar geleden.
ik denk dat vrijwel iedereen wel gezakt zou zijn als je foutloos moest rijden op een rijexamen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-11-2005, 12:46
Mara
Mara is offline
2 lessen gehad, hij zei dat 't goed ging, vooral het schakelen. Maandag nog één les hier in de buurt en dan naar Meppel toe waar m'n examen afgenomen wordt
Oud 18-11-2005, 23:36
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-11-2005 @ 20:50 :
Ik vond het genoeg lessen, van 60 minuten idd.
Maar goed, dat aantal lessen ben je snel vergeten als je het roze papiertje eenmaal hebt!

Een auto geeft je vrijheid maar toch ook nog wel veel zenuwen hoor, pfff best eng.
Heb vandaag 2x een stuk gereden en ging redelijk goed alleen de parkeergarage op vond ik toch wel erg eng.
Maar niets geraakt en niemand gewond dus komt wel goed
mn instructeur vertelde mij altijd, dat hij mij de essentiele dingen leerde om me veilig te kunnen gedragen in het verkeer, maar dat ik daar later mijn eigen "smaak" bij moest voegen.

En ik heb inmiddels een half jaar mijn rijbewijs, en kan hem daar denk ik geen ongelijk in geven. Eerste keer alleen rijden vond ik een hele rare ervaring, maar gaf me wel dat gevoel van vrijheid.
Tis wennen, maar over de engheid groei je heen. Je moet het wél doen, na je examen een jaar niet rijden is funest voor je zelfvertrouwen, denk ik.
Oud 19-11-2005, 08:23
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 19-11-2005 @ 00:36 :
mn instructeur vertelde mij altijd, dat hij mij de essentiele dingen leerde om me veilig te kunnen gedragen in het verkeer, maar dat ik daar later mijn eigen "smaak" bij moest voegen.

En ik heb inmiddels een half jaar mijn rijbewijs, en kan hem daar denk ik geen ongelijk in geven. Eerste keer alleen rijden vond ik een hele rare ervaring, maar gaf me wel dat gevoel van vrijheid.
Tis wennen, maar over de engheid groei je heen. Je moet het wél doen, na je examen een jaar niet rijden is funest voor je zelfvertrouwen, denk ik.
Dat klopt, pas na je examen ga je ervaring op doen. Niet meer verplicht naar rechts maar jeeigen weg, zien dat je er helemaal niet mag rijden i.p.v. voorgekauwde straatjes.

Gister ging het al wat beter en vandaag ga ik weer lekker rondtuffen, heerlijk hoor!!
Ik zal vandaag eens een stuk snelweg doen, dat heb ik sinds woesdag niet meer gedaan.

Die hond van mij wordt nog eens gek, ze moet overal mee naar toe
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 19-11-2005, 09:58
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-11-2005 @ 12:54 :
GESLAAGD!!!!!






Edit: Heb net een half uur gereden, ging wel goed maar best eng zeg
wh0000000000000t gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 19-11-2005, 11:09
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-11-2005 @ 10:58 :
wh0000000000000t gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!
Thanx!!! Wat een herlijk gevoel
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 19-11-2005, 12:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 19-11-2005 @ 12:09 :
Thanx!!! Wat een herlijk gevoel
Dat lijkt mij ook
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 21-11-2005, 12:38
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik ga nu 3x per week
Op woensdag 2 uur achter elkaar en dan op vrijdag nog een los uurtje
Oud 21-11-2005, 14:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 21-11-2005 @ 13:38 :
Ik ga nu 3x per week
Op woensdag 2 uur achter elkaar en dan op vrijdag nog een los uurtje
Nasty Ik kon vorige week helemaal niet lessen Hij had geen tijd
Volgende week maandag ttt
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 21-11-2005, 15:47
Verwijderd
succes alvast
Oud 21-11-2005, 18:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-11-2005 @ 15:38 :
Nasty Ik kon vorige week helemaal niet lessen Hij had geen tijd
Volgende week maandag ttt
Irritant is dat, hè? Ik wil zoveel mogelijk lessen, wat erin resulteert dat ik zaterdag om acht uur rijles heb Maar meestal lukt het me wel minimaal één keer per week te rijden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-11-2005, 21:23
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
woensdag de 23e afrijden.

morgen nog een les.

Hopelijk gaat het wat worden.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 21-11-2005, 22:26
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-11-2005 @ 15:38 :
Nasty Ik kon vorige week helemaal niet lessen Hij had geen tijd
Volgende week maandag ttt
WTF!
Ik heb volgende week maandag mijn deeltoets {mja dat is voor de TTT, maar moet hetzelfde doen } Ik begin het nu overigens triest te vinden, want ik had net zo goed mijn TTT dan kunnen hebben ipv die achterlijke deeltoets.
Oud 22-11-2005, 10:29
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Rachel schreef op 21-11-2005 @ 23:26 :
WTF!
Ik heb volgende week maandag mijn deeltoets {mja dat is voor de TTT, maar moet hetzelfde doen } Ik begin het nu overigens triest te vinden, want ik had net zo goed mijn TTT dan kunnen hebben ipv die achterlijke deeltoets.
Nee. Een deeltoets door de rijschool zelf is juist beter. Regelmatig komt het voor dat je toch nog de bijzondere verrichtingen moet doen, ook al heb je je TTT gehaald. En volgens mij is het zelfs zo dat de vrijstelling vervalt, zodra je zakt voor je eerste examen. Aldus mijn rijschool.

Maar je betaalt er rustig 5 keer zoveel voor dan voor een deeltoets....
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 11:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.