Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2008, 13:58
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Oh, ik heb overigens nog een sloot baggerplaten van gisteren:

Spoiler


En dan schakelen we nu over naar knutselen-met-TRA:
Spoiler
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2008, 16:27
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Over de internationale trein (Amsterdam C - Brussel; 9200) die de laatste tijd best wel weer aardig reed:



Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=ux_VgKBf_Sk.

Iets in mij zegt dat er de komende tijd weer een aantal treinen met VIRM gaan rijden en dat de internationale reiziger het in Roosendaal voor het nakijken heeft, of met een beetje geluk de IR v/n Essen kan nemen, die ook nog in driehonderd gehuchten stopt voordat je Antwerpen bereikt hebt.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 18:06
Verwijderd


En dat allemaal door zo'n figuur dat even het spoor moet oversteken terwijl er een trein aankomt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:22
Verwijderd
Wauw mooie foto's bij Voith! <3 Ik hou zo ongelofelijk veel van 1200 en 1300'en
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:25
Verwijderd
Goed, meer snelschakelaars dan in dat geval. Maar in ieder geval mogen de machinisten van de Bentheimer Eisenbahn naar Arnhem rijden zonder dat ze specifieke goedkeuring hebben daarvoor. Op OVinNL is daar in een topic over gesproken. Arnhem is officieel een grensstation.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 07:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gister stond er iemand voor de internationale trein op het spoor. (= half uur vertraging)

En iedereen maar mopperen: "die internationale trein heeft ook altijd vertraging"
Daar heeft niemand toevallig een foto van? 't was bij Deventer
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Gister stond er iemand voor de internationale trein op het spoor. (= half uur vertraging)

En iedereen maar mopperen: "die internationale trein heeft ook altijd vertraging"
Daar heeft niemand toevallig een foto van? 't was bij Deventer
Dat is de IC140 serie Amsterdam-Berlijn vv. Die heeft de laatste tijd niet zoveel vertraging meer eigenlijk, maar er waren behoorlijk wat werkzaamheden overal, ook in Duitsland, maar ik weet daar niet op welke trajecten.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:36
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Wauw mooie foto's bij Voith! <3 Ik hou zo ongelofelijk veel van 1200 en 1300'en
Ergens heb ik ook nog foto's van Voith-Lwd, maar die is eigenlijk precies hetzelfde als Voith-Blerick. Het is net MC Donalds of de Aldi in Duitsland: allemaal hetzelfde.

De 1300 is overigens net geschilderd, ik kan je aanraden om hem eens te aanschouwen mocht je in de gelegenheid zijn. Glimt echt als een zonnetje. <3
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Dat is wel Gouda.

En ja, het was zoals je ziet enkel een tweetje! Het is toch ook terecht dat de CTA-bakken Sprinter aangeven, het gaat niet om het materieel, maar om de treindienst. Al is het lastig te verkopen als je èn een treintype Sprinter hebt en dat woord ook voor de exploitatie gebruikt. Misschien moeten we het gewoon weer materieel '74 of plan Y gaan noemen.
Ohja, ik zie het. Het is Bloemendaalzijde, ik zat met centrumzijde in m'n hoofd.

Eerlijk: ik snap niks van de invoering van Sprinter als treindienst. Er reden áltijd stoptreinen en een Sprinter doet in die zin niks extra's of anders (voor zover ik kan merken misschien). Dat er ook altijd SGM(m) voor wordt ingezet, maakt dat ik vol automatisch ook ga denken dat het puur om de Sprinter als materieel gaat, dat er dan rijdt (ik weet dat het dus niet zo werkt). Dus wat is het nut van de invoering van Sprinter?

Ik ben wel voor Plan Y!

Ohja, ik heb eens opgelet: bij Nieuwerkerk a/d IJssel tot Rotterdam Noord zie ik nog van die telefoonkastjes staan. Ze zijn iets anders dan die op Goverwelle, maar ik neem aan dan ook telerail-tijdperk? Ik meende er ook twee tegen te komen vlakbij Rotterdam CS, aan de zijde richting Amsterdam e.d.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 14:32
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Wat ik vandaag las vond ik ook best shocking. De 3600 en 3700 worden weer aab elkaar gekoppeld en worden gereden met..... een mix van getrokken materieel en VIRM. Eindelijk. Deze "IC" gaat ook stoppen te Ahz en Nml. Bovendien wordt de huidige 2000 vernummerd tot 3100 en gaat rijden Schiphol-Nm. De 7600 keert terug zoals die reed (Zp-Nm), de 7500 gaat weer pendelen Ah-Ede.

Dus: Ahz en Nml gaan straks vier keer per uur bediend worden. Met recht een beetje overdreven. Hopelijk komt dat inzicht ook nog in binnenb bij de afdeling planning.

Hiermee wordt er heel veel sporencapaciteit vrijgespeeld in Arnhem. Lange kering van de 3600 vervalt. Wel wordt het nu nog drukker tussen Ah en Nm, en wordt het ook in het station van Nijmegen straks weer lekker druk... Benieuwd hoe dat zal gaan daar.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 16:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Wat ik vandaag las vond ik ook best shocking. De 3600 en 3700 worden weer aab elkaar gekoppeld en worden gereden met..... een mix van getrokken materieel en VIRM. Eindelijk. Deze "IC" gaat ook stoppen te Ahz en Nml. Bovendien wordt de huidige 2000 vernummerd tot 3100 en gaat rijden Schiphol-Nm. De 7600 keert terug zoals die reed (Zp-Nm), de 7500 gaat weer pendelen Ah-Ede.

Dus: Ahz en Nml gaan straks vier keer per uur bediend worden. Met recht een beetje overdreven. Hopelijk komt dat inzicht ook nog in binnenb bij de afdeling planning.

Hiermee wordt er heel veel sporencapaciteit vrijgespeeld in Arnhem. Lange kering van de 3600 vervalt. Wel wordt het nu nog drukker tussen Ah en Nm, en wordt het ook in het station van Nijmegen straks weer lekker druk... Benieuwd hoe dat zal gaan daar.
Ahh, hoe moeilijk is het om leesbaar te typen voor iedereen?

Aangezien je het over Arnhem en Nijmegen hebt en sinds de nieuwe dienstregeling is daar een lange intercity gesplitst in twee kortere routes, gok ik dat je het hebt over de lijn Zwolle-Roosendaal? Als dat zo is, ken ik veel mensen die erg blij zijn (incl me )
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 17:44
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ohja, ik zie het. Het is Bloemendaalzijde, ik zat met centrumzijde in m'n hoofd.

Eerlijk: ik snap niks van de invoering van Sprinter als treindienst. Er reden áltijd stoptreinen en een Sprinter doet in die zin niks extra's of anders (voor zover ik kan merken misschien). Dat er ook altijd SGM(m) voor wordt ingezet, maakt dat ik vol automatisch ook ga denken dat het puur om de Sprinter als materieel gaat, dat er dan rijdt (ik weet dat het dus niet zo werkt). Dus wat is het nut van de invoering van Sprinter?

Ik ben wel voor Plan Y!

Ohja, ik heb eens opgelet: bij Nieuwerkerk a/d IJssel tot Rotterdam Noord zie ik nog van die telefoonkastjes staan. Ze zijn iets anders dan die op Goverwelle, maar ik neem aan dan ook telerail-tijdperk? Ik meende er ook twee tegen te komen vlakbij Rotterdam CS, aan de zijde richting Amsterdam e.d.
De Sprinter is puur een marketingterm: Sprinter klinkt immers hipper en meer trendy dan 'stoptrein'. Net zoals dat de sneltrein tegenwoordig een Intercity is en NS Internationaal NS Hispeed heet.

Ja, dat is inderdaad goed mogelijk dat het dan daar van is. Anders moet je het eens aan een vaknerd vragen.

Citaat:
Wat ik vandaag las vond ik ook best shocking. De 3600 en 3700 worden weer aab elkaar gekoppeld en worden gereden met..... een mix van getrokken materieel en VIRM. Eindelijk. Deze "IC" gaat ook stoppen te Ahz en Nml. Bovendien wordt de huidige 2000 vernummerd tot 3100 en gaat rijden Schiphol-Nm. De 7600 keert terug zoals die reed (Zp-Nm), de 7500 gaat weer pendelen Ah-Ede.

Dus: Ahz en Nml gaan straks vier keer per uur bediend worden. Met recht een beetje overdreven. Hopelijk komt dat inzicht ook nog in binnenb bij de afdeling planning.

Hiermee wordt er heel veel sporencapaciteit vrijgespeeld in Arnhem. Lange kering van de 3600 vervalt. Wel wordt het nu nog drukker tussen Ah en Nm, en wordt het ook in het station van Nijmegen straks weer lekker druk... Benieuwd hoe dat zal gaan daar.
Opzich was het al bekend dat de Zl - Nm en Ah - Rsd weer aan elkaar worden geknoopt, nieuw voor mij is dat het met getrokken mat. gereden gaat worden. Ik gok uiteraard op ICRm, wat ik eigenlijk liever in de 1500 en de (huidige) 2000 zie: het ICL materieel is namelijk een ramp voor de normale reiziger.
Echter mag ik hopen dat men meer VIRM vijfde (?) generatie heeft besteld dan dat er nu aan ICL op de baan is.

Overigens is het echt om te janken dat die 'IC' ook in Nml en Ahz gaat stoppen, aan de andere kant past het wel in het beleid aangezien de 2100 ook gaat stoppen op Rtb, Sdm, Laa en dergelijke. Wat betaalt SAN aan de stops op Nml en Ahz? Aan de andere kant: als de lijn Ah - Tl niet geknipt mag worden in Est, zit er denk ik weinig op.

De stoptrein Zp - Ed weer naar Nm was natuurlijk te verwachten, dit staat overigens ook in het spoorbeleid van SAN.

Nougoed, voor dit gaat gebeuren gaat eerst Nm op de schop en is Ah west ongelijkvloers, dat gaat nog wel even duren.

Over de 2000 die naar 3100 (Nm -?) Ah - Ut - Shl transformeert, dit staat ook de adviesaanvraag aan LOCOV (uiteraard), persoonlijk vind ik het een slechte zaak. Liever zie ik een goede overstap op Asb 3000 <> 3500, eventueel moet Asa dan maar vervallen als IC stop. Oplossing voor deze reiziger is dan de doelloze sprinter Bkl - Ut ev regulier door te trekken naar Asd, dus niet alleen in de piekuren.

De 2000 zal overigens gewoon blijven staan, maar meer als vleugel van de 2800 Rtd - Amfs, door heen en weer te kachelen tussen Gvc - Gd en Ut. Hiermee wil ik de lezer ook graag wijzen op het feit dat het bestemmingsaanbod uit de zuidelijke Randstad de laatste tijd wel erg verschraald.

Zoals de 2800 + 2000 allebei naar Ah en in de piekuren naar Nm. Dit geeft voor reizigers tussen Ut en Ah v/n Dt en alles ten zuiden daarvan tot minstens Ddr een extra overstap. Verder is het aanbod in de NO er ook niet echt gevarieerder op geworden. Ja, dit past in het corridorbeleid van de NS; nee, dit past niet in het beleid reizigers de trein in te lokken. Mijn inziens is dit vooral voor de keuzereizigers geen impuls om de trein te nemen.

Voor de mensen die dit bericht leesbaar willen hebben, verwijs ik naar de speciaal opgezochte sites:
http://www.nicospilt.com/verkortingen_tabel.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...s_in_Nederland
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 17:46
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
3600: Arnhem - Nijmegen - Breda - Roosendaal.
3700: Nijmegen - Arnhem - Zutphen - Deventer - Zwolle.

Ahz: Arnhem Zuid
Nml: Nijmegen Lent
(ik vermoed van oorsprong stoptreinstations)

2000: (Nijmegen -) Arnhem - Ede-Wageningen - Utrecht Centraal - Gouda - Den Haag Centraal. (dat dat 3100 wordt en dat 'ie anders gaat rijden, dán ben ik eerlijk dat ik dat ook niet begrijp!)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 17:47
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Hoe bedoel je iemand is me twee minuten voor!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 17:51
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
De Sprinter is puur een marketingterm: Sprinter klinkt immers hipper en meer trendy dan 'stoptrein'. Net zoals dat de sneltrein tegenwoordig een Intercity is en NS Internationaal NS Hispeed heet.

Ja, dat is inderdaad goed mogelijk dat het dan daar van is. Anders moet je het eens aan een vaknerd vragen.
Zoiets kan ik nog wel begrijpen, Hispeed is er ook zo eentje ja. Ik heb het er niet zo op als Engelse woorden te populair worden gespeld. Tegenwoordig haal je ook geen kaartjes meer, maar tickets.
Maar: waaaaaarom heet dan niet gewoon de hele stoptreindienst Sprinter? Waarom hebben we dan nog steeds stoptreinen. Niet populair, wel duidelijk: die krengen stoppen gewoon zoals ze moeten overal en ze zijn echt niet langzamer dan een Sprinter.
(Ook eigenlijk niet helemaal waar, die keer dat de stoptrein onbedoeld Goverwelle voorbij reed was ik ook niet zo blij.)

Die spreek ik nooit. Ik zie alleen luidruchtige reizigers.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 17:54
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline




Ook treinen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 18:17
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
3600: Arnhem - Nijmegen - Breda - Roosendaal.
3700: Nijmegen - Arnhem - Zutphen - Deventer - Zwolle.

Ahz: Arnhem Zuid
Nml: Nijmegen Lent
(ik vermoed van oorsprong stoptreinstations)

2000: (Nijmegen -) Arnhem - Ede-Wageningen - Utrecht Centraal - Gouda - Den Haag Centraal. (dat dat 3100 wordt en dat 'ie anders gaat rijden, dán ben ik eerlijk dat ik dat ook niet begrijp!)
Ik reed laatst met de 3700 door Ahz, in de omgeving is ook gewoon niets te zien. Volgens mij stopt zelfs de stopper Ah - Tl er niet.

De 2000 wordt ingekort tot Gvc - Ut en het resterende gedeelte (Ut - Ah) wordt dan omgenummerd naar 3100 en rijdt tussen Ah en Shl, via de Amsterdamse Zuidtak, tussen Ut en Shl ontstaat dan een 15" dienst.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 18:20
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Hoe bedoel je iemand is me twee minuten voor!
?

Citaat:
Zoiets kan ik nog wel begrijpen, Hispeed is er ook zo eentje ja. Ik heb het er niet zo op als Engelse woorden te populair worden gespeld. Tegenwoordig haal je ook geen kaartjes meer, maar tickets.
Maar: waaaaaarom heet dan niet gewoon de hele stoptreindienst Sprinter? Waarom hebben we dan nog steeds stoptreinen. Niet populair, wel duidelijk: die krengen stoppen gewoon zoals ze moeten overal en ze zijn echt niet langzamer dan een Sprinter.
(Ook eigenlijk niet helemaal waar, die keer dat de stoptrein onbedoeld Goverwelle voorbij reed was ik ook niet zo blij.)

Die spreek ik nooit. Ik zie alleen luidruchtige reizigers.
Op de decentrale lijnen spreekt men ook van een 'steward'.

Het concept is nog niet helemaal klaar, je moet een beetje geduld hebben, straks stroomt het mat. '64 uit en komt de SLeT er voor terug, samen met de SGMm (ook de SGM-II) heb je dan een heel nieuw (of gemoderniseerd) wagenpark wat dan geen stoptrein maar Sprinter gaat heten.

Overigens nog vergeten te melden: er komt een stoptrein Amsterdam C - Utrecht die oa niet op Asa gaat stoppen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 20:23
Verwijderd
Citaat:
*Knip vandalisme*
Ook treinen
Zou je (of een FB) die rommel a.u.b. weg willen halen.

dank u.

Laatst gewijzigd op 23-04-2008 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Wat ik vandaag las vond ik ook best shocking. De 3600 en 3700 worden weer aab elkaar gekoppeld en worden gereden met..... een mix van getrokken materieel en VIRM. Eindelijk. Deze "IC" gaat ook stoppen te Ahz en Nml. Bovendien wordt de huidige 2000 vernummerd tot 3100 en gaat rijden Schiphol-Nm. De 7600 keert terug zoals die reed (Zp-Nm), de 7500 gaat weer pendelen Ah-Ede.

Dus: Ahz en Nml gaan straks vier keer per uur bediend worden. Met recht een beetje overdreven. Hopelijk komt dat inzicht ook nog in binnenb bij de afdeling planning.

Hiermee wordt er heel veel sporencapaciteit vrijgespeeld in Arnhem. Lange kering van de 3600 vervalt. Wel wordt het nu nog drukker tussen Ah en Nm, en wordt het ook in het station van Nijmegen straks weer lekker druk... Benieuwd hoe dat zal gaan daar.
En dat is dus ronduit beroerd voor de verbinding Zwolle-Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 20:28
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
En dat is dus ronduit beroerd voor de verbinding Zwolle-Nijmegen.
Arnhem ongelijkvloers is wel een verbetering voor de punctualiteit, maar ik kan gewoon niet geloven dat één de IC's tussen Ah en Nm ook gaat stoppen te Ahz en Nml. Dan heb je maar één goede verbinding per dertig minuten tussen Nm en Ah: 3000. Eigenlijk vind ik dat raar, aangezien NS Ah als poort naar Europa wil profileren.

Voorbeeld: zelfs vanuit Venlo naar Köln moet je via Ah reizen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 20:30
Verwijderd
Er is trouwens nog wel goed nieuws: de benelux blijft waarschijnlijk rijden.
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=4&t=488
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Arnhem ongelijkvloers is wel een verbetering voor de punctualiteit, maar ik kan gewoon niet geloven dat één de IC's tussen Ah en Nm ook gaat stoppen te Ahz en Nml. Dan heb je maar één goede verbinding per dertig minuten tussen Nm en Ah: 3000. Eigenlijk vind ik dat raar, aangezien NS Ah als poort naar Europa wil profileren.

Voorbeeld: zelfs vanuit Venlo naar Köln moet je via Ah reizen.
Ik reis doordeweeks meerdere keren met de 3700 en het aantal stops is nu al op het randje, aangezien hij ook in de dorpen Wijhe en Olst stopt. Nou snap ik dat wel, want het is immers onzin om voor twee stationnetjes een extra stoptrein in te plannen en bovendien is het ook niet erg praktisch met de enkelsporigheid Olst-Deventer. De logica om hem te laten stoppen op Arnhem-Zuid en Nijmegen Lent ontgaat me echter, er zijn daar genoeg andere mogelijkheden en bovendien ligt het station Nijmegen Lent op een steenworp afstand van Nijmegen zelf. Kun je zelfs lopend nog makkelijk doen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 06:37
Verwijderd
De 3700 verdwijnt weer en maakt plaats voor de oude 3600 . Welkom terug enorme vertragingen....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 17:47
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Er is trouwens nog wel goed nieuws: de benelux blijft waarschijnlijk rijden.
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=4&t=488
Noem me negatief, maar zeker niet dat de huidige 9200 blijft bestaan.

Met welk materieel wil je die überhaupt rijden? Met de HLE 11.8 zeker?

Of als de NMBS die nieuwe locomotievenserie nou eens - voor ons - nuttig gaat inzetten... Dan kan de NS wel een paar stammetje ICRm leveren.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Noem me negatief, maar zeker niet dat de huidige 9200 blijft bestaan.

Met welk materieel wil je die überhaupt rijden? Met de HLE 11.8 zeker?

Of als de NMBS die nieuwe locomotievenserie nou eens - voor ons - nuttig gaat inzetten... Dan kan de NS wel een paar stammetje ICRm leveren.
HLE 11.8 kan prima, mits ze goed onderhouden worden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 18:36
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
HLE 11.8 kan prima, mits ze goed onderhouden worden.
Citaat:
mits
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 19:45
Verwijderd
De directie van de NMBS heeft ook al gezegd dat er wat aan zou gebeuren. Er is dus hoop.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 19:13
Verwijderd
Voorleesfunctie voor blinden van NS.nl:
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 22:18
Verwijderd
Ik had het inderdaad ook al gezien.
Concept is leuk, maar maak dan een functionele website gericht op blinden want dit werkt ook niet.

(overigens zullen de blinden met computer toch een braille regel hebben omdat er anders weinig te werken valt voor ze)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 23:45
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Al een tijdje staat de/een SLeT op het rangeerterrein bij de Cartesiusweg in Utrecht. Best mooi dat er soms Plan V naast geparkeerd wordt, alleen krijg ik er gewoon geen goede foto mee, dus laat ik dat maar.
Pas had ik het ergens over een aantal GTW's die op op spoor 18b op Utrecht CS stonden: het zijn diesels van Arriva, dus helaas niet het elektrisch materieel voor Ddr-Gdm. Vraag ik me toch af wat ze op Utrecht doen. Inmiddels staan er vier op hetzelfde rangeerterrein.

Omdat Citypendels en SGMm en SGMm onderling niet meer gekoppeld mogen worden, was er eentje wel handig voor de dienst naar het spoorwegmuseum. En ik dacht: ik sta er toch.

Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 07:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Omdat Citypendels en SGMm en SGMm onderling niet meer gekoppeld mogen worden, was er eentje wel handig voor de dienst naar het spoorwegmuseum. En ik dacht: ik sta er toch.

[afbeelding]
Hoe vaak ik dat ding wel niet (bijna) leeg zie rijden.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 16:57
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Hoe vaak ik dat ding wel niet (bijna) leeg zie rijden.
Naar het spoorwegmuseum is an sich logisch, als er om 16.00u nog eentje vertrekt zal die vooral leeg zijn. Ze zetten ook veel mat '64 in.

Maar zie je deze trein over het algemeen leeg, op andere trajecten? Ik zie 'm eerder overvol, zeker richting Veenendaal (vanaf Utrecht) of Schiedam (Rotterdam CS).
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 09:09
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Gisteren de SLT gespot op de Cartesiusweg, weliswaar van ver af, maar ik kon 'm duidelijk onderscheiden. Verder stond er gisteravond op de Landstraat een setje SGMm en SGM-II gekoppeld. Hopelijk merkten ze dat op tijd.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Gisteren de SLT gespot op de Cartesiusweg, weliswaar van ver af, maar ik kon 'm duidelijk onderscheiden. Verder stond er gisteravond op de Landstraat een setje SGMm en SGM-II gekoppeld. Hopelijk merkten ze dat op tijd.
En als ze het niet op tijd gemerkt hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:04
Verwijderd
Citaat:
En als ze het niet op tijd gemerkt hebben?
Citaat:
Sinds 5 mei 2008 is het niet meer toegestaan met SGM-2 en SGMm aan elkaar te rijden. In het weekend van 4 en 5 mei wordt de tractieinstallatie van alle SGMm-stellen in de Turbostand gezet. Hierdoor wordt het tractievermogen van deze stellen maximaal benut, en worden het dus weer echte Sprinters. Lange tijd reden deze stellen namelijk met een sterk vermind aanzetvermogen, waarbij sommige stellen nog trager leken dan Mat'54. In het ombouwweekend zijn er in de dienst gewijzigde en niet gewijzigde stellen aan te treffen. Ook deze mogen absoluut niet aan elkaar rijden. Gebeurt dit wel, dan ontstaat er ernstige schade aan de tractieinstallaties. De Turbotreinstellen zijn tijdelijk te herkennen aan een groene sticker op de frontruit. Als alle stellen SGMm zijn gewijzigd, dan zullen de stickers weer verwijderd worden. (bron: dienstmededeling NS)
bron: nicospilt.com
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:47
Verwijderd
Het kan natuurlijk zijn dat ze alleen mechanisch gekoppeld waren. Zo koppelen ze IRM en DM90 ook dagelijks.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:31
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Voor wie het mogelijk weet: afgelopen vrijdag stonden er veel, maar dan ook echt veel, mat '64 op het rangeerterrein bij Rotterdam CS. Ik zie ze nooit daar. Heeft dat toevallig een bepaalde aanleiding gehad?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:41
Verwijderd
Welk rangeerterrein van de duisent? ;p
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:43
Verwijderd
Ik zag trouwens afgelopen vrijdag een VIRM/Koploper gekoppeld rijden als IC naar Schiphol ter hoogte van Ehv. Had helaas mijn foon niet bij me, maar het zag er wel erg bizar uit. Komen dat soort combinaties vaker voor?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 20:40
Verwijderd
Weet je zeker dat 'ie niet gewoon in opzending was?
Want ze kunnen wel gekoppeld rijden, maar voor zover ik weet niet elektrisch.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 21:50
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Welk rangeerterrein van de duisent? ;p
Oh haha, sorry. Het rangeerterrein echt pal voor Rotterdam Centraal, in de richting van Gouda/Utrecht/Amsterdam. Ik weet niet hoe het heet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 21:52
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik zag trouwens afgelopen vrijdag een VIRM/Koploper gekoppeld rijden als IC naar Schiphol ter hoogte van Ehv. Had helaas mijn foon niet bij me, maar het zag er wel erg bizar uit. Komen dat soort combinaties vaker voor?
Het is absoluut niet gebruikelijk om verschillend materieel met elkaar te koppelen en al helemaal niet voor reizigersdienst. Ik meen dat treinstellen ook alleen van een bepaald type aan elkaar worden gekoppeld voor opzending. Alleen bij locs gaat dat wel eens anders, maar dan zijn die echt in opzending en dus niet elektrisch gekoppeld.

En anders wil ik het wel eens meemaken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 22:41
Verwijderd
Sowieso kunnen de NS-reizigers locs *nooit* doorgekoppeld worden op die manier, met uitzondering van de 1700 serie (duh )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 22:49
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
I know! Maar soms zie je een lege goederentrein met drie locs, dan weet je gewoon zeker dat er een of twee in opzending zijn. Zoveel is normaal ook niet bepaald nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 23:00
Verwijderd
klopt.
Ze hadden in Bad Bentheim laatst bij de trein naar Shl drie 6400'en in opzending gedaan ACHTER DE 1600!! Die 6400'en hebben geen verwarming en de hele trein was dus met -8 buiten niet verwarmd en niet verlicht
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Weet je zeker dat 'ie niet gewoon in opzending was?
Want ze kunnen wel gekoppeld rijden, maar voor zover ik weet niet elektrisch.
You've lost me here
Het ding reed als IC naar Schiphol met VIRM voorop en daarachter Koploper, ik heb geen loc vooraan of achteraan gezien die het geheel trok dan wel duwde.
VIRM had trouwens de stroomtrekkers gewoon uitstaan, de Koploper voor zover ik kon zien niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 09:33
Verwijderd
Bijna alle treinen in Nederland worden gekoppeld door middel van een zogenaamde Scharfenbergkoppeling. Om de koppeling heen zit een elektrisch gedeelte waarmee de stuurstroom doorgekoppeld wordt. Daar zitten bordjes met die hoogspanningswaarschuwing overheen en die klappen weg op het moment dat er gekoppeld wordt.
Bijna alle NS materieelsoorten kunnen gekoppeld worden aan elkaar, mechanisch, maar niet elektrisch! Vooral diesel vs elektrisch is een moeilijke. Daarom worden die hoogspanningsoverbreningen dan afgeschermd of naar achteren getrokken zodat er geen kortsluitingen kunnen ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 09:47
Verwijderd
Aha. Helemaal jammer dat ik geen foto's kon nemen dan. Ik betwijfel of ik ooit weer zoiets zal zien, had namelijk ooit wel een photoshop gezien van VIRM die getrokken werd door een Koploper maar dat was vrij duidelijk nep
Hier stond ik toch wel behoorlijk verbouwereerd naar te kijken eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Aha. Helemaal jammer dat ik geen foto's kon nemen dan. Ik betwijfel of ik ooit weer zoiets zal zien, had namelijk ooit wel een photoshop gezien van VIRM die getrokken werd door een Koploper maar dat was vrij duidelijk nep
Hier stond ik toch wel behoorlijk verbouwereerd naar te kijken eigenlijk
Het komt wel vaker voor hoor. Het geval dat deadlock noemde, namelijk VIRM dat DM90 sleept ben ik in Nijmegen ooit weleens tegengekomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Dubbeldekstreinen
REIE
162 14-10-2008 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.