Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2007, 14:35
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Misschien geeft ze een mening, ik zeg ook maar wat?

Ik erger me mateloos aan mensen die heel lang onnodig links rijden, zoals net op de A15. Uiteindelijk maar gewoon 8 auto's ofzo rechts ingehaald, anders schiet dat allemaal niet op.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2007, 19:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Van personenauto's die in 1 ruk door naar spanje rijden zegt toch ook niemand wat?
Two wrongs don't make a right, bovendien is daar wel degelijk kritiek op.
Citaat:
Mag ik hier dan ff een standpunt van wat je nou precies wilt doen.. chauffeurtje pesten?
Asociaal en gevaarlijk weggedrag bekritiseren, leek mij het persoonlijk eerder.

Juist omdat je beroepschauffeur bent is het best een schandaal dat veel mensen beter weggedrag vertonen dan jij. Ik snap niet waarom je kritiek dan direct op de persoon gaat betrekken. Je snijdt mensen af en vertraagd het verkeer, dat is asociaal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:06
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Two wrongs don't make a right, bovendien is daar wel degelijk kritiek op.
Asociaal en gevaarlijk weggedrag bekritiseren, leek mij het persoonlijk eerder.

Juist omdat je beroepschauffeur bent is het best een schandaal dat veel mensen beter weggedrag vertonen dan jij. Ik snap niet waarom je kritiek dan direct op de persoon gaat betrekken. Je snijdt mensen af en vertraagd het verkeer, dat is asociaal.
Schandaal? mensen afsnijen zou ik nooit doen Jaa ik gooi hem er gewoon voor? Ze kunnen ook wel eens aan ons denken Maar nederlanders denken alleen aan dr eigen.. in frankrijk of spanje geven ze netjes een seintje met groot licht en je mag er mooit ff tussen.. moeten ze hier ook is ff leren .. maar toch ik gooi hem er alleen voor als het kan, niet als ik zie dat er iemand met 180 aankom ofzo.. als ik zie dattie gewoon goed af ken remmen waarom niet? Ik blijf niet een hele dag achter iemand zitten die constant streep 80 rijdt, en dan weer 75.. dan weer 85.. dan weer streep 80..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 06:41
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Schandaal? mensen afsnijen zou ik nooit doen Jaa ik gooi hem er gewoon voor? Ze kunnen ook wel eens aan ons denken Maar nederlanders denken alleen aan dr eigen.. in frankrijk of spanje geven ze netjes een seintje met groot licht en je mag er mooit ff tussen.. moeten ze hier ook is ff leren .. maar toch ik gooi hem er alleen voor als het kan, niet als ik zie dat er iemand met 180 aankom ofzo.. als ik zie dattie gewoon goed af ken remmen waarom niet? Ik blijf niet een hele dag achter iemand zitten die constant streep 80 rijdt, en dan weer 75.. dan weer 85.. dan weer streep 80..


Reed jij soms vorige maandag naast mij richting Antwerpen? Want bijna platgereden door een vrachtwagen die het nodig vond in te halen zonder op te letten dat er iemand aankwam...5 secs pinken en hupsakee naar het midden (of was het nu links) , vol in de rem moeten gaan staan.


Ontopic: ik blijf vrij kalm, ik zal niet gaan bumperkleven, ik erger me wel als ze te dicht komen ( aangezien ze er ooit al eens hebben ingezeten) , zal dus wel proberen er vanaf te komen, maar ze moeten me dan maar gewoon voorbijsteken.^
En op autostrades rijd ik max 130 km/u, van linksklevers heb ik hier geen last , en ik tracht altijd netjes terug in te voegen als iemand sneller wilt ( natuurlijk hangt dat er ook van af of ik veilig die mogelijkheid heb , als die er niet is, sorry maar 130km/u is al 10 km boven toegestane en ik ga ook niet men leven wagen door me ergens tussen te wringen waar het niet gaat).
En ik erger me mateloos aan vrachtwagens die je niet zien en van de baan rijden...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 11:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Schandaal? mensen afsnijen zou ik nooit doen Jaa ik gooi hem er gewoon voor?
Dat is praktisch hetzelfde.
Citaat:
maar toch ik gooi hem er alleen voor als het kan, niet als ik zie dat er iemand met 180 aankom ofzo..
Je spreekt jezelf tegen. De enige mensen waar je geen rekening mee hoeft te houden zijn degenen die grove snelheidsovertredingen begaan. Het is onmogelijk daar rekening mee te houden omdat ze absurde snelheden halen en het snelheidsverschil door hun overtreding te groot is om normaal rekening mee te houden. Dat terwijl het afsnijden van mensen die netjes rijden wel degelijk kwalijk is.

Als iemand die 180 reed zich dood reed omdat je ging inhalen zal ik dat de inhalende chauffeur nooit kwalijk nemen. De snelheidsovertreder is in dat geval degene die zijn eigen doodvonnis tekende.
Citaat:
Ik blijf niet een hele dag achter iemand zitten die constant streep 80 rijdt, en dan weer 75.. dan weer 85.. dan weer streep 80..
Kut voor je, ruimer plannen, het is geen vergunning om medeweggebruikers de dood in te jagen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 12:09
Verwijderd
Even los van of een vrachtwagenchauffeur zijn eigen planning maakt, vind ik dat je weer heerlijk dom zit te kletsen TID.

Want ook al heb je gelijk, en is deze jongen een asociale rijder, dat helpt je niet als hij hem, of hij jou ramt in een ongeluk. Een aanrijder met een 12tonner is een heftige gebeurtenis en die kun je maar beter voorkomen. Of jij nu goed of fout zit.

En als mensen wat meer rekening houden met elkaar dan zouden er minder ongelukken zijn.

Ook met jouw houding...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 12:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Even advocaat van de duivel spelen hoor Ik heb nooit haast, dus ik snap het gedoe met vrachtwagens niet zo erg. Maar iedereen doet alsof een inhalende vrachtwagen per definitie levensgevaarlijk is. Zolang zo'n chauffeur maar wacht tot er een groot genoeg gat is, zie ik het probleem niet. Ik zie vrachtwagens soms al hun richting aangeven als er al een auto naast hun rijdt, dus ze geven dan ruim van te voren al aan dat ze opzij gaan. Als zij wettelijk toestemming hebben om in te halen, dus er is geen inhaalverbod, dan zie ik het probleem niet. Even voet van het gas en er is niets aan de hand. Er zijn zat chauffeurs die het gewoon netjes doen, hoor. En het verschil tussen 95 en 80, ik snap wel waarom hij graagt door rijdt, maar laten we eerlijk zijn; hij is bij lange na niet de enige. De meeste vrachtwagens rijden zo'n 85-90. Zo'n gevaar lijkt me dat niet, althans, niet ten opzichte van zijn collega's. Wellicht heeft hij een iets langere remweg, maar met een enorm gevaarte als dat ben je denk ik al niet blij als je vol in de ankers moet ongeacht je snelheid. Bovendien kijken vrachtwagenchauffeurs een heel stuk verder vooruit dan normale auto's, dus in principe zullen die ook een stuk eerder reageren

De problemen zijn dat vrachtwagenchauffers zich precies zo gedragen als normale chauffeurs, maar omdat ze zo groot zijn valt dat meer op. Te snel rijden, inhalen met hooguit vijf km verschil, voertuig ergens ertussen proppen, afsnijden, niet kijken/elkaar over het hoofd zien. Een personenauto die achter een vrachtwagen zit haalt 9 van de 10 keer net zo in als een vrachtwagen die achter en collega zou zitten. Wezenlijk is er weinig verschil, behalve dan dat de auto dan weer sneller kan optrekken, maar eerst zit hij toch maar op 80-90 km/h als hij naar links komt. Dat kan net zo gevaarlijk zijn. Ik sta vaker op de rem voor een auto die opeens naar links komt dan voor een vrachtwagen hoor.

Opmerkelijk is ook dat ik automobilisten altijd met een noodgang door zie rijden als ze weten dat een langzamer voertuig voor hun zit. Pas op het laatste moment gaan ze vol in de remmen. Ben ik dan de enige die al bijtijds het gas los laat en zo keurig op snelheid achter die (vracht)auto komt te rijden?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 13:08
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Schandaal? mensen afsnijen zou ik nooit doen Jaa ik gooi hem er gewoon voor? Ze kunnen ook wel eens aan ons denken Maar nederlanders denken alleen aan dr eigen.. in frankrijk of spanje geven ze netjes een seintje met groot licht en je mag er mooit ff tussen.. moeten ze hier ook is ff leren .. maar toch ik gooi hem er alleen voor als het kan, niet als ik zie dat er iemand met 180 aankom ofzo.. als ik zie dattie gewoon goed af ken remmen waarom niet? Ik blijf niet een hele dag achter iemand zitten die constant streep 80 rijdt, en dan weer 75.. dan weer 85.. dan weer streep 80..

En juist in je laatste stuk ga je gigantisch de mist in. Dat jij 95 rijd met je vrachtwagen omdat hij dat kan... vind ik geen probleem, ik rijd ook wel eens te hard.

Dat jij langer doorrijd als mag... hangt ervan af hoeveel te lang, je kan ook gewoon veel te lang doorrijden, daarmee ben/word je ook een gevaar op de weg. Hoef je geen discussie over te voeren, is algemeen bekend en is ook wetenschappelijk aantetoond, klaar.

Dat jij je vrachtwagen op een moment op de linkerbaan gooit zodat een personenauto (flink) moet remmen... Tja niet meer als gevaar op de weg en volslagen idioot. Ik ben tevens van mening dat als het ook maar enigzins wat drukker op de weg is een vrachtwagen absoluut niet op de linkerbaan thuis hoort. In de situaties dat het ook maar iets drukker is geven al die vrachtwagenchauffeurs die er net zo over denken als jou en hun wagen op de linkerbaan drukken mega opstoppingen en vertragingen voor het overige verkeer.

Dat jij wilt inhalen omdat jou wagen toevallig sneller kan rijden als de toegestane 80km/h.. prima, doe het dan alleen als het KAN en verantwoord is. En nu niet naar de automobilisten gaan wijzen die ook sneller rijden, die rijden niet met een wagen van wagen van 40ton. Heb jij, zoals jij jezelf noemt, verantwoordelijke vrachtwagenchauffeur voor de grap al eens uitgerekend hoeveel langer jou remweg is als je 95km/h rijd ipv 80km/h?

Daarbij smijt je hem op de linkerbaan waardoor iemand anders stevig moet remmen, dit is niet alleen stom maar is gewoon het veroorzaken van een gevaarlijke situatie. De politie zou het een artikel 5 noemen. Als hierbij een gewonde of dode valt zou ik je keihard aanklagen voor poging tot doodslag want dat is het.

Kortom, jij zou als vrachtwagenchauffeur met een dergelijk formaat en gewich beter moeten weten. Jij noemt je zelf verantwoordelijk... Je bent echter alles BEHALVE verantwoordelijk bezig en de wegen zouden er een stuk veiliger op worden als jij niet meer in het bezit zou zijn van een rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 13:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een aanrijder met een 12tonner is een heftige gebeurtenis en die kun je maar beter voorkomen. Of jij nu goed of fout zit.
No shit Sherlock? Alleen is er met laag vliegende auto's die 180 gaan geen rekening te houden.
Als iemand die 180 rijdt zichzelf aan barrels rijdt onder een oplegger is het zijn eigen schuld. Als iemand die normaal rijdt door afsnijden een ongeluk krijgt is dat dood door schuld omdat je in een opwelling iets deed waardoor een ander stierf, zonder de intentie tot moorden. (hoewel ik persoonlijk bij grove overtredingen doodslag te verdedigen zou vinden omdat men bewust speelde met het leven van anderen).

Bij een auto die binnen 2 seconden van ver weg tot achterop je bumper kan komen kun je echter geen bewuste keuze maken; ze gaan te snel om rekening mee te houden, dus zijn ongelukken die daaruit volgen de schuld van de hardrijder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:59
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Nou moet je ff goed gaan opletten wat je zegt .. Van personenauto's die in 1 ruk door naar spanje rijden zegt toch ook niemand wat? vindt toch ook iedereen maar normaal? En dat zijn zelfs mensen die normaal nooit buiten Nederland komen met hun auto en eventueel met caravan erachter, alleen in de vakanties. En ik zit elke dag op de weg en dan zou ik geen uurtje of 2 langer door mogen rijden omdat ik naar huis wil? .. Mag ik hier dan ff een standpunt van wat je nou precies wilt doen.. chauffeurtje pesten? net als we ze in den-haag hele dagen aan't doen zijn.. of ben je nou gewoon dom aant lullen..
Ik bekritiseer het feit niet dat jij langer door wilt rijden dan je baas vindt dat goed is. Dat is jouw zaak. Ik bekritiseer het feit dat jij bewust anderen in gevaar brengt om even wat eerder thuis te zijn. Dat valt in geen geval goed te praten door je vriendinnetje aan te halen. Dat heeft verder niets met Den Haag te maken, dat is een situatie tussen weggebruikers onderling. Schuif jouw gedrag nu niet af op regeltjes die je opgelegd krijgt (voor jouw veiligheid, dat dan weer wel), want daar heb ik niets mee te maken als ik eens niet op tijd kan remmen. Dan heb ik te maken met de achterkant van jouw vrachtwagen, en jij hopelijk met een levenslange rijontzegging. Omscholing met een cursus Nederlands zou je dan overigens goed doen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:18
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Kortom, jij zou als vrachtwagenchauffeur met een dergelijk formaat en gewich beter moeten weten. Jij noemt je zelf verantwoordelijk... Je bent echter alles BEHALVE verantwoordelijk bezig en de wegen zouden er een stuk veiliger op worden als jij niet meer in het bezit zou zijn van een rijbewijs.
Nou wil ik niet veel zeggen, maar zou je dan eens niet het rijbewijs van alle vrachtwagenchauffeurs invorderen? Elke vrachtwagenchauffeur gooit hem ervoor, wisselt een cd tijdens het rijden, iedereen doet zo wel wat.. waarom zouden jullie het in de personenauto wel mogen hem ervoor gooien en wij niet? Remmen moet je toch wel.. of het dan voor een personenauto is of vrachtwagen maakt ook geen reet meer uit.. ik denk dat het goed zou zijn dat elk mens eens een keer een dag vrachtwagen gaat rijden. Dan snappen ze wel waarom de chauffeurs zich zo gedragen op de weg.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Nou wil ik niet veel zeggen, maar zou je dan eens niet het rijbewijs van alle vrachtwagenchauffeurs invorderen? Elke vrachtwagenchauffeur gooit hem ervoor, wisselt een cd tijdens het rijden, iedereen doet zo wel wat.. waarom zouden jullie het in de personenauto wel mogen hem ervoor gooien en wij niet? Remmen moet je toch wel.. of het dan voor een personenauto is of vrachtwagen maakt ook geen reet meer uit.. ik denk dat het goed zou zijn dat elk mens eens een keer een dag vrachtwagen gaat rijden. Dan snappen ze wel waarom de chauffeurs zich zo gedragen op de weg.
Ben je je ervan bewust dat de massatraagheid van je vrachtwagen velen malen groter is dan die van een personenauto en je dus onmogelijk snel kan manouvreren. Bovendien is de kinetische energie van je "bolide" ongeveer 10x zo groot als die van een personenauto, denk je ook dat je remvermogen 10x zo groot is?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 07:50
Verwijderd
Ik zit vrijwel dagelijks in de spits tussen sloterdijk en de coentunnel, en vrijwel dagelijks maak ik mee hoe met name gefrustreerde automobilisten, de meest achterlijke stunts uithalen, om maar eerder thuis te zijn, en om maar een paar meter file in te halen.

Sommige mensen denken met hun auto onkwetsbaar te zijn, als je ziet hoe ze hem voor een vrachtwagen of bus smijten.

Resultaat: iedereen achter zo'n asshole moet remmen, en degene die dat te laat ziet: BOEMMMMM.

En owee als er dan iemand het lef heeft om te waarschuwen: dan gaat het raampje omlaag, en komt er een middelvinger naar buiten.

Kan me voorstellen dat je als vrachtwagenchauffeur redelijk gefrustreerd raakt door dergelijke eikels.

Overigens: voordat TID met debiele opmerkingen gaat komen: nee wraakacties keur ik uiteraaaaaard niet goed
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 09:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb het gevoel dat asociaal gedrag hier goed gepraat wordt met "maar Pietje doet het ook". Is dat niet een beetje kleuterklas-cultuur? Natuurlijk is het vervelend dat een ander zich zo gedraagt, maar dat is geen reden om het zelf ook te doen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 11:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat niet alleen, het is dan ook nog in combinatie met 'recht van de sterkste'. En daar bedoel ik heus niet (alleen) vrachtwagens mee. Automobilisten met grotere en duurdere (dus snellere) auto's hebben vaak een veel vervelendere rijstijl dan mensen met mondale auto's. Die pesten en drukken zich gewoon door het verkeer heen

Als het noodzaak is om altijd vooraan te rijden en zo kort mogelijk over je reis te doen, ga dan ook gewoon niet weg

Taxichauffeurs zijn ook altijd leuke verkeersdeelnemers, maar die zijn dan ook een slag apart.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 13:10
Verwijderd
Tja, als ik dit zo lees dan komt het inderdaad redelijk dicht in de buurt van een kleuterklas. " Maar hij begon! ".
Zoals Kruimel zegt is dat echt geen reden om het dan maar zelf wel te doen. Gisteren werd ik bijna moedwillig geplet tussen een bus (Renault Master, verlengd+verhoogd) en de zijkant van een brug omdat die bus 2 seconden eerder over de brug wou gaan en willens en wetens mijn kant op stuurde.
Dat hij zoiets doet geeft mij echter niet het recht om dat de volgende keer dan ook maar te doen. Die chauffeur zou ervoor beboet moeten worden en de ander (in dit geval ikzelf) moet zich ook gewoon aan de regels blijven houden en fatsoenlijk rijden.
Helaas doen veel mensen dit niet en, zoals KIET-2 ook al aangeeft, lijkt het zo dat hoe duurder/groter/sneller de auto, hoe asocialer het rijgedrag. Men waant zich zo veilig in die (lease-)A4 TDI van €45.000,- dat men onverantwoorde risico's neemt en daar zou veel beter op gecontroleerd moeten worden.

Wat het hele gedoe met die vrachtwagens betreft;
Dat er te krap wordt geplanned (overigens voor diegene die het zei, dat doet de chauffeur vaak niet zelf maar dat doet de planner of de afdeling planning) geeft niemand een vrijbrief de regels te overtreden en asociaal te gaan rijden. Dan dien je dat aan te geven bij de planner/afdeling.
Bij mijn ooms bedrijf zijn ze ook ruimer gaan plannen omdat de (erg) strakke planningen gewoon vaak niet haalbaar waren door de toegenomen filedruk in ons kikkerlandje. Bij verander(en)de omstandigheden dient ook daarop te worden geanticipeerd.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Elke vrachtwagenchauffeur gooit hem ervoor, wisselt een cd tijdens het rijden, iedereen doet zo wel wat..
Nee, dat is niet zo. Een groot deel is wel in staat tot fatsoenlijk weggedrag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 21:24
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Nee, dat is niet zo. Een groot deel is wel in staat tot fatsoenlijk weggedrag.

Ga nou niet zo lomp lopen doen joh, zou jij een hele dag naar dezelfde cd kunnen luisteren? NEE .. dus ga niet zo lomp lopen praten want elke vrachtwagenchauffeur of automobilist die een lange afstand rijdt, wisselt wel eens een cd tijdens het rijden. Omdat je niet 6x dezelfde cd wilt horen. Iedereen drinkt wel eens achter het stuur en dan bedoel ik gewoon drinken en geen alcohol ofzo, voordat je weer met je bijdehante opmerkingen komt. En je ken wel praatjes hebben met pech voor je en die onzin. Maar zullen we is ff kijken of jij op je rem gaat staan? Ga toch weg man. Als ik al dik 3/4minuten richting aangeef en ze laten me er niet tussen? Zou jij dan niet pissed worden? Zou jij dan niet de neiging hebben van ze remmen maar kga gewoon naar links. En met links gooien moeten jullie hier ook niet gelijk denken zomaar blindelings naar links. Want ik kom gewoon rustig aan naar links, niet dat ik die auto klem rij ofzo. Want jullie kunnen het hier ook wel lekker letterlijk en bijdehant opnemen ofniet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 00:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als je 3-4 minuten al je richting aangeeft is er duidelijk geen gelegenheid om in te halen. Mensen hoeven jou er ook niet tussen te laten; jij gaat een speciale verrichting doen en dus moet je ook al het andere verkeer voor laten gaan. En zijn opmerking ging over chauffeurs die al die acties wel doen en er een fatsoenlijk weggedrag op nahouden (dus een cd wisselen zonder over het wegdek te zwalken of al zijn aandacht te verliezen).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 08:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat een held, een cd wisselen en een dikke vrachtwagen voor een personenauto gooien over één kam scheren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 09:25
unkki
unkki is offline
Hebben ze tegenwoordig geen radio in de vrachtwagens? Als ik de CD zat ben, laat ik hem verwisselen, of ik zet de radio aan. Dit d.m.v. een knopje op het stuur.

Veiligheid voor alles, daarnaast neemt een TV je aandacht meer over dan een boot die langsvaart. Een TV maakt ook geluid, je gaat de gesprekken volgen die men op de TV heeft en hierdoor is je aandacht niet bij het verkeer en een mogelijke afdwaling naar gedachten is dan ook vele malen groter.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 10:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als ik al dik 3/4minuten richting aangeef en ze laten me er niet tussen? Zou jij dan niet pissed worden?
De verkeerswet lijkt me duidelijk over zo'n geval. Vette pech voor degene die van baan wil veranderen.

Bovendien is er een zeer logische reden dat niemand je ertussen laat; je veroorzaakt direct een enorme opstopping voor honderden mensen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 10:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik hoop oprecht dat ik V8Driver nooit tegen kom op de snelweg.
Tevens hoop ik dat ik nooit achter de persoon zit die V8Driver tegen komt op de snelweg.
Want ik beide gevallen denk ik dat het slecht met me af kan lopen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:24
Lethe
Lethe is offline
Het grappige is dat in het verkeer iedereen zich aan iedereen ergert, ongeacht of diegene zich aan de verkeersregels houdt (wat rijdt hij langzaam!) of dat juist niet doet (asociaal!).
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het grappige is dat in het verkeer iedereen zich aan iedereen ergert, ongeacht of diegene zich aan de verkeersregels houdt (wat rijdt hij langzaam!) of dat juist niet doet (asociaal!).
Iedereen ergert zich aan iedereen? Hoe kom je daar nou bij?
Ik erger me in ieder geval aan bijzonder weinig mensen. Als iemand 120 rijdt, erger ik me niet aan hem. Als iemand 110 rijdt ook niet, dan haal ik hem gewoon netjes in. Etcetera. Zolang je je gewoon normaal aan de regels houdt is er niks aan de hand en gelukkig doen ontzettend veel mensen dat. Pas wanneer iemand gevaarlijk (véél te snel of véél te langzaam, waar dat niet kan) of irritant (bumperkleven, de (vracht)auto naar links gooien wanneer ik daar rij) rijdt ga ik me er pas aan ergeren.

Net zat er trouwens een lesauto achter mij echt ontzettend te pushen. Ik reed 45 op een weg waar je 50 mag en waar veel auto's langs de weg staan geparkeerd. Sowieso is het een weg waar vanwege slecht zicht en hard rijden veel ongelukken zijn gebeurd. Hoe kán het dan zo zijn dat een instructeur niet wat tegen de leerling zegt daarover? Sterker nog, de instructeur keek me nog na ook, toen ik afsloeg. Op zo'n manier dat je op de snelweg ook wel eens even kijkt wat er nou eigenlijk achter het stuur zit, wanneer je iemand inhaalt die 80 rijdt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik erger mij hooguit aan mensen die, in het verkeer, zichtbaar zich aan andere mensen ergeren en meestal hun aanwezigheid duidelijk laten merken. Het leeuwendeel van de weggebruikers is heus niet irritant bezig hoor
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:39
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Hebben ze tegenwoordig geen radio in de vrachtwagens? Als ik de CD zat ben, laat ik hem verwisselen, of ik zet de radio aan. Dit d.m.v. een knopje op het stuur.

Veiligheid voor alles, daarnaast neemt een TV je aandacht meer over dan een boot die langsvaart. Een TV maakt ook geluid, je gaat de gesprekken volgen die men op de TV heeft en hierdoor is je aandacht niet bij het verkeer en een mogelijke afdwaling naar gedachten is dan ook vele malen groter.

Raar antwoord van je, een TV maakt geluid, maar als ik een cd luister ? Komt op hetzelfde neer, die volg je ook en zit je ook mee te zingen als je in een goede bui ben. En dat andere antwoord ook niet van jou volgens mij maar van weet ik veel wie, dat ik langer rij dan dat mn baas goed vindt. Jij weet duidelijk niet hoe de transportwereld in elkaar steekt. Ik mag niet langer van de wet. Maar elke baas laat zn chauffeurs langer rijden. Je mag 15u op een dag werken, waarvan maximaal 10 rijden. 4.5u rijden 3 kwartier rust, 4.5u rijden 3 kwartier rust, dan pak je ff 9uurtjes slaap. Huppa scheelt je volgende dag weer 3 kwartier. maar gebeurt bijna dagelijks dat je baas je opbelt of de planner van rij maar 4uurtjes langer door en slaap maar 5 ipv 9 uurtjes dan halen we het.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:48
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Ik hoop oprecht dat ik V8Driver nooit tegen kom op de snelweg.
Tevens hoop ik dat ik nooit achter de persoon zit die V8Driver tegen komt op de snelweg.
Want ik beide gevallen denk ik dat het slecht met me af kan lopen.
Nounou, jij hebt een 10 voor overdrijven gehaald op de basisschool zeker.. als je dr al vannaf bent. Ik weet wanneer ik iets kan doen en wanneer ik iets niet kan doen. En af en toe moet je gewoon iets doen wat net wel kan omdat het anders verkeerd gaat. zou jij graag 50km omrijden omdat ze je er niet tussenlaten? Nee he. Nou ik dus ook niet En daarbij nog, nog steeds schadevrij, en ik weet zeker dat ik over meer ervaringen, en veiligheid kan spreken dan jullie. Ik beschreef hier iets wat ik wel eens doe omdat het anders rot afloopt, door 50km om te rijden, gezeik hebben met je baas en zulke dingen. dan gooi ik hem er gewoon voor ja. Maar jullie hier zijn zo letterlijk dat ik dit volgens jullie elke minuut van de dag doe.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Nounou, jij hebt een 10 voor overdrijven gehaald op de basisschool zeker.. als je dr al vannaf bent.
Persoonlijke aanvallen zijn niet gewenst, ik dacht dat ik je dat verteld had?
Citaat:
Ik weet wanneer ik iets kan doen en wanneer ik iets niet kan doen.
Dat betwijfel ik dus, als ik je posts zo lees.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nounou, jij hebt een 10 voor overdrijven gehaald op de basisschool zeker.. als je dr al vannaf bent. Ik weet wanneer ik iets kan doen en wanneer ik iets niet kan doen. En af en toe moet je gewoon iets doen wat net wel kan omdat het anders verkeerd gaat. zou jij graag 50km omrijden omdat ze je er niet tussenlaten? Nee he. Nou ik dus ook niet En daarbij nog, nog steeds schadevrij, en ik weet zeker dat ik over meer ervaringen, en veiligheid kan spreken dan jullie. Ik beschreef hier iets wat ik wel eens doe omdat het anders rot afloopt, door 50km om te rijden, gezeik hebben met je baas en zulke dingen. dan gooi ik hem er gewoon voor ja. Maar jullie hier zijn zo letterlijk dat ik dit volgens jullie elke minuut van de dag doe.
Luister jongen, als we het over de basisschool gaan hebben komt ook spelling aan de orde en ik geloof niet dat je er in die discussie al te best vanaf komt, dus laten we dat achterwege laten. Als we het over overdrijven hebben.. alsof jij ooit één keer op de snelweg iemand hebt moeten inhalen, omdat je anders 50 km/u had gereden... Misschien in een file, maar niet in het verhaal waar we het over hadden. Het ging erom dat er vrachtwagenchauffeurs rechts netjes 80 rijden en jij die er langs wil omdat jij 95 wil rijden. Dat kan best incidenteel gebeuren, ik zeg niet dat je dat elke minuut doet. Maar 1 keer is al te veel. Als je er langs kan, prima. Maar we hebben het nu over 'hem ervoor gooien' en jij snapt nog steeds niet dat dat levensgevaarlijk is.

Laten we het eens van de andere kant bekijken. Bedenk je eens dat je in een auto rijdt en dat er plots een vrachtwagen rechts van je, besluit z'n vrachtwagen voor jou te gooien. Wat gebeurt er dan, heb je daar uberhaupt wel eens over nagedacht? Jij rijdt dus 120 en die vrachtwagen rijdt 80. Dat betekent dat je 3 dingen kan doen: 120 blijven rijden, direct het stuur omgooien naar een andere baan of accuut in de remmen.
In geval 1 is een ongeluk gegarandeerd: binnen enkele seconden knal jij achterop de vrachtwagen.
In geval 2 zijn er veel risico's: wat nou als er op die andere baan al iemand rijdt? Wat nou als daar geen baan meer is en je auto doorschiet tegen de vangrail?
In geval 3 zijn er even zoveel risico's: wat nou als je niet op tijd kan afremmen? Wat nou als jij wel af kan remmen, maar de persoon achter je niet? Wat nou als de persoon achter je zó schrikt van de plotselinge remreactie van jou dat hij nog harder op de rem gaat of zijn stuur omgooit?

Als je vaak dit soort manoeuvres haalt, dan is het schadevrij rijden niet aan jou te danken, maar aan uitzonderlijke kwaliteiten van de automobilist die jou tegen komt.
Echt, denk hier gewoon eens over na.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:07
unkki
unkki is offline
Citaat:
Raar antwoord van je, een TV maakt geluid, maar als ik een cd luister ? Komt op hetzelfde neer, die volg je ook en zit je ook mee te zingen als je in een goede bui ben. En dat andere antwoord ook niet van jou volgens mij maar van weet ik veel wie, dat ik langer rij dan dat mn baas goed vindt. Jij weet duidelijk niet hoe de transportwereld in elkaar steekt. Ik mag niet langer van de wet. Maar elke baas laat zn chauffeurs langer rijden. Je mag 15u op een dag werken, waarvan maximaal 10 rijden. 4.5u rijden 3 kwartier rust, 4.5u rijden 3 kwartier rust, dan pak je ff 9uurtjes slaap. Huppa scheelt je volgende dag weer 3 kwartier. maar gebeurt bijna dagelijks dat je baas je opbelt of de planner van rij maar 4uurtjes langer door en slaap maar 5 ipv 9 uurtjes dan halen we het.
Het verschil tussen een radio en een tv is dat als een gesprek spannend is je naar de tv gaat staren. En de tv heeft vele diepgaandere gesprekken waarbij je gaat nadenken, muziek is gewoonweg hersenloos en hoef je niet diep over na te denken.

Waardoor de tv is principe een groter afleidend effect heeft dan een radio/cd.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 23:20
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Iedereen ergert zich aan iedereen? Hoe kom je daar nou bij?
Bij wijze van spreken. Je begrijpt toch wel wat ik bedoel?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 11:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nounou, jij hebt een 10 voor overdrijven gehaald op de basisschool zeker..
Was het maar zo, maar de manier waarop je je rijgedrag beschrijft ben je gewoon een tijdbom waarbij het een kwestie van tijd is voordat er doden vallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 15:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij wijze van spreken. Je begrijpt toch wel wat ik bedoel?
Ik snap wat je bedoelt maar ik kan niet zo goed tegen dat soort uitspraken. Als je niet 'iedereen' bedoelt, kan je beter dat woord ook niet gebruiken. Zeker ook omdat zelfs 'de meeste mensen' hier niet op gaat. Er zijn helemaal niet zoveel mensen in het verkeer die zo slecht rijden dat andere weggebruikers zich stelselmatig aan hen ergeren. Niet in verhouding tot het aantal mensen dat uitstekend rijdt, of in elk geval anderen niet tot last is.

Maar ja, ik snap wat je bedoelt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 16:31
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
v8 driver, ik snap je punt opzich wel,maar wat wil je bereiken met deze discussie?
hier op t scholieren forum bewijzen dat je een goede vrachtwagenchauffeur bent?

Gewoon ervoor gooien is natuurlijk nooit een goede optie, maar alvast een beetje opschuiven zodat je intenties duidelijk zijn,is een veel veiligere middenweg,doorwelke je nooit 3minuten zou blijven moeten knipperen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 21:37
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Nou wil ik niet veel zeggen, maar zou je dan eens niet het rijbewijs van alle vrachtwagenchauffeurs invorderen? Elke vrachtwagenchauffeur gooit hem ervoor, wisselt een cd tijdens het rijden, iedereen doet zo wel wat.. waarom zouden jullie het in de personenauto wel mogen hem ervoor gooien en wij niet? Remmen moet je toch wel.. of het dan voor een personenauto is of vrachtwagen maakt ook geen reet meer uit.. ik denk dat het goed zou zijn dat elk mens eens een keer een dag vrachtwagen gaat rijden. Dan snappen ze wel waarom de chauffeurs zich zo gedragen op de weg.
Om even een paar dingen op een rijtje te zetten. Vrachtwagenchauffeurs zoals jij gooien hem ertussen niet omdat het kan of hun de ruimte geboden word maar omdat ze donders goed weten dat een personenauto geen aanvaring wil met een vrachtwagen van 12ton, dat weet jij ook heel goed. Als een personen auto jou vrachtwagen met 100km/h ramt stap jij uit je wagen zonder schrammetje, de persoon in de personenauto moet geluk hebben als diegene het overleeft.

Had ik het over een cdtje wisselen? Dacht het niet? Ik heb het over JOU rijstijl en dat jij je vrachtwagen op de linkerbaan gooit waarbij een auto vol in de remmen moet.

Zoals eerder aangeven is jou vrachtwagen vele malen zwaarder als een personenauto. Mijn auto weegt nog geen ton. Jou wagen zal vol al gauw tegen of over de 12 ton gaan. Is jou remkracht evenredig groter? Weet wel zeker van niet. Jou massatraagheid is veel groter en de remweg van jou wagen is ook vele malen groter. Als ik naast jou rijd met precies 80km/h en gaan gelijktijdig voluit remmen geef ik je op een briefje mee dat mijn remweg VEEL korter is als die van jou vrachtwagen.

Ik heb over het algemeen respect voor vrachtwagenschauffeurs omdat ik me bewust ben van de grootte en traagheid van het geheel. Als ik de kans krijg zal ik ze ook de ruimte geven om bv in te voegen of om bij rotondes de ruimte te geven om af te slaan en een ruime bocht te kunnen nemen. Als het echter druk is ben ik van mening dat een vrachtwagen helemaal niets op de linkerbaan te zoeken heeft en rechts moet blijven rijden. Voor vrachtwagenchauffeurs zoals jij heb ik echter totaal geen respect. Jij gooit je wagen bewust op de linkerbaan ook al weet je dat de auto (hard) zal moeten gaan remmen, hiermee breng je heel bewust het leven van je medeweggebruikers in gevaar. Als hier een ongeval uit voortvloeit hoop ik dat je minimaal voor poging tot doodslag aangeklaagt word.

Jij geeft al meerdere malen aan dat je over veel meer ervaring en gevoel van veiligheid beschikt als dat wij dat hebben. Heb je dan ooit eens stilgestaan bij de remweg en massatraagheid van jou vrachtwagen? Hoeveel langer de remweg is als jij 95 rijd ipv 80? Zou je als goede chauffeur toch moeten weten... Je maakt gewoon stomweg misbruik van het feit dat je een vrachtwagen rijd die groter en zwaarder is als een personenauto.. ze remmen toch wel...

Laatst gewijzigd op 27-09-2007 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 21:43
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
De verkeerswet lijkt me duidelijk over zo'n geval. Vette pech voor degene die van baan wil veranderen.

Bovendien is er een zeer logische reden dat niemand je ertussen laat; je veroorzaakt direct een enorme opstopping voor honderden mensen.
Eens, op een drukke snelweg behoort een vrachtwagen absoluut niet op de linkerbaan maar RECHTS te rijden, de opstopping die ontstaat gedurende de tijd die een vrachtwagen nodig heeft om 1 andere vrachtwagen in te halen is op een drukke snelweg enorm, laat staan als er meerdere ingehaald moeten worden. Daarbij veroorzaak je als vrachtwagenchauffeur daarmee een berg irritaties bij de weggebruikers die verplicht zijn achter de vrachtwagen te blijven rijden totdat die eindelijk eens ingehaald heeft.

Er geldt niets voor niets op een overgroot deel van de snelwegen in nederland een inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende bepaalde tijdvakken van de dag en/of de spits..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 08:11
)Vampje(
)Vampje( is offline
V8driver: je klinkt als een belabberde chauffeur.
Als door jouw toedoen ooit iemand komt te overlijden hoop ik dat je er een ernstig trauma aan overhoudt.

En kom niet aan met 'alle vrachtwagenchauffeurs gooien hem ervoor', want dat heb ik zelden of nooit meegemaakt en ik ben al genoeg vrachtauto's tegengekomen in mijn leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Verkeer & Vervoer Te hard rijden
***ailá***
111 21-04-2007 00:44
Verkeer & Vervoer [nieuws]rijschoolhouders versus agressie
coopergirl
47 19-11-2005 10:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap agressie in het sociale verkeer
Ace Ventura
21 18-04-2005 16:21
De Kantine Word je met een scooter ook geflitst ?
BBEM
234 09-06-2003 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.