Oud 26-09-2007, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Tja, als je hier de snelweg op wilt moet je sowieso 30min. rijden eer je bij een snelweg bent. En sowieso, ik heb nergens last van gehad. Ik snap niet wat er zo speciaal is aan snelwegrijden...
Nou en? Dan neem je twee lessen achter elkaar en ga je de hele les alleen maar snelweg oefenen. Ik vind het echt belachelijk dat je je rijbewijs hebt gehaald zonder ooit op de snelweg te zijn geweest. Het gaat er niet om dat het oh zo speciaal is, het gaat erom dat je het moet kunnen. En voor sommige mensen is het best moeilijk en eng de eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren). Nou heb jij het geluk dat dat bij jou niet zo was, maar anders was het toch mooi onveilig geweest als jij aarzelend met 80 in zat te voegen op een drukke snelweg, snelheden verkeerd inschat omdat het heel anders is dan een 80km weg, moet weven, etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 12:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Eindelijk een positief bericht voordat ik morgen op theorie examen moet (deze mail kreeg ik van mij nieuwe instrukteur)

hoi Cornel

Dat je donderdag gaat slagen is duidelijk want uit ons telefoongesprek blijkt dat je de stof heel goed beheerst.
Deze cd-rom is dan ook eigenlijk bedoeld voor mensen die dieper op de theorie willen ingaan.
Ik wens je heel veel succes en verwacht dan ook een telefoontje van je dat je geslaagd bent.

Gr. Cor van Tilburg
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 13:28
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Eindelijk een positief bericht voordat ik morgen op theorie examen moet (deze mail kreeg ik van mij nieuwe instrukteur)

hoi Cornel

Dat je donderdag gaat slagen is duidelijk want uit ons telefoongesprek blijkt dat je de stof heel goed beheerst.
Deze cd-rom is dan ook eigenlijk bedoeld voor mensen die dieper op de theorie willen ingaan.
Ik wens je heel veel succes en verwacht dan ook een telefoontje van je dat je geslaagd bent.

Gr. Cor van Tilburg
Stoer! Ik hoop dat het je gaat lukken, laat het even weten hier!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 13:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Stoer! Ik hoop dat het je gaat lukken, laat het even weten hier!
Ben zelf wel optimistisch omdat ik al twee andere oefen CDroms hebt (die voor leerlingen bedoeld zijn) Die instrukteur zij tegen mij dat veel rijscholen op de theorielessen vaak deze ''moeilijker'' oefenvragen gebruiken omdat als leerlingen hier al voor slagen tijdens de lessen dan is de slagingskans op het echte examen ook veel groter. De CDrom die ik gekregen hebt is oorspronkelijk bedoeld voor instrukteurs en mensen die in opleiding zijn voor instrukteur vandaar dat het level ook een heel stuk hoger ligt (maar kwam ondanks alles toch goed door de examen testen heen)

Dit ken ik ook bevestigen, bij de theorielessen die ik heb gehad waren de vragen ook veel moeilijker dan wat er in het theorieboek stond. (van de 14 aanwezigen waren er ook 14 gezakt, waarvan ik er in verhouding maar 8 fout had) De leraar zij ook dat de vragen op het echte examen op een ''makkelijker/toegankelijker'' nivo zitten dan wat hij tijdens de lessen liet zien.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:47
unkki
unkki is offline
Citaat:
Nou en? Dan neem je twee lessen achter elkaar en ga je de hele les alleen maar snelweg oefenen. Ik vind het echt belachelijk dat je je rijbewijs hebt gehaald zonder ooit op de snelweg te zijn geweest. Het gaat er niet om dat het oh zo speciaal is, het gaat erom dat je het moet kunnen. En voor sommige mensen is het best moeilijk en eng de eerste keer (en misschien ook nog wel latere keren). Nou heb jij het geluk dat dat bij jou niet zo was, maar anders was het toch mooi onveilig geweest als jij aarzelend met 80 in zat te voegen op een drukke snelweg, snelheden verkeerd inschat omdat het heel anders is dan een 80km weg, moet weven, etc.
Tja, hier in Zeeland is dat doodnormaal hoor. Niemand die hier op de snelweg rijdt. Enige wat wij wel hebben zijn een aantal 100-wegen, die ook stukje 2-baans zijn. Maar dat zijn geen snelwegen.

Maar goed, ik had geen enkel probleem op de snelweg dus ik zie bij mij het probleem niet. Want invoegen dat hebben wij ook geleerd hoor, op die 2-baans 100-weg moet je nl. ook invoegen.

En als je situaties krijgt zoals jij die beschrijft, dan hoor je sowieso geen rijbewijs te hebben want dan kun je gewoon niet rijden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Tja, hier in Zeeland is dat doodnormaal hoor. Niemand die hier op de snelweg rijdt. Enige wat wij wel hebben zijn een aantal 100-wegen, die ook stukje 2-baans zijn. Maar dat zijn geen snelwegen.

Maar goed, ik had geen enkel probleem op de snelweg dus ik zie bij mij het probleem niet. Want invoegen dat hebben wij ook geleerd hoor, op die 2-baans 100-weg moet je nl. ook invoegen.

En als je situaties krijgt zoals jij die beschrijft, dan hoor je sowieso geen rijbewijs te hebben want dan kun je gewoon niet rijden.
Jullie komen neem ik toch aan ook wel eens buiten Zeeland?

En bij jou is het probleem er inderdaad niet, dat zei ik ook, maar een groot deel van lessers heeft wel moeite met op de snelweg rijden en dan is het wel een gevaarlijk probleem.

Als je nog nooit op de snelweg hebt gereden hoor je ook geen rijbewijs te krijgen, juist omdat veel gevallen dan inderdaad niet voldoende op de snelweg kunnen rijden.
Stel je eens voor dat ik nog nooit in de binnenstad zou hebben gereden en toch een rijbewijs zou hebben, dat zou je toch ook niet veilig vinden?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:23
unkki
unkki is offline
Citaat:
Jullie komen neem ik toch aan ook wel eens buiten Zeeland?

En bij jou is het probleem er inderdaad niet, dat zei ik ook, maar een groot deel van lessers heeft wel moeite met op de snelweg rijden en dan is het wel een gevaarlijk probleem.

Als je nog nooit op de snelweg hebt gereden hoor je ook geen rijbewijs te krijgen, juist omdat veel gevallen dan inderdaad niet voldoende op de snelweg kunnen rijden.
Stel je eens voor dat ik nog nooit in de binnenstad zou hebben gereden en toch een rijbewijs zou hebben, dat zou je toch ook niet veilig vinden?
Zal ik dan eens wat leuks onthullen, ik heb ook nog nooit in de stad gereden...
Grootste stad hier in de buurt is Zierikzee....

En met lessen kom je niet buiten Zeeland.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:27
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Zal ik dan eens wat leuks onthullen, ik heb ook nog nooit in de stad gereden...
Grootste stad hier in de buurt is Zierikzee....

En met lessen kom je niet buiten Zeeland.
Wat raar allemaal....
Ik woon echt in het kleinste, meest afgelegen gehucht allertijden, en zelfs ík moet nog gewoon op de snelweg en in de stad lessen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:31
unkki
unkki is offline
Citaat:
Wat raar allemaal....
Ik woon echt in het kleinste, meest afgelegen gehucht allertijden, en zelfs ík moet nog gewoon op de snelweg en in de stad lessen.
Ach, wil je in de stad rijden ben je toch wel zo'n 50min. onderweg...

En aangezien ik vooral uur-lessen en een aantal anderhalf-uur lessen heb gehad, werkte dat niet. Maar ik heb nooit geen problemen ondervonden op de snelweg en/of in de stad. In Zierikzee rijden is opzich ook niet heel makkelijk hoor, enig idee hoe smal die straatjes daar zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:49
Verwijderd
Nouja, als ik gelest had waar ik geboren en opgegroeid ben, dan had ik nooit les gehad met driedubbele rotondes, en nu wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik wil ook in Zeeland wonen!

Ik heb ik weet niet hoe vaak op de snelweg moeten oefenen, invoegen, uitvoegen en dan de andere kant op weer invoegen, simpelweg omdat ik er zo slecht in was, moeite had met beslissen wanneer ik in zou gaan voegen en nerveus werd van de drukte en zo. Ik weet niet, ik vind het best vreemd dat je je rijbewijs kunt halen zonder ooit op de snelweg te hebben gereden?!
Je had liever gewild dat je geen lessen op de snelweg had gehad en dan maar een dodelijk ongeluk veroorzaakt had?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dat komt volgens mij echt bijna nooit voor. Ik hoor om me heen alleen maar verhalen van mensen die binnen 2-3 maanden weer op kunnen.
Als je niet snel weer op kunt koopt je rijschool niet vooruit in en zit je bij een te kleine rijschool waarschijnlijk. Ik heb zelf destijds bij een vrij kleine rijschool gelest maar die deden dat dus ook, en je kon gewoon een maand later nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Zal ik dan eens wat leuks onthullen, ik heb ook nog nooit in de stad gereden...
Grootste stad hier in de buurt is Zierikzee....

En met lessen kom je niet buiten Zeeland.
Wtf.. dan vind ik dat je er nog lang over hebt gedaan met 19 lessen. Geen snelweg en geen stad.. wat doe je dan? Beetje over 80-100 km wegen rijden en een paar dorpjes door ofzo? Ik hoop in ieder geval dat die mensen die zonder ooit in de stad of op de snelweg te rijden een rijbewijs hebben gekregen uit de buurt van de randstad blijven.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:16
unkki
unkki is offline
Citaat:
Wtf.. dan vind ik dat je er nog lang over hebt gedaan met 19 lessen. Geen snelweg en geen stad.. wat doe je dan? Beetje over 80-100 km wegen rijden en een paar dorpjes door ofzo? Ik hoop in ieder geval dat die mensen die zonder ooit in de stad of op de snelweg te rijden een rijbewijs hebben gekregen uit de buurt van de randstad blijven.
Zoals ik zei, in Zierikzee moet je aardig kunnen manouvreren. Allerlei zéér smalle straatjes e.d. En je rijdt in principe vooral van dorp naar dorp en in de dorpen. En zo af en toe op de 2-baans 100-weg. Die overigens redelijk druk was gezien het een verbinding was tussen de eilanden. Dus opzich leer je genoeg hoor, daarnaast krijg je natuurlijk ook de benodigde speciale verrichtingen.

Blijkbaar was het voldoende om mij veilig op de snelweg en in de steden te laten rijden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Hehe, ik heb 'm aangevraagd hoor
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 12:08
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Nog drie rijlessen en dan ga ik afrijden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 13:15
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Succes
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:26
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ben net terug van het theorie examen. Alle opwinding voor niks geweest, zo'n makkelijk theorie examen heb ik nog nooit gedaan.

Volle bak geslaagd met maar 1 fout.

Wordt vervolgd.

Die ene fout wil ik toch weten, ga ik komende week navragen bij de rijschool!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:59
Verwijderd
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 18:46
)Vampje(
)Vampje( is offline
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 19:25
Verwijderd
Jihaa, gefeliciteerd Cornel!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 20:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ben net terug van het theorie examen. Alle opwinding voor niks geweest, zo'n makkelijk theorie examen heb ik nog nooit gedaan.

Volle bak geslaagd met maar 1 fout.

Wordt vervolgd.

Die ene fout wil ik toch weten, ga ik komende week navragen bij de rijschool!
Dat krijg je toch direct bij de uitslag
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Dat krijg je toch direct bij de uitslag
Nee, je krijgt alleen te horen in welke categorie je fout zat. Betwijfel overigens of je instructeur achter die fout kan komen, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 20:46
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Nee, je krijgt alleen te horen in welke categorie je fout zat. Betwijfel overigens of je instructeur achter die fout kan komen, maargoed.
Ik heb de fout al kunnen achterhalen, het was een vraag die ik te laat gecorrigeerd had na de uitslag al meteen door had dat het om die vraag ging. Er werd gevraagt bij welk bord je binnen de bebouwde kom bent.

Bord a maximum snelheid (50 km) bord B bord met plaatsnaam Helmond. Daar dat 50 km bord nooit binnen de bebouwde kom staat had ik die fout, maar kon 'm niet meer corrigeren. (tijd was al voorbij)

Komende woensdag ga ik rijden met een nieuwe instrukteur, hij belde mij net op om woensdag kennis te maken en dan gaan we meteen beginnen aan rijlessen. (kost bij hem maar 27 euro per echte uur les)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 22:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gefeliciteerd
Ik had indertijd geloof ik ook 1 fout. Iets onder de categorie brandstofverbruik volgens mij. Daar had het in ieder geval mee te maken. Handig om te weten, maar om dat nou relevant te maken voor een theorie-examen... nou, nee
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 22:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb de fout al kunnen achterhalen, het was een vraag die ik te laat gecorrigeerd had na de uitslag al meteen door had dat het om die vraag ging. Er werd gevraagt bij welk bord je binnen de bebouwde kom bent.

Bord a maximum snelheid (50 km) bord B bord met plaatsnaam Helmond. Daar dat 50 km bord nooit binnen de bebouwde kom staat had ik die fout, maar kon 'm niet meer corrigeren. (tijd was al voorbij)

Komende woensdag ga ik rijden met een nieuwe instrukteur, hij belde mij net op om woensdag kennis te maken en dan gaan we meteen beginnen aan rijlessen. (kost bij hem maar 27 euro per echte uur les)
Huh hoe bedoel je? Een 50km bord kan best binnen de bebouwde kom staan.
Maar wat had je nou geantwoord dan en wat waren de overige opties?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 01:40
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Huh hoe bedoel je? Een 50km bord kan best binnen de bebouwde kom staan.
Maar wat had je nou geantwoord dan en wat waren de overige opties?
Het waren deze twee borden, zekers weten dat bord A beslist nergens in de bebouwde kom staat, anders moeten ze na iedere kruising zo'n bord gaan plaatsen.

Bord A



Bord B


Bord A kun je wel tegenkomen op wegen buiten de bebouwde kom.

De vraag luidde als volgt.

Bij welk bord bent u binnen de bebouwde kom?

Bord A
Bord B
Bord A en B
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 08:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het waren deze twee borden, zekers weten dat bord A beslist nergens in de bebouwde kom staat, anders moeten ze na iedere kruising zo'n bord gaan plaatsen.
Maar als je nou de bebouwde kom binnenrijdt op een weg, waarbij ze onder het bebouwde-kom-bord aangeven dat je 70 mag; dan kan er later wel een bord met 50 staan om aan te geven dat je vanaf dan slechts 50 mag rijden. En dus kan dat bord wel binnen de bebouwde kom staan, toch?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 09:05
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Het waren deze twee borden, zekers weten dat bord A beslist nergens in de bebouwde kom staat, anders moeten ze na iedere kruising zo'n bord gaan plaatsen.

Bord A

[afbeelding]

Bord B

[afbeelding]
Bord A kun je wel tegenkomen op wegen buiten de bebouwde kom.

De vraag luidde als volgt.

Bij welk bord bent u binnen de bebouwde kom?

Bord A
Bord B
Bord A en B
En het antwoord is: bij bord A en B.

Staat in mijn CBR- theorieboek.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 12:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan is dat een beetje een kromme vraagstelling.
Bij bord B rijd je de bebouwde kom binnen, en bord A kan je ook buiten de bebouwde kom tegenkomen.

Het lijkt me toch echt dat het alleen bord B moet zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 12:42
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
En het antwoord is: bij bord A en B.

Staat in mijn CBR- theorieboek.
Antwoord C (bord A en B) had ik ook ingetoets bij het examen.

Om alle onduidelijkheid weg te nemen zal ik komende week navragen bij de rijschool welke vraag nou precies fout was.

Niet dat dit relevant is maar wil het juiste antwoord op die ene foute vraag toch wel weten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 13:37
PV
PV is offline
Citaat:
Dan is dat een beetje een kromme vraagstelling.
Bij bord B rijd je de bebouwde kom binnen, en bord A kan je ook buiten de bebouwde kom tegenkomen.
mhm is dat laatste wel zo? zijn wegen buiten de bebouwde kom niet altijd minstens 60 km/uur? ik weet het niet
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 14:03
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Dan is dat een beetje een kromme vraagstelling.
Bij bord B rijd je de bebouwde kom binnen, en bord A kan je ook buiten de bebouwde kom tegenkomen.

Het lijkt me toch echt dat het alleen bord B moet zijn
Ze stellen de vraag inderdaad niet juist, wat ze (volgens mij) bedoelen is welk bord je je binnen de bebouwde kom bevindt, en dat is zowel bord a als bord b.
Wist ik eerst ook niet, maar aangezien het in 't boek staat zal het toch wel moeten kloppen neem ik aan..?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 14:38
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
mhm is dat laatste wel zo? zijn wegen buiten de bebouwde kom niet altijd minstens 60 km/uur? ik weet het niet
Tractoren, landbouwvoertuigen en brommobielen mogen ook op wegen buiten de bebouwde kom rijden (uitgezonderd autowegen en autosnelwegen)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Tractoren, landbouwvoertuigen en brommobielen mogen ook op wegen buiten de bebouwde kom rijden (uitgezonderd autowegen en autosnelwegen)
Dan nog kan de max. snelheid wel 60km/h zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het waren deze twee borden, zekers weten dat bord A beslist nergens in de bebouwde kom staat, anders moeten ze na iedere kruising zo'n bord gaan plaatsen.
Wat houdt 'zekers weten' bij jou eigenlijk in? Want het is helemaal niet waar.
Ik ben zojuist nog langs meerdere borden met 50 gereden binnen de bebouwde kom.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 16:56
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Wat houdt 'zekers weten' bij jou eigenlijk in? Want het is helemaal niet waar.
Ik ben zojuist nog langs meerdere borden met 50 gereden binnen de bebouwde kom.
Nu ben ik zelf ook het spoor bijster, wat een foute vraag allemaal niet teweeg brengt.

Als het maar niet tijdens mijn rijlessen gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 17:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tijdens je rijlessen mag vanalles gebeuren. Daarom zijn het lessen
En tijdens je rij-examen worden geen theorie vragen gesteld hoor

Die borden staan daar trouwens omdat heel de wereld schijnt te denken dat je er 70 of 80 mag
Het is ook absurd dat je er maar 50 mag (en ik reed er met m'n rij-examen ook 70 )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 01:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Op zich komen 50-borden nog vrij veel voor in de bebouwde kom, vooral in grotere steden. Meestal om mensen daaraan te herinneren als je wegen waar je 70 mag, grotere verbindingswegen zijn dat doorgaans, verlaat of inderdaad wegen met twee rijstroken waar het toch stiekem niet de bedoeling is. Maar als iedereen daar te hard rijdt dan zal je rij-instructeur ook wel zeggen van 'ga er maar een streepje boven zitten'

Buiten de bebouwde kom komen ze ook voor. Veelal is dit op wegen waar je dan normaal 80 mag rijden, maar waar extra voorzichtheid geboden is zoals bij op- en afritten van auto(snel)wegen of gewoon een gevaarlijkere kruising
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 09:30
PV
PV is offline
Citaat:
Buiten de bebouwde kom komen ze ook voor. Veelal is dit op wegen waar je dan normaal 80 mag rijden, maar waar extra voorzichtheid geboden is zoals bij op- en afritten van auto(snel)wegen of gewoon een gevaarlijkere kruising
Bij op- en afritten van auto(snel)wegen is het toch een adviessnelheid? iig ik kan me niet herinneren dat er ergens een rond bord met rode rand en 50 staat. Wel vierkant en blauw.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het komt ook bijna niet voor, volgens mij. Het is mij tot nu toe alleen opgevallen op de weg tussen Emmen en Nieuw-Amsterdam. In Duitsland zie je dit ook vaker, dat ze de maximumsnelheid veranderen bij afslagen en drukke punten (50 of 70 km/h, buiten de bebouwde kom is het maximum volgens mij 100 op provinciale wegen).
Adviessnelheden worden doorgaans alleen gegeven bij (onoverzichtelijke) bochten. Bij een recht stuk heeft het weinig nut, want dan is het toch maar een adviessnelheid en rijden de mensen net zo hard door
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 13:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Bij op- en afritten van auto(snel)wegen is het toch een adviessnelheid? iig ik kan me niet herinneren dat er ergens een rond bord met rode rand en 50 staat. Wel vierkant en blauw.
Ik ken wel een plek waar ze eerst de snelheid van 120 naar 100 veranderen en dan bij de afrit (een behoorlijk scherpe bocht) een verplicht-50 bord staat. Maar meestal staat er inderdaad een advies-bord.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 14:18
Verwijderd
Ergo: borden met maximumsnelheid 50 kun je ook buiten de bebouwde kom tegenkomen, en het enige goede antwoord op die vraag is dat je alleen bij een blauw bord met een witte rand en een plaatsnaam de bebouwde kom binnenrijdt.
Dat dacht ik overigens ook al wel, maar jullie maken me aan het twijfelen.

Oh en ik reed net terug uit Duitsland (mijn zusje had voetbalwedstrijd en ik ging haar brengen) en toen bedacht ik me dat het de eerste keer was dat ik alleen in een auto reed. Whoei tof.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:39
PV
PV is offline
Krummeltje; dan klopt het CBR theorieboek van Vampje dus niet? zie een paar posts hierboven.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 16:32
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, dat vraag ik me nu dus ook af...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 18:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sowieso staan er ook wel eens van die tijdelijke borden van 50 bij wegwerkzaamheden.
Dus je kan nooit stellen dat je bij een bord van 50 persé binnen de bebouwde kom bent.

Bovendien: Cornel had C ingetoetst (bord A en B) en had die vraag fout..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 19:01
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, oké, maar het staat toch echt in m'n boek.. Precies zo'n vraag.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 00:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het kan een zetfout zijn? Staat er ook een uitleg bij dan waarom het dat antwoord moet zijn?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, oké, maar het staat toch echt in m'n boek.. Precies zo'n vraag.
Volgens mij kan het gewoon echt niet. En theorieboeken kunnen best (veel) fouten bevatten, ze zijn niet onfeilbaar
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:35
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Volgens mij kan het gewoon echt niet. En theorieboeken kunnen best (veel) fouten bevatten, ze zijn niet onfeilbaar

Juist en daarom twijfelde ik bij het examen ook aan die vraag, blijkt dat bord A officieel nergens binnen de bebouwde kom geplaats is.

Mocht bord A toch ergens geplaats zijn binnen de bebouwde kom dan heeft dat hooguit een tijdelijk karakter denk maar aan wegwerkzaam heden, omleidingen ed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.