Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb gekozen voor het oude examen. Ik twijfelde ook wel, omdat het natuurlijk niet zeker is dat ik voor april mijn rijbewijs haal en dan zit ik alsnog met dat nieuwe afrijden, zonder daarvoor geoefend te hebben. Maar ja, dat is dan maar zo. Ik heb toch liever het oude examen omdat de kans van slagen me dan groter lijkt.
Ja, dat idee heb ik ook. Ik oefen al wel een beetje voor het nieuwe examen, met zelfstandig naar een coordinatiepunt rijden en op navigatie rijden enzo. De reden dat ik twijfel is omdat ik op navigatie rijden makkelijker vind dan normaal, maar ik slecht ben in het onthouden van die coordinatiepunten . Maar denk inderdaad dat ik ook gewoon het oude examen doe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu tijdens de laatste lessen oefeningen aan het doen zoals clusteropdracht, zelfstandig een parkeer opdracht doen, zelf een route rijden voor het nieuwe examen, maar mij maak het niet uit of ik het oude of nieuwe examen kan doen. Uiteindelijk gaat het erom dat ik moet proberen een zo goed mogelijke rit neer te zetten. Het zelfstanding routes ed rijden deed ik al bij de vorige rijschool en is voor mij niks nieuws.
Zelfstandig een route rijden is het probleem ook niet, maar dan moet ik wel weten waar het eindpunt is . Clusteropdrachten vind ik doodsimpel, en zelfstandig parkeren is toch altijd al?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:14
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ja, dat idee heb ik ook. Ik oefen al wel een beetje voor het nieuwe examen, met zelfstandig naar een coordinatiepunt rijden en op navigatie rijden enzo. De reden dat ik twijfel is omdat ik op navigatie rijden makkelijker vind dan normaal, maar ik slecht ben in het onthouden van die coordinatiepunten . Maar denk inderdaad dat ik ook gewoon het oude examen doe.
Het oude examen zou wel makkelijker moeten zijn aangezien ze met het nieuwe het aantal ongelukken veroorzaakt door mensen met een beginnersrijbewijs willen terugdringen.
Ik oefen op navigatie rijden en zo dus echt nooit. Volgens mij heb ik de slechtste instructeur ever. Het is dat ik bij deze rijschool twee examens heb liggen, anders was ik allang weggeweest. Heb jij al een precieze afrij-datum?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:20
Verwijderd
Yep. 3 januari moet het gebeuren. Zou eerst 6 december zijn, maar die datum was alweer weg tegen de tijd dat mijn instructeur mij had gebeld om te vragen of ik kon . Maargoed, vind ik eigenlijk wel beter zo, nog wat extra lessen is alleen maar mooi.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vandaag gereden op navigatie, dat gaat naar mijn mening toch veel relaxer dan als de instrukteur telkens aanwijzingen geeft. Verder een nette rijles gereden alleen bij het invoegen op de autoweg vergat ik de schouderkijk, daar moet nog verder op geoefend worden want dat vergeet ik nog wel eens, maar verder gaan de rijlessen voorspoedig.

Indien ik door de medische molen van het CBR ben gekomen gaat mijn instrukteur voor mij een TTT aanvragen met aansluitend een examen. Mijn instrukteur gaf mij ook de tip dat ik bij de psychiater gerust kan vertellen dat ik vaker op examen ben geweest want als ik volgens het CBR echt niet geschikt zou zijn lieten ze mij nooit eerder op examen gaan.

Zou het roze plastic toch nog binnen mijn bereik komen.

Damn steeds weer als ik een post van jou lees snap ik niet hoe je toch zo naief kan zijn! Je hebt al 200 lessen gehad en je hebt nog niet eens het dode hoek kijken onder de knie. Hoe kan dat toch? Dat hoort al zo'n 190 lessen automatisme te zijn. En hoe kan je dan nog optimistisch zijn over het roze papiertje binnen bereik hebben..?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:08
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Damn steeds weer als ik een post van jou lees snap ik niet hoe je toch zo naief kan zijn! Je hebt al 200 lessen gehad en je hebt nog niet eens het dode hoek kijken onder de knie. Hoe kan dat toch? Dat hoort al zo'n 190 lessen automatisme te zijn. En hoe kan je dan nog optimistisch zijn over het roze papiertje binnen bereik hebben..?
Wat we ook posten, het komt niet aan bij hem. Dat zal dan wel met zijn aut(ot)isme te maken hebben.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:16
Suey
Suey is offline
Citaat:
Aangezien ik begin/half januari ga afrijden, wil ik graag van mensen die een rijbewijs hebben of een (paar) keer op zijn geweest weten wat zij tijdens het afrijden als struikelblok hebben ervaren, waar ik goed op moet letten, wat vaak fout gaat, wat handig is om in bepaalde situaties te doen, kortom: alle tips zijn welkom. Vertellen waarom je gezakt bent (als dat zo is) is ook bruikbare informatie natuurlijk. Alvast bedankt!
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar ga er niet meteen van uit dat je gezakt bent wanneer er iets fout gaat (ja of het moet heel ernstig zijn). Tijdens mijn examen trok mijn examonator op een gegeven moment aan mijn stuur omdat ik bijna over een stoeprand heenging. Daarnaast gingen er nog een paar dingetjes verkeerd dus ik dacht echt dat ik het wel kon vergeten. Ik was toch geslaagd. Dus haal je niet te snel in je hoofd dat je iets compleet verkeerd doet. Het gaat erom dat je moeilijkheden veilig oplost en dat je goed kijkt natuurlijk. Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh, ja maak je geen zorgen Allure. Mijn halve examen heb ik verprutst. Ik ging de snelweg op en was zo druk bezig met het invoegen dat ik niet zag dat de matrixborden een andere snelheid aangaven. Dus ik lekker gas geven.. veel te hard! Bij de volgende borden zag ik het ineens, maar ik reed toen al veel te snel. Ook op een andere weg reed ik 70 (voorheen was dat een 70 km weg) terwijl je er 50 mocht. De examinator moest me er op wijzen. Bij een openstaande brug liet ik m'n motor vrolijk draaien en bij het fileparkeren... nou ja, vrouw hè. Maar goed, de examinator vond het allemaal niet relevant. Hij heeft wel eerst nagevraagd aan mijn instructeur of ik wel vaker te hard reed, maar daarna zei hij dat het vast door de zenuwen was gekomen en dat hij bovendien vond dat ik heel veilig had gereden en goed keek. En dat was veel belangrijker.

Dus vergeet al die verhalen over onredelijke examinatoren. De helft van die verhalen zijn onjuist, omdat ze vanuit de beleving van de gezakte komen. En de andere helft mag dan wel juist zijn, maar vergeet niet dat er ook net zo veel positieve verhalen zijn. Alleen vertelt men die meestal niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 00:51
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Damn steeds weer als ik een post van jou lees snap ik niet hoe je toch zo naief kan zijn! Je hebt al 200 lessen gehad en je hebt nog niet eens het dode hoek kijken onder de knie. Hoe kan dat toch? Dat hoort al zo'n 190 lessen automatisme te zijn. En hoe kan je dan nog optimistisch zijn over het roze papiertje binnen bereik hebben..?
Ik ben helaas niet zo inteligent als de forumbazen hier, maar ik heb gewoon ontzettend veel moeite met meerdere dingen tegelijk doen, zeg maar vertraagde informatie verwerking. Dit breekt mij telkens op tijdens de lessen en vooral de examens.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 06:07
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik ben helaas niet zo inteligent als de forumbazen hier, maar ik heb gewoon ontzettend veel moeite met meerdere dingen tegelijk doen, zeg maar vertraagde informatie verwerking. Dit breekt mij telkens op tijdens de lessen en vooral de examens.
Kijk, hier ga je dus de fout in. Je hoeft helemaal niet veel tegelijk te doen. Je moet consequent dingen ná elkaar doen.

Dus, rijstrook wisselen: Voor je kijken, binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, voor je kijken, binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, voor je kijken. Kan ik? Knippert aan, gaan, knippert uit. Na controle in binnenspiegel. En klaar. Je *kunt* je dode hoek niet eens vergeten als je zo'n soort routine aanhoudt.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben helaas niet zo inteligent als de forumbazen hier, maar ik heb gewoon ontzettend veel moeite met meerdere dingen tegelijk doen, zeg maar vertraagde informatie verwerking. Dit breekt mij telkens op tijdens de lessen en vooral de examens.
En daarom is het zo gevaarlijk om jou alleen de weg op te laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 08:51
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Even een tussendoor berichtje, ben net terug van mijn huisarts en heb het even met hem besproken wat ik komende week bij die psychiater kan verwachten, er is mij verteld dat het gesprek meer zal gaan over mijn dagelijks leven, hobby's eventueel werk en/of de ADHD en autisme mij wel of niet hinderd hierin, meer een gesprek over koetjes en kalfjes. Mijn wajong uitkering of het aantal rijlessen en examens is niet van toepassing over wat de psychiater gaat rapporteren aan het CBR, na afloop mag ik zelf zijn aantekingen inzien en zelfs een copy vragen (inzage recht) Met deze uitleg van mijn huisarts zie ik het gesprek al met meer vertrouwen tegenmoet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 09:52
Nyawa
Citaat:
Sowieso een belangrijke tip: hoe raar de fout ook is (of jij denkt dat die is...), gewoon doorrijden. Je weet nóóit hoe je examinator uiteindelijk oordeelt; rijdt dus nooit door met het idee 'o ik ben toch al gezakt'.
Klopt. Ik hoorde van mijn instructrice dat een leerling van haar tijdens zijn examen met door rood was gereden - wel in een situatie dat er geen gevaar voor ander verkeer was hoor - en dat zelfs die nog was geslaagd omdat de rest van z'n rit wel gewoon goed was.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben helaas niet zo inteligent als de forumbazen hier, maar ik heb gewoon ontzettend veel moeite met meerdere dingen tegelijk doen, zeg maar vertraagde informatie verwerking. Dit breekt mij telkens op tijdens de lessen en vooral de examens.
Maar STOP er dan toch mee!
Met een vertraagde informatieverwerking is het kansloos om je in het verkeer te begeven. Besteed je geld lekker aan het OV.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:47
Verwijderd
Mijn broertje is ook geslaagd met door rood rijden ("Het was nog net oranje" zei ie ) dus het kan allemaal. Ik heb een ruk aan mn stuur gehad en ben geslaagd
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 18:49
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En daarom is het zo gevaarlijk om jou alleen de weg op te laten gaan.
Citaat:
Maar STOP er dan toch mee!
Met een vertraagde informatieverwerking is het kansloos om je in het verkeer te begeven. Besteed je geld lekker aan het OV.
Weet je hoeveel ov-jaarkaarten je van je rijlesgeld had kunnen betalen? :\
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 20:43
Lethe
Lethe is offline
Ik denk dat ook rekenen niet zijn sterkste punt is.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 21:00
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Maandag om 11:40 is opzich toch wel een goede tijd? Ik rijd ook af in Rijswijk.

Ben eigenlijk toch wel blij dat het examen zo ver weg is, heb ik weer wat tijd voor extra rijlessen en tijd om geld daarvoor in te zamelen. Heb al wel sinds 9 november (mijn examen) niet meer gereden. Dus morgen drie weken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 22:57
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik denk dat ook rekenen niet zijn sterkste punt is.
:')

ot: Vandaag weer even gereden Ik haalde een teamgenootje op voor de training, toen daarheen, terug, afgezet. Alles prima, wilde ik daar wegrijden, zette ik hem in zn achteruit zonder de koppeling in te drukken :') Daarna heb ik nogal onverantwoordelijk en hard gereden Dat gaat zo vanzelf als de wegen leeg zijn en je alleen zit in de auto
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 23:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kan dat bij jou? Van die koppeling?
Bij mij lijkt het echt onmogelijk om de versnelling te veranderen zonder de koppeling in te trappen.
Tenzij je echt fors geweld gaat gebruiken, maar tegen die tijd moet je toch al wel door hebben dat je iets fout doet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 23:57
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Kan dat bij jou? Van die koppeling?
Bij mij lijkt het echt onmogelijk om de versnelling te veranderen zonder de koppeling in te trappen.
Tenzij je echt fors geweld gaat gebruiken, maar tegen die tijd moet je toch al wel door hebben dat je iets fout doet
Ik deed het niet zo gewelddadig hoor.. Hij slaat meteen af. Bij de lesauto waar ik in reed, was een diesel, heb ik m weleens per ongeluk in zn 1 gezet zonder koppeling, en de motor kon het aan om hem een stukje weg te laten rijden voordat ik doorhad wat ik deed en snel de koppeling intrapte. Het is vast kut voor je versnellingsbak en je motor, maar goed, hoort erbij
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 17:02
Verwijderd
Nou ja, 'hoort erbij'... (en dit niet vanwege een zeker topic op De Kantine).
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:05
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou ja, 'hoort erbij'... (en dit niet vanwege een zeker topic op De Kantine).
Hoort bij de nieuwigheden van het autorijden In het begin maakt iedereen wel stomme foutjes met de versnellingsbak.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Hoort bij de nieuwigheden van het autorijden In het begin maakt iedereen wel stomme foutjes met de versnellingsbak.
Precies. Het is ook niet voor niets dat rijscholen die versnellingsbak zo vaak moeten vervangen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Hoort bij de nieuwigheden van het autorijden In het begin maakt iedereen wel stomme foutjes met de versnellingsbak.
ik heb dit werkelijk nog nooit gehad? Dat koppelingspedaal zit aardig in mijn systeem Wel weet ik dat je 'm uit de versnelling in de vrij kunt zetten zonder koppeling in te trappen...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:45
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik vergeet wel soms om hem in zn vrij te zetten bij het uitzetten, maar de koppeling zit wel in m'n systeem gelukkig
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 19:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik vergeet wel soms om hem in zn vrij te zetten bij het uitzetten, maar de koppeling zit wel in m'n systeem gelukkig
dat heb ik ook een paar keer gehad De volgende rit wordt je als een katapult vooruit geschoten Daarom leerde mijn stiefvader me "altijd bij het starten de koppeling in te trappen".. Dat helpt ;P
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 19:41
Suey
Suey is offline
Als je het goed doet kun je inderdaad schakelen zonder de koppeling te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
dat heb ik ook een paar keer gehad De volgende rit wordt je als een katapult vooruit geschoten Daarom leerde mijn stiefvader me "altijd bij het starten de koppeling in te trappen".. Dat helpt ;P
Dat had je tijdens de lessen niet geleerd?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
ik heb dit werkelijk nog nooit gehad? Dat koppelingspedaal zit aardig in mijn systeem Wel weet ik dat je 'm uit de versnelling in de vrij kunt zetten zonder koppeling in te trappen...
Hehe, dat is mij ook wel eens overkomen
In de Volvo van de buren was het overigens wel mogelijk om te schakelen zonder het pedaal in te drukken. Het enige dat je moest doen was een soort hendeltje op de pook omhoog halen en snel schakelen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 04:20
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
dat heb ik ook een paar keer gehad De volgende rit wordt je als een katapult vooruit geschoten Daarom leerde mijn stiefvader me "altijd bij het starten de koppeling in te trappen".. Dat helpt ;P
Onze auto start niet eens als je de koppeling niet intrapt, ook als ie in zn vrij staat.

En daarnet reed ik naar huis. De weg was helemaal leeg. En toen reed ik wel te hard, ik geef het toe, over de 100 waar je 70 mocht. Valt wel mee als er werkelijk nergens een andere auto te bekennen is. Maar dan krijg je een kruising met verkeerslichten, en die staan op rood. Moet je vrij hard remmen, want je hoopt dat ie nog op groen springt. Sta je helemaal stil, en pas 10 of 15 seconde later springt ie op groen ;\ Lekker economisch.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 08:34
PV
PV is offline
En als je nou wél 100 mocht op die weg, zou je dan 120 rijden? gewoon om je maar niet aan de regel te houden?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 13:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dat had je tijdens de lessen niet geleerd?
Nee, net zoals ik daar niet leerde om de verlichting aan te doen (stond altijd aan) of cruise control te bgebruiken (). Daarbij heb ik geleerd de auto op de handrem te zetten (parkeren) en dit schijnt helemaal uit den boze te zijn (in de winter).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Nee, net zoals ik daar niet leerde om de verlichting aan te doen (stond altijd aan) of cruise control te bgebruiken (). Daarbij heb ik geleerd de auto op de handrem te zetten (parkeren) en dit schijnt helemaal uit den boze te zijn (in de winter).
Sinds wanneer is dat dan 'uit den boze'? Ik parkeer het ding altijd met de handrem erop, nooit problemen gehad
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer is dat dan 'uit den boze'? Ik parkeer het ding altijd met de handrem erop, nooit problemen gehad
Iets met vastvriezen van de kabels, geloof ik. Althans, volgens mn vader
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Iets met vastvriezen van de kabels, geloof ik. Althans, volgens mn vader
Ja boeiend, de remkabels kunnen net zo goed vastvriezen. Je kunt niet overal rekening mee houden
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 14:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je het goed doet kun je inderdaad schakelen zonder de koppeling te gebruiken.
Ik heb dan toch het idee dat je het dan juist niet goed doet..

Citaat:
Nee, net zoals ik daar niet leerde om de verlichting aan te doen (stond altijd aan) of cruise control te bgebruiken (). Daarbij heb ik geleerd de auto op de handrem te zetten (parkeren) en dit schijnt helemaal uit den boze te zijn (in de winter).
Het is niet uit den boze, het is zelfs aan te raden. Alleen als het stevig vriest is het inderdaad handiger om de rem er niet op te zetten, omdat ie dan vast kan vriezen en moeizaam van de handrem af te halen is. Maar verder gewoon doen.
Wel slecht dat je niet hebt geleerd het licht aan te doen.

En ik heb wel soms dat ik ga schakelen en dat ik dat zo haastig doe dat ik de koppeling al weer op laat komen terwijl hij nog niet helemaal in de versnelling staat. Dan krijg je echt een afgrijselijk geluid waardoor je binnen een seconde de koppeling weer ingetrapt hebt en je hem in de juiste versnelling zet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 14:35
Verwijderd
Ik zet m ook altijd op de handrem hoor ;x
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 15:51
Verwijderd
Het is niet leuk als je handremkabel vastvriest
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 17:25
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En als je nou wél 100 mocht op die weg, zou je dan 120 rijden? gewoon om je maar niet aan de regel te houden?
Neuj. Het is zo'n gescheiden tweebaansweg, om 4 uur 's nachts en er is werkelijk niemand te bekennen. Dan vind ik wel dat je 100 kan op zo'n weg. Maar goed.

En over die handremkabel. Volgens mij heeft mijn vader, in al die jaren dat ie al autorijdt, maar een keer problemen gehad met zn handrem. En dat was geloof ik niet eens in de winter.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:52
Verwijderd
Ik was een keer met mensen mee die het wel hadden. Die konden dus mooi de auto laten staan . Dus als het vriest, niet op de handrem zetten maar in de versnelling laten staan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn vader laat hem overigens altijd in de versnelling staan zonder handrem.
Maar daar moet je dan wel aan denken als je hem de volgende dag weer opstart
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:14
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mijn vader laat hem overigens altijd in de versnelling staan zonder handrem.
Maar daar moet je dan wel aan denken als je hem de volgende dag weer opstart
Bij ons start ie niet eens als je de koppeling niet intrapt. En ik zou het juist vergeten bij het uitzetten van de auto dat ie nog in zn versnelling staat. Want ik heb geleerd 'alle stroomverbruikers uit, handrem erop, bediening los, motor uitschakelen'. Maar als je dus de bediening loslaat, slaat ie af als ie in zn versnelling staat. Dus.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als het stevig vriest schijnt het ook beter te zijn, je handrem kan vastvriezen. Maar ik doe het ook nooit.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij ons start ie niet eens als je de koppeling niet intrapt. En ik zou het juist vergeten bij het uitzetten van de auto dat ie nog in zn versnelling staat. Want ik heb geleerd 'alle stroomverbruikers uit, handrem erop, bediening los, motor uitschakelen'. Maar als je dus de bediening loslaat, slaat ie af als ie in zn versnelling staat. Dus.
Ik doe altijd als eerste de motor uit. Dus dan kan hij niet meer afslaan
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:52
Bhoebha!
Avatar van Bhoebha!
Bhoebha! is offline
deze maand afrijden voor mijn motorrijbewijs.......spannninggg..
__________________
Make love not war...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 14:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ben net terug van het gesprek met die psychiater en moet eerlijk toegeven het gesprek(je) van ongeveer 20 minuten is mij heel erg meegevallen en hij was heel vriendelijk, de psychiater merkte al meteen aan het gesprek dat ik serieus met mijn rijbewijs bezig ben en dat ik heel geloofwaardig en eerlijk overkwam. De enigste vragen die hij aan mij stelde was of ik in het dagelijks leven last hebt van mijn aandoeningen. Ik heb ook verteld dat ik jarenlang schadevrij heb gereden op brommers en scooters op een klein incident na (dat hij niet eens meetelde) en ik liet hem ook mijn theoriekaart (1 fout) en geldig bromfiets cetrificaat zien. Hij vind dat ik gewoon geschikt bent, maar hij zegt dat het CBR dit altijd als standaard procedure heeft. Na afloop vertelde hij dat ik een verslag gaat opstellen voor het CBR zodat ik een rijschiktheids verklaring krijgt en gewoon verder mag lessen met aansluitend een examen. Maar hij zij ook dat hij zelf niet mag beslissen of iemand wel of niet mag rijden, maar hij stelde mij toch gerust dat zijn rapport waarschijnlijk door het CBR goedgekeurd wordt.

Wordt zeker nog vervolgd.

O,ja woensdag weer rijles.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:50
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Ik doe altijd als eerste de motor uit. Dus dan kan hij niet meer afslaan
Inderdaad, doe ik ook altijd. In z'n vrij zetten, motor afzetten, in de versnelling zetten, koppeling los. En met starten koppeling in, in z'n vrij, motor aan, in de versnelling. Heb het anders geleerd op de rijles (gewoon met handrem) maar er is mij verteld dat dit beter zou zijn voor je motor ofzo en dat doe ik dan gewoon trouw .
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 13:06
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Nou ik heb maar weer een rijles geboekt, dan heb ik al bijna een maand niet gereden. Nog een paar lesjes en dan maar opnieuw proberen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 16:46
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou ik heb maar weer een rijles geboekt, dan heb ik al bijna een maand niet gereden. Nog een paar lesjes en dan maar opnieuw proberen.
Succes!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #14
Verwijderd
502 15-06-2009 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.