Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2008, 03:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Omdat de vorige dicht was


En een herhaling van mijn laatste post, voor het gemak:

Citaat:
De Multispace-variant heeft een 0-100 tijd van 19,9 seconden. Als je die fabrieksopgave al kan halen (dat is extreem lastig) dan nog kan zo'n bak gewoon niet met de beste wil van de wereld sneller laten rijden Uiteindelijk is er maar zoveel vermogen beschikbaar.

Of om met de woorden van Finkers te spreken: "Ik dacht dat dat paard van jou heel hard wilde lopen?" "Ja, dat wil hij ook wel... maar hij kan het niet."
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Oud 17-11-2008, 08:17
Verwijderd
Nog even over die caddy uit het vorige topic, de variant waar jullie het over hebben is een 1.9 SDI met 70 PK.
Oud 17-11-2008, 12:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, die 1.9 uit de Berlingo levert inderdaad ook maar 69 pk.

Ik heb vannacht voor de lol eens ingevoegd op de manier van het nieuwe rijden (wat, als ik de quiz van SBS6 goed begrijp, tegenwoordig ook dan door het CBR gewenst is? ), dus doorschakelen tussen de 2000-2500 toeren. Ik moest toen met 85 km/u invoegen Gelukkig was er verder niemand op de weg, maar man, wat duurt het dan lang om 120 te halen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-11-2008, 19:40
Verwijderd
Ik reed laatst in een Toyota Auris die ook met van die groene pijltjes aangeeft wanneer de optimale schakelmomenten zijn om zuinig te rijden. Als je 50 in z'n 4 rijdt wil ie meteen nog een versnelling hoger.
Oud 17-11-2008, 19:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ja, die 1.9 uit de Berlingo levert inderdaad ook maar 69 pk.

Ik heb vannacht voor de lol eens ingevoegd op de manier van het nieuwe rijden (wat, als ik de quiz van SBS6 goed begrijp, tegenwoordig ook dan door het CBR gewenst is? ), dus doorschakelen tussen de 2000-2500 toeren. Ik moest toen met 85 km/u invoegen Gelukkig was er verder niemand op de weg, maar man, wat duurt het dan lang om 120 te halen.
Ik reed op mijn examen 120 in z'n 4 toen ik in ging voegen en dat vond de examinator juist goed
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-11-2008, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is dus het motormanagement dat zich aanpast. Inrijden is echt de grootste onzin, zeker met de hedendaagse techniek. Motoren zitten af-fabriek prima in elkaar, er hoeven geen dingen meer "in te slijten" ofzo. Overigens, wel eens gezien hoe ze met die auto's op het fabrieksterrein rijden? Dat gaat echt keihard en vol gas, tijd is geld enzo
Het is niet voor niets nog steeds zo dat het uiteindelijke motorvermogen afneemt wanneer je de auto gedurende de inrijperiode niet fatsoenlijk inrijdt. Daarnaast is het zo dat de manier waarop met auto's op het fabrieksterrein wordt gereden reden genoeg is om de koop te ontbinden, wanneer je er achter komt (en aangezien veel auto's tegenwoordig met een laptop uit te lezen zijn is dat ook makkelijk genoeg gedaan). Die dingen worden over het algemeen met busjes/vrachtwagens vervoerd, dat scheelt een hoop (bij de importeur dan he).
Oud 18-11-2008, 01:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik reed op mijn examen 120 in z'n 4 toen ik in ging voegen en dat vond de examinator juist goed
Op mijn examen was het Nieuwe Rijden ook nog niet 'verplicht', maar van wat ik er uit heb opgemaakt zien ze dat tegenwoordig liever wel zo. Mij is ook geleerd zo vlot mogelijk op snelheid komen
Als ze het vroeg opschakelen ook graag zien bij het invoegen dan is het niet zo vreemd meer dat mensen dan nog maar 80/90 km/u. Ik betwijfel het toch dat dat de bedoeling is. Misschien dat iemand die recent is afgereden of nog aan het lessen is daar wat duidelijkheid over kan geven
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-11-2008, 10:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Het is niet voor niets nog steeds zo dat het uiteindelijke motorvermogen afneemt wanneer je de auto gedurende de inrijperiode niet fatsoenlijk inrijdt.
Wat is dan volgens jou "fatsoenlijk inrijden"? En hoe kan het vermogen precies afnemen door op een bepaalde manier te rijden? Het vermogen wordt bepaald door de fysieke eigenschappen van een motorblok; die veranderen heus niet significant, hoe je er ook mee rijdt (tenzij je er zo debiel mee omspringt dat er wat kapot gaat, maar dat is een ander verhaal).

Citaat:
Daarnaast is het zo dat de manier waarop met auto's op het fabrieksterrein wordt gereden reden genoeg is om de koop te ontbinden, wanneer je er achter komt (en aangezien veel auto's tegenwoordig met een laptop uit te lezen zijn is dat ook makkelijk genoeg gedaan). Die dingen worden over het algemeen met busjes/vrachtwagens vervoerd, dat scheelt een hoop (bij de importeur dan he).
Zou het? Zijn er mensen geweest die dat gedaan hebben? Het lijkt mij toch dat dat niet zomaar zal lukken, ook al is er best iets voor te zeggen (volgas rijden met een koude motor is natuurlijk nooit een goed idee).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 18-11-2008 om 10:13.
Oud 18-11-2008, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan volgens jou "fatsoenlijk inrijden"? En hoe kan het vermogen precies afnemen door op een bepaalde manier te rijden? Het vermogen wordt bepaald door de fysieke eigenschappen van een motorblok; die veranderen heus niet significant, hoe je er ook mee rijdt (tenzij je er zo debiel mee omspringt dat er wat kapot gaat, maar dat is een ander verhaal).
De manier waarop de dealer en het boekje van de auto het je uitleggen In ruwe lijnen behelst dat zoiets (natuurlijk zal het per auto iets kunnen verschillen):
De eerste 5000 km niet meer gas geven dan 75%.
Tussen 5000 en 10.000 km langzaam het maximale gas dat je geeft opschroeven naar zo'n 85 - 90% van het maximum.
Tussen 10.000 en 15.000 km langzaam opbouwen naar 100%.
Benzinemotoren:
Bij koude start nooit meer dan 3000 tpm draaien en nooit maximaal gas geven.
Diesel:
Bij koude start nooit meer dan 2500 tpm draaien en nooit maximaal gas geven.
Citaat:
Zou het? Zijn er mensen geweest die dat gedaan hebben? Het lijkt mij toch dat dat niet zomaar zal lukken, ook al is er best iets voor te zeggen (volgas rijden met een koude motor is natuurlijk nooit een goed idee).
Ja, dat is zo. Net zoals dat je auto nooit als showroom of demo-model mag worden gebruikt tenzij jij er expliciet toestemming voor hebt gegeven. Dealerstickers mogen ook niet worden opgeplakt zonder jouw expliciete toestemming etc. etc.
Dat soort dingen gaat best ver
Oud 18-11-2008, 12:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Met moderne auto's is inrijden echt niet meer zo ruim nodig. Tegenwoordig worden ze al in de fabriek 'ingedraaid'. Alleen de eerste 1000 km of zo word je nog geadviseerd een beetje rustig aan doen, maar zelfs dan mag een wat hoger toerental nog wel (ik kan me nog van Top Gear herinneren dat ze bij hun nieuwe Chevrolet Lacetti het boekje opensloegen en het enige was 'avoid full throttle starts' bij de eerste 1000 km ). Er is met een moderne auto alleen wat tijd nodig voor hem om zich af te stellen op jouw rijstijl, maar tot 15.000 km bezig zijn met inrijden is vrij achterhaald

En inderdaad, bij alle auto's geldt dat je het liefst moet wachten totdat de olie warm is voordat je hoog in zijn toeren gaat. Als je het Nieuwe Rijden volgt heb je dat probleem ook niet Overigens valt een 'luie' motor vaak nog wel weer op te krikken door wat sportiever gebruik
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-11-2008, 12:36
Verwijderd
Vandaar dat ik zei dat het per auto zal verschillen. De nieuwe V50 van m'n oom moest namelijk nog wel zo uitgebreid worden ingereden. Overigens zal een goede tuner je motor over het algemeen ook niet tunen voordat je er minstens 15.000 km mee hebt gereden

Het Nieuwe Rijden is op zich een prima idee trouwens, alleen niet bij invoegen (zorgt voor levensgevaarlijke situaties) of wanneer je met een last rijdt, ook dan zorgt het voor gevaarlijke situaties.
Oud 22-11-2008, 22:37
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline
Ondanks het weer toch even een schone auto:




En extragratis interieurpic :
Oud 23-11-2008, 09:49
blablatje
blablatje is offline
Offtopic: Het schakelen bij 2000-2500 toeren is ook bij rijexamens nog niet gewenst als het om invoegen op de snelweg gaat, omdat het gevaarlijk is om met al te lage snelheid in te voegen en veilig rijden belangrijker is dan zuinig rijden. Gewoon invoegen in z'n 4 dus.
Oud 23-11-2008, 10:44
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline
Ah, het inrijdt verhaal. Nou, vanaf het moment dat er zo'n 200km op staat en de boel goed warm is rij ik gewoon lekker door hoor. Heb dat nu met 3 auto's gedaan en die waren/zijn alledrie lekker fel nu. Mijn Leon is op tussensprints en op top sneller dan wat ze opgeven bij de fabriek, 0-100 heb ik nog nooit getest want daar is een diesel niet voor..
Oud 23-11-2008, 12:08
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Bij invoegen is het gewoon half gas en dan invoegen (bij vol gas zit ik vaak al aan de 180/200 dus dat is niet zo'n goed idee...). Gaat prima. Bij m'n lesauto moest ik gewoon vol gas geven van mijn instructeur en dan mocht je gewoon bij 4000 toeren (diesel) schakelen.
Oud 23-11-2008, 19:20
PV
PV is offline
in de sneeuw
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg auto1.jpg (53.4 KB, 27x gelezen)
Oud 23-11-2008, 19:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een lancia Delta
Zo een had ik bijna gekocht
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 23-11-2008, 21:18
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Zo'n auto had een docent Engels, alleen al daarom veracht ik die bak nu...
Ads door Google
Oud 23-11-2008, 21:35
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline


Lekker glijden!
Oud 23-11-2008, 21:41
nps
Avatar van nps
nps is offline
Het verhaal is klaar, Patrol is achtergebleven in Afrika! Na Europa, Marokko, Mauritanie, Senegal en Gambia is ie eindelijk op zijn final destination...


in Gambia!


School waaraan we 'm gaven


In sahara


Op TV!


en ook een beetje mijn sahara auto...
__________________
__________________
Oud 24-11-2008, 00:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gaaf
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-11-2008, 03:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
O, was dat daarvoor. Ik had dat op tv gezien volgens mij, bij de start in Zandvoort (?), dat er auto's waren die nog niet eens de eerste zandheuvel daar op konden Vanuit welke instantie werd dit eigenlijk precies georganiseerd en zo?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 24-11-2008, 09:05
nps
Avatar van nps
nps is offline
Amsterdam Dakar Challenge, je koopt in NL een auto voor 500 euro (dat was die van ons ook echt) en rijdt deze vervolgens naar Dakar. Wij hebben wat meer versleuteld omdat we m daar direct wilden doneren aan ons doel. Was echt een ongelofelijke reis, zo gaaf!

www.amsterdamdakar.com


finishfoto van onze groep
__________________
__________________
Oud 24-11-2008, 15:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mag ik trouwens vragen hoeveel je aan die hele onderneming uiteindelijk kwijt bent (aangezien je veel zelf moet betalen kennelijk)? Het lijkt mij wel vreselijk leuk en interessant om te doen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 24-11-2008, 20:33
nps
Avatar van nps
nps is offline
reken op 2000 euro incl. inschrijven en incl. vlucht a 500 euro ongeveer terug, en verder inentingen, malariakuur, aanschaf auto enz. Rest is brandstof, eten en onderdak en ligt aan hoe duur je wil doen (wij hebben best riant geslapen en gegeten steeds). In afrika kan je na marokko bijna nergens pinnen dus moet je voldoende cash op zak hebben.
__________________
__________________
Advertentie
Oud 13-12-2008, 21:03
nps
Avatar van nps
nps is offline
en omdat de patrol nu in het verre afrika zit en ik dus zonder auto zat moesten we er maar weer 1tje aanschaffen, en wel deze:




een '77 mini! mn eerste eigen auto!
__________________
__________________
Oud 13-12-2008, 21:23
Verwijderd
Toffe bak
Veel roest e.d.?
Oud 14-12-2008, 07:49
Verwijderd
te gekke mini, maar het verschil met een nissan patrol, kan bijna niet groter zijn, geloof ik
Oud 14-12-2008, 10:12
nps
Avatar van nps
nps is offline
hehe nee dat klopt maar deze is ook bedoeld om in Nederland mee te rijden ipv in afrika
Qua roest, amper, we hebben m gekocht van iemand die ontzettend veel fijn werk eraan heeft gedaan. Nieuwe bodemplaat, 1300cc handgeschakeld ipv 1000cc automaat, paint job, rembekrachter, andere vooras met schijven ipv trommels, cherrybomb dubbele uitlaat.... zitten wel wat plekjes, maar nou niet bepaald dramatisch! Sterker nog, dit was de meest roestvrije betaalbare mini die we tegenkwamen..
__________________
__________________
Oud 14-12-2008, 11:25
Verwijderd
Dat is mazzel hebben. Veel plezier ermee iig
Oud 16-12-2008, 09:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vind hem stoer.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 16-12-2008, 09:57
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Kan je geen blauwe kentekenplaat aanvragen? Die zijn toegestaan op auto's tot 01-01-1978 (4 cijfers + 2 letters combo op het kenteken). Kost een euro of 40, en blauwe platen staan net iets toffer

Verder wel een leuke auto natuurlijk, oude Mini's zijn altijd gaaf
Maar volgens de RDW staat-ie wel al een jaar zonder APK (?).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-12-2008, 23:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vanochtend even vlug een foto genomen van De Oude Voes en de 121 op de oprit:

Beiden mogen nog wel een schoonmaakbeurtje hebben, en de 96 zelfs een stevige poetsbeurt (ter indicatie; die verkleuring bij het knipperlicht linksvoor is meer in de richting van welke kleur hij eigenlijk hoort te zijn). Maar dat poetsen zal even moeten wachten totdat het weer wat beter is De 121 lijkt opeens ook heel modern
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-12-2008, 11:39
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Leuk hoor, zo'n oude Saab.
Oud 18-12-2008, 13:26
Verwijderd
Dat is best een gave bak idd
Weer eens wat anders dan de Volvo Amazone
Oud 18-12-2008, 16:17
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Vanochtend even vlug een foto genomen van De Oude Voes en de 121 op de oprit:
[afbeelding]

Beiden mogen nog wel een schoonmaakbeurtje hebben, en de 96 zelfs een stevige poetsbeurt (ter indicatie; die verkleuring bij het knipperlicht linksvoor is meer in de richting van welke kleur hij eigenlijk hoort te zijn). Maar dat poetsen zal even moeten wachten totdat het weer wat beter is De 121 lijkt opeens ook heel modern
zien! en heb je echt zo'n bolhoedje?

Blauwe kentekenplaten staan op de planning want die zijn inderdaad véél cooler
__________________
__________________
Ads door Google
Oud 18-12-2008, 17:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vanochtend even vlug een foto genomen van De Oude Voes en de 121 op de oprit:
[afbeelding]

Beiden mogen nog wel een schoonmaakbeurtje hebben, en de 96 zelfs een stevige poetsbeurt (ter indicatie; die verkleuring bij het knipperlicht linksvoor is meer in de richting van welke kleur hij eigenlijk hoort te zijn). Maar dat poetsen zal even moeten wachten totdat het weer wat beter is De 121 lijkt opeens ook heel modern
Hoe stoer is dit! Super stoer!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 19-12-2008, 00:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
zien! en heb je echt zo'n bolhoedje?

Blauwe kentekenplaten staan op de planning want die zijn inderdaad véél cooler
Zien?
De 121 heb ik al ruim 2 jaar, die gebruik ik voor de dagelijkse kilometers

@Dittrich; ik heb destijds ook naar een Amazon gekeken, maar die waren doorgaans een stuk duurder en de goedkopere hadden allemaal laswerk. Deze heeft alleen wat vrij makkelijk te verhelpen roest op de carrosserie en een aantal mechanische problemen, maar dat is minder erg dan dat er aan gelast zou moeten worden. Het zou wel grappig geweest zijn naast de bolhoed, want Volvo had bij de Amazons ook een 121-model

En bedankt, Coopergirl
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 19-12-2008 om 01:11.
Oud 19-12-2008, 08:57
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Kan je geen blauwe kentekenplaat aanvragen? Die zijn toegestaan op auto's tot 01-01-1978 (4 cijfers + 2 letters combo op het kenteken). Kost een euro of 40, en blauwe platen staan net iets toffer

Verder wel een leuke auto natuurlijk, oude Mini's zijn altijd gaaf
Maar volgens de RDW staat-ie wel al een jaar zonder APK (?).
klopt, die kerel had er geen tijd meer voor en had m dus geschorst. volgende week gaan we 'm apk keuren. leuke saab trouwens!
__________________
__________________
Oud 29-12-2008, 18:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het zat niet in de planning, maar onverwachts heeft de Saab een broertje/zusje (naar eigen inzicht doorstrepen) erbij gekregen; een Saab 95 (96 station, wezenlijk) uit 1974. Iemand op het Saabforum besloot hem voor een zacht prijsje te verkopen en ik vind de(ze) 95 eigenlijk nóg gaver dan de 96, om drie redenen: chromen bumpers (bouwjaar afhankelijk, ook voor de 96, maar deze had ze dus), aparte achterkant inclusief een Saab-eigen derde bankje in de kofferbak die opgeklapt gewoon een vlakke laadbodem vormt (foto daarvan volgt later, hij ligt nu vol met reserveonderdelen) en tot slot de zeldzaamheid. 96's zijn er hier redelijk wat van nog, van de 95 staan er nog maar ong. 100 van op kenteken in Nederland

Vanmiddag opgehaald uit Baarn, de vader van de verkoper had het transport geregeld tegen een schappelijke vergoeding, want op dit moment is hij geschorst en APK-loos, met nog wat mankementen. Ik reed er met de 121 achteraan. De verkopers vriendin (rode jas), die de auto 2 jaar geleden had gekocht, was er ook om afscheid te nemen. Het was gezellig, vriendelijke mensen, maar mijn hemel wat was het koud
Zolang ze er nog staan (Lycos gaat er immers uit), het transport:






__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 29-12-2008, 19:35
Verwijderd
te gaaf

En wat zijn de plannen als ze eenmaal in glorieuze staat up & running zijn?

Ik heb een oogje laten vallen op een peugeot 404 coupe. Als ik die ooit zou kunnen vinden, dan ben ik helemaal verkocht....
Oud 29-12-2008, 20:25
nps
Avatar van nps
nps is offline
whoa die achterlichten, echt heel cool wat moet er nog aan gebeuren voor de APK?
__________________
__________________
Oud 29-12-2008, 20:48
Verwijderd
Wat een enorm gave bak zeg

Welk project krijgt nu voorrang van je?
Oud 30-12-2008, 00:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De 95 staat al een jaar stil. Destijds is er eens mee naar een Saab-bijeenkomst gereden en dat tripje eindigde op de vluchtstrook toen het olielampje ging branden. Bleek dat hij 3 liter olie had verbruikt. Ze hebben er olie bij gedaan, verder gereden zonder problemen of verbruik en daarna de auto neergezet met de bedoeling er ooit nog eens naar te kijken. Voor de APK zou hij alleen een nieuwe accu nodig hebben; ik moet die even met die van De Oude Voes verwisselen om te kijken of-ie überhaupt nog wil starten De versnellingsbak zou vervanging/revisie kunnen gebruiken en de koppeling zou slippen. Olieverbruik zou door een keerring kunnen komen. Maar dat is dus allemaal tweedehands info, wat nog bevestigd moet worden. In principe zou hij echter nog moeten kunnen rijden.

Ik denk dat de 95 voorrang gaat krijgen, vooral omdat de 96 nog gewoon werkt (met gebruiksaanwijzing) en de 95 bijzonderder is. Probleempje is wel dat deze aankoop niet ingecalculeerd was en ik nu gespaard vakantiegeld voor een lange toertrip er aan heb uitgegeven. Aangezien ze niet direct van ellende uit elkaar zullen vallen zal ik eerst even sparen zodat ik die trip alsnog kan maken voordat er groot werk aan wordt gedaan

Glorieuze staat weet ik niet of dat op korte termijn haalbaar is - om alles echt netjes te krijgen is wel héél veel geld nodig, en als ze in zulke goede staat zijn is het bijna zonde om nog mee te rijden wat voor mij ook niet te bedoeling is - maar als het aan mij ligt is dit wel slechts het begin In de (verre) toekomst wil ik nog wel een 2-takt. Een kennis van mij stelde voor een wagenpark te beginnen met verlepte oldtimers - dat klinkt ook wel interessant Ik zie het wel, wie weet wat er nog voorbij komt

(In de Nova uitzending van vandaag werd er overigens in het item over het slechte marktjaar 2008 een 96 op een autosloop als het 'jaar 2008' door de shredder gehaald )
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 15-01-2009, 17:47
PV
PV is offline
de mijne is afgekeurd repareren zou duur worden, dus ik ga op zoek naar een andere ik heb helemaal geen zin in dat gezeik, geregel en geld uitgeven
Oud 16-01-2009, 13:01
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Zo, aan het kijken voor een nieuwe leaseauto.
Grote kans dat het de Mercedes-Benz C250 CDI gaat worden met een AMG-pakket.
Auto heeft standaard 204PK/500NM (0-100: 7s; 250km/h), maar die wil ik naar 250PK/600NM laten chippen, en de begrenzer laten verwijderen.

Binnenkort even een testrit maken, maar met mijn positieve ervaring met de C63 AMG zal het waarschijnlijk zeker niet tegenvallen. Ik ben benieuwd, zeker gezien het aantal nm's die gigantisch hoog is voor een 4-cilinder diesel. Leuk voor tussensprintjes.
Oud 18-01-2009, 00:19
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen

Het soort velgen in kwestie:

__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-01-2009, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen

Het soort velgen in kwestie:
[afbeelding]

Oud 19-01-2009, 16:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen

Het soort velgen in kwestie:
[afbeelding]

oh mijn god (omdat een afkorting gewoon niet genoeg is)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 19-01-2009, 16:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen

Het soort velgen in kwestie:
[afbeelding]

hahahaha serieus, FUCKING BRUUT!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Centraal pulp-topic [Try-out].
KleineTomaat
29 05-08-2004 03:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.