Oud 06-04-2009, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Leuk is dat. Als mensen het bij mij doen, twee/drie versnellingen terug en vol gas maar - zeker als ze denken een snelle auto te hebben...

Of juist als er van die gefrustreerde mensen achter je zitten en willen inhalen en dan vol gas geven. Om vervolgens weer netjes volgens de snelheid te gaan rijden.
Het tweede is dus wat ik daar deed

Wat het eerste betreft: binnen 25 - 50 meter is vrijwel geen enkele auto echt heel veel sneller dan de ander (uitzonderingen daargelaten, ik heb hier over de standaard leasebak enzo), dus moet je ook niet proberen in te halen waar het niet kan en bovendien, waar het niet eens mag. Als hij me vóór dat stuk had ingehaald, op een vierbaansweg (2 voor iedere rijrichting) had ik echt geen gas bij gegeven hoor

- edit - Overigens had hij het ook niet gehaald om me in te halen als ik géén dotje gas bij had gegeven. Hij probeerde het simpelweg te laat en met te weinig snelheid.

Laatst gewijzigd op 06-04-2009 om 18:48.
Advertentie
Oud 06-04-2009, 17:27
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nee, zeker niet.
Rijd de laatste tijd erg netjes, maar vandaag mocht 'ie even los (A).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 06-04-2009, 18:07
Verwijderd
Hehe, want het is mooi weer, dus dan mag het?
Oud 06-04-2009, 19:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja wel geslaagd. Die klever achter me niet. Wat heeft het nou voor zin om op iemands bumper te gaan zitten als je in de spits rijdt en de hele linkerbaan nou eenmaal niet harder gaat dan 110? Leuk dat je 140 wil, maar dat gaat dus niet hè. En al zou je mij nog zover krijgen dat ik op zij ga voor je, dan kom je de volgende 20 auto's tegen..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-04-2009, 19:06
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Haha, zo herkenbaar, de laatste tijd ook veel last van die klevers. Ik ga dan altijd rijden alsof ik examen aan het afleggen ben, voor elk kruispunt vertragen tot 30, net iets onder de maximum snelheid rijden en dan maar zien dat zo'n eikel gewoon na 150m rechts- of linksaf moest... Wat voor nut heeft 't dan om iemand zo in z'n gat te gaan rijden?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 06-04-2009, 19:07
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Gisteren trouwens niet geslaagd, vond de juiste radiozender niet.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 06-04-2009, 22:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
kutkutkutkutkut

nee, heb net een aanrijding gehad (niet mijn schuld overigens...)

kutkutkutkutkutKUT
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-04-2009, 22:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Oei-oei-oei Wat heeft er zich plaatsgevonden?
Maar je bent in ieder geval zelf nog wel ongedeerd?

Ik ben vandaag naar de AutoRAI geweest. Was wel gezellig, ook omdat er wat vrienden mee waren. Of ik geslaagd zou zijn weet ik niet, ik had twee keer de neiging om een invoegstrook op te rijden als ware het de uitvoegstrook. Geen idee waarom, nieuwe hobby?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 06-04-2009, 23:01
Verwijderd
Dat is inderdaad wel vervelend. Wat is er allemaal gebeurd, Qimm en alles nog wel goed met jou en eventuele inzittenden van beide voertuigen?
Oud 06-04-2009, 23:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb zelf niks gelukkig en de ander ook niet.
Er is een redelijk smalle weg waar ik elke dag langskom, en daar is een huis en in de rechter berm staan altijd auto's geparkeerd. Voor mij reed een auto die afremde en daar rechts de berm in reed om te (dacht ik) parkeren, dus ik rij langs hem heen. Draait hij ineens scherp links af (hij wou keren) Ik was inmiddels al bijna naast hem dus de klap was onvermijdelijk. Vol met mijn neus tegen zijn linker voorwiel aan. Hij had niet even in zijn spiegel gekeken voor hij de auto de weg weer opgooide. Pfffrt. Ik heb vooral heel veel plastic schade, rechtsvoor mist de hele bumper gewoon en m'n wiel zit er scheef onder. Auto daarnet oplaten halen, morgen even laten weten waar die heen moet voor het schade herstel etc en even de verzekering bellen...

ja heel fijn zo maar gelukkig niemand gewond.

[edit]
Wat nog cru-er is, ik had daar vandaag helemaal niet langs gemoeten omdat ik wou tanken (andere kant op), maar macht der gewoonte reed ik die straat in...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-04-2009, 23:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hehe, want het is mooi weer, dus dan mag het?
Dat + niemand op de weg = 170 waar 80 toegestaan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 06-04-2009, 23:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb zelf niks gelukkig en de ander ook niet.
Er is een redelijk smalle weg waar ik elke dag langskom, en daar is een huis en in de rechter berm staan altijd auto's geparkeerd. Voor mij reed een auto die afremde en daar rechts de berm in reed om te (dacht ik) parkeren, dus ik rij langs hem heen. Draait hij ineens scherp links af (hij wou keren) Ik was inmiddels al bijna naast hem dus de klap was onvermijdelijk. Vol met mijn neus tegen zijn linker voorwiel aan. Hij had niet even in zijn spiegel gekeken voor hij de auto de weg weer opgooide. Pfffrt. Ik heb vooral heel veel plastic schade, rechtsvoor mist de hele bumper gewoon en m'n wiel zit er scheef onder. Auto daarnet oplaten halen, morgen even laten weten waar die heen moet voor het schade herstel etc en even de verzekering bellen...

ja heel fijn zo maar gelukkig niemand gewond.

[edit]
Wat nog cru-er is, ik had daar vandaag helemaal niet langs gemoeten omdat ik wou tanken (andere kant op), maar macht der gewoonte reed ik die straat in...
Oei, das flink balen. Hoop dat er onzichtbaar niets beschadigd is.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 06-04-2009, 23:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat vervelend, Qimm
Gelukkig mankeert niemand verder iets. Hopen dat de schade nog een beetje meevalt. Sterkte en veel succes ermee!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 06-04-2009, 23:16
Verwijderd
Ja wat Kiet-2 zegt. Zeker hopen dat dat voorwiel meevalt en dat er niet stiekem van alles is verbogen.
Oud 07-04-2009, 07:36
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
daar ben ik wel bang voor... vandaag maar eens de boel gaan regelen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-04-2009, 10:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Haha, zo herkenbaar, de laatste tijd ook veel last van die klevers. Ik ga dan altijd rijden alsof ik examen aan het afleggen ben, voor elk kruispunt vertragen tot 30, net iets onder de maximum snelheid rijden en dan maar zien dat zo'n eikel gewoon na 150m rechts- of linksaf moest... Wat voor nut heeft 't dan om iemand zo in z'n gat te gaan rijden?
Ja maar dat vind ik nog wat anders. Dan vindt hij jou gewoon irritant. Nog niet terecht dat ie dan gaat kleven, maar wel begrijpelijk dat iemand zich dan aan je ergert.
Maar nu was het in de spits als gewoon niemand sneller kan, omdat het hele verkeer te langzaam rijdt. Dan is het helemaal zinloos.

@Qimm: oei balen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-04-2009, 11:08
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Als iemand loopt te kleven bij mij, tik ik vaak ff zachtjes de rem in, zodat de remlichten wel gaan branden. Zie ze dan schrikken
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Oud 07-04-2009, 11:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ja maar dat vind ik nog wat anders. Dan vindt hij jou gewoon irritant. Nog niet terecht dat ie dan gaat kleven, maar wel begrijpelijk dat iemand zich dan aan je ergert.
Maar nu was het in de spits als gewoon niemand sneller kan, omdat het hele verkeer te langzaam rijdt. Dan is het helemaal zinloos.

@Qimm: oei balen.
Die mensen kleven al als ik 80 rij waar ik 70 zou mogen rijden, tja, sorry, dan rij ik zelf ook al te hard en dan vertraag ik gewoon naar m'n normale snelheid... Dat ze dan nog altijd kleven en me niet voorbijrijden, tja, da's hun eigen schuld...


@Qimm: hopelijk valt 't mee, maar verbogen wiel...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-04-2009, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Als iemand loopt te kleven bij mij, tik ik vaak ff zachtjes de rem in, zodat de remlichten wel gaan branden. Zie ze dan schrikken
O ja, mensen die langzaam rijden en dan ook nog eens remmen wanneer het niet nodig is! Ik snap die agressie in het verkeer wel
Oud 07-04-2009, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Als iemand loopt te kleven bij mij, tik ik vaak ff zachtjes de rem in, zodat de remlichten wel gaan branden. Zie ze dan schrikken
Ja, dat doe ik dus maar niet. Als je op die manier een ongeluk veroorzaakt ben je zwaar de pineut namelijk.
Oud 07-04-2009, 12:35
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Dat + niemand op de weg = 170 waar 80 toegestaan
Ik kan me nog heugen dat je fel tegen mijn snelheden was, zelf rijd je nu ook 90km/h te hard.
Oud 07-04-2009, 19:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik kan me nog heugen dat je fel tegen mijn snelheden was, zelf rijd je nu ook 90km/h te hard.
Ik praat het dan ook niet goed, 170 is gewoon idioot op een 80 weg. Maar ik zat er voor ik er erg in had
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-04-2009, 20:49
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik praat het dan ook niet goed, 170 is gewoon idioot op een 80 weg. Maar ik zat er voor ik er erg in had
Kun je je dan voorstellen waar iemand zit met 3x meer vermogen?

Overigens best hypocriet, zo idioot is het niet (dat ligt nl. aan de situatie). Als je je eigen actie dus als idioot bestempeld kan ik er dus vanuit gaan dat de situatie niet positief was...
Oud 07-04-2009, 21:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
tuurlijk is het idioot, het is veel te hard, ongeacht de situatie. En dan maakt het niet uit hoe fantastisch en ervaren je bent als chauffeur, hoe geweldig goed je wagen is en hoe leeg de weg. Zo veel te hard is per definitie idioot.

Ik voel weer een welles nietes-spelletje aankomen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-04-2009, 21:54
Verwijderd
Alles goed en wel, maar hoe is het met jou en je auto afgelopen? Al wat nieuws over de schade?
Oud 07-04-2009, 21:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
heh, hij gaat morgen naar het schadeherstelbedrijf waarop en donderdag een expert komt kijken. Ik heb geen schuld dus als het goed is komt het allemaal goed. Ik heb inmiddels een leenauto (106je hihi) Dus ik ben iig weer mobiel. Ik dacht dat ik dood ging zonder auto vandaag [/dramaqueen]
Ik ben zo afhankelijk van dat ding, echt belachelijk eigenlijk... Als er wat spannends gebeurd horen jullie het nog wel.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-04-2009, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zo afhankelijk van dat ding, echt belachelijk eigenlijk...
Ja bizar is dat. Ik heb vanaf mijn 18e alles zonder auto gedaan, nu ben ik een half jaar alles met de auto aan het doen, en ik vind ook al dat ik niet meer zonder kan
Oud 07-04-2009, 22:51
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
tuurlijk is het idioot, het is veel te hard, ongeacht de situatie. En dan maakt het niet uit hoe fantastisch en ervaren je bent als chauffeur, hoe geweldig goed je wagen is en hoe leeg de weg. Zo veel te hard is per definitie idioot.

Ik voel weer een welles nietes-spelletje aankomen
Dan heb jij een foute definitie voor idioot.

Maar goed, ik ben het niet met je eens. Zal wel uit onervarenheid zijn, dat je zo denkt.
Oud 07-04-2009, 23:15
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
:')
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-04-2009, 16:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
:')
All there is to say
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2009, 16:57
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Kom ik vanavond achter of ik slaag of niet xD Met de auto ff van Grunn naar Assen en weer terug
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Oud 08-04-2009, 17:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Als iemand loopt te kleven bij mij, tik ik vaak ff zachtjes de rem in, zodat de remlichten wel gaan branden. Zie ze dan schrikken
Mwah het heeft imo geen zin om zelf ook gevaarlijk gedrag te gaan vertonen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.

Laatst gewijzigd op 08-04-2009 om 17:44. Reden: Met dank aan MTpower :D
Oud 08-04-2009, 17:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mwah het heeft imo geen zin om zelf ook ongevaarlijk gedrag te gaan vertonen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2009, 17:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ehh ja


Vandaag niet geslaagd denk ik. Op zich het grootste stuk heel netjes gereden. Maar op de snelweg liet een man mij er niet tussen toen ik van baan moest wisselen bij een splitsing en toen ik hem er toch tussen wou gooien gaf hij gas bij. Ik blufte terug en gooide hem er alsnog voor. Ging goed en kon ook echt wel, maar een examinator vindt vast dat je dan je verlies moet pakken en achter hem langs moet gaan (hoewel afremmen op de snelweg ook niet prettig is). Of dat ik al veel eerder van baan had moeten wisselen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-04-2009, 17:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gisteren bijna een taxi in de zijkant van m'n auto. Sommige mensen hebben echt nog nooit van voorsorteren gehoord volgens mij
En vervolgens nog kwaad mijn kant op kijken ook
Z'n baas heeft de klacht inmiddels ontvangen en heeft me beloofd de beste man er op aan te spreken

Maargoed, de ABS werkt in ieder geval
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2009, 21:23
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Wederom niet geslaagd.

<3 de linkerbaan
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Oud 08-04-2009, 21:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat zoveel betekent als 'ik heb de hele weg links gereden terwijl ik ook naar rechts kon' of bedoel je gewoon dat je hard hebt gereden. Een beetje raar zoals het hierboven staat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-04-2009, 23:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Wat zoveel betekent als 'ik heb de hele weg links gereden terwijl ik ook naar rechts kon' of bedoel je gewoon dat je hard hebt gereden. Een beetje raar zoals het hierboven staat
Volgens mij een combinatie van beide!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 08-04-2009, 23:19
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mijn moeder heeft vandaag een nieuwe auto (nieuwe Ford Ka) gekocht. Ze moest even de knoop doorhakken over of ze hem wilde kopen voor 300 euro meer met lichtmetalen velgen en getint glas achter (dingen waar ze totaal niet om geeft) en dan kon ze hem volgende week ophalen, of zonder die meuk en dan 3/4 maanden wachten. Alleen in het laatste geval kon ze hem waarschijnlijk pas na onze vakantie krijgen, en aangezien haar auto mee moet en er minstens 7000 km mee gereden gaat worden zal haar inruil dan wel lager zijn en is ze wellicht nog duurder uit. Dus het is het eerste geworden En ik mocht de proefrit doen, want zij durfde er het verkeer niet mee in dus moest ik haar na naar een rustige plek brengen. Het is wel echt een leuk wagentje geworden en rijdt fijn. Ik viel alleen wel stil bij een verkeerslicht; hij is nogal stil als hij stationair draait
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 09-04-2009, 14:36
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Volgens mij een combinatie van beide!
Ja
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Oud 09-04-2009, 16:07
Verwijderd
Ik heb ook wat linkerbaan gezien... Als ik straks mijn berlingo heb, zal dat niet vaak meer gebeuren, dus neem ik nu maar de kans
Oud 10-04-2009, 13:24
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
All there is to say
Ik mag hopen dat je snapt dat ik de boel even heb samengevat daar mijn standpunten ondertussen wel duidelijk zijn betreft hardrijden.
Oud 10-04-2009, 19:50
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nee, waarschijnlijk niet. Te hard gereden af en toe en ook vaak m'n stuur niet degelijk vastgehouden, maar boeie.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-04-2009, 00:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vandaag met het mooie weer maar de 96 eens uit de tuin gereden Opmerkelijk genoeg krijg ik de 121 niet achter in de tuin; in ieder geval achteruit krijg ik hem de bocht niet om en is het te krap, maar de langere en logger aanvoelende 96 past nog wel. Hoe dan ook, vervolgens nog een kwartier lopen kloten met de ontgrendelingspin van de motorkap die steeds los schoot. Ik dacht hem eindelijk dicht te hebben maar ik kreeg wel een paar seintjes onderweg, bleek dat hij onderaan toch nog weer wat omhoog was gekomen. De kap kantelt naar voren over de neus en hij zat 'bovenaan' wel goed vast (bij het openen moet je de kap 10 cm over een stroeve rails verschuiven voordat hij daadwerkelijk kan kantelen, en de boel werd ook nog tegen gehouden door een tweede haak voorin), dus gevaarlijk was het niet. Het stond alleen vast wat dom
Het pinnetje waarmee de kap in het ontgrendelingsmechanisme hoort te zitten zat wat scheef. Na dat te hebben recht gebogen bleef de boel wel gewoon zitten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 12-04-2009, 16:46
Verwijderd
Gisteren wel. Hoewel ik wel chronisch te hard heb gereden met de aanhanger erachter (92km/u op de cruisecrontrol), maar aangezien dat per 1 of 15 mei de nieuwe maximumsnelheid wordt, denk ik niet dat je er op zou zakken
Iets minder fraai was de remmanoeuvre voor de struikrovers, maar ik bedacht me wat laat dat ik officieel nog maar 80km/u mocht met de aanhanger erachter
Oud 13-04-2009, 01:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wij rijden ook altijd zo rond de 90/95 met de aanhanger (wat dubbel zo fijn is met cruise control). Maar onze kar is vrij klein - 500 kilo max. - en heeft ook weinig invloed op de stabiliteit van de auto. Langzamer moet je ook niet gaan rijden; dan krijg je of inhalende vrachtauto's (wat vele automobilisten vervelend vinden) of bumperklevende vrachtauto's als die niet in kunnen halen. En enkele tientallen tonnen op drie meter van je aanhangertje geeft geen fijn gevoel

In Duitsland mogen aanhangers overigens, mits ze voldoen aan een bepaalde keuring, ook 100 km/u.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-04-2009, 11:39
Ivo
Ivo is offline
@KIET: Dan rij jij dus echt geen 90-95 ECHTE km/u met de aanhanger.

Ik rij bijna dagelijks met aanhanger in een auto die is voorzien van een geijkte tripmaster waar je ook de snelheid op kunt zien. De eerste VA die 90+ rijdt op de geijkte meter moet ik nog tegen komen. Bij 89 km/u houdt het voor die dingen echt op en meestal rijden ze dat nog niet eens.
Ikzelf rijdt meestal al de toekomstige maximum snelheid voor auto's met aanhanger + de flitsmarge. 93 km/u geijkt dus. Met die snelheid haal ik veel vrachtwagens in. Wat ik overigens meestal niet doe als het druk is, dan sluit ik gewoon aan in het rijtje. Maar zodra ik legaal 90 km/u mag rijden, zal ik zeker niet meer afremmen voor een VA die langzamer rijdt, maar er gewoon omheen gaan. Inhaalverboden die gelden voor de vrachtwagens gelden niet voor personenauto's met aanhanger. Gevolg: Meer inhalende personenauto's met aanhanger, juist ook op die plekken waar dat niet goed is voor de doorstroming. Maar in Den Haag willen ze dat kennelijk heel erg graag, dus doe ik daar lekker aan mee.
En het hoofdargument voor deze belachelijk aanpassing van de regels? "Caravanners die 1 of 2x per jaar met de sleurhut op pad gaan zorgen voor veel hinder bij het vrachtverkeer, waardoor het vrachtverkeer gaat inhalen. Dit komt omdat die sukkels van caravanners niet boven de 80 km/u op hun eigen, sterk afwijkende teller durven te komen waardoor ze in praktijk soms amper 70 km/u rijden. Dus gaan we nu zeggen dat die caravanners 90 mogen, want dan rijden ze straks tenminste wel 80".

Nu ja, het gevolg is dat ene helft van aanhanger rijdend Nederland braaf 90 op de snelheidsmeter van de auto aanhoudt, waarmee inderdaad een hoop inhalende vrachtwagens worden voorkomen maar de andere helft van aanhanger rijdend Nederland maakt mooi gebruik van de hogere V-max en gaat wel een snelheid aanhouden die in de buurt ligt van de werkelijke wettelijke V-max, met als gevolg dat ze al dat langzamer rijdende vrachtverkeer gaan inhalen. Ik ben benieuwd. Ikzelf zal in elk geval veel vaker op de linker strook te vinden zijn met de aanhanger. Om dezelfde reden dat de gemiddelde VA-chauffeur niet achter Kees en Truus met de sleurhut aan blijft rijden. Tijdswinst. Ja, zelfs in NL, met regelmatig 400 tot 500 km op een dag ben ik al gauw een half uur eerder thuis met zo'n snelheidsverhoging van 10 km/u.
Oud 13-04-2009, 12:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap het niet, je ergert je aan de nieuwe regel waarbij personenauto's met aanhangers meer gaan inhalen, maar gaat er vrolijk aan mee doen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-04-2009, 14:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
@KIET: Dan rij jij dus echt geen 90-95 ECHTE km/u met de aanhanger.

Ik rij bijna dagelijks met aanhanger in een auto die is voorzien van een geijkte tripmaster waar je ook de snelheid op kunt zien. De eerste VA die 90+ rijdt op de geijkte meter moet ik nog tegen komen. Bij 89 km/u houdt het voor die dingen echt op en meestal rijden ze dat nog niet eens.
Ikzelf rijdt meestal al de toekomstige maximum snelheid voor auto's met aanhanger + de flitsmarge. 93 km/u geijkt dus. Met die snelheid haal ik veel vrachtwagens in. Wat ik overigens meestal niet doe als het druk is, dan sluit ik gewoon aan in het rijtje. Maar zodra ik legaal 90 km/u mag rijden, zal ik zeker niet meer afremmen voor een VA die langzamer rijdt, maar er gewoon omheen gaan. Inhaalverboden die gelden voor de vrachtwagens gelden niet voor personenauto's met aanhanger. Gevolg: Meer inhalende personenauto's met aanhanger, juist ook op die plekken waar dat niet goed is voor de doorstroming. Maar in Den Haag willen ze dat kennelijk heel erg graag, dus doe ik daar lekker aan mee.
En het hoofdargument voor deze belachelijk aanpassing van de regels? "Caravanners die 1 of 2x per jaar met de sleurhut op pad gaan zorgen voor veel hinder bij het vrachtverkeer, waardoor het vrachtverkeer gaat inhalen. Dit komt omdat die sukkels van caravanners niet boven de 80 km/u op hun eigen, sterk afwijkende teller durven te komen waardoor ze in praktijk soms amper 70 km/u rijden. Dus gaan we nu zeggen dat die caravanners 90 mogen, want dan rijden ze straks tenminste wel 80".

Nu ja, het gevolg is dat ene helft van aanhanger rijdend Nederland braaf 90 op de snelheidsmeter van de auto aanhoudt, waarmee inderdaad een hoop inhalende vrachtwagens worden voorkomen maar de andere helft van aanhanger rijdend Nederland maakt mooi gebruik van de hogere V-max en gaat wel een snelheid aanhouden die in de buurt ligt van de werkelijke wettelijke V-max, met als gevolg dat ze al dat langzamer rijdende vrachtverkeer gaan inhalen. Ik ben benieuwd. Ikzelf zal in elk geval veel vaker op de linker strook te vinden zijn met de aanhanger. Om dezelfde reden dat de gemiddelde VA-chauffeur niet achter Kees en Truus met de sleurhut aan blijft rijden. Tijdswinst. Ja, zelfs in NL, met regelmatig 400 tot 500 km op een dag ben ik al gauw een half uur eerder thuis met zo'n snelheidsverhoging van 10 km/u.
Nou nou, rustig maar...
Ik rijd altijd op basis van de km-teller, net zoals de meeste weggebruikers nog altijd gewoon doen. Maar ik baseer niets op m'n echte kilometers, maar op wat het beste is voor de doorstroming en de veiligheid
Vrachtwagens rijden overigens niet op hun 'echte' kilometers, maar gewoon op hoe hard ze kunnen is mijn ervaring.

Omdat er geen duidelijke regelgeving over is zijn zowel 80 op de teller als 80 op de GPS naar mijn weten wettelijk toegestaan. Ik heb ook meer respect voor mensen die 80 op hun teller rijden, dan mensen die per se moeten uitzoeken hoever ze hun maximum snelheid kunnen oprekken (en helemaal als ze dat nog eens als minimum gaan zien ook).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-04-2009, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Wij rijden ook altijd zo rond de 90/95 met de aanhanger (wat dubbel zo fijn is met cruise control). Maar onze kar is vrij klein - 500 kilo max. - en heeft ook weinig invloed op de stabiliteit van de auto. Langzamer moet je ook niet gaan rijden; dan krijg je of inhalende vrachtauto's (wat vele automobilisten vervelend vinden) of bumperklevende vrachtauto's als die niet in kunnen halen. En enkele tientallen tonnen op drie meter van je aanhangertje geeft geen fijn gevoel

In Duitsland mogen aanhangers overigens, mits ze voldoen aan een bepaalde keuring, ook 100 km/u.
Mja, de teller is geijkt (wordt gesynchroniseerd met GPS, dus 92km/u op de teller is ook echt 92km/u), dus dan moet je wel ff afremmen om een boete te voorkomen
Ik denk overigens niet dat een klein aanhangertje (aangezien ik geen EB heb ben ik daartoe veroordeeld) nou echt van invloed zal zijn op de stabiliteit van een auto van 1500kg

Vandaag weer fijn gereden. Zou niet geslaagd zijn want ik heb iemand naar de rechterbaan gedrukt toen die ging inhalen met 100km/u waar je 120 mag. Was niet zo netjes, maar dan had ie maar gewoon gas bij moeten geven naar 120.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 17:28
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 15:59
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.