Oud 28-08-2009, 16:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Net voertuigbeheersing gehaald, evenals vriendlief. Dus we mogen lessen op de weg gaan plannen!
Proficiat!
Was 't moeilijk of viel 't erg mee?
__________________
En dat meen ik!
Advertentie
Oud 28-08-2009, 20:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De examinator was relaxed, en ik eigenlijk ook redelijk ontspannen. Ik maakte wel foutjes (en dat mag ook), maar deed ook genoeg goed om toch te slagen. En even inrijden heeft wel geholpen. Nou ja, je doet gewoon hetzelfde als tijdens de lessen alleen heb je het rijk voor jezelf alleen.

Ben jij al aan de beurt geweest? En anders: wanneer wel?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-08-2009, 02:01
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Moest je bepaalde verrichtingen overnieuw doen en heb je ze uiteindelijk alle 7 goed gedaan? Om eerlijk te zijn lijkt 't me niet zo moeilijk, omdat je iedere verrichting over mag doen en er 'slechts' 5 correct hoeft uit te voeren. Ik word alleen 'n beetje bang van dat 'onderschat 't maar niet' telkens . Maar 'n lesje vooraf om 'in te rijden' is dus aan te raden? 'n Paar weken terug zei m'n instructeur dat hij 'n examendatum voor me had, maar op die dag ging m'n rijles ontzettend slecht en sindsdien hebben we 't er niet meer over gehad .

Maar jij gaat (of jullie gaan) nu voor 't eerst de weg op? Ik oefen namelijk tegelijkertijd voor AVB en AVD; 'n lesje op de weg en dan weer 'n lesje op 't parkeerterrein. Was benieuwd naar welke methode beter zou zijn .
__________________
En dat meen ik!
Oud 29-08-2009, 16:17
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb de noodstop helemaal fout gedaan (achterrem er te laat bij) en bij het achtje reed ik er verkeerd uit (maar de beheersing was goed, gewoon even die opluchting dat hij goed ging en wegtrekken). Dat waren de toegestane twee fouten. De uitwijk mocht ik overdoen, maar de tweede keer ging hij prima (de eerste keer had ik te veel snelheid en ik wilde het gas niet loslaten want dan zou ik te vroeg zijn). En aangezien elke oefening twee keer mocht was dat geen probleem.

Overigens: ik heb de motor gewoon op de bok gezet. Vrouwen mogen het volgens de instructeur met de zijstandaard doen, ik heb daar een schurfthekel aan. Vond de examinator ook wel leuk. Doe dat als het je lukt.

En inrijden is inderdaad lekker, ook al is het maar een kwartiertje.
Onderschat het niet is een goede tip, veel mensen worden overmoedig als dingen een keertje lukken. Terwijl je maar een beperkt aantal pogingen krijgt. Bij sommige mensen gaat bijna alles overigens fout, dat zijn dan de zenuwen. Dus houd er rekening mee dat je het wel in de vingers moet hebben als je veel last hebt van examenvrees. Maar wat je tijdens de les in één keer goed kunt, kun je tijdens het examen ook, dus moeilijker dan dat moet je het ook niet maken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 03-09-2009, 23:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
3 september rijexamen. Eerste keer. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of rekening mee houden, buiten de logische dingen uiteraard?
Ik heb 'm gehaald Maakte wel 1 best wel grote fout, ik dacht dat het m'n examen gekost had maar waarschijnlijk hielp het dat ik verder heel keurig reed. 't Was duidelijk niet m'n sterkste rit maar blijkbaar voldoende.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-09-2009, 07:20
Verwijderd
gefeliciteerd je zal je gemaakte fout waarschijnlijk goed opgelost hebben. En je examinator hielp natuurlijk mee.
Oud 04-09-2009, 09:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@grl: gefeliciteerd!!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-09-2009, 11:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gefeliciteerd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-09-2009, 10:37
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Congratz.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-09-2009, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd
Oud 07-09-2009, 17:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Dank jullie wel Maandag ophalen. En dan hopen dat ik niet meteen m'n eerste zelfstandige rit een enorm ongeluk veroorzaak
Oud 07-09-2009, 17:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik weet nog dat ik het best eng vond de eerste keer alleen rijden, maar komt vast goed... ze geven je dat ding niet zomaar
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-09-2009, 08:32
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ja, dat is ook zo. Ik heb natuurlijk de laatste ritten tijdens m'n rijlessen ook weinig tot geen hulp nodig gehad dus nu zou het niet erg anders moeten zijn. Maar 't is toch een beetje eng inderdaad
Oud 08-09-2009, 11:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gefeliciteerd

Mijn ouders hebben mij destijds echt de auto in moeten dwingen voor mijn eerste ritten in een niet-leswagen. Nou weten ze bijna niet hoe ze mij uit de auto moeten krijgen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 08-09-2009, 12:28
PV
PV is offline
Feli
ik reed in een van mijn eerste ritjes met de auto van mijn moeder tegen zo'n boom-beschermstang
Oud 08-09-2009, 18:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik reed in mijn eerste rit de rotonde op, terwijl er al een auto reed. Ik dacht dat het een dubbele rotonde was
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-09-2009, 21:04
Verwijderd
Ik had bij mijn eerste ritten het geluk dat ik in een dienstvoertuig kon rijden. Alle schade en ongelukken zouden dan op conto van defensie komen... gelukkig nooit wat gehad, met uitzondering van het feit dat ik mijn allereerste rit, er pas op de snelweg achterkwam dat het toch echt sneller zou gaan als ik de handrem eraf haalde
Oud 09-09-2009, 16:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb het eerste half jaar praktisch al mijn ritten gedaan met iemand naast me. Hooguit wat korte ritjes in het dorp (5 minuten met de auto) in mijn eentje.
Oh, en de auto waar ik mijn eerste rit in reed, heb ik vaak laten afslaan. Die had zo'n zware koppeling...
Oud 10-09-2009, 13:23
Verwijderd
Ik reed in een van mijn eerste ritjes een deuk in het nummerbord door tegen een paaltje te rollen bij het parkeren *vrouw* het kon wel weer uitgedeukt worden gelukkig
Oud 10-09-2009, 14:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een nieuwe plaat is gelukkig niet zo duur
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-09-2009, 13:29
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Voordat ik met lessen begin wil ik graag mijn theorie al binnen hebben maar wat is nou een goed theorieboek voor je rijbewijs?
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 14-09-2009, 15:15
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@Boas: Ik vind het theorieboek van Veka Best erg goed, het komt overeen met het theorieexamen.
Met andere theorieboeken heb ik geen ervaring...
__________________
To eu zèn
Oud 16-09-2009, 11:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vond de verschillen minimaal, zowel het boek van de ANWB als die van VekaBest vond ik prima te gebruiken.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 16-09-2009, 19:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Voordat ik met lessen begin wil ik graag mijn theorie al binnen hebben maar wat is nou een goed theorieboek voor je rijbewijs?

Ik heb gewoon het boek van ANWB gebruikt geloof ik.

Ik vond het overigens juist prettig om al wat rij-ervaring te hebben toen ik m'n theorie examen deed.

Edit: al die verhalen over eerste ritten.. haha.. morgen ga ik m'n eerste maken waarschijnlijk
Oud 19-09-2009, 10:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ok nou.. mijn eerste rit.. de stress droop van m'n gezicht. Ergens in de eerste 5 minuten stond ik voor een best druk kruispunt en ik kreeg 'm niet meer in 1. Het lukte gewoon niet. En ik zag dat het stoplicht op groen sprong. Af-schuw-lijk. Maar goed, ik kwam er achter dat de koppeling van m'n moeder een beetje anders werkte dan in m'n lesauto. In m'n lesauto moest je 'm gewoon naar beneden drukken zeg maar, in m'n moeders auto druk je 'm eerst naar beneden (dat had ik ook gedaan) maar daarna kan-ie nog een stukje naar achteren en dat wist ik niet. Toen ik daar eenmaal achterkwam, ging het rijden best goed.
Oud 19-09-2009, 12:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat dat betreft is iedere auto anders en moet je in iedere auto ook weer even wennen, niks ergs
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-09-2009, 14:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat dat betreft is iedere auto anders en moet je in iedere auto ook weer even wennen, niks ergs
Mja, dat wist ik wel. Maar ik wilde daar eigenlijk niet op een druk kruispunt mee geconfronteerd worden
Oud 19-09-2009, 16:51
Verwijderd
Goede tip wanneer je 'm niet meer in de 1 krijgt is om 'm gewoon even in de 2 te zetten en dan direct door naar de 1. Werkt altijd
Oud 19-09-2009, 22:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Of even in z'n vrij en het koppelingspedaal opnieuw indrukken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-09-2009, 07:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Goede tip wanneer je 'm niet meer in de 1 krijgt is om 'm gewoon even in de 2 te zetten en dan direct door naar de 1. Werkt altijd
Dat had ik inderdaad ook geprobeerd. Maar het probleem was gewoon dat de koppeling niet ver genoeg ingedrukt was (en dan krijg je 'm in geen enkele versnelling meer).
Uiteindelijk is het wel gelukt en waarschijnlijk heb ik niet eens heel erg lang daar gestaan, maar door alle stress leek het eeuwen te duren
Oud 20-09-2009, 12:06
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Toch maar besloten voor een motorrijbewijs te gaan; na m'n 21ste (dus januari 2010) wil ik m'n examen doen zodat ik niet hoef te wachten eer ik op zwaardere motoren mag. Ook maar gelijk m'n BE-rijbewijs behalen.

Vraag me af hoe dat met het BE-rijbewijs zal gaan, aangezien je ondertussen toch je 'eigen' rijstijl hebt ontwikkelt.
Oud 20-09-2009, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Toch maar besloten voor een motorrijbewijs te gaan; na m'n 21ste (dus januari 2010) wil ik m'n examen doen zodat ik niet hoef te wachten eer ik op zwaardere motoren mag. Ook maar gelijk m'n BE-rijbewijs behalen.

Vraag me af hoe dat met het BE-rijbewijs zal gaan, aangezien je ondertussen toch je 'eigen' rijstijl hebt ontwikkelt.
BE is niet zo lastig. Je moet alleen laten zien dat je kunt keren met zo'n bak, dat je zo'n bak kunt parkeren en dat je veilig door het verkeer komt met zo'n bak erachter.
Oud 20-09-2009, 13:54
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
BE is niet zo lastig. Je moet alleen laten zien dat je kunt keren met zo'n bak, dat je zo'n bak kunt parkeren en dat je veilig door het verkeer komt met zo'n bak erachter.
Oftewel: ik hoef niet gaan te lessen?
Oud 20-09-2009, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Oftewel: ik hoef niet gaan te lessen?
Als je legaal met zware lasten wilt rijden wel
Oud 20-09-2009, 16:35
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Als je legaal met zware lasten wilt rijden wel
Naja, ik heb altijd veel op eigen terrein geoefend. En met een normale kar kon ik me prima door het verkeer manoeuvreren. Maar ik ga denk ik één les nemen, even kijken hoe en wat en daarna gewoon gelijk examen doen (eerst het examen laten aanvragen dus, kan ik m'n les daar op afstemmen).
Oud 21-09-2009, 01:54
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je krijgt een joekel van een kar mee, die een stuk groter en bovendien een stuk onoverzichtelijker en zwaarder is dan je tot die tijd wel eens hebt getrokken. Houd daar wel een beetje rekening mee.
Belangrijkste punten, naast speciale verrichtingen, zijn: aan- en afkoppelen, opstelling van je combinatie op de weg, rekening houden met uitzwenken, spiegelen (ook in bochten) en zo economisch mogelijk met de combinatie rijden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-09-2009, 15:48
Verwijderd
Is dat laatste nieuw? Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er gelet werd op het zo economisch mogelijk rijden
Dat is natuurlijk op zich al een beetje gek, want een voertuig verbruikt sowieso véél meer met een baksteen-op-wielen erachter
Oud 21-09-2009, 17:21
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Is dat laatste nieuw? Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er gelet werd op het zo economisch mogelijk rijden
Dat is natuurlijk op zich al een beetje gek, want een voertuig verbruikt sowieso véél meer met een baksteen-op-wielen erachter
En lekker je bak rot rijden door bij 2000 toeren al te gaan schakelen...
Oud 21-09-2009, 17:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En lekker je bak rot rijden door bij 2000 toeren al te gaan schakelen...
Niet jouw auto toch?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-09-2009, 20:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Acht lessen (van twee uur) op de weg gepland (motor) samen met vriend. Ik ben benieuwd hoe het gaat, we hebben tot nu toe alleen nog op een veilig oefenterrein hoeven rijden. Nou ja, ik zal in ieder geval niet snel meer een achtje hoeven draaien.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 22-09-2009, 00:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Is dat laatste nieuw? Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er gelet werd op het zo economisch mogelijk rijden
Dat is natuurlijk op zich al een beetje gek, want een voertuig verbruikt sowieso véél meer met een baksteen-op-wielen erachter
Economisch rijden wordt natuurlijk ook al met het gewone B-rijbewijs aangeleerd. Met E willen ze graag dat je het momentum dankzij het gewicht van de kar gebruikt, dus vooral uitrollen e.d.. Hoe erg hier op het examen op wordt gelet weet ik ook niet.

In de Autoweek hebben ze een test gedaan tussen twee identieke auto's om te zien wat nu eigenlijk het meerverbruik was; een lege bak of een afgeladen bak met een caravan erachter (dus echt een forse lading). Op de heenweg verbruikte de combinatie iets van een kleine 50% meer, op de(zelfde) terugweg verbruikte de combinatie zelfs bijna 100% meer tov de lege auto. Voornaamste reden van het verschil? Ze hadden voor de terugweg van chauffeur gewisseld. Rijstijl speelt dus een belangrijke rol bij het meerverbruik
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 22-09-2009, 10:48
Verwijderd
Dan is het dus voor mij nieuw. Mij werd niet geleerd om economisch te rijden
Dat in de AW heb ik gelezen ja en uit praktijkervaring weet ik dat dat wel klopt. In 6 met 94km/u op de cruisecontrol (dus veel zuiniger kun je niet rijden) verbruikte de Laguna zo ongeveer 1:10 van Heeze naar Groningen (beladen). Terugweg lag het verbruik zelfs op 1:9, maar dat komt denk ik doordat ik toen door de polder ben gereden en daar doorgaans toch wel wat meer wind is door de ligging van de wegen aldaar. Normaal gesproken ligt het verbruik zo rond de 1:20 - 1:23, afhankelijk van je rechtervoet en voornamelijk van het aantal snelwegkm's (in de stad gaat het verbruik rustig richting de 1:12!).
Oud 22-09-2009, 15:14
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Citaat:
@Boas: Ik vind het theorieboek van Veka Best erg goed, het komt overeen met het theorieexamen.
Met andere theorieboeken heb ik geen ervaring...
Citaat:
Ik vond de verschillen minimaal, zowel het boek van de ANWB als die van VekaBest vond ik prima te gebruiken.
Ik heb die van VekaBest aangeschaft! Ik denk idd niet dat er veel verschillen zijn tussen deze en de ANWB, maargoed. Dit lijkt ok.

Citaat:
Ik vond het overigens juist prettig om al wat rij-ervaring te hebben toen ik m'n theorie examen deed.
Ja klopt maar ik wil een 2-weekse cursus gaan doen. (Nouja wil, dat komt mij door verschillende redenen momenteel gewoon het beste uit). En daar heb je eerst je theorie voor nodig!
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 23-09-2009, 09:21
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Ik ben sinds eind april begonnen met rijlessen, en sindsdien heb ik iedere keer voor de rijles hele erge last van zenuwen. Weet absoluut niet hoe dat komt, maar het is zo vervelend
Wie heeft er tips voor me? Ik wil er vanaf, ik ben op een gegeven moment zover geweest dat ik er gewoon mee wilde stoppen.
Ik heb nu bijvoorbeeld 2 weken geen rijles gehad omdat mijn instructeur met vakantie was, en nu ik vandaag weer moet rijden beginnen die zenuwen weer en de pijn in mijn buik. En dat is nu al het geval terwijl mijn rijles pas om half5 is.

Ben gewoon echt even ten einde raad. Misschien ligt het wel aan de instructeur (kan het niet echt goed met hem vinden) Ik weet het echt niet meer
Oud 23-09-2009, 10:13
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Ik ben sinds eind april begonnen met rijlessen, en sindsdien heb ik iedere keer voor de rijles hele erge last van zenuwen. Weet absoluut niet hoe dat komt, maar het is zo vervelend
Wie heeft er tips voor me? Ik wil er vanaf, ik ben op een gegeven moment zover geweest dat ik er gewoon mee wilde stoppen.
Ik heb nu bijvoorbeeld 2 weken geen rijles gehad omdat mijn instructeur met vakantie was, en nu ik vandaag weer moet rijden beginnen die zenuwen weer en de pijn in mijn buik. En dat is nu al het geval terwijl mijn rijles pas om half5 is.

Ben gewoon echt even ten einde raad. Misschien ligt het wel aan de instructeur (kan het niet echt goed met hem vinden) Ik weet het echt niet meer
Misschien is 't inderdaad goed eens een andere instructeur te proberen... Als je denkt dat het aan hem ligt dat je je zo opfokt (en anders kan 't ook geen kwaad). Een andere instructeur kan heel erg veel uitmaken. Verder is 't een idee eens bij jezelf na te gaan waarom je zo zenuwachtig wordt en wellicht helpen ontspanningsoefeningen.
__________________
To eu zèn
Oud 23-09-2009, 11:26
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Citaat:
Misschien is 't inderdaad goed eens een andere instructeur te proberen... Als je denkt dat het aan hem ligt dat je je zo opfokt (en anders kan 't ook geen kwaad). Een andere instructeur kan heel erg veel uitmaken. Verder is 't een idee eens bij jezelf na te gaan waarom je zo zenuwachtig wordt en wellicht helpen ontspanningsoefeningen.
Als ik eenmaal in de auto zit gaat het wel weer, het is voornamelijk echt de uren ervoor
Maar misschien helpt een andere instructeur wel wat uit idd, maar dan ben ik weer te 'bang' om dat te melden aan hem. Misschien helpt het als ik een vrouwelijk instructeur krijg. Maar dan moet ik eerst over de drempel heen stappen
__________________
Anke «3 Richard
Oud 23-09-2009, 11:54
Verwijderd
Praat er anders gewoon eens over met je ouders, of goede vrienden en ga bij jezelf ten rade hoe het komt dat je je zo zenuwachtig voelt in de uren ervoor. Wat gaat er door je heen dat je zo zenuwachtig wordt?
Oud 23-09-2009, 12:04
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Citaat:
Praat er anders gewoon eens over met je ouders, of goede vrienden en ga bij jezelf ten rade hoe het komt dat je je zo zenuwachtig voelt in de uren ervoor. Wat gaat er door je heen dat je zo zenuwachtig wordt?
Dat is het gekke, het enige wat ik voel is onwijze pijn in mijn buik.
Misschien ligt het echt gewoon aan de instructeur..voel me gewoon niet echt op mijn gemak in de auto (naast hem)
__________________
Anke «3 Richard
Oud 23-09-2009, 12:08
Verwijderd
Je weet dat ook (onbewuste) psychologische effecten zich fysiek kunnen uiten? Dus de buikpijn kan best het gevolg zijn van bijv. allerlei onbewust gepieker. Misschien dat het wisselen van instructeur iets oplost, maar ik zou eerst eens hierover met iemand gaan praten (ga desnoods naar een psycholoog, die is in dit soort zaken getraind).
Oud 23-09-2009, 19:31
PV
PV is offline
Citaat:
Als ik eenmaal in de auto zit gaat het wel weer, het is voornamelijk echt de uren ervoor
Maar misschien helpt een andere instructeur wel wat uit idd, maar dan ben ik weer te 'bang' om dat te melden aan hem. Misschien helpt het als ik een vrouwelijk instructeur krijg. Maar dan moet ik eerst over de drempel heen stappen
Hmm je kunt toch eerlijk tegen je instructeur zeggen dat je je niet op je gemak voelt bij hem, en dat je wilt kijken of het met een andere (vrouwelijke) instructeur wel klikt?
Verwacht je dat ie moeilijk gaat doen? Vraag anders of iemand in de buurt kan blijven op het moment dat je het vertelt... of vertel het telefonisch, dan hoef je m niet aan te kijken?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.