Oud 13-09-2009, 19:27
Doetdatertoe?
Avatar van Doetdatertoe?
Doetdatertoe? is offline
Wat voor auto koop jij met je 5 ton?

Ik een aston martin DBS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2009, 19:43
Verwijderd
een c2 vtr of vts
een seat leon fr (diesel)
peugeot 207 diesel
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 20:41
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik vind een Audi RS6 C6 MTM Sedan (730PK/785NM) wel prima, dan houd ik nog zeker 2ton over ook.

Moest ik het opmaken: Brabus E63 V12 Black Baron (800PK/1420NM).
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 22:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zou het niet te gek maken, een vw phaeton ofzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 10:20
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
Ik zou het niet te gek maken, een vw phaeton ofzo
Waarom dan geen Audi A6 oid?
Een Pheaton schrijft te belachelijk hard af


Ik zelf zou een DB9 nemen, maar dan is er nog geld over. Mag ik meer auto's uitzoeken?
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 12:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Waarom dan geen Audi A6 oid?
Een Pheaton schrijft te belachelijk hard af


Ik zelf zou een DB9 nemen, maar dan is er nog geld over. Mag ik meer auto's uitzoeken?
Dat is weer eens wat anders, A6 zie je al zoveel rijden, een phaeton heb ik nog maar 2x gezien
Misschien dat ik zelfs wel voor de coupé zou gaan, die heb ik helemaal nog nooit gezien

En dan zou ik er waarschijnlijk iets van een Ariel Atom o.i.d. bijkopen, natuurlijk wel de 300pk versie dan, voor de fun
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 15:36
Doetdatertoe?
Avatar van Doetdatertoe?
Doetdatertoe? is offline
Lijkt me niet zo leuk om van dar geld een vw te kopen de motor is oke , maar ik vind de auto zelf zeer lelijk en aan gezien ze er ook gewoon in 4 cilindertjes ( volgens mij ) te krijgen zijn val je niet op ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Waarom dan geen Audi A6 oid?
Een Pheaton schrijft te belachelijk hard af


Ik zelf zou een DB9 nemen, maar dan is er nog geld over. Mag ik meer auto's uitzoeken?
Omdat de nieuwe A6 net zo goed rijdt als een trilplaat in de sportschool (google er maar eens op, uit ervaring kan ik je vertellen dat het absoluut niet comfortabel is) en dat is niet fijn Bovendien is PON een ballentent, dus doe mij maar sowieso geen VAG product

Ik zou een Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi Initiale kopen voor het dagelijkse stuurwerk en de nieuwe Ferrari voor in het weekend. Wel ff wachten tot ie uit is, maar dan heb je tenminste wel een toffe bak.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 18:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
een leuke rwd cabrio ofzo
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 22:57
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Dat is weer eens wat anders, A6 zie je al zoveel rijden, een phaeton heb ik nog maar 2x gezien
Misschien dat ik zelfs wel voor de coupé zou gaan, die heb ik helemaal nog nooit gezien

En dan zou ik er waarschijnlijk iets van een Ariel Atom o.i.d. bijkopen, natuurlijk wel de 300pk versie dan, voor de fun
Van de Phaeton bestaat helemaal geen coupé versie...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 00:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wellicht bedoelde hij de Passat CC Persoonlijk vind ik dat wel een fraaie VW, al heb ik daar wel genoeg van zien rijden (zelfde verhaal met de Pheaton overigens).

In de categorie supercar zou ik moeten kiezen tussen de Aston Martin DB9/DBS en de Rapide. Een vijfdeurs-Aston is ook wel erg leuk namelijk

Maar ivm de wachtlijst (en vanuit een praktisch oogpunt), zou ik iets 'gewoons' kiezen voor dagelijks gebruik. Geen idee wat eigenlijk, nooit zo over nagedacht, dus dat zou vooral op basis van praktisch en vaste lasten zijn. Hoe dan ook, de rest van de aandacht gaat dan uit naar een hele trits oldtimers (en al dan niet het opknappen daarvan)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 13:31
Verwijderd
Een nieuwe VW Passat Variant BlueMotion en de rest zou ik uitgeven aan bier en DVD's.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 16:56
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Een KTM X-bow.

De rest zou ik uitgeven aan een custom chopper.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 20:02
Verwijderd
Een Trabant, de rest spaar ik op voor alle reparaties.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Een nieuwe VW Passat Variant BlueMotion en de rest zou ik uitgeven aan bier en DVD's.
Hoe kom je tot de keuze voor een BlueMotion? Een Passat kan ik nog wel begrijpen (rijdt prima op zich) maar waarom dan de BM?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 20:39
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Een BMW Isetta!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je tot de keuze voor een BlueMotion? Een Passat kan ik nog wel begrijpen (rijdt prima op zich) maar waarom dan de BM?
Zuinig.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Een BMW Isetta!
:') meen je niet
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2009, 22:06
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Zuinig.
Dat is echt nodig als je 500K hebt en zo'n goedkope auto koopt...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Zuinig.
Koop dan een Prius III, vergelijkbare klasse en zuiniger...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt nodig als je 500K hebt en zo'n goedkope auto koopt...
Waarom zou het mij om het geld gaan?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Koop dan een Prius III, vergelijkbare klasse en zuiniger...
Maar geen Volkswagen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Maar geen Volkswagen
Als dát meespeelt:
Lupo 3L
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 23:47
Verwijderd
Niet groot genoeg
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 01:31
Verwijderd
Een fiat panda ofzo, de rest zou ik zelf houden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2009, 04:23
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Waarom zou het mij om het geld gaan?
Waar zou het anders om gaan? Milieuhoax?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 10:33
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
En een Y2K Jetbike, motorfiets met een top van 402. 0 - 100 in slechts 1,5 seconde
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Waar zou het anders om gaan? Milieuhoax?
Dus zelfs al zou het milieuprobleem schromelijk overdreven zijn moet ik maar een auto rijden die 1:1 slurpt en mag ik geen rekening houden met mijn eigen uitstoot
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 10:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Van de Phaeton bestaat helemaal geen coupé versie...
Met 500.000 kom je een heel eind
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:33
Verwijderd
Citaat:
En een Y2K Jetbike, motorfiets met een top van 402. 0 - 100 in slechts 1,5 seconde
blijf je daar dan nog op zitten, of is het ding al vertrokken, terwijl jij met je mond vol tanden achterblijft??
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En een Y2K Jetbike, motorfiets met een top van 402. 0 - 100 in slechts 1,5 seconde
Kan je er 4 van kopen voor dat geld
Persoonlijk vind ik de Y2K overrated
Zelf zou ik dan eerder voor zoiets gaan:



6x zo goedkoop als een Y2K.
En het geluid van een straalmotor mag dan mooi zijn, maar niets kan tippen aan het geluid van een ronkende V8
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:28
Verwijderd
Citaat:
blijf je daar dan nog op zitten, of is het ding al vertrokken, terwijl jij met je mond vol tanden achterblijft??
Zonder tanden gok ik
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Niet groot genoeg
Wél veel zuiniger en duidelijk het beste autootje in de VAG-garages wanneer je de milieu-hype heel serieus neemt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 19:00
Verwijderd
Een honda civic hybrid ofzo. Voor zo ver ik nu kan googelen is dat de kleinste hybride en hij heeft ook wel mooie lijnen. En dan hou ik nog geld over voor zoiets:

Laatst gewijzigd op 16-09-2009 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Zonder tanden gok ik
als dat het enige is, denk ik dat je blij mag zijn...

Maar serieus: overleeft je lichaam dat? Vooropgesteld dat je blijft zitten bij een start van 0-100 in 1,5 seconde? Volgens mij is dat niet gezond
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 00:18
Verwijderd
Natuurlijk overleef je dat. Het menselijk lichaam kan zo ongelofelijk veel meer hebben dan je denkt. Helemaal voor zulke korte perioden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2009, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Wél veel zuiniger en duidelijk het beste autootje in de VAG-garages wanneer je de milieu-hype heel serieus neemt
Citaat:
Niet groot genoeg
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 00:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Top Fuel Dragsters kunnen 0-160 in 0,7 seconden halen 0-530 lukt ze in zo'n 4,5 seconden. Ze staan daarbij bloot aan 5,7 G, wat je lichaam voor zo'n kort moment makkelijk aan kan. Mensen kunnen zelfs een klap van 100+ G overleven, mits kort genoeg (en dan heb je het over fracties van seconden). Straaljagerpiloten kunnen 12 G halen, al hebben die er wel speciale kleding voor nodig.

Hoewel er bij het afremmen bij een dragster er meer problemen kunnen zijn: dat doen ze ook met 5 G maar dan wordt er aan je lichaam getrokken ipv geduwd. Risico hierbij is dat je netvlies van je ogen los kan worden gescheurd. Dit staat overigens bij dragsters vermeld, maar Formule 1-wagens kunnen bij het remmen ook 5 G halen. Overigens zijn er ook achtbanen die meer g-krachten kunnen leveren

Ik denk dat het met die motor nog redelijk meevalt.

En ik zie het probleem niet in dat Deadlock graag een zuinigere auto zou willen. Voor dagelijks gebruik heb je eigenlijk een dikke bak ook niet echt nodig
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 10:44
Verwijderd
Een dikke bak (ik defineer het voor het gemak even als een auto uit het D/E-segment, dus Laguna / E-klasse etc) voor dagelijks gebruik vind ik echt wel noodzakelijk. Ik merk gewoon aan alles dat ik fitter uitstap uit een Laguna dan uit een Clio of Mégane, om maar wat te noemen.
Het comfort in een grotere auto ligt op een veel hoger niveau. Betere stoelen, stillere omgeving etc etc., allemaal redenen om voor een dikke bak te kiezen

En Deadlock:
Dus je doet 't niet voor het milieu. Oké, prima, maar waarom neem je dan de BlueMotion als je ook de gewone TSI of TDI kunt nemen die wél als trekauto mag fungeren (mag de BlueMotion niet of in veel beperktere mate)?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 12:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik bedoelde meer dat je er niet gelijk een dikke motor of topprestatie tegenaan hoeft te gooien. Je hebt niets meer aan 400 pk en 1:7 als je het met 110 pk en 1:15 ook af kan, bij wijze van voorbeeld Zeker niet als het gewoon een vervoermiddel is.

Overigens is een auto uit het D/E-segment ook geen noodzaak, kom nou zeg Dat mensen dat liever hebben kan ik wel begrijpen, maar voor 'noodzakelijk' vervoer kan je prima in de laagste segmenten terecht. Er zijn genoeg kleinere auto's die ook comfortabel genoeg zijn. Mensen die echt van mening zijn dat dit absoluut niet kan zijn gewoon de volgende stel verwende zeuren in onze consumptie-maatschappij. Net zoals mensen die gelijk een 7-zitter kopen als ze een derde kind krijgen (zeker als ze al een tweede auto hebben), ondanks dat er genoeg wagens zijn die prima zijn voor 5 personen.

Er zit echt een groot verschil tussen wat mensen willen en derhalve dénken nodig te hebben, en wat ze echt nodig hebben.

Overigens zijn BlueMotion modellen gewoon TDI's of TSI's hoor En mogen ook tot 1400 kg of zo trekken, afhankelijk van de motor.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde meer dat je er niet gelijk een dikke motor of topprestatie tegenaan hoeft te gooien. Je hebt niets meer aan 400 pk en 1:7 als je het met 110 pk en 1:15 ook af kan, bij wijze van voorbeeld Zeker niet als het gewoon een vervoermiddel is.
Ben ik met je eens, daarom heb ik ook voor 2 auto's gekozen
Citaat:
Overigens is een auto uit het D/E-segment ook geen noodzaak, kom nou zeg Dat mensen dat liever hebben kan ik wel begrijpen, maar voor 'noodzakelijk' vervoer kan je prima in de laagste segmenten terecht. Er zijn genoeg kleinere auto's die ook comfortabel genoeg zijn. Mensen die echt van mening zijn dat dit absoluut niet kan zijn gewoon de volgende stel verwende zeuren in onze consumptie-maatschappij. Net zoals mensen die gelijk een 7-zitter kopen als ze een derde kind krijgen (zeker als ze al een tweede auto hebben), ondanks dat er genoeg wagens zijn die prima zijn voor 5 personen.

Er zit echt een groot verschil tussen wat mensen willen en derhalve dénken nodig te hebben, en wat ze echt nodig hebben.
Dat je het weg zet als verwend en gezeur vind ik wel een beetje jammer, want je hebt met je laatste zin wel een punt.
Maar het ligt namelijk aan veel meer dingen dan aan enkel je persoonlijke voorkeur. Mensen met rugklachten bijv. kunnen beter een D/E-segmenter rijden omdat daar gewoon betere stoelen in gemonteerd worden (raar eigenlijk dat dit een van de zaken is die niet aan te passen is). Hetzelfde geldt voor veel mensen die langer dan gemiddeld zijn (1.90m+), probeer maar eens een écht goede zitpositie te vinden in A- of B-segmenter, dat is een stuk lastiger dan in een D/E-segmenter. En ja, natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon willen omdat ze denken dat het statusverhogend werkt

Citaat:
Overigens zijn BlueMotion modellen gewoon TDI's of TSI's hoor En mogen ook tot 1400 kg of zo trekken, afhankelijk van de motor.
TDI's ja, maar door de aanpassingen (o.a. rolweerstand, versnellingsbak, koeling) mogen ze niet hetzelfde gewicht trekken als de 2.0TDI waarop ze gebaseerd zijn. Raar, maar waar.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 13:27
Verwijderd
Hoe werken die segmenten?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 14:11
Verwijderd
Van Wikipedia:
Citaat:
Segmenten
De verschillende groottes van personenauto's in Nederland worden soms ook aangeduid in de zogenaamde segmentklassen. Deze segmenten waren eerst bedoeld om het soort marktsegment aan te duiden en voor welke soort gebruiker een bepaalde personenauto gebruikt kan worden. In Nederland zijn er 8 segmentklassen:

De A en B-segmenten zijn meestal de kleinere stadsauto's. De C en D-klassen zijn de meest gangbare types voor de middenklasse. Vanaf het E-segment zijn meestal de grotere en luxere executive-type auto's. De J tot en met L-segmenten zijn vaak de grotere MPV of minibussen, waarvan het L-segment vaak de SUV's en de 4x4 offroad voertuigen zijn.

A-segment: Subcompact
B-segment: Compact
C-segment: Compacte-middenklasse
D-segment: Middenklasse
E-segment: Hogere middenklasse/Full-size
J-segment: Medium MPV
K-segment: Upper MPV
L-segment: Offroad en SUV
Dus naar grootte van het voertuig, gebruiksdoel van het voertuig en de bedoeling van de fabrikant met de auto (erg apart eigenlijk).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 00:46
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Dat je het weg zet als verwend en gezeur vind ik wel een beetje jammer, want je hebt met je laatste zin wel een punt.
Maar het ligt namelijk aan veel meer dingen dan aan enkel je persoonlijke voorkeur. Mensen met rugklachten bijv. kunnen beter een D/E-segmenter rijden omdat daar gewoon betere stoelen in gemonteerd worden (raar eigenlijk dat dit een van de zaken is die niet aan te passen is). Hetzelfde geldt voor veel mensen die langer dan gemiddeld zijn (1.90m+), probeer maar eens een écht goede zitpositie te vinden in A- of B-segmenter, dat is een stuk lastiger dan in een D/E-segmenter. En ja, natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon willen omdat ze denken dat het statusverhogend werkt
Ach kom op, als consument is de Nederlander eigenlijk enorm verwend en niet erg snel tevreden Niet alleen wat auto's betreft, maar gewoon aan meuk in het algemeen. Natuurlijk doe ik daar ook aan mee door dingen te doen of kopen die ik graag wil maar niet nodig heb, maar soms is het niet verkeerd om je ook even af te vragen tot in hoeverre iets echt nodig is. Uiteraard hoef je daarin niet door te slaan en gelijk maar het goedkoopste pakken wat er is

En natuurlijk is een auto uit het E-segment over de linie beter dan een auto uit het B-segment. Punt is meer dat een auto uit heb B-segment net zo goed kan volstaan, zeker wanneer je maar alleen in de auto zit. Dat wil ook weer niet zeggen dat elke auto voor iedereen geschikt is, maar een heel segment afschrijven gaat wel erg ver (uitzondering daarop is uiteraard het globale doel van dat segment; een gezinsauto kan je niet echt uit het A-segment halen natuurlijk). Die auto's kunnen ook lux en comfortabel zijn, alleen grotere auto's zijn luxér en comfortabelér. En dat is graag wat mensen willen: de overtreffende trap. Ik snap best dat je graag in een Laguna rijdt, maar ga nou niet zeggen dat je het met minder niet af kunt.

Overigens is dit alles relatief; als je een half miljoen te besteden hebt zullen de meeste aankopen een wil-koop zijn en geen nodig-koop Dat is niet echt boeiend. Het gaat meer om de gemiddelde autokoper.
Citaat:
TDI's ja, maar door de aanpassingen (o.a. rolweerstand, versnellingsbak, koeling) mogen ze niet hetzelfde gewicht trekken als de 2.0TDI waarop ze gebaseerd zijn. Raar, maar waar.
Opvallend genoeg is het de TSI die 1400 en de TDI die maar 1200 (geremd) mag trekken, ik had dat andersom verwacht. Maar dat is natuurlijk meer dan voldoende voor het trekken van een karretje of een kleine caravan. Maar dat is ook niet het verkoopargument van de BlueMotion of de selectiereden van Deadlock, dat is zuinig rijden. Als je een trekauto wil hebben moet je inderdaad iets anders kiezen, maar je verbruik ligt dan wel weer hoger (zeker als je zware dingen erachter gaat hangen)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Ach kom op, als consument is de Nederlander eigenlijk enorm verwend en niet erg snel tevreden Niet alleen wat auto's betreft, maar gewoon aan meuk in het algemeen. Natuurlijk doe ik daar ook aan mee door dingen te doen of kopen die ik graag wil maar niet nodig heb, maar soms is het niet verkeerd om je ook even af te vragen tot in hoeverre iets echt nodig is. Uiteraard hoef je daarin niet door te slaan en gelijk maar het goedkoopste pakken wat er is

En natuurlijk is een auto uit het E-segment over de linie beter dan een auto uit het B-segment. Punt is meer dat een auto uit heb B-segment net zo goed kan volstaan, zeker wanneer je maar alleen in de auto zit. Dat wil ook weer niet zeggen dat elke auto voor iedereen geschikt is, maar een heel segment afschrijven gaat wel erg ver (uitzondering daarop is uiteraard het globale doel van dat segment; een gezinsauto kan je niet echt uit het A-segment halen natuurlijk). Die auto's kunnen ook lux en comfortabel zijn, alleen grotere auto's zijn luxér en comfortabelér. En dat is graag wat mensen willen: de overtreffende trap. Ik snap best dat je graag in een Laguna rijdt, maar ga nou niet zeggen dat je het met minder niet af kunt.

Overigens is dit alles relatief; als je een half miljoen te besteden hebt zullen de meeste aankopen een wil-koop zijn en geen nodig-koop Dat is niet echt boeiend. Het gaat meer om de gemiddelde autokoper.
Ik zeg ook nergens dat ik het met minder niet af kan. Ik zeg dat ik het fijner vind om in een grotere auto te rijden Dat is iets compleet anders. Jaren heb ik gereden in een Micra, ging prima (behalve langere ritten dan vanwege de bizar slechte stoelen), maar dat neemt niet weg dat de Laguna een veel fijnere, comfortabelere manier van voortbewegen is en uiteindelijk is dat toch wel het doel; Op een zo comfortabel mogelijke manier van A naar B komen en dan kom je toch uit bij auto's uit het C/D/E-segment.
Het A/B-segment schrijft ik overigens helemaal niet af, dat heeft echt wel zo z'n nut, maar gewoon niet voor mij persoonlijk.
Citaat:
Opvallend genoeg is het de TSI die 1400 en de TDI die maar 1200 (geremd) mag trekken, ik had dat andersom verwacht. Maar dat is natuurlijk meer dan voldoende voor het trekken van een karretje of een kleine caravan. Maar dat is ook niet het verkoopargument van de BlueMotion of de selectiereden van Deadlock, dat is zuinig rijden. Als je een trekauto wil hebben moet je inderdaad iets anders kiezen, maar je verbruik ligt dan wel weer hoger (zeker als je zware dingen erachter gaat hangen)
Mja, dat is inderdaad wel apart, zeker omdat de TDI een hoger koppel heeft en zwaarder is. Maar goed, het punt was dat je met een 'conventionele' TDI net zo zuinig kunt rijden als met de BlueMotions. Het bepalende punt in je verbruik is gewoon je rechtervoet.
Daarbij is trekvermogen wel iets om rekening mee te houden en het maakt de reguliere TDI een stuk veelzijdiger zonder dat die in de praktijk nou zoveel onzuiniger is.
Overigens is er van de TSI toch nog geen BlueMotion variant? Voor zover ik weet zijn de BlueMotions altijd gebaseerd op de TDI's
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 12:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik zeg ook nergens dat ik het met minder niet af kan. Ik zeg dat ik het fijner vind om in een grotere auto te rijden Dat is iets compleet anders. Jaren heb ik gereden in een Micra, ging prima (behalve langere ritten dan vanwege de bizar slechte stoelen), maar dat neemt niet weg dat de Laguna een veel fijnere, comfortabelere manier van voortbewegen is en uiteindelijk is dat toch wel het doel; Op een zo comfortabel mogelijke manier van A naar B komen en dan kom je toch uit bij auto's uit het C/D/E-segment.
Het A/B-segment schrijft ik overigens helemaal niet af, dat heeft echt wel zo z'n nut, maar gewoon niet voor mij persoonlijk.
Nou ja, je zei eerst wel dat een auto uit het D/E-segment noodzakelijk was. Nu corrigeer je dat al door te zeggen dat het fijner is, wat het punt was Maar volgens mij onderschat je nog steeds de twee kleinste segmenten. Overigens is de functie van een auto alleen om je van A naar B te vervoeren; dat dit zo comfortabel als mogelijk zou moeten is dus meer een luxe-eis die wij er (tegenwoordig steeds meer) aan stellen (en natuurlijk marketing van de merken).
Citaat:
Mja, dat is inderdaad wel apart, zeker omdat de TDI een hoger koppel heeft en zwaarder is. Maar goed, het punt was dat je met een 'conventionele' TDI net zo zuinig kunt rijden als met de BlueMotions. Het bepalende punt in je verbruik is gewoon je rechtervoet.
Daarbij is trekvermogen wel iets om rekening mee te houden en het maakt de reguliere TDI een stuk veelzijdiger zonder dat die in de praktijk nou zoveel onzuiniger is.
Overigens is er van de TSI toch nog geen BlueMotion variant? Voor zover ik weet zijn de BlueMotions altijd gebaseerd op de TDI's
TSI en FSI motoren zijn er nu ook als BlueMotion variant. Ik heb even het verschil opgezocht tussen een 1.4 TSI en een 1.4 TSI BM via Autoweek, want dat ken ik natuurlijk niet allemaal uit mijn hoofd (en ik wilde het nu ook weten):
- PK/Nm: gelijk @ 122 pk/210 Nm
- 0-100: 10,5 vs. 10,3 (BM)
- Top: gelijk @ 205
- Verbruik: 1:15,2 vs. 1:16,9 (BM)
- Uitstoot g/km: 157 vs. 138 (BM)
- Trekcapaciteit: gelijk @ 720/1400 (geremd/ongeremd)
- Prijsverschil: BM is 660 euro duurder, een verschil wat je er tegen een kleine ton wel uit zal hebben. Je moet dan bij jezelf raadplegen of je de auto zo lang zal houden (of dat het kleine prijsverschil je iets boeit), maar als het op de auto zélf aankomt is de BM een betere keus. Als de trekkracht niet voldoende is ligt dat in dit geval aan de motor, niet aan het BM-label kennelijk
Overigens is er ook de 1.4 TSI EcoFuel op aardgas: 150 pk/220 Nm, 0-100 = 9,8, top = 213, verbruik 1:14,5, uitstoot 123 g/km, trekcap. 750/1500 - maar deze bak is wel 7000 euro duurder.
Bij de 2.0 110 pk diesel ligt het inderdaad iets anders, daar mag de auto 300 kg minder trekken tov het gewone model. Maar op de andere fronten wint de BM weer of zijn ze nagenoeg gelijk. Dus als je een (nog altijd zuinige) diesel-trekauto wil kies je het reguliere model, en als je gewoon een zuinigere/schonere diesel wil neem je het BM-model. En als je nog wat minder om snelheid geeft is er nog de 1.6 TDI BM, die nog zuiniger/schoner is en net zoveel als de 2.0 mag trekken
Tot slot heb ik ook nog de 143 pk 2.0 BlueTDI met de 140 pk 2.0 TDI voor je vergeleken: ook daar zijn de verschillen nihil, trekkracht is gelijk en de Blue is zuiniger/schoner. Alleen is het prijsverschil groter en is de Blue 2k duurder.

Conclusie: bij de benzine maakt het niet zoveel uit (ik denk dat zelfs de BM dan nog het aantrekkelijkste is), bij de diesel iets meer afhankelijk of je veel gaat meesleuren of dat het je te doen is omdat een diesel zuiniger is. Wat voor een heleboel mensen het voornaamste punt is. De TDI is dus alleen (en ook alleen op dat punt) veelzijdiger als je meer dan 1200 kg wil trekken, maar dan verander je dus ook het voornaamste criterium; trekken komt dan op de eerste plaats, zuinig rijden op de tweede

Wat een gezever over een auto die waarschijnlijk toch nooit gekocht wordt Hier is wat nuttig consumentenadvies voor je, Deadlock
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 18-09-2009 om 14:05. Reden: Spelfout
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, je zei eerst wel dat een auto uit het D/E-segment noodzakelijk was. Nu corrigeer je dat al door te zeggen dat het fijner is, wat het punt was Maar volgens mij onderschat je nog steeds de twee kleinste segmenten. Overigens is de functie van een auto alleen om je van A naar B te vervoeren; dat dit zo comfortabel als mogelijk zou moeten is dus meer een luxe-eis die wij er (tegenwoordig steeds meer) aan stellen (en natuurlijk marketing van de merken).
Nee, ik zei dat ik persoonlijk een D/E-segmenter noodzakelijk vind om me comfortabel voort te bewegen. Ik zeg niet dat dat voor iedereen geldt En daarbij ben ik nog steeds van mening dat dat voor mij zo is. Het verschil tussen de Laguna en de Fiesta is gewoon levensgroot en ik merk gewoon dat ik fitter aankom wanneer ik met de Laguna ergens heenga.
De twee kleinste segmenten onderschat ik niet. Ik weet best dat ze hun nut hebben, alleen niet voor mij. Dat een auto je van A naar B moet verplaatsen is juist. Dat dat op een zo comfortabel mogelijk wijze moet vind ik ook logisch en geen luxe-eis. Als je moet werken presteer je immers beter wanneer je niet gebroken, maar (enigszins) uitgerust aankomt op B. Overigens is die eis er altijd al geweest, kijk maar naar de vroegere koetsen, daar werd ook redelijk wat aandacht besteed aan het comfort Het is alleen met alles zo: Je krijgt waar je voor betaalt.
Citaat:
*knip*
Conclusie: bij de benzine maakt het niet zoveel uit (ik denk dat zelfs de BM dan nog het aantrekkelijkste is), bij de diesel iets meer afhankelijk of je veel gaat meesleuren of dat het je te doen is omdat een diesel zuiniger is. Wat voor een heleboel mensen het voornaamste punt is. De TDI is dus alleen (en ook alleen op dat punt) veelzijdiger als je meer dan 1200 kg wil trekken, maar dan verander je dus ook het voornaamste criterium; trekken komt dan op de eerste plaats, zuinig rijden op de tweede

Wat een gezever over een auto die waarschijnlijk toch nooit gekocht wordt Hier is wat nuttig consumentenadvies voor je, Deadlock
Ah prima, weer wat geleerd. Ik wist niet dat de TSI en FSI er nu ook als BlueMotion waren, maar ja, die zie ik eigenlijk ook nooit rijden als BlueMotion. Alleen als (doorgaans gechipte) gehaaste leasebak
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 14:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Nee, ik zei dat ik persoonlijk een D/E-segmenter noodzakelijk vind om me comfortabel voort te bewegen. Ik zeg niet dat dat voor iedereen geldt En daarbij ben ik nog steeds van mening dat dat voor mij zo is. Het verschil tussen de Laguna en de Fiesta is gewoon levensgroot en ik merk gewoon dat ik fitter aankom wanneer ik met de Laguna ergens heenga.
De twee kleinste segmenten onderschat ik niet. Ik weet best dat ze hun nut hebben, alleen niet voor mij. Dat een auto je van A naar B moet verplaatsen is juist. Dat dat op een zo comfortabel mogelijk wijze moet vind ik ook logisch en geen luxe-eis. Als je moet werken presteer je immers beter wanneer je niet gebroken, maar (enigszins) uitgerust aankomt op B. Overigens is die eis er altijd al geweest, kijk maar naar de vroegere koetsen, daar werd ook redelijk wat aandacht besteed aan het comfort Het is alleen met alles zo: Je krijgt waar je voor betaalt.
Ergo, jij behoort bij auto's tot de groep mensen die denkt wat ze willen ook datgene is wat ze nodig hebben. Dat is prima, maar geef dat ook gewoon toe. Want dit is gewoon gemiep, als het erop aankomt volstaat nagenoeg elke auto wel (of laat je de Fiesta echt staan als de Laguna er niet is?). Een auto uit het D/E-segment is eenvoudigweg NIET noodzakelijk. We leggen de meetlat tegenwoordig een stuk hoger dat wij ons al snel te min voelen voor iets wat 'gewoon' goed is en volstaat. Jouw argumenten zijn leuk en aardig, maar het zijn niet problemen die enkel en alleen opgelost kunnen worden door een dikkere auto te nemen. Comfort is vanaf een bepaalde grens gewoon een luxe-eis; kleinere auto's vervullen vaak (er zijn uitzonderingen) alleen tot aan die grens maar ze zijn dan zeker niet óncomfortabel.

Citaat:
Ah prima, weer wat geleerd. Ik wist niet dat de TSI en FSI er nu ook als BlueMotion waren, maar ja, die zie ik eigenlijk ook nooit rijden als BlueMotion. Alleen als (doorgaans gechipte) gehaaste leasebak
Ik moet even wat rectificeren: de FSI-motoren zijn er niet als BlueMotion, wel als 4Motion maar dat is iets anders. Ik las iets te snel
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 18-09-2009 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ergo, jij behoort bij auto's tot de groep mensen die denkt wat ze willen ook datgene is wat ze nodig hebben. Dat is prima, maar geef dat ook gewoon toe. Want dit is gewoon gemiep, als het erop aankomt volstaat nagenoeg elke auto wel (of laat je de Fiesta echt staan als de Laguna er niet is?). Een auto uit het D/E-segment is eenvoudigweg NIET noodzakelijk. We leggen de meetlat tegenwoordig een stuk hoger dat wij ons al snel te min voelen voor iets wat 'gewoon' goed is en volstaat. Jouw argumenten zijn leuk en aardig, maar het zijn niet problemen die enkel en alleen opgelost kunnen worden door een dikkere auto te nemen. Comfort is vanaf een bepaalde grens gewoon een luxe-eis; kleinere auto's vervullen vaak (er zijn uitzonderingen) alleen tot aan die grens maar ze zijn dan zeker niet óncomfortabel.
Wat een fijne conclusie trek je toch. Helaas is die onjuist. Ik weet wat ik wil en ik weet ook prima dat dat niet noodzakelijkerwijs is wat ik nodig heb om van A naar B te komen. Ik ben echter iemand die gewoon veel waarde hecht aan het comfortabel van A naar B komen en het enige dat hier verschilt tussen ons is onze persoonlijke definitie van "comfortabel van A naar B komen". Jij vindt een A/B-segmenter comfortabel genoeg, ik duidelijk niet. Dat een A/B-segmenter goed genoeg is om van A naar B te komen lijkt mij vrij evident.
Die 'eisen' vallen dus ook onder de verschillende definitie. Het is namelijk gewoon een feit dat je subjectieve waarneming van allerlei zaken anders is in een grotere auto dan in een kleinere auto. Reden ook waarom een kleine auto nooit net zo comfortabel kan zijn als een grotere auto (voorbeeldje: bij proefpersonen was de hartslag significant lager wanneer ze in een D-segmenter reden tov een A-segmenter, dat soort zaken speelt ook mee bij de persoonlijke beleving van comfort).
En ja, de Fiesta laat ik vaak genoeg (eigenlijk altijd) staan als de Laguna er niet is, maar ik zie de meerwaarde van je vraag niet echt eigenlijk.
Citaat:
Ik moet even wat rectificeren: de FSI-motoren zijn er niet als BlueMotion, wel als 4Motion maar dat is iets anders. Ik las iets te snel
Ach, dan nog is 't een prima ontwikkeling dat de TSI's er nu ook als BM zijn
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 02:08
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat een fijne conclusie trek je toch. Helaas is die onjuist. Ik weet wat ik wil en ik weet ook prima dat dat niet noodzakelijkerwijs is wat ik nodig heb om van A naar B te komen. Ik ben echter iemand die gewoon veel waarde hecht aan het comfortabel van A naar B komen en het enige dat hier verschilt tussen ons is onze persoonlijke definitie van "comfortabel van A naar B komen". Jij vindt een A/B-segmenter comfortabel genoeg, ik duidelijk niet. Dat een A/B-segmenter goed genoeg is om van A naar B te komen lijkt mij vrij evident.
Die 'eisen' vallen dus ook onder de verschillende definitie. Het is namelijk gewoon een feit dat je subjectieve waarneming van allerlei zaken anders is in een grotere auto dan in een kleinere auto. Reden ook waarom een kleine auto nooit net zo comfortabel kan zijn als een grotere auto (voorbeeldje: bij proefpersonen was de hartslag significant lager wanneer ze in een D-segmenter reden tov een A-segmenter, dat soort zaken speelt ook mee bij de persoonlijke beleving van comfort).
En ja, de Fiesta laat ik vaak genoeg (eigenlijk altijd) staan als de Laguna er niet is, maar ik zie de meerwaarde van je vraag niet echt eigenlijk.
Om precies aan te geven wat je zelf hebt bewezen; dat je teveel verwend bent door comfort en luxe waardoor het basisidee, namelijk vervoeren, van een voertuig wat iets minder comfortabel is je te min is. En ik vind het ronduit belachelijk dat mensen gaan zeuren 'Nee, daar kan/ga ik écht niet in rijden' terwijl dat wel gewoon kan, met dan nog eens in het achterhoofd dat de auto eigenlijk al een vrij luxe-artikel is.

Simpelweg: Een A-auto kan adequaat en niet oncomfortabel dienen als vervoersmiddel. Een D-auto kan adequaat en extra comfortabel dienen als vervoersmiddel. Wat jij nodig hebt is A, wat jij wil is D. En dat heb je zelf, in de basis, nu ook al toegegeven. Want er is altijd wel een overtreffende trap.

Overigens wil ik niet zeggen dat iedereen maar het minimale van wat die persoon nodig heeft hoeft te rijden; iedereen moet zijn eigen geld maar uitgeven waar die het aan wil. Zolang ze bovenstaande maar in gedachten houden, en niet gaan zeuren als ze eens een stapje terug moeten nemen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto kopen: nieuw of tweedehands
Verwijderd
110 29-08-2010 16:05
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.