Oud 05-12-2010, 19:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ben het eens met Kiet, wat niet wegneemt dat spelen op een lege parkeerplaats met dit weer gewoon erg leuk is om te doen
O, dat is zeker leuk Ook al doe je het maar in een heel oud Fiatje met ongeveer 2 pk - maar die staan wel op de achterwielen

Alleen een beetje lullig dat ik daarom ook niet harder dan 50 durfde op een (gladde) klinkerweg waar je 80 mag, dat vond de persoon achter mij in eerste instantie niet zo heel leuk Hij werd iets schappelijk toen hij zag wat het precies was wat er voor hem reed.

Ik ga de 850 (voorlopig) wel missen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Oud 05-12-2010, 20:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
O, dat is zeker leuk Ook al doe je het maar in een heel oud Fiatje met ongeveer 2 pk - maar die staan wel op de achterwielen

Alleen een beetje lullig dat ik daarom ook niet harder dan 50 durfde op een (gladde) klinkerweg waar je 80 mag, dat vond de persoon achter mij in eerste instantie niet zo heel leuk Hij werd iets schappelijk toen hij zag wat het precies was wat er voor hem reed.

Ik ga de 850 (voorlopig) wel missen
Maar dat is ook niet onterecht hoor. Pas je rijgedrag aan aan de capaciteiten van jezelf maar ook van je auto. Je moet geen gevaarlijke situaties gaan creeren.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-12-2010, 11:50
Verwijderd
Inderdaad. Er zit bovendien wel een verschil in tussen wat iedere auto kan. Met de Laguna heb ik er geen problemen mee om gewoon 100km/u op een provinciale weg te rijden die net gestrooid is, maar met de Fiesta zou ik dat niet doen. Ook niet met Pluis' Colt trouwens, zo lang die op de HakkieTakkies staat
Oud 06-12-2010, 18:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
O, ik weet wel dat het niet onterecht was. Onder normale omstandigheden is wat die auto kan al erg beperkt Ik vond het meer lullig dat iemand die duidelijk sneller kon/durfde juist met dit weer achter een verdwaald oldtimertje kwam te zitten terwijl in de wijde omgeving geen enkele andere auto te bekennen was
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 07-12-2010, 11:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alleen een beetje lullig dat ik daarom ook niet harder dan 50 durfde op een (gladde) klinkerweg waar je 80 mag
Ik ben met nauwelijks 40 op zo'n weg in een spin geraakt toen de auto na een drempel met één wiel een hoop sneeuw raakte die daar was opgeveegd, dus daar is niets overdreven aan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-12-2010, 15:38
Verwijderd
Zondagavond was ik het wegpiraatje toen voor een verkeerslicht de weg een stuk gladder bleek dan ik dacht: de wielen draaiden al en de snelheidsmeter gaf 30 km/u aan maar de auto bleef nog een paar seconden op z'n plek.
Oud 07-12-2010, 17:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
remmen, stoppen en wachten als het licht op groen springt is helemaal niet verwarrend voor de mensen achter je...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-12-2010, 20:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Zondagavond was ik het wegpiraatje toen voor een verkeerslicht de weg een stuk gladder bleek dan ik dacht: de wielen draaiden al en de snelheidsmeter gaf 30 km/u aan maar de auto bleef nog een paar seconden op z'n plek.
Verkeerslichten zijn met gladheid verraderlijk ja Gewoon goed rekening mee houden en met niet teveel gas - en desnoods in z'n 2 - weg proberen te rijden levert vaak beter resultaat op. Merkte ik zaterdagavond ook toen ik door de amper kapotgereden sneeuw de stad in probeerde te komen

En ik rem altijd een stuk vroeger; eerder uitrollen, geleidelijk remmen en een stopplek inschatten minstens één autolengte eerder dan waar je daadwerkelijk wilt stoppen. Heb je altijd ruimte over om uit te glijden of wat te corrigeren.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 07-12-2010, 21:35
Verwijderd
Wat ik altijd erg raar vind: mensen die hun stoepje schoonvegen, en dan alle sneeuw en ijs op de straat vegen. Niet eens midden op de straat, maar aan de zijkant, waar fietsers moeten fietsen.

M.i. is het van de zotte dat mensen dan niet even de tegenwoordigheid van geest hebben om het in hun tuintje te mikken.

Zo creeer je natuurlijk gevaarlijke wegen.
Oud 07-12-2010, 22:40
Verwijderd
Ik gok dat die mensen er van uit gaan dat dat wordt weg geveegd door de strooidiensten ofzo?

En wat het eerder afremmen betreft: Ik rem met name als het erg glad is, af op de motor ipv de remmen te gebruiken. Dan ga je minder snel glijden
Oud 07-12-2010, 23:09
Verwijderd
een mevrouw die bij het stoplicht in de auto staat de wachten, waar ik rechts naast stond op mijn fietsje. en als mijn stoplicht op groen gaat en ik rij voor de auto begint ze in 1 keer ook te rijden, terwijl autos en fietsers gescheiden lichten hebben.
Oud 08-12-2010, 13:51
Verwijderd
de grootste wegpiraat was vandaag een klootzak in de parkeergarage, die bij het wegrijden niet uitkeek, en mijn bumper kapotreed

Dikke scheur, en ontwricht. Uiteraard geen briefje of wat dan ook achtergelaten

Goddank ben ik allrisk verzekerd, en waren mijn schadevrije jaren alweer op...
Oud 08-12-2010, 15:51
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Een auto reed over het fietspad met een vaart, kwam van links maar had nog het lef om als een debiel te toeteren toen ik voorrang nam. Zak patat.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 08-12-2010, 16:37
Verwijderd
Die idioten die met grijs weer/sneeuw/regen/mist/schemering zonder licht rijden.
Oud 08-12-2010, 21:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat schraal La, beetje fatsoen om iets achter te laten is in zo'n geval dan snel ver te zoeken

Citaat:
Een auto reed over het fietspad met een vaart, kwam van links maar had nog het lef om als een debiel te toeteren toen ik voorrang nam. Zak patat.
Zulke dingen heb ik ook een paar keer gehad in de zomer, auto's op het fietspad. Want wat juist zou moeten zijn voor fietsers zodat ze zich niet langs een drukke baan hoeven te begeven, heb je van die lui die het zien als een mooi tussendoor weggetje en de rechtmatige gebruikers straal negeren
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 08-12-2010, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Wat schraal La, beetje fatsoen om iets achter te laten is in zo'n geval dan snel ver te zoeken
Ja ken je die dan van 'hoi ik schrijf een briefje zodat de omstaanders denken dat ik mijn telefoonnummer achterlaat.'?
Oud 08-12-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ja ken je die dan van 'hoi ik schrijf een briefje zodat de omstaanders denken dat ik mijn telefoonnummer achterlaat.'?
Oud 08-12-2010, 22:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
haha

of gewoon telefoonnummer van iemand anders opschrijven :')
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 09-12-2010, 21:23
Verwijderd
Die sukkel die niet links over zijn schouder keek, toen hij van een oprit af kwam rijden en ik bijna in zijn linkerportier ragde.

Maar bijna, dus niks aan t handje. Wel in blinde paniek omdat het een auto van mn werk is.
Oud 09-12-2010, 21:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
omg, vanavond bijna iemand doodgereden gewoon. Liep in het donker met z'n donkere jas midden op de weg Heb hem op een haar na gemist... hij was echt bijna onzichtbaar. Wtf man, loop op de stoep ofzo en zorg dat je zichtbaar bent, als ik je doodrij is het namelijk mijn schuld
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-12-2010, 22:44
Verwijderd
Om het over het trauma nog maar niet te hebben
Oud 10-12-2010, 16:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Mensen die geen richting aangeven (op rotondes) vind ik al schijtirritant, maar als ze verkeerd richting aan gaan geven wordt het nog gevaarlijk ook. De lul van vandaag gaf richting aan naar rechts op een rotonde, ik kwam aanrijden uit de richting waarnaar hij schijnbaar af wilde slaan, dus ik remde niet teveel af zodat ik gewoon door kon rijden want verder was er niemand te bekennen. Rijdt 'ie doodleuk nog een afslag verder waardoor ik er bijna op klapte .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 10-12-2010, 18:52
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Mensen die geen richting aangeven (op rotondes) vind ik al schijtirritant, maar als ze verkeerd richting aan gaan geven wordt het nog gevaarlijk ook.
Zo hoor je ook naar links richting aan te geven als je de 3e afslag neemt, Als mensen dat vertikken ga ik er ook gewoon van uit dat ze de 2e nemen en zet ik 'm ervoor (als dat even kan)
Oud 10-12-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Zo hoor je ook naar links richting aan te geven als je de 3e afslag neemt, Als mensen dat vertikken ga ik er ook gewoon van uit dat ze de 2e nemen en zet ik 'm ervoor (als dat even kan)
Niemand verplicht je om naar links richting aan te geven anders. Je bent alleen verplicht om richting aan te geven wanneer je de rotonde verlaat. Wat jij doet is dus naast gevaarlijk, ook nogal dom.
Oud 10-12-2010, 19:35
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Dat was de over-over-overbuurman, die kennelijk nog steeds niet achteruit zijn eigen oprit op kan zonder 3 keer te steken :lol:.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Advertentie
Oud 10-12-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Niemand verplicht je om naar links richting aan te geven anders. Je bent alleen verplicht om richting aan te geven wanneer je de rotonde verlaat. Wat jij doet is dus naast gevaarlijk, ook nogal dom.
Idd, volgens mij was het vroeger zo dat je voor je de rotonde opreed je linksaf moest aangeven als je de derde afslag wilde nemen, rechtsaf bij de eerste afslag en niets als je rechtdoor wilde. Maar nu hoef je bij het oprijden geen richting meer aan te geven, bij het rondrijden ook niet, enkel bij het afslaan.
Oud 10-12-2010, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Idd, volgens mij was het vroeger zo dat je voor je de rotonde opreed je linksaf moest aangeven als je de derde afslag wilde nemen, rechtsaf bij de eerste afslag en niets als je rechtdoor wilde. Maar nu hoef je bij het oprijden geen richting meer aan te geven, bij het rondrijden ook niet, enkel bij het afslaan.
Zo werd - en volgens mij wordt - het inderdaad aangeleerd door het CBR, máár dat is een richtlijn. Wettelijk gezien ben je inderdaad alleen verplicht om richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde.
Oud 10-12-2010, 20:19
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Niemand verplicht je om naar links richting aan te geven anders. Je bent alleen verplicht om richting aan te geven wanneer je de rotonde verlaat. Wat jij doet is dus naast gevaarlijk, ook nogal dom.
Verplicht of niet, ik vind het wel zo netjes, om mensen niet onnodig te laten wachten.
Dom zijn mensen die bij het oprijden van de rotonde naar rechts knipperen (want ze buigen immers rechts af) en vervolgens dus NIET rechtsaf slaan...ook die ben ik tegengekomen.
Oud 10-12-2010, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Verplicht of niet, ik vind het wel zo netjes, om mensen niet onnodig te laten wachten.
Dom zijn mensen die bij het oprijden van de rotonde naar rechts knipperen (want ze buigen immers rechts af) en vervolgens dus NIET rechtsaf slaan...ook die ben ik tegengekomen.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik knipper zelf ook braaf links en rechts, maar wanneer mensen dat niet doen, maakt dat natuurlijk niet dat jij dan maar ineens je auto ervoor moet gaan proberen te prakken. Zo'n actie blijft gewoon dom en gevaarlijk, net als het voorbeeld van verkeerd knipperen dat je aanhaalt.
Oud 11-12-2010, 00:41
Verwijderd
Verkeer op de rotonde heeft toch voorrang?
Oud 11-12-2010, 11:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ja dat hebben ze, maar als ze doen alsof ze afslaan (rechts knipperen bij het oprijden van de rotonde), dan ga je er vanuit dat ze rotonde gaan verlaten voor jij erop draait.
Ik heb dat ook al eens gehad, ik bedoel, welke randmongool geeft er nu zo'n onduidelijk lichtsignaal? Wat wil je dan, linksom de rotonde opdraaien?
Als je er vanuit moet gaan dat je niet op die signalen kunt vertrouwen kunnen ze net zo goed afgeschaft worden, zo wordt het russchisch roulette
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 11-12-2010, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Verkeer op de rotonde heeft toch voorrang?
Jup. En fietsers binnen de bebouwde kom ook, mits de gemeente de richtlijnen voor rotonde-inrichting heeft gevolgd.
Oud 11-12-2010, 16:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik heb gister bijna doodsangsten uitgestaan in de auto bij een dame die "voorzichtig" reed ivm het weer het was semi-glad en mistig, en ze reed heel langzaam. daar kwam nog bij dat ze de hele tijd een pietsje beetje slingerde, vergat om haar grote licht uit te zetten bij tegenliggers (ik heb het haar meerdere malen helpen herinneren), en bij iedere tegenligger ook nog eens flink op de rem ging staan zodat ze er nog zachter langsging
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 11-12-2010, 16:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Groot licht bij mist? Dan verminder je je zicht toch
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 11-12-2010, 17:47
Verwijderd
Hangt van de mist en de auto af he

OT:
De dame die zonder licht reed in een zwarte(!) Peugeot 406. Na seinen gingen de lichten wel aan, maar echt ... Neem dat rijbewijs in zeg
Oud 11-12-2010, 18:36
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Dat zie ik ook vrij vaak, mensen die 'vergeten' hun licht aan te doen of vinden dat het kennelijk nog niet 'donker genoeg' is ofzo
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 11-12-2010, 23:18
Verwijderd
Ik had laatst een keer niet meteen door dat de schemering was begonnen (het was nog niet donker uiteraard, maar ook niet meer helemaal licht), vond het toen wel fijn dat iemand even naar me knipperde sindsdien zet ik maar gewoon standaard de lichten aan.
Oud 11-12-2010, 23:20
Verwijderd
Standaard de lichten aan zetten is sowieso fijn Maar deze vrouw reed gewoon onverlicht rond terwijl het echt al wel donker was en de straatverlichting ook overal aan stond. Dat is toch wel een hint, lijkt mij
Oud 12-12-2010, 00:56
Verwijderd
Ik denk dat ik dat was, in Arnhem. Ik snap die rotonde bij MusisSacrum niet helemaal goed. Dus ik vrees dat mijn achterliggers soms met opgetrokken wenkbrauwen hun remmen wel diep moesten intrappen...
Oud 12-12-2010, 01:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik rijd ook standaard met de lichten aan, alleen een maand geleden had ik ze overdag niet aangezet op de Fiat (ik wist niet of de zekering het 3 uur vol zou houden dus zolang het niet hoefde liet ik ze nog even uit). Om 3 uur 's middags zaten mensen al te signaleren dat m'n lichten niet aanstonden... het was toen gewoon nog licht
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 12-12-2010, 02:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou, vanavond op een verlaten weggetje richting Utrecht, zonder verlichting, iemand die met groot licht me tegemoet reed. En niet uit doen he? Terwijl ik helemaal niets meer zie en dan ook niet verder kan fietsen.

Toen heb ik mijn fiets maar dwars over de weg gezet. Als ik niet verder mag fietsen, kan hij ook vast wel even wachten.


Toen hij eruit kwam hoe of wat met een stalen gezicht een verhaal gehouden over hoe zijn lichten me desoriënteerden, en of hij groot licht voerde en of dat ze te hoog gesteld zijn. Vraag, vraag, vraag.
Intern wilde ik eigenlijk zijn kop eraf trappen omdat hij én dat deed én er direct op een hoge toon uit kwam zetten, maar door gewoon strak zo'n verhaal te houden voorkom je een confrontatie. En jawel hoor, na zogenaamd zijn lampen lager gesteld te hebben zette hij zijn groot licht uit, en zo konden we onze weg vervolgen.

Gozer, zeg dan gewoon 'Oh ja, groot licht. Sorry'. Zelfs als het opzettelijk nalatig is, is dat stukken minder erg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-12-2010, 09:07
Verwijderd
Ik snap dat echt niet...
Als je een beetje een functionerende auto hebt, zie je een blauw lampje in je dashboard als je groot licht voert, en een ander lampje als je per ongeluk je mist verlichting aan hebt. 2 keer klikken en je voert de correcte verlichting.
Oud 12-12-2010, 16:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Standaard de lichten aan zetten is sowieso fijn Maar deze vrouw reed gewoon onverlicht rond terwijl het echt al wel donker was en de straatverlichting ook overal aan stond. Dat is toch wel een hint, lijkt mij
Juist met de straatverlichting aan kun je je verlichting makkelijk vergeten. Vervelend is het wel, want je ziet die lui zo over het hoofd
Zelf zet ik altijd vrij snel de verlichting aan, ook gewoon overdag op wegen met bomen aan beide kanten van de weg.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-12-2010, 17:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik snap dat echt niet...
Als je een beetje een functionerende auto hebt, zie je een blauw lampje in je dashboard als je groot licht voert, en een ander lampje als je per ongeluk je mist verlichting aan hebt. 2 keer klikken en je voert de correcte verlichting.
APK afkeur als die controlelampjes niet werken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-12-2010, 17:25
Verwijderd
Ik gooi de lampen altijd direct na het starten aan. Kan ik ze ook niet vergeten en het is veiliger. Win-win!
Oud 12-12-2010, 21:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
APK afkeur als die controlelampjes niet werken
mijn auto hééft niet eens een lampje van stadslicht en dimlicht wel van de andere lichten overigens
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-12-2010, 21:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Meeste oudere auto's ook niet hoor, in die periode was bij veel auto's de indicatie dat je lichten branden gekoppeld aan het oplichten van je wijzers. Zo zal je als het donker wordt er snel genoeg achter komen dat je lichten niet branden want je kan je wijzers niet meer aflezen

De Fiat daarentegen is dan weer van het tijdperk dat de dashboardverlichting nog apart aangezet moet worden dus die heeft wel weer een extra lampje voor de dimlichten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-12-2010, 09:45
Verwijderd
Ach, zo heeft Opel het briljante plan gekregen om in de nieuwe modellen standaard de dashboardverlichting aan te zetten, maar niet de dimlichten. Gevolg: Mensen weten dat niet (staat alleen in het onderhoudsboekje), maar koppelen nog wel "dashboardverlichting aan" met "dimlichten aan" en rijden dus zonder dat ze het door hebben onverlicht rond. Niet erg handig van Opel.

Wegpiraat gisteren was op de heenweg trouwens een Belg in een BMW 120i die moest compenseren voor het feit dat hij 120i reed denk ik. Het was behoorlijk druk op de A58 en meneer vloog over de meest linkerrijstrook met minstens 160km/u - 180km/u (ik reed al 130km/u en hij was echt binnen een paar seconden weer uit beeld). Even later kwam ik hem al bumperklevend tegen bij een afrit. Erg jammer vind ik dat soort dingen.
Op de terugweg was het een fietser in de bebouwde kom. Op het emopad reed deze mevrouw om 0:30 uur onverlicht midden op de rijstrook waar die Prius reed ten tijde van de Google foto-auto. Echt niet te filmen die actie.
Oud 13-12-2010, 11:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Opel vond ik sowieso al wat vage ideeën hebben; de richtingaanwijzer veert meteen terug in de normaalstand zodat het erg lastig is om de richtingwijzer ook weer zelf uit te zetten.

Mijn moeder heeft toch maar besloten winterbanden onder de auto te zetten. Alleen zijn het geen winterbanden want die waren op. Nu krijgt ze een setje (inclusief velgen, want voor de velgen die ze er onder heeft waren ze niet meer te vinden) all-seasons van het dubieuze merkt Tyfoon geloof ik. De hele mik kost 450 euro omdat het via-via gaat, maar ik weet niet of die banden nu echt een verbetering zijn...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-12-2010, 11:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
mijn auto hééft niet eens een lampje van stadslicht en dimlicht wel van de andere lichten overigens
Die zijn ook niet verplicht, die van mistlicht en grootlicht wel en APK afkeur als die niet werken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.