Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2011, 17:04
Verwijderd
Als je daadwerkelijk zó veel haast hebt dat het écht gerechtvaardigd is dat je veel te hard gaat rijden en niet even je gas kunt loslaten vanwege iemand die gewoon met de maximumsnelheid aan het inhalen is, moet je je sirene en je zwaailicht aanzetten.
Advertentie
Oud 29-07-2011, 18:11
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Even uitgaande van jouw voorbeeld. Ik ben degene die jij in gevaar brengt met dat gedrag. Ik wil niet onnodig in gevaar worden gebracht door jou, voor de rest heb ik weinig met je te maken. Ik wil best opzij, maar ga dan even seinen ofzo. Als je bumperkleeft, heb je mij in gevaar gebracht, en dan heb je het dus bij mij verknald.
Nee, jij brengt een ieder in gevaar door je baan op te eisen met dat gedrag. Want jij bent van mening dat je niet harder mag.

En dan ga je mij ook nog aanbevelen om je te seinen! Waarom?
Je kunt toch netjes je inhaal actie afmaken en dan weer naar rechts? Belemmer die hard rijders nou niet, want het is toch hen eigen keuze? Mensen gaan pas bumperkleven als jij te lang op de linkerbaan blijft hangen over het algemeen, dus ik vermoed dat je het zelf aan trekt.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 29-07-2011, 19:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Je kunt toch netjes je inhaal actie afmaken en dan weer naar rechts? Belemmer die hard rijders nou niet, want het is toch hen eigen keuze? Mensen gaan pas bumperkleven als jij te lang op de linkerbaan blijft hangen over het algemeen, dus ik vermoed dat je het zelf aan trekt.
Als iemand me een 'duwtje' geeft om aan te geven dat hij harder wil, en dan afstand neemt tot mijn inhaalactie voorbij is en ik weer naar rechts ga, dan vind ik het geen enkel probleem. Maar juist de mensen die gaan kleven terwijl een ander op dat moment ook nergens anders heen kan (alleen uit de situatie kan ontsnappen door te hard te gaan rijden), zijn zo vervelend.
Oud 29-07-2011, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp nog steeds niet waarom ik zo nodig sociaal moet doen tegenover iemand die me zit te bumperkleven, maar goed. Ik denk verder niet dat er nog wat nuttigs uit deze discussie gaat komen. Doorrijders blijven doorrijders, mensen die zich aan de regels houden willen zich aan de regels blijven houden.
Dat is vrij simpel. Het verkeer blijft toch een samenspel tussen alle deelnemers, dus dan zul je er toch ook voor moeten zorgen dat je af en toe wat socialer bent naar mensen die het niet zo nauw nemen met de regels. Zoals gezegd, je kunt ook ruimte maken door gas te lossen en je inhaalmanoeuvre af te breken
Oud 29-07-2011, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, jij brengt een ieder in gevaar door je baan op te eisen met dat gedrag. Want jij bent van mening dat je niet harder mag.
Hier ga je de mist in. Wanneer je op een N-weg rijdt is de maximumsnelheid tenzij anders aangegeven 80 of 100km/u (afhankelijk van welke bebording je ziet staan). Als iemand al 110km/u op de teller rijdt (en dan kun je wel aannemen dat dat 100km/u "echt" is) rijdt diegene dus al de door de wetgever vastgestelde maximumsnelheid en mag diegene dus ook niet harder rijden.
De enige persoon die hier iemand in gevaar brengt is degene die gaat zitten bumperkleven bij iemand die al een inhaalactie aan het doen is. Niets meer, niets minder.
Citaat:
En dan ga je mij ook nog aanbevelen om je te seinen! Waarom?
Van seinen gaat normaliter geen gevaar uit, van bumperkleven wel. Daarnaast is het seinen om iemand erop te attenderen dat jij met een (erg/veel) hoge(re) snelheid komt aangereden toegestaan en bumperkleven niet.
Citaat:
Je kunt toch netjes je inhaal actie afmaken en dan weer naar rechts? Belemmer die hard rijders nou niet, want het is toch hen eigen keuze? Mensen gaan pas bumperkleven als jij te lang op de linkerbaan blijft hangen over het algemeen, dus ik vermoed dat je het zelf aan trekt.
Hier maak je nogal wat aannames die je niet kunt staven. Er zijn ook méér dan genoeg mensen die gewoon chronisch bumperkleven, die hebben het niet eens door, en ook méér dan genoeg mensen die gewoon niet eens het geduld en fatsoen hebben om te wachten totdat jij jouw inhaalactie hebt afgerond. Dus, laten we daar verder geen aannames over doen, want wáárom iemand gaat bumperkleven zullen we nooit weten, simpelweg omdat je dat niet even kunt vragen
Oud 29-07-2011, 23:45
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nee, jij brengt een ieder in gevaar door je baan op te eisen met dat gedrag. Want jij bent van mening dat je niet harder mag.

En dan ga je mij ook nog aanbevelen om je te seinen! Waarom?
Je kunt toch netjes je inhaal actie afmaken en dan weer naar rechts? Belemmer die hard rijders nou niet, want het is toch hen eigen keuze? Mensen gaan pas bumperkleven als jij te lang op de linkerbaan blijft hangen over het algemeen, dus ik vermoed dat je het zelf aan trekt.
Wat is dan uberhaupt precies het gevaar als ik gewoon de maximale snelheid rijd? Hoe breng ik daarmee een hardrijder in gevaar? Dat ziet hij als het goed is van een afstand.

Je hebt blijkbaar ook niet gelezen dat het geen optie was om plaats te maken. Je kunt dan best even normaal een paar minuten wachten totdat de wegverbreding komt, want dat is waar we hier over praten. Een paar minuten. Waar je dus maar een paar seconden op gaat winnen. Wat is er nou zo enorm belangrijk dat het niet een paar seconden kan wachten? Als het om mensenlevens gaat heb je doorgaans sirenes.

Daarnaast krijg ik de indruk dat je mijn complete rijstijl veroordeelt. Die ken je uberhaupt niet. Normaal maak ik plaats voor een bumperklever. Wel met tegenzin, maar ik weet dat het meestal de veiligste oplossing is. Deze keer kon dat alleen niet, en dan krijg ik gelijk bumperkleven, lelijke gebaren en een toeter om m'n oren. Ik krijg ook de indruk dat je dat goedkeurt, omdat je zo op je strepen staat.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 30-07-2011, 12:36
Verwijderd
Jezus, Moonspell, wat een dikke onzin kraam jij uit Je beschrijft te rijden alsof alles om jou draait en noemt anderen dan asociaal. Lekker makkelijk
Oud 30-07-2011, 16:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, jij brengt een ieder in gevaar door je baan op te eisen met dat gedrag. Want jij bent van mening dat je niet harder mag.
Da's geen mening, da's wetgeving.

Net zoals het wetgeving is dat bumperkleven niet mag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-07-2011, 17:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
jezus, bijna van de weg gereden vanmiddag
Ik reed op de weg die de a28 aansluit op de a50. Daar zit een S bocht, en in de tweede bocht was ik net weer naar de rechterbaan gegaan (ik had iemand ingehaald) toen ik werd ingehaald door een oude volvo. De persoon in de volvo reed alleen ruim 120 (waar je 100 mocht, adviessnelheid was zelfs 80) en had zichtbaar moeite de auto in bedwang te houden. snijdt die vent me zo af dat ik een behoorlijke stuurcorrectie naar rechts moest maken. Ik schrok me de tering, en ik ben bang dat hij m'n toeter en geknipper niet meer heeft meegekregen, want hij spurtte er op het rechte stuk gelijk vandoor met ruim 140/150. als ik niet gecorrigeerd had had ik hem dus wel precies zo geraakt dat ie over de kop gegaan was en dus morsdood geweest had.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-07-2011, 19:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik reed hier in het dorp (30-zone) de straat uit, maar kreeg geen voorrang. Kan ik me voorstellen, hoor, dat je een auto uit een straat van rechts mist, als je met 60 door het dorp vlamt.
Oud 31-07-2011, 10:00
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Jezus, Moonspell, wat een dikke onzin kraam jij uit Je beschrijft te rijden alsof alles om jou draait en noemt anderen dan asociaal. Lekker makkelijk

Hahaha wat een huilie ben je zeg.

Als we dan toch niet meer inhoudelijk gaan praten,doe ik mee!
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 31-07-2011, 12:17
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Hahaha wat een huilie ben je zeg.

Als we dan toch niet meer inhoudelijk gaan praten,doe ik mee!
Ik herhaal mijn vraag. Wat is er gevaarlijk aan als ik me aan de verkeersregels wil houden? M.a.w. als ik gewoon 100 op de linkerbaan rijd, omdat er rechts geen plaats is?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 31-07-2011, 23:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Hahaha wat een huilie ben je zeg.

Als we dan toch niet meer inhoudelijk gaan praten,doe ik mee!
D'r wordt hier wel vriendelijk en bij voorkeur ook vrij inhoudelijk met elkaar omgegaan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-08-2011, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Hahaha wat een huilie ben je zeg.

Als we dan toch niet meer inhoudelijk gaan praten,doe ik mee!
Genoeg inhoudelijk gepost, jij bent degene die er niet op reageert en je eigen 'spoed' boven de wetgeving plaatst. Te hard rijden en bumperkleven mag niet, daarmee breng jij hoe dan ook anderen in gevaar én gedraag je je ook nog eens heel asociaal. Maar goed, dat zie je zelf dus kennelijk helemaal niet zo, want jij hebt haast en dat weegt veel zwaarder dan wat dan ook.
Oud 01-08-2011, 11:30
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Twee sukkels die op de Kennedybaan (waar je 70 mag) lekker links bleven rijden met 50 km/u Niet écht gevaarlijk want zo druk was het niet, maar wel gruwelijk irritant.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 01-08-2011, 21:04
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Genoeg inhoudelijk gepost, jij bent degene die er niet op reageert en je eigen 'spoed' boven de wetgeving plaatst. Te hard rijden en bumperkleven mag niet, daarmee breng jij hoe dan ook anderen in gevaar én gedraag je je ook nog eens heel asociaal. Maar goed, dat zie je zelf dus kennelijk helemaal niet zo, want jij hebt haast en dat weegt veel zwaarder dan wat dan ook.
Perfect, je reactie sprak wel van inhoudelijke argumenten.

Iedereen mag wat dat betreft zich aan de snelheid houden, maar het opzettelijk hinderen van andere mensen door te blijven rijden op 1 baan van de snelweg is zeker net zo gevaarlijk.

Dat ik misschien door wil rijden is net zo krom dat iemand blijft hangen op 1 baan. Lijkt me duidelijk toch? En ik ben niet diegene die gaat kleven, ik geef alleen een oordeel waardoor hem het misschien overkomt.

En daarnaast stop ik met reageren. Bovendien hoef ik me niet te schamen voor de kilometers die ik maak op de snelweg, iets wat mogelijk nog geen 5% hier zal halen.

Tot ziens!
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 02-08-2011, 07:49
Verwijderd
Maar het ging niet over iemand die naar rechts kon, slimmerd, dat was dus het hele punt.
Oud 02-08-2011, 15:20
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Perfect, je reactie sprak wel van inhoudelijke argumenten.

Iedereen mag wat dat betreft zich aan de snelheid houden, maar het opzettelijk hinderen van andere mensen door te blijven rijden op 1 baan van de snelweg is zeker net zo gevaarlijk.

Dat ik misschien door wil rijden is net zo krom dat iemand blijft hangen op 1 baan. Lijkt me duidelijk toch? En ik ben niet diegene die gaat kleven, ik geef alleen een oordeel waardoor hem het misschien overkomt.

En daarnaast stop ik met reageren. Bovendien hoef ik me niet te schamen voor de kilometers die ik maak op de snelweg, iets wat mogelijk nog geen 5% hier zal halen.

Tot ziens!
Hmm je laat de vraag over de specifieke situatie, waarbij plaats maken niet mogelijk was en harder rijden ook niet vanwege de wet, nog steeds liggen. Ik vind dat je er met "dat is toch wel duidelijk" iets te gemakkelijk vanaf komt. Als het werkelijk zo duidelijk is kun je het best even formuleren. Als het goed is zie je het al van mijlenver aankomen dat iemand zich aan de snelheid wil houden. Als ik veel te hard rijd (komt ook wel eens voor, ik geef het toe) houd ik zeker rekening met mensen die zich aan de snelheid willen houden. Dat betekent: op tijd inhalen en heel ver vooruit kijken.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 02-08-2011, 20:35
Ivo
Ivo is offline
Echt op iemand z'n bumper blijven hangen overkomt je niet, dat doe je gewoon zelf.
Wel kan het je overkomen dat je even kort te op iemand z'n bumper zit omdat die ander met een lagere snelheid van rijstrook wisselt. Dan neem je even wat gas terug en duurt zo'n situatie niet meer dan enkele seconden.

En ja, ik rij ook af en toe best wat te hard. En nee, ik ben absoluut ook niet heilig in het verkeer. Op de linker baan blijven rijden met de maximumsnelheid kan pas hinderlijk en/of gevaar veroorzaken wanneer er rechts ruimschoots de mogelijkheid is om naar rechts te gaan. Maar wanneer iemand gewoon andere auto's inhaalt, dan moet de hardrijder (= overtreder) zich gewoon volledig aanpassen aan de situatie. Doet de hardrijder dan niet, dan is de hardrijder, en alleen de hardrijder de wegpiraat die zichzelf en anderen in gevaar brengt.

En doe je heb bij mij, dan heb je gewoon pech. Ook al is mijn auto klein, ik laat me niet van de weg drukken. Sterker nog, ik ga mijn afstand tot m'n voorligger verdubbelen om zodanig het risico dat ik hard moet remmen en de bumperklever daardoor te laat is om ook te remmen te minimaliseren. Met als gevolg (in de meeste gevallen) dat er auto's die op de rechter strook rijden er ook nog voor schieten en het alleen maar langer duurt voordat ik de langzame (vracht)auto op de rechterstrook heb ingehaald en terug ga naar rechts.
Oud 03-08-2011, 07:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Kom net terug vanuit Duitsland maar daar gelden op de Autobahn natuurlijk andere regels. Op de meeste plekken is geen snelheidslimiet dus dan gaat het verhaal van hierboven maar half op. Bumperkleven mag nog steeds niet, maar er wordt van de rijbaanwisselaar wèl veel meer verwacht qua anticipatie en spiegel kijken wil hij geen "Raser" in z'n kofferbak hebben.
Dat gebeurt daar dan ook, ze worden zo snel mogelijk voorbij gelaten. Dat is wat Moonspell, zij het met wat minder tact, trachtte duidelijk te maken.
Echter wat me ook opvalt is dat de Autobahn zich daar ook veel beter voor leent; veel meer driebaans, veel minder opritten en veel stukken waar LKW's niet mogen inhalen en het lijkt ook veel minder verkeer.
Oud 03-08-2011, 08:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
(...) Duitsland (...) maar er wordt van de rijbaanwisselaar wèl veel meer verwacht qua anticipatie en spiegel kijken wil hij geen "Raser" in z'n kofferbak hebben.
En toch geldt ook daar dat de hardrijder moet anticiperen op het overige verkeer: als iemand niet goed kijkt, en wél van baan wisselt, zal de hardrijder alsnog op tijd moeten remmen.
Hardrijden kan best leuk zijn, maar alleen als er weinig overig verkeer is.
Oud 03-08-2011, 09:13
Verwijderd
Idd, in Duitsland rijdt dat heel anders, maar ik heb er genoeg gevaarlijke situaties gezien door mensen die in de drukte links gewoon keihard gingen rijden, waardoor het snelheidsverschil tussen de banen gewoon erg groot wordt: zie er regelmatig mensen die gewoon keihard en niet-anticiperend rijden (+ mensen die niet in kunnen halen). Een maximum snelheid vind ik toch prettiger.
Wanneer het rustig is, is 't natuurlijk wel prettig dat je lekker door kan rijden.
Oud 03-08-2011, 10:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
In Duitsland wordt verder ook niet overdreven veel harder gereden dan hier hoor. Met 150 zijn er nog bar weinig auto's die je echt graag voorbij willen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-08-2011, 12:07
Verwijderd
En sowieso moet je in Duitsland bij een ongeluk ook altijd minimaal 50% van de schade betalen als jij degene bent geweest die harder reed dan de adviessnelheid van 130km/u. Dus zo simpel is het ook weer niet in Duitsland
Oud 03-08-2011, 14:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En sowieso moet je in Duitsland bij een ongeluk ook altijd minimaal 50% van de schade betalen als jij degene bent geweest die harder reed dan de adviessnelheid van 130km/u. Dus zo simpel is het ook weer niet in Duitsland
Geldt dat ook als je in NL verzekerd bent? Je rijdt immers niet te hard volgens de wet daar
Ik kan er zo snel niets over vinden in mijn polis.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 03-08-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Geldt dat ook als je in NL verzekerd bent? Je rijdt immers niet te hard volgens de wet daar
Ik kan er zo snel niets over vinden in mijn polis.
Volgens mij wel
Oud 03-08-2011, 20:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
En sowieso moet je in Duitsland bij een ongeluk ook altijd minimaal 50% van de schade betalen als jij degene bent geweest die harder reed dan de adviessnelheid van 130km/u. Dus zo simpel is het ook weer niet in Duitsland
Niet helemaal. Je kan een bepaald percentage deelschuld in de schoenen geschoven krijgen als (excessieve) snelheid of gevaarlijk rijgedrag oorzaak of bepalende factor is geweest bij een ongeval. Meestal dekt je verzekering dat verder alsnog wel. Je moet het wel heel bont maken wil je daadwerkelijk de rekening van je verzekeraar op je mat krijgen Dit is op een ander forum een paar maanden terug al eens langs gekomen als bij-punt over de dekking van je verzekering op de Nürburgring.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-08-2011, 08:00
Verwijderd
Citaat:

En daarnaast stop ik met reageren. Bovendien hoef ik me niet te schamen voor de kilometers die ik maak op de snelweg, iets wat mogelijk nog geen 5% hier zal halen.

Tot ziens!
Ik haal die kilometers wel, beroepsmatig, en niet-beroepsmatig. En wat jij loopt te verkondigen is niet meer dan een schijn-rechtvaardiging voor je bezopen rijgedrag.

Tot ziens
Oud 04-08-2011, 10:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bumperkleven mag nog steeds niet, maar er wordt van de rijbaanwisselaar wèl veel meer verwacht qua anticipatie en spiegel kijken wil hij geen "Raser" in z'n kofferbak hebben.
Ook daar gaat men meestal van uit dat boven de maximumsnelheid hard genoeg is voor de linkerbaan hoor. Ik heb daar regelmatig inrem acties gezien richtig laagvliegers/bumperklevers die botter zijn dan wat je in Nederland ziet. En dat gaat voor alle snelwegen, behalve die zo rustig zijn dat er meestal meerdere lege banen zijn.

Dat hele beeld van Duitsland wegpiratenland is zwaar achterhaald.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-08-2011, 14:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zonder twijfel ik zelf vandaag.
Vanochtend de gemeente gebeld of mijn rijbewijs al klaar was, want het is lekker weer en ik wilde gaan rijden. Was klaar, dus ik de motor klaargezet, rijbewijs opgehaald, thuis gekomen m'n pak aangetrokken en lekker gaan rijden.
Wat een verschil met die lesmotor (60pk 2 cilinder tov mijn 112pk 4 cilinder), ik schrok me kapot toen ik de eerste keer aan het gas draaide, wat een geweld.
Anyway... Ik wilde even wat snelheid maken om fatsoenlijk in te kunnen voegen op een 100km weg dus ik trok even door in de eerste paar versnellingen, kijk vervolgens terug op de teller en bleek dat ik al bijna aan de 200 zat op de invoegstrook
Meteen gas er af natuurlijk, maar what the hell
En dan heeft hij nog 3 versnellingen over...

Volgend rondje even wat beter op de teller letten, want zo heb ik niet heel lang plezier van mijn rijbewijs denk ik
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.

Laatst gewijzigd op 04-08-2011 om 17:01.
Oud 04-08-2011, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Zonder twijfel ik zelf vandaag.
Vanochtend de gemeente gebeld of mijn rijbewijs al klaar was, want het is lekker weer en ik wilde gaan rijden. Was klaar, dus ik de motor klaargezet, rijbewijs opgehaald, thuis gekomen m'n pak aangetrokken en lekker gaan rijden.
Wat een verschil met die lesmotor (60pk 2 cilinder tov mijn 112pk 4 cilinder), ik schrok me kapot toen ik de eerste keer aan het gas draaide, wat een geweld.
Anyway... Ik wilde even wat snelheid maken om fatsoenlijk in te kunnen voegen op een 100km weg dus ik trok even door in de eerste paar versnellingen, kijk vervolgens terug op de teller en bleek dat ik al bijna aan de 200 zat op de invoegstrook
Meteen gas er af natuurlijk, maar what the hell
En dan heeft hij nog 3 versnellingen over...

Volgend rondje even wat beter op de teller letten, want zo heb ik niet heel lang plezier van mijn rijbewijs denk ik
Haha, wow!
Oud 04-08-2011, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Zonder twijfel ik zelf vandaag.
Vanochtend de gemeente gebeld of mijn rijbewijs al klaar was, want het is lekker weer en ik wilde gaan rijden. Was klaar, dus ik de motor klaargezet, rijbewijs opgehaald, thuis gekomen m'n pak aangetrokken en lekker gaan rijden.
Wat een verschil met die lesmotor (60pk 2 cilinder tov mijn 112pk 4 cilinder), ik schrok me kapot toen ik de eerste keer aan het gas draaide, wat een geweld.
Anyway... Ik wilde even wat snelheid maken om fatsoenlijk in te kunnen voegen op een 100km weg dus ik trok even door in de eerste paar versnellingen, kijk vervolgens terug op de teller en bleek dat ik al bijna aan de 200 zat op de invoegstrook
Meteen gas er af natuurlijk, maar what the hell
En dan heeft hij nog 3 versnellingen over...

Volgend rondje even wat beter op de teller letten, want zo heb ik niet heel lang plezier van mijn rijbewijs denk ik
en dan dit exact aan oom agent uitleggen...
Oud 05-08-2011, 08:06
Verwijderd
Ik snap dat ik in een klein wagentje rijd..

Maar.. ook weer niet zo klein dat je er compleet overheen kan kijken.
TOETEERRRRRR
Oud 05-08-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
en dan dit exact aan oom agent uitleggen...
Ik ben benieuwd hoe die zou reageren
Oud 05-08-2011, 18:01
Verwijderd
vandaag was dat de man die naast me stond, met zijn muziek zo godsgruwelijk hard, dat hij de ambulance niet hoorde aankomen, en bij groen licht dus gewoon optrok. Bijna een aanrijding midden op het kruispunt. De idioot
Oud 06-08-2011, 01:56
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Vanmiddag zo'n 45km/u wagentje wat 60 reed op een 100 weg. Helaas, op het moment dat ik net het algemene politienummerdingiets had gedraaid, sloeg hij al rechts af. Zat een of ander jong knaapje in, dus waarschijnlijk zijn scooterrijbewijs gehaald en het ding opgevoerd om er vervolgens dit soort situaties mee aan te richten. Maar God wat zijn we stoer. Idioot.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-08-2011, 11:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe die zou reageren
Ik gok met een inbeslagname rijbewijs (waarschijnlijk nog een rijontzegging van aanzienlijke tijd) een flinke boete en een EMG cursus
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-08-2011, 22:19
Verwijderd
Iemand die op de Duitse snelweg met 100 links ging rijden, na een tijdje toch bedacht dat je dan niemand in kan halen: ze knipperde naar links en ging weer naar de rechterbaan. Die was vast niet helemaal goed
Oud 07-08-2011, 22:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Een heel rijtje auto's was een rijtje tragere voertuigen aan in het inhalen, maar dat ging niet op volle snelheid. Iemand die achteraan de rij aansloot ging het niet vlot genoeg en zat zijn voorganger - ik - redelijk op te drukken en ging zelfs volledig in het midden van beide rijstroken rijden. Ja, dat helpt Zelfs als ik aan de kant zou gaan zitten er nog 5 man voor je waar je ook niet doorheen kunt.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-08-2011, 13:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Er zijn ook nog 3 (!) compilatievideo's met beelden uit Rusland, maar die van Azië gaat ook vrij ver


Vooral die vliegende BMW op 1:02 is vrij heldhaftig
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-08-2011, 14:19
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
De toeterende bestuurder op 2:00 is echt hardleers, veel te hard rijden t.o.v. het andere verkeer en ook nog eens z'n recht proberen te halen... verdiende loon.
Ik heb in zo'n geval nou nooit m'n handen bij de claxon, veel te druk met sturen.
Oud 11-08-2011, 20:30
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben laatst nog naar links gedrukt bij een splitsing op een knooppunt. Hij gebruikte niet eens zijn richtingaanwijzer, maar drukte me gewoon naar links. Wat was ik blij dat daar niets reed. Echt vreemd, hij had ook sneller kunnen rijden of snelheid kunnen laten zakken en vervolgens voegen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 12-08-2011, 08:54
Rationeel
Rationeel is offline
niet knipperen is inderdaad echt irritant, die staat bij mij misschien nog wel op nummer één. het lijkt wel alsof alle auto's van duitse makelij tegenwoordig zonder knipperlicht worden uitgevoerd.

nummer twee is niet zozeer helemaal links rijden, maar juist die mensen die op de een-na-laatste strook blijven rijden (op 4-/5-strooks wegen). het lijkt wel of een groot deel van de weggebruikers denkt dat autorijden net zo gaat als pokemon. dat ze 's ochtends wakker worden en denken: "3e rijstrook, ik kies jouuuu!", om zich er daarna de rest van de dag aan te houden
Oud 12-08-2011, 09:04
Verwijderd
Citaat:
niet knipperen is inderdaad echt irritant, die staat bij mij misschien nog wel op nummer één. het lijkt wel alsof alle auto's van duitse makelij tegenwoordig zonder knipperlicht worden uitgevoerd.

nummer twee is niet zozeer helemaal links rijden, maar juist die mensen die op de een-na-laatste strook blijven rijden (op 4-/5-strooks wegen). het lijkt wel of een groot deel van de weggebruikers denkt dat autorijden net zo gaat als pokemon. dat ze 's ochtends wakker worden en denken: "3e rijstrook, ik kies jouuuu!", om zich er daarna de rest van de dag aan te houden
Oud 12-08-2011, 11:24
Verwijderd
Gister was ik een beetje de wegpiraat.
Bij het afslaan naar links, had ik even niet goed de bocht ingeschat, waardoor de vent op de linker rijbaan, eeeeeventjes last van me had. Ok, getoeter, ik steek mijn hand op, om sorry te gebaren, en daarmee dacht ik dat de kous af was.
Maar de man in de audi vond het nodig om mij extra af te straffen, door een slinger naar rechts te maken.
Tja...
Oud 12-08-2011, 21:26
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik had vandaag nog een geniale situatie. Ik stond voor een stoplicht (die vrij lang op rood bleef) en zag in m'n achteruitkijkspiegel dat de chauffeur achter me zich uitgebreid begon op te maken. Het was een jonge vrouw
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 13-08-2011, 22:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Vandaag in Hilversum een of andere knurft van Besseling Tours die al SMS'ent zonder richting aan te geven opeens mijn baan op kwam zetten. Toeteren hielp niet, hij duwde gewoon door, uiteindelijk heb ik om moeten rijden vanwege de uitwijkmaneouvre die nodig was.

Wat kan je daar nou mee? Ik bedoel, maak een foto van hem met zijn mobiel in de hand, en de politie kan het niet als bewijs gebruiken voor een boete. Aangifte doen van zo'n poging om je kapot te rijden doen ze niets mee. Die gozer klemrijden en vragen of hij zijn verstand vandaag thuis heeft gelaten is niet legaal...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-08-2011, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Vandaag in Hilversum een of andere knurft van Besseling Tours die al SMS'ent zonder richting aan te geven opeens mijn baan op kwam zetten. Toeteren hielp niet, hij duwde gewoon door, uiteindelijk heb ik om moeten rijden vanwege de uitwijkmanoeuvre die nodig was.

Wat kan je daar nou mee? Ik bedoel, maak een foto van hem met zijn mobiel in de hand, en de politie kan het niet als bewijs gebruiken voor een boete. Aangifte doen van zo'n poging om je kapot te rijden doen ze niets mee. Die gozer klemrijden en vragen of hij zijn verstand vandaag thuis heeft gelaten is niet legaal...
Daarvoor is zo'n carcam dus handig. Dan heb je een filmpje, die lever je in bij je aangifte (wel zo handig) en/of die mail je naar de desbetreffende firma. Als ze daar niet op reageren zet je 'm gewoon op YouTube met een uiterst normale naam (Besselingbusbotstbijna.avi ofzo ). Genieten van de hits daarna
Oud 15-08-2011, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Ik had vandaag nog een geniale situatie. Ik stond voor een stoplicht (die vrij lang op rood bleef) en zag in m'n achteruitkijkspiegel dat de chauffeur achter me zich uitgebreid begon op te maken. Het was een jonge vrouw
Doe ik ook wel eens in de auto.
Oud 15-08-2011, 21:22
Verwijderd
De gemeente Zutendaal die een goedwerkend kruispunt met stoplichten aan het ombouwen zijn tot rotonde . Ze moeten tegenwoordig al politieborden plaatsen om aan te geven dat je richting moet aangeven als je de rotonde afgaat en ze bouwen er nog 1 bij? Idioten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.