Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2006, 20:06
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik ben verdrietig, apathisch, neerslachtig, bedroefd, bedrukt, triest, treurig, desolaat, droevig, ongelukkig, neerslachtig, somber, zwartgallig, noodlottig, lethargisch, sip, bedremmeld, mistroostig, beteuterd, mismoedig, teneergeslagen - ben het antwoord op veel vragen.

Ik ben kwaad, grimmig, woest, boos, nijdig, verbolgen, vertoornd, wrevelig, bars, kregelig, giftig, venijnig, kribbig, vergramd, razend - op hoop (en) dromen azend.

Want ik ben teleurgesteld, gedesillusioneerd, onbevredigd, ontgoocheld, onvoldaan - men spreekt wel vaker over de nutteloosheid van mijn bestaan.

Ik ben bang, angstig, schrikachtig, bevreesd, benard, angstvallig, benauwd, vreesachtig, beducht - wel vaker in mijn andere zelf vlucht.

Ik ben verliefd, verkikkerd, verzot, belust, stapel, genegen, gehecht, verknocht - vergeten wat ik nu eigenlijk zocht.

Ik ben vreemd, merkwaardig, onbegrijpelijk, onverklaarbaar, raar, buitenissig, onbekend, curieus, afwijkend, zonderling, opmerkelijk, ongewoon, excentriek, ongekend, abnormaal, buitengewoon - het is niet zo wat ik ben is wat ik toon.

Ik ben ik, mezelf, mij, niet hij, evenmin zij, soms wij - soms ook iemand anders, en wat ben jij?

Laatst gewijzigd op 08-06-2006 om 20:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2006, 21:21
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik krijg een beetje het idee dat je net een nieuw synoniemenwoordenboek hebt gekocht. Als dit niet het geval is, vind ik dit absoluut knap. Het idee is sowieso wel leuk, maar het 'alleen' vind ik te ver gezocht, op die manier kun je in bijna alles wel een soort van verborgen boodschap stoppen, zie je? Het geheel is ook wel erg prozaisch. Ik zou zeker nog iets met dit idee doen, maar het iets meer in dichtvorm gieten. Mocht je dat proberen - ik ben benieuwd .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 19:43
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik had al zo het gevoel dat iemand dat zou denken. Ik heb een groot deel van de woorden zelf gezocht, en een vriendin heeft ook nog een paar synoniemen voor mij gevonden. En inderdaad, misschien is de boodschap een beetje vergezocht maar ik wilde er ook nog graag een verborgen boodschapje insteken, kwestie van het spannend te maken. Inderdaad wel jammer dat het me niet lukt om dat op subtielere wijze te doen.

Nu ja, ik denk dat ik toch wel iets heb aan uw reactie, en ik ga het zeker nog een beetje bijschaven, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:24
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Wauw, ik vind de slotregel zeker wat hebben. Ik denk alleen dat de lezer de beschrijving daarboven ietwat minder interessant vindt .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:29
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Voor een keer heeft het wel iets... En de slotregel is idd mooi. Het is goed bedacht en door je woorden blijf ik wel doorlezen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:59
misty1989
Avatar van misty1989
misty1989 is offline
een beetje verwaard
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 18:51
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
misty1989 schreef op 12-06-2006 @ 17:59 :
een beetje verwaard
Wat versta jij onder verwaard?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:12
Verwijderd
Ik vind de beschrijving eigenlijk erg goed gelukt. Het loopt lekker, en ik vind het net niet te lang. De slotregel maakt het verrassend.

Voor een keer vind ik dit zeker leuk om te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wat ben ik ?
King nothing.
45 28-03-2016 11:27
Liefde & Relatie Wat ben ik toch een stomme doos
Yab-Yum
22 25-11-2003 21:24
Verhalen & Gedichten [quasi-filosofisch schrijven] Dit ben ik.
Type
3 01-03-2003 12:10
Liefde & Relatie me liefje gaat bijna op vakantie.........wat ben ik onzeker......help :(
HelpMePlease
15 25-07-2002 20:03
Verhalen & Gedichten Wat ben ik?
Starley
1 16-03-2002 09:29
Verhalen & Gedichten wat ben ik aan het doen...?
John Sickbock
7 19-08-2001 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.