Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 20:58
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Ik heb het gevoel dat we in de "eindtijd" leven. Ik besef dat er al veel secte-achtige voorspellingen zijn geweest over dat de wereld vergaat enzo, maar ik bedoel te zeggen: het komt als een dief in de nacht, maar ik zie wel tekenen aan hoe de wereld zich ontwikkeld die mij dat doet voelen en denken... Ik ben benieuwd of iemand dat ook heeft ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2003, 21:07
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
En uit welke tekenen/voorspellingen leid jij af dat wij in de eindtijd leven?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:28
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Ik heb het gevoel dat we in de "eindtijd" leven. Ik besef dat er al veel secte-achtige voorspellingen zijn geweest over dat de wereld vergaat enzo, maar ik bedoel te zeggen: het komt als een dief in de nacht, maar ik zie wel tekenen aan hoe de wereld zich ontwikkeld die mij dat doet voelen en denken... Ik ben benieuwd of iemand dat ook heeft ??
Hoi door de aankomende dreigende oorlog, ja het is moeilijk, maar door wat er onder de mensen leeft (of beter gezegt wat er dood aan het gaan is)... eigenlijk kan ik het niet zo goed beargumenteren het is meer een gevoel, dat ook nog versterkt wordt door uitspraken in het boek OPENBARINGEN (laatste boek uit de Bijbel),, ik hoopte eigenlijk dat iemand dit kan bekrachtigen of ontzenuwen met argumenten....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Hoi door de aankomende dreigende oorlog, ja het is moeilijk, maar door wat er onder de mensen leeft (of beter gezegt wat er dood aan het gaan is)... eigenlijk kan ik het niet zo goed beargumenteren het is meer een gevoel, dat ook nog versterkt wordt door uitspraken in het boek OPENBARINGEN (laatste boek uit de Bijbel),, ik hoopte eigenlijk dat iemand dit kan bekrachtigen of ontzenuwen met argumenten....
Dan zal ik toch eerst moeten weten welke verzen uit openbaringen je precies op doelt en hoe jij denkt dat die voorspellingen uitgekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 02:13
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef:
Hoi door de aankomende dreigende oorlog, ja het is moeilijk, maar door wat er onder de mensen leeft (of beter gezegt wat er dood aan het gaan is)... eigenlijk kan ik het niet zo goed beargumenteren het is meer een gevoel, dat ook nog versterkt wordt door uitspraken in het boek OPENBARINGEN (laatste boek uit de Bijbel),, ik hoopte eigenlijk dat iemand dit kan bekrachtigen of ontzenuwen met argumenten....
Ik denk niet dat we in een eindtijd zitten, maar gewoon in een constante evolutie.
Volgens mij is het verleden, heden en de toekomst één golfbeweging. In het begin hele grote schommelingen en langzaamaan verkleint de afstand tussen de diepe en de hoge punten. Ik weet nu niet of we hoog of laag of in't midden zitten of zo, maar denk wel dat we op een gegeven moment een balans zullen vinden.
(Nu weet ik niet meer zeker of ik dit wel helemaal zelf bedacht heb, of dat ik dit eens gehoord heb... )

En ja, een oorlog brengt voor veel mensen een onheilspellende sfeer met zich mee...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 02:44
BertusBeentjes
BertusBeentjes is offline
Als je de bijbel erop na leest en zoekt naar tekenen van de eindtijd, zul je er ongetwijfeld een hoop vinden.

Maar er staan ook zoveel dingen in de bijbel die niet kloppen en die elkaar tegenspreken.
Het blijft een onbetrouwbare bron.
Dit kan ik hier bewijzen:
klik hier


Als je wilt weten wat er in de bijbel over de eindtijd staat:
klik hier
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 07:03
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
phensic schreef:

(Nu weet ik niet meer zeker of ik dit wel helemaal zelf bedacht heb, of dat ik dit eens gehoord heb... )
Misschien bedoel je mijn topic over cycli ook op dit forum.
dit is de link
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 10:36
Just Johan
Just Johan is offline
Volgens mij hebben de afgelopen 2000 jaar bijna alle christenen gedacht dat ze in de eindtijd leefden.

Wat ik wel een klein beetje eng vind, is dat een aantal christenen graag het lot een handje zou willen helpen om de laatste fasen voor de terugkomst van Jezus in te luiden inclusief de oorlogen die daarvoor nodig zijn.

Maar zou het niet zo zijn dat als de christenen weggenomen worden zoals het verhaal voorspelt, dat ook meteen de oorlogsdreiging hier weg is? Van Amerika blijft dan niks meer over, en zonder het CDA is de kans een heel stuk kleiner dat Nederland aan een massaslachting meewerkt... vage situatie toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:47
moonchild
Ik geloof niet dat we in de eindtijd leven. Het is zo vaak voorgekomen dat dat werd voorspelt, ook massaal. Er zijn zo vaak oorlogen geweest. Maar van de andere kant het moet een keer afgelopen zijn.
Maar wat Kenny McCormick zegt welke verzen bedoel je dan precies. Volgens mij is het ook al wel vaker voorspeld in een bijbel.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Misschien bedoel je mijn topic over cycli ook op dit forum.
dit is de link
Neen, eigenlijk had ik dit nog niet gelezen, maar idd, het komt een beetje overeen met mijn gedacht. Ik denk dat ik mijn theorietje deels zelf uitgevonden heb en deels overgenomen heb van reeds bestaande theoriën.
Jij zegt cyclus, ik denk lineair.
Stel je voor: grote hoge golven...en die verkleinen steeds tot kleine rimpeltjes en uiteindelijk evenwicht.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 08:39
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
phensic schreef:
Neen, eigenlijk had ik dit nog niet gelezen, maar idd, het komt een beetje overeen met mijn gedacht. Ik denk dat ik mijn theorietje deels zelf uitgevonden heb en deels overgenomen heb van reeds bestaande theoriën.
Jij zegt cyclus, ik denk lineair.
Stel je voor: grote hoge golven...en die verkleinen steeds tot kleine rimpeltjes en uiteindelijk evenwicht.
en ik denk dan dat na verloop van tijd de evenwicht weer weggaat en plaatsmaakt voor een nieuwe cyclus van hoge golven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Maar er staan ook zoveel dingen in de bijbel die niet kloppen en die elkaar tegenspreken.
Het blijft een onbetrouwbare bron.
Dit kan ik hier bewijzen:
klik hier
LOL
juist ja op een boiek over 4000 jaar bijeengeschreven met meer dan 2000 bladzijden kom jij aan met "hier staat 6000 en daar staan 4000"

De bijbel wordt in de egyptologie als een van de meest betrouwbare bronnen gebruikt
(en een haas geeft dus wel zijn eten op)

eniejweej

We leven al 2000 jaar in de eindtijd.
De eindtijd begon met de hemelvaart van Jezus en de uitstorting van de Heilige geest.

Je hebt wel gelijk dat we steeds dichterbij het oordeel komen.
een belangrijk punt in deze bewering is bijv. de oprichting van de staat israel, de ontvolking van de kerken, enorme activiteit van de geesteswereld, de alleen maar toenemende vervolging van de kerk en het feit dat we bijna alle mensen van God hebben kunnen laten horen.
Volgens een profetie van een joodse rabijn zal de komende oorlog de macht van de Islam breken en zal de messias nog dichterbij komen.
Maar dit hoort geen angst te geven. Openbaringen gaat er juist over dat de gelovigen geborgen zijn bij God en dit hoort ons op te wekken om des te vuriger de mensen in je eigen omgeving over Jezus te vertellen en te laten zien wat de enige weg tot verlossing is
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:10
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Ik heb het gevoel dat we in de "eindtijd" leven. Ik besef dat er al veel secte-achtige voorspellingen zijn geweest over dat de wereld vergaat enzo, maar ik bedoel te zeggen: het komt als een dief in de nacht, maar ik zie wel tekenen aan hoe de wereld zich ontwikkeld die mij dat doet voelen en denken... Ik ben benieuwd of iemand dat ook heeft ??
Dat heb ik dus nou precies ook he.. dat gevoel dat het binnenkort afgelopen is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef:
Je hebt wel gelijk dat we steeds dichterbij het oordeel komen.
een belangrijk punt in deze bewering is bijv. de oprichting van de staat israel,
Israel is er altijd al geweest en de oorlogen daar ook en het einde is nog lang niet in zicht.
Citaat:

de ontvolking van de kerken, enorme activiteit van de geesteswereld,
wil je dat laatste even toelichten?
Citaat:

De alleen maar toenemende vervolging van de kerk en het feit dat we bijna alle mensen van God hebben kunnen laten horen.
Volgens een profetie van een joodse rabijn zal de komende oorlog de macht van de Islam breken en zal de messias nog dichterbij komen.
En waarom dnek jij dat de islam slecht is? De engelen waarmee jezus sprak zijn zeker echt en toen mohammed het goddleijk licht zag was hij een leugenaar ofzo? wat denk jij dat visioenen van goddelijk lichtliefde gemaakt heeft bij hem, de duivel ofzo.
Citaat:

Maar dit hoort geen angst te geven. Openbaringen gaat er juist over dat de gelovigen geborgen zijn bij God en dit hoort ons op te wekken om des te vuriger de mensen in je eigen omgeving over Jezus te vertellen en te laten zien wat de enige weg tot verlossing is
Niet de enige weg. Iig denk ik niet dat we per se in dit leven in hem moeten geloven na de dood zouden we ook nog voor hem kunnen kiezen wanneer we weten dat hij bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:28
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Israel is er altijd al geweest en de oorlogen daar ook en het einde is nog lang niet in zicht.
de staat israel bestaat pas sinds 1948 voor 22 was er helemaal niets voor al meer dan 1500 jaar.

Citaat:
wil je dat laatste even toelichten?
de kerken lopen in het westen leeg

Citaat:
En waarom dnek jij dat de islam slecht is? De engelen waarmee jezus sprak zijn zeker echt en toen mohammed het goddleijk licht zag was hij een leugenaar ofzo? wat denk jij dat visioenen van goddelijk lichtliefde gemaakt heeft bij hem, de duivel ofzo.
alles wat niet via Jezus naar God gaat is slecht.

Citaat:
Niet de enige weg. Iig denk ik niet dat we per se in dit leven in hem moeten geloven na de dood zouden we ook nog voor hem kunnen kiezen wanneer we weten dat hij bestaat.
zou je toch eens de vergelijking van de schapen en de bo9kken moeten lezen, of openbaringen, of de brieven van Johannes, of hebreeën enz enz
allemaal vertellen ze erover dat je in dit leven moet kiezen en daarnaar moet leven.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:24
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ach.. de christenen spreken vanaf het begin al over dat het Oordeel nabij is... om zieltjes te winnen dus. Sinds bijna heel Europa christelijk is, is het oordeel voor onbepaalde tijd uitgesteld.

kan iemand een leuke link neerzetten ofzo waar het boek openbaring wordt besproken en waar er een interpretatie aan wordt gegeven? Ben wel benieuwd!
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 00:06
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
JJzD schreef:

Je hebt wel gelijk dat we steeds dichterbij het oordeel komen.
een belangrijk punt in deze bewering is bijv. de oprichting van de staat israel, de ontvolking van de kerken, enorme activiteit van de geesteswereld, de alleen maar toenemende vervolging van de kerk en het feit dat we bijna alle mensen van God hebben kunnen laten horen.
Dit wekt bij mij de indruk op dat je alleen maar loze aanwijzingen zit te zoeken. Leg het verband tussen oorzaak en gevolg eens duidelijker uit.

Citaat:
JJzD schreef:

Volgens een profetie van een joodse rabijn zal de komende oorlog de macht van de Islam breken en zal de messias nog dichterbij komen.
*proest* Alsof het een wedstrijd is...

Is de terugkomst van jullie almachtige god afhankelijk van de macht van een andere religie..?
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 02:39
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

Is de terugkomst van jullie almachtige god afhankelijk van de macht van een andere religie..?
Is afhankelijk van of iedereen van Hem gehoord heeft, bluh *laat het woord over aan Jjzd*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2003, 10:04
fil
fil is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Ik heb het gevoel dat we in de "eindtijd" leven.
Niet teveel je gevoel achterna hobbelen. Gebruik het op z'n minst in combinatie met het verstand. Geluk! Doei! fil
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:12
moonchild
Citaat:
JJzD schreef:
alles wat niet via Jezus naar God gaat is slecht.
Wel erg simpel om zo te denken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:04
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef:
de staat israel bestaat pas sinds 1948 voor 22 was er helemaal niets voor al meer dan 1500 jaar.
o, mijn fout.
Citaat:

de kerken lopen in het westen leeg
ik had het niet over de kerken, maar over het 'er is meer activiteit in de geestenewereld' deel van je woorden.
Citaat:

alles wat niet via Jezus naar God gaat is slecht.
Je ontwijkt de vraag. Waar komen de engelen die mohammed gezien heeft dan vandaan, en wat was het licht dat hij zag als het niet god was?
Als wat hij zag niet de hemel was, wat was het dan wel?
Lijkt me vreemd als een god die vind dat alles wat niet via jezus naar hem komt slecht is mohammed zonder tussenkomst naar de hemel gaat sturen. Naja, met tusenkomst van Gabriel dan.
Citaat:

zou je toch eens de vergelijking van de schapen en de bo9kken moeten lezen, of openbaringen, of de brieven van Johannes, of hebreeën enz enz
allemaal vertellen ze erover dat je in dit leven moet kiezen en daarnaar moet leven.
kan je misschien verzen geven?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:40
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
we leven nu idd in de eindtijd, die is namelijk begonnen met de Hemelvaart. nog een kleine tijd, en gij zult Mij zien, zei de Heere Jezus tegen Petrus. de tekenen die jij noemt, zijn idd te zien. dat geeft ook aan dat we in de eindtijd leven, ofwel in het laatste der dagen. maar het kan nu nog 1000 jaar duren, of 1 minuut.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:44
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-03-2003 @ 21:58:
Ik heb het gevoel dat we in de "eindtijd" leven. Ik besef dat er al veel secte-achtige voorspellingen zijn geweest over dat de wereld vergaat enzo, maar ik bedoel te zeggen: het komt als een dief in de nacht, maar ik zie wel tekenen aan hoe de wereld zich ontwikkeld die mij dat doet voelen en denken... Ik ben benieuwd of iemand dat ook heeft ??
ben jij jehova getuige?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:47
poesiefox
poesiefox is offline
Het is nog nooit zo goed gegaan met de wereld in termen van welvaart als nu. Alleen weten we nu wat er aan de andere kant van de aardbol voor ergs gebeurt, en vroeger wist niemand iets van elkaar.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:19
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 10-03-2003 @ 01:06:
Dit wekt bij mij de indruk op dat je alleen maar loze aanwijzingen zit te zoeken. Leg het verband tussen oorzaak en gevolg eens duidelijker uit.
Lees gewoon daniel, ezechiël en openbaringen.
Beklijk de symbolen in die tijd en je komt tot de conclusie dat het niet lang duurt
voorbeeld: Er wordt in Jesaja gesproken over een vuurhaard die 2x gekozen wordt.
Goh wat betekend sharon in het hebreeuws?? vuurhaard
De volken zullen optrekken naar het dal van Josefat en waar ligt dat?? Irak
enz enz

Citaat:
*proest* Alsof het een wedstrijd is...

Is de terugkomst van jullie almachtige god afhankelijk van de macht van een andere religie..?
De andere religie voorkomt het verhaal over Jezus verspreiden.
Ik zie ook niet direct de verbanden maar deze profetien zijn gedaan door een joodse rabijn, die 5 eerdere voorspellingen al binnen 2 weken goed gespeld had.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 15:29
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-03-2003 @ 17:04:
ik had het niet over de kerken, maar over het 'er is meer activiteit in de geestenewereld' deel van je woorden.
Er bestaan enorm veel meer vervloekingen en roeringen. De Duivel weet dat het op het einde loopt wen wil zoveel mogelijk mensen meesleuren.
Ik ben all1 nog benieuwd naar het getal dat ieder mens van het beest op zijn voorhoofd of hand zal krijgen.
dat zou bijv een sofi of pin nummer kunnen zijn

Citaat:
Je ontwijkt de vraag. Waar komen de engelen die mohammed gezien heeft dan vandaan, en wat was het licht dat hij zag als het niet god was?
Als wat hij zag niet de hemel was, wat was het dan wel?
Lijkt me vreemd als een god die vind dat alles wat niet via jezus naar hem komt slecht is mohammed zonder tussenkomst naar de hemel gaat sturen. Naja, met tusenkomst van Gabriel dan.
Alles wat niet naar God leidt maar er juist vanaf komt van de mens of duivel.
\Hij kan op zoek zijn geweest naar eigen roem, of hij is voorgelogen door de duivel en engelen.
Het zijn totaal niet dezelfde Goden van de Islam en christendom.
De boodschap van de islam borduurt niet door op het oude testament maar gaat er deels tegenbin.
Daarnaast is de rol van Jezus als zoon van God en verlosser het allerbelangrijkste in het nieuwe testament en die wordt totaal obntkend door de Islam.
Al;s laatste is de God van de Islam een boeman waarbij je je nog steeds aan wetten moet houden om te hopen dat je in de hemel komt, voor het christendom ben je al klaar zodra je Jezus beleidt

Citaat:
kan je misschien verzen geven?
Marc 16:16
hand 16:31
Rom 5-8

allemaal spreken ze van een hier en nu kiezen voor Jezus of verloren gaan
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:30
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 12-03-2003 @ 19:47:
Het is nog nooit zo goed gegaan met de wereld in termen van welvaart als nu. Alleen weten we nu wat er aan de andere kant van de aardbol voor ergs gebeurt, en vroeger wist niemand iets van elkaar.
Het is ook nog nooit zo goed gegaan met natuurrampen, GGZ en bandeloosheid
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 13-03-2003 @ 16:29:
Er bestaan enorm veel meer vervloekingen en roeringen. De Duivel weet dat het op het einde loopt wen wil zoveel mogelijk mensen meesleuren.
Ik ben all1 nog benieuwd naar het getal dat ieder mens van het beest op zijn voorhoofd of hand zal krijgen.
dat zou bijv een sofi of pin nummer kunnen zijn



Openbaring 13:16-17-18 En het maakt, dat allen, de kleinen en de groten, de rijken en armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, (en) dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.


??
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:40
Verwijderd
Viel me op dat er steeds meer pubers zijn met het getal 666, of 999 in naam, kleding.
Taxibedrijven hier hebben het nummer 566-6666. Makkelijk te onthouden voor de bezopen tieners die snachts naar huis moeten... of ik zoek te ver, of we gaan toch wel degelijk richting eindtijd
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JJzD schreef op 13-03-2003 @ 16:29:
Al;s laatste is de God van de Islam een boeman waarbij je je nog steeds aan wetten moet houden om te hopen dat je in de hemel komt, voor het christendom ben je al klaar zodra je Jezus beleidt
Dit kan je niet menen he?! Je zegt dat je alleen Jezus, die in de Bijbel voorkomt, hoeft te aanvaarden en je kan de regels van het christendom verder aan je vieze, zondige laarzen lappen. Wat is dat voor GELUL? Een geloof hoor je om te zetten in daden en die goede handelingen horen conform te zijn met je geloof. Maar wat is een geloof zonder inhoud, zoals jij aangeeft? Waarom zijn die regels en "wetten" dan opgesteld? Voor de pedofiele priesters en kerkgangers soms?!

Over welke "boeman" heb jij het trouwens? De God in het christendom veroordeelt babies die net hun schattige oogjes hebben open gedaan, al tot zondaars, hel en verdoemenis. Wat is dat voor executiebeul? Eentje, die mensen al bij voorbaat een plekje in de hel heeft gegeven, voordat ze ooit een zonde hebben begaan. Alleen omdat Adam en Eva een overtreding hadden gemaakt, waarvoor zij in de Islam door God vergeven waren. Dat laatste is rechtvaardig en het tegenovergestelde komt overeen met het godsbeeld van een boeman.

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:59
Verwijderd
Ik denk dat het hier gata om de wetten van het OT, waarvan veel vervallen zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:11
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef op 13-03-2003 @ 16:29:
Er bestaan enorm veel meer vervloekingen en roeringen.
Bedoel je daar magische spreken of vloekwoorden mee? (godverdome etc)
Citaat:

De Duivel weet dat het op het einde loopt wen wil zoveel mogelijk mensen meesleuren.
Ik ben all1 nog benieuwd naar het getal dat ieder mens van het beest op zijn voorhoofd of hand zal krijgen.
dat zou bijv een sofi of pin nummer kunnen zijn
In iedere streepjescode zijn er 3 cijfers, in aan de linkerkant, 1 aan de rechterkant en 1 in het midden, die aalemaal 6 zijn. Dit zie je niet, dit zijn de streepjes die langer zijn dan die van de andere getallen.
dit komt in ieder van die streepjescodedingen dingen terug.
zegt dat mischien iets?
Citaat:

Alles wat niet naar God leidt maar er juist vanaf komt van de mens of duivel.
Hij kan op zoek zijn geweest naar eigen roem, of hij is voorgelogen door de duivel en engelen.
Maar hij zag niet alleen enegelen, hij ging naar hemelse werelden van licht. Kan de duivel dat maken?
Citaat:

Het zijn totaal niet dezelfde Goden van de Islam en christendom.
De boodschap van de islam borduurt niet door op het oude testament maar gaat er deels tegenbin.
De leer van Jezus gaat ook tegen die van het oude testament.
Citaat:

Daarnaast is de rol van Jezus als zoon van God en verlosser het allerbelangrijkste in het nieuwe testament en die wordt totaal ontkend door de Islam.
Al's laatste is de God van de Islam een boeman waarbij je je nog steeds aan wetten moet houden om te hopen dat je in de hemel komt, voor het christendom ben je al klaar zodra je Jezus beleidt
Dat vind ik juist het slechte aan het christendom, en ik denk sowieso dat christus met voor hem kieen ook betekent je aan zijn leer en regels houden.

Citaat:

Marc 16:16
hand 16:31
Rom 5-8
allemaal spreken ze van een hier en nu kiezen voor Jezus of verloren gaan
Marc 16:16 zegt dat je in jezus moet geloven, maar zegtniet dat dat per se in dit levenmoet.
Hand 16:31 zegt dat je zalig word als je in jezus geloofd, niet dat dat de enige manier is.
Rom 5:8 zegt alleen dat Jezus voor ons gestorven is dat betekent niks.


Met liefde en vriendlijke groeten van Joeri.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:26
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 14-03-2003 @ 18:11:
Bedoel je daar magische spreken of vloekwoorden mee? (godverdome etc)
Daar bedoel ik mee dat er toenemende bezetenheid is. De satanistische beweging is nog nooit zo groot geweest.

Citaat:
In iedere streepjescode zijn er 3 cijfers, in aan de linkerkant, 1 aan de rechterkant en 1 in het midden, die aalemaal 6 zijn. Dit zie je niet, dit zijn de streepjes die langer zijn dan die van de andere getallen.
dit komt in ieder van die streepjescodedingen dingen terug.
zegt dat mischien iets?
Dat zou bijv kunnen ja. Er zijn meerdere uitleggen. Maar in openbaringen wordt dat getal in verband aangebracht met het aanbidden van het beest en dat zie ik nog niet terug met al die codes.

Citaat:
Maar hij zag niet alleen enegelen, hij ging naar hemelse werelden van licht. Kan de duivel dat maken?
De duivel kan een heleboel. Hij kan iedereen in wanen brengen of laten geloven wat ie wil

Citaat:
De leer van Jezus gaat ook tegen die van het oude testament.
Matt 5:18
Rom 3:31

Jezus volbracht ruim 350 profetien tijdens zijn leven, waarvan ruim 60 op pasen. Jesaja 53 is bijv een enorme profetie over het lijden van Jezus.
Jezus versterkte de wet. Niet all1 sex met een vrouw die niet van jou is is zonde, maar ook al het denken aan sex met haar is een zonde.
All1 bood hij een uitweg om onder die wet vandaan te komen.
Hij heeft die wet vervuld en daarmee kan iedereen die in hem geloofd vrij zijn.
Met de doop heb je deel aan zijn sterven en met de doop heb je deel aan zijn opstanding Rom 6

Citaat:
Dat vind ik juist het slechte aan het christendom, en ik denk sowieso dat christus met voor hem kieen ook betekent je aan zijn leer en regels houden.
Wie in mij geloofd en de werken doet is behouden.
Je moet wel proberen om goed te leven, maar als dat niet lukt dan heeft dat geen gevolgen voor je behoudenis.

Citaat:
Marc 16:16 zegt dat je in jezus moet geloven, maar zegtniet dat dat per se in dit levenmoet.
Hand 16:31 zegt dat je zalig word als je in jezus geloofd, niet dat dat de enige manier is.
Rom 5:8 zegt alleen dat Jezus voor ons gestorven is dat betekent niks.
In het grieks heb je iets van 50 tijden. Toch wordt er als er over geloof gesproken wordt over het hier en nu gesproken. Als je later een moment had om dat te doen zou dat uit de tijdsaanduiding naar voren komen.
Daarnaast zie je bijv bij de vergelijking van de schapen en de bokken (matt 25) dat er gekeken wordt naar je aardse leven en niet dat je dan alsnog kan kiezen
OOk zegt jezus dat je nmoet strijden om in te gaan in lucas 13:22-30.
hoe wil je dat doen als je je keuze uitstelt.?
Zo zijn er ook teksten als geloof en laat u dopen en u bent behouden.
Komt ook zonder het dopen voor
En als laatste had ik de tekst dat Jezus zegt over de mensen die hem vragen over geloof
Wie niet voor mij is, is tegen mij.

Als je al die teksten wil ontkennen ben ik wel benieuwd naar waaa jij uit de bijbel haalt dat je dan nog een keuze hebt
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:49
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
JJzD schreef op 09-03-2003 @ 15:20:
LOL
juist ja op een boiek over 4000 jaar bijeengeschreven met meer dan 2000 bladzijden kom jij aan met "hier staat 6000 en daar staan 4000"

De bijbel wordt in de egyptologie als een van de meest betrouwbare bronnen gebruikt
(en een haas geeft dus wel zijn eten op)

eniejweej

We leven al 2000 jaar in de eindtijd.
De eindtijd begon met de hemelvaart van Jezus en de uitstorting van de Heilige geest.

Je hebt wel gelijk dat we steeds dichterbij het oordeel komen.
een belangrijk punt in deze bewering is bijv. de oprichting van de staat israel, de ontvolking van de kerken, enorme activiteit van de geesteswereld, de alleen maar toenemende vervolging van de kerk en het feit dat we bijna alle mensen van God hebben kunnen laten horen.
Volgens een profetie van een joodse rabijn zal de komende oorlog de macht van de Islam breken en zal de messias nog dichterbij komen.
Maar dit hoort geen angst te geven. Openbaringen gaat er juist over dat de gelovigen geborgen zijn bij God en dit hoort ons op te wekken om des te vuriger de mensen in je eigen omgeving over Jezus te vertellen en te laten zien wat de enige weg tot verlossing is
Kijk dit vind is dus effe super-bemoedigend, meen ik echt, dank je !!! Ik doe mijn best, maar ben pas kortgeleden tot bekering gekomen en ondervind nog wel flink veel strijd, maar de overwinnnning in Jezus staat als een ROTS..

Gods zegen
Leon
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:54
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 09-03-2003 @ 16:59:
Israel is er altijd al geweest en de oorlogen daar ook en het einde is nog lang niet in zicht.

wil je dat laatste even toelichten?

En waarom dnek jij dat de islam slecht is? De engelen waarmee jezus sprak zijn zeker echt en toen mohammed het goddleijk licht zag was hij een leugenaar ofzo? wat denk jij dat visioenen van goddelijk lichtliefde gemaakt heeft bij hem, de duivel ofzo.

Niet de enige weg. Iig denk ik niet dat we per se in dit leven in hem moeten geloven na de dood zouden we ook nog voor hem kunnen kiezen wanneer we weten dat hij bestaat.
Ik hoop ook dat mensen die Jezus niet hebben leren kennen tijdens dit leven toch nog zijn genade ontvangen en liefdevol zullen worden ontvangen... maar dat is geen belofte uit de Bijbel, je moet eigenlijk gewoon NU voor hem kiezen !!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:59
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 12-03-2003 @ 19:44:
ben jij jehova getuige?
Nee maar als je mij vraagt of God bestaat... LIJKT MIJ LOGISCH !!!
Dus ja ik ben een getuige van God.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2003, 01:16
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Dat zou bijv kunnen ja. Er zijn meerdere uitleggen. Maar in openbaringen wordt dat getal in verband aangebracht met het aanbidden van het beest en dat zie ik nog niet terug met al die codes.
Jaja, hier is de duivel in hoog eigen persoon... en mijn nummer is.... 666!! Ik kom de eindtijd even aankondigen op dit forum!

De eindtijd is al zo vaak aangekondigd. Elke keer als er een paar dingen misgingen werdt door de christenen verteld dat het einde nabij was, en dat iedereen zich maar zo snel mogelijk moest bekeren. Wat voor tekenen zijn er dan??? Heeft iemand de vier ruiters van de apocalyps al gezien? Is de zon al zwart geworden als een haren zak en is de maan al bloedrood gekleurd?

... sorry maar het is mij nog niet opgevallen...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 07:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef op 15-03-2003 @ 13:26:
Daar bedoel ik mee dat er toenemende bezetenheid is.
Ik zie dat niet zo. Vroeger kwam dat veel meer voor. Nu noemen ze dat schizofrenie.
Citaat:

De satanistische beweging is nog nooit zo groot geweest.
Alweer oneens, dat lijkt denk ik maar zo omdat het nu allemaal mag, als je in de middeleeuwen zou doen wat die hardrockers nu doen kwam de spaanse inquisitie iedere jongeren op dergelijke satanische feesten levend verbranden, nu kijkt niemand er meer van op.
Kortomu is het niet meer een underground organisatie.
hekserij en satanaanbidding valt tegenwoordig onder vrijheid van religie en meningsuiting.
Citaat:

Dat zou bijv kunnen ja. Er zijn meerdere uitleggen. Maar in openbaringen wordt dat getal in verband aangebracht met het aanbidden van het beest en dat zie ik nog niet terug met al die codes.
Je zou het zou kunnen zienie codes staan op produkten die verkocht worden en handel zoals dat nu gebeurt in corporate america (winstbejag,gierigheid) staat tegenover de leer van jezus en liefde.
Citaat:

De duivel kan een heleboel. Hij kan iedereen in wanen brengen of laten geloven wat ie wil
Als hij ook werelden van licht kan maken net als God, in hoeverre is god dan machtiger dan hij?
Citaat:

Matt 5:18
Rom 3:31
hmm, heb nu geen bijbel bij de hand.
Citaat:

Jezus volbracht ruim 350 profetien tijdens zijn leven, waarvan ruim 60 op pasen. Jesaja 53 is bijv een enorme profetie over het lijden van Jezus.
Jezus versterkte de wet. Niet all1 sex met een vrouw die niet van jou is is zonde, maar ook al het denken aan sex met haar is een zonde.
All1 bood hij een uitweg om onder die wet vandaan te komen.
Hij heeft die wet vervuld en daarmee kan iedereen die in hem geloofd vrij zijn.
Met de doop heb je deel aan zijn sterven en met de doop heb je deel aan zijn opstanding Rom 6
I'll check, gelieve als je kan in het vervolg meteen de verzen die je bedoelt erbij te schrijven, dat spaart een hele hoop zoekwerk.
Citaat:

Wie in mij geloofd en de werken doet is behouden.
Je moet wel proberen om goed te leven, maar als dat niet lukt dan heeft dat geen gevolgen voor je behoudenis.
Natuurlijk, het gaat oom je goede wil, niet om of je het kan of niet.
Citaat:

In het grieks heb je iets van 50 tijden. Toch wordt er als er over geloof gesproken wordt over het hier en nu gesproken. Als je later een moment had om dat te doen zou dat uit de tijdsaanduiding naar voren komen.
Daarnaast zie je bijv bij de vergelijking van de schapen en de bokken (matt 25) dat er gekeken wordt naar je aardse leven en niet dat je dan alsnog kan kiezen
OOk zegt jezus dat je nmoet strijden om in te gaan in lucas 13:22-30.
hoe wil je dat doen als je je keuze uitstelt.?
Zo zijn er ook teksten als geloof en laat u dopen en u bent behouden.
Komt ook zonder het dopen voor
En als laatste had ik de tekst dat Jezus zegt over de mensen die hem vragen over geloof
Wie niet voor mij is, is tegen mij.

Als je al die teksten wil ontkennen ben ik wel benieuwd naar waaa jij uit de bijbel haalt dat je dan nog een keuze hebt
Ik zal eerst al deze verzen moeten opschrijven en ze dan lezen, alvorens ik hierop kan reageren.

Met liefdevolle en vriendlijke groet, Joeri
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 08:45
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 16-03-2003 @ 08:10:
Ik zie dat niet zo. Vroeger kwam dat veel meer voor. Nu noemen ze dat schizofrenie.
omdat we het een naam kunnen geven is het niet meer van de duivel?
natuurlijk bestaat er een deel van het probleem uit psychische klachten, maar ken verschillende verhalen van ziekten die een stuk minder werden door zingen en bidden

Citaat:
Alweer oneens, dat lijkt denk ik maar zo omdat het nu allemaal mag, als je in de middeleeuwen zou doen wat die hardrockers nu doen kwam de spaanse inquisitie iedere jongeren op dergelijke satanische feesten levend verbranden, nu kijkt niemand er meer van op.
Kortomu is het niet meer een underground organisatie.
hekserij en satanaanbidding valt tegenwoordig onder vrijheid van religie en meningsuiting.
juist daarom is die zo groot en kiezen mensen actief tegen God en waar hij voor staat.

Citaat:
Als hij ook werelden van licht kan maken net als God, in hoeverre is god dan machtiger dan hij?]
het verschil zit hem in de eindbestemming. God heeft als uiteindelijke doel samen met jou te leven in de eeuwigheid. De duivel betekend slechts onderwerping aan je eigen lusten.

Citaat:
I'll check, gelieve als je kan in het vervolg meteen de verzen die je bedoelt erbij te schrijven, dat spaart een hele hoop zoekwerk.
als je dit soort algemeenheden niet kent zal je toch de bijbel doormoeten nallemaal nieuwe testament
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 08:48
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
duyvel schreef op 16-03-2003 @ 02:16:

De eindtijd is al zo vaak aangekondigd. Elke keer als er een paar dingen misgingen werdt door de christenen verteld dat het einde nabij was, en dat iedereen zich maar zo snel mogelijk moest bekeren. Wat voor tekenen zijn er dan??? Heeft iemand de vier ruiters van de apocalyps al gezien? Is de zon al zwart geworden als een haren zak en is de maan al bloedrood gekleurd?

De ruiters staan voor oorlog dood natuurrampen etc.
heb jij die nog niet gezien?
miss zou je het journaal eens moeten kijken.
je he t de optrichting van de staat israël nog niet gezien?
je hebt nog niet gezien dat de volken naar irak optrekken?
je hebt nog niet gezien dat er volken bij israel gaan horen geestelijk?

The best thing the devil ever did was convincing he never existed
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:29
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Waar staat in de bijbel dat er iets verkeerd is met de staat Israel?

Dood, natuurrampen oorlog etc. kwam altijd al voor, misschien zelfs wel erger dan op dit moment..
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:34
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef op 16-03-2003 @ 09:45:
omdat we het een naam kunnen geven is het niet meer van de duivel?
natuurlijk bestaat er een deel van het probleem uit psychische klachten, maar ken verschillende verhalen van ziekten die een stuk minder werden door zingen en bidden
o, maar zelfs als een ziekte niet van de duivel is of juist dan kan bidden als god bestaat helpen.
Maar ik ben het met je eens dat de meeste mensen die we schizofreen noemen ik werkelijkheid werkelijke dingen zien of ervaren.
Citaat:

Juist daarom is die zo groot en kiezen mensen actief tegen God en waar hij voor staat.
Misschien, ik denk dat dat in de middeleeuwen net zoveel gebeurde alleen zonder dat iemand het wist.
Citaat:

het verschil zit hem in de eindbestemming. God heeft als uiteindelijke doel samen met jou te leven in de eeuwigheid. De duivel betekend slechts onderwerping aan je eigen lusten.
Als dat eerste waar is waarom stuurt hij ons dan naar de hel als we ongelovig zijn?
Citaat:

als je dit soort algemeenheden niet kent zal je toch de bijbel doormoeten nallemaal nieuwe testament
sorry, maar ik ben geen christen (ik heb wel een 'geloof')
en ik probeer al vaker de bijbel te lezen maar ik heb zo'n oude versie dat leest zo irri dat ik snel stop.
Daar komt nog bij dat zelfs al zou ik de bijbel leen dan duurt het nog jaren voordat je het uit je kopkent en ieder vers weet, en daar komt weer bovenop dat het gewoon makkelijker reageert als je meteen het vers erbij schrijft ipv welk vers het is waar ik naar moet zoeken.


Wederom met vriendelijke groeten, Joeri.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:33
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Eindtijd? Wat een onzin. Stelletje Jehova's. Instabiele mensen roepen al meer dan 2000 jaar dat de aarde vergaat. Wat zeg ik? al sinds instabiele mensen bestaan roepen ze dat. Als we een beetje lief tegen elkaar zijn vergaat de aarde pas over een paar miljard jaar.
Niks om je druk over te maken toch? We zouden wel heel erg geluk hebben als we het nog mochten meemaken.

Vervelend is wel dat bij ieder stuk steen dat de dampkring doorkomt en iedere natuurramp al die voorspellers en andere gelovige clowns weer opstaan en roepen dat het de straf van god is etc.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 21:27
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 16-03-2003 @ 21:33:
Eindtijd? Wat een onzin. Stelletje Jehova's. Instabiele mensen roepen al meer dan 2000 jaar dat de aarde vergaat. Wat zeg ik? al sinds instabiele mensen bestaan roepen ze dat. Als we een beetje lief tegen elkaar zijn vergaat de aarde pas over een paar miljard jaar.
Niks om je druk over te maken toch? We zouden wel heel erg geluk hebben als we het nog mochten meemaken.

Vervelend is wel dat bij ieder stuk steen dat de dampkring doorkomt en iedere natuurramp al die voorspellers en andere gelovige clowns weer opstaan en roepen dat het de straf van god is etc.
Kben het op veel punten met je eens, maar schrijf tenminste even alles goed... Jehovah's Getuigen, geen Jehova's...
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:01
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
M@R schreef op 16-03-2003 @ 22:27:
Kben het op veel punten met je eens, maar schrijf tenminste even alles goed... Jehovah's Getuigen, geen Jehova's...
Dat valt onder het kopje "verkortingen" m.i.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:43
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 16-03-2003 @ 21:33:
Eindtijd? Wat een onzin. Stelletje Jehova's. Instabiele mensen roepen al meer dan 2000 jaar dat de aarde vergaat. Wat zeg ik? al sinds instabiele mensen bestaan roepen ze dat. Als we een beetje lief tegen elkaar zijn vergaat de aarde pas over een paar miljard jaar.
Niks om je druk over te maken toch? We zouden wel heel erg geluk hebben als we het nog mochten meemaken.

Vervelend is wel dat bij ieder stuk steen dat de dampkring doorkomt en iedere natuurramp al die voorspellers en andere gelovige clowns weer opstaan en roepen dat het de straf van god is etc.
Je bent zelf een ongelovige DWAAS
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:30
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 18-03-2003 @ 20:43:
Je bent zelf een ongelovige DWAAS
Jij bent de gelovige dwaas, imo...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:08
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 18-03-2003 @ 20:43:
Je bent zelf een ongelovige DWAAS
Mogelijk heb je gelijk, maar met dit soort uitlatingen bereik je niets. Je wekt enkel antipathie op bij je tegenstanders. Beargumenteer waarom je het niet met OPGEROTH eens bent. Als dit soort posts getolereerd worden ontstaat het gevaar dat het welles - nietes gehalte van een topic de spuigaten uitloopt.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:58
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 16-03-2003 @ 19:34:
o, maar zelfs als een ziekte niet van de duivel is of juist dan kan bidden als god bestaat helpen.
Maar ik ben het met je eens dat de meeste mensen die we schizofreen noemen ik werkelijkheid werkelijke dingen zien of ervaren.
natuurlijk kan God altijd helpen, maar er is wel een verschil tussen ziekte en demonen.

Citaat:
Misschien, ik denk dat dat in de middeleeuwen net zoveel gebeurde alleen zonder dat iemand het wist.
de laatste anderhalf eeuw is heel veel gedocumenteerd en zie je veel toenames

Citaat:
Als dat eerste waar is waarom stuurt hij ons dan naar de hel als we ongelovig zijn?
OMdat God ook ontzettend heilig is, en niet met jou samen kan leven als jij onrein bent. En de enige manier waarop jij rein kan worden is te geloven in de dood en opstanding van Jezus.

Citaat:
sorry, maar ik ben geen christen (ik heb wel een 'geloof')
en ik probeer al vaker de bijbel te lezen maar ik heb zo'n oude versie dat leest zo irri dat ik snel stop.
Daar komt nog bij dat zelfs al zou ik de bijbel leen dan duurt het nog jaren voordat je het uit je kopkent en ieder vers weet, en daar komt weer bovenop dat het gewoon makkelijker reageert als je meteen het vers erbij schrijft ipv welk vers het is waar ik naar moet zoeken.
als je in jezus christus als je redder en zoon van God geloofd ben je christen.
en die versen heb ik netzommin onmiddelijk bij de hand omdat ze door het hele evangelie heenklinken en ik er niet de letterlijke teksten van ken dus ook niet op kan zoeken in de concordantie.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 15:01
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
duyvel schreef op 16-03-2003 @ 17:29:
Waar staat in de bijbel dat er iets verkeerd is met de staat Israel?

Dood, natuurrampen oorlog etc. kwam altijd al voor, misschien zelfs wel erger dan op dit moment..
wederom documentatie van de afgelopen eeuwen geven een verhonderdvoudiging van aardbevingen.
Overstromingen waren niet ieder jaar.
oorlogen betroffen gebieden van enkele 10 tallen kilometers
tegenwoordig omspannen ze hele landen

Over israël staat in jesaja en daniël erg veel
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Openbaar vervoer moet gratis worden! Betoog
WhiteStone
2 13-01-2014 21:15
Software & Hardware [Imaging] .JPG/DAT file wil niet openen
Cait
7 15-11-2004 18:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Gratis' openbaar vervoer
Mujahideen
53 29-05-2004 14:16
De Kantine enquete openbaar vervoer
debotjuh
59 04-02-2004 20:22
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44
Software & Hardware Probleempie met openen van plaatjes...
ben ik het?
2 06-05-2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.