Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2006 @ 16:33 :
als je 200 kcal besteedt aan tussendoorkoekjes, dan zit je daarna wel een uur of twee vol.
Een uur of twee vol van wat koekjes...? Mag ik jouw maag lenen?
Oud 29-05-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2006 @ 16:43 :
Een uur of twee vol van wat koekjes...? Mag ik jouw maag lenen?
nouja als het van die koeken zijn zoals liga ofzo wel, meestal, of nouja, dat wisselt natuurlijk. Bij gewone koekjes niet zo. Het ligt er ook aan wat je 'vol' noemt. Maar mijn punt is dus, dat sommige dingen beter/langer vullen dan andere dingen, en als je 'gezonde' tussendoortjes neemt kun je beter dingen nemen waar je wat langer vol van zit
Oud 29-05-2006, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2006 @ 17:12 :
nouja als het van die koeken zijn zoals liga ofzo wel, meestal, of nouja, dat wisselt natuurlijk. Bij gewone koekjes niet zo. Het ligt er ook aan wat je 'vol' noemt. Maar mijn punt is dus, dat sommige dingen beter/langer vullen dan andere dingen, en als je 'gezonde' tussendoortjes neemt kun je beter dingen nemen waar je wat langer vol van zit
Met liga's zit je heel snel aan de 200 kcal... Maar ook van twee liga's (wat volgens mij al meer is dan 200 kcal) zit ik echt geen twee uur vol.

En tuurlijk kun je beter gezonde dingen eten.
Oud 29-05-2006, 17:16
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2006 @ 17:12 :
nouja als het van die koeken zijn zoals liga ofzo wel, meestal, of nouja, dat wisselt natuurlijk. Bij gewone koekjes niet zo. Het ligt er ook aan wat je 'vol' noemt. Maar mijn punt is dus, dat sommige dingen beter/langer vullen dan andere dingen, en als je 'gezonde' tussendoortjes neemt kun je beter dingen nemen waar je wat langer vol van zit
dan moet je kiezen voor brinta dat vult gigantisch! (bij mij dan iig ) en in een bakje brinta wat ik altijd maak zitten slechts (200ml magere melk en 25gr brinta) 150kcal! toch iets gezonder als koekjes he

Laatst gewijzigd op 29-05-2006 om 17:19.
Oud 29-05-2006, 17:54
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Sinds een paar dagen fiets ik naar school en dat is ongeveer 40 kilometer samen (=2 uur). Nu heb ik het eten opgeschroefd tot 2000 kcal en die aanvulling van 500 kcal komt voornamelijk uit brood. Nu voel ik me hier prima bij, maar ik vraag me af of ik nu nog wel gewicht verlies. Volgens een tabel zou ik nu per dag 900 kcal (!) extra verbranden.. Weet iemand hoe dit werkt? En of het uberhaupt zin heeft zoveel te fietsen?
Oud 29-05-2006, 18:08
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Halflight schreef op 29-05-2006 @ 18:54 :
En of het uberhaupt zin heeft zoveel te fietsen?
Ik ben 7 jaar lang naar school gefietst, dat was de eerste 3 jaar 12 kilometer op een dag, de laatste 4 jaar 32 kilometer op een dag. Ik studeer nu sinds 2 jaar, ik hoef nu 5 minuten te lopen en ik ben op school. En ik kan je zeggen dat ik het echt wel merk. Ik beweeg een stuk minder, dat merk je aan je figuur. Zoveel fietsen heeft zeker zin, want het is beweging en beweging is goed.

Het hangt er alleen vanaf wat je precies wilt bereiken. Als je gewoon veel wilt bewegen en gezond bezig zijn, dan zit je zeker goed. Maar als je een strak buikje wilt kweken, in het algemeen veel strakker worden of iets in die richting, is fitness oid waarschijnlijk beter. Maar ik blijf erbij dat fietsen heel gezond is (ook omdat je buiten bent), en ik mis die verrekte 32 kilometer tegenwind soms zelfs...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-05-2006, 20:12
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 29-05-2006 @ 16:30 :
Volgens het voedingscentrum maakt het niet uit wát je eet tussendoor, maar hoeveel. Het kwam erop neer dat het niet uitmaakt of je nou 200 kcal besteeds aan frietjes of aan biscuitjes, het is allebei even ongezond. Dus eigenlijk gaat het niet op dat sultana's oid gezond zijn, of goed voor de lijn...het gaat blijkbaar om hetaantal calorieen. En in sultana's zitten best veel calorieen...
In frietjes zitten ook nog verkeerde vetten. Het is niet alleen letten op calorieen.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 30-05-2006, 15:35
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Redhair schreef op 29-05-2006 @ 21:12 :
In frietjes zitten ook nog verkeerde vetten. Het is niet alleen letten op calorieen.
ja, dat dacht ik ook inderdaad..
maar dat was een artikel van het voedingscentrum en dat was de conclusie..
(ik weet btw niet meer of het ging om 200 kcal aan tussendoortjes, dat was maar een voorbeeld kunnen er ook best meer of minder zijn...)
Oud 30-05-2006, 15:50
Verwijderd
Het ging daarbij waarschijnlijk om het risico op overgewicht. Daarvoor maakt het inderdaad niets uit waar je de caloriën uit haalt. Maar medisch gezien is het niet alleen van belang of iemand overgewicht heeft, maar of iemand een verhoogd risico heeft op dingen als suikerziekte, hoge bloeddruk en hoog cholesterol. En daarvoor maakt het wel uit wat je eet, en helemaal niet zo hoeveel kcal dat is.
Oud 30-05-2006, 17:28
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
8.00 2 volkoren boterhammen kaas + halvarine
2 uitgeperste sinaasappels 150 ml halfvolle melk
10.00 mini-krentenbol

12.00 groentensoep met rundvlees sultana

14.00 1,5 snack a jack kaas halve reep chocolade
16.00 4 volkoren boterhamen snijworst + halvarine
18.00 schep gebakken aardappels rundervink
3 scheppen sla

20.00 2 volkoren boterhammen snijworst + halvarine 2 volkoren boterhammen hageslag + halvarine

9.00 - 10.00 Fietsen 18 km p/u
15.00 - 16.00 Fietsen 18 km p/u

Zo zag mijn eten er gisteren uit. Is het, met uitzondering van mijn snackmoment van twee uur oke? Ik kom trouwens uit op 2400 kcal. Klopt de volgende berekening ongeveer:

Voeding 2400 MIN
Basic metabolic rate 1600
Lichte activiteit 500
Sport 900
--------
-600

Dus dat ik uiteindelijk 600 kcal heb 'verbrand' en dat dit dus x 7 = 4200 kcal op weekbasis is en ik dus ongeveer een halve kilo vet per week verbrand als ik zo doorga??

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 17:30.
Oud 30-05-2006, 17:31
Mara
Mara is offline
Waarom maar één schep aardappels?
Oud 30-05-2006, 17:32
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-05-2006 @ 18:31 :
Waarom maar één schep aardappels?
Ik houd niet van gebakken aardappels, verder niet om 'in te houden' oid..
Oud 30-05-2006, 17:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Halflight schreef op 30-05-2006 @ 18:32 :
Ik houd niet van gebakken aardappels, verder niet om 'in te houden' oid..
Ok Neem zelf ook altijd minder gekookte aardappels omdat ik er eigenlijk niet van houd

Verder ziet het er goed uit
Oud 30-05-2006, 18:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vind je timing wel een beetje raar, tussen je ontbijt en 16.00 uur zitten alleen wat tussendoortjes, dan eet je om 16.00 uur 4 boterhammen terwijl je om 18.00 uur alweer gaat avondeten? En dan om 20.00 uur weer 4 boterhammen?

Kun je die boterhammen niet beter op de tijd van een van de tussendoortjes doen, en het tussendoortje naar 16.00 uur verplaatsen?
Oud 30-05-2006, 18:14
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Ja klopt, ik had gisteren geen brood bij me dus toen liep alles door elkaar.. heb vandaag zo gedaan:

7.00 2 volkoren boterhammen snijworst + halvarine 250
1 uitgeperste grapefruit 50
200 ml halfvolle melk 100
10.00 pakje sultana 150
100 ml chocolademelk 100
12.00 2 volkoren boterhammen rookvlees + halvarine 200
6 chocoladekoekjes 300
16.00 2 volkoren boterhammen snijworst + halvarine 250
18.00 gepaneerde kabeljauw 200
sla (met feta, nootjes, zaden, croutons, yoghurtsaus) 100
2 kleine scheppen zilvervliesrijst 100
Oud 30-05-2006, 23:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wat voor sport doe jij? 900 calorieen is namelijk behoorlijk veel om te verbranden tijdens sporten.
Ben gewoon nieuwsgierig
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-06-2006, 07:03
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-05-2006 @ 00:21 :
Wat voor sport doe jij? 900 calorieen is namelijk behoorlijk veel om te verbranden tijdens sporten.
Ben gewoon nieuwsgierig
Eh, 2 uur fietsen, 20 km p/u? Kan ook dat ik het helemaal fout bereken hoor
Oud 01-06-2006, 13:29
Verwijderd
nee dat klopt ongeveer wel
Oud 01-06-2006, 15:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ja inderdaad dat klopt wel
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 02-06-2006, 20:55
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
misschien beetje een raar onderwerp maar ik vind het nogal vervelend. Eten gaat de laatste paar weken niet zo goed bij mij (enkel en alleen supergezond en heel erg op vaste tijden en laatste weken vooral erg gaan minimaliseren) Ik zit nu rond de 1200kcal (hoger komt het zeker niet) en sport veel (min elke dag)
ik doe dit allemaal neit voor de lol.. het is alsof iets me dwingt.. ik ben nu gewoon heel hard aan het proberen niet nog meer te minderen omdat de vrouw waarmee ik praat bij het riagg me vertelde dat ik dan écht anorexia heb en er heel moeilijk weer uit zal komen.
maar wat nu het probleem is.. ik eet wat je dagelijks allemaal nodig hebt.. en ik dacht dat ik daarmee geen lichamelijke klachten ofzo zou krijgen.. nou wel dus.. duizeligheid en hoofdpijn bv.. ontlasting heb ik nu maar om de 4dagen of langer zelfs, en hierdoor heb k erg veel buikpijn. Weet iemand hier iets tegen te doen? ik vind het echt vervelend.
Oud 02-06-2006, 21:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 02-06-2006 @ 21:55 :
misschien beetje een raar onderwerp maar ik vind het nogal vervelend. Eten gaat de laatste paar weken niet zo goed bij mij (enkel en alleen supergezond en heel erg op vaste tijden en laatste weken vooral erg gaan minimaliseren) Ik zit nu rond de 1200kcal (hoger komt het zeker niet) en sport veel (min elke dag)
ik doe dit allemaal neit voor de lol.. het is alsof iets me dwingt.. ik ben nu gewoon heel hard aan het proberen niet nog meer te minderen omdat de vrouw waarmee ik praat bij het riagg me vertelde dat ik dan écht anorexia heb en er heel moeilijk weer uit zal komen.
maar wat nu het probleem is.. ik eet wat je dagelijks allemaal nodig hebt.. en ik dacht dat ik daarmee geen lichamelijke klachten ofzo zou krijgen.. nou wel dus.. duizeligheid en hoofdpijn bv.. ontlasting heb ik nu maar om de 4dagen of langer zelfs, en hierdoor heb k erg veel buikpijn. Weet iemand hier iets tegen te doen? ik vind het echt vervelend.
Je eet minimaal wat iemand nodig heeft als ie de hele dag op bed ligt... als jij sport, moet je dan compenseren met extra eten, bovenop de normale 2000 cal die je eigenlijk nodig hebt als je een normaal leven leidt.

Wat je kunt doen? Hulp zoeken, betere hulp, meer eten, minder sporten...

Eet pindakaas, pinda's, nootjes, vis, iig goede vetten. Zonder vet houdt oa je goede stoelgang ermee op. Lijnzaad, kun je kopen bij de drogist, elke dag een eetlepel pitjes doorslikken, dat helpt heel goed...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-06-2006, 20:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
blurred schreef op 29-05-2006 @ 19:08 :
Ik ben 7 jaar lang naar school gefietst, dat was de eerste 3 jaar 12 kilometer op een dag, de laatste 4 jaar 32 kilometer op een dag. Ik studeer nu sinds 2 jaar, ik hoef nu 5 minuten te lopen en ik ben op school. En ik kan je zeggen dat ik het echt wel merk. Ik beweeg een stuk minder, dat merk je aan je figuur. Zoveel fietsen heeft zeker zin, want het is beweging en beweging is goed.
Ik fietste ook 2 uur per dag en deed ook nog eens zo'n 15 uur aan dansen en nu doe ik ook vrijwel niets en ik merk er niets van Alleen mijn spieren zijn iets slapper, maar het misstaat niet. Voor mijn gevoel is sporten nu dus best wel een beetje zinloos. En dat is niet echt een handige gedachte.
Ow en het is al zo'n 1,5 jaar geleden dat ik gestopt ben.
Oud 04-06-2006, 18:01
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2006 @ 22:00 :
Je eet minimaal wat iemand nodig heeft als ie de hele dag op bed ligt... als jij sport, moet je dan compenseren met extra eten, bovenop de normale 2000 cal die je eigenlijk nodig hebt als je een normaal leven leidt.

Wat je kunt doen? Hulp zoeken, betere hulp, meer eten, minder sporten...

Eet pindakaas, pinda's, nootjes, vis, iig goede vetten. Zonder vet houdt oa je goede stoelgang ermee op. Lijnzaad, kun je kopen bij de drogist, elke dag een eetlepel pitjes doorslikken, dat helpt heel goed...
dankje voor de tips, alleen nootjes enzo zijn nogal vet, durf ik niet te eten (ook al zijn het goede vetten) af en toe een klein beetje pindakaas (light) lukt nog wel
maar ik heb thee gekocht voor een betere stoelgang en dat werkt gelukkig al een beetje!
Oud 04-06-2006, 18:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wel mee oppassen, als je dat te lang gebruikt worden je darmen lui en ben je nog verder van huis.
Oud 04-06-2006, 20:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 04-06-2006 @ 19:01 :
dankje voor de tips, alleen nootjes enzo zijn nogal vet, durf ik niet te eten (ook al zijn het goede vetten) af en toe een klein beetje pindakaas (light) lukt nog wel
maar ik heb thee gekocht voor een betere stoelgang en dat werkt gelukkig al een beetje!
pindakaas light is 'slecht', daar hebben ze alle goede vetten uitgehaald, daar heb je dus weinig aan... juist die goede vetten worden door je lichaam gebruikt voor de stoelgang, die cal moet je niet zien als aankomen, maar ervoor zorgen dat je lichaam alle rotzooi kwijt kan raken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-06-2006, 20:43
George
Avatar van George
George is offline
Ik heb de laatste tijd totaal geen eetlust meer, geen idee waar het door komt maar ik kan op de een of andere manier veel dingen gewoon niet meer door m'n keel krijgen. Aangezien ik steeds vaker de neiging heb om te vallen als ik ergens mee bezig ben vraag ik me af of iemand hier tips heeft om die eetlust weer een beetje terug te krijgen. Gewoon echt genoeg eten werkt niet, dan krijg ik buikpijn of komt het er weer uit.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 04-06-2006, 20:47
Verwijderd
Meerdere keren kleine beetjes eten (je hoeft tussen de middag niet vier boterhammen achter elkaar te eten als dat niet lukt, vier keer één boterham verspreid over twee/drie/vier uur kan ook - ik zeg maar wat), dingen eten die je lekker vindt, dingen eten die niet te zwaar vallen, enz. En als het niet over gaat even langs je huisarts.
Oud 04-06-2006, 21:16
George
Avatar van George
George is offline
Ja, al geprobeerd. Ik krijg sowieso amper vier boterhammen op een dag weg. ;p Ik denk dat ik inderdaad maar even langs de dokter ga, ik heb het net maar even berekend en ik kom op nog niet eens de helft van wat ik nodig heb.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 05-06-2006, 09:57
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-06-2006 @ 21:34 :
pindakaas light is 'slecht', daar hebben ze alle goede vetten uitgehaald, daar heb je dus weinig aan... juist die goede vetten worden door je lichaam gebruikt voor de stoelgang, die cal moet je niet zien als aankomen, maar ervoor zorgen dat je lichaam alle rotzooi kwijt kan raken...
hmm.. op de verpakking staat toch echt:
vet: 44g
waarvan verzadigd: 7.9g
enkelvoudig onverzadigd: 18g
meervoudig onverzadigd: 18g

Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 10:01.
Oud 05-06-2006, 10:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 10:57 :
hmm.. op de verpakking staat toch echt:
vet: 44g
waarvan verzadigd: 7.9g
enkelvoudig onverzadigd: 18g
meervoudig onverzadigd: 18g
ik weet niet meer precies waar ik dat gelezen heb, maar het gaat sowieso om de verhouding en die is beter bij gewone pindakaas...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-06-2006, 10:23
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-06-2006 @ 11:15 :
ik weet niet meer precies waar ik dat gelezen heb, maar het gaat sowieso om de verhouding en die is beter bij gewone pindakaas...
maar dit is toch niet 'slecht' dan toch? want als ik het al eet, dan is dat om de 4 dagen ofzo en dan maar iets van 5gr voor een sneetje brood. maar ik zit trouwens al op aanraden van mn dietiste aan de vitamineD.
Oud 05-06-2006, 10:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 11:23 :
maar dit is toch niet 'slecht' dan toch? want als ik het al eet, dan is dat om de 4 dagen ofzo en dan maar iets van 5gr voor een sneetje brood. maar ik zit trouwens al op aanraden van mn dietiste aan de vitamineD.
Nee natuurlijk is het niet slecht, het is beter dan niets natuurlijk . Maar voor de gezonde vetten is de gewone pindakaas gewoon beter. Maar leer jij eerst maar goed, genoeg en gezond eten ...

Ik maakte die opmerking omdat jij het had over slechte stoelgang. Daarvoor is die andere beter. Ik snap dat jij bang bent voor die hogere aantal cal. Maar door de betere verhouding goede vetten, lijkt het mij wel voor jezelf goed te praten. Als je beter naar de wc kunt, blijft er minder voedsel ed in je lichaam... maar je kunt dat ook met lijnzaad bereiken, dat werkt echt heel goed .

Overgens is 5 gr beleg te weinig, 15 gram is normaal zover ik weet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-06-2006, 10:57
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-06-2006 @ 11:55 :
Nee natuurlijk is het niet slecht, het is beter dan niets natuurlijk . Maar voor de gezonde vetten is de gewone pindakaas gewoon beter. Maar leer jij eerst maar goed, genoeg en gezond eten ...

Overgens is 5 gr beleg te weinig, 15 gram is normaal zover ik weet...
gezond eet ik al hoor wel te weinig maar t lukt me nu iig niet nog meer te minderen
met pindakaas doe ik altijd 5gr, voor de rest 10gr. maar ik eet altijd van die kleine sneetjes brood vandaar
Oud 05-06-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 11:57 :
gezond eet ik al hoor
Gezond eten heeft ook te maken met de hoeveelheid.
Oud 05-06-2006, 12:36
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2006 @ 13:14 :
Gezond eten heeft ook te maken met de hoeveelheid.
daarachter typte ik 'wel te weinig'
Oud 05-06-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 13:36 :
daarachter typte ik 'wel te weinig'
Dat las ik en daarom vond ik dat 'gezond eet ik al hoor' dus niet kloppend: als je te weinig eet, eet je in mijn ogen niet gezond.
Oud 05-06-2006, 12:39
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2006 @ 13:38 :
Dat las ik en daarom vond ik dat 'gezond eet ik al hoor' dus niet kloppend: als je te weinig eet, eet je in mijn ogen niet gezond.
hmm ik doelde dan ook meer op de gezonde producten denk ik en niet 'gezond eten' in zn geheel
Oud 05-06-2006, 13:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 13:39 :
hmm ik doelde dan ook meer op de gezonde producten denk ik en niet 'gezond eten' in zn geheel
ik versta onder gezond eten ook op een gezonde manier met eten opgaan, koekje af en toe kan best, niet compenseren ed...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-06-2006, 13:48
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-06-2006 @ 14:26 :
ik versta onder gezond eten ook op een gezonde manier met eten opgaan, koekje af en toe kan best, niet compenseren ed...
hmm ja ongezond eten kan en wil ik gewoon niet maar mis het eigenlijk ook totaal niet
Oud 05-06-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 14:48 :
hmm ja ongezond eten kan en wil ik gewoon niet maar mis het eigenlijk ook totaal niet
Een koekje is niet ongezond, iedere dag drie rollen koekjes wel.
Oud 05-06-2006, 16:22
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2006 @ 16:34 :
Een koekje is niet ongezond, iedere dag drie rollen koekjes wel.
ik weet eigenlijk ook wel dat af en toe iets lekkers eten wat niet supergezond is helemaal niet erg is, maar ik heb op een gegeven moment gewoon een knop omgedraaid, en ik vind het wel best eigenlijk ik maak gezond eten gewoon heel erg lekker met kruiden bv dus waarom zou je iets lekkers eten wat niet gezond is (overbodige suikers/vetten) terwijl gezond eten ook echt lekker kan zijn?

Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 16:27.
Oud 05-06-2006, 16:23
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
maargoed das dus beetje andere manier van denken dan blijkbaar
Oud 05-06-2006, 16:25
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
godsamme ik qoute de hele tijd mezelf terwijl ik het gewoon wil wijzigen
Oud 05-06-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 17:22 :
ik weet eigenlijk ook wel dat af en toe iets lekkers eten wat niet supergezond is helemaal niet erg is, maar ik heb op een gegeven moment gewoon een knop omgedraaid, en ik vind het wel best eigenlijk ik maak gezond eten gewoon heel erg lekker met kruiden bv dus waarom zou je iets lekkers eten wat niet gezond is (overbodige suikers/vetten) terwijl gezond eten ook echt lekker kan zijn?
Gezonde dingen zijn vaak zat van zichzelf al lekker genoeg.

De vetten waarvan jij denkt dat ze overbodig zijn, zijn dat lang niet altijd. Je hebt ze gewoon nodig (niet uit dat koekje, maar wel de vetten). En dat merk je ook aan je stoelgang, zoals je zelf eerder al zei.

Als jij werkelijk gezond (en voldoende) at, dan zou je heel anders tegen voeding ed aan kijken. Je hoeft idd niet per se een koekje te eten, maar dat is ook niet waar het om gaat. (Ik eet ook zelden koekjes, ook oa omdat ik een appel of zo ook lekker vind, dus die andere manier van denken valt wat dat betreft wel mee. Ik eet het alleen niet niet omdat ik mezelf heb aangepraat dat het vreselijk ongezond is enz., dat is wel een andere manier van denken.)

Maar goed, beetje loze discussie.
Oud 05-06-2006, 16:32
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2006 @ 17:30 :
Gezonde dingen zijn vaak zat van zichzelf al lekker genoeg.

De vetten waarvan jij denkt dat ze overbodig zijn, zijn dat lang niet altijd. Je hebt ze gewoon nodig (niet uit dat koekje, maar wel de vetten). En dat merk je ook aan je stoelgang, zoals je zelf eerder al zei.

Als jij werkelijk gezond (en voldoende) at, dan zou je heel anders tegen voeding ed aan kijken. Je hoeft idd niet per se een koekje te eten, maar dat is ook niet waar het om gaat. (Ik eet ook zelden koekjes, ook oa omdat ik een appel of zo ook lekker vind, dus die andere manier van denken valt wat dat betreft wel mee. Ik eet het alleen niet niet omdat ik mezelf heb aangepraat dat het vreselijk ongezond is enz., dat is wel een andere manier van denken.)

Maar goed, beetje loze discussie.
ja nogal maargoed dr wordt iig gewerkt aan die andere manier van denken
Oud 05-06-2006, 16:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-06-2006 @ 17:32 :
ja nogal maargoed dr wordt iig gewerkt aan die andere manier van denken
eerder minder denken ... als ik in de stad ben ik heb trek, koop ik een patatje, heb ik zin in ijs, koop ik een ijsje, ben ik jarig eet ik taart, is iemand anders jarig ook, is het oud&nieuw eet ik oliebollen en appelflappen, biedt iemand me iets aan wat ik lekker vind eet ik dat gewoon... allemaal vanzelfsprekende dingen, die voor jou niet meer vanzelfsprekend zijn. En dat vind ik ook onder gezond eten vallen. Maar dat komt vanzelf, het is al goed dat je hulp hebt en ermee bezig bent .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-06-2006, 11:18
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
is honing in je thee beter dan suiker?
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 07-06-2006, 11:19
Verwijderd
't is ongeveer evenveel caloriën maar honing is wel zoeter dan suiker, dus dan zou je er minder van nodig moeten hebben voor even zoete thee.
Oud 07-06-2006, 15:12
Black Soul
Black Soul is offline
bovendien is de suiker in honing beter dan geraffineerde suiker (toch?)
__________________
dracula is sexy
Oud 09-06-2006, 17:50
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ik zat een beetje rond te neuzen op internet.. en nou schijnt (http://www.caloriewijzer.com/voeding....htm#PROTEINE_) varkensvlees 'uit den boze' te zijn. wat is er zo slecht aan varkensvlees? ik snap dat spek en gehakt en worst nou niet bepaald mager vlees is, maar wat is er mis met ham? (dat staat namelijk ook in dat lijstje) vooral gegrilde achterham (116kcal/100gr) is erg mager.
het enige varkensvlees dat ik eet is af en toe een varkenshaasje (ook heel mager),gegrilde achterham op brood (ong om de dag en dan max 30gr per dag) en magere hamreepjes voor door de macaroni bijvoorbeeld. verder eet ik kipfilet (ook beleg), max 3 gekookte eitjes per week, of een vegatarisch iets. (lust geen vis) ben ik dan echt zo ongezond bezig?

Laatst gewijzigd op 09-06-2006 om 17:54.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.