Oud 30-06-2010, 13:00
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik rol er maar in!
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Advertentie
Oud 30-06-2010, 13:02
Verwijderd
Deze wint.
Oud 30-06-2010, 13:03
freezer
Avatar van freezer
freezer is offline
inderdaad
__________________
It's a minor!
Oud 30-06-2010, 13:03
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Dat je 't prettiger vindt werken vind ik een valide argument maar met "veiliger" sla je de plank wel mis. Dat is namelijk domweg niet meer zo sinds NT6+.
Nou, ik zal eerlijk toegeven dat ik ben overgestapt naar Linux vanuit Windows XP - heb geen ervaring met Vista maar wel een beetje met Windows 7 (moest de nieuwe computer van mijn zusje instellen, vond Windows 7 toch een beetje onoverzichtelijk en omslachtig her en der, met bv. onnodige speciale effecten op de desktop). Dus voor mij was Linux wel degelijk een verbetering op de computer-ervaring, en er bestaat op dit moment niet een dringende behoefte naar iets anders. Maar er draaien wel heel veel servers op Linux (op bijvoorbeeld Debian, Red Hat, CentOS en OpenSUSE) inplaats van op Windows Server 2008, dus het feit dat er bij servers toch meer de voorkeur wordt gegeven aan Linux dan aan Windows, zegt mijns inziens toch wel iéts over de veiligheid en stabiliteit van Linux.

Citaat:
Ook vind ik het niet echt "de horizon verbreden"; dat staat een beetje haaks op je verhaal want distro's zijn zich al jaren aan het richten op meer functionaliteit out-of-the-box om zo de n00bs te behagen die niet meer doen dan de browser en mailclient aanzwengelen. Of ze dat nou op Windows doen of Linux, van horizonverbreding is dus totaal geen sprake wanneer het een n00b betreft.
Zo had ik het nog niet bekeken, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.

Citaat:
Ook blijf ik driversupport een drama vinden.
Dat is niet zozeer de schuld van Linux zelf - de meeste fabrikanten van hardware willen niet de broncode e.d. prijsgeven (en zijn dus closed-source) en ontnemen Linux ontwikkelaars zo de mogelijkheid om Linux beter aan te passen aan hun hardware (en andersom, want de fabrikanten geven Windows voorrang en nemen niet de moeite om drivers te ontwikkelen die voor Linux geschikt zijn).
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 30-06-2010, 13:04
Verwijderd
Wintitel.
Oud 30-06-2010, 13:04
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Hellow
__________________
Yoloswag 420
Oud 30-06-2010, 13:05
Verwijderd
Hoi.
Oud 30-06-2010, 13:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Jeetje, treinkaartjes weer duurder? Gelukkig heb ik nog een tijdje een OV.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-06-2010, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef:
Fuck, waar eindigt het? Als het zo doorgaat, zou ik bijvoorbeeld achter 10 jaar zowat 25 euro betalen voor een enkeltje vol tarief van Nijmegen naar Roermond, dat is toch van de zotte?
Ja idd. Die NS (en die graaierige ProRail) wentelen alles af op de reiziger en wij krijgen er 0,0 verbetering voor terug. Ja, gebakken lucht-investeringen, ik merk er helemaal niets van. Ik maak nog steeds vertragingen mee en de treinen rijden nog steeds niet optimaal.

/rant

OT: Wat een eer dat een titel naar mijn post is vernoemd
Oud 30-06-2010, 13:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja idd. Die NS (en die graaierige ProRail) wentelen alles af op de reiziger en wij krijgen er 0,0 verbetering voor terug. Ja, gebakken lucht-investeringen, ik merk er helemaal niets van. Ik maak nog steeds vertragingen mee en de treinen rijden nog steeds niet optimaal.

/rant

OT: Wat een eer dat een titel naar mijn post is vernoemd
Waar heb je dat nieuws eigenlijk vandaan?
__________________
you're not my demographic
Oud 30-06-2010, 13:08
Verwijderd
Waarom zijn treinkaartjes duurder? ik dacht we zo'n OV-gezind waren
Oud 30-06-2010, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je dat nieuws eigenlijk vandaan?
Ik merkte bij het uitchecken dat ik nu aan een retourreis Amersfoort-Hilversum 3,80 kwijt was ipv 3,70... 3 jaar geleden was het nog 3,40.

Toen heb ik het opgezocht en idd, weer een prijsverhoging ivm inflatie en "extra kosten in rekening gebracht door ProRail voor het gebruik van het spoor en om extra te investeren in onderhoud".

Kutbedrijf.
Oud 30-06-2010, 13:09
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tijd dat GroenLinks gaat regeren dus!
__________________
you're not my demographic
Oud 30-06-2010, 13:10
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ja idd. Die NS (en die graaierige ProRail) wentelen alles af op de reiziger en wij krijgen er 0,0 verbetering voor terug. Ja, gebakken lucht-investeringen, ik merk er helemaal niets van. Ik maak nog steeds vertragingen mee en de treinen rijden nog steeds niet optimaal.
*knikt overeenstemmend* De overheid had de NS nóóit mogen privatiseren, en dat geldt ook voor PTT Post.

Citaat:
Toen heb ik het opgezocht en idd, weer een prijsverhoging ivm inflatie en "extra kosten in rekening gebracht door ProRail voor het gebruik van het spoor en om extra te investeren in onderhoud".
LOL, ze doen alles behalve extra investeren in onderhoud. Dat bleek vorige winter wel, toen het ganse treinverkeer vastliep omdat het spoor niet goed onderhouden werd (achterstallig onderhoud).
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 30-06-2010, 13:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Prorail/NS zijn echt waardeloze organisaties. Er zullen vast genoeg treinfappers op dit forum zitten die het daar niet mee eens zijn maar de gang van zaken in de afgelopen paar jaren is echt te belachelijk voor woorden, zeker bij zo`n groot bedrijf. Was er laatst ook al niet een hoop geld kwijt? Ik hoop dat heel die tyfuszooi eens flink geaudit wordt en dat er koppen rollen; volgens mij is het allemaal 'oudejongens krentenbrood'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 30-06-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik zal eerlijk toegeven dat ik ben overgestapt naar Linux vanuit Windows XP - heb geen ervaring met Vista maar wel een beetje met Windows 7 (moest de nieuwe computer van mijn zusje instellen, vond Windows 7 toch een beetje onoverzichtelijk en omslachtig her en der, met bv. onnodige speciale effecten op de desktop). Dus voor mij was Linux wel degelijk een verbetering op de computer-ervaring, en er bestaat op dit moment niet een dringende behoefte naar iets anders. Maar er draaien wel heel veel servers op Linux (op bijvoorbeeld Debian, Red Hat, CentOS en OpenSUSE) inplaats van op Windows Server 2008, dus het feit dat er bij servers toch meer de voorkeur wordt gegeven aan Linux dan aan Windows, zegt mijns inziens toch wel iéts over de veiligheid en stabiliteit van Linux.
Ik vind het niet eerlijk dat je geen onderscheid maakt tussen desktop- en serverenvironment. We hadden het over het eerste namelijk.

En inderdaad; ik kan me goed indenken dat een admin liever een Unix-derivaat runt op z'n machines dan Windows om verschillende redenen. Maar dat neemt alsnog niet weg dat een ongepatchte Apache op Unix/BSD nét zo'n chaos & destruction kan veroorzaken als op Windows. Stabiliteit is overigens een mindere zorg; instabiliteit wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door inadequate drivers, Wokkie-Tokkie hardware of rotte 3rd party applicaties.

Citaat:
Dat is niet zozeer de schuld van Linux zelf - de meeste fabrikanten van hardware willen niet de broncode e.d. prijsgeven (en zijn dus closed-source) en ontnemen Linux ontwikkelaars zo de mogelijkheid om Linux beter aan te passen aan hun hardware (en andersom, want de fabrikanten geven Windows voorrang en nemen niet de moeite om drivers te ontwikkelen die voor Linux geschikt zijn).
Dat is voor de n00b eindgebruiker natuurlijk volkomen onbelangrijk -- en terecht. Die wil gewoon dat zijn hardware degelijk ondersteund wordt zonder dat hij zelf kernels moet gaan compilen met schimmige alpha-meuk uit de "community".
Oud 30-06-2010, 13:12
Verwijderd
Oei, ik moet naar m'n werk Doeeg liefjes!
Oud 30-06-2010, 13:14
Verwijderd
Een goedemiddag!
Ads door Google
Oud 30-06-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
*knikt overeenstemmend* De overheid had de NS nóóit mogen privatiseren, en dat geldt ook voor PTT Post.



LOL, ze doen alles behalve extra investeren in onderhoud. Dat bleek vorige winter wel, toen het ganse treinverkeer vastliep omdat het spoor niet goed onderhouden werd (achterstallig onderhoud).
Idd, gewoon een lulverhaal Prijsverhoging is één ding, maar dan moeten er wel zichtbare verbeteringen komen. Nu heb ik het idee dat ik de zakken vul van de topmannen daarzo, en dat is ergerniswekkend.
Oud 30-06-2010, 13:15
freezer
Avatar van freezer
freezer is offline
goedenmiddag
__________________
It's a minor!
Oud 30-06-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Oei, ik moet naar m'n werk Doeeg liefjes!
Je weet dat je het ergens voor doet he!

Heeft iemand een moleskine hier?
Oud 30-06-2010, 13:19
Verwijderd
Ah, nou, er is geen voetbal. Veel wijn drinken, kazen, stokbrood en gauloises halen en chansons luisteren. Themadag ftw.
Oud 30-06-2010, 13:24
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Dat is voor de n00b eindgebruiker natuurlijk volkomen onbelangrijk -- en terecht. Die wil gewoon dat zijn hardware degelijk ondersteund wordt zonder dat hij zelf kernels moet gaan compilen met schimmige alpha-meuk uit de "community".
Nou, hopelijk komt er ooit in de toekomst verandering en zullen meer fabrikanten Linux gaan ondersteunen, waardoor het voor de eindgebruiker geen gedoe meer is om over te stappen naar Linux (in het geval zij dat mochten willen). Dat zou wel leuk zijn, ik vind het eerlijker als een OS een eerlijke kans krijgt (die gelijk is aan de kansen die Windows en Mac krijgen) maar helaas is de markt en de zakenwereld niet eerlijk.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 30-06-2010, 13:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De ava van kmk
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-06-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Ah, nou, er is geen voetbal. Veel wijn drinken, kazen, stokbrood en gauloises halen en chansons luisteren. Themadag ftw.
Klinkt als een prima prima dag!
Advertentie
Oud 30-06-2010, 13:35
Verwijderd
Ik ben vanochtend de stad in geweest en heb wel een jurkje gevonden maar echt géén rokje. Wat is dat voor rare mode waarbij rokjes niet flatteus mogen zijn?
Oud 30-06-2010, 13:35
Verwijderd
Citaat:
De ava van kmk
Oud 30-06-2010, 13:36
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik heb wel veel leuke rokjes op straat gespot.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 30-06-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vanochtend de stad in geweest en heb wel een jurkje gevonden maar echt géén rokje. Wat is dat voor rare mode waarbij rokjes niet flatteus mogen zijn?
Geen idee! Ik heb best flatteuze rokjes gezien hoor maar inderdaad veeeeeel meer mooie jurkjes.
Oud 30-06-2010, 13:37
Verwijderd
Trouwens, Sarah. Volgens mij heb ik jou duisent jaar geleden bij de IKEA in Eindhoven gezien! Je liep naast een heeeeele grote man
Oud 30-06-2010, 13:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline


Oh en @Martiño: Je moet gewoon een bezwaarschrift indienen tegen je OVboete hoor! Gratis OV, dus of je nou ingecheckt bent of niet, je reist toch altijd gratis (of zeg ik nou iets heel stoms )
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-06-2010, 13:38
Verwijderd
Ik wordt er een beetje bang van.
Oud 30-06-2010, 13:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat, van Ludo?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-06-2010, 13:40
Verwijderd
Ik ben volgens mij nog nooit bij de Ikea in eindhoven geweest! Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen en heb ik wel een in Eindhoven wonende oom van 1.95 meter.

En rokjes waren allemaal heel kort, of extreem netjes, of extreem duur, of doorschijnend. Ik vond het lastig nu was ik ook niet echt in een winkelstemming, want mijn konijn was weer afgevallen ondanks z'n bijvoeding. Ik ga de rest maar gewoon bestellen
Oud 30-06-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:


Oh en @Martiño: Je moet gewoon een bezwaarschrift indienen tegen je OVboete hoor! Gratis OV, dus of je nou ingecheckt bent of niet, je reist toch altijd gratis (of zeg ik nou iets heel stoms )
Je, want voor onzorgvuldig handelen kost het je geld en daar moet je wel voor betalen.
Oud 30-06-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben volgens mij nog nooit bij de Ikea in eindhoven geweest! Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen en heb ik wel een in Eindhoven wonende oom van 1.95 meter.
Hm, dan zal je het wel niet geweest zijn het was... hmmm... ik ga de datum opzoeken.
Ads door Google
Oud 30-06-2010, 13:42
Verwijderd
Dertien maart denk ik. Misschien twaalf of veertien.
Oud 30-06-2010, 13:43
Verwijderd
Hm nee dan kan ik het niet geweest zijn
Oud 30-06-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Wat, van Ludo?
Ludo Sanders is mijn volksheld.
Oud 30-06-2010, 13:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je, want voor onzorgvuldig handelen kost het je geld en daar moet je wel voor betalen.
Wat een ontzettend kinderachtig gedoe!
Soms doen die dingen het ook gewoon niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-06-2010, 13:45
Verwijderd
Nou, ik ben voor het eerst naar mijn nieuwe huisarts geweest. Ze was heel aardig, en hartstikke jong, nog geen 30 volgens mij. Ik dacht eerst dat ze de assistente was.
Oud 30-06-2010, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Wat een ontzettend kinderachtig gedoe!
Soms doen die dingen het ook gewoon niet.
Moet je niet een OV vergeten en anders moet je gewoon dat netjes melden bij de conducteur. Kleine moeite, lost grote problemen op
Oud 30-06-2010, 13:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Moet je niet een OV vergeten en anders moet je gewoon dat netjes melden bij de conducteur. Kleine moeite, lost grote problemen op
Nou, gatver, ik zou gewoon een bezwaar indienen hoor
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-06-2010, 13:47
Verwijderd
technisch is het mogelijk om op je 26e al huisarts te zijn moet je wel twee klassen overslaan, een jonge leerling zijn, na je studie direct de huisartsopleiding in worden gelaten en een halfjaar korting op die opleiding krijgen omdat je tijdens je studie allemaal geweldige huisartsgerelateerde dingen hebt gedaan.
Oud 30-06-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Nou, gatver, ik zou gewoon een bezwaar indienen hoor
Ik zou het niet weten. haha
Oud 30-06-2010, 13:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Even de hond uitlaten, die moet zo naar de dierenarts
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-06-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Even de hond uitlaten, die moet zo naar de dierenarts
Wat heeft-ie dan?
Oud 30-06-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
nee hoor

White trash heeft een aparte humor
leg deze eens uit kmk
Oud 30-06-2010, 13:49
Verwijderd
Citaat:
technisch is het mogelijk om op je 26e al huisarts te zijn moet je wel twee klassen overslaan, een jonge leerling zijn, na je studie direct de huisartsopleiding in worden gelaten en een halfjaar korting op die opleiding krijgen omdat je tijdens je studie allemaal geweldige huisartsgerelateerde dingen hebt gedaan.
Waarschijnlijk was ze dan rond de 30, maar ze zag er wel erg jong uit.
Oud 30-06-2010, 13:49
Verwijderd
Ja op zich is het prima mogelijk dat ze 28-30 was
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.