Oud 30-10-2003, 02:21
Verwijderd
Sinds ik al 3 jaar niet meer naar een normale middelbare school ben geweest en het laatste jaar letterlijk heb genikst had ik even een paar vraagjes, links naar de antwoorden zijn ook welkom, en ja ik heb al gezocht maar ik hoor het liever toch van 'been there done that' mensen.

1) Zover ik het begrijp kan iedereen aan het staatsexamen meedoen ongeacht vooropleiding en of die is afgemaakt of niet?

2) Hoeveel vakken zijn VWO/HAVO? Ik weet niet precies of het tegenwoordig met profielen gaat of dat je zelf het hele pakket mag samenstellen, hoeveel talen moet men dan verplicht erbij nemen naast EN&NE (havo/vwo)

3) Raden jullie me aan om alles in 1x te doen of in 2 jaar? De vakken waar ik de meeste problemen mee zal hebben zijn Duits en of Frans, ik weet letterlijk niks nog daarvan.

Maarja staatsexamen is een backupplan voor iets anders maar ik zou er heel graag meer over willen weten.

Gary
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 08:37
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ik ben niet een 'been there done that'-mens maar ik denk dat ik de antwoorden ook wel weet:
1 ja
2 6 en niks is verplicht geloof ik behalve, zoals je zegt, Nederlands en Engels. Het werkt niet met profielen.
3 je hoeft dus de vakken duits en frans niet te kiezen. Ik zou het proberen in 1 jaar te doen, als dat dan niet lukt, kun je er altijd nog een extra jaar achter aan plakken.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:58
Iwein
Iwein is offline
als je 21 of ouder bent: 6 vakken voor het VWO

dit is het laatste jaar oude stijl vwo, aangezien een heel groot gedeelte van de mensen die het via thuisstudie probeerden het niet gelukt is in 1 keer, is het beter om tweede fase staatsexamens te doen.

in 1 keer moet wel mogelijk zijn, het vergt alleen veel zelfdiscipline en het is heel anders dan gewoon VWO.

Probeer vooral in 1 keer ervoor te gaan, maar weet wel dat het moeilijk is en streng nagekeken wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wiskunde A examen VWO in 5 maanden
casper1234
8 25-11-2015 20:29
Studeren studie geneeskunde
Romy93
5 21-04-2011 20:28
Studeren Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt!
staatsexamen112
0 23-01-2011 10:20
Algemene schoolzaken Staatsexamen VWO
asdasd
7 13-04-2010 09:51
Studeren gewoon examen + staatsexamen
Verwijderd
4 13-03-2010 05:43
Algemene schoolzaken Thuisstudie
Lorelei
77 27-05-2004 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.