Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 18:16
makaken
makaken is offline
Gehandicapten en andere mensen met afwijkingen ware kampioenen van de armoe!
Zoals u waarschijnlijk weet worden wij niet in het leven gebracht door de ooievaar maar door een lang proces dat begint met sex. Dat laatste kan uiteraard erg snel gaan, vervolgens komt de zaadlozing en vechten miljoenen zaadcellen op weg naar dat ene doel: de eicel! Daar begint de belangrijkste uitdaging en wedstrijd van ons leven, de strijd tegen miljoenen concurrenten waar meestal maar 1 de winnaar kan zijn.. En daar gaat deze column dan ook over, maar we maken de cyclus nog even af. Vervolgens zit men
zo'n 9 maanden in de baarmoeder van een trotse moeder. Wachten tot de dam breekt en je naar buiten mag. En dan begint eindelijk het leven dat je nu leeft.
Maar deze column gaat over de strijd tegen miljoenen andere zaadcellen die allen hun kop in het eitje willen doorboren. Het is toch ongelooflijk knap dat wij allen die strijd hebben gewonnen en zo het levenslicht hebben gezien. De kans van 1 op een aantal miljoen maar toch door waarschijnlijk onze intelligentie, kracht, doorzettingsvermogen, snelheid en misschien wat geluk waren wij er als eerst en hebben wij iedereen afgeschud.
Maar hoe zit dat met de strijd van de mensen die met een handicap worden geboren? De geestelijk gehandicapten, de blinden, mensen die verlamd zijn. Hoe kunnen die gewonnen hebben van miljoenen zaadcellen. Wat was er dan wel niet mis met al die andere zaadcellen! Was de helft blind, hadden ze geen staart om zich voor te bewegen, hadden ze geen orientatievermogen? Wisten ze wel dat ze naar de eicel moesten? Moet je jezelf eens voorstellen hoe gehandicapt die wel niet waren. Wat een hilarische warboel moet dat geweest zijn.Als een voetbalclub een kampioenschap behaald willen critici nog wel eens roepen dat ze kampioen van de armoe zijn geworden. Maar die titel behoort maar tot 1 groep! En dat dus de mensen met een afwijking / handicap.
Barry van Dam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2002, 18:31
fucking hero
fucking hero is offline
hmm, leuk bedacht
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:46
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Leuk bedacht hoor..
Maar ik vind dit stukje: Vervolgens zit men
zo'n 9 maanden in de baarmoeder van een trotse moeder. Wachten tot de dam breekt en je naar buiten mag. En dan begint eindelijk het leven dat je nu leeft.


er niet tussen passen..dat komt echt zo heel ineens, maar goed dat kan ook aan mij liggen

Verder ist wel leuk
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 09:57
makaken
makaken is offline
er mag best wat meer gereageerd worden.

at you service,
barry van dam
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:00
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
bloem schreef:

Maar ik vind dit stukje: Vervolgens zit men
zo'n 9 maanden in de baarmoeder van een trotse moeder. Wachten tot de dam breekt en je naar buiten mag. En dan begint eindelijk het leven dat je nu leeft.


er niet tussen passen..dat komt echt zo heel ineens,
ben ik het wel mee eens.
rest is idd leuk
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten column vooroordelen
bluebird
6 25-06-2004 10:59
Verhalen & Gedichten [column] internetpersoonlijkheden
sublime
37 02-03-2004 21:55
Verhalen & Gedichten [Column] (Trouw wedstrijd)
Narrator
7 03-06-2003 17:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39
ARTistiek Nieuwe columnist
®Observer
3 03-03-2002 18:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dit is een column die ik voor mijn site heb geschreven.
makaken
2 26-02-2002 18:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.