Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 21:09
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Ik weet niet of dit op Letteren hoort (ik neem aan van wel, gezien het schrijfels betreft) maar ik vroeg me ineens af. Heeft iemand hier wel eens bij een krant gewerkt. Schoolkrant of iets dergelijks. En stukken geschreven die hij/zij heeft bewaard?
Ik zou ze graag lezen nl. Ik vind zoiets echt ontzettend interessant. Please share!
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 21:16
Type
Avatar van Type
Type is offline
Ik 'werk' nu zelfs bij een schoolkrant. En het enige dat ik daarvoor schrijf is zo af en toe een wazige column...

Ik snap daarom ook niet hoe we elke keer aan de bladvulling komen.


Maar ongeveer alles dat in de schoolkrant komt staat ook wel hier geloof ik. Columnpjes over kamperen enzo
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:22
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik schreef voor een schoolkrant, maar of dat nou zo interessant is... het meeste heeft hier wel gestaan. Ik wil op zich weleens iets plaatsen, wat er bij ons in stond enzo.
Nu schrijf ik weleens iets voor het blad van mijn studie, ook leuk, maar van een iets hoger niveau... (tja, Nederlands hè?)

Journalistieke Ambities... ja, die heb ik zeker. Later wil ik journalist én scenario-schrijfster én schrijfster worden...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:35
Verwijderd
Een vriend van me werkt bij een regionale krant. Ik heb er eens ingestaan met een interview en ook eens een column opgestuurd. De stijl vonden ze ok, maar het onderwerp en het taalgebruik soms niet zo, gezien hun lezerspubliek voornamelijk bestaat uit huisvrouwen.

Ik heb een enorme stapel teksten liggen (124 maal ongeveer drie a vier kantjes?), waarvan een redelijk klein deel misschien geschikt zou zijn voor een krant, eventueel, maar ik weet geen adressen op het op te sturen en ben te lui om het uit te zoeken allemaal.

Ik ben ook vaak te ongenuanceerd, te grof en te kort door de bocht in mijn stukjes. Vooral omdat dat deel uitmaakt van mijn vermeende humor. Je moet er van houden, en krantenlezers doen dat misschien niet.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:31
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik heb in de PR-groep gezeten, toen we met school een musical opvoerden. Dat hield ook in dat we voor de krant en de schoolkrant enzo moesten schrijven. Maar het valt niet erg serieus te nemen - dat deed de PR-groep zelf ook niet - dus ik denk niet dat je er iets aan hebt.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:18
Verwijderd
Ik heb nooit bij een krant of schrijinstelling gewerkt en/of wat ingestuurd. Ik hoop later wel als journalist aan het werk te gaan. Maarja er zijn meer mensen die dat willen dus dat zal wel moeilijk worden.

Verder schrijf ik af en toe stukjes op mijn website. Vooral om mijn mening over onderwerpen te geven. Dan blijkt wel hoe moeilijk het is om je mening duidelijk, netjes en vooral goed beargumenteerd weer te geven. Toch is het leuk
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:42
Verwijderd
Oh, ik heb trouwens geen journalistieke ambities. Ik zou niet graag krantenartikelen schrijven, op jacht gaan naar een verhaal en mensen interviewen. Dat lijkt me echt niets.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.