Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2001, 00:03
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
Citaat:
Terrorist schreef:
Kloof tussen mens en God?

De Islam kent geen kerkinstituut, het christendom wel.Daar heb je je kloof.

Bovendien kan ik mij goed voorstellen dat de schrijver van dit stukje niets begrijpt van wat hij zegt, hij schrijft zeer slecht Nederlands, en dan gebruikt hij ook nog een Nederlandse vertaling van de Koran.

Uitgeluld.

Later.
sorry dat ik zo bot over kwam in mijn sutukje.

Maar hoezo heeft de kerk invloed op de de kloof tussen Mens en g'd'
De kerk heeft een strikt horisontale funktie

In dit horisontale vlak is er wel verschil en afperking
zie maar naar de R.K en de protestanten.
net als bij jullie de soenieten en shiieten.
de kerk heeft als funktie om gelijkgezinden te groepeeren.

De kloof tussen mens en Allah ontstaat door het werk van het slechte( die die niet buigen voor Allah.) Een gelovige is gescheiden van Allah door zijn slechte werk ( het breken van de soera of zo ( de wet))
tot op zijn berechting door Allah. en zelf na de dood is het niet zeker of die afstand of scheidign weg word genomen.

Heb ik het juist?
Zo niet hoor ik graag jouw mening.

het Als christen is er geen schieding tussen mens en G'd. (De o schrijf ik niet zijn naam is heilig.)
Omdat volgens de heilige schrift je door je geloof contact hebt met G'd. Net als bij jullie Abraham.
Alleen hoe kan dat?
Door dat G'd zijn eigen wet volmaakt heeft.
Een creator die zijn wet oplecht aan zijn creatie is tegenstrijdig. Is hij dan machteloos om zijn eigen creatie te weizigen? Zodat het de creatie doet wat het zou moetten doen. Een teken van onmacht?
G'd is genadig en machtig
door het te vergeven laat hij zien dat hij absolute macht heeft en ook absolute genade
Want door zijn oordeel Want hij heeft de mens als vrij wezen geschapen. Hij respecteerd de mens en laat hem kiezen. voor hem of tegen hem. Hij kan alle mensen dwingen om hem te geloven aleen doet hij het niet. want dat is dwang. Hij heeft de macht om ons als schepsels te beinvloeden. alleen doet hij het niet. Hij heeft de mahct om zich zelf te beheersen. Absolute macht is de mogelijkhied hebben tot beinvloedign. alleen het niet te doen.
hij laat de mens vrij om voor hem te kiezen. met andere woorden er is geen veroordeilig bij G'd. Het enige dat hij van ons verwacht is dat we dit geloven en aannemen.
dit alles zecht dat er geen scheiding is tussen mens en G'd. de leerstelling van de bijbel is filosofisch conistent.
ook voldoet die leerstellign aan de creator prepositie.

mocht je meer willen weten over de filosofische opbou van dit verhaal moet je wat lezen van Casanus.
en wil je de thehologisch opbou van deze these willen weten
or just ask.

Waarom is de nederlanse vertaling van de koran niet goed. Allah is almachtig dus kan hij ook nederlans! Althans G'd kan het wel
Graag zou ik willen weten waarom.

Wat heb ik te vrezen van de waarheid. Alleen mezelf

o en m'n vingers waren koud en ik had haast bij het vorige berigje. sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2001, 06:49
joel_temp
joel_temp is offline
Citaat:
Terrorist schreef:
Whahahaha, wat een redenatie zeg. Ja ik kom ook met argumenten dus ik mag het ook neem ik aan?
Je hebt geen argument gegeven tegen waarheidwaar. Trouwens, sarcasme is NIET hetzelfde als een persoonlijke aanval.

Citaat:
Terrorist schreef:
Dit is reinste onzin!
Nou goed; 3 van de 5 × dan... Boeie.

Citaat:
joel schreef:
Ja, ik wist natuurlijk allang wat Mohammed(vzmh) er van vond...
Da's geen persoonlijke aanval. Dat was gewoon een mededeling tussendoor. Jij ervaart het meteen als een persoonlijk aanval omdat het De Boodschapper (vzmh) van Allah betreft.

Citaat:
joel schreef:
Leuk, dat het zijn kracht verliest als het vertaald wordt.
Ja, sorry hoor, als jullie komen met argumenten als "de schrijfstijl waarmee de Koran geschreven is, en je moet arabisch leren voordat je je behoorlijk tot de Islam kan bekeren", dan moet ik ook dit soort dingen gaan zeggen, hè?

Citaat:
joel schreef:
Oh, ik hoor het al. Jij was er zeker bij.
Dat zei ik omdat je een bewering over het verleden deed zonder enige bron (net als Mohammed over Isa). Da's dus een (kort) argument.

See? There ya go, 3 van je aanhalingen vind jij een persoonlijke aanval, omdat ik gewoon jouw (persoonlijke) argumentatie aanval.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2001, 13:25
Psychopaatje
Psychopaatje is offline
In de nederlandse vertaling kloppen heel veel dingen niet
Met citaat reageren
Oud 23-04-2001, 14:03
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
Citaat:
Psychopaatje schreef:
In de nederlandse vertaling kloppen heel veel dingen niet
ik weet dat de nederlanse taal een beetje woord arm is. Maar elke vertaalde text is een aanvulling. om dat een andere taal juist de gebrekken opvult van een andere taal.
dat komt omdat taal cultuur bepaald is.

het zou goed zijn om iest in alle tallen te bestudeeren om te kijken hoe consistent de boodschap overkomt..
dat zou ook het bewijs geven dat een bepaalde geestelijke text voor de hele mensheid is weggelegd

Met citaat reageren
Oud 24-04-2001, 15:26
Psychopaatje
Psychopaatje is offline
Die klopt niet omdat die door de MENS is vertaald en als iemand zo graag de Koran wilt gaan lezen gaat hij/zij maar arabisch leren want dat is de taal waarin de Koran ECHT is geschreven en niet nederlands ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2001, 17:37
Klager
Klager is offline
Citaat:
Psychopaatje schreef:
Die klopt niet omdat die door de MENS is vertaald en als iemand zo graag de Koran wilt gaan lezen gaat hij/zij maar arabisch leren want dat is de taal waarin de Koran ECHT is geschreven en niet nederlands ofzo
Je haalt het met arabisch alleen ook niet volgens mij.
Daarom wordt de Koran ook verkeerd vertaald.
Arabisch uit de Koran is namelijk netzoals oud-nederlands => lastig te begrijpen ook al ken je Nederlands van nu.

Trouwens, je mag heus wel de naam God schrijven.
De naam is heilig, dat weet ik.
Als je Allah op een papiertje schrijft, dan moet je dat niet zomaar weggooien tussen het oud vuil.
je moet het verbranden.
Met een web-pagina kan je dat zo en zo niet, het "verdwijnt" gewoon als deze topic verwijderd wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2001, 22:19
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
Citaat:
Klager schreef:
Je haalt het met arabisch alleen ook niet volgens mij.
Daarom wordt de Koran ook verkeerd vertaald.
Arabisch uit de Koran is namelijk netzoals oud-nederlands => lastig te begrijpen ook al ken je Nederlands van nu.

Trouwens, je mag heus wel de naam God schrijven.
De naam is heilig, dat weet ik.
Als je Allah op een papiertje schrijft, dan moet je dat niet zomaar weggooien tussen het oud vuil.
je moet het verbranden.
Met een web-pagina kan je dat zo en zo niet, het "verdwijnt" gewoon als deze topic verwijderd wordt.
Dus je zecht met dit eigentlijk dat je geloof langzaam sterft.. Door dat het niet mag vertaatworden.

Is het niet zo dat de boodschap overgebracht moet worden.
En een boodscap houd begrip in.
en als je de koran niet mag vertalen dan mag je de koran ook niet uitleggen. Want een uitleg is niets anders dan een vertaling naar een bepaald begrips nieveau.
En geloof ontstaat door het horen van een boodschap. Dus moet het vertaalt worden.

P,s :wat is het verschil tussen deleten en het weggooien van een papiertje. In bijde gevallen loopt het uit op verniettiging.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2001, 06:54
Klager
Klager is offline
Citaat:
waarheidwaar schreef:
Dus je zecht met dit eigentlijk dat je geloof langzaam sterft.. Door dat het niet mag vertaatworden.

Is het niet zo dat de boodschap overgebracht moet worden.
En een boodscap houd begrip in.
en als je de koran niet mag vertalen dan mag je de koran ook niet uitleggen. Want een uitleg is niets anders dan een vertaling naar een bepaald begrips nieveau.
En geloof ontstaat door het horen van een boodschap. Dus moet het vertaalt worden.
De Koran mag wel vertaald worden, maar het probleem is, welke Koran is nou wel goed vertaald en welke niet?
Ook al is het niet goed vertaald, de boodschap komt wel meestal over op de goede manier. Toch zitten er verschillen tussen vertalingen van dat boek en dit boek.
Ik zeg dus niet dat het niet mag,
ik zeg alleen dat het soms niet goed gaat.

Citaat:
waarheidwaar schreef:
P,s :wat is het verschil tussen deleten en het weggooien van een papiertje. In bijde gevallen loopt het uit op verniettiging.
Het weggooien van een papiertje lopt ook uit op vernietigen. Maar het weggooien van een papiertje in de vuilnisbak is wat anders dan het papiertje met eigen handen te verbranden. Want je gooit dus eigenlijk de naam Allah tussen het oude vuil. Als je het zelf doet, dan verbrand je het en is vervolgens as. In de prullenbak blijft het tussen het oude vuil liggen, terwijl het woord Allah dat niet waard is.
Het deleten van een bericht heeft hetzelfde effect als zelf verbranden
Met citaat reageren
Oud 25-04-2001, 09:08
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
Citaat:
De Koran mag wel vertaald worden, maar het probleem is, welke Koran is nou wel goed vertaald en welke niet?
Ook al is het niet goed vertaald, de boodschap komt wel meestal over op de goede manier. Toch zitten er verschillen tussen vertalingen van dat boek en dit boek.
Ik zeg dus niet dat het niet mag,
ik zeg alleen dat het soms niet goed gaat.[/B]
He he
dus je kan zeggen van een vertaling dat als je nie te veel op het detai ingaat dat je de vertaling toch kunt zien als een betrauwbare bron.

Dus blijft mijn argument overeid dat dat je de bijbel eerst moet lezen om de koran te kunnen bergrijpen. Want overal in de koran worden pasages aangehaalt vanuit het oude testament. Mocht je dan aan de betrouwbaarheid mogen twijfelen dan kun je ook een paralel bijbel naslaan die alle mogelijke woord vertalingen tussen hebreeuws en nederlans laat zien.

en als je een betrouwbare oude testament leest dan kom je er achter dat overal tipologieen staan zinesbeelden van een mesias. zelfs in het vehaal van adam en eva. de koran haalt hun ook aan.

En dat met die drie eenheid.
hoe verklaar je dat de ene keer Allah/G'd de ene keer als geest boven de wateren zweeft en de anere keer als persoon voor Abram (Abrham)staat. volgens het verhaal genisis.

trouens ik vind dat je een goed argument had met het schrijven van de naam van G'd. Alleen blijf ik G'd schrijven omdat ik het wel interestant vind staan. het zet mensen aan het denken. Want als je het voor de eeste keer ziet staan dan vraag je je toch wel af wat er nou staat.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 11:13
Smooth
Smooth is offline
Citaat:
joel schreef:
Yeah, sure.
Heb jij de koraan wel eens gelezen dan?
__________________
Waiting 4u!!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 11:22
Smooth
Smooth is offline
Citaat:
WWJD? schreef:
Joel weer goed gedaan hoor!
Zit je plaatje vast?
__________________
Waiting 4u!!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 16:35
joel_temp
joel_temp is offline
Citaat:
Smooth schreef:
Heb jij de koraan wel eens gelezen dan?
Yep... Niet helemaal van voor tot achteren (dat heb ik ook niet met de Bijbel gedaan), maar ik heb wel het één en ander in de Koran gelezen, ja.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 19:33
nuraykoc
nuraykoc is offline
Citaat:
joel schreef:
Yep... Niet helemaal van voor tot achteren (dat heb ik ook niet met de Bijbel gedaan), maar ik heb wel het één en ander in de Koran gelezen, ja.

goed hoor, ik lees ook koran maar in het arabisch en daar snap ik niets van jammer genoeg, dus luister ik naar verhaaltjes, of lees ik zelf boeken vertaald in het turks.

__________________
willen jullie mij helpen kijkt dan op de forum van school
Met citaat reageren
Oud 29-04-2001, 15:19
Klager
Klager is offline
Citaat:
joel schreef:
Duh?! Argumentatie?

Ff erop terugkomen van dat ik zei dat Jezus niet de zoon van God is.
God heeft Mohammed (vzmh) expres geen wonderen laten uitvoeren. (behalve dan dat hij kon lezen, terwijl hij analfabeet was)
Daar waren 3 redenen voor.

1. Als er een wonder werd verricht, zouden de mensen hem later ook misschien de zoon van God noemen, terwijl dat niet zo is

2. Ook met wonder, bleven de mensen koppig en geloofden niet

3. weet ik ff niet

Ik neem aan dat reden 1 is waarom Christenen Jezus de zoon van God is. Waarom is Jezus de zoon van God en Mozes niet? Of Adam niet?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 16:40
joel_temp
joel_temp is offline
Ok, mensjes, goeiemiddag allemaal. Ben weer terug van weggeweest.

Citaat:
Klager schreef:
(behalve dan dat hij kon lezen, terwijl hij analfabeet was)
LoL. Defenitie analfabeet: iemand die niet kan lezen en schrijven. Kortom; als Mohammed kon lezen & schrijven was hij dus geen analfabeet. Discutabel, op dit punt heb ik er geen verstand van, en het heeft er ook niet zoveel me te maken, dacht ik.

Citaat:
Klager schreef:
1. Als er een wonder werd verricht, zouden de mensen hem later ook misschien de zoon van God noemen, terwijl dat niet zo is
Wat heeft dat met Jezus/Isa te maken?

Citaat:
Klager schreef:
2. Ook met wonder, bleven de mensen koppig en geloofden niet
Ik snap echt de kern van het argument niet... Zijn er mensen die um snappen?? Ben ik nu dom ofzo?

Citaat:
Klager schreef:
3. weet ik ff niet
Gewoon blijven oefenen, jôh.

Citaat:
Klager schreef:
Waarom is Jezus de zoon van God en Mozes niet? Of Adam niet?
Omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat. En als je dat dus wilt ontkennen moet je het bij de bron aanpakken, als je snapt wat ik bedoel...

Citaat:
Klager schreef:
Ff erop terugkomen van dat ik zei dat Jezus niet de zoon van God is.
Ja hebt dus helemaal niet gezegd wat met Jezus te maken heeft, en met het feit of hij wel of niet de Zoon van God was.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 18:49
Klager
Klager is offline
Citaat:
Ok, mensjes, goeiemiddag allemaal. Ben weer terug van weggeweest.
Hoi, ik begon je al te missen

Citaat:
LoL. Defenitie analfabeet: iemand die niet kan lezen en schrijven. Kortom; als Mohammed kon lezen & schrijven was hij dus geen analfabeet. Discutabel, op dit punt heb ik er geen verstand van, en het heeft er ook niet zoveel me te maken, dacht ik.
Sorry. Mijn fout. Wat ik bedoelde was dat Mohammed (vzmh) het perkament kon lezen wat Gabriël voor hem hield op de nacht van de eerste openbaring, met behulp van God. Want voor dit gebeurtenis kon hij neit lezen.

Citaat:

Wat heeft dat met Jezus/Isa te maken?
Die heeft te maken met het feit dat mensen Jezus God noemen. Maar Jezus is niet God. Ik vraag me af waarom mensen Jezus God noemen. En toen gaf ik mezelf antwoord door: Omdat hij wonderen kon verrichten. Hierop gaf ik weer de reden waarom Mohammed (vzmh) geen wonderen heeft verricht.
Snap je het een beetje...?

Citaat:
Ik snap echt de kern van het argument niet... Zijn er mensen die um snappen?? Ben ik nu dom ofzo?
Zie hierboven, dit hoorde erbij

Citaat:
Gewoon blijven oefenen, jôh


Citaat:
Omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat. En als je dat dus wilt ontkennen moet je het bij de bron aanpakken, als je snapt wat ik bedoel...
Dat is het probleem, men heeft de bijbel zitten veranderen

Citaat:
Ja hebt dus helemaal niet gezegd wat met Jezus te maken heeft, en met het feit of hij wel of niet de Zoon van God was.
is het nu wat duidelijker?

[Dit bericht is aangepast door Klager (01-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:

ff een vraagje: In De Edele Koran staat dat je je vrouw mag slaan (4:34). Mag dat, of mag het niet?

Kennelijk weet de gemiddelde Christen niet wat er in hun boekje staat.

Heel toevallig staat er in de Bijbel hetzelfde als in de Qur'aan in geval van overspel! Namelijk stenigen! Mensen praten wel, maar kennen kennelijk hun eigen geloof niet! Moslims zijn barbaren als ze zich aan hun geloofsverplichtingen houden, maar wat maakt dit dan van de Christenen? Zij zijn verplicht volgens hun religie om precies hetzelfde te doen!

Lees zelf maar de verzen uit de Bijbel en misschien zullen de mensen een keer na nadenken voordat ze een andere religie aanvallen op een punt, terwijl zij zelf ook dezelfde verplichting hebben. In mijn ogen te belachelijk voor woorden!



Book 5, DEUTERONOMIUM, Chapter 22



022:013 Wanneer een man een vrouw huwt en na de echtelijke gemeenschap een afkeer van haar krijgt,

022:014 Haar in opspraak brengt en haar een slechte naam bezorgt door te zeggen: Deze vrouw heb ik gehuwd, maar bij de echtelijke gemeenschap bevond ik, dat zij geen maagd was.

022:015 Dan zullen de vader en de moeder van het meisje de bewijzen van de maagdelijkheid van het meisje nemen en tot de oudsten van de stad, naar de poort, brengen.

022:016 En de vader van het meisje zal tot de oudsten zeggen: Ik heb mijn dochter aan deze man tot vrouw gegeven, maar hij heeft een afkeer van haar gekregen,

022:017 En zie, hij brengt haar in opspraak door te zeggen: ik heb bevonden, dat uw dochter geen maagd was; maar dit zijn de bewijzen van de maagdelijkheid van mijn dochter. Daarbij zullen zij het kleed voor de oudsten der stad uitspreiden.

022:018 Dan zullen de oudsten van die stad de man nemen, hem tuchtigen,

022:019 Hem een boete van honderd zilverlingen opleggen en die aan de vader van het meisje geven, omdat hij een slechte naam aan een Israelitische maagd bezorgd heeft; en zij zal hem tot vrouw zijn: hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft.

022:020 Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is,

022:021 Dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft, omdat zij een schanddaad in Israel gepleegd heeft door in het huis van haar vader ontucht te bedrijven. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen.

022:022 Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven: de man, die met de vrouw gemeenschap gehad heeft, en ook de vrouw. Zo zult gij het kwaad uit Israel wegdoen.

022:023 Wanneer een man een meisje, dat nog maagd is en dat met iemand ondertrouwd is, in de stad ontmoet en gemeenschap met haar heeft,

022:024 Dan zult gij hen beiden naar de poort van die stad brengen en hen stenigen, zodat zij sterven: het meisje, omdat zij in de stad niet om hulp geroepen heeft, en de man, omdat hij de vrouw van zijn naaste onteerd heeft. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen.

022:025 Maar als de man het ondertrouwde meisje in het veld ontmoet, haar vastgrijpt en gemeenschap met haar heeft, dan zal alleen de man sterven, die gemeenschap met haar gehad heeft;

022:026 Het meisje echter zult gij niets doen, aan het meisje kleeft geen zonde, waarop de doodstraf staat, want dit geval is hetzelfde als wanneer iemand zich tegen zijn naaste keert en hem om het leven brengt.

022:027 Want hij heeft haar in het veld ontmoet; het ondertrouwde meisje heeft om hulp geroepen, maar er was niemand, die haar te hulp kwam.

022:028 Wanneer een man een meisje ontmoet, dat nog maagd is en niet ondertrouwd, haar aangrijpt en gemeenschap met haar heeft, en zij worden betrapt,

022:029 Dan zal de man, die bij haar gelegen heeft, aan de vader van het meisje vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem tot vrouw zijn, omdat hij haar onteerd heeft; hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft.

022:030 Een man zal de vrouw van zijn vader niet nemen noch het dek van zijn vader opslaan



Book 26, EZECHIEL, Chapter 23

023:043 Toen dacht Ik: Bedrijft die verwelkte vrouw nog overspel? Zal men zelfs met haar nog ontucht plegen?

023:044 Men ging naar haar als naar een hoer; zo ging men naar Ohola en Oholiba, die ontuchtige vrouwen.

023:045 Maar rechtschapen mannen zullen haar richten volgens het recht dat toegepast wordt op vrouwen die overspel doen, en op vrouwen die bloed vergieten, want overspeelsters zijn zij en bloed kleeft er aan haar handen.

023:046 Want zo zegt de Here Here: Doe een menigte tegen haar optrekken en geef haar over ter mishandeling en ter plundering;

023:047 Deze menigte zal haar stenigen en haar met zwaarden in stukken houwen, haar zonen en haar dochters doden, en haar huizen met vuur verbranden.

023:048 En Ik zal aan de ontucht in het land een eind maken; alle vrouwen zullen de waarschuwing ter harte nemen, om niet te doen naar uw ontucht.

023:049 Uw ontucht zal men over u brengen, en gij zult de zonden van uw afgoderij dragen. En gij zult weten, dat Ik de Here Here ben.




[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (09-05-2001).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:33
pvm
pvm is offline
Citaat:
Heel toevallig staat er in de Bijbel hetzelfde als in de Qur'aan in geval van overspel! Namelijk stenigen! Mensen praten wel, maar kennen kennelijk hun eigen geloof niet! Moslims zijn barbaren als ze zich aan hun geloofsverplichtingen houden, maar wat maakt dit dan van de Christenen? Zij zijn verplicht volgens hun religie om precies hetzelfde te doen!
Kennelijk weet je zelf niet dat door de komst van Christus een aantal wetten zijn veranderd. Zeker met betrekking tot straffen. "Want wie zonder zonde is werpe de eerst steen".
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 20:51
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Kennelijk weet de gemiddelde Christen niet wat er in hun boekje staat.
Hoezo kennelijk?! Ik weet best wat er id Bijbel staat.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Heel toevallig staat er in de Bijbel hetzelfde als in de Qur'aan in geval van overspel! Namelijk stenigen!
Je moet in dit geval 3 dingen eventjes niet vergeten. Ten eerste zijn er in het hele oude testament maar 3 mensen gestenigd; waarvan er 2 onschuldig waren. Daarnaast de tekst die pvm aanhaalde. Maar je moet vooral niet vergeten dat mensen kwijtschelding konden krijgen voor hun zonden door dieren te offeren. (dat heeft heel wat ellende bespaart).
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2001, 13:11
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
Zeg mirage 2000

Ergens snap ik niet de klu van jou betoog
je somt zo maar een paar texten op zonder eenigi degelijke redenatie. die voldoet aan de vraag waarom en waartoe.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 13:56
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
De Bijbel is een verzameling van 66 boeken, opgedeeld in het Oude en het Nieuwe Testament. In de Qor'aan worden 3 Boeken genoemd die hieronder vallen, namelijk de Tawraat (de Torah - datgene wat aan Moesa (Mozes), (vrede zij met hem) is geopenbaard. De Christenen claimen dat dat de eerste 5 boeken van de Bijbel zijn), de Zaboer (de Psalmen, aan Dawoed (David) (vrede zij met) hem geopenbaard. Het 19e boek van de Bijbel volgens de Christenen), en de Indjiel (het Evangelie, datgene wat aan 'Isa (Jezus) vrede zij met hem is geopenbaard. De Christenen hanteren voor deze naam over het algemeen de 4 Evangelies van Lukas, Markus, Johannes en Mattheus. Deze vier personen zijn volgens de Christenen volgelingen van 'Isa (vrede zij met hem), discipelen genoemd, en zij hebben de 4 Evangelies geschreven, oftewel soort verslagen van het leven van 'Isa.) Opgemerkt dient te worden dat de Tawraat, de Zaboer en de Indjiel niet meer nu bij ons aanwezig zijn; de Christenen claimen dat men ze kan vinden in de Bijbel, maar deze Boeken zijn in de loop van de jaren onderhevig geweest aan verandering na verandering, zoals aangetoond door wetenschappers en Christelijke geleerden zelf.

De Joden kenden lange tijd een cultuur van overlevering waarbij men verhalen doorvertelde of zong, en op deze manier bleven grote stukken van de Bijbel (het Oude Testament althans) in leven. Men kan zich echter voorstellen dat dit in de loop van de jaren verandert. Ook zijn er in de Bijbel zelf invloeden te vinden van verschillende stromingen uit de tijden waarin ze doorgegeven zijn. Deze veranderingen door misleide sektes binnen het Jodendom destijds worden in de Qor'aan genoemd, Allah zegt: "…En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren ter wille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet…" (vertaling Soerat al-Maa'ieda, aya 41).

Verder zegt Allah de Verhevene: "Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen." (vertaling Soerat al-Baqarah, aya 79). Het eerste punt dat ik dus wil duidelijk maken is dat datgene wat destijds geopenbaard is nu niet meer in dezelfde vorm met ons is. Dit geldt ook voor het Nieuwe Testament. Er zijn 24.000 manuscripten van de Bijbel en niet 2 zijn precies hetzelfde. Er is dus veel diversiteit onder de manuscripten, zoals extra woorden, missende passages, etc. Ahmed Deedat schetst deze situatie goed in zijn boeken over het Christendom.

Het tweede punt dat belangrijk is om te beseffen, is dat de Tawraat, de Zaboer en de Indjiel Boeken waren die naar de Joden zijn gestuurd. Boodschappen naar verschillende volkeren of groepen bevatten altijd dezelfde aqidah, dat wil zeggen dat de Boodschappers altijd hetzelfde spraken over Allah, Zijn Kenmerken en Zijn bestaan. Maar, er was een verschil tussen de Boodschappen in zaken van wetgeving. De wetgeving voor de Joden was anders dan die nu voor de mensheid geldt, zoals aangegeven in de enige religie die voor de gehele mensheid is gekozen, namelijk de Islam. Dus, ook al zouden de Boeken hier authentiek aanwezig zijn, wat zeker niet zo is, dan zou men ze alsnog niet kunnen volgen omdat ze afgeschaft zijn met de komst van de Islam. .

Wat betreft de verschillen tussen de Islam en het Christendom; een deel hiervan is gebaseerd op Christelijke historische achtergronden, en een ander deel op een fundamenteel verschil in de Schriften. Zo lezen we in de Bijbel dat Jezus bad met zijn hoofd op de grond, zoals de Moslims bidden in soedjoed. In Mattheus, hoofdstuk 26 vers 39 lezen we het volgende: "... hij (Jezus, vrede zij met hem) ging een paar stappen verderop en knielde met Zijn gezicht op de grond en bad…" Maar Christenen bidden vandaag de dag niet op deze wijze - dit is een verschil gebaseerd op historische achtergrond, dingen die in de loop der jaren op die wijze zijn ontwikkeld maar die afwijken van de weg van hun eigen Schrift. Verder bevat de Bijbel ook uitspraken die onherroepelijk tegen de Eenheid van Allah ingaan. Vaak worden deze uitspraken op andere punten weer tegengesproken, maar toch blijven ze onacceptabel voor de Moslim. Dit is dus een duidelijk verschil in Schrift tussen de Islam en het Christendom, voortvloeiend uit de veranderingen waaraan de Bijbel onderhevig is geweest, en de stromingen die hun invloeden en eigen ideologieën loslieten op hun Geschriften.

Betreffende de overeenkomsten kan gezegd worden dat deze er ook zijn. Allah noemt de Christenen als diegenen die het dichtst bij ons staan, en die dichter bij de waarheid staan dan de Joden of atheïsten. Allah zegt: "En u zal degenen die zeggen: "wij zijn Christenen", het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is omdat er onder hen geleerden en monniken zijn en omdat zij niet trots zijn. En als zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard horen, ziet u hun ogen vol tranen vanwege de waarheid die zij hebben herkend…" (vertaling Soerat al-Baqarah, aya's 82 en 83).

Ondanks de veranderingen die het Nieuwe Testament heeft doorstaan bevat het nog steeds de boodschap van goedheid jegens anderen, het belang van het familieleven, eerlijkheid, oprechtheid en zuiverheid van geloof. Ook de boodschap van tawhied (monotheïsme) is nog aanwezig, maar helaas vinden we uitspraken die aanleiding hebben gegeven tot de doctrine van de 3-Eenheid, waarbij men denkt dat Allah bestaat uit een Vader (God), een Zoon (Jezus) en een Heilige Geest (Bijbels gezien is het moeilijk te zeggen wat men hieronder kan verstaan). Deze doctrine, die in 325 geïntroduceerd is tijdens de conferentie van Nicea, heeft een onherroepelijke schade toegebracht aan de oorspronkelijke boodschap van Tawhied waarmee 'Isa (vrede zij met hem) gezonden is.

In conclusie kun je zeggen dat het Christendom op een hoop punten overeenkomt, maar ook op cruciale punten verschilt van de Islam. Verder is het belangrijk om te realiseren dat de Bijbel en de Qor'aan niet hetzelfde zijn en dat men geen wettelijk geldige Islamitische oordelen kan afleiden van Bijbelse verzen. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

Met citaat reageren
Oud 12-06-2001, 18:52
Prince_AT
Prince_AT is offline
[QUOTE]
Joel schreef:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mirage2000 schreef:
Telkens als je dan het ene woord pakt in de vergelijking, en je zoekt het op en het komt bijvoorbeeld 110 keer voor, dan zal je zien dat ook het woord waar het mee vergeleken word 110 keer voorkomt! Dit hele systeem komt ook in vele andere vormen voor, en dit is simpelweg een onmogelijk taak!
--------------------------------------------------------------------------------

Ok, dat kan best, maar wist je dat sommige concordanties ook onvolledig zijn? En verder wil ik dat ook wel eens zien. Hoeveel voorbeelden van dit soort gelijkenissen kun jij vinden waarbij die 2 woorden evenvaak ik de Koran voorkomen, en hoe vaak komen ze voor; en geef die voorbeelden ook. Kun je ook zeggen wat voor idex-boekje je gebruikt? (ik bedoel: titel, schrijver(s), uitgeverij, jaar, druk).
[QUOTE]

Wat vind je hiervan

The Word meaning the word times mentioned

Dunya this life 115
Akhera The hereafter 115
Allah knows best

Malaekah Angels 88
Shayateen Devils 88
Allah knows best

Hayat Life 145
Mawt Death 145
Allah knows best

Nafee Usefulness 50
Fassad corruption 50
Allah knows best

Nass Mankind 368
Russul Messengers 368
Allah knows best

Iblis Satan 11
Iste'atha from iblis Ask refuge from Satan 11
Allah knows best

Museebah Catastrophe, Calamity 75
Shukr Thankfulness, Gratitude 75
Allah knows best

Infaque Expenditure 73
Redha Contentment 73
Allah knows best

Adhaloon Misguided, astray 17
Almawta Deceased 17
Allah knows best

Muslims Muslims 41
Jihad Struggle for Allah 41
Allah knows best

Thahab Gold 8
Taraf Luxurious life 8
Allah knows best

Asseher Magic 60
Albarakah Temptation, trial 60
Allah knows best

zakat almsgivings, Charity 32
Barakah Benediction 32
Allah knows best

Alaqul Mind, Brain 49
Annour Light 49
Allah knows best

Allessan Tongue 25
Almawethah Sermon, Preachment 25
Allah knows best

Arasghbah Desire 8
Arrahbah Fear 8
Allah knows best

Jahr Openness 16
Alaneah Public Ness 16
Allah knows best

Asheddah Firm 114
Assabr Patience 114
Allah knows best

Muhammad Muhammad 4
Sharee'ah Law 4
Allah knows best

Rajul Man 24
Marah (nisa) Woman 24
Allah knows best

shahr Month 12
Allah knows best

Yawm Day 365
Allah knows best

Baher Sea 32
Barr Landmass 13


The word (Sea or Water) mentioned 32 times, and the word (Landmass) mentioned 13 times in the Holy Qur'an, if we add them together we will get 45.

Now let us do some calculations...

By finding the percentage of the number of the word (Sea) to the total number of the words (Sea and Landmass) we will have:
(32/45)x100% = 71.11111111111%

By finding the percentage of the number of the word (Landmass) to the total number of the words (Sea and Landmass) we will have:
(13/45)x100% = 28.88888888889%

We will find what Allah (swt) said in His Holy Book 14 centaury ago that the ratio of water on earth is 71.11111111111%, and the ratio of landmass is 28.88888888889%,
add them together and you will get 100%, and these are the real ratios of the Water and landmass on earth.


[Dit bericht is aangepast door Prince_AT (12-06-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Prince_AT (12-06-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Prince_AT (12-06-2001).]
__________________
2pac rulez, shit aan de rest | *directeur van Stalkers BV.* stalker huren? bel 0900-stalker
Met citaat reageren
Oud 12-06-2001, 19:15
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Dat laatste van dat water vind ik nou een interessant voorbeeld. (Al die vreemde namen zeggen mij namelijk niets). Ik zal er 'ns naar kijken.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2001, 20:37
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
Dit is slechts een fractie van een aantal statische wonderen in de Koran.(in het Nederlands)


Arabisch (Betekenis)
Aantal keren vermeld in Quran


Ad-Dunya (Deze wereld)
115

Al-Akheerah (Hiernamaals)
115




Al-Malaa'ikah (Engelen)
88

Al-Shayaateen (Satan)
88




Al-Hayah (Leven)
145

Al-Maout (Dood)
145




Al-Rajul (Man)
24

Al-Mar-ah (Vrouw)
24




Al-Shahr (Maand)
12

Al-Yaum (Dag)
365




Al-Bahr (Zee)
32

Al-Bar (Land)
13

Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45. En nu voer je een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:

32/45 X 100% = 71.11111111%
en
13/45 X 100% = 28.88888888%

En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%). Deze feiten illusteren weer een ander wonder van de koran.

De wonderen van de koran zullen nooit eindigen. Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan). Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper. Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.

Met citaat reageren
Oud 14-06-2001, 21:03
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Die 'statistische wonderen' zijn een knappe prestatie. Maar helaas wel menselijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 16:49
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
Ik had nog een interessant bestandje liggen die ik hier neerkalk. Het verhaal van een Christen die zich tot de Islam bekeerde.

DE BIJBEL: wat de meeste Christenen niet weten

Voorwoord

Als christen heb ik altijd getwijfeld aan de waarheid en betrouwbaarheid van de Bijbel en zijn leringen. Als je de bijbel leest, kom je veel fouten en tegenstrijdigheden tegen en niemand kon mij goede antwoorden geven. Vandaar mijn twijfel. Dit heeft dan ook geleid dat ik bijna tot ongeloof vervallen was. Totdat God mij op de weg bracht van de Islam. Mijn oren, ogen en mijn hart werden geopend. Nu ben ik overtuigd van de waarheid van het ware woord van God; de edele Koran.
Aangezien de Bijbel door mensen veranderd is, moet er wel een ander boek gekomen zijn om ons naar het paradijs te leiden. Dat andere boek, de edele Koran, het ware woord van God, geopenbaard aan de laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem). De komst van de profeet Mohammed (vzmh) is ook in de Bijbel aangekondigd door Jezus (vzmh): lees Johannes 16:5-15

…Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel… en …doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…

De profeet Mohammed (vzmh) heeft de edele Koran via de Engel Gabriël van God gehoord. De openbaringen duurden zo’n 20 jaar. En de profeet Mohammed (vzmh) heeft werkelijk de toekomst voorspeld. In de Koran vind je vele wonderen, wetenschappelijkheden en profetieën. Meerdere verzen in de Bijbel kondigen de komst van de profeet Mohammed (vzmh) aan. Het is vreemd dat er nog zoveel mensen in de Bijbel geloven. Daarom voel ik mij geroepen om dit boekje te schrijven, om te laten zien dat de Bijbel onbetrouwbaar is en daardoor de mensheid niet kan leiden. Ik hoop dan ook dat u de stap naar de Koran maakt, om u zelf op het juiste pad te brengen. Neem niet van mij aan dat de Islam de juiste weg is. Ik ben ook maar een mens. Maar onderzoek zelf, lees de Koran; het onveranderde woord van God. Dan zult u zien dat als de hele wereld volgens de Koran zou leven, dat dit leven fantastisch zou zijn. De Islam, een rechte weg, zonder fouten en tegenstrijdigheden. U zult zien dat de Islam veel gelijkenissen heeft met het Christendom. De boeken en openbaringen komen immers van dezelfde God. Er is maar een God, en dat is Allah. Allah is de naam die God zichzelf geven heeft. Mocht u na het lezen van dit boekje nog vragen hebben, kunt u altijd bij mij terecht.
Mijn e-mail adres is: sabekx@yahoo.com
De Bijbel die ik gelezen heb is de NBG vertaling, derde druk uit 1996.


Inleiding

In de naam van Allah, de barmhartige, de genade volle.

De Bijbel, “het woord van God”. God, de schepper van de hemel en de aarde. De schepper van het leven, waar alle kennis is. Dan mag je aannemen dat er geen fouten en tegenstrijdigheden in staan.
In 2 Petrus 1:20-21 staat; …Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de Heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken…

In de Islam geloven wij ook in de bijbel. Maar niet in de bijbel van nu. Dit boekje zal aantonen dat de Bijbel door mensen veranderd is. Dus kun je niet meer in de Bijbel geloven. Als je de Bijbel leest, vind je vele fouten en tegenstrijdige verzen. Dat is het bewijs dat de Bijbel veranderd moet zijn. Want God maakt immers nooit fouten. Ook staan er zeer vreemde verzen (zelfs over God) in de Bijbel. Als u het volgende stukje leest, zult u zich vast verbazen dat dit in de heilige Bijbel geschreven staat. Het is een gedeelte uit Ezechiël 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten………

Het is heel vreemd om te denken dat dit de woorden van God zijn. Nog vreemder is dat God een vrouw heeft (…terwijl zij mijn vrouw was…). U zult nog meer vreemde en tegenstrijdige verzen tegen komen in “De Heilige Bijbel”. Ik wens u veel succes bij het maken van de juiste conclusies en ik nodig u uit tot de Islam. Tot slot wil ik zeggen dat al het goede in dit boekje komt van Allah, en dat de fouten die gemaakt zijn, door mij zijn gemaakt. Ik vraag Allah daar vergeving voor.

De fouten en tegenstrijdigheden

In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen?

2 Samuël 8:4 blz. 262
…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351
…David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…


1 Koningen 4:26 blz. 285 …Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367
…Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden…


2 Samuël8:9-10 blz. 262
…Toen Toi, de koning van Hamat, … en …zond Toi zijn zoon Joram naar koning David…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351
…Toen Tou, de koning van Hamat, … en …zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David…


2 Samuël 10:18 blz. 263
…en David doodde van de Arameeërs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352
…en David doodde van de Arameeërs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..


2 Koningen 8:26 blz. 316 …Tweeëntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376
…Achazja was tweeënveertig jaar oud, toen hij koning werd…


2 Koningen 24:8 blz. 334
…Jojakin was achttien jaar oud, …, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390
…Jojakin was achttien jaar oud, …, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem…

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van “Het Boek”
…Jojachin was acht jaar oud… (Bijbels onderling verschillen dus ook)


Genesis 6:3 blz. 4
…Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,…, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn…

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7
…zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar…


1 Koningen 7:26 blz. 288 …Zij had een inhoud van tweeduizend bath…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 …Zij had een inhoud van drieduizend bath…


Genesis 2:17 blz. 2
…maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven…

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4
…zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar…

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: …en toen heb ik gegeten…


1 Korintiërs 3:8 blz. 149 …alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk…

en Ezechiël 18:20 blz. 735
…De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf…

???Hoe kan dan Jezus (vrede zij met hem) sterven voor onze zonden???

Als Jezus (vzmh) voor ons is gestorven, en daarmee onze zonden wegneemt, dan gaan we dus allemaal naar de hemel. Dit is al in tegenstrijd met de voorgaande verzen. En ook met het volgende:

Matteüs 25: 32 blz. 26
…En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur…

Numeri 23:19 blz. 133
…God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat hij berouw zou hebben…

Vergelijk eens met 1 Samuël 15:35 blz. 240
…En de Here had berouw, dat Hij Saul tot koning over Israël had aangesteld…

en ook Genesis 6:6 blz. 4
…berouwde het de Here dat hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart…

en ook Genesis 6:7 blz. 5 …want het berouwt Mij, dat ik hen gemaakt heb…

en ook Exodus 32:14 blz. 73
…En de Here kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen…

en ook Jeremia 15:6 blz. 675 …Ik ben het berouwen moe… (God die moe is???)

Als we kijken in een woordenboek wat berouw betekent, dan lezen we het volgende:
Berouw = spijt over verkeerde daad, spijt of teleurstelling doen hebben.
Dus God die alles geschapen heeft en alles regelt, de almachtige die alles weet, maakt fouten waar hij spijt van heeft???

1 Korintiërs 14:33 blz. 157 …want God is geen God van wanorde, maar van vrede…

Vergelijk eens met Jesaja 45:7 blz. 649 …die het heil bewerkt en het onheil schep…

en ook 1 Samuël 16:14 blz. 241 …en een boze geest, die van de Here kwam…

en ook 2 Tessalonicenzen 2:11 blz. 185
…daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven…


Marcus 10:27 blz. 42 …want alle dingen zijn mogelijk bij God…

en ook Matteüs 19:26 blz. 19 …bij God zijn alle dingen mogelijk…

Vergelijk eens met Richteren 1:19 blz. 202
…En de Here was met Juda,…, maar hij was niet in staat de bewoners van de vlakte te verdrijven, want dezen hadden ijzeren strijdwagens…


1 Timoteus 6:16 blz. 189
…de Koning der koningen en de Here der Heren,…, en een ontoegankelijk licht bewoont…

Vergelijk eens met 1 Koningen 8:12 blz. 289
…De Here heeft gezegd in donkerheid te willen wonen…


Jakobus 1:13 blz. 203
…God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking…

Vergelijk eens met Genesis 22:1 blz. 15
…Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde…


Johannes 5:37 blz. 87 …Gij hebt nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien…

en ook Johannes 1:18 blz. 82 …Niemand heeft ooit God gezien…

en ook Timoteüs 6:16 blz. 189 …die geen der mensen gezien heeft of zien kan…

en ook Exodus 33:20 blz. 74
…Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien…

Vergelijk eens met Exodus 33: 11 blz. 74
…En de Here sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend...

en ook met Genesis 12:7 blz. 8 …Toen verscheen de Here aan Abraham en zeide…

en ook met Genesis 32:30 blz. 27
…ik heb God gezien, van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven…

en ook met Exodus 24:10 blz. 65 …En zij zagen de God van Israël…

en ook met Ezechiël 1:28 blz. 722
…Aldus was het voorkomen van de verschijning van de heerlijkheid des Heren.

en ook met Amos 9:1 blz. 794 …Ik zag de Here staan bij het altaar, en Hij zeide…

en ook met Johannes 14:9 blz. 98 …Wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien…


Johannes 5:31-32 blz. 87
…Indien Ik getuig van van Mijzelf, is mijn getuigenis niet waar, een ander is het die van Mij getuigt...

Vergelijk eens met Johannes 8:14 blz. 91
…Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar…


Ook de laatste woorden van Jezus (vrede zij met hem) aan het kruis zijn verschillend.

Kijk naar Matteüs 27:46 blz. 30
…Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten…

En kijk naar Marcus 15:34 blz. 49
…En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloi, Eloi, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten…

Vergelijk eens met Lucas 23:46 blz. 80
…en Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest…

en met Johannes 19:30 blz. 103
…Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest…

Ook is het opmerkelijk dat Jezus (vrede zij met hem) teleurgesteld is in God. Hij zegt “…waarom hebt Gij mij verlaten…”
Meer verschillen in deze verzen ; wilde Jezus (vzmh) zelf drinken (blz. 103, 19:29) of nam iemand anders het initiatief (blz. 49, 15:36). Scheurde de tempel voor zijn dood of erna? Blz. 30 en 49 na zijn dood, blz. 80 voor zijn dood. Lees deze verzen goed door en zie de verschillen. (???)


1 Johannes 3:9 blz. 213 …Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonden…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 6:36 blz. 365 …er is immers geen mens die niet zondigt…
Dus ook hier weer is het feit dat Jezus (vzmh) voor onze zonden gestorven is, een groot vraagteken.

Johannes 3:13 blz. 84 …En niemand is opgevaren naar de hemel…

Vergelijk eens met 2 Koningen 2:11 blz. 309 …Alzo voer Elia in een storm ten hemel…


Galaten 5:2-3 blz. 171
…Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen…

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11
…dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u…

…moet voorzeker besneden worden,…, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken…

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54
…wanneer gij hem besneden hebt… en … dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden…

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91
…En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden…


Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???

Ook varkensvlees is in het Christendom verboden. Zie Leviticus 11:7-8 blz. 90 …Ook het zwijn,…, Van hun vlees zult gij niet eten…


Vreemde verzen

In de Bijbel kom je ook verschillende zeer vreemde verzen tegen. Een voorbeeld heeft u kunnen lezen in de inleiding. In dit hoofdstuk zal ik andere vreemde verzen laten zien.

Kijk naar 1 Samuël 6:19 blz. 232
…en Hij richtte een slachting aan… en …omdat de Here zulk een grote slachting onder het volk had aangericht…

Jesaja 7:20 blz. 624
…Te dien dage zal de Here met een scheermes, aan de overzijde van de rivier gehuurd, met de koning van Assur, het hoofdhaar en het haar der benen afscheren, ja, ook de baard zal Hij wegnemen…

Jesaja 42:13-15 blz. 647
…De Here trekt uit als een held; als een krijgsman doet Hij de strijdlust ontbranden; Hij heft de strijdkreet aan, ja schreeuwt die uit; Hij betoont Zich een held tegen zijn vijanden,…, nu zal Ik schreeuwen als een barende vrouw; Ik zal snuiven en hijgen tegelijk…

Jeremia 25:30 blz. 684 …De Here zal brullen uit den hoge,…, geweldig zal Hij brullen…

Genesis 21:1 blz. 15
…De Here bezocht Sara, zoals Hij gezegd had, en de Here deed aan Sara, zoals Hij gesproken had. En Sara werd zwanger…

Hebreeën 7:1-3 blz. 197
…Want deze Melchisedek,…, priester van de allerhoogste God (???),…, zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsregister, zonder begin van dagen of einde des levens, en, aan de Zoon van God gelijkgesteld…

Dit is niet alleen vreemd maar ook in tegenstrijd met 2 Timoteüs 6:16 blz. 189…de Koning der koningen en de Here der Heren, die alleen onsterfelijkheid heeft…

Exodus 7:1 blz. 48 …De Here echter zeide tot Mozes: Zie, ik stel u als God voor Farao…

Over Jezus (vrede zij met hem)

Jezus (vrede zij met hem), volgens de Islam een profeet die de boodschap van God brengt aan de mensen. Eén van de meest perfecte mensen op aarde, maar mens. Met gevoel, angst, verdriet, onwetendheid over bepaalde zaken en sterfelijk. Lees de volgende verzen en laat u overtuigen van het feit dat Jezus (vrede zij met hem) mens was, een profeet die de boodschap van God brengt aan de mensen. Deze verzen laten zien dat de profeet Jezus (vzmh) niet de zoon van God is en niet God zelf is. Ook wordt duidelijk dat de drie-eenheid niet waar is. Jezus (vzmh) was een der beste onder de stervelingen. Maar verdient niet aanbeden te worden. Ook niet om naast God geplaatst te worden.
En dat is een grote fout van het Christendom. In de Bijbel staat dan ook:

Romeinen 1:18-32 blz. 136
…en het is duister geworden in hun onverstandig hart. Bewerend wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens…

…Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper…

Wat doen Christenen, zij hebben de profeet Jezus (vzmh) naast God geplaatst (drie-eenheid), hem tot de ware zoon van God gemaakt en zelfs vereren zij Jezus (vzmh) boven God.

Johannes 14:6 blz. 98
…Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij…

Dat is nu voor vele een blokkade om te geloven en om God te vereren en alle lof toe te kennen aan God. Jezus (vzmh) is belangrijker dan God. Daarom willen vele mensen de stap naar de Islam niet maken, omdat Jezus (vzmh) hun vriend is, en dat je niet tot God komt, dan door Jezus (vzmh). Daardoor willen ze de ware woorden (de Koran) van God niet zien. Het gevolg is dan, wat we in het volgende vers kunnen lezen.

Romeinen 1:26-32 blz. 136
…Daarom heeft God hen overgeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende…

Lees de volgende verzen over Jezus (vzmh) en overtuig uzelf.

Johannes 5:19 blz. 87 …Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf…

Jezus (vzmh) is volledig afhankelijk van God, wat God hem laat doen.

Handelingen 2:22 blz. 106
…Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen, die God door Hem in uw midden verricht heeft…

Jezus (vzmh) was een profeet en wat hij deed, deed hij met verlof van God.

Jakobus 1:13 blz. 103 …God kan door het kwade niet verzocht worden…

Kijk nu eens naar Marcus 1:13 blz. 31
…En Hij (Jezus) werd in de woestijn veertig dagen verzocht door de satan…

Dus ook Jezus (vzmh) werd als mens getest en door het kwaad verzocht.


Matteüs 26:11 blz. 27
…De armen hebt gij immers altijd bij u, maar Mij hebt gij niet altijd…

Dus Jezus(vzmh) kan ons niet altijd van nut zijn. Alleen in de tijd dat hij op aarde aanwezig is om de boodschap van God te verkondigen.


Matteüs 26:24-25 blz. 27 en Matteüs 10:23 blz. 9 …De Zoon des mensen…

Matteüs 5:45 blz. 4 …opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is…

Matteüs 6:6-9 blz. 5 …en bid tot uw Vader… en …Onze Vader…

Johannes 1:12 blz. 82
…Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hen heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden…

1 Johannes 3:9 blz. 213
…Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar…

Lucas 3:23 blz. 54
…En Hij, Jezus, was, toen Hij optrad, ongeveer dertig jaar, een zoon, naar men meende, van Jozef…

Dit stukje laat zien, dat Jezus (vrede zij met hem) voordat hij het profeetschap kreeg, dertig jaar gewoon geleefd had. Als Hij dan de zoon van God zou zijn, waarom zou hij dan dertig jaar moeten wachten? Ook is het zo, dat het stukje “naar men meende”, in de originele Griekse tekst als kanttekening geplaatst was. Later heeft men het tussen haakjes in de tekst geplaatst. Nu hebben ze de haakjes verwijderd en zijn het ineens de woorden van God. (???)

Kijk ook eens naar 2 Timoteüs 2:8 blz. 189
…dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, uit het geslacht van David…

Als Jezus (vzmh) de zoon van God is, dan komt hij dus niet uit het geslacht van David. Hier staat dus wel dat hij komt uit het geslacht van David. “Naar men meende” staat er nu niet bij. (???)

Lucas 3:38 blz. 54 …de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God…

Heeft God meerdere zonen? Adam (vrede zij met hem) had tenslotte geen vader én geen moeder. En hij was de eerste profeet. Dus ook een zoon van God. We kunnen tenslotte allemaal de zoon van God zijn, dat hebben we eerder al gezien. Lees in de Bijbel de volgende verzen.

Genesis 6:2 blz. 4
…Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren…

Exodus 4:22 blz. 47
…Zo zegt de Here: Israël is mijn eerstgeboren zoon; daarom zeg Ik u: laat mijn zoon gaan…

Romeinen 8:14 blz. 141
…Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods…

2 Koningen 2:12 blz. 309
…Alzo voer Elia in een storm ten hemel. En Elisa zag het en riep uit: Mijn vader, mijn vader…

1 Kronieken 22:10 blz. 354 …hij (Salomo) zal mij tot een zoon zijn, en Ik hem tot een vader…

Psalmen 2:7 blz. 460 …Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij: Ik heb u heden verwekt…

2 Korintiërs 6:18 blz. 163
…en Ik zal u tot Vader zijn en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Here…

Jezus (vrede zij met hem), de zoon van God. Of; Jezus (vzmh), een zoon van God. Zoals we allemaal “een zoon van God” kunnen zijn. Ook is het vreemd om te denken dat God zijn enig geboren zoon zo heeft laten sterven. God heeft alle profeten beschermt, maar zou God dan niet in staat zijn om “zijn zoon” te beschermen? Lees ook de volgende verzen over Jezus (vzmh).

Marcus 11:13 blz. 43
…En toen Hij (Jezus) van verre een vijgeboom zag, die bladeren had, ging Hij daarheen om te zien of Hij er ook iets aan vinden zou. En erbij gekomen, vond Hij er niets aan dan bladeren; want het was de tijd niet voor vijgen…

Jezus (vrede zij met hem) was dus onwetend over de seizoenen. Hij was ook maar een mens.

Matteüs 1:21 blz.1 …Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden…

Matteüs 15:24 blz. 15 …Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls…

Niet voor de hele wereld (???) en Jezus (vzmh) is gezonden, zoals elke andere profeet door God gezonden is.


Matteüs 10:5-6 blz. 9
…Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden en Hij gebood hun, zeggende: Wijkt niet af op een weg naar heidenen, gaat geen stad van Samaritanen binnen; begeeft u liever tot de verloren schapen van het huis Israëls…

Jezus (vrede zij met hem) zou dus verschil maken. Het woord van God zou dus niet voor iedereen zijn. Heeft niet iedereen recht op de waarheid? Nog meer rare dingen over Jezus (vzmh) in de volgende verzen.

Matteüs 10:34 blz. 9
…Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder…

Lucas 14:26 blz. 70
…Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broeders en zusters, ja, zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn…

Dus de basis om een volgeling van Jezus (vrede zij met hem) te zijn is haat??? En Jezus (vzmh) is niet voor de vrede maar voor geweld??? Ik geloof niet dat dit de woorden zijn van Jezus (vzmh), een profeet die het woord van God verkondigt, één der meest perfecte mensen. Trek uw eigen conclusies.

Jezus (vzmh) was een profeet, een mens. Hij kan uit zichzelf niets doen, hij is volledig afhankelijk van God. God is het die de wonderen verricht, die de schepper van alles is, die de kracht en macht bezit.
Jezus (vzmh) was een profeet, een mens. Lees de volgende verzen.

Johannes 11:35 blz. 95 …Jezus weende…

Matteüs 26:37 blz. 27 …en Hij begon bedroefd en beangst te worden…en …en waakt met mij…

Hier vraagt Jezus (vzmh) zijn discipelen om te waken omdat hij bang was.

Johannes 17:2-8 blz. 100
…gelijk Gij Hem macht hebt gegeven…
…dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt. Ik heb U verheerlijkt op de aarde door het werk te voleindigen, dat Gij Mij te doen gegeven hebt…
…Nu weten zij, dat al wat Gij Mij gegeven hebt, van U komt, want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb ik hun gegeven…

Typische kenmerken van een profeet, zoals Jezus (vzmh) een profeet is.

Matteüs 24:36 blz. 25
…Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen…

Nu iets over alcohol. Jezus (vzmh) zou zelfs aan het kruis nog alcohol gedronken hebben. Terwijl in de Bijbel het volgende over alcohol geschreven staat:

Spreuken 20:1 blz. 592
…De wijn is een spotter, de drank een luidruchtige, ieder die zich daaraan overgeeft, is onwijs…

Spreuken 31:4-7 blz. 604
…het past koningen niet wijn te drinken… en …Geeft bedwelmende drank aan wie ten gronde gaat en wijn aan wie bitter bedroefd zijn…

Efeziërs 5:18 blz. 175 …En bedrinkt u niet aan wijn…

Lucas 1:15 blz. 50
…Want hij (Johannes) zal groot zijn voor de Here en wijn en sterke drank zal hij niet drinken…

Johannes (vrede zij met hem) was ook vervuld met de Heilige Geest, zo ook zijn moeder Elisabet en zijn vader Zacharias. Ook de geboorte van Johannes (vzmh) is te vergelijken met de geboorte van Jezus (vzmh). Zijn moeder Elisabeth was oud en onvruchtbaar. De heilige Geest is over haar gekomen. Dit kunt u lezen in Lucas 1 op blz. 50 t/m 52.

Johannes 17:21 blz. 100
…opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn…

De drie-eenheid blijkt in eens een meer-dan-drie-eenheid.

Matteüs 23:9-10 blz. 23
…En gij zult op aarde niemand uw vader noemen, want één is uw Vader, Hij, die in de hemelen is…

Openbaring 1:1 blz. 217
…Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft…

Vele verzen laten zien, dat Jezus (vzmh) uit zichzelf niets kan doen. Hijzelf heeft geen macht en is volledig afhankelijk van God. Logisch ook, want hij was een mens, een sterveling. Maar de volgende verzen beschrijven Jezus (vzmh) als God zelf. Volgens deze verzen is Jezus (vzmh) God.


Efeziërs 5:20 blz. 175
…dankt te allen tijde in de naam van onze Here Jezus Christus God, de Vader, voor alles, en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus…

Hier wordt Jezus (vzmh) beschreven als God, waarvoor we bang moeten zijn. De andere verzen laten zien dat Jezus (vzmh) niets uit zichzelf kan doen. Dus voor wie moeten we bang zijn, Jezus (vzmh) of God???

Titus 2:14 blz. 192 …van onze grote God en Heiland, Christus Jezus…


De Islam in de Bijbel.

In de Bijbel kom je regelmatig verzen tegen die je niet meer in het Christendom van heden ten dage tegen komt, maar wel in de Islam. Verzen over de manier van bidden, geboden, kleding voorschriften en verzen die de komst van een andere profeet aankondigen. Kijk naar de volgende verzen.

Johannes 16:5-15 blz. 99
…En nu ga ik heen tot hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij heen? Maar omdat Ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid uw hart vervuld. Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel…

…Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…

Dit gedeelte bevat vele aanwijzingen dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) zal komen.
Jezus (vzmh) is tenslotte niet voor de wereld gekomen, maar alleen tot zijn volk. Mohammed (vzmh) is er voor de hele wereld. Aangezien God alles weet, en dus ook dat de Bijbel veranderd zou worden, zegt Jezus (vzmh) dat deze profeet de volle waarheid zou verkondigen. De volle waarheid kun je ook lezen als de uiteindelijke waarheid. God zegt ook in de Koran dat Hij zelf de Koran zal beschermen omdat de mensen hier niet in staat toe zijn.

15 Soerah El Hidjr:9
“Wij zijn het, Die u de Maning geopenbaard hebben en Wij waken over de integriteit ervan.”

De Koran is aan de Profeet geopenbaard door de Engel Gabriël. Die in opdracht van God tot de profeet Mohammed gesproken heeft. Jezus (vzmh) zegt dit ook:

…Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort…

Lees ook Deuteronomium 18:18-22 blz. 163
…een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied…

…Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de Here niet gesproken heeft? – als een profeet spreekt in de naam des Heren en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord , dat de Here niet gesproken heeft…

Het eerste gedeelte laat zien dat de woorden die de profeet Mohammed (vzmh) gesproken heeft, niet van zichzelf komen, maar van God. Het tweede gedeelte laat zien dat als een profetie niet uitkomt, het niet waar is. Als je kijkt naar de Koran, die staat vol waarheden, wetenschappelijkheden die ze toen nog niet wisten, voorspellingen die reeds zijn uitgekomen, gedrag regels die het leven hier op aarde in goede banen leiden. Als je de Koran gelezen hebt, weet je dat het niet door een mens geschreven kan zijn. Het taal gebruik, de voorspellingen, de wetenschappelijkheden, de leefregels, enz. enz.
God zegt ook dat als het woord niet uitkomt, dan is het niet Zijn woord. Dus als het wel uitkomt, dan is wel Zijn woord.

De Islam betekent de wetten van God, van Allah. Iemand die zich over geeft aan deze wetten, is een Moslim. Dus iedereen die zich aan de wetten van God houd, die God herkent als de almachtige en de schepper van de aarde en de hemelen, is een moslim. Dus alle profeten zijn moslims. Het is niet een naam die door mensen verzonnen is, maar door God aan ons gegeven. Waar komt nu de naam Christenen vandaan.

Handelingen 11:26 blz. 117
…en dat de discipelen het eerst te Antiochië Christenen genoemd werden…

De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.
Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.

Matteüs 26:39 blz. 27 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…

Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.

Numeri 20:6 blz. 130 …en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…

1 Koningen 18:39 en 42 blz. 303
…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…

Psalmen 96:9 blz. 531 …Buigt u neder voor de Here…


De volgende verzen laten Islamitische gebruiken zien.

2 Korintiërs 7:1 blz. 163 …laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…

Voor het bidden, wast een moslim zich. Zijn lichaam moet rein zijn en hij moet ook rein zijn van geest. Tijdens het bidden, of als je een moskee bezoekt, trekt men de schoenen uit. Dit om de schone, heilige plaats niet te verontreinigen. De Bijbel zegt hierover:

Exodus 3:5 blz. 45
…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…

Ook de hoofddoek die een moslimvrouw verplicht is om te dragen wordt in de Bijbel bevolen om te dragen.


1Korintiërs 11:4-6 blz. 155
…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…

Meerdere verzen over vrouwen:

1Korintiërs 11:9 blz. 155
…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…

Men zegt dat de Islam vrouw onvriendelijk is. Als je de Islam kent, weet je dat de vrouw onvriendelijke aspecten iets cultureels is, en niets met de Islam te maken heeft. De Islam geeft man en vrouw wel is waar niet dezelfde, maar wel gelijke rechten en plichten. Wat zegt de Bijbel over vrouwen?

Leviticus 12:1-5 blz. 91
…Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn…
…Drieëndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…

…Indien zij echter een kind van het vrouwelijk geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…

1 Korintiërs 14:33-36 blz. 157-158
…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…


Ook is het Christendom niet gastvrij ten opzichte van mensen met een andere geloofsovertuiging.

2 Johannes vs10-11 blz. 215
…Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken…

Willen de Christenen dan de andere niet overtuigen van het Christendom, of zijn ze zelf bang dat ze zelf overtuigt worden, dat het Christendom niet de ware geloofsovertuiging is? Indien u dit boekje goed hebt doorgelezen, weet u vast het antwoord op deze vraag.


Het laatste woord van de schrijver.

Als we goed nadenken, en kijken naar de wereld wat er allemaal gebeurd, dan zien we dat de ware gelovigen niet verantwoordelijk zijn voor alle ellende. Zij zijn de God vrezende, en willen alleen het beste om wille van God. Het zijn juist de ongelovigen en de onwetende die de oorzaak zijn van veel leed. Waarom vechten dan nog steeds de gelovigen tegen elkaar? In plaats van te vechten tegen elkaar, moet men met elkaar praten over het geloof. Zodat we van elkaar kunnen leren. Er is tenslotte maar één God. We moeten niet de ander dwingen om het andere geloof aan te nemen, maar elkaar leren, wat het ander geloof zegt. Als we dan zelf, individueel, eerlijk en logisch nadenken, kunnen we zelf de juiste conclusies trekken. Voor mij is dat de Islam, voor u weet ik het niet. Maar ik hoop dat u niet voor het Christendom kiest, zonder de Islam te kennen. Want dan kiest u niet, maar volgt u blindelings wat uw ouders gevolgd hebben. Weet wat de ander zegt en onderzoek zelf. Trek geen conclusies van wat u in de krant leest of wat u op t.v. ziet. Kijk niet naar de mensen van het betreffende geloof, maar onderzoek zelf, wat de boeken, wat het geloof zelf zegt. Kijk niet naar de mensen, want zij maken fouten en hun geloof is misschien zwak. Gebruik uw eigen verstand en open uw ogen, oren en stel uw hart open voor nieuwe informatie, ideeën en luister naar een ander.

God is mooi en God houdt van mooie dingen. Waarom hebben de mensen dan van deze wereld een puinhoop gemaakt, terwijl het zo mooi kan zijn.

Ik wens u veel succes toe, bij het onderzoeken naar de waarheid. En denk goed na, wees eerlijk voor uzelf. Het is te belangrijk om er geen aandacht aan te besteden. In dit zeer korte leven moet je keuzes maken. En van die keuzes hangt af waar je je leven in het hiernamaals door brengt. Dit doel moet het belangrijkste doel in je leven zijn, en niet zoveel mogelijk geld verdienen. Dat is altijd het grootste probleem voor de mensheid geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met mij opnemen. Mijn e-mail adres is: sabekx@yahoo.com
Voor God wil ik alles doen. Nogmaals wil ik u duidelijk maken, dat al het goede in dit boekje komt van God, en dat de fouten door mij gemaakt zijn. Ik vraag God daar vergeving voor.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 17:01
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Voor al die tegenstrijdigheden die je noemt:

http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/002382.html

Nog 1 ding. Dat hele stuk wat het had gecontrolceecontrolveet komt van deze link. Voortaan kun je ook gewoon een link geven, want ik heb genoeg van die lange lappen tekst die mensen gewoon copy-en en pasten van andere sites.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 18:27
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Hell Spawn schreef:
doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid
Het gaat over de Geest der waaheid, en die gast denkt dat ze het over Mohammed hebben .

Citaat:
Hell Spawn schreef:
…Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broeders en zusters, ja, zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn…
Verkeerde vertaling. In het Grieks staat er: "Indien gij niet gering acht". En om F. Nietzsche maar even te quoten: "Je haat niemand zolang je hem gering acht, maar pas als je hem gelijk, of hoger acht dan jezelf".

Citaat:
Hell Spawn schreef:
Matteüs 26:37 blz. 27 …en Hij begon bedroefd en beangst te worden…en …en waakt met mij…

Hier vraagt Jezus (vzmh) zijn discipelen om te waken omdat hij bang was.
Ja, gek hè? Dat Jezus menselijke trekjes vertoond (ook bij al die andere verzen). Het hele verhaal draait er nou juist op dat Hij als mens naar de aarde kwam...

(btw: jij gelooft dat dat door mensen in de Bijbel is verandert (oh, ik mag geen velden met smileys plaatsen))

Citaat:
Hell Spawn schreef:
Spreuken 31:4-7 blz. 604
…het past koningen niet wijn te drinken… en …Geeft bedwelmende drank aan wie ten gronde gaat en wijn aan wie bitter bedroefd zijn…

Efeziërs 5:18 blz. 175 …En bedrinkt u niet aan wijn…
Ik geloof dat er in die tekst in Efeziërs zoiets staat als "geeft u niet over aan...", dat is dus iets anders.

Citaat:
Hell Spawn schreef:
Johannes 17:21 blz. 100
…opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn…

De drie-eenheid blijkt in eens een meer-dan-drie-eenheid.
BULL. Lees en wordt wijs. (Ons staat met een hoofdletter).

Citaat:
Hell Spawn schreef:
Volgens deze verzen is Jezus (vzmh) God.
Ja, inderdaad. Er zijn zat verzen die ons laten zien dat Jezus (volgens de Bijbel) de Zoon van God was (ik heb hier vaker een lijstje neergezet voor jullie Moslims, zoek maar als je er zin in hebt). En jij denkt dus dat dat in de Bijbel verandert is?!?! Ofzo?!

Maar goed, over die vreemde teksten & "tegenstrijdigheden" zeg ik je; ik ga echt niet hele nachten hier zitten om je alles uit te leggen (net als in die andere topic). Kies er eens 3 of 4 uit die je echt niet snapt, dan praten we verder.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2001, 14:18
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Het gaat over de Geest der waaheid, en die gast denkt dat ze het over Mohammed hebben

Bijbelse profetie (voorspelling) over de komst van Mohammed (saw)

Johannes 14:15-16:
"Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij Mijn geboden bewaren. En ik zal de vader bidden en Hij zal u een ander Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn."

Theologen hebben gezegd dat 'een andere Trooster' Mohammed (saw) is, de boodschapper
van God en hem 'voor eeuwig te laten zijn' betekent het voor alijd blijven bestaan van zijn wetten en manier van leven (Shariah) en het Boek (de Koran) welke aan hem geopenbaard
werd.

Johannes 15:26-27:
"Wanneer de Trooster komt, die Ik u zenden zal van de vader, de Geest der waarheid, die
van de vader uitgaat, zol deze van Mij getuigen en gij moet ook getuigen, want gij zijt van het begin aan met Mij."
Johannes 16:5-8:
"En nu ga Ik heen tot Hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat
Gij heen? Maar omdat Ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid uw hart gevuld. Doch Ik
zeg u de waarheid. Het is beter voor u, dat Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechigheid en van oordeel.
Johannes 16:12-14:
"Nog veel heb Ik u te zeggen, maar Gij kunt het thans niet dragen; dach wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzel spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal mij verheerlijken, want Hij zal het uit mijne nemen en het u verkondigen."
Johannes 16:16:
"Nog een korte tijd en gij ziet mij niet meer, en nogmaals een korte tijd en gij zult Mij zien,want Ik ga heen tot de vader."

Theologen hebben verklaard dat de persoon die beschreven wordt door Jezus die na hem zal komen, in bovenstaande verzen niet overeenkomen met enig andere persoon dan Mohammed (saw), de boodschapper van Allah (swt). Deze 'persoon' die jezus voorspelt en na hem zal komen wordt in de BIjbel 'Parqalieta' genoemd. Dit woord werd geschrapt door latere uitleggers en vertalers en veranderde met de tijd in 'Geest van de waarheid' en soms in Koning der Joden.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-07-2001, 14:20
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Op de rest van de replys kom ik na mijn vakantie wel op terug.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-07-2001, 14:50
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Op de rest van de replys kom ik na mijn vakantie wel op terug.
Veel plezier .
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2001, 14:55
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Theologen hebben gezegd dat 'een andere Trooster' Mohammed (saw) is,...

...Theologen hebben verklaard dat de persoon die beschreven wordt door Jezus die na hem zal komen, in bovenstaande verzen niet overeenkomen met enig andere persoon dan Mohammed (saw), de boodschapper van Allah (swt). Deze 'persoon' die jezus voorspelt en na hem zal komen wordt in de BIjbel 'Parqalieta' genoemd. Dit woord werd geschrapt door latere uitleggers en vertalers en veranderde met de tijd in 'Geest van de waarheid' en soms in Koning der Joden.
Je mag er trouwens van uit gaan dat 99% van de christenen Trooster uit zal leggen als de HG.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 15:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Blijft over de vragen:

A Wie is in Lotsnaam Dr. Gary Mille?

Gary Miller is een wiskundige en een theoloog. Hij was actief in Christelijk missiewerk in een bepaald punt in zijn leven, maar begon spoedig vele tegenstrijdigheden te ontdekken in de Bijbel. In 1978, las hij toevallig de Koran verwachtend dat hij ook een mixje van waarheid en leugens zou bevatten. Tot zijn verbazing ontdekte hij dat de boodschap van de Koran precies dezelfde was als de kern van waarheid die hij had gedistilleerd uit de Bijbel. Hij werd moslim en sindsdien is hij actief in het geven van publieke presentaties over Islam. Hij is eveneens de auteur van verscheidene artikelen en publicaties over Islam.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:19
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Onzin. In vers 2 loopt het geslachtsregister al ten einde. Waarom ga je kritiek op de Bijbel geven als je dat hele ding nog nooit gelezen hebt!! Sorry, hoor. Ga eerst eens de Bijbel lezen, ga daarna kritiek geven!

Precies, de rest zegt niks over hun afkomst.
Trouwens, hoe weet jij nou of ik de Bijbel gelezen heb of niet?

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:21
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Lees: De Openbaring van Johannes.

LEER BEGRIJPEND LEZEN! Het gaat hier over de Evangelie van Lucas en NIET over de Openbaring van Johannes!

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:26
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Nog zoiets. Je hebt totaal geen benul waar je het over hebt! LEER LEZEN.

Hier ik zal het voor je citeren!

Lucas 1:1-3

Aaangezien velen getracht hebben een verhaal op te stellen over de zaken, die onder ons hun beslag hebben gekregen, gelijk ons hebben overgeleverd degenen, die van het begin aan ooggetuigen en dienaren van het woord geweest zijn, ben ook ik tot het besluit gekomen, na alles van meet af aan alles nauwkeurig te hebben nagegaan, dit in geregelde orde voor u boek te stellen....

Leer BEGRIJPEND lezen!

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Ja, maar Jezus kende ook de geschriften. Daarmee werd dus de thora bedoelt.

Blijft de stelling staan dat het nooit over de hele Bijbel kan gaan.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:31
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Ja, errors in de Bijbel. De meeste heb ik wel gezien. Ik heb er hier een encyclopdie van liggen die de meest moeilijke (misschien een stuk of 300) uitlegt; verklaringen voor al die andere kindarachtige "tegenstrijdigheden" die sommige mensen er denken uit te halen kan ik meestal wel zelf bedenken. Quote 2 teksten uit de Bijbel die in tegenspraak zijn, en ik zal je een verklaring geven.

Sommige Christelijke exegeten proberen mensen te overtuigen met allerlei bochten en verwringen zulke tegenstrijdigheden in de hoop dat wat logisch onacceptabel is vergeten zal worden.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:35
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Van te voren ff dit: Veel teksten in de Bijbel kunnen op 2 of meer manieren geïnterpreteerd worden. En om nu aan te tonen dat de Bijbel on-logisch is, kiezen de mensen die de onjuistheid van de Bijbel willen aantonen altijd de meest onlogische van de 2.

O, is dat zoooooooooooo??????? En hoe wil je deze tegenstrijdigheid dan weerleggen?

2 Koningen 8:26 Tweeentwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd...

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2
...Achazja was tweeenveertig jaar oud, toen hij koning werd...

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 16:07
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Precies,
Je lees weer niet. Je hebt niet gelezen waarop je replyde. Jij beweerde dat het geslachtsregister 2 of 3 pagina's verder ging, ik zeg onzin, en jij zegt precies. Je bluft jezelf dus af.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
LEER BEGRIJPEND LEZEN! Het gaat hier over de Evangelie van Lucas en NIET over de Openbaring van Johannes!
Oh, dat gezeik weer. Jij vindt het zo erg dat er geen beweringen in lukas staan. Ach. Boeje.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Lucas 1:1-3
Sorry, ik zat destijds met Het Boek voor me (= een paraphrase), lijkt er totaal niet op. FF kijken wat je probleem was met Lukas 1:1-3...

Oh ja... Dat er niets word beweerd.



Citaat:
Mirage2000 schreef:
Blijft de stelling staan dat het nooit over de hele Bijbel kan gaan.
Jôh!! Meen je dat nou?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Sommige Christelijke exegeten proberen mensen te overtuigen met allerlei bochten en verwringen zulke tegenstrijdigheden in de hoop dat wat logisch onacceptabel is vergeten zal worden.
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/002382.html

Citaat:
Mirage2000 schreef:
O, is dat zoooooooooooo??????? En hoe wil je deze tegenstrijdigheid dan weerleggen?

2 Koningen 8:26 Tweeentwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd...

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2
...Achazja was tweeenveertig jaar oud, toen hij koning werd...
Ik zal eens voor je opzoeken hoe het zit.


------------------
If you're so real, why are you tryin' so hard to prove it?

[Dit bericht is aangepast door Joël (29-08-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 17:15
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
O, is dat zoooooooooooo??????? En hoe wil je deze tegenstrijdigheid dan weerleggen?

2 Koningen 8:26 Tweeentwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd...

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2
...Achazja was tweeenveertig jaar oud, toen hij koning werd...
Dit heeft dus ook weer met zo'n interpretatie-fout te maken.

FF twee teksten quoten:

Hij was 32 jaar oud, toen hij koning werd, en hij regeerde acht jaren te Jeruzalem. Hij ging heen, onbetreurd; men begroef hem in de stad Davids, maar niet in de graven der koningen. - II Kronieken 21:20

Toen maakten de inwoners van Jeruzalem Achazja, zijn jongste zoon, koning in zijn plaats, want een roverbende die met de Arabieren in de legerplaats gekomen was, had al de ouderen geood. Zo werd Achazja, de zoon van Joram de koning van Juda, koning. Achzja was tweeënveertig jaar oud, toe hij koning werd... - II Kronieken 22:1 en 2

Na even rekenen komen we erachter dat zijn vander 40 jaar was toen hij stierf, en hij zelf 42 jaar was toen hij koning werd. Dat kan alleen als daar een tijd tussen zit. Nu is het zo dat het werkwoord dat hier staat vertaald als "koning worden" op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Je zou het idd kunnen vertalen met "koning worden", maar je kunt het ook vertalen met "beginnen met regeren". Waarschijnlijk was hij op zijn 22ste te jong om te regeren, maar was hij officieel wel koning, en begon hij op zijn 42ste pas echt met regeren. Zoiets heeft zich in Nederland trouwens ook voorgedaan. Koningin Juliana was 8 toen ze officieel koning werd (dacht ik, zoiets), en ze was 18 totdat ze ook ging "regeren" (voorzover het Nerderlandse staatshoofd zich met politieke besluitvorming te maken heeft). In die tussentijd had een regentes (waarvan de naam mij even ontschoten is) die taak op zich genomen.

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 21:15
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

Met alle respect voor het christendom !!

De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. The Qur’an echter is een gedicteerd schrift, de Spreker in de Quran is God die direct tegen de mens praat. In de Bijbel vindt men vele mannen die schrijven over God, op sommige plaatsen vind je uitspraken van God direct naar de mens, en sommige mannen hebben het gelaten bij een simpel stuk geschiedenis. De Bijbel bestaat uit 66 kleine boeken, waarvan er ongeveer 18 beginnen met “Dit is de Openbaring die God aan die en die gaf…” De rest zegt helemaal niks over hun afkomst. Je hebt bijvoorbeeld het boek van Jonah dat begint met “Het Woord van de Heer kwam naar Jonas, de zoon van Elmitaeh…” en zo gaat dit Woord ongeveer 2 of 3 pagina’s verder.

Als je dit dan vergelijkt met een van de vier boeken over het leven van Jezus, Lukas genaamd, dan zul je zien dat “Lukas” of wie dan ook begint met de woorden “Vele mensen hebben geschreven over deze man, het lijkt me daarom passend dat ik dit ook doe.” Dat is alles. Geen bewering van “Deze woorden komen van God en hier zijn ze, dit is een openbaring”, er word niks van dit beweerd.

De Bijbel heeft ook geen interne verwijzingen. Daarmee wordt bedoel dat het woord “Bijbel” nergens in de Bijbel voorkomt. Nergens spreekt de Bijbel over zichzelf. Sommige mensen wijzen sommige boeken aan waarin er volgens hun wel over de Bijbel word gesproken, maar we moeten deze verzen goed bestuderen. 2 Timotheus 3:16 is een favoriet van de Christen, en het zegt “Alle geschriften zijn door God geïnspireerd” en er zijn dus mensen die zeggen; Hier spreekt de Bijbel over zichzelf, het claimt dat God de mensen geïnspireerd heeft om de hele Bijbel te schrijven. Maar als je de context leest, dat wil zeggen de hele zin, zul je merken dat dit een een brief was van Paul naar Timotheus. De zin zegt; “Al sinds je een jonge man was heb je de Schriften bestudeerd, alle Schriften die geïnspireerd zijn door God”, enzovoort. Toen Timotheus jong was bestond het Nieuwe Testament nog niet eens. Het enige waar hier over gesproken word zijn enkele Schriften, die een klein deel van de Bijbel vormen, van voor die tijd. Het kan nooit over de hele Bijbel gaan.

Ergens achterin de Bijbel staat er “Iedereen die iets wegneemt van dit boek of er iets aan toevoegt is vervloekt”. Ook dit word soms naar voren gebracht als bewijs van interne verwijzing. Maar kijk goed en je zult zien dat er staat dat niemand DIT boek mag veranderen, het gaat over het laatste boek, nummer 66 oftewel Openbaringen. Alhoewel Openbaringen nu achterin elke Bijbel staat, is het een feit dat er nog meerdere boeken na Openbaringen zijn geschreven, dit kan iedereen navragen bij de Christelijke geleerden. Het kan dus nooit een referentie zijn naar de hele Bijbel.

Het is een nogal extreem standpunt wat slechts door enkele Christenen wordt ondersteund; het standpunt dat de gehele Bijbel, van de voorkant tot de achterkant, elke bladzijde is geopenbaard door God, maar ze voegen aan dit standpunt een slimme opmerking toe. Ze zullen je eerst zeggen dat de hele Bijbel het woord van God is, zonder fouten, in de originele geschriften. Dus als je dan de Bijbel pakt en een van de 50.000 fouten laat zien (Zie het boek 50.000 errors in the Bible) dan zullen ze zeggen; deze fouten waren niet in de originele manuscripten, ze zijn er ingekropen. Er is echter een probleem met deze uitspraak. Er is een vers in de Bijbel, in het boek van Jesajah (40:8), dat zo bekend is dat vele Bijbels dit vers op de kaft printen. Het vers gaat als volgt; “Het gras wordt dor, de bloemen vervagen, maar het Word van onze God zal voor altijd blijven bestaan.” Hier is dus een claim in de Bijbel dat het Woord van God altijd zal blijven bestaan, het zal niet worden aangetast. Dus als je vandaag een fout vind dan heb je twee keuzes; Of die belofte van God in de Bijbel was fout, of dit stukje in de Bijbel was nooit het Woord van God geweest, omdat God nooit valse beloftes maakt!

Er zijn er honderden, zelfs duizenden fouten in de Bijbel. Ik zal er een paar noemen. Je hebt bijvoorbeeld 2 Samuël 10:18 een beschrijving van een oorlog waarin David meedeed. Hij zegt hiet dat hij 7000 mannen heeft vermoord en ook nog eens 40.000 mannen te paard. Maar in 1 Kronieken 19 staat hetzelfde verhaal, maar dan dat hij (David) 70.000 mannen heeft vermoord, en dat die andere 40.000 man niet te paard waren maar te voet.

Matteüs 27:5 zegt dat Judas Iscariot zichzelf had gedood door ophanging. Handelingen 1 ontkent dit door te zeggen dat hij van een berg af was gesprongen. Als men de Logica bestudeert dan zul je in een vakgedeelte komen wat men noemt “onbeslisbare standpunten” of “zinloze uitspraken”, oftewel uitspraken die niet bevestigd of ontkent kunnen worden vanwege de manier waarop deze zinnen geformuleerd zijn. Een van de klassieke voorbeelden is er een uit de Bijbel. Het verhaal gaat over een profeet van Kreta, hij kwam zelf van Kreta, en hij zei “Kretanen zijn altijd leugenaars”. Is deze opmerking nu waar of niet? Hij was immers zelf een Kretaan, en hij zegt dat ze altijd liegen. Als hij nu de waarheid vertelt en Kretanen liegen dus inderdaad altijd, dan klopt zijn stelling niet meer omdat hij dan zojuist de waarheid heeft gesproken! De stelling klopt dan dus niet. Het is alsof je zegt “Wat ik je nu vertel is een leugen”, zou je dat geloven of niet? Het kan niet kloppen, en het kan ook niet waar zijn. Als het waar is dan spreekt het zichzelf tegen, en als het niet waar is dan spreekt het zichzelf tegen

In de Bijbel, in Titus 1:12 is de schrijver Paul en hij spreekt over mensen van Kreta. Hij zegt dat een van hun eigen mensen, een Profeet, zei dat “Kretanen altijd liegen”, en hij zegt dat wat deze man zegt de waarheid is. Het is een hele kleine fout, maar het punt hier is dat dit een typisch menselijke fout is. Je was deze fout niet tegengekomen tenzij je hier heel goed naar kijkt. Het kan nooit een kloppende stelling zijn.

Even terug naar de Quran. Zoals ik al zei is de Spreker in de Quran God Zelf. Het Boek claimt de gehele tijd dat het het Woord van God is. In de Quran staat 70 keer dat dit de Quran is. Het praat over zijn eigen inhoud. Het heeft interne verwijzingen. De Quran zegt in het tweede hoofdstuk dat “Dit is het Boek waaraan geen twijfel is, een leidraad voor degenen die zich van God bewust zijn…” enzovoort. Het begint daarmee en het gaat zo door, met een sterke nadruk leggend op de waarheid van de Quran. In het vierde hoofdstuk vind men een hele aparte aya (vers) die spreekt over de mensen die zeggen dat het iets anders is dan het Woord van God. Het daagt deze mensen uit door te zeggen; “Denken zij dan niet na over de Quran? En wanneer die niet van Allah afkomstig was, dan zouden zij hierin vele fouten vinden”. Sommigen van de mensen die dit lezen zullen studenten zijn; zou jij een werkstuk in durven te lezen en er onder te zetten “Je vindt hier geen fouten in”? Zou je je leraar zou uit durven te dagen? De Quran doet dit. Het zegt; als je denkt dat dit van iemand anders dan God komt, begin dan maar te zoeken naar fouten, want je zult ze nooit vinden. Een ander interessant aspect van de Quran is dat het zijn vijanden citeert. In honderden jaren is er nooit een bron van de Quran anders dan God genoemd zonder dat de Quran hier al een antwoord op had. Vaak zul je ayat (verzen) tegenkomen die zoiets zeggen als “Zeggen zie dit en dat, zeg hun dan dit en dat”. Er is altijd een antwoord. Bovendien claimt de Quran dat het bewijs voor zijn echtheid in de Bron (God) zit, en als je de Quran bestudeert zul je zeker tot die conclusie komen.

Dus het verschil met het Christendom is een verschil van echtheid. De Christen wil de Bijbel als de enige Waarheid erkend hebben en de Muslim wil de Quran die status toekennen. Je kunt niet simpelweg stellen dat jouw boek de Waarheid is omdat het boek het zelf zegt en wat een ander zegt is niet waar omdat mijn boek dat zegt. Je kunt niet alleen dat zeggen, en de Quran doet dat dus ook niet. De Christenen zeggen zo nu en dan “Dit zei Jezus dus het is waar”. De Muslim antwoord niet door zijn Boek open te doen en dan te antwoorden “Nee, nee, de Quran zegt dit” want de Quran ontkent niet maar zo iets wat in de Bijbel staat. De Quran opent een soort debat, het is een echte Leiding zoals het in het begin van hoofdstuk 2 zegt. Dus als de Christen A zegt, zegt de Muslim niet simpelweg B. Een voorbeeld; je hebt een aya waarin de Quran Jezus vergelijkt met Adam. Er zullen mensen zijn die zeggen dat Jezus God moet zijn (of de zoon van God) omdat hij geen menselijke vader heeft. God gaf hem het leven, dus hij moet wel de zoon van God zijn zegt de Christen. De Quran herinnert de Christen kort maar krachtig aan Adam – Wie was zijn vader? En sterker nog, wie was zijn moeder? Hij had geen vader of moeder, dus wat maakt dat hem dan? Het geval van Adam is als het geval van Jezus, ze waren niks en God schiep hun tot iets – zodat zij God konden aanbidden.

De Quran dwingt geen geloof af, de Quran nodigt uit tot geloof, en dat is het belangrijkste verschil. Het word niet simpelweg gebracht in de vorm van “Hier, dit moet je geloven”. De Quran spreekt de mens altijd aan in de vorm van “O mensheid! Sta stil bij dit of dit, heb je nagedacht over dit en dit”. Het is altijd een uitnodiging tot geloof, bekijk de bewijzen en beslis wat je gelooft!

Wat Christenen vaak doen als ze de Bijbel citeren is wat genoemd word “selectief argumenteren”. Selectief argumenteren is wanneer iemand een implicatie uitlegt, maar het slechts op een geval wil toepassen en de rest wil ontkennen. Als je iets pakt en je zegt; dit betekent dit en dit om iets te bewijzen, dan moet je dezelfde denkwijze hanteren als het toepast op andere gevallen. Een voorbeeld; Ik heb vaak gelezen dat Jezus wel God moet zijn omdat hij wonderen heeft verricht. We weten echter heel goed dat er nooit een wonder door Jezus is verricht dat een ander niet ook heeft verricht. Zo heb je Elijah, die mensen met lepra genas, het kleine jongetje weer tot leven bracht, en brood vermenigvuldigde om een publiek te voeden – drie van de bekendste wonderen die men aan Jezus toekent. Dit is dus selectief argumenteren als je begrijpt wat ik bedoel. De conclusie die wordt getrokken (Jezus is God want hij heeft wonderen verricht) wordt niet toegepast op anderen. Ook zijn er mensen die zeggen “Jezus was God want hij werd in de Hemel opgenomen”. Maar de Bijbel zegt ook dat een zeker Einah niet stierf maar werd opgenomen naar de Hemel door God. Of dit ook waar is is weer een ander verhaal maar het punt is dat als Jezus God is omdat hij opvaarde naar de Hemel , dan is Einah ook God want hij maakte volgens de Bijbel hetzelfde mee.

Eens schreef ik een brief naar een man die een boek had geschreven over Christendom en ik noemde een paar argumenten die ik zojuist in dit artikel heb genoemd. Zijn antwoord was dat ik de zaken te moeilijk maakte voor mezelf, en dat er ook stukken in de Bijbel zijn die wel helder zijn, en dat mijn probleem was dat ik teveel naar de moeilijke stukken keek in plaats van de duidelijke. Het probleem met zijn antwoord was dat het pure zelfbedrog is – waarom zijn sommige stukken moeilijk en andere makkelijk? Het antwoord is omdat er sommige mensen voor ons beslist hebben wat sommige dingen betekenen. Wederom zal ik een voorbeeld geven; In Johannes hoofdstuk 14 komt er een man naar Jezus die hem aanspreekt met “Toon ons God”. Jezus antwoordde door te zeggen “Wie mij heeft gezien heeft God gezien.” Als dit zo duidelijk is, dan moet je even een paar bladzijdes terug slaan naar hoofdstuk 5 waar een andere man naar Jezus toekwam met dezelfde vraag. Hier antwoordde Jezus “Je hebt God nog nooit gezien en je hebt nog nooit zijn stem gehoord”. De Christen argumenteert dat Jezus in hoofdstuk 14 beweert God te zijn want “Wie Jezus ziet ziet God”. Wanneer men deze conclusie dus trekt kom je in grote problemen wanneer je terugslaat naar hoofdstuk 5. Een beter alternatief is verder te lezen in hoofdstuk 14 zodat je tot de juiste conclusie komt; Jezus zegt hier namelijk dat de wonderen die God door hem verricht het dichtste bij is wat je bij God kan komen.

Het is een feit dat de woorden “zoon van God” nergens voorkomen in de eerste 3 Gospels. Hij noemde zich hier namelijk altijd de zoon van de mensheid. Het is een hele rare manier van denken maar er zijn toch Christenen die het doen; vaak beweren zij dat Jezus God was want – kijk hoe de Joden reageerden! Ze zeggen bijvoorbeeld dat Jezus dit of dat zei en dat de Joden zeiden dat hij godslastering pleegde. Ze probeerden hem zelfs te stenigen om deze reden. Jezus moet dus wel gezegd hebben dat hij God was want kijk! De Joden probeerden hem te doden. Het interessante aspect hier is dat het bewijs van deze persoon niet meer is dan “Zijn vijanden zeiden het, dus hij zal het ook wel gezegd hebben”, dat is eigenlijk de hele stelling. Aan de andere kant hebben we de belofte van Jezus dat hij de wet van Mozes zou handhaven, dus waarom wilden de Joden hem dan vermoorden? Omdat ze dachten dat hij de wet van Mozes had gebroken, ze begrepen Jezus niet, want als Jezus zei dat hij de wet zou handhaven, maar ze hem wilden vermoorden wegens het verbreken ervan, dan hebben ze dus over hem gelogen, of hem niet goed begrepen.

Als ik over de Bijbel praat en verschillende verzen aanhaal word ik vaak beschuldigd dat ik dingen uit de context haal, dat ik een klein stukje uit de tekst heb gehaald en er zelf een interpretatie aan heb gegeven. Ik wil niet eens op deze beschuldiging ingaan (Elke persoon is vrij om de context van de verzen die hier besproken zijn op te zoeken!) maar wat belangrijker is dat de Christenen er vaak niet van bewust zijn dat vele mensen die de Bijbel geschreven hebben schuldig zijn aan hetzelfde feit! Sommigen van de auteurs van de Bijbel hadden waarschijnlijk zelf ideologieën en citeerden verzen uit de contact van het Oude Testament om zo hun stelling te bewijzen. In Matteüs hoofdstuk 2 staat geschreven dat een koning Jezus wilde doden toen hij nog een klein kind was, dus hij vluchtte met zijn familie naar Egypte. Zij bleven daar tot de koning stierf en toen keerden zij terug. Toen de schrijver van het boek Matteüs (Nee, dit was niet eens Matteüs zelf!) deze gebeurtenissen beschreef zei hij dat dit een vervulling van een voorspelling was uit Hosea, hoofdstuk 11 “En uit Egypte riep ik mijn zoon”. Dus hij zei dat Jezus naar Egypte ging, en toen hij weer terugkwam verwees hij naar “Uit Egypte riek ik mijn zoon” om te bewijzen dat Jezus een zoon van God was. Als we echter Hosea bekijken en het hele vers lezen dan zullen we iets heel anders zien; “Toen Israël jong was hield Ik van hem en vanuit Egypte riep Ik mijn zoon”. Het volk van Israël werd gezien als de zoon van God. Mozes werd opgedragen om naar de Farao te gaan om te zeggen dat hij niet aan dat volk moest komen, als je aan dat volk komt, kom je aan Zijn zoon, Mozes waarschuwde hem, waarbij hij het volk van Israël de zoon van God werd genoemd. “Toen Israël jong was hield Ik van hem en vanuit Egypte riep Ik mijn zoon” refereert enkel en alleen naar het volk van Israël.

Ik noemde dit punt een paar maanden geleden in een lezing, waar een jonge vrouw opstond en zei dat Israël een symbolische naam voor Jezus was. Je zult hier echter een Bijbels probleem mee hebben omdat je het nergens zal vinden! Men kan een Bijbel index kopen en elke keer dat Israël word genoemd kan je de context opzoeken, maar nergens zul je zien dat het wordt gebruikt als een verwijzing naar Jezus. Maar goed, voor de discussie zullen we toch maar eventjes aannemen dat Israël een verwijzing naar Jezus is. Als we dan verder lezen in Hosea hoofdstuk 11, dan zien we dat gelijk na het vers “En uit Egypte riep Ik mijn zoon” er staat “En daarna bleef hij Bal aanbidden.” Dit is namelijk waar de Joden zich schuldig aan maakten – ze vielen constant terug in het aanbidden van beelden. Dus als Israël inderdaad Jezus betekent, en het betekent dat Jezus, “de zoon van God” uit Egypte kwam, dat dit automatisch betekent dat Jezus zo nu en dan de nep-god Bal aanbad. Je moet consequent blijven, en de context van je bewering accepteren! Dus de schrijver van het boek Matteüs, wie dat dan ook mag zijn, probeerde iets te bewijzen uit Hosea, maar uiteindelijk zette hij zichzelf voor gek doordat hij totaal uit de context citeerde.

Nu kom ik terug op de claim die de Quran maakt; de claim dat het bewijzen heeft dat de Bron van deze Quran zal onthullen. Er zijn vele manieren waarop je deze claim kan benaderen. Ik zal er eentje noemen; als ik op straat loop en ik spreek iemand aan en ik zeg “Hey, ik ken je vader”, dan zal hij zeker twijfels hebben, hij heeft me nog nooit met zijn vader gezien dus hij gaat je vragen stellen; “Hoe ziet mijn vader eruit dan? Is hij lang of kort, heeft hij een bril?” enzovoort. Als ik hem netjes alle correcte antwoorden geef dan zal hij zeggen “Oh ja, je hebt gelijk, je hebt hem inderdaad ontmoet”. Als je deze zelfde tactiek ok de Quran toepast dan zul je zien dat je hier een Boek hebt dat afkomstig is van een Bron die erbij was toen het Universum begon. Wat je dan dus vraagt is; “Bewijs het maar, vertel me iets zodat ik het weet, dat ik zeker weet dat U erbij was toen het Universum begon”. In twee verschillende ayat vind men het antwoord; de Schepping begon van een klein punt en van daaruit (tot aan de dag van vandaag) wordt het Universum uitgerekt, groter gemaakt. Opmerkelijk; in 1978 werd aan twee mensen de Nobel Prijs uitgereikt aan twee mensen die hadden bewezen dat dit inderdaad het geval was. Hun ontdekking noemden ze “de Big Bang theorie”. Ze hebben dit bewezen door gebruik te maken van verschillende soorten schotels die gevoelig genoeg waren om uitzendingen van satellieten te ontvangen. Ze bleven maar stuiten op een geruis op de achtergrond en ze hadden geen idee waar dit vandaan kwam. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat dit de overgebleven energie was van die Big Bang, de explosie die het begin van het Universum heeft ingeluid. Deze en andere bewijzen bevestigden dus hun theorie, maar pas in 1978. Vele eeuwen hiervoor hebben we de Quran die zegt dat de hemelen en de aarde eerst een gemeenschappelijk punt waren en vandaar uit elkaar zijn gehaald, en in een anders vers zegt het “Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze macht en waarlijk Wij zijn het, Die hem uitbreiden”.

Laat me je iets vertellen over een persoonlijk onderzoekje wat ik gedaan hebt. Het viel me op dat er nog een aantal dingen zijn in de Quran die intern bewijs geven over de Bron van de Quran. Als de Quran letter voor letter afkomstig is van een Perfecte en Volmaakte Bron, oftewel God, dan zou er geen verspilling zijn, het zou veelbetekenend moeten zijn. Er zou niks moeten zijn wat wel weggelaten had kunnen worden, en er zou niks moeten zijn dat passend zou zijn om toe te voegen. Alles wat er dus inzit zit er dus in voor een reden. Ik was aan het nadenken over de aya die ik eerder noemend, de aya over dat het geval van Jezus gelijk is aan dat van Adam. Dit is een vergelijking, en het Arabische woord wat hier gebruikt woord (namelijk mithel) houd in dat Jezus, Adam, ze staan gelijk aan elkaar. Je koopt een index-boek van de Quran en je zoekt op “Isa”, de Arabische naam van Jezus. Je zult zien dat deze naam 25 keer voorkomt in de Quran. Dan zoek je naar “Adam” en je vind die naam ok 25 keer! Hun aantal is gelijk, alhoewel ze in vele verschillende verzen staan, maar precies 25 van allebei. Erg opmerkelijk, op zijn minst! Dus ik ging verder zoeken, en ik ontdekte dat in de Quran er 8 van zulke vergelijkingen zijn waar het woord “mithel” woord gebruikt om een vergelijking aan te duiden. Telkens als je dan het ene woord pakt in de vergelijking, en je zoekt het op en het komt bijvoorbeeld 110 keer voor, dan zal je zien dat ook het woord waar het mee vergeleken word 110 keer voorkomt! Dit hele systeem komt ook in vele andere vormen voor, en dit is simpelweg een onmogelijk taak! Telkens als je bijvoorbeeld een vergelijking schrijft moet je het dan het ene woord opschrijven, en ook het woord waarmee het vergeleken word. Dan stop je deze woorden in je index, of je opslag systeem, je IBM computer, wat je wilt. Dit is een onmogelijke taak, maar toch zul je dit hele systeem van perfectie terugvinden in de Quran!

Ik heb het over een systeem dat in de Logica de naam draagt “het gebruik en het noemen van een woord.” Wanneer je een woord gebruikt, dan gebruik je de betekenis. Wanneer je een woord noemt, dan praat je over beeldspraak. Bijvoorbeeld, als ik zeg “Toronto is een grote stad” dan gebruik ik het woord Toronto omdat ik Toronto wil noemen als een plaats, een grote stad. Maar als ik zeg “Toronto heeft zeven letters” dan bedoel ik niet de stad Toronto maar het woord Toronto. Onder anderen zie je dit systeem terugkomen in de Quran – Jezus is zoals Adam, zowel de betekenis als het voorkomen van de woorden zelf! De Openbaring is dus ver boven ons denkvermogen, maar met nadenken kunnen we het wel begrijpen. In andere woorden, we zullen in de Quran nooit iets tegenkomen waar we niks van begrijpen, maar we zullen wel dingen tegenkomen die we zelf nooit bedacht hadden kunnen hebben!

God zegt ons in een aya dat als dit Boek (De Quran) van iemand anders dan God komt, je er dan veel “ikhtilafan”, het Arabische woord voor fouten, in zult vinden. Het woord ikhtilaf, oftewel fout, kun je in veel verzen terug vinden. Maar het woord ikhtalafan is slechts een keer te vinden in de gehele Quran! Er zijn dus niet vele ikhtilafan in de Quran – er is er slechts een, en die komt precies voor in bovengenoemd vers. Je ziet dus dat alles perfect in elkaar is gezet. Het is al vaak gezegd tegen de mensheid; vind een fout. De mensheid heeft er tot op de dag van vandaag nog nooit een gevonden, dat terwijl de mens heel slim kan zijn want deze zin kan betekenen; vind veel ikhtilafan, en hij gaat dus gelijk naar de Index en kijkt of hij er meerdere kan vinden. Het woord komt echter slechts een keer voor – Helaas slimme persoon!


dit is je reinste bullshit. het eerste alleen al:De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. The Qur’an echter is een gedicteerd schrift, de Spreker in de Quran is God die direct tegen de mens praat. dat is al een theorie waar ik dus niet in geloof
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 21:28
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Sheesh... was t nodig daarbij die hele text te quoten?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 21:32
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Sheesh... was t nodig daarbij die hele text te quoten?

nee eigenlijk niet....

Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 11:40
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
joel schreef:
Ja, inderdaad. claimt. Ik meen zelfs dat-ie dat zo hard doet, dat familieleden in een moslim familie die overstappen naar een andere religie, gedood mogen worden.
Wie niet naar de profeet luistert, zal gedood moeten worden, adviseert de Bijbel. Handelingen 3:23

Enne.. quote eens de passage waarin staat dat een afvallige gedood moet worden.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 10:43
JantjePietje
JantjePietje is offline
ehhh

[Dit bericht is aangepast door JantjePietje (09-09-2001).]
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 15:42
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
Citaat:
Joël schreef:
Je mag er trouwens van uit gaan dat 99% van de christenen Trooster uit zal leggen als de HG.
Dan zitten 99 van de 100 Christenen verkeerd. Hoe ben JIJ tot die conclusie gekomen?!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:26
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
waarheidwaar schreef:
Dus je zecht met dit eigentlijk dat je geloof langzaam sterft.. Door dat het niet mag vertaatworden.

Is het niet zo dat de boodschap overgebracht moet worden.
En een boodscap houd begrip in.
en als je de koran niet mag vertalen dan mag je de koran ook niet uitleggen. Want een uitleg is niets anders dan een vertaling naar een bepaald begrips nieveau.
En geloof ontstaat door het horen van een boodschap. Dus moet het vertaalt worden.

P,s :wat is het verschil tussen deleten en het weggooien van een papiertje. In bijde gevallen loopt het uit op verniettiging.

He figuur, als je een tekst vanuit een taal vertaalt naar een andere taal dan maak je altijd fouten. Immers niet alle woorden bestaan in elke taal.
Daarom is het fout gegaan met de Bijbel. Het is vertaald vanuit het Hebreews naar het Latijn en die "geestelijken" hebben het verkeerd vertaald en nog duizenden dingen eromheen verzonnen en dingen weggelaten!!!!

PS doe iets aan je Nederlands. Zegt schrijf je niet zo: zecht.


[Dit bericht is aangepast door JantjePietje (24-09-2001).]
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:34
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
waarheidwaar schreef:

Nee ik hou het bij de bijbel waar G'd de mens heeft om vriendscap te hebben. Volgens het verhaal van Adam, Henog, Abraham, Mozes en David. De profeten vertellen een ander verhaal. Namelijk het verhaal van de kloof tussen mens en G'd. Die er in het moslim geloof nog steeds is.

Kloof tussen Allah en de moslims??? Haha, laat me niet lachen. Wij moeten 5 keer per dag bidden. Daarmee bewijzen wij dat we aan onze Heer denken (wij komen daardoor dichter bij Allah). Jullie zogenaamde gelovigen doen dat alleen als er een ramp is gebeurd.

__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 16:24
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Jullie zogenaamde gelovigen
"Jullie"? Over wie heb je het?

P.S.: Als "Wij" "zogenaamde" gelovigen bidden weet je tenminste dat we dat zelf doen, en niet uit een groepsgevoel... Zovan... Omdat dat nu eenmaal 5× per dag moet.

[Dit bericht is aangepast door Joël (25-09-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.