Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2012, 12:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van migraine. Ik had al eerder deze klachten, maar het wordt alsmaar vaker (en ik merk ook al in een vroeger stadium dat het eraan zit te komen). Pijnstillers helpen maar half en ik heb natuurlijk lang niet altijd de gelegenheid om even een paar uur te gaan liggen slapen.
Het uit zich bij mij vooral in heel heftige pijn in de nek, 'druk'plekken op de schedel (alsof ik een haarband in heb of een bril op die te strak zit), hevige druk in de oogbollen en het horen van geluiden die er niet zijn. Soms ook lichtflitsen.

Mijn vraag is nu - wat zouden veroorzakers kunnen zijn? Ik vind het ontzettend lastig om dit zelf uit te vinden, mijn moeder heeft ook last van migraine maar lang niet altijd in dezelfde situaties en ik zou dus graag aanvallen beter willen kunnen vermijden. Misschien heeft iemand hier er last of verstand van?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 12:06
Verwijderd
Slik je de pil misschien?

Verder is stress natuurlijk ook een trigger, dus misschien een stressvolle periode?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 12:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Allebei ja inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 12:41
Verwijderd
Inderdaad de pil, bij mij heeft het (tot nu toe, afkloppen) wisselen van anticonceptie me goed gedaan. Stress is voor mij ook een trigger, maar meestal heb ik dan ook andere "verkeerde" dingen gegeten en gedronken en gedaan. Ik kan bijvoorbeeld slecht over rode wijn en bepaalde kazen. Let er ook op dat je met dit weer een zonnebril op doet als de zon erg fel is, en bijvoorbeeld in de winter als de zon schijnt en er ligt sneeuw.

Wat mij wel hielp is, hoe irritant dat ook is, om alles eens op te schrijven wat ik at en dan een migraine-dagboekje bijhouden waarin je schreef in welke fase ik was van mijn cyclus, de stressmomenten en het eten etc.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 17:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hmm, misschien is het inderdaad een goed idee om op te schrijven wat ik op een dag eet en of ik migraine heb gehad, ofzo. Zijn hier handige gidsen voor van wat je kunt opschrijven, op internet ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 09:34
Verwijderd
Ja die zijn er wel en misschien kun je hem ook wel via je huisarts krijgen, maar ik deed het gewoon in een schrift.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 13:48
Verwijderd
Wat bij mij vaak een oorzaak is, is het weer... Als het warm en benauwd is, met onweer in de lucht, dan krijg ik standaard een migraineaanval. De laatste dagen was het ook best benauwd, dus misschien dat jij daar ook last van hebt? Veel drinken helpt dan ook niet, ik dacht eerst dat dat de oorzaak was (ik vergeet echt heel makkelijk om te drinken, maar als ik heel bewust 2l water op een dag drink, krijg ik met benauwd weer nog steeds knallende hoofdpijn met misselijkheid + lichtflitsen).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 13:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Misschien is het inderdaad benauwd weer, of verandering van weer, ofzo. Ik heb de laatste tijd elke dag last, terwijl ik helemaal geen stress heb ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 14:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Volgens de patientenbrieven op de NHG-site lijken mijn klachten trouwens meer op spanningshoofdpijn dan op migraine, behalve dat het van bewegen veel erger wordt en van slapen niet verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 14:54
Verwijderd
Kaas, chocolade, pepermunt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 17:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kaas eet ik zelden en chocolade nooit, en ik heb wel vaak last van migraine, dus er zullen meer bronnen zijn. Op die NHG-site wordt nitraat, wat veel in groene bladgroenten zit, aangedragen, en ik eet wel extreem veel rauwe groentes.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 17:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zou je wel willen aanraden niet te veel aan zelfdiagnose te gaan doen. Ik snap dat je op zoek bent naar een oplossing (en dat moet je ook niet laten) maar je moet voorzichtig zijn dat je jezelf niet dingen gaat aanpraten.
Bij veel migrainepatiënten is er simpelweg weinig aan te doen of is de werkelijke reden heel moeilijk aan te wijzen. Soms kan het accepteren van dat feit helpen bij het ondergaan van de klachten en voorkomt het dat het je leven gaat beheersen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 22:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de dokter, in het ergste geval zegt hij dat er niets aan te doen is en dan is dat ook makkelijker te accepteren.Dankje martin
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 23:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Succes ermee iig!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 04:05
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Helaas leidt een onderzoek ook lang niet altijd naar een duidelijke oorzaak, zoals Martiño al zegt is er vaak weinig aan te doen en de werkelijke reden heel moeilijk aan te wijzen. Ik heb ook een uitgebreid onderzoek ondergaan maar ook bij mij kwamen ze niet achter de specifieke oorzaak. Ze hadden wel een paar vermoedens, al waren die ook vrij uiteenlopend.

Sinds een aantal jaar heb ik wel medicijnen die bij mij vrij aardig werken zodra ik een aanval heb. Het zijn oploszakjes migrafin van Migpriv. Het is wel redelijk zwaar (en dan ook enkel op dokters voorschrift te verkrijgen) waardoor autorijden etc niet aan te raden is, mijn reactievermogen gaat er flink van omlaag, de pijn gelukkig ook.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 04:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vervelend dat je zoiets heftigs moet nemen, mibe!
De oorzaak op zich lijkt me niet zo ver te zoeken bij mij, migraine komt heel veel voor in mijn familie en ik heb meer neurologische aandoeningen dus het is gewoon nog een stoorzender. Maar als er wat aan te doen is zou dat natuurlijk super zijn.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Migraine
Paulien G
6 20-03-2008 18:12
Lichaam & Gezondheid [Migraine] Iemand tips/ ervaring mbt medicatie?
coopergirl
44 25-10-2005 15:23
Lichaam & Gezondheid migraine
Verwijderd
7 17-07-2004 20:08
Lichaam & Gezondheid Migraine
Dreamerfly
18 08-04-2004 18:11
Lichaam & Gezondheid migraine+aura: ervaringen?
Tulpje6
22 20-11-2003 14:43
Lichaam & Gezondheid Migraine
*Need Help*
1 04-09-2002 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.