Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2006, 15:57
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik kon er nog niet echt iets over vinden met de zoekfunctie, maar ik zat me af te vragen of er al veel scholen zijn die examens met de computer afnemen en hoe dat bevalt.

Volgend jaar wordt dat voor natuurkunde al verplicht, maar mij lijkt het zo raar Uitgerekend een exact vak, waarbij toch vaak tabellen en gepriegel op papier wordt gekalkt.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Advertentie
Oud 22-05-2006, 19:17
sjefke
sjefke is offline
Ja wij doen compex examens. Bij ons wordt biologie, natuurkunde, aardrijkskunde en economie 1 op de computer gedaan. Gaat af en toe wel eens iets mis. Vorig jaar bijvoorbeeld, toen was er iets met de stroomtoevoer en dan heb je toch liever gewoon schriftelijk.

Op zich is het computer gedeelte makkelijk hoor.
Oud 22-05-2006, 19:37
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 22-05-2006 @ 16:57 :
Ik kon er nog niet echt iets over vinden met de zoekfunctie, maar ik zat me af te vragen of er al veel scholen zijn die examens met de computer afnemen en hoe dat bevalt.

Volgend jaar wordt dat voor natuurkunde al verplicht, maar mij lijkt het zo raar Uitgerekend een exact vak, waarbij toch vaak tabellen en gepriegel op papier wordt gekalkt.
Is dat natuurkunde verplicht in heel Nederland (VWO) volgend jaar? Ik vraag me af hoe ze aan zoveel computers willen komen bij ons op school. Vertel mensen, is het echt heel erg moeilijk of niet? Want wij krijgen nu alle SE's gewoon op papier, en straks moet je dan compex doen en dat moet je dan toch ook in SE's geoefend hebben?!
Oud 22-05-2006, 20:37
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-05-2006 @ 20:37 :
Is dat natuurkunde verplicht in heel Nederland (VWO) volgend jaar? Ik vraag me af hoe ze aan zoveel computers willen komen bij ons op school. Vertel mensen, is het echt heel erg moeilijk of niet? Want wij krijgen nu alle SE's gewoon op papier, en straks moet je dan compex doen en dat moet je dan toch ook in SE's geoefend hebben?!
Zoiets was vorige week wel op het nieuws. Ik kon zo snel ff niet een officieel nieuwsbericht vinden maar wel dit

Citaat:
ICT Algemeen
Net - werken ...!?
COMPEX

2007 lijkt ver weg, maar het centraal examen van 2007 komt rap dichterbij. En, bent u er al klaar voor? Wat krijgen we nu weer, zult u wellicht zeggen... In 2007 zal een gedeelte van het centraal examen verplicht op de computer moeten worden afgelegd.

Concreet zullen de vakken Natuurkunde 1,2 in het VWO en HAVO en natuur- en scheikunde 1 in het VMBO (TG) afgenomen worden aan uw leerlingen en dan niet op papier, maar m.b.v. de computer.


Als u had in 2006 mee had willen doen voor deze computerexamens (Compex genaamd) dan bent u al te laat. Echter u kunt uzelf en uw leerlingen uitgebreid voorbereiden voor 2007. Dat kan met de gratis verkrijgbare cd's bij de Citogroep. Hierop staan een aantal oefenexamens, die leerlingen ook thuis kunnen doen. Betrek voor de voorbereiding van 2007 wel alvast iemand van systeembeheer.

Advies: benoem een computerexamen-commissie, die alle ins en outs in kaart brengt. Nu al goed nadenken over 2007 voorkomt allerlei problemen tijdens de belangrijke toetsperiode. Want weet u wat er gebeurt als de stroom uitvalt of iemand toevallig de resetknop indrukt? Klik hier voor informatie.

Harry Dubois - beheerder ICT-Café
Het ziet er naar uit van wel dus

[edit]oh en de bron: http://e-zine.kennisnet.nl/index.php...archive_id=463 [/edit]
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 22-05-2006, 21:18
Verwijderd
bij ons dit jaar natuurkunde 1 en/of 1,2, dat weet ik niet exact, en wiskunde A1,2. Maar daar heeft de school zelf voor gekozen zei onze leraar. Nooit compex in de SE's gehad, maar de laatste twee maanden ongeveer wel oefenlessen compex gehad (WA12, VWO). Hoe het op de havo gaat bij ons weet ik niet.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Digitale examens
Sylver-Myst
4 14-03-2010 16:17
Eindexamens 2008 Antwoorden bekijken na het examen [link]
flyaway
47 26-05-2008 21:41
De Kantine wat heb je vandaag allemaal gedaan?
Gwinnie
42 18-05-2003 10:23
Psychologie Het grote steekwoorden topic #4
Verwijderd
500 11-05-2003 18:12
Eindexamens 2003 Wat ga je doen tussen de examens en de uitslag?
stout!
62 03-04-2003 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.