Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2013, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Genderneutrale speelgoedcatalogus

Waar zijn de negerkindjes?! Belachelijk dit!
Voor Zweedse begrippen is dat kindje met die hondjes al behoorlijk neger.
Advertentie
Oud 03-10-2013, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Genderneutrale speelgoedcatalogus

Waar zijn de negerkindjes?! Belachelijk dit!
Woord omhoog man. Een grof schandaal is het. Niet alleen negers ontbreken trouwens Hoe moet 't nou met het wereldbeeld FEDOMME.
Oud 03-10-2013, 21:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Voor Zweedse begrippen is dat kindje met die hondjes al behoorlijk neger.
Valt de hondenpoep natuurlijk minder op.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 21:44
Verwijderd
Nouja, je kan er wel jolig over doen, maar 'blank als default' is een problematisch concept. Wel een goeie catalogus verder
Oud 03-10-2013, 21:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
het kan me bar weinig interesseren allemaal. Ik ga er overigens wel van uit dat die stofzuigertjes ook echt werken, dan heeft het nog wel wat nut natuurlijk; gewoon je kroost het werk laten doen .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 21:52
Verwijderd
Citaat:
het kan me bar weinig interesseren allemaal. Ik ga er overigens wel van uit dat die stofzuigertjes ook echt werken, dan heeft het nog wel wat nut natuurlijk; gewoon je kroost het werk laten doen .
Dat meende ik iig ontcijfert te hebben uit het Zweeds. Goed speelgoed, ik zou er bijna kinderen voor nemen
Oud 03-10-2013, 21:53
Verwijderd
Sugfunktion med polystryrenbollar klinkt iig als een zuigfunctie met nog iets fancy's
Oud 03-10-2013, 21:54
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
polyesterbolletjes?
Oud 03-10-2013, 21:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
waarschijnlijk zuigt t alleen de meegeleverde polyesterballetjes op
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 21:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Genderneutrale speelgoedcatalogus

Waar zijn de negerkindjes?! Belachelijk dit!
Verbaast me niets dat ze in Zweden met zo'n catalogus bezig zijn, daar speelt deze discussie al een aantal jaren heel erg. Enkele jaren (?) geleden is daar zelfs een alternatief voor de woorden hij en zij ingevoerd (als ik me niet vergis zijn hij en zij in het Zweeds hon en han, en is het nieuwe woord 'hen'), om gendertypering te voorkomen. Dat gaat me dan weer een beetje ver
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-10-2013, 21:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Verbaast me niets dat ze in Zweden met zo'n catalogus bezig zijn, daar speelt deze discussie al een aantal jaren heel erg. Enkele jaren (?) geleden is daar zelfs een alternatief voor de woorden hij en zij ingevoerd (als ik me niet vergis zijn hij en zij in het Zweeds hon en han, en is het nieuwe woord 'hen'), om te gendertypering te voorkomen. Dat gaat me dan weer een beetje ver
Ja, daar was laatst een docu-achtig iets van op TV. Het waren voornamelijk doorgeslagen feministen gecombineerd met volstrekt idiote mensen. "Mijn kind draagt alleen maar groen, dat is neutraal".
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 21:57
Verwijderd
Citaat:
polyesterbolletjes?
Citaat:
waarschijnlijk zuigt t alleen de meegeleverde polyesterballetjes op


Google translate kent 't woord niet, dus ik ga voor de superhightechsuperfunctie.
Oud 03-10-2013, 21:58
Verwijderd
Ik wil graag van Lusi horen of ze dit onherkenbaar vindt als stofzuiger

Oud 03-10-2013, 21:58
Verwijderd
Grapje hoor kusjes.
Oud 03-10-2013, 21:58
Hazel
Hazel is offline
Ik had Lusi toch anders ingeschat.
Oud 03-10-2013, 21:59
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, daar was laatst een docu-achtig iets van op TV. Het waren voornamelijk doorgeslagen feministen gecombineerd met volstrekt idiote mensen. "Mijn kind draagt alleen maar groen, dat is neutraal".
Heb ik ook gezien ja, vrij bizar. Zoals ik zei, dat vind ik echt teveel van het goede, maar tegelijkertijd werken veel meer vrouwen in Zweden, en zijn opvoedtaken heel erg verdeeld. Dat vind ik dan wel weer een stap in de goede richting.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-10-2013, 21:59
Verwijderd
Ik snap het grapje niet maar ik heb de discussie ook niet gevolgd
Oud 03-10-2013, 22:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Emancipaaaaasie *met vuist schudt*
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-10-2013, 22:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh, dat zeker. maar er is nogal wat politiek en economisch draagvlak voor nodig om zo'n situatie te kunnen realiseren; is hier de komende jaren nog niet aan de orde.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 22:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ah, mijn leidinggevende heeft bier op. Kreeg net een SMSje met "Ben voor 12u thuis, x".
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 22:03
Verwijderd
Citaat:
ah, mijn leidinggevende heeft bier op. Kreeg net een SMSje met "Ben voor 12u thuis, x".


Ik heb een dvd van Bruce Springsteen en wijn en lekkere oude komijnenkaas <3 Nu wil ik terug naar 't Goffertpark en samen met mijn moeder in de regen naar hem kijken. Ik word er een beetje melancholisch van, soms is het echt poep om niet even op en neer te kunnen.
Oud 03-10-2013, 22:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
oh, dat zeker. maar er is nogal wat politiek en economisch draagvlak voor nodig om zo'n situatie te kunnen realiseren; is hier de komende jaren nog niet aan de orde.
True

Citaat:
ah, mijn leidinggevende heeft bier op. Kreeg net een SMSje met "Ben voor 12u thuis, x".
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-10-2013, 22:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
trusten!
Oud 03-10-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Verbaast me niets dat ze in Zweden met zo'n catalogus bezig zijn, daar speelt deze discussie al een aantal jaren heel erg. Enkele jaren (?) geleden is daar zelfs een alternatief voor de woorden hij en zij ingevoerd (als ik me niet vergis zijn hij en zij in het Zweeds hon en han, en is het nieuwe woord 'hen'), om gendertypering te voorkomen. Dat gaat me dan weer een beetje ver
Hebben ze in 't Engels ook! Niet als vervanging maar als aanvulling voor mensen die zich bij geen enkel geslacht thuisvoelen: zer/zey (zoals their/they).

Maar daar ben ik tegen. Of nouja, niet actief tegen, maar mijn idealisme is minder hevig dan mijn taalpurisme. Het zou handig zijn als er een neutraal woord bestond maar dat geforceerd in een taal proberen te dwingen werkt niet.

Citaat:
Ja, daar was laatst een docu-achtig iets van op TV. Het waren voornamelijk doorgeslagen feministen gecombineerd met volstrekt idiote mensen. "Mijn kind draagt alleen maar groen, dat is neutraal".
Ik ga voor een zwarte babykamer \m/\m/
Oud 03-10-2013, 22:17
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Maar daar ben ik tegen. Of nouja, niet actief tegen, maar mijn idealisme is minder hevig dan mijn taalpurisme. Het zou handig zijn als er een neutraal woord bestond maar dat geforceerd in een taal proberen te dwingen werkt niet.
'Het'
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 03-10-2013, 22:24
Verwijderd
Je kind een ideologie opleggen vind ik lame, of dat nou via 'MEISJES MOETEN ROZE!!' of via 'WE ZIJN PROGRESSIEF DUS JE MOET GROEN!!' is. Maar zolang het kind /care heeft of te jong is om zelf een keuze te maken vind ik niets mis met bewust voor een neutrale kleur gaan.

Zoals groen.
Oud 03-10-2013, 22:28
Verwijderd
Citaat:
'Het'
Ja, dat doen sommigen ook, maar in veel talen draagt het connotaties van objecten, niet-rationele wezens, voorwerpen, etc. In het Russisch spreek je zelfs van 'zielloos' Dus ik snap wel dat veel mensen liever iets anders hebben.
Oud 03-10-2013, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag van Lusi horen of ze dit onherkenbaar vindt als stofzuiger

[afbeelding]
Ik niet, maar mijn nichtjes zouden er zo mee bellen ja.
Oud 03-10-2013, 22:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ja, dat doen sommigen ook, maar in veel talen draagt het connotaties van objecten, niet-rationele wezens, voorwerpen, etc. In het Russisch spreek je zelfs van 'zielloos' Dus ik snap wel dat veel mensen liever iets anders hebben.
Nou: het kind, het meisje, das Kind, das Mädchen. Ik pleit er overigens niet voor om 'het' gebruiken als uitdrukking voor mensen die zich niet thuisvoelen bij het mannelijk of vrouwelijk geslacht, maar er is dus wel een min of meer neutraal woord.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 03-10-2013, 22:33
Verwijderd
Los daarvan komt mijn mening neer op die van carn. Het boeit me gewoon niet.

Ik noem diverse dingen waardoor jullie betoog minder sterk is, en je hamert nu op één kritiekpunt op je eigen verhaal. Opgeteld erken ik allang énig effect maar vind het gewoon onnodig er zoveel heisa over te maken.
Oud 03-10-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag van Lusi horen of ze dit onherkenbaar vindt als stofzuiger

[afbeelding]
Maar toch is ook hier weer roze 'vastgebonden' aan meisjes en blauw aan de jongetjes. Ook niet goed. Alsof jongens geen roze mogen/kunnen dragen

Alle gekheid op een stokje though; ik blijf er bij dat de invloed van ouders veel belangrijker is en meer invloed heeft dan een speelgoedboekje. Stel dat je met je beeldige neutrale speelgoedboek bij Björn aan komt, een schattig jochie van zes lentes jong. Hij denkt 'Awesomeeee! Ik wil dat strijkijzer!' En legt zijn keuze, voor kessumus, voor aan PVV-papa en PVV-mama die hem vervolgens genadeloos belachelijk maken, afkeurend reageren of {insert negatieve reactie met clusterfuck in Björn zijn hoofdje tot gevolg}. Sta je dan met je neutrale speelgoedboekje waar een trotse knul staat te stofzuigen.
Oud 03-10-2013, 22:37
Verwijderd
Citaat:
ah, mijn leidinggevende heeft bier op. Kreeg net een SMSje met "Ben voor 12u thuis, x".
Oud 03-10-2013, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ik niet, maar mijn nichtjes zouden er zo mee bellen ja.
Echt? Hoe oud zijn ze?

Ik zou vragen of je die link een keer aan ze wil laten zien en wil vragen of ze herkennen wat er allemaal op staat, niet om een punt te bewijzen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen, maar volgens mij vind je dat ook vallen onder 'heisa'.
Oud 03-10-2013, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Maar toch is ook hier weer roze 'vastgebonden' aan meisjes en blauw aan de jongetjes. Ook niet goed. Alsof jongens geen roze mogen/kunnen dragen

Alle gekheid op een stokje though; ik blijf er bij dat de invloed van ouders veel belangrijker is en meer invloed heeft dan een speelgoedboekje. Stel dat je met je beeldige neutrale speelgoedboek bij Björn aan komt, een schattig jochie van zes lentes jong. Hij denkt 'Awesomeeee! Ik wil dat strijkijzer!' En legt zijn keuze, voor kessumus, voor aan PVV-papa en PVV-mama die hem vervolgens genadeloos belachelijk maken, afkeurend reageren of {insert negatieve reactie met clusterfuck in Björn zijn hoofdje tot gevolg}. Sta je dan met je neutrale speelgoedboekje waar een trotse knul staat te stofzuigen.
Ja, natuurlijk is de invloed van de ouders veel belangrijker en groter Dat heeft ook niemand ontkend, toch?

PVV'ers gonna PVV. Betekent niet dat we niet moeten streven naar een betere wereld. /linkse hippie
Oud 03-10-2013, 22:44
Verwijderd
Drie jaar geleden was ik het nog roerend eens met Carn en Lusi. Dat kan alleen maar betekenen dat Carn en Lusi het over drie jaar eens zullen zijn met mij.
Oud 03-10-2013, 22:46
Verwijderd
Ik heb een beetje /care, (met nadruk op een beetje, want meisjes moeten wel weten dat ze net zo goed straaljagerpiloot of beta-nerd kunnen worden als jongens en dat stofzuigen voor sukkels is ) maar ik ben er echt heel content mee dat er mensen zijn die zich hier wel hard voor maken
Oud 03-10-2013, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Echt? Hoe oud zijn ze?

Ik zou vragen of je die link een keer aan ze wil laten zien en wil vragen of ze herkennen wat er allemaal op staat, niet om een punt te bewijzen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen, maar volgens mij vind je dat ook vallen onder 'heisa'.
2,5

En ho ho, ik zei niet dat ze het niet zouden herkennen in een gender neutral catalogue. Ik zei dat het zou bijdragen aan hun begrip van wat iets is wanneer mams wordt betrokken in het product, want daar kennen ze stofzuigers van.

Juist op basisideegevoelige leeftijd is er een prachtige logica te ontdekken.
-'Hoe bedoel je stofzuiger? Hij heeft toch geen knopje?' Nadat ze gefascineerd zijn over hoe je zoiets aanzet, bij de échte.
- ik wil niet daarmee spelen. Waarom niet? Omdat ik al een telefoon heb. (Over iets met knopjes)
Oud 03-10-2013, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ja, natuurlijk is de invloed van de ouders veel belangrijker en groter Dat heeft ook niemand ontkend, toch?
Mwah, er wordt toch een beetje de suggestie gewekt alsof genderneutrale shit het tovermiddel is tegen een (deels) verkeerde opvoeding en dat iedereen die daar zijn of haar vraagtekens bij zet -om wat voor reden dan ook- niet helemaal goed snik is. Of, subtieler verwoordt, 'de impact en nuances niet goed inziet'. Althans, zo komt het op mij over.

Citaat:
PVV'ers gonna PVV. Betekent niet dat we niet moeten streven naar een betere wereld. /linkse hippie
Thing is dus; ik heb zo mijn vraagtekens of dit structureel bijdraagt aan een betere wereld. Ik denk het niet. Domme mensen zullen domme mensen blijven; er zijn immers nog steeds plenty religieuze mensen.
Oud 03-10-2013, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een beetje /care, (met nadruk op een beetje, want meisjes moeten wel weten dat ze net zo goed straaljagerpiloot of beta-nerd kunnen worden als jongens en dat stofzuigen voor sukkels is ) maar ik ben er echt heel content mee dat er mensen zijn die zich hier wel hard voor maken
Ik sluit me hierbij aan!
Oud 03-10-2013, 22:53
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Mwah, er wordt toch een beetje de suggestie gewekt alsof genderneutrale shit het tovermiddel is tegen een (deels) verkeerde opvoeding
Dit heeft toch niemand gezegd?
Oud 03-10-2013, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Dit heeft toch niemand gezegd?
Niet letterlijk.
Oud 03-10-2013, 22:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
och, ik heb heus wel echte-wereld-care maar niet genoeg internet-care. Ik merk dat ik al die online-zolderkamer-'kijk-mij-een-duchtige-opinie-hebben'-retoriek me gewoon nog maar bar weinig kan interesseren; 'doe er dan wat aan' denk ik dan, in plaats van quasi intellectueel te doen op een forum. Dit is verder niet persoonlijk bedoeld, voordat er weer tumult is Elke keer als ik hier weer een of ander opstel zie over waarom iets echt niet door de beugel kan ga ik gewoon dit plaatje posten:




__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2013, 22:56
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
och, ik heb heus wel echte-wereld-care maar niet genoeg internet-care. Ik merk dat ik al die online-zolderkamer-'kijk-mij-een-duchtige-opinie-hebben'-retoriek me gewoon nog maar bar weinig kan interesseren; 'doe er dan wat aan' denk ik dan, in plaats van quasi intellectueel te doen op een forum. Dit is verder niet persoonlijk bedoeld, voordat er weer tumult is Elke keer als ik hier weer een of ander opstel zie over waarom iets echt niet door de beugel kan ga ik gewoon dit plaatje posten:


[afbeelding]


Godver dat plaatje ga ik opslaan also +100 voor gebruik van het woord duchtig
Oud 03-10-2013, 22:57
Verwijderd
Ik snap de randomness van het druk maken niet zo.
Oud 03-10-2013, 22:57
Hazel
Hazel is offline
Ik vind het niet bepaald random en gelukkig zijn er nog mensen die de moeite willen nemen om juist hier uit te leggen wat er mis is met dat plaatje.
Oud 03-10-2013, 22:59
Verwijderd
Is goed.
Oud 03-10-2013, 23:00
Hazel
Hazel is offline
Oud 03-10-2013, 23:00
Verwijderd
Citaat:
och, ik heb heus wel echte-wereld-care maar niet genoeg internet-care. Ik merk dat ik al die online-zolderkamer-'kijk-mij-een-duchtige-opinie-hebben'-retoriek me gewoon nog maar bar weinig kan interesseren; 'doe er dan wat aan' denk ik dan, in plaats van quasi intellectueel te doen op een forum. Dit is verder niet persoonlijk bedoeld, voordat er weer tumult is Elke keer als ik hier weer een of ander opstel zie over waarom iets echt niet door de beugel kan ga ik gewoon dit plaatje posten:


[afbeelding]


Oud 03-10-2013, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een beetje /care, (met nadruk op een beetje, want meisjes moeten wel weten dat ze net zo goed straaljagerpiloot of beta-nerd kunnen worden als jongens en dat stofzuigen voor sukkels is ) maar ik ben er echt heel content mee dat er mensen zijn die zich hier wel hard voor maken
Ja, als er een andere heisamaker in WSZ was zat ik nu ook Breaking Bad te kijken Maar bij gebrek daaraan wint het plichtsgevoel 't van de /care, spijtig genoeg.

Citaat:
2,5

En ho ho, ik zei niet dat ze het niet zouden herkennen in een gender neutral catalogue. Ik zei dat het zou bijdragen aan hun begrip van wat iets is wanneer mams wordt betrokken in het product, want daar kennen ze stofzuigers van.

Juist op basisideegevoelige leeftijd is er een prachtige logica te ontdekken.
-'Hoe bedoel je stofzuiger? Hij heeft toch geen knopje?' Nadat ze gefascineerd zijn over hoe je zoiets aanzet, bij de échte.
- ik wil niet daarmee spelen. Waarom niet? Omdat ik al een telefoon heb. (Over iets met knopjes)
Ah, dan hoeft het niet. Ik interpreteerde gisteren je posts als 'met jongens erbij herkennen ze het niet als stofzuiger', dus aanzienlijk stelliger dan je nu bent.
Oud 03-10-2013, 23:01
Verwijderd
Maar ik denk wel dat we kunnen stellen dat iedereen hier hetzelfde voor ogen heeft en het beste met kindertjes voor heeft. Dat vind ik een hartverwarmende gedachte
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.