Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2013, 19:47
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Mooi dat ie eruit is
Advertentie
Oud 25-11-2013, 19:48
Verwijderd
"Wat vond hij van dat hele hanggebeuren? Daar zullen we misschien nooit achterkomen."
Die kans is heel groot ja

Jammer dat er nu een dorpeling minder is, maar aan inactieve spelers hebben we ook niets..
Oud 25-11-2013, 19:48
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Trouwens! Willen jullie alsjeblieft in de titel van je stem-pm de hangronde en degene op wie je stemt zetten?
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-11-2013, 19:49
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Trouwens! Willen jullie alsjeblieft in de titel van je stem-pm de hangronde en degene op wie je stemt zetten?
Zal ik dat alsnog even doen?
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 19:49
Verwijderd
Nouja, jammer dat hij niet ook nog toevallig een badguy was, maar zo mooi kan het feest niet altijd zijn.
Oud 25-11-2013, 19:49
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Nou, gelukkig hadden we al een cupido.
Oud 25-11-2013, 19:50
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Trouwens! Willen jullie alsjeblieft in de titel van je stem-pm de hangronde en degene op wie je stemt zetten?
Dat heb ik uiteraard, zoals ik dat gewoonlijk doe, reeds gedaan!
Oud 25-11-2013, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Ik heb op Sadye gestemd. Excuses voor de laat, privéproblemen. De stem of stipt op tijd of een minuut te laat en gebaseerd op het lijstje in verband met gelijkspel.
Je ziet toch gewoon het tijdstip waarop ie verzonden is?
Oud 25-11-2013, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Je ziet toch gewoon het tijdstip waarop ie verzonden is?
Haast, mobiel, snel. Ik was een minuut te laat en mijn stem is dan ook niet meegeteld.

Excuses.
Oud 25-11-2013, 20:02
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Jongens er is een dorpeling dood waarom is dat zo fijn?

Citaat:
Mooi dat ie eruit is
Hier maak je je wat mij betreft ontzettend verdacht mee.

ik moest heel erg hard lachen om het CV-ketel stukje
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 20:03
Verwijderd
Kater, wat heb je aan een inactieve dorpeling? Raar dat je dat niet lijkt te begrijpen.
Oud 25-11-2013, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ik wist niet dat ik in dit topic moest wezen

Ik stem op WolterB omdat hij mij schopt. (onzinreden random stem)
Om 20.40, nuttig Je moet dus voor half 9 stemmen anders telt ie sowieso niet mee. Lees nog even de spelregels anders.
Oud 25-11-2013, 20:05
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
De mogelijkheid dattie nog actief wordt en some Werewolf-ass kicked
Maar nee verder geen ene ruk natuurlijk.
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 20:05
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Om 20.40, nuttig Je moet dus voor half 9 stemmen anders telt ie sowieso niet mee. Lees nog even de spelregels anders.
Verre van nuttig en ik heb idd de regels doorgelezen.
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 20:10
Verwijderd
Ik vind het heel fijn dat Tijmen er uit is. Ik houd niet van inactieve mensen. Wel jammer dat hij geen badguy is.
Oud 25-11-2013, 20:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat betekent dus dat Thijmen en ArPos niets hebben laten horen in dit topic tot nu toe en Katertje en Quintiano te laat gestemd hebben
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-11-2013, 20:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Om maar even een samenvatting te geven, niet om ook maar íets nuttigs aan deze discussie toe te voegen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-11-2013, 20:17
Verwijderd
Spoiler


Uit de stemlijstjes worden we dus ook niets wijzer, aangezien het gewoon klopt met de uiteindelijke uitslag..
Oud 25-11-2013, 20:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jongens er is een dorpeling dood waarom is dat zo fijn?


Hier maak je je wat mij betreft ontzettend verdacht mee.

ik moest heel erg hard lachen om het CV-ketel stukje
Nouja, liever een wolf dan een dorpeling natuurlijk, maar veruit het merendeel van de functies zijn goede functies, dus de kans dat je in de eerste ronde een wolf of iets dergelijks eruit gooit is statistisch gezien vrij klein. Dus dan is een inactieve dorpeling eruit gooien nog het 'beste' wat daarna mogelijk is, beter dan als hij bijvoorbeeld ziener was geweest.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-11-2013, 20:21
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Dr zat maar 1 stem verschil tussen. T feit dat de meeste stemmen op tijmen waren en om inactiviteit zegt natuurlijk ook geen ene moer.

Interessanter zijn de stemmen op sadye.. Ik vraag me af indien er meer stemmen op haar waren geweest wat de uitslag dan was geweest..
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 20:21
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Nouja, liever een wolf dan een dorpeling natuurlijk, maar veruit het merendeel van de functies zijn goede functies, dus de kans dat je in de eerste ronde een wolf of iets dergelijks eruit gooit is statistisch gezien vrij klein. Dus dan is een inactieve dorpeling eruit gooien nog het 'beste' wat daarna mogelijk is, beter dan als hij bijvoorbeeld ziener was geweest.
Mja als je het zo verwoordt kan ik niet anders dan je gelijk geven..
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 20:39
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Jammer dat t een dorpeling is maar goed, we hadden er toch niets aan. Ik vind eerlijk gezegd nog niet echt iemand verdacht..
We hebben 2 laatstemmers en arpos die niets heeft laten horen. Arpos waar ben je? Anders weet ik al op wie ik de volgende hangronde stem Irritant vind ik deus ex met t sadye gebash, maar zo speelt hij blijkbaar (vorig spel ook). Toen had hij gelijk met absinthe, misschien nnu ook?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 25-11-2013, 20:43
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Arpos waar ben je? Anders weet ik al op wie ik de volgende hangronde stem
Laatste activiteit: 19-11-2013 16:00

Gaat lekker. Goede keuze voor volgende ronde inderdaad.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-11-2013, 20:45
Verwijderd
De 2e speler die al niet post.
Oud 25-11-2013, 20:51
Verwijderd
Pff wat is dat met al die inactieve spelers seg
Oud 25-11-2013, 21:33
Thor6
Thor6 is offline
Prima dat er een inactieve uit is. Uiteindelijk heb je ook nog wat posts te analyseren.... en iemand die niks zegt valt weinig over te zeggen niet?
Oud 25-11-2013, 21:43
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
En half 9. Nog even 1 vraag en ik wilde dit per sé na half 9 doen, dit omdat het dan lijkt als ik dit eerder doe dat ik het alleen vraag omdat je onder mij staat, maar waarom heb je gewijzigd? Je hebt hiervoor geen reden gegeven?
Je hebt me hier overtuigd:

Citaat:
Denk eraan dat we ook nog iets moeten hebben aan de stemlijstjes!!

Als iedereen op Thijmen gaat staan is dat een verloren ronde, prima dat hij eruit gaat, graag zelfs, maar we ook een ander persoon erbij pakken om nog iets te hebben aan de stemlijstjes.
__________________
cum hora undecima
Oud 25-11-2013, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Je hebt me hier overtuigd:
Ik snap het nog niet
Oud 25-11-2013, 22:13
Verwijderd
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij dit deed om minder mensen onder Thijmen te krijgen en zodoende later meer aan de stemlijstjes te hebben.
Oud 25-11-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Irritant vind ik deus ex met t sadye gebash, maar zo speelt hij blijkbaar (vorig spel ook). Toen had hij gelijk met absinthe, misschien nnu ook?
En het spel daarvoor, daarvoor en daarvoor

Nee als ik kijk naar de posts die ze gemaakt heeft blijft ze mij opvallen. En zie weinig verbetering. Ik ga nog wel even alle andere posts na.

Wel jammer van ArPos, toch een ervaren speler. Maar je laat als ww-spelers wel een goed signaal af door inactieve spelers snel eruit te stemmen

Laatst gewijzigd op 25-11-2013 om 22:31.
Oud 25-11-2013, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij dit deed om minder mensen onder Thijmen te krijgen en zodoende later meer aan de stemlijstjes te hebben.
Ja want op iemand stemmen die verder één stem heeft gaat veel helpen
Oud 25-11-2013, 22:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wel als daardoor de grote lijstjes op papier dichter bij elkaar komen (Tijmen had immers een stem minder).

Overigens ben ik blij dat Tijmen geen speciale functie had, omdat deze verloren was geweest aan Tijmen. En ik zie er graag gemenerikken uit vliegen, maar ik speel liever met een hand vol actieven dan met een land vol mensen die het spel eigenlijk niet zo interesseert. Toch verlies je ook als je er steeds maar inactieve dorpelingen uit gooit dus,
Behalve spelers die niets zeggen zijn er overigens ook nogal wat spelers die wel posten, maar desalniettemin niets zeggen. Aangezien we niets kunnen zeggen over spelers die niets zeggen - behalve dat ze inactief zijn, kunnen we ons beter richten op analyses van actievere spelers en op de spelers die wel proberen hun postcount hoog te houden, maar die niets bijdragen.
Oud 25-11-2013, 22:31
Verwijderd
Ja maar was een stem op Sadye dan niet nuttiger geweest om een gelijkspel op papier te forceren?
Oké Tijmen had zo een stem minder, maar veel heeft het niet uitgehaald.
In dat tweede heb je zeker gelijk, al valt er in deze fase van het spel natuurlijk nog niet zo heel veel nuttigs te zeggen
Oud 25-11-2013, 22:31
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Jongens er is een dorpeling dood waarom is dat zo fijn?


Hier maak je je wat mij betreft ontzettend verdacht mee.

ik moest heel erg hard lachen om het CV-ketel stukje
En jij hebt het topic niet gelezen, ontzettend verdacht!
Oud 25-11-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ja maar was een stem op Sadye dan niet nuttiger geweest om een gelijkspel op papier te forceren?
Oké Tijmen had zo een stem minder, maar veel heeft het niet uitgehaald.
In dat tweede heb je zeker gelijk, al valt er in deze fase van het spel natuurlijk nog niet zo heel veel nuttigs te zeggen
Persoonlijk was ik daar ook voor gegaan. Maar er zijn spelers, en daar valt wat voor te zeggen alhoewel het niet mijn gedachte is, die een papieren gelijkspel niks vinden.

Eleventhour?
Oud 25-11-2013, 23:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Spoiler


Uit de stemlijstjes worden we dus ook niets wijzer, aangezien het gewoon klopt met de uiteindelijke uitslag..
Ik heb hier een tijdje over na zitten denken. Er valt inderdaad niet direct informatie uit te halen, maar misschien wel het een en ander over te beredeneren. Even hardop denken:

De kans is groot dat er wolven op zowel Tijmen als op Sadye hebben gestemd (als bijvoorbeeld 1 wolf op Tijmen zegt te stemmen en 1 op Sadye, blijft de uitslag dus hetzelfde als wanneer je hun beide zou wegdenken uit het lijstje (aangezien ze niet écht stemmen). Dit heft elkaar dus op en houdt het lijstje veilig.

Aangezien Tijmen meer stemmen in het lijstje had en ook inderdaad doodging, is de kans aanwezig dat Sadye evenveel / meer wolvenstemmen onder haar had dan Tijmen dat had. (als Tijmen immers meer wolvenstemmen had gehad is de kans groter dat het gelijkspel was / hij was gestorven omdat wolven niet echt mogen stemmen).

Daarnaast is er een kans aanwezig dat 1 (of eventueel meer) van de wolven op iemand buiten dit lijstje heeft gestemd (want dat is veilig) en wellicht dat er zelfs een wolf (/wolven) heeft geroepen dat hij / zij 'niet gestemd' heeft, of te laat. Iets minder veilig, maar komt wel heel dorpeling-achtig over en het geeft ze de kans stil te zijn in het topic.

Tot slot: ik had al voorspeld dat dit zou gebeuren. Stemlijstjes kunnen heel interessant zijn, vooral laat in het spel, maar op dit moment is dat nog helemaal niet zo het geval en heeft het zeker ook nadelen aangezien alle bad guys er nog in zitten die de lijstjes in de war kunnen schoppen. Dat Deus ex, die zichzelf erg goed in het spel lijkt te vinden, hierop door bleef / blijft drammen vind ik daarom wat gevaarlijk. De volgende keer gaat hij vast zeggen dat we papieren gelijkspel moeten maken en iedereen die vorig spel heeft meegelezen / meegedaan weet wat er dan kan gebeuren. Iedereen op 1 persoon laten stemmen is niet handig, maar de stemmen verdelen om het verdelen is dat wat mij betreft ook niet.

En nu ga ik slapen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-11-2013, 06:12
Verwijderd
Nou, hier kunnen we net niks mee. En zo overactief theorieën posten en druk doen nu, heel lieflijk allemaal maar echt, het is voor wolven een geschenk uit de hemel. Ze hoeven alleen maar subtiel naar één idee te sturen zonder dat ze zelf al teveel hoeven zeggen. Ik zou zeggen: we weten geen kut, wacht de eetronde even af. Hun keuze zegt al iéts meer, en misschien gaat er wel een functie aan vanavond.

Ik ben minder in de gelegenheid te posten vandaag en morgen, maar ik doe mijn best.
Oud 26-11-2013, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Tot slot: ik had al voorspeld dat dit zou gebeuren. Stemlijstjes kunnen heel interessant zijn, vooral laat in het spel, maar op dit moment is dat nog helemaal niet zo het geval en heeft het zeker ook nadelen aangezien alle bad guys er nog in zitten die de lijstjes in de war kunnen schoppen. Dat Deus ex, die zichzelf erg goed in het spel lijkt te vinden, hierop door bleef / blijft drammen vind ik daarom wat gevaarlijk. De volgende keer gaat hij vast zeggen dat we papieren gelijkspel moeten maken en iedereen die vorig spel heeft meegelezen / meegedaan weet wat er dan kan gebeuren. Iedereen op 1 persoon laten stemmen is niet handig, maar de stemmen verdelen om het verdelen is dat wat mij betreft ook niet.
Wat is dit voor stukje tekst om het stukje tekst? Nogal wat open deuren die je intrapt; 't heeft er alle schijn van dat je probeert iemand op 't schopstoeltje te zetten of op z'n minst begeleiden op weg naar. Niet dat ik Deus wil verdedigen of jou wil aanvallen, het is meer dat ik het opmerkelijk vind. Ik ben zeer benieuwd of er motieven achter zitten en zo ja welke.
Oud 26-11-2013, 06:32
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Nou, hier kunnen we net niks mee. En zo overactief theorieën posten en druk doen nu, heel lieflijk allemaal maar echt, het is voor wolven een geschenk uit de hemel. Ze hoeven alleen maar subtiel naar één idee te sturen zonder dat ze zelf al teveel hoeven zeggen. Ik zou zeggen: we weten geen kut, wacht de eetronde even af. Hun keuze zegt al iéts meer, en misschien gaat er wel een functie aan vanavond.
Ik was te lui om t (mobiel) te posten, dus ik QFT jou.
Oud 26-11-2013, 06:34
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat is dit voor stukje tekst om het stukje tekst? Nogal wat open deuren die je intrapt; 't heeft er alle schijn van dat je probeert iemand op 't schopstoeltje te zetten of op z'n minst begeleiden op weg naar. Niet dat ik Deus wil verdedigen of jou wil aanvallen, het is meer dat ik het opmerkelijk vind. Ik ben zeer benieuwd of er motieven achter zitten en zo ja welke.
Zie deze post:

Citaat:
Vorig spel werd er ook ineens heel erg gedramd op lijstjes en 'proberen gelijkspel te maken', wat een handig trucje bleek van de bad guys om gelijkspel te maken en een dorpeling te doden en de enigen die daar van profiteerden waren de wolven.

Gaan we nu echt in ronde één al precies hetzelfde doen met precies dezelfde argumenten? Alle bad guys zitten er nog in, ze zijn ongetwijfeld slim genoeg om niet met z'n allen op 1 iemand te stemmen dus de informatie die het geeft is minimaal. De enige manier waarop het wel veel informatie kan geven is als 1 iemand meer stemmen heeft en iemand met minder stemmen eruit vliegt. Maar daarop hopen in de eerste ronde is nogal ambitieus en vereist behoorlijk domme wolven.

Wel is verdeling proberen te veroorzaken en mensen tegen elkaar proberen op te zetten een typische bad guy truc (zie ook Mutant vorig spel), dus Deus ex ga ik in de gaten houden. Het is de eerste ronde, kom op zeg.
Het stoort me gewoon dat we precies dezelfde fouten meteen weer gaan maken omdat 1 iemand het zo hard mogelijk roept. Meer persoonlijke frustratie dus dat we er niet van leren, want hoewel het volgens jou open deuren zijn, zijn er toch weer een zooi mensen die meeschapen. Met voorspelbare gevolgen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-11-2013, 06:37
Verwijderd
Goed en wel, maar je vertelt niets nieuws. En het is pas de eerste ronde, wat je zelf ook al zegt. Iedereen kent Deus en zijn manier van spelen; ik smul er altijd van. Mensen die niet bekend zijn met zijn stijl doen er dan ook verstandig aan even oude spellen terug te lezen om zo shit op waarde te schatten.
Oud 26-11-2013, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Ik was te lui om t (mobiel) te posten, dus ik QFT jou.
Vrijwel al mijn posts zijn mobiel deze ook.
Oud 26-11-2013, 08:10
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Pfff tl;dr. Zouden we niet zonder monsterposts doen? Of was dat vorig potje?
Oud 26-11-2013, 08:14
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij dit deed om minder mensen onder Thijmen te krijgen en zodoende later meer aan de stemlijstjes te hebben.
Dit. En stiekem hoopte ik op iets meer beweging.

maar k ben ook een online-ww-n00b, met dientengevolge alle onwetendheid
__________________
cum hora undecima
Oud 26-11-2013, 08:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Eleventhhour.. Er wordt niet zo genadig gekeken naar mensen die noob zijn als excuus gebruiken voor acties aiai
Oud 26-11-2013, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Pfff tl;dr. Zouden we niet zonder monsterposts doen? Of was dat vorig potje?
Qft! Mensenkinderen
Oud 26-11-2013, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Pfff tl;dr. Zouden we niet zonder monsterposts doen? Of was dat vorig potje?
Ja dit ja Ik doe mijn best om het mobiel allemaal te volgen, maar zo wordt het wel heel lastig...
Oud 26-11-2013, 08:35
Verwijderd
Ja, niet te doen dit beetje rustig mensen.
Oud 26-11-2013, 08:47
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Bijzonder hoeveel tekst geschreven kan worden over de eerste hangronde waarbij een niet-actieve dorpeling zijn einde vond.

Enige nuttige wat we (in ieder geval voor nu) uit deze ronde kunnen halen is dat als arPos niet snel reageert, me dat een mooie stem voor hangronde 2 lijkt.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 26-11-2013, 08:50
Verwijderd
Arpos was het vorige spel toch zo uberfanatiek, of vergis ik me nu?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #95.2
Dark Phoenix
500 03-12-2013 19:00
De Kantine Weerwolfspel #95
Verwijderd
242 25-11-2013 20:00
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.