Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2013, 15:25
Verwijderd
De mediatheekmevrouw heeft niet door dat ik hier nog zit en is druk tegen zichzelf aan het praten. Een beetje zoals je tegen een poes ofzo praat. Zal ik hoesten om haar te laten merken dat ik er nog ben?
Advertentie
Oud 03-12-2013, 15:26
Verwijderd
Ik heb maar gehoest.
Oud 03-12-2013, 15:27
Verwijderd
Je had ook kunnen doen alsof je stem Gods was.
Oud 03-12-2013, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ja! Nog een paar maandjes, dan vlucht ik.
17 januari daten?
Oud 03-12-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
17 januari daten?
Omg joa!

Kom je weer daten met techniekmeisjes?
Oud 03-12-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Je had ook kunnen doen alsof je stem Gods was.
Of haar geweten! Maar daar is het nu te laat voor.

Ik ben trouwens wel een keer in een Starbucks geweest. Ik had afgesproken met een vriendin, en die nam een andere vriendin mee (die trouwens tamelijk dom en zeldzaam arrogant was), en die andere vriendin wilde per se naar de Starbucks. Ze kwam namelijk net uit haar motherland Moldavië en daar hebben ze geen Starbucks, of een Starbucks met vieze koffie ofzo, en wij moesten mee. Ze spelden haar naam als Michael (terwijl ze Mikhaila ofzo heette), en toen heeft ze uit boosheid een kwartier lang zitten fronsen. Zoveel issues in één persoon, ahhh.
Oud 03-12-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Omg joa!

Kom je weer daten met techniekmeisjes?
Als ik ja zeg! Ze zijn enthousiast over me. Dat is wel leuk. Maar ik heb wel al duisent gewerkt en nog heel veel data dat ze me willen inplannen en ik moet misschien ook eens iets anders doen dan bijbaantje.
Oud 03-12-2013, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Als ik ja zeg! Ze zijn enthousiast over me. Dat is wel leuk. Maar ik heb wel al duisent gewerkt en nog heel veel data dat ze me willen inplannen en ik moet misschien ook eens iets anders doen dan bijbaantje.
Gaan die gesprekjes ook niet vervelen? Lijkt me nogal repetitief.
Oud 03-12-2013, 15:45
Verwijderd
Mijn lief zat zich heel opzichtig af te vragen hoe laat ik thuis zou zijn en vraagt nu ''of er nog niks is''. Ik krijg dus iets met de post, of er wordt aangebeld, spann0nd, maar wil eigenlijk gewoon naar de schoonmaker en boodschappen doen.
Oud 03-12-2013, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Of haar geweten! Maar daar is het nu te laat voor.

Ik ben trouwens wel een keer in een Starbucks geweest. Ik had afgesproken met een vriendin, en die nam een andere vriendin mee (die trouwens tamelijk dom en zeldzaam arrogant was), en die andere vriendin wilde per se naar de Starbucks. Ze kwam namelijk net uit haar motherland Moldavië en daar hebben ze geen Starbucks, of een Starbucks met vieze koffie ofzo, en wij moesten mee. Ze spelden haar naam als Michael (terwijl ze Mikhaila ofzo heette), en toen heeft ze uit boosheid een kwartier lang zitten fronsen. Zoveel issues in één persoon, ahhh.
Een ex-vriendin van me (hoe zeg je dat eigenlijk, ze was ''gewoon'' een vriendin, niet mijn vriendin) was ook zo, doodvermoeiend.
Oud 03-12-2013, 15:48
Verwijderd
Ik zou 'een vroegere vriendin' zeggen.

Ik houd wel van mensen met zulke issues. Niet om bevriend mee te zijn uiteraard, maar om van een afstand te observeren. Ze zitten altijd zo mooi in hun eigen boze wereldje.
Oud 03-12-2013, 15:50
Verwijderd
mijn wederhelft gaat me trakteren op een bordje knagen buiten de deur
Oud 03-12-2013, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Gaan die gesprekjes ook niet vervelen? Lijkt me nogal repetitief.
Vorige week had ik 32 groepen in twee dagen, dat is écht veel. Meestal ben ik wel op na acht gesprekjes. Maar het gesprek heeft bepaalde dingen om op terug te vallen, maar staat niet vast. Er is nog best veel variatie mogelijk soms willen ze weten of mannen naar je kijken als je een rokje naar je werk draagt. Soms hoeveel ik ga verdienen. Soms hoeveel dingen ik zelf heb gemaakt. Gaat alle kanten op.
Oud 03-12-2013, 15:50
Verwijderd
ik had een cv gemaakt met een mintgroene achtergrond. Maar nu vind ik het eigenlijk meer dan walgelijk, nu ie af is. Snel wat anders verzinnen.
Oud 03-12-2013, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Vorige week had ik 32 groepen in twee dagen, dat is écht veel. Meestal ben ik wel op na acht gesprekjes. Maar het gesprek heeft bepaalde dingen om op terug te vallen, maar staat niet vast. Er is nog best veel variatie mogelijk soms willen ze weten of mannen naar je kijken als je een rokje naar je werk draagt. Soms hoeveel ik ga verdienen. Soms hoeveel dingen ik zelf heb gemaakt. Gaat alle kanten op.
En je blijft er zo lekker jong bij natuurlijk!
Oud 03-12-2013, 16:02
Verwijderd
Wow, 5 uur en we hebben nog niet gegeten!
Oud 03-12-2013, 16:21
Verwijderd
Ik ging langs bij de dierenwinkel-buurman, die stuurde me naar de makelaar-buurman en die stuurde me vervolgens naar de Turkse winkel-buurman, die hele bloemen voor me had staan! Wel heel gek dat de bezorger geen briefje in de bus gestopt heeft...
Oud 03-12-2013, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ik zou 'een vroegere vriendin' zeggen.

Ik houd wel van mensen met zulke issues. Niet om bevriend mee te zijn uiteraard, maar om van een afstand te observeren. Ze zitten altijd zo mooi in hun eigen boze wereldje.
Ohja. Dat is ook interessant ja. In mijn geval vond ik na drie (lange afstand)vriendschap ook dat observeren niet meer lonen, vooral omdat ze ook steeds boziger richting mij deed (eerst richtte het zich vooral op ''de wereld'' en ''andere'' en was ik haar steun en toeverlaat in hoe naar het was dat vriendinnen haar verlieten).
Oud 03-12-2013, 16:33
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Mijn online wekker begroette me vanochtend met dit:

[afbeelding]


Time for a little BROWSING ?
Oh wow!
Double 'stache!

Citaat:
Erger jij je ook zo aan mensen die zeggen dat dat 'vanzelf nog wel komt', van koffie houden?
Ik persoonlijk niet, maar ik drink dan ook al koffie sinds m'n 3e.
Ik zou 't zelf ook niet zo zeggen, maar ik weet wel dat 't ooit nog kan komen. Mijn zus riep altijd heel haard dat ze koffie zoooo smerig vond en pas toen ze al in de 30 was begon ze ineens met koffie drinken. Harcore ook. Zwart.
En dat kwam allemaal omdat ik haar ooit eens had meegenomen naar een starbucks in Londen en zei dat ze maar zo'n frappuccino moest nemen omdat dat niet zoveel met koffie te maken had, en toen vond ze koffiesmaak ineens niet meer vies. :')

Citaat:
mijn wederhelft gaat me trakteren op een bordje knagen buiten de deur
Ik vind jullie zo schattig samen he. Kan je 'r niet je 'platonische levenspartner' noemen?
Anyhoo, knaag ze. Waar gaan jullie heen?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 03-12-2013, 16:34
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben overigens pas een uurtje uit bed. Ik schaam me diep.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 03-12-2013, 16:38
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben overigens pas een uurtje uit bed. Ik schaam me diep.
Toen was ik net klaar met werken, naarling.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:39
Verwijderd
Citaat:
ik had een cv gemaakt met een mintgroene achtergrond. Maar nu vind ik het eigenlijk meer dan walgelijk, nu ie af is. Snel wat anders verzinnen.
Nu je een hipster bent moet je eigenlijk wel een CV die gemaakt is in InDesign.
Oud 03-12-2013, 16:40
Verwijderd
Citaat:
En je blijft er zo lekker jong bij natuurlijk!
Op jouw school werd ik een klas in gepropt. Laatst twee keer achter elkaar ook aangezien voor leerling. Ik gooi het op contrast met collegae
Oud 03-12-2013, 16:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Op jouw school werd ik een klas in gepropt. Laatst twee keer achter elkaar ook aangezien voor leerling. Ik gooi het op contrast met collegae
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:42
Verwijderd
Ach. Laatst werd ik buiten werk om 28 geschat, dat was ook niet goed
Oud 03-12-2013, 16:45
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Het is ook nooit goed he!
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 03-12-2013, 16:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ach. Laatst werd ik buiten werk om 28 geschat, dat was ook niet goed
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:47
Verwijderd
oude mensen zijn makkelijk in dat opzicht, die denken "ach, de dokter is heel jong, maar tegenwoordig is iedereen heel jong"
Oud 03-12-2013, 16:48
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ach. Laatst werd ik buiten werk om 28 geschat, dat was ook niet goed
HA-HA!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 03-12-2013, 16:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
HA-HA!
Ze noemt je oud he.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:51
Verwijderd
Ik trek het wel slecht hoor, dat ik altijd jonger geschat word. De buschauffeur praatte gisteren tegen me alsof ik één van de vele lompe pubers in de bus was, toen ik laatst op een middelbare school workshops gaf werd ik voor leerling en één of ander broekie-teamleidertje bij de AH probeerde me de les te lezen, ook op een toon alsof ik één van de vele luie jonkies was. Oh ja, en daarna moest ik me legitimeren voor een fles drank. Ugh
Oud 03-12-2013, 16:51
Verwijderd
Ik sta er net bij stil dat ik inmiddels na een best wel heel erg kutte periode die veel te lang duurde weer heel blij met mijn lief nu, mimimi. Twee jaar verkering vandaag en vrijdag gaan we het vieren .
Citaat:
oude mensen zijn makkelijk in dat opzicht, die denken "ach, de dokter is heel jong, maar tegenwoordig is iedereen heel jong"
Oud 03-12-2013, 16:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik trek het wel slecht hoor, dat ik altijd jonger geschat word. De buschauffeur praatte gisteren tegen me alsof ik één van de vele lompe pubers in de bus was, toen ik laatst op een middelbare school workshops gaf werd ik voor leerling en één of ander broekie-teamleidertje bij de AH probeerde me de les te lezen, ook op een toon alsof ik één van de vele luie jonkies was. Oh ja, en daarna moest ik me legitimeren voor een fles drank. Ugh


Ik word geloof ik ook over het algemeen jonger geschat, maar dit soort problemen heb ik eigenlijk nooit..
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ik trek het wel slecht hoor, dat ik altijd jonger geschat word. De buschauffeur praatte gisteren tegen me alsof ik één van de vele lompe pubers in de bus was, toen ik laatst op een middelbare school workshops gaf werd ik voor leerling en één of ander broekie-teamleidertje bij de AH probeerde me de les te lezen, ook op een toon alsof ik één van de vele luie jonkies was. Oh ja, en daarna moest ik me legitimeren voor een fles drank. Ugh
Oud 03-12-2013, 16:54
Verwijderd
Ik heb een niet zo directe collega die me laatst -na een lastige week om een deadline te halen en veel gebel en gedoe, waaronder met hem- feliciteerde met ''gefeliciteerd meisje, tot zo bij de borrel''. Vond ik ook niet zo leuk, al bedoelde 'ie het goed. Legitimatietoestanden heb ik dan weer geen last van, gelukkig.
Oud 03-12-2013, 16:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Sommige van mijn collega's zien er trouwens ook véél jonger uit dan ik ze zou schatten. 30+ en zelfs 40+ die ook in de 20 hadden kunnen zijn...
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:56
Verwijderd
Ja, punt is dat het vast wel ooit een voordeel gaat zijn en dat ik op m'n 35e maar wat graag jonger word geschat, maar nu word ik gewoon vaak niet serieus genomen en dat is uitermate frustrerend. Ik krijg dan altijd de neiging om te roepen "Weet je wel hoe oud ik ben?!" maar dat heeft nogal een hoog "Weet je wel wie ik ben"-gehalte en dat vind ik dan weer nogal kinderachtig. Hmja.
Oud 03-12-2013, 16:57
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, punt is dat het vast wel ooit een voordeel gaat zijn en dat ik op m'n 35e maar wat graag jonger word geschat, maar nu word ik gewoon vaak niet serieus genomen en dat is uitermate frustrerend. Ik krijg dan altijd de neiging om te roepen "Weet je wel hoe oud ik ben?!" maar dat heeft nogal een hoog "Weet je wel wie ik ben"-gehalte en dat vind ik dan weer nogal kinderachtig. Hmja.
Voortaan net zo terug reageren. "Ja is goed, meisje." Houden ze vast vanzelf op.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-12-2013, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, punt is dat het vast wel ooit een voordeel gaat zijn en dat ik op m'n 35e maar wat graag jonger word geschat, maar nu word ik gewoon vaak niet serieus genomen en dat is uitermate frustrerend. Ik krijg dan altijd de neiging om te roepen "Weet je wel hoe oud ik ben?!" maar dat heeft nogal een hoog "Weet je wel wie ik ben"-gehalte en dat vind ik dan weer nogal kinderachtig. Hmja.
Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen. Maar ja, als het echt te gortig wordt, zoals bij zo'n AH-medewerker, kun je toch wel vertellen over alle jaren ervaring die je hebt? En zeggen dat je de toon van iemand niet zo prettig vind, kan natuurlijk ook. Al is het makkelijker gedacht dan gezegd.
Oud 03-12-2013, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ik trek het wel slecht hoor, dat ik altijd jonger geschat word. De buschauffeur praatte gisteren tegen me alsof ik één van de vele lompe pubers in de bus was, toen ik laatst op een middelbare school workshops gaf werd ik voor leerling en één of ander broekie-teamleidertje bij de AH probeerde me de les te lezen, ook op een toon alsof ik één van de vele luie jonkies was. Oh ja, en daarna moest ik me legitimeren voor een fles drank. Ugh
ja, ik kan het niet altijd even goed hebben terwijl ik het niet eens zo vaak heb.

Bij lange reis heb ik een rugzak. Dat betekent niet dat ik die wél moet laten checken alsof ik scholier ben en dertigers niet.


Toen die man op een middelbare school zei: ga jij eens even snel terug de klas in twijfelde ik of ik zou reageren met 'voor jou is dat ga eens even snel terug de klas in mevrouw de MSc'. Niet uit niveau willen benadrukken, maar pijnlijk wijzen op mijn leeftijd. Gelukkig was het ook pijnlijk genoeg toen ik zei: nee bedankt. Ik moet zo een voorlichting geven.

Ouder was trouwens alleen icm oudere wederhelft en diens dertigersvrienden. Dan is 28 misschien ook wel 'oei minder durf ik zeker niet te zeggen.'
Oud 03-12-2013, 17:03
Verwijderd
Ik moet mij niet eens altijd legitimeren als ik een fles alcohol koop bij de Appie. En ik ben 17.
Oud 03-12-2013, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een niet zo directe collega die me laatst -na een lastige week om een deadline te halen en veel gebel en gedoe, waaronder met hem- feliciteerde met ''gefeliciteerd meisje, tot zo bij de borrel''. Vond ik ook niet zo leuk, al bedoelde 'ie het goed. Legitimatietoestanden heb ik dan weer geen last van, gelukkig.
Ik krijg ook heel vaak "jongedame" te horen, dat vind ik ook altijd zo'n nnnggg-moment

Citaat:
Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen. Maar ja, als het echt te gortig wordt, zoals bij zo'n AH-medewerker, kun je toch wel vertellen over alle jaren ervaring die je hebt? En zeggen dat je de toon van iemand niet zo prettig vind, kan natuurlijk ook. Al is het makkelijker gedacht dan gezegd.
Mja, dat laatste
Oud 03-12-2013, 17:05
Verwijderd
Citaat:
ja, ik kan het niet altijd even goed hebben terwijl ik het niet eens zo vaak heb.

Bij lange reis heb ik een rugzak. Dat betekent niet dat ik die wél moet laten checken alsof ik scholier ben en dertigers niet.


Toen die man op een middelbare school zei: ga jij eens even snel terug de klas in twijfelde ik of ik zou reageren met 'voor jou is dat ga eens even snel terug de klas in mevrouw de MSc'. Niet uit niveau willen benadrukken, maar pijnlijk wijzen op mijn leeftijd. Gelukkig was het ook pijnlijk genoeg toen ik zei: nee bedankt. Ik moet zo een voorlichting geven.

Ouder was trouwens alleen icm oudere wederhelft en diens dertigersvrienden. Dan is 28 misschien ook wel 'oei minder durf ik zeker niet te zeggen.'
Ik vind dat wel echt heel raar hoor. In mijn herinnering zie je er inderdaad jong uit, misschien ook wel jonger dan je bent, maar toch echt niet als een scholier.
Oud 03-12-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg ook heel vaak "jongedame" te horen, dat vind ik ook altijd zo'n nnnggg-moment



Mja, dat laatste
Huhuhu ja. Al vind ik het nog uitmaken wat de context is. "Wat zal het zijn voor de jongedame?'' vind ik veel minder erg dan dat ik het blijkbaar nogal nadrukkelijk als een meisje gezien wordt door een collega.
Oud 03-12-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat wel echt heel raar hoor. In mijn herinnering zie je er inderdaad jong uit, misschien ook wel jonger dan je bent, maar toch echt niet als een scholier.
Nee als ik het mensen direct vraag is het inderdaad begin 20, maar op die scholen heb je een horde meisjes van 14-18 en dan zitten ik en mijn 'collega's' daar tussen, terwijl er daar al een hoop grijs van zijn. En qua kleding ook nogal oud en.. nerdy zijn. Ik pas qua stijl net iets meer tussen die van 17 dan de beta's van 47.
Oud 03-12-2013, 17:09
Verwijderd
Nou ja, op scholen is het inderdaad ook vaak zo dat je al bij de jonkies onder de collega's hoort (daar moeten de oudjes dan al aan wennen), en als je je dan ook nog een beetje jeugdig kleedt, je dan dus automatisch scholier bent.
Oud 03-12-2013, 17:10
Verwijderd
Als je er iets van zegt wordt het al snel Groot en denken ze 'Jezus het is ook nooit goed zeikwijf waar maak je je druk om'.
Oud 03-12-2013, 17:11
Verwijderd
Die jongedames ook in hun nette jasjes enzo ook
Oud 03-12-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Als je er iets van zegt wordt het al snel Groot en denken ze 'Jezus het is ook nooit goed zeikwijf waar maak je je druk om'.
Klopt. Mijn zuchtje toen ik me laatst moest legitimeren werd ook bepaald niet gewaardeerd.
Oud 03-12-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Als je er iets van zegt wordt het al snel Groot en denken ze 'Jezus het is ook nooit goed zeikwijf waar maak je je druk om'.
Uhu, ik doe het ook bijna nooit om die reden, maar eigenlijk zou ik er altijd iets van willen zeggen. Een andere collega had nogal de gewoonte me 'moppie' te noemen. Toen heb ik maar gevraagd of hij zijn coördinator (middelbare, grijzende man) ook zo noemde. Het hield op.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.