Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 20:53
Verwijderd
Heb jij een accent? Watvoor accent? Hoe sterk? Ben je er tevreden mee? Of niet? Of is het je egaal? Ontken jij het hebben van een accent terwijl je die stiekem toch hebt?

En wat vind je van accenten? Welke accenten adoreer je? Welke accenten detesteer je?

Vertel op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2009, 20:55
Verwijderd
Ja. Zachte g. Redelijk sterk, zoals alle Brabanders. Nee. Ik heb een hekel aan mijn accent.

Ik vind ze meestal irritant maar leuk om na te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 20:56
Verwijderd
Oh, ik vind die Deense (ex-)premier een apart accent hebben!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:03
Verwijderd
Ik heb geen accent (yes!) en accenten zijn wel leuk voor de onderlinge verschillen, en zodat je anderen nog een beetje belachelijk kunt maken. Die Limburgers bijvoorbeeld, pff. Fries is wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb zelf geen echt accent, maar ik neem wel snel accenten over. Voornamelijk bij Rotterdammers gaat het snel en dat vind ik dan vrij gênant. Na een poosje neem ik een Fries accent ook over, net als andere accenten, maar dat gaat veel geleidelijker, soms heb ik het zelf niet door.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:20
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ooooh, ik adoreer een zachte G! Onwijs. Ik vind dat echt iets charmants hebben.

Verder geloof ik niet dat ik echt een accent heb (DP naamzoek?), en dat wil ik ook graag zo houden.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:22
Verwijderd
Ik ben limburgs, heb een zachte G, maar heb hier in Utrecht ook vaak genoeg gehoord dat mensen het niet exact kunnen plaatsen. Verder ga ik ook accenten imiteren op de G na.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:34
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
1: Ik heb geen accent.

2: Geen-accent.

3: Heel sterk in zijn geenheid.

4: Ja. Nederlandse accenten zijn de kankerz.

5: Nee, niet of niet.

6: Nee.

7: Nee.

Ik adoreer de meeste Canadees-Engelse accenten. Zo schattig. Ik "detesteer" het plat Amsterdamse accent. Meest verschrikkelijke evah.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:40
Verwijderd
Ik heb geen accent en ik ontken alles. Kopieren doe ik wel. De meeste accenten vind ik maar irritant.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:44
Verwijderd
Katje heeft wel een accent hoor jongens.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:10
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben een Rotterdammert en dat ken je horen ook.
Meestal vind ik accentjes wel leuk (alle varianten van het Brits vooral, duh), maar sommigen kan ik echt niet uitstaan. Het zit in m'n genen om Amsterdams afschuwelijk te vinden en zachte G'en kan ik ook nogal naar vinden, vooral bij mensen die ik toch al niet zo mag. Als ze dan ineens braabs gaan praten heb ik extra reden om ze stom te vinden. (disclaimer: Verder heb ik niks tegen Brabanders of Amsterdammers hoor.)
En met stip op 1 in de ergernissen lijst: Mensen met een bekakte eerrrwww. Ik woon nu in Leiden, dus hoor 't redelijk vaak om me heen, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Vooral van die vreselijke corps-types, gadverdamme.
Ik snap ook niet dat zoveel mensen tegenwoordig zo praten. Vroegah was 't alleen iets van 't gooi eo, maar je hoort 't nu echt overal. Hou daar eens mee op mensen!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:13
Verwijderd
ja maar ik wil jullie horen
kunnen jullie niet gewoon allemaal een wikipediapagina voorlezen, over de boom ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:15
Verwijderd
Doorgaans heb ik totaal geen accent, maar als ik dronken raak wil ik weleens steeds platter Amsterdams gaan praten. Ik vind een Amsterdams accent stiekem wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:22
Verwijderd
Citaat:
ja maar ik wil jullie horen
kunnen jullie niet gewoon allemaal een wikipediapagina voorlezen, over de boom ofzo?
http://s188.photobucket.com/albums/z...t=MVI_3159.flv




mmm ik heb nog best een harde G hier geloof ik
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:24
Verwijderd
Je valt best mee met hoe brabants je bent
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:25
Verwijderd
als ik een beetje in de stress raak ofzo wordt het heel overdreven :"(
trouwens, wat een mega sog, ik hoor eigenlijk een assessment te schrijven :"(
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:37
Verwijderd
ik vind het ook niet zo brabants hoor, je hebt een beetje een harde g en een rrr.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 22:56
Verwijderd
De wilgen en populieren zijn eigenlijk een beetje de faalbomen, .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2009, 23:00
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een beetje kakker rrrr. Verder geen accent.

Limburgs klinkt lief <3
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een Rotterdammert en dat ken je horen ook.
dat wilde ik ook posten
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 23:19
Verwijderd
Utrechters vinden me Limburgs praten en Limburgers vinden me Utrechts/Hollands praten (en geloven soms niet dat ik uit Limburg kom). Zelf vind ik me redelijk neutraal praten, maar wel met een beetje een Limburgse tongval en gek genoeg een vrij harde g. Accenten neem ik belachelijk snel over (zelfs aan de telefoon) en dat is maar stom. Zelf vind ik Britse accenten leuk en ook hoe Herman Finkers praat. <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 23:36
Verwijderd
Ik ben aan het flippen op die bloemlezing over de boom.
Nu, ik ken niets van Nederlandse dialecten, maar het deed mij direct wat denken aan Katinka Polderman. Komt die toevallig uit die streek? Nee?

En ja, voor de (weinige) Vlamingen hier: ik hanteer zelf een afgezwakt Kempisch. Scherpe a's, dikke l'en, enz. In Leuven vindt men vaak dat ik nogal plat spreek, terwijl ze thuis maar zitten te zagen over de teloorgang van het echte Mols...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 23:59
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik blijf volhouden dat ik geen accent heb maar mensen die van buiten de randstad komen zijn het daar vaak niet mee eens. Ik spreek gewoon ABN, puh.
In het Engels heb ik een verschrikkelijk Amerikaans accent, wat ik niet heel geweldig vind maar het is nog altijd beter dan een Nederlands accent. Ik geef de schuld aan de tv. Ik neem wel heel snel accenten over, als ik met een Brit praat klinkt ik na 5 minuten al heel erg Brits.
In het Nederlands vind ik heel erge accenten best wel stom eigenlijk. Vooral als het plat is. Als het maar een beetje is kan het me niet zo boeien.
In het Engels vond ik accenten (als in van mensen die Engels niet als moedertaal hebben) altijd verschrikkelijk, maar na 8 maanden internationaal student zijn ben ik daar nu wel grotendeels vanaf. Alleen als het heel erg is kan ik me er aan ergeren, vooral van Italianen
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 00:22
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik kon geen erger Zuid-Limburgs accent hebben dan dat ik nu heb. Vooral die zachte G klinkt zo onnozel .

Ik ben eigenlijk altijd al jaloers geweest op die rollende R van 't volk uit de Randstad en 't accent van Turkse/Marokkaanse Nederlanders, 't heeft wel iets stoers .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 00:29
Verwijderd
Citaat:
http://s188.photobucket.com/albums/z...t=MVI_3159.flv




mmm ik heb nog best een harde G hier geloof ik
Hahaha, jij leest echt geweldig voor ;D Faalbomen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2009, 04:50
Verwijderd
Geen accent en daar ben ik blij mee.
Nederlandse accenten vind ik lelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 07:24
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik heb geen accent en sommige accenten zijn briljant.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 07:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Sommige mensen vinden dat ik licht Twents, praat, maar ik vind van niet

Zal na 22 jaar in Overijssel wonen vast wel te horen zijn dat ik hier vandaan kom, maar ben accentloos opgevoed


En ik vind een Brabantse tongval echt geweldig
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 07-04-2009 om 07:57.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 07:44
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb geen accent, gelukkig maar. Mensen verstaan me nu al nauwelijks.
Nederlandse accenten? Limburgs vind ik, mits gematigd, wel grappig. Vlaams, hoewel dat geen accent is, kan ik wel zeer waarderen. Rotterdams vind ik lelijk, Utrechts ook, eigenlijk. Gronings is wel leuk.
Ik vind Engelse, Schotse, Ierse en Welsh accenten leuk. /anglofiel. Russische accenten ook.
Alle accenten zijn wel leuk om na te doen, trouwens.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 09:36
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik ben Rotterdammer; maar heb niet echt een accent, ik kan niet eens plat Rotterdams. Wel een beetje, en ik praat ook wel een beetje Rotterdams als ik tussen de plat Rotterdammers ben, maar zo plat als hen nee. Mensen uit het zuiden horen het wel eens, maar ik ontken.

Overigens kan ik ook Brabants, een beetje Antwerps/Vlaams, en Zeeuws; maar dat praat ik alleen voor de lol xD

Limburgs vind ik heel sexy, maar niet van dat echte dialect dat op Duits lijkt; van dat zeurderige Limburgs zegmaar, dat vind ik verschrikkelijk.
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Utrechters vinden me Limburgs praten en Limburgers vinden me Utrechts/Hollands praten (en geloven soms niet dat ik uit Limburg kom). Zelf vind ik me redelijk neutraal praten, maar wel met een beetje een Limburgse tongval en gek genoeg een vrij harde g. Accenten neem ik belachelijk snel over (zelfs aan de telefoon) en dat is maar stom. Zelf vind ik Britse accenten leuk en ook hoe Herman Finkers praat. <3
Dat heb ik ook. Ik had een vrij duidelijk 'Twents' (randgebied) accent, maar na vijf jaar Nijmegen is dat er toch echt grotendeels af. Als ik in het oosten ben (en dan niet alleen in Twente maar ook in Nijmegen of in Limburg) dan hoort niemand meer waar ik vandaan kom. In de Randstad kunnen ze nog wel merken dat ik daar niet vandaan kom. Echte zuidelijke dingen heb ik niet overgenomen, maar als ik een tijdje veel in de omgeving van zuiderlingen ben, wordt mijn G steeds zachter Sowieso immiteer ik ontzettend, als ik een tijdje met familie uit Twente praat, praat ik heel anders dan wanneer ik met een vriendinnetje uit Zeeland converseer.

Mijn grote trots is mijn rollende R, zoals ie hoort! Maar als ik woorden zeg met de combinatie OOR erin (zoals de naam van ons hondje, Dorus), dan is het meteen duidelijk dat mijn wortels in Twente liggen Oh en ik vind eigenlijk alle accenten leuk, behalve als ik me erger aan de mensen in kwestie want dan vind ik ze stompzinnig praten. Oh en de kak-R, die vind ik belachelijk en aanstellerig en mag meteen weg
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 10:22
Verwijderd
Tot mijn 17de konden mensen nooit raden waar ik vandaan kwam (Twente), maar nu ik bijna 7 jaar in Maastricht woon hoort iedereen dat ik uit Limburg kom. Mijn 'g' is overigens niet heel zacht, maar m'n manier van praten is Limburgser geworden; iets zangerig, soms rare Limburgse zinsconstructies.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 10:27
Verwijderd
Ohja mijn zus vond dat ik stom Nederlands praatte Maar dat komt ook doordat het afgelopen halfjaar mijn Nederlands wat veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 14:43
Verwijderd
Leuk topic

Ik kom er gewoon heel eerlijk voor uit dat ik een gooisch kutje ben, maar goed ik heb dan ook in Blaricum ondergedoken voor een tijdje. Ik vraag me wel af waarom er zoveel haat in dit topic is over deze ‘r’. Toen ik naar Brabant verhuisde werd ik natuurlijk geplaagd met mijn uitspraak maar mijn ouders woonden in de kakwijk van Eindhoven dus het viel allemaal nog mee. Naarmate de kinderen daar ouder werden en hockey gingen spelen probeerden ze opeens mijn uitspraak kopiëren want het klonk wel 'chic, bekakt, elitair etc’. Heel bizar. Brabanders met een identiteitscrisis, je ziet het hier ook in Utrecht. Ze behouden een zachte g maar gaan vervolgens met een overduidelijk aangemeten gooise r spreken. ‘Hoi, mijn naam is –zachte g- gijs van rooijen en studeerrrrrrrrrrr –gooische r- rechten, ik woon nog bij mijn ouders in Gemert-Bakel.

Als ik iets irritant vind dan is het dat toch echt wel. Ik merk wel dat ik er veel commentaar op krijg hoe ik praat. Toen ik in Limburg de weg vroeg werd er gewoon tot drie keer toe gezegd: ‘we gaan zo’n verwaande Hollander niet helpen –of iets in die geest’. Limburgers vind ik sowieso vaak kutvolk dat eerst in hun eigen inteelttaaltje blijft praten terwijl iemand overduidelijk niet uit de regio komt. In Brabant wordt een gooise r bij een man als homoseksueel ervaren Terwijl bijna iedereen in de Randstad een zachte g nogal verwijfd vindt klinken
Iemand met een zachte g komt voor mij ook heel dom over, hoewel deze persoon natuurlijk ontzettend intellectueel kan zijn. Ik vind dat iemand met een zachte g niet het journaal mag voorlezen. Grappig hoe die tegenstellingen blijven bestaan. In het Engels heb ik het accent overgenomen (tweetalige opvoeding) van mijn vader uit Southampton. Verder kan ik plat Haags en Amsterdams waarderen, gesjellig.
En wat betreft Herman Finkers, een vriend liet mij laatst een stukje uit zijn show zien en die vroeg aan mij: ‘vind je het niet grappig of versta je het echt gewoon niet’. Ik kon echt driekwart niet verstaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 14:54
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik heb een zwaar Twents accent en ik ben er een beetje trots op. Lastig voor later als je een representatieve baan hebt, maar voor nu, dikke prima!

En veel meiden diggen een Twents accent.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 15:12
Verwijderd
Ik in elk geval wel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2009, 15:13
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik in elk geval wel


Maar ik ben dan ook gewoon woest aantrekkelijk.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 15:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jongens met de zachte g zijn heet.

Ik praat over het algemeen thuis (vrij) plat boers. Maar op school gewoon algemeen Nederlands.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 16:39
Verwijderd
Ik woon in Noord-Limburg maar word vaak voor Brabander aangezien. Hoe vaak ik de vraag wel niet krijg: 'Goh, Brabant of niet?'. IK heb zelf dus ook echt een limburgs (of brabants, whatever you want) accent. Wanneer ik op tv Limburgers hoor praten, voel ik me ook echt dom, omdat ik ook zo praat. Dat klinkt dan zo zwaar achterlijk... Twentse accenten vind ik vooral heel irritant. Rotterdams en Amsterdams zijn dan wel weer leuk

Ennnn ik vind Engelse accenten heel sexy, net als een Iers/schots accent. Verder is mijn inspiratie wat betreft buitenlandse accenten op.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 16:41
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik heb twee accenten: soms doe ik Brits, soms doe ik Amerikaans.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:38
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oeh Herman Finkers heeft een heel tof accent vind ik.

In het Engels heb ik trouwens niet echt een duidelijk accent, eerder Amerikaans dan Brits (dat doordat mijn jeugd bestond uit Amerikaanse Cartoon Network kijken, waar ik volgens mij ook het meeste van mijn Engels van heb geleerd. Met als gevolg dat ik maar heel weinig ervaring heb met Barbapappa, Dommel, Allfred J. Kwak and the like.) Ik kan wel een heel Brits accent opzetten. Uit welke regio van Engeland ben ik nog niet uit.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:42
Verwijderd
Mijn familie praat Flakkees (soort Zeeuws) maar ik niet. Omdat ik ermee opgegroeid ben zeggen mensen wel dat ze het aan me horen dat ik er vandaan kom. Dit begrijp ik dan nooit, want vor mijn gevoel spreek ik heel netjes ABN.

Ik vind Amsterdams leuk! Utrechts vind ik echt vreselijk. Limburgs ook.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:51
Verwijderd
Met een accent praten kan ook nog ABN zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:53
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Thuis heb ik best een accentje stadsgronings... met familie enzo. Verder kan ik met andere mensen een heel normaal ABN-achtig iets opzetten, waardoor ze me niet kunnen plaatsen.

Ik vind accentjes wel grappig als ik ze kan verstaan. Nedersaksische accenten zijn het leuksttstst.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:55
Verwijderd
Limburgs op tv vind ik trouwens héél raar. Een tijdje geleden was er een reclame van SNS met een Limburgse vrouwenstem eronder, daar kon ik echt niet tegen. Terwijl ik het verder gewoon dagelijks hoor en volkomen normaal vind. Overigens vind ik sommige Limburgse dialecten ook irritant; in sommige hoeken worden woorden echt héél lang gemaakt en dan op een zeurderige manier ofzo, in de trein hoor ik dat vaak, en ik vind het altijd vreselijk ongeinteresseerd klinken. Geen idee overigens waar die mensen vandaan komen, ik gok uit de buurt van Heerlen.

't Twents van Herman Finkers vind ik trouwens extreem gaaf; dat is hoe Twents hoort te zijn vind ik Mijn opa praat ook Twents, maar die 'knauwt' wat meer, dat vind ik niet mooi.

Mijn andere opa en oma kwamen van 't platteland van Groningen, die hadden echt het schattigste accent ooit. (Mijn opa zei nooit 'gebeurd' ofzo, altijd 'beurd', bij alle voltooid deelwoorden gingen de 'ge-' en 'be-' eraf, en dan zo'n leuke tongval <3 )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:56
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Mijn andere opa en oma kwamen van 't platteland van Groningen, die hadden echt het schattigste accent ooit. (Mijn opa zei nooit 'gebeurd' ofzo, altijd 'beurd', bij alle voltooid deelwoorden gingen de 'ge-' en 'be-' eraf, en dan zo'n leuke tongval <3 )
Met jou kan ik praten
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:58
Verwijderd
ik vind limburgs echt supergay. En twents is sexy. En schots is ook leuk. En iers.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:09
Verwijderd
Twents, jongens?! Dat is toch ontzettend boers? Of is dat tegenwoordig weer hot.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:13
Verwijderd
Ik heb een beetje een zachte G en ik kan de letter R niet fatsoenlijk uitspreken. Tegenwoordig sluipt Amsterdams er ook lichtelijk in, maar dat merken alleen mensen van buiten de randstad. Als ik dronken ben heb ik soms opeens een accent, vroeger vooral Achterhoeks en Twents, nu meer Limburgs of plat Amsterdams. Ik ben nog nooit in Twente geweest en maar één keer in Limburg, dus ik weet niet zo goed waar die twee vandaan komen.

In m'n Engels heb ik soms een heel sterk Nederlands accent, wat ik stom vind. Soms is het opeens Brits, ik ben daardoor laatst zelfs nog aangezien voor een Britse Soms is het meer Amerikaans, maar meestal is het relatief accentloos. Volgens mij hangt het een beetje samen met welke series ik kijk, want na een Red Dwarf-marathon had ik een Brits accent met een ondertoon uit Liverpool, want één van de hoofdpersonen praat zo. Van Amerikaanse series wordt het Amerikaanser, van Britse series Britser. Ik heb geen Russisch accent in m'n Engels, tenzij ik daarvoor veel Russisch heb gepraat, want dan blijft de tongval op een bepaalde manier hangen. Ik vind het wel jammer dat ik geen Russisch accent heb, want Engels met een Nederlands accent is echt het lelijkste wat er is. En Engels met een Russisch accent is juist gaaf.

In m'n Russisch heb ik een Nederlands accent, dat komt erop neer dat ik een beetje slis bij twee letters die niet in het Latijnse alfabet zitten. Het schijnt heel vreemd te klinken. Als ik iets zeg waar m'n ouders het niet mee eens zijn, maar ze hebben geen goede tegenargumenten, dan gaan ze nadoen hoe ik praat.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:15
Verwijderd
ik keek altijd 'Van Jonge Leu en Oale Groond’, zo mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Verhalen & Gedichten stem hier op je favoriete gedicht!
lovetear
25 22-02-2004 15:23
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.