Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2013, 14:13
Verwijderd
Hallo ik heb een heel vage titel aan dit topic gegeven omdat het onderwerp een beetje vaag is.

Ik vroeg me af wat forumers doen met hun geliefden. Ik dacht daaraan omdat het over een maand valentijnsdag is en er net een topic over gesloten is.

- Vier jij valentijnsdag met je geliefde?
- (Hoe) Vier jij jubilea? Doe je dat jaarlijks of maandelijks of halfjaarlijks of nog anders?
- Hoe brengen jullie je tijd door? Als jullie samen zijn, is dat dan vaak op de bank? Of gaan jullie vaak samen stappen/naar feestjes/musea/bioscoop/sporten/etc.?
- Als jullie samen thuis zijn, doen jullie dan veel samen (spelletjes/praten/programma's kijken) of doen jullie meer je eigen ding? (je partner op de pc en jij achter de tv bijvoorbeeld)

Ik ben erg benieuwd hoe de forumers hier hun tijd met hun partner besteden

Ik heb geen partner dus ik kan hier niet echt antwoord op geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 14:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vier geen valentijnsdag met mijn geliefde. Wel jubilea, elke maand staan we er op een kleine manier bij stil, bij een half jaar doen we een bbq of festival en elk jaar een feest, hoewel dat laatste gaat veranderen. Vanaf dit jaar gaan we jaarlijks samen weg ipv feest om het te vieren. We gaan regelmatig naar uitjes en musea, bij vrienden langs, gewoon de stad in en shoppen, optredens en concerten en soms ga ik mee stappen. We vieren ook zondag door lekker in bed te blijven liggen en series te kijken, knuffelen, praten en te seksen. We vertellen elkaar over onze hobby's en kijken soms bij elkaar mee. Vaak doen we ook gewoon ons eigen ding. Nu zit ik op internet op de bank en hij zit met een vriend van hem naar een gamefilmpje te kijken. O, ik vergeet bijna de kat, de kat is ons kindje. We hebben op een dag zeker 3 gesprekken over hoe geweldig onze kat is en hoeveel we van hem houden. Dinsdags doen we niks samen, werken allebei heel de dag en daarna komen er mensen gamen tot een uur of 8. Ik ga dan lekker een andere game doen of een boekje lezen of in slaap vallen voor de tv.
We doen dus best veel samen maar ook veel apart.

Bobje, je hebt geen partner, maar ik ben wel benieuwd naar hoe jij het graag zou willen zien als je er wel een had.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 15:54
Verwijderd
dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van wie mijn partner is.

Maar het verleden leert mij dat ik graag dingen buiten de deur doe, zoals musea, eten, lezingen, concerten/feestjes/uitgaan, wandelen, workshops, enz. Ik vind het niet fijn om alleen maar op de bank te zitten en tv te kijken, maar af een toe een film vind ik wel leuk. Ik doe liever een spelletje. Ik vind het leuk om van alles te vieren, ik ben dol op kaartjes sturen en cadeuatjes geven.

Toen ik mijn laatste vriend leerde kennen werd hij net uit zijn huis gezet, dus was hij een paar weken praktisch elke dag bij mij thuis. Dat vond ik toen prettig, maar achteraf gezien eigenlijk helemaal niet. Al vrij snel waren we dan bij elkaar en alleen met onszelf bezig. Sindsdien heb ik ook het idee dat ik niet zou willen samenwonen.
Ik vind het fijn als de tijd die ik met mijn partner doorbreng ook echt gaat om het samenzijn, dat dat bewust is zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 15:59
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Dit is de eerste Valentijnsdag dat ik niet alleen ben. Speciaal voor Valentijn treedt een plaatselijk bekende zangeres op (waar ik groot fan van ben) dus m'n lief heeft daar kaartjes voor gekocht! :-)

(Voor de rest wilde ik niet aan dat 'verplichte geslijm' doen.)
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 16:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vier niets. Ook geen jubilea, verjaardagen, kerst e.d. Verder zijn we net zo ondernemend als een schildpad op een valiumkuur.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 16:21
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 11:39
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Hallo ik heb een heel vage titel aan dit topic gegeven omdat het onderwerp een beetje vaag is.

Ik vroeg me af wat forumers doen met hun geliefden. Ik dacht daaraan omdat het over een maand valentijnsdag is en er net een topic over gesloten is.

- Vier jij valentijnsdag met je geliefde?
Nee, onzin

- (Hoe) Vier jij jubilea? Doe je dat jaarlijks of maandelijks of halfjaarlijks of nog anders?
Meestal jaarlijks, even uit eten, of een weekendje weg.

- Hoe brengen jullie je tijd door? Als jullie samen zijn, is dat dan vaak op de bank? Of gaan jullie vaak samen stappen/naar feestjes/musea/bioscoop/sporten/etc.?
Wij wonen al enkele jaren samen. Door de weeks in de avond op de bank, in het weekend met vrienden tijd doorbrengen. Soms samen, soms alleen.

- Als jullie samen thuis zijn, doen jullie dan veel samen (spelletjes/praten/programma's kijken) of doen jullie meer je eigen ding? (je partner op de pc en jij achter de tv bijvoorbeeld)
Meestal wel samen tv kijken, spelletje spelen.


Ik ben erg benieuwd hoe de forumers hier hun tijd met hun partner besteden

Ik heb geen partner dus ik kan hier niet echt antwoord op geven
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 20:05
Verwijderd
Mijn wederhelft woont best wel ver fietsen, dus we zien elkaar niet zo vaak. Maar als we bij elkaar zijn, gaan we vaak door het bos enzo lopen, of door de stad. Verder houden we van dammen. Ik verdenk hem ervan dat hij me af en toe laat winnen, maar hij zegt dat ik hem juist af en toe laat winnen. Ook doen we graag lotto, of krokodil, of we lezen elkaar gedichten voor.
We kijken niet zo vaak lange films, want ik heb daar maar zelden het geduld voor (we hebben maar één film van langer dan een uur uit kunnen zitten), maar wel vaak tekenfilms, en dan gaan we daar daarna de liedjes van zingen.
Verder hebben we heel veel domme spelletjes, zoals blendertje (dat is een blender nadoen en is veel minder kinky dan het klinkt, het is gewoon dat de een zijn handen boven het hoofd van de ander doet en 'brr brr' zegt en de ander dan rondjes gaat draaien). Of we rijden elkaar rond op bureaustoelen. Of we besproeien elkaar met water. Of we doen net of we elkaar verstikken met kussens, of verzinnen manieren om mensen te vermoorden.
Soms lezen we elkaar stukken voor. Ik vind het leuk om een boek te lezen terwijl hij met iets anders bezig is, en dan lezen we elkaar af en toe een stukje voor uit dat boek. Kan ook over skype. (de meeste van deze dingen kunnen over skype, alleen met een paar aanpassingen)
Jubilea vieren we per maand, maar we zijn dan ook pas bijna acht maanden samen. Hij vindt die data geloof ik belangrijker dan ik, ik vind het wel geinig, maar niet heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 20:08
Verwijderd
Oh en dierenslinger! Dat vind vooral ik heel leuk, hij is er best wel slecht in.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 20:09
Verwijderd
Dit klinkt alsof we een mongolenrelatie hebben maar dat valt wel mee.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 20:44
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 21:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vriendje en ik doen vrijwel niks aan valentijnsdag, want dan ben ik jarig. Hij heeft me twee jaar geleden wel een kaartje gegeven, maar dat was ook wel een beetje in onze flow-fase Jubilea vieren we elke maand met een dikke knuffel en een kusje, en op het jaar iets buiten de deur (uit eten, film). Op het half jaar gingen we vorig jaar naar het strand, en afgelopen jaar waren we op vakantie.

Als we bij elkaar zijn, doen we meestal een beetje ons eigen ding. Mijn favoriet is daarbij dat hij op zijn keyboard zit te spelen en ik zit te computeren/te lezen <3 Als we allebei ons eigen ding doen, komen wel elkaar regelmatig even knuffelen. We doen ook weleens dingen samen, hoor. We zijn heel goed in kietelgevechten houden (vooral mijn vriendje, want die wint altijd ), wandelen graag in het park en gaan regelmatig samen naar de stad. Ook houden we van samen tv kijken en vinden het gezellig om samen te douchen. We doen weleens spelletjes, meestal schaken, Blokus of pesten. En films kijken <3.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 08:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Komende valentijnsdag wordt onze eerste samen, dus dat is nog even afwachten. Ik heb zelf nog geen echte plannen gemaakt, vind dat soort dagen niet zo belangrijk eigenlijk.
We wonen sinds 3 maanden officieel samen, maar daarvoor was hij eigenlijk ook altijd hier en was hij maximaal 1 keer per week (tenzij er wat bijzonders was) in zijn eigen huis. We doen vanalles en het scheelt ook echt dat we heel veel dezelfde dingen leuk vinden. We gaan graag uit eten, maar ook naar allerlei verschillende eetgelegenheden. Van simpel en soms snackbar naar echt super de luxe dineren.
Maar ook gewoon iets zien. We hebben bijvoorbeeld een tocht met een boot door de grachten en waters van Zutphen gemaakt (we trokken de gemiddelde leeftijd wel wat naar beneden ) maar om zo op een wat andere manier van de stad te zien met een gids die hele goede verhalen kan vertellen is super. Tripjes afgelopen jaar naar Luxemburg en Praag was ook erg leuk en we vinden het allebei ook leuk om dan wat van de stad te zien, een kerkje of andere plek binnen te lopen etc. Ook dingen als naar de bios of theater is prima.
In de zomer is het ook erg fijn om s'avonds even naar buiten te lopen samen en dan een ijsje te halen in de stad. Of lekker picknicken langs de Ijssel.

Qua jubuleums zijn we dramatisch. We wisten allebei niet meer wanneer onze eerste date was (vanaf toen zijn we maar gaan tellen, terugkijkend) en hebben het moeten opzoeken. Ik weet het ongeveer en tegen de tijd dat we een jaar wat hebben dan willen we wel wat leuks doen. UIt eten of weekendje weg, nog geen vaste plannen. Misschien gebruiken we het wel als 'excuus' om eens in het sterrenrestaurant hier te gaan eten.

Thuis vinden we het heerlijk om samen een filmpje te kijken (Tv kijken deed hij nooit, ik wel, maar sinds hij hier is eigenlijk ook niet meer) of iets van een serie. Ook vinden we lezen heerlijk en dat doen we in elkaars aanwezigheid. Verder gamen we ook graag, maar wel spellen die we samen kunnen doen. Soms wel iets apart van elkaar, maar dan ook allebei wat anders. Maar we doen vooral graag dingen samen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 11:04
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Wij doen niets voor valentijnsdag en eigenlijk ook niets voor jubilea. (De eerste zes maanden en het eerste jaar wel gedaan, daarna niet meer). We wonen nu bijna 2 en half jaar samen, en zijn dus best vaak samen thuis. Soms gaan we allebei onze eigen gang, en soms doen we dingen samen, zoals gamen, tv-series kijken, de hond uitlaten. We gaan ook wel eens samen uit eten. Tegenwoordig gaan we niet vaak meer een weekendje weg, want dan moeten we een oppas voor de hond regelen en daar zijn we allebei te lui voor . Ik deel een deel van mijn vrienden met hem, dus soms gaan we samen naar vrienden of soms gaat een van ons. Heel af en toe gaan we samen naar een concert of de film, maar dat is dan meestal met anderen erbij.

Klinkt niet erg interessant, dit, maar dat komt misschien omdat we al vrij lang samen zijn. In het begin deden we wel meer date-achtige dingen, maar nu niet meer, en dat vinden we allebei prima.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:40
Verwijderd
Dit is voor mij ook de eerste valentijnsdag dat ik een relatie heb, dus geen idee wat we gaan doen. Het is wel een donderdag, dus waarschijnlijk moeten we allebei gewoon trainen en eten we daarna op onze vereniging en doen we niet echt iets speciaals .
Jubilea vieren we ook niet echt. Een beetje zoals Ieke, we waren allebei vergeten wanneer het nu precies was, dus het is voor ons allebei niet echt enorm belangrijk. Wij zijn nu 4.5 maand bij elkaar, dus of we iets gaan doen bij een half jaar weet ik nu ook nog niet. Bij een jaar zou ik het zelf in ieder geval wel leuk vinden .
Dingen die we samen doen. Tsja. We zitten bij dezelfde sportvereniging, dus we gaan naar dezelfde feesten. Hij is eigenlijk ook mijn coach, dus hij coacht wel eens trainingen die ik zelf ook doe, dus in dat opzicht . Maar goed, met ploeguitjes enzo zijn we dan natuurlijk ook bij elkaar. Verder hangen we lekker veel en gaan we wel naar de bioscoop of even de stad in. Het grootste gedeelte van de tijd dat we samen zijn zijn we bij een van ons thuis, dan kijken we series samen, of films. We eten eigenlijk ook altijd wel samen, dat vind ik ook echt superfijn. Wij zijn in ieder geval niet extreem veel van het dingen doen, maar dat is deels omdat we allebei ook vrij veel sporten, dus zoveel tijd en energie blijft er meestal niet over.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dit klinkt alsof we een mongolenrelatie hebben maar dat valt wel mee.
Nee, het klinkt echt heel lief! Jullie kunnen gewoon lekker gek doen en jezelf zijn bij elkaar, dat is alleen maar fijn toch?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 07:24
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Alleen normale mensen doen "lekker gek".
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 07:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
- Vier jij valentijnsdag met je geliefde?
nee
- (Hoe) Vier jij jubilea? Doe je dat jaarlijks of maandelijks of halfjaarlijks of nog anders?
We staan er elk jaar wel bij stil. Ons jubileum valt bijna samen met onze trouwdag dus dat doen we mooi in 1x, maar we maken er geen big deal van. Meestal vinden we het een goed excuus om uit eten te gaan.
- Hoe brengen jullie je tijd door? Als jullie samen zijn, is dat dan vaak op de bank? Of gaan jullie vaak samen stappen/naar feestjes/musea/bioscoop/sporten/etc.?
Op de bank hangen en films/series kijken is heel gangbaar, naar de film komt ook wel voor net als uitgaan. We gaan ook met enige regelmaat shoppen (ik heb ze mazzel ene man te hebben die ook van shoppen houdt ). Wandelen komt nog wel eens voor, al doen we dat vooral op vakantie. Samen in bad, ook altijd gezellig.
- Als jullie samen thuis zijn, doen jullie dan veel samen (spelletjes/praten/programma's kijken) of doen jullie meer je eigen ding? (je partner op de pc en jij achter de tv bijvoorbeeld)
Mééstal doen we ons eigen ding, hij zit te gamen en ben ik op internet bezig of aan het lezen of met de paarden bezig. Als we in dezelfde ruimte zijn kletsen we ondertussen wat afhankelijk van wat we aan het doen zijn. Als ik aan het lezen ben klets ik niet zo veel en als hij met een concentratie spel bezig is klets hij niet veel Samen doen we (kaart)spelletjes en bankhangen ed (zie ook hierboven)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 23-01-2013 om 08:01.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2013, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, het klinkt echt heel lief! Jullie kunnen gewoon lekker gek doen en jezelf zijn bij elkaar, dat is alleen maar fijn toch?
Oh ik heb daar zelf echt geen twijfels bij hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Weekendrelatie vs. eigen dingen doen
Missy1234567890
37 17-10-2007 11:04
Seksualiteit Dingen doen voor je partner.
Kindmeisje
51 17-04-2006 23:48
Liefde & Relatie Leuke dingen doen met je vriend(in)
Nymf
7 09-07-2005 07:34
Liefde & Relatie leuke dingen doen zonder geld
Sjoukie
20 01-07-2003 21:04
Liefde & Relatie Dingen doen met / voor je vriendin... Maar wat?
DizzyWeb
9 24-03-2003 14:22
Liefde & Relatie Dingen doen
AnneCath
20 17-02-2003 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.