Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2013, 22:43
Masje123
Masje123 is offline
Hoi,

In mijn beleving ben ik best wel goed bevriend met een volwassene man die ik ken doordat we allebei de zelfde hobby hebben. Hij daagt me wel eens mentaal uit door `gemene` opmerkingen te maken maar soms zitten er ook een paar opmerkingen tussen waar ik dan toch het idee door krijg dat hij ruzie zoekt.
Hoe moet ik hier op reageren en is het een goed idee om er met hem over te praten???

groetjes van de wanhoop,,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2013, 23:16
Verwijderd
Wat zegt hij bijvoorbeeld dan? Ik denk dat hij je wijsheid en reacties uittest... Ik zou dr wel over praten ja, ik denk niet dat hij je boos wil maken of ruzie wil
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 08:45
Masje123
Masje123 is offline
ik had op fb gezet dat ik super sacherijnig was daarop reageerde hij dan met "moet ik dan nu op de vind ik leuk knop drukken??"
en dat soort opmerkingen vind ik dan een beetje vervelend
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 09:28
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet wat er verder allemaal speelt, maar als dit alles is, denk ik "stel je niet zo aan".

Maar als je bepaald gedrag vervelend vindt, moet je dat - op rustige toon en zonder verwijten te maken - gewoon bespreken. Uitleggen dat het jou frustreert. Praat vanuit je eigen gevoel en niet om de ander aan te vallen. Zo lang je het niet uitspreekt, kan de ander niet weten dat jij je ergert aan dit soort opmerkinegn en zal de ander ook zijn gedrag niet aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 11:45
Masje123
Masje123 is offline
ik denk idd wel dat je gelijk hebt dat ik me aanstel maar ik wil liever voorkomen dat ik kwaad wordt de laatste opmerking die hij gisteren maakte (we hadden een gesprek over de achtergrond van zijn telefoon en ik vroeg welke foto ik dan als achtergrond moest doen) was dat ik een foto van hem moest maken en die als achtergrond moest zetten, toen ad ik dus wel zoiets van joh je bent geen 18 meer denk je daar wel ff aan???
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 11:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe oud ben je eigenlijk?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:05
Masje123
Masje123 is offline
ik ben 15
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oei, het is maar goed dat je niet met mij omgaat, want ik kan veel erger zijn dan deze man over wie je het hebt. Of mijn pappa (die zou niet zeggen 'doe maar een foto van mij!' maar 'doe maar niet een foto van jezelf, straks barst het scherm nog!' ofzo.) Dat bedoel ik dan niet gemeen, verder, en ik zie ook niets verkeerds in zulke opmerkingen. Maar als jij je er niet prettig onder voelt, kun je beter even rustig zeggen dat je dat soort opmerkingen niet zo fijn vindt, dan weet hij dat ook. Hij kan moeilijk ruiken dat jij je er aangevallen door voelt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:21
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
ik denk idd wel dat je gelijk hebt dat ik me aanstel maar ik wil liever voorkomen dat ik kwaad wordt de laatste opmerking die hij gisteren maakte (we hadden een gesprek over de achtergrond van zijn telefoon en ik vroeg welke foto ik dan als achtergrond moest doen) was dat ik een foto van hem moest maken en die als achtergrond moest zetten, toen ad ik dus wel zoiets van joh je bent geen 18 meer denk je daar wel ff aan???
Als je dat zou zeggen zou het veel erger zijn dan wat hij zegt, wat overigens gewoon een normale opmerking is, als ik jou was zou ik het niet eens met hem bespreken, maar proberen jezelf te veranderen, want als je zo weinig kan hebben durft hij dalijk niets meer te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:25
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vind ook dat je je een beetje aanstelt. Wat moet hij inderdaad met die status update van jou? Ik had waarschijnlijk iets veel ergers gezegd.

Zijn je ouders op de hoogte van de vriendschap met deze volwassen man?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:34
Masje123
Masje123 is offline
ja dat zijn ze mijn vader kent hem ook best wel goed maar vinden jullie de opmerking "ja schat"ook nog steeds normaal als dat zo is denk ik toch dat ik mezelf maar ff moet gaan veranderen ja
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:44
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
In sommige kringen is het normaal om iedereen schat te noemen. Als jij dat niet prettig vindt kun je aangeven geen schat genoemd te willen worden. Heb ik ook gedaan, ik word liever niet door jan en alleman met schat aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:47
Masje123
Masje123 is offline
hij noemt dus niet iedereen schat... ik vroeg hem een of andere ja nee vraag en daar kreeg ik dat antwoord op darom reageerde ik van binnen zo fel denk ik...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 13:10
Verwijderd
Waar maak je je druk om. Als je het irritant vindt zeg je er wat van.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 23:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
als je je ergert dan verbreek je toch gewoon het contact, je moet je niet op de kast laten jagen in ieder geval
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 11:15
Verwijderd
Ik denk dat hij het gewoon als grap bedoelt, al die voorbeelden die je hier noemt. Echt heel grappig is het niet, maar dat lijkt wel zijn bedoeling. Je kunt er dus op reageren door te laten merken dat je het niet grappig vindt, dus door op Facebook 'flauw!' te zeggen of in het echt op heel droge toon 'ha, ha' terwijl je met je ogen rolt.
Als je vindt dat hij echt te ver gaat, moet je dat zeggen, bv. 'ik vind het niet leuk dat je dat zegt'. Maar de voorbeelden die je noemt zijn meer flauwe plagerijtjes van het type dat een oom die zichzelf heel grappig vindt ook zou doen, daar moet je je niet te druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 11:14
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
ik ben je schat niet zeg zoiets dan idd
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 14:06
Verwijderd
Het is waarschijnlijk sarcastisch bedoeld, en bij sommige statussen vraag je gewoon om zo'n antwoord. Stel je niet aan, of plaats niet van de statussen als je niet tegen reacties kan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2013, 19:14
Masje123
Masje123 is offline
ik heb het tegen hem gezegd. Hij zij dat het als uitdaging bedoeld is, maar ik denk dat mijn reactie ook komt omdat een vriend (van school) foute grappen maakt over instrument dat ik bespeel. maar ik denk dat ik me er gewoon overheen moet zetten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 19:15
Masje123
Masje123 is offline
Citaat:
Ik denk dat hij het gewoon als grap bedoelt, al die voorbeelden die je hier noemt. Echt heel grappig is het niet, maar dat lijkt wel zijn bedoeling. Je kunt er dus op reageren door te laten merken dat je het niet grappig vindt, dus door op Facebook 'flauw!' te zeggen of in het echt op heel droge toon 'ha, ha' terwijl je met je ogen rolt.
Als je vindt dat hij echt te ver gaat, moet je dat zeggen, bv. 'ik vind het niet leuk dat je dat zegt'. Maar de voorbeelden die je noemt zijn meer flauwe plagerijtjes van het type dat een oom die zichzelf heel grappig vindt ook zou doen, daar moet je je niet te druk om maken.
het is mijn oom niet en dat zal hij ook nooit worden volgens mij heeft hij soms het idee dat hij mijn vader is ofzo maar dat zal hijook nooit worden...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 19:16
Masje123
Masje123 is offline
Citaat:
als je je ergert dan verbreek je toch gewoon het contact, je moet je niet op de kast laten jagen in ieder geval
contact verbreken gaat moeilijk als je allebei dezelfde hobby hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Onzeker
Aqualia
9 21-01-2013 06:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Psychologie wat is het nut van pesten?
Tjaslon
58 06-05-2003 14:52
Psychologie Deze westerse samenleving=> blech!
Mef
26 05-08-2002 21:08
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand de antwoorden van CKV De Stad
2 22-03-2001 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.