Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2008, 20:54
Sens.
Sens. is offline
De laaste weken heb ik steeds meer problemen met mijn ex. Ik heb hier over gepraat met vrienden en met mijn ouders, maar toch blijf ik er mee inzitten.

Ik en mijn ex waren bijna 7 maand samen toen ik het uitmaakte. De laaste tijd ging het veel slechter tussen ons en ik denk dat hij dat ook wel aanvoelde.
De reden dat ik het uitmaakte waren zijn constante leugens en zijn onverantwoordelijkheid. Tijdens onze relatie heb ik hierover veel met hem gesproken. Dit gebeurde op een rustige manier, aangezien ik direct ingreep wanneer hij dreigde te gaan roepen.

Toen het uit was, is hij toch nog meegegaan naar een uitstap met mijn vrienden. Ik vond dat toen niet echt leuk, maar hij wou dat heel erg graag. Ik ben toen vriendelijk geweest, maar ik heb hem ook niet echt betrokken in de gesprekken zoals ik dat anders wel deed. (Hij zei toen ook dat zijn enige vriend hem niet meer wou zien, maar ik denk dat dit een manier was om aandacht van me te krijgen. Ik heb hier dan ook niet echt op gereageerd. )

Nadien heeft hij nog een aantal dingen gezegd. Maar daarna is hij begonnen met me te negeren op de harmonie. Ik heb daar een aantal heel goede vrienden die me volledig steunen. Maar toch word ik echt zenuwachtig als ik naar de harmonie ga. Eenmaal daar voel ik me beter wanneer ik met mijn vrienden praat. Maar dit is natuurlijk niet echt leuk.

Deze week was hij jarig en heb ik hem een smsje gestuurd en hij heeft daarop geantwoord met 'Merci'. Maar tegen die vriend zegt hij nu dat ik niets heb laten weten. Dus hij liegt nu zelf al over zoiets.

Dit alles maakt mij heel erg kwaad. Ik zou hem er heel graag op aanspreken, maar ik wil ook niet dat er een gigantische ruzie van komt.

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2008, 20:56
Verwijderd
Negeren.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 21:18
Verwijderd
ik verwijs naar de post én de sig van Reverend. Wat je dus met je Ex moet doen, bedoel ik dan he
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 21:31
Verwijderd
In zijn eigen sop laten gaarkoken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 21:55
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
zo te horen is hij niet voor niets je ex, gewoon negeren dus. je moet hem vooral niet ontlopen en blijf vooral naar de harmomie gaan. Je hebt tenslotte je vrienden achter je staan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 21:59
Sens.
Sens. is offline
Bedankt voor jullie advies. Het gaat vrijdag nog wat raar aanvoelen, maar ik ga hem inderdaad negeren. Waarschijnlijk had hij de vorige weken al plezier genoeg. (Al kan hij natuurlijk niet weten dat zijn gedrag me toch wel stoort. )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 22:04
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
en als hij vervelend blijft en het negeren niet helpt, dan moet je een ruzie niet uit de weg gaan. Zeg het hem waar het op staat, dat hij leugenachtige lul is. sterkte
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 22:47
Verwijderd
Citaat:
(Al kan hij natuurlijk niet weten dat zijn gedrag me toch wel stoort. )

eh natuurlijk wel, daar is het een ex voor
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 22:54
Verwijderd
Contact verbreken, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 12:15
Verwijderd
Idd negeren.. het heeft geen zin om hem erop aan te spreken. Hij weet zelf vast ook wel dat hij raar doet tegenover jou, maar dit is blijkbaar zijn manier om ermee om te gaan dat het uit is.
Hij heeft er moeite mee, dan is het niet realistisch om te verwachten dat hij zich gedraagt alsof er niets is gebeurd en jij gewoon een goede kennis bent ofzoiets.
En als je erop gaat reageren dan geef je hem aandacht en gaat hij misschien vaker van zulke dingen doen om jouw aandacht te trekken.
Pas als hij dingen gaat doen of zeggen die jij echt niet vindt kunnen, dan moet je erop reageren. Dus als hij je bijv. negeert terwijl je gewoon een groep vrienden daar hebt met wie je een leuke avond kunt hebben, dan zou ik daar geen probleem van maken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 16:17
Sens.
Sens. is offline
[QUOTE=Alicia Silverstone;28145472]Hij heeft er moeite mee, dan is het niet realistisch om te verwachten dat hij zich gedraagt alsof er niets is gebeurd en jij gewoon een goede kennis bent ofzoiets.
QUOTE]

Ik kan er inkomen dat hij er moeilijk mee heeft, maar negeren vind ik toch niet echt een normale reactie. (Om van dat liegen & zwartmaken maar te zwijgen. )
Ik zei daarvoor ook enkel dag tegen hem of wuifde eens.

Het is dan ook vooral het liegen dat mij boos maakt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 17:31
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Hij is 't niet waard.

Loslaten, negeren etc. Het kan ff duren, maar dan ben je er daarna wel vanaf
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 19:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Negeren die handel. Als hij zich niet normaal kan gedragen is hij jouw aandacht niet waard.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 16:27
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Waarom stuur je hem überhaupt een sms?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 17:39
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
Waarom stuur je hem überhaupt een sms?
Hem niets laten weten, vond ik geen oplossing. Ik heb er ook met mijn moeder en een vriendin over gepraat en zij vonden dat dat ook een goed idee was. (Daarmee ben ik vriendelijk gebleven en kan hij me later ook niets verwijten. )

Bovendien weet hij goed genoeg dat ik weet dat hij jarig is. (En hij geeft een rondje. ) En ik wou vervelende situaties vermijden van 'op zijn kosten drinken' en dan toch niets tegen hem zeggen. Uiteindelijk was ik op reis als hij zijn rondje gaf, maar kom

Uiteindelijk ben ik wel 'blij' dat ik gesmst heb. Nu is nog maar eens duidelijk dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Ik ben ook gevraagd om in het bestuur van de harmonie te komen. En vanavond is de eerste vergadering.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 18:14
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Kom jij uit een dorp ofzo, waar iedereen zich met iedereen bemoeit?
Loslaten en niet teveel zorg besteden aan wat andere mensen denken! (ookal is dat soms lastig)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 20:33
Verwijderd
het ligt ongetwijfeld aan mij, maareh.. de harmonie!?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik zou hem er heel graag op aanspreken, maar ik wil ook niet dat er een gigantische ruzie van komt.
gewoon doen, hij stelt zich aan
Citaat:
het ligt ongetwijfeld aan mij, maareh.. de harmonie!?
zoiets als de schutterij maar dan met muziek
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2008, 23:18
Verwijderd
aii
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 14:25
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
het ligt ongetwijfeld aan mij, maareh.. de harmonie!?


Een soort van orkest met houtblazers en koperblazers. We treden op bij lokale gelegenheden, waarbij we door het dorp marcheren. Daarbij geven we ook enkele 'echte' concerten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 17:50
Sens.
Sens. is offline
Vrijdag op de repetitie hebben we elkaar gewoon genegeerd. Toen ik binnenkwam zei er wel iemand 'daar heb je de knapste van de harmonie', waarna hij vroeg waarom ik en G. niet meer samen naar hier kwamen. G. heeft daar op gereageerd. Wat hij precies zei, heb ik niet begrepen. Maar het kwam er op neer dat we al weken uit elkaar zijn.

Vandaag hadden we concert en daarbij is er wel heel wat foutgelopen.

Toen ik toekwam op de afgesproken plaats, kwam G. ineens op me af. Hij vroeg of ik wist welke liedjes we gingen spelen. Ik heb er koel gereageerd en hem toch mijn partituren gegeven.

Toen hij het mij kwam terugbrengen, heb ik tegen hem gezegd dat hij mij hiervoor wel weet te vinden, terwijl ik daarvoor nog niet eens een goeiedag waard ben. Nadat ik dit heb gezegd, ben ik van het podium gestapt om met iemand anders te praten. Ik heb nadien ook tegen T. verteld wat er is gebeurd.

Op het moment dat iedereen zich terug op zijn plaats zet, komt G. weer naar mij. Hij zei dat het niet de bedoeling was en dat ik de eerste was dat hij zag. Ik heb daarop wat geirriteerd gereageerd. Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren wat ik precies heb gezegd.

Het hele concert was ik helemaal uit mijn doen. Na het opruimen, ben ik naar een vriend gegaan die ook daar was. Toen ik naar huis ging, heb ik dit smsje gekregen van G.
' Ik snap dat je iets te zeggen hebt. En sorry daarvoor maar voor de volledige harmonie, bedankt he. En ik wee tniet wat er met T. en S. is maar ik zie dat ze precies een beetje boos op me zijn en ik denk sterk dat dat met jou te maken heeft. Als ik ze eens alleen heb, zal ik ze dat zelf vragen. G. '

Ik geef toe dat het fout was om mijn hart te luchten, terwjil er teveel mensen bijstaan. En ik ben de eerste om toe te geven dat ik fout was. Maar die veranderde houding van T. en S. zijn absoluut niet mijn fout. Als hij zijn beloften zou nakomen en niet zou liegen, dan zouden ze zo niet tegen hem doen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 16:22
freud
Avatar van freud
freud is offline
Jij komt uit België he

Ik zou gewoon zijn hoofd klemmen tussen een harp en dan heel vals spelen.



Dàt en relativeren en negeren.
__________________
Als als als. Als mijn oma wieltjes had, was ze het mooiste trammetje van heel de kust.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 17:51
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
je wil wel veel van hem he? eerst dump je hem en dan heb je allemaal commentaar op hoe hij hier vervolgens op reageert. Ik snap wel dat hij je negeert, of in ieder geval niet meteen gezellig tegen je doet. Je kan niet van hem vragen zo veel rekening met jou te houden. Laat hem lekker en praat niet te rot over hem tegen gemeenschappelijke vrienden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 17:53
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Idd, gewoon niet meer op hem reageren. Op dit moment is niets wat hij doet goed, dus je reageert zelf ook hoe dan ook verkeerd. Daar schiet je dus niets mee op.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 22:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
wat zitten hier maar veel mensen die hun reacties perfect onder controle hebben.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2008, 23:02
Verwijderd
weinig harmonie binnen de harmonie, hihih
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 13:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 17:03
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Vrijdag op de repetitie hebben we elkaar gewoon genegeerd. Toen ik binnenkwam zei er wel iemand 'daar heb je de knapste van de harmonie', waarna hij vroeg waarom ik en G. niet meer samen naar hier kwamen. G. heeft daar op gereageerd. Wat hij precies zei, heb ik niet begrepen. Maar het kwam er op neer dat we al weken uit elkaar zijn.

Vandaag hadden we concert en daarbij is er wel heel wat foutgelopen.

Toen ik toekwam op de afgesproken plaats, kwam G. ineens op me af. Hij vroeg of ik wist welke liedjes we gingen spelen. Ik heb er koel gereageerd en hem toch mijn partituren gegeven.

Toen hij het mij kwam terugbrengen, heb ik tegen hem gezegd dat hij mij hiervoor wel weet te vinden, terwijl ik daarvoor nog niet eens een goeiedag waard ben. Nadat ik dit heb gezegd, ben ik van het podium gestapt om met iemand anders te praten. Ik heb nadien ook tegen T. verteld wat er is gebeurd.

Op het moment dat iedereen zich terug op zijn plaats zet, komt G. weer naar mij. Hij zei dat het niet de bedoeling was en dat ik de eerste was dat hij zag. Ik heb daarop wat geirriteerd gereageerd. Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren wat ik precies heb gezegd.

Het hele concert was ik helemaal uit mijn doen. Na het opruimen, ben ik naar een vriend gegaan die ook daar was. Toen ik naar huis ging, heb ik dit smsje gekregen van G.
' Ik snap dat je iets te zeggen hebt. En sorry daarvoor maar voor de volledige harmonie, bedankt he. En ik wee tniet wat er met T. en S. is maar ik zie dat ze precies een beetje boos op me zijn en ik denk sterk dat dat met jou te maken heeft. Als ik ze eens alleen heb, zal ik ze dat zelf vragen. G. '

Ik geef toe dat het fout was om mijn hart te luchten, terwjil er teveel mensen bijstaan. En ik ben de eerste om toe te geven dat ik fout was. Maar die veranderde houding van T. en S. zijn absoluut niet mijn fout. Als hij zijn beloften zou nakomen en niet zou liegen, dan zouden ze zo niet tegen hem doen.

Ja, dus? Waar wil je nog advies over?

Koop een dagboekje
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Omgaan met ex in een depressie
Verwijderd
9 22-03-2016 10:54
Liefde & Relatie Problemen met ex =S
Lost My Breath*
10 04-06-2005 18:47
Liefde & Relatie Probleem met ex
Henkje
13 07-05-2005 13:23
Liefde & Relatie Problemen met relaties ...
KsE
10 17-05-2004 13:28
Liefde & Relatie Problemen met ex.
Rob
14 26-04-2004 16:34
Liefde & Relatie [Leeg of gebroken hart. Wat is erger?]
Tha White Eagle
45 18-08-2002 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.