Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2010, 15:51
Noeleke
Avatar van Noeleke
Noeleke is offline
Ja, ik weer, ik heb echt veel problemen XD
Maar goed, ik en mijn vriendin hadden vandaag afgesproken, ze zou me een smsje sturen wanneer ze kwam. Nu heb ik de hele middag op dat smsje gewacht en gewacht en gewacht.
Ik heb zojuist een sms ontvangen "Sorry, ik was in slaap gevallen omdat ik eventjes tv ging kijken, ik kom vandaag niet meer".

Normaal zou ik vanavond dan afspreken of morgen, maar ze gaat morgen op vakantie en vanavond kan ze ook niet.. En ik ben net terug van vakantie dus ik heb haar een week niet gezien (wat lang is voor ons)
En nu ben ik heeel teleurgesteld en boos op haar, maar ik wil niet flippen.
Enig idee hoe ik die woede het best kan uiten of beheersen? Want ik schijn dit best heel vaak te hebben als iets niet door gaat..

Dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2010, 16:12
Verwijderd
Ik kan me in dit geval de frustratie wel voorstellen! Kun je niet naar haar toe? Even mee eten en een afscheidskus geven ofzo. Of in elk geval even bellen.
Bedenk ook: ben je boos op je vriendin, of ben je gewoon algemeen boos omdat jullie elkaar nu net mislopen?

Als je het gevoel hebt dat de woede 'eruit moet', kun je hem koelen door bv. een krant kapot te scheuren of even ergens in the middle of nowhere te schreeuwen.
Als je liever zonder dat de woede wil beheersen, kun je bijvoorbeeld redenen bedenken waarom het wel meevalt (jullie zien elkaar gauw weer, een keer in slaap vallen kan gebeuren, etc). En dan wat afleiding zoeken, iets anders gaan doen, om de adrenaline te laten zakken.

Op zich is het heel normaal voor jongens om hier moeite mee te hebben, misschien helpt die gedachte? Alle testosteron dat je nu hebt, kan opvliegendheid veroorzaken en het is in de puberteit nu eenmaal moeilijk om emoties rustig te verwerken, het is vaak alles of niets.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 16:57
Noeleke
Avatar van Noeleke
Noeleke is offline
Heel erg bedankt voor je reactie Het heeft flink geholpen.
Ehm, dat schreeuwen ben ik te laf voor, bang dat iemand me hoort etc
Ik denk dat ik algemeen boos ben, maarja, ook wel boos op haar, want je kunt toch wel wakker blijven? (ik zou zeker wakker blijven als ik naar haar toe ging)
Maar zo denk ik meestal, wat had ik gedaan, en dat is mijn probleem en daarom wordt ik overal en nergens boos om, enig idee om dit te verhelpen?

Dankjewel Keep them coming!
Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 19:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Tot 10 tellen?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 22:43
JustADreamer
JustADreamer is offline
De beste manier om van emoties af te komen is om ze volledig toe te laten. Dat betekent niet dat je elke keer een complete woedeaanval moet krijgen waarbij je dingen sloopt en dergelijke. Je kunt ook je woede uiten door een heel boze tekening te maken, of je kussen in elkaar te meppen etc. Maar dan is die woede tenminste je systeem uit, anders kropt het zich op, totdat het zoveel is geworden dat je er geen controle meer over hebt, en dát is gevaarlijk voor jou en je omgeving.

Je mag bést boos/teleurgesteld/[emotie] zijn, ongeacht wat een ander er van vindt. Zaak is wel dat je niet in die emotie blijft hangen, wees even boos en laat het daarna los. (Een beetje zoals kinderen, die kunnen heel boos zijn en het de volgende minuut weer vergeten zijn)

Je mag haar ook best vertellen wat je voelt, maar vergeet niet dat iedereen in slaap kan vallen voor de tv, óók jij. Het zal vast niet zo zijn dat ze het expres heeft gedaan, misschien heeft ze de halve nacht wel wakker gelegen, wie weet. Uiteraard is het wel heel vervelend, aangezien jullie elkaar nu echt een hele tijd niet zien.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 23:36
Kevvaaa
Avatar van Kevvaaa
Kevvaaa is offline
Bij mij helpt bijten in iets wat hard is of in me handen knijpen en schreeuwen zonder geluid
__________________
Zouk the best.. Nee Coupé Délagé.. Nee HipHop..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 09:43
Verwijderd
Nu te laat.. maar in zo'n situatie moet je bellen. Heb je toch nog even persoonlijk contact en kun je de situatie peilen; even vragen hoe het met haar gaat, of ze zin heeft in haar vakantie.. kijken of ze nog interesse toont in wat jij meegemaakt hebt, etc.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 13:40
Noeleke
Avatar van Noeleke
Noeleke is offline
@********
Ja dat is opzich best een goed idee, gewoon even peilen..
Dan heb ik meteen een reden om te bellen, want die heb ik nooit, ook al doe ik het graag
Nou al de tweede keer met zo'n topreactie van jou Jij bent er goed in zeg!

@Kevvaaa
Hey, ik heb net geprobeerd, dat schreeuwen, is best grappig! Ik denk dat ik dat wel zal gaan gebruiken, niemand heeft er last van. Ik krijg er alleen wel een ongelofelijke druk van in mijn hoofd, hoort dat zo?

@Eend
Tot 10 tellen zal helaas niet helpen bij mij Als ik bij de 11 ben, wordt ik weer net zo boos als bij de 3.
Het is ook geen uitbarsting he Het is gewoon een boos gevoel.

@JustADreamer
Ja, ik weet hoe ik het zou moeten doen, maar dat is nu net het probleem Ik kan het niet even loslaten, maar misschien, met alle reacties die ik heb gehad lukt het beter! Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 18:11
Verwijderd
Je agressie kwijtraken in sport wil ook wel eens helpen. Dingen slopen zou ik liever niet doen, daa krijg je later spijt van (zeker als het dure dingen waren).

Als ik kwaad ben en m'n ouders zijn niet thuis, ga ik meestal heel hard muziek luisteren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 18:11
Verwijderd
bel haar anders op, om haar een fijne vakantie te wensen enzo, als ze dan gewoon normaal doet of blij ofzo weet je dat het niet aan jou ligt maar dat haar verhaal echt klopt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 00:27
Bregje
Bregje is offline
Is de relatie met je vriendin wel goed? Of ben je bang dat zij eigenlijk geen interesse in jou heeft? (dat lijkt de gedachte achter je boosheid te zijn 'ik ben niet belangrijk genoeg')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie RotVader
thesombrero
11 09-05-2013 08:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat vraag
abe0708
4 02-04-2013 13:21
Psychologie bezeten?
ShadowNegative
48 17-12-2009 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.