Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Stelling: Jongens en meiden kunnen WEL een puur vriendschappelijke relatie hebben.
Mee eens. 22 81.48%
Mee oneens. 5 18.52%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2013, 21:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Stelling: Hetero(!) jongens en hetero (!) meiden kunnen WEL (één op één) een puur vriendschappelijke relatie hebben, zonder romantische/ seksuele gevoelens.

Zijn jullie het hier mee eens of niet? En waarom? (En begin als-je-blieft niet weer over de friendzone, haha).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2013, 22:59
Verwijderd
Eens. Het was bij mij wel zo dat, toen we beiden vrijgezel waren, er even iets geprobeerd moest worden. Even uitproberen of we als stel ook zouden slagen, of zo. Sinds het duidelijk is dat dat niet werkt, is hij mijn beste vriend. Met jongens die een relatie hebben of jongens die ik heb leren kennen sinds mijn huidige relatie is dat uiteraard niet aan de orde en dat zijn gewoon toffe vrienden
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 07:26
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja hoor, als het meisje lelijk is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 07:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb op ja geklikt, omdat ik weet wat je wil vragen en ik denk dat een vriendschap tussen een jongen en meisje prima functioneert. Een vriendschap zonder chemie en spanning waarbij de partijen elkaar niet mentaal uitdagen en er dus geen aatrekkingskracht is is echter saai, dus ik denk niet dat een vriendschap zonder wederzijdse gevoelens mogelijk is. En soms kunnen die gevoelens best seksueel of romantisch zijn maar dat hoort er nu eenmaal bij. Of je nou allebei mannelijk of vrouwelijk of hetero- of pedoseksueel of wat dan ook bent. Een vriendschap die meer dan oppervlakkig is gaat gepaard met gevoelens. Het ligt dan aan de deelnemende partijen of je ervoor kiest dat je niet met die gevoelens om kunt gaan en de vriendschap kapot laat lopen omdat je denkt dat het een probleem is. Of omdat je partner denkt dat het een probleem is. Of omdat je vrienschap zo goed en chemisch is dat je partners wordt, wat natuurlijk weer geen probleem is
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 08:46
Verwijderd
Het is mogelijk zonder romantische gevoelens. Of het mogelijk is voor de jongen zonder seksuele gevoelens betwijfel ik (ik weet het niet zeker, want ik ben geen jongen natuurlijk) tenzij:
Citaat:
Ja hoor, als het meisje lelijk is.
Al zou ik er eerder van maken, als het meisje niet aantrekkelijk is voor de jongen. Dat maakt haar niet per se lelijk in het algemeen, maar hij vindt haar lelijk en zal dus nooit seksuele gevoelens hebben wat haar betreft.

En ik denk dat ik in die mening bevestigd ben sinds ik doodgegooid word met seksuele toespelingen van vrienden sinds ik een behoorlijke hoeveelheid gewicht kwijt ben.

Wat niet hoeft te betekenen dat die vriendschap niet kan werken. Ook al zou een jongen best seks willen hebben met je, dat betekent niet dat de hele vriendschap is gebaseerd op die gevoelens. Of dat hij alleen maar met je praat in de hoop er ooit overheen te mogen.


De andere kant op, ik denk dat ik wel een vriendschap kan hebben met iemand zonder romantische of seksuele gevoelens, ook al vind ik de persoon aantrekkelijk. Maar ik weet niet of ik representatief ben voor het normale vrouwvolk op dat gebied ^^
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 11:13
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Het is mogelijk zonder romantische gevoelens. Of het mogelijk is voor de jongen zonder seksuele gevoelens betwijfel ik (ik weet het niet zeker, want ik ben geen jongen natuurlijk) tenzij:

Al zou ik er eerder van maken, als het meisje niet aantrekkelijk is voor de jongen. Dat maakt haar niet per se lelijk in het algemeen, maar hij vindt haar lelijk en zal dus nooit seksuele gevoelens hebben wat haar betreft.

En ik denk dat ik in die mening bevestigd ben sinds ik doodgegooid word met seksuele toespelingen van vrienden sinds ik een behoorlijke hoeveelheid gewicht kwijt ben.

Wat niet hoeft te betekenen dat die vriendschap niet kan werken. Ook al zou een jongen best seks willen hebben met je, dat betekent niet dat de hele vriendschap is gebaseerd op die gevoelens. Of dat hij alleen maar met je praat in de hoop er ooit overheen te mogen.


De andere kant op, ik denk dat ik wel een vriendschap kan hebben met iemand zonder romantische of seksuele gevoelens, ook al vind ik de persoon aantrekkelijk. Maar ik weet niet of ik representatief ben voor het normale vrouwvolk op dat gebied ^^
Ja hoor dat is prima mogelijk, heb meerdere gewone vriendinnen waar ik nooit mee heb gezoend, (of meer). Niet dat ik ze elke week zie of spreek, maar als we als groep op stap gaan is het gewoon gezellig, en leuk. En heb ik niet in mijn hoofd van goh ik wil meer. Dus ja dat is prima mogelijk in mijn ogen.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 12:41
Amycansjoe
Amycansjoe is offline
Ik ben er over het algemeen wel mee eens. Maar ik heb zo vaak gezien bij anderen dat ze op een gegeven moment toch gevoelens voor elkaar kregen, omdat ze elkaar toch te goed kenden.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 13:11
Verwijderd
Prima mogelijk. Zelfs als ze fucking heet is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Prima mogelijk. Zelfs als ze fucking heet is.
Zonder dat je ooit denkt van als je het me zou aanbieden, graag!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 13:23
Verwijderd
Dan al helemaal niet. Ik schuw aanbieders.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 14:00
Verwijderd
Doet me trouwens denken aan een (knappe) vriendin waar ik mee op vakantie was. Ergens in de avond zaten we een sigaretje te roken buiten ons hostel samen met wat andere logees en toen kwam precies hetzelfde onderwerp ter sprake. Op een gegeven moment vuurde ze op me af dat "mannen toch wel seks willen" en dat als zij een move zou maken dat ik daar echt wel in mee zou gaan.

Was ze nog beledigd ook toen ik vertelde dat ik haar hartstikke knap vond maar voor de rest me totaal niet tot haar aangetrokken voelde.

Ik denk dat het gewoon verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 14:22
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Kan prima. Zowel zonder romantische gevoelens als zonder seksuele gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 18:16
Verwijderd
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Was ze nog beledigd ook toen ik vertelde dat ik haar hartstikke knap vond maar voor de rest me totaal niet tot haar aangetrokken voelde.
Dan zat ik eigenlijk wel goed met dat het een kwestie van aantrekkelijk is. Ze is knap, maar je vindt haar niet aantrekkelijk, dus je hebt geen seksuele of romantische gevoelens voor haar.

Je hoeft dus niet iemand lelijk te vinden ^^ weer wat geleerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
Liefde & Relatie Homoseksualiteit en school.
Rico20
19 03-08-2012 08:48
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.