Advertentie | |
|
21-09-2007, 20:21 | |
Tja, de arrogantie van de macht. Ze zullen het wel nooit leren. De PvdA vindt van zichzelf zeker dat ze nog niet genoeg geslonken zijn in de peilingen. De volgende keer dat we naar de stembus mogen, krijgt deze partij weer een optater à la 2002, mark my words. En natuurlijk spint Wilders hier garen bij. Dit is koren op zijn molen. Ik snap niet waarom de regeringspartijen hem zo in de kaart spelen (en waarom de PvdA de SP zo in de kaart speelt). Laten we hopen dat de Tweede Kamer-fractie van de Partij van de Arbeid zo verstandig is om mee te gaan in de eis om een referendum.
|
21-09-2007, 21:13 | |
Zeik niet zo. Het verdrag is gewoon nodig om de EU ook op langere termijn bestuurbaar te houden. In feite had de originele "grondwet" gewoon aangenomen moeten worden. Volkomen terecht dat er geen volksraadpleging komt; "het volk" heft namelijk in de verste verten geen benul waar het om gaat. Door dat gezeik van 2005 zitten we nu opgescheept met een wat afgezwakte versie.. het zal over een X aantal jaar daarom wel weer nodig zijn dat er een nieuw verdrag komt waarin de punten die nu overboord gegooid zijn weer terugkomen.
21-09-2007, 22:33 | |
Verwijderd
|
Het is natuurlijk lachwekkend als je een referendum houd en dat pakt niet goed uit, en 2 jaar later ga je het alsnog doen. Dan voelen jan modaal en jan met de pet zich allebei genaait door die hoge heren in den haag. En terecht.
Het is toch absurd zo'n grondwet ter beoordeling aan burgers voor te leggen die er niets van snappen, terwijl een expert in europees recht al weken nodig zou hebben om een goed genuanceerd beeld van die grondwet te krijgen. |
21-09-2007, 22:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens zijn die fransen een groter probleem want die kunnen hun volk niet passeren zoals dat in nederland wel kan. In frankrijk moet een dergelijk verdrag dat zo ingrijpt in het franse bestuurswezen namelijk altijd door het volk aangenomen worden door middel van een referendum. En ik durf te wedden dat dat met dit verdrag nooit gaat lukken. |
21-09-2007, 23:48 | ||
Citaat:
22-09-2007, 11:55 | ||
Prima, ik ben toch voor en geef weinig om zo'n referendum.
Citaat:
22-09-2007, 12:08 | ||
Citaat:
|
22-09-2007, 12:12 | ||
Citaat:
Sterker nog, er zit iets positiefs aan; die Poolse barbaren kunnen met dat nieuwe verdrag de EU niet langer in gijzeling houden voor hun extremistische agenda.
22-09-2007, 12:47 | ||
Citaat:
|
22-09-2007, 13:05 | ||
Citaat:
22-09-2007, 13:22 | ||
Citaat:
Het hele idee van onze democratie is dat wij een paar ''wijze mannen'' aanwijzen die bepalen wat het beste is voor het land, niet dat we zelf alles bepalen.
22-09-2007, 13:27 | ||
Citaat:
|
22-09-2007, 13:36 | ||
Citaat:
Toen het leek alsof alleen Nederland tegen zou zijn kwam daar bij dat Nederland een modderfiguur zou slaan als wij alleen het tegen hielden. Allen zeer legitieme argumenten.
22-09-2007, 13:48 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
22-09-2007, 14:02 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-09-2007, 14:18 | ||
Citaat:
22-09-2007, 14:25 | |
Lijkt me opzich goed, ik was bij de eerste keer al geen voorstander van een referendum. Ik denk dat de materie daar voor de doorsnee burger gewoon veel te ingewikkelt voor is om uberhaupt tot een goede beslissing te komen. Beide kanten hadden wazige argumenten voor hun keuze. Nee-stemmers hadden dat ook in grote getale gedaan om het kabinet te zieken, het beleid van de regering af te stemmen. Ja-stemmers zullen het ook gedaan hebben om ons er niet buiten te plaatsen ondanks dat dat gewoon een onzinverhaal was. Een referendum moet je over iets simpels doen, als je dat al wil doen. Iets wat vrij simpel is.
Alleen vind ik de redenatie raar. Bedoel, wat is er in godsnaam veranderd aan het verdrag ten opzichte van de vorige keer? Ja, al die vage tekens zoals vlag en volkslied zijn eruit, maar ik heb niet de indruk dat er werkelijk wat aan de inhoud is veranderd. Zou ook niet zomaar kunnen aangezien het al moeilijk genoeg was om over de eerste tekst overeenstemming te bereiken tussen zoveel landen. Daarbij, toen ze dit akkoort hadden waren de meningen van verschillende mensen die er wel verstand van hadden dat het alleen cosmetisch geweest was en er verder niet al teveel veranderd was. Maar snap ik dus niet waarom ze nu zeggen dat het niet zo'n grote verandering nodig is en niet erg op onze grondwet zal ingrijpen dat er een referendum niet nodig is. Hoe kan dat als het qua dat soort dingen eigenlijk niet veranderd is? Ik vind het nogal een vage bedoeling en dit staat me gewoon helemaal niet aan. Imo moet er gewoon gebeuren wat er in de wet staat als het gaat om ingrepen in de grondwet en de beoordeling dat het nu niet meer een echte ingreep is is imo gewoon de manier om van dat referendum af te komen, die imo niet juist is. Het gelul over zoveel verandering is gewoon irritant en vind ik gewooon niet netjes tegenover de bevolking.
22-09-2007, 14:31 | ||
Citaat:
22-09-2007, 14:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-09-2007, 16:20 | ||
Citaat:
22-09-2007, 16:53 | ||
Citaat:
|
22-09-2007, 17:39 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-09-2007, 21:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Europa is zijn doel voorbij geschoten in vele aspecten, om het maar even heel kort te zeggen. |
22-09-2007, 21:59 | ||
Citaat:
Men heeft dat referendum verloren omdat de regeringscoalitie een belabberde apocalyptische campagne voerde. Let op: ook partijen die vóór het nieuwe Verdrag zijn (en voor het oude waren), willen een referendum. Ik ben in ieder geval blij dat jij altijd alles zo goed weet... |
22-09-2007, 22:03 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
22-09-2007, 22:06 | ||
Citaat:
Maar Nederland hoort erbij, hoor. Wie neemt ons überhaupt serieus? Vlieg toch op. |
22-09-2007, 22:10 | ||
Citaat:
|
22-09-2007, 22:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-09-2007, 22:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-09-2007, 22:29 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 23:01 | |
Ierland wijst verdrag van Lissabon af Verwijderd | 33 | 22-06-2008 18:03 | |
Ontgroening & studenten verenigingen Jazzcrime | 111 | 26-10-2007 19:17 | |
[Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking) Draakje83 | 352 | 06-06-2005 22:33 | |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 15:26 | |
Nee stemmen tegen de Europese Grondwet, Balkenede valt? Gothic | 40 | 25-02-2005 12:00 |